إبحث عن موضوع

الحاقده 😈الجزء السادس😈

بسم الله الرحمن الرحيم
الحاقده
الحلقه٦
انا اختى كانت بتدبل يوم عن يوم قدام عينى وانا الوحيده اللى عارفه السبب مكنتش بتكلم خفت عليها اووووى خصوصا بقت تتصرف بغرابه مسكت المقص وقصت شعرها زى الراجل وشالت كل ضوافرها وكانت قاعده مره شدت السجاره من ايد اسلام اخويا وراحت طفياها ف ايدها ومن وقتها  وماما وبابا منهارين عليها واخويا واجواز اخواتى بقو بيكتفوها علشان متأذيش نفسها ودنها لدكتور نفسي لان كلنا مش بنامن بالحن وكده وانا سبتهم يعملو كده لانى كنت اجبن من انى اقول الحقيقه بس وحياه ربنا كنت بتقطع من حوايا وبموت عيلط عليها ف اوضتى
وطبعا الدكتور النفسي قال صدمه نفسيه وعطها ادريه وانا عارفه انى السبب ف ده كلو ودواها عندىوعلشان مده استنيت اول مالصبح طلع
جريت على ام اسماعيل خدتنى لحد عم عطيه اول مقربت قابلت الست اياها
ظهرت والمره دى جلابيتها البيضا كانت عليها دم وقالتلى
قولتلك بلاش طريقك كله دم قولتلك بلاش بس خلاص فااااات الاوان
ولفت ضهرها ومشيت جريت وراها وحاولت اوقفها يمكن تقولى اعمل ايه كنت خلاص اقربت منها القى نفسي بعيد عنها جدا لحد مختفت خالص من قدامى فضلت مبرقه لحد ما ام اسماعيل خبطت على كتفى شهقت جامد وسحبتنى من ايدى لحد عم عطيه
اول مدخلت
شاورلى اقعد قعدت واتكلمنا
انا / عم عطيه اختى مالها ؟؟؟؟
عمرعطيه / مانتى عارفه مالها ؟؟؟
انا / ايوووه ماشي بس خلاص انا فرقتهم كفايه كده ابوس ايدك
عم عطيه : الاسياد ميعرفوش كده عقدهم نافذ
انا / لا والنبي شوف حل ها والتبي وهديك اللى تعوزه وطلعت من شنتطتى فلوس كتير وعطتهم ليه
عم عطيه : شيلى فلوسك انا خدت خلاص حسابي ومفيش بايدى حاجه اتفاقنا ناااااافذ
وشاور لام اسماعيل انها تخرجنى
فضلت اقولو والنبي اسمعنى بس والنبي وام اسماعيل تشد فيا
لحد مخرجت وقالتلى وهى ع الباب عم ادنك ياحبيبتى وقفلت الباب ودخلت وانا كنت مستنيه الست دى يمكن تساعدنى بس مظهرتش تانى كنت ماشيه بجر ف رجلى وخايفه موووووت من كلام الست دى ان طريقى اخر دم
طيب اعمل ايه مش هقدر اتجاهل انا كان نفسي يتفرقو وبس اكتر من كده لا والله معاوزه وندمت خلاص الطريق كان طويل ومقبض اووووى شاااااارع ضيق اووووى يدوب ماشيه بالعافيه ومرعووووبه وبتلفت حواليا من الخوف والارض مليانه تراب
روحت البيت لاقيت اسراء
رافضه الاكل والشرب ماما وبابا صممو ينزلوها  المستشفى وفعلا كشفت معندهاش اى حاجه وتحاليلها سليمه وهى رفضه الاكل والشرب علقو محاليل بس بردو فضلت تخس تخس ومفيش دكتور عارف السبب
قولت لا انا هروح لاى شيخ يفك السحر واللى يجرى يجرى ويتعرف انى سحرت ولو دبحونى حتى مش مهم خلاص
جريت على صاحب الصيدليه اللى انا شغاله فيها اسمو دكتور اسماعيل عبد الرحمن راجل ف سن بابا وحكيت ليه على كل حاجه وهو راحل طيب اوى ومحترم ومتدين قالى تعالى بسرعه على اخويا ده شيخ ف مسجد عمر ابن العاص وده من اكبر المساجد وربنا عطاه من علم الدين من وسع واكيد عنده حل مكنش فيا اعصاب اسوق ركبت معاه عربيته وقبل موصل للمسجد بحاولى دقيقتين بس ماما اتصلت وهو بتعيط ومنهاره
انا / الووووو ماما في ايه بتعيطى ليه ؟؟؟؟
مش فهمه حاجه اهدى بس