إبحث عن موضوع

رواية الوعد 💥الحلقه العاشره💥

💥  الحلقة    ١٠  💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

وفى الليل

حمزة بيدخل الشقة وبيبص بيلقيهم كلهم نايمين وبيروح على اوضته وبياخد البرنس بتاعو وبيروح ياخد دش

وبيلبس نص البيجامة وبينام ومبخدش بالو ان فى حد نايم جمبو

و ورد بتحس بحد جمبها بتفتح عنيها وهى خايفة وبتلف وبتشوف مين وبتبص وبتشوف وش حمزة قدمها
              
وبتصرخ جامد 😱


ورد /عاااااااأااااااااااا

حمزة بيتفزع وبيقف بسرعة

حمزة /ايييية بس انتى مين

ورد /انت اية الى جابك هنا

حمزة /دى اوضتي انتى اية الى جابيك هنا

وبتدخل سعاد عليهم

سعاد /فى اية

وبتشفهم

سعاد /حمزة انت اية الى جابك

حمزة /يعنى ارجع اية خلصت بدرى قولت اجى ارتاح احسن

ورد / انا اسفة

وسعاد بتضرب حمزة على كتفو

سعاد /شفت كسفت ورد البس حاجة

حمزة بيلبس جاكيت البيجامه

ورد /انا هروح على شقتنا تصبحو على خير

سعاد /هتروحى فين بسام مش هنا وهيرجع بكرة متاخر هتنامى لوحدك تعالى نامى معايا

ورد /لا انا همشى

حمزة بيروح ياخد مخدة والبطنية

حمزة /خليكى انا هروح انام فى الصالة

ورد /لا انت جاى تعبان خليك نايم هنا انا همشى

حمزة/ قولت خلاص انا هنام برة انا متعود على كدة تصبحو على خير

حمزة بيخرج

سعاد /معلش يا ورد مكنتش اعرف انو هيجى باليل خلاص نامى برحتك بقي تصبحى على خير

وسعاد بتمشى و ورد بتروح  على السرير وبتفتكر الى حصل وبتضحك اوى ومش بتعرف تنام وبتخرج برة بتلقى حمزة  بيتفرج على التلفزيون وبترجع تانى و حمزة بيشفها

حمزة / ورد

ورد وقفت

حمزة / للدرجة دى مش عوزة حتى تبصيلى

ورد / انا لا بس يعنى انا

حمزة / بيبان عليكى لما بتكونى بتكدبى

ورد /اصل مفيش كلام بنا

حمزة / انا وعدت سامر انى هفضل جمبك لحد مسلمك للانسان الى بتحبية

ورد / ياريتك موعدتو بحاجة

حمزة بيقرب منها

حمزة /يعنى افهم من كدة انك مبتحبيش طاهر

ورد /انا مقولتش كدة

حمزةi /من امتى وانتى كلك غموض ورد انتى طول عمرك شفافة و وضحة جدا

ورد /الوجع هو الى بيغير الروح

حمزة بيمسكها من كتفها

حمزة /وانتى موجوعة من مين يا ورد

حمزة /النهار طلع نام شوية انت عندك شغل وفى حاجات اهم منى تهتم بيها تصبح على خير

ورد بتسيبو وبتروح تنام وبتفكر فى الكلام الى قالو حمزة
و بتنام

***********************.              

ورد بتصحى على ضحك سمر

سمر /ماما قالتلى على الى حصل هههههة تعيشى وتخدى غيرها

ورد / انا غلطانة انى جيت هنا اصلا روحى وسعى خلينى امشى بقي

ورد بتخرج من الاوضة

سعاد /هششش بس انتى وهى حمزة نايم تعالو ورايا على المطبخ

ورد و سمر بيروحو وراها وبيبصو لبعض وبيضحكو
وبيروحو يجهزو الفطار مع سعاد

سعاد /يلا روحو حطو الاكل على السفرة بهدوء علشان حمزة  وانا الى هصحية

سمر و ورد بيخرجو وبيمشو براحة وبيعدو من جمب حمزة وبيحطو الاكل على السفرة و سمر بتبص لورد وهى ماشية

ورد /فى اية

سمر /تيجى نلعب

ورد /انتى اتجننتى يا سمر ولا اية

ورد لسة بتمشى وبتتكعبل وفى اديها المياة وبتقع على حمزة و حمزة بيقف بسرعة ومتغرق المياة وبيبص حولية ومش مصدق الى حصلو وبيبص بيلقى ورد وقفة

