إبحث عن موضوع

فتاة المقبره (الجزء الثاني)

بسم الله الرحمن الرحيم 
(((((((((فتاه المقبره )))))))
((((((((( الجزء التانى)))))))
الباب بعد مترزع ف وشي استعذت بالله من الشيطان الرجيم وفتحت الباب كان نور الاوضه مطفى وكل حاجه مكانها المصليه مطبقه والاسدال مطبق على الكرسي الى كانت وفاء حبيبتى ونور عينى بتقعد عليه استغربت انا ايه الى شفته ده قلت ف نفسي انا اكيد تعبان اوى علشان كده حصل ده اول مدخلت غرفه وفاء لاقيت انى حاسس براحه غريبه واطمئنان وامان مش طبيعى لاقيت نفسي بجرى على السرير الى وفاء كانت بتحب تقعد عليه ف الشتا تقرا قران نمت نوم عميق محستش بنفسي صحيت من النوم على صوت نور عينى وفاء وهى بتقولى قوم ياحاج القهوه بردت  فتحت عينى وقولتلها هاتيها هنا ياحبيبتى بس قمت واتعدلت ملقتهااااااااااش !!!ض
ياااااارب الصبر من عندك لاول مره من 29   سنه جواز اعمل لنفسي فنجان قهوه. قمت اتوضيت وصليت وصبيت فنجان القهوه وشربتو وحطيتو ف الحوض كعادتى .
ببص ف الساعه بتلفت لاقيت فنجان القهوه مليان زى مهو وعلى طرابيزه المطبخ طيب ازاى طعم القهوه ف فمى لسه يااارب انا اتجننت غمضت عيينى ف خلال ثانيه الفنجان كان مكانو ف الحوض وفاضي انا متاكدانى شربتو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الباب خبطت فتحت كانت البنت الى بتساعد وفاء ف البيت اسمها ام احمد
ام احمد: احضرلك تفطر ياحج حسين ؟؟؟؟
انا :لا يابنتى مليش نفس الوقتى  بصى اعملي سندوتشين ولفيهم كويس واخدهم معايا مليش ف اكل الشارع يابنتى مانتى عارفه .
التليفون رن الو 
انا : ايوه ياحسام يابنى انت اول مره تتصل انا مسمعتوش خالص بيرن
حسام: يابابا بص ف الفون انت رديت عليا عشر مرات تقول الوووووووو وتقفل وانا جاى ف الطريق مق درتش اتحمل خوفت عليك .
انا: انا يابنى والله مرديت عليك بصيت ف التليفون انا فعلا مستقبل من عشر دقايق
عشر مكالمات منك ياحسام !
استغفرت ربنا وكملت كلامى مع حسام
انا:ارجع يابنى انا كويس خلاص ياحبيبي انا هاخد السندوتشات من ام احمد وجى ع المصنع خلاص.
حسام :
ام احمد خدت حسابها ومشيت يابابا تانى يوم وفاه امى مين معاك ف البيت   ؟؟؟؟؟
انا: حسسسسسسسسام انا بقولك الست ف المطبخ والله لاهخليها تكلمك انا مش ناقص بقى
دخلت المطبخ ملقتهاااااااااش ندهت ندهت قلبت الفيلا جريت على الاوضه بتاعتها لاقتها فاضيه والدولاب مفتوووووووح وفاضى نزلت على ركبي وبكيت بكيت بحرقه .
جرس الباب رن قومت افتح
انا / يابنى بردو جيت قولتلك ارجع ع الشغل انا خلاص هنزل اهوه  مالك ياحسام هو انت مبرق ليه فيه ايه
حسام : بابا انا لسه صاحي من النوم ومتصلتش بيك اصلا بصلى كويس انا لابس ترنج بيت على فكره ومعايا فطار الى بتحبه علشان نفطر سوا وعملتلك القهوه .
انا : لا لا لا انا مش مجنون التليفون اهوه ودورت ف التليفون امفيش تليفون مش لاقيه حسام : بابا تليفونك معايا من امبارح  !
اغمى عليا فتحت عينى لاقيت نفسي نايم على الارض وصحيت على صوت جرس الباب والباب عمال يرزع
حسام : افتح يابابا انا نسيت المفتاح ف المكتب بابا افتح والنبي جرا ايه انت لسه كنت معايا ع التليفون هكسر الباب يابابا وكسر الباب .
حسااااام : بابا حبيبى ايه الى وقعك ع الارض كده اقوم يابويا لا اله الا اله بابا امسك نفسك بالله عليك بابا   وحد الله مش كده انت بتعذب ماما كده وحد الله يابويا والنبي .
انا : دموعى نزله ومش برد خالص قولتلو حسام انت جاى منين قالى من الشغل اتخضيت عليك قولتلو بابا انت لسه منزل ليا فطار يابنى وقولتلى تليفونى معاك حسام:بابا حبيبى تليفونك على الطرابيزه اهوه قولتلو لا
الصنيه صنيه العشا الى انت منزلو اهيه
بدور اشوف الصنيه ملقتش حسام ولا الصنيه ولقيت نفسي ف الحمام تحت الدش بهدومى ببص ف ساعتى لاقيت ان الدنيا لسه بليل وانا منمتش ومدخلتش اوضه وفاء اصلا  
انا : لا انا مش مجنون يااارب قمت اتاكد جيت افتح باب اوضه وفاء الباب مقفول بالمفتاح اصلا
لان من عادات وفاء تقفلو بالمفتاح علشان ولاد حسام بيخشو يبوظو الترتيب وهى بتحب الغرفه دى دايما هاديه ومترتبه .
باب البيت اتفتح حسام: بابا انا اتصلت بيك كتير علشان تتطلع تتعشا معايا انا وساره والعيال 
انا : معلش ياحبيبي مسمعتش التليفون استنى هغير هدومى اصل الدش فتح عليا وانا بتوضى
حسام :هدومك ناشفه يابابا ببص على هدومى فعلا ناشفه حاولت مش ابين صدمتى وطلعت اتعشيت مع حسام وولاده وانا بدعى ربنا ميكونش خيال انا مالى حصلى ايه ياررررب بس. 
نزلت لاقيت حسام واقف على باب البيت الباب سليم مش متكسر وهو عمال يقول بابا افتح افتح انا هكسر الباب انت كنت لسه معايا على التليفون بابا هكسر الباب وكسر الباب انا بكلم نفسي :امال مين الى فوق وطلعت كلت معاهم  انا حتى كنت جعان اوى وكلت وشبعت !
انا : بسم الله الرحمن الرحيم
حسام : فى ايه يابابا  نسيت المفتاح جوه ولا ايه واقف على السلم كده ليه ؟؟
انا :حسام اناكنت بتعشي فوق معاك انت وعيالك ومراتك كانت عملالى حمام بالفريك ومكرونه بشمل الاكله الى بموت فيها وشبعت يابنى
حسام : بابا محدش فوق ساره والعيال عند مامتها بقالها يومين  وعشا ايه الوقتى يابابا الساعه تسعه الصبح !!!!!!!انا اتصلت بيك كنت بتقول الو وتقفل خفت عليك جيت جرى عمال اخبط مش بتفتح
انا : تسعه الصبح الحقنى يابنى وووووووووووو

ليست هناك تعليقات