حمزة /مين الى عمل كدة اكيد انتى سمر

سعاد /فى اية

حمزة /شايفة عملو فيا اية

سعاد /عادى كدة كدة كنت هتغسل وشك يلا يا ورد علشان نفطر

وسعاد اخدت ورد من اديها وراحت على السفرة

ورد /اسفة يا طنط مختش بالى

سعاد /عادى هيتعصب شوية وهيهدى على طول

ورد بتبص فى الساعة

ورد /عندى محاضرات النهاردة اتاخرت انا لازم امشى

سعاد /افطرى الاول

ورد /معلش يا طنط هتاخر هاخد اى حاجة وانا فى الطريق

ورد بتروح على شقتها علشان تغير هدومها

***********************.              

حمزة فى اوضته وبيخرج

حمزة / صباح الخير

وبيفطر وهو واقف

سعاد /افطر زى الناس

حمزة /عندى شغل مهم لازم امشى

سعاد /اعمل حسابك انك هتاخد ورد توصلها فى طريقك كفاية الى عملتو باليل والصبح وكمان هتلها حاجة تكلها
البنت مكلتش حاجة من امبارح

حمزة /فى اوامر تانى

سعاد /خلاص يلا علشان البنت متتاخرش

حمزة بياخد كوبية اللبن من ايد سمر

سوكا /دى بتعتى يا ماما

حمزة /ياماما

***********************.              

حمزة بيروح يلبس الجزمة بتاعو وبيروح على شقة ورد ولسة هيخبط ورد بتخرج ومستعجلة وبتربط فى شعرها جامد

حمزة /يلا هوصلك

ورد /انا هاخد تاكسى

حمزة /مش عاوز رغى كتير هستناكى تحت يلا بسرعة وكمان قولتلك انتى كدة احسن

حمزة بيشد اديها وبيفردلها شعرها و ورد وقفة ومبلمة ومش عرفة تتكلم و حمزة موقف الاسنسير

حمزة /اية مستنية المترو عندك

ورد بتروح تركب معاة الاسنسير وبينزلو

ورد /متتعبش نفسك روح انت على شغلك

حمزة مبيتكلمش وبيمسكها من اديها وبيركبها العربية وبيسوق وبيروح يقف قدم كافية

***********************.              

ورد /انت وقفت لية

حمزة مبيردش عليها وبينزل وبيخدها من اديها وبيدخلو الكافية

ورد /حمزة انا مبحبش الاسلوب دة ممكن تقولى احنا هنا لية

والجرسون بيجى

حمزة /عاوز اتنين فطار على مزاجك وواحد لبن للانسة وانا فنجان قهوة

ورد /انا كدة هتاخر على المحاضرات

حمزة /مش مهم افطرى وبعد كدة هوصلك على الجامعة

والفطار بيوصل

حمزة /يلا عوزك تخلصى الاكل دة كلو

ورد بتبص لحمزة

ورد /بتفكرنى بسامر

حمزة/اخوكى ميتنسيش خالص دة انا بفتكرو وانا صاحى وانا نايم يلا افطرى علشان اوصلك لجامعتك

ورد بتفطر هى و حمزة وبيوصلها للجامعة

***********************.              

حمزة /ورد خلى بالك من نفسك

ورد /ان شاء الله

ولسة ورد بتعدى الطريق علشان تدخل الجامعة وفى ولد بيخبطها بالعربية و حمزة بينزل من عربيتو بسرعة وبيجرى على ورد

حمزة /ورد حصلك حاجة

ورد /لا انا بخير

حمزة بيوقف ورد وبيطمن انها بخير وبيروح يمسك فى الولد وبيتخانق معاة و ورد بتروح تبعد حمزة عن الولد

ورد /حمزة خلاص انا الى غلطانة انا الى مكنتش بصة قدمي

حمزة /انت تحمد ربنا انها محصلهاش حاجة

والولد بيركب وبيمشى

ورد /اية الى عملتو دة عملت مشكلة على الفاضى

حمزة /انتى شايفة حياتك مش مشكلة

ورد /اظن ان حياتى متهمكش للدرجة دى

حمزة /انتى فى اية بقالك فترة بتلمحى لحاجة انا مش فهمها لو فى اى حاجة اتكلمى على طول

ورد /فى حاجات بتتحس مينفعش   تتقال

حمزة /مبحبش الالغاز يا ورد

ورد /انا اتاخرت لزم امشى

حمزة  بيمسكها من اديها جامد

حمزة /انتى لية بتعملى كدة

ورد /سيب ايدى انت بتوجعنى

طاهر /ورد

حمزة و ورد بيبصو بيكون طاهر واقف وبيبص لمسكت ايد حمزة لورد و حمزة بيسبها و تجاهل وقفت طاهر

حمزة / فى كلام بنا لازم نخلصو بس ماشى يا ورد

وطاهر بيروح عليهم و حمزة بيمشى وطاهر بيروح لورد

طاهر / فى حاجة

ورد / لا مفيش انت مقولتليش انك جاى النهاردة

طاهر / كنت جاى اجيب ورق لدعاء من هنا لتاجيل الامتحانات بتاعتها وقولت اشوفك واطمن عليكى

ورد /انا عندى محاضرة دلوقتى

طاهر /هستناكى اوصلك للبيت

ورد /لا متتعبش نفسك انا هاخد تاكسى

طاهر /انا هستناكى لما تخلصى كلمينى سلام

ورد /طاهر استني

وطاهر مشى وسبها و ورد مخنوقة اوى

هناك تعليقان (2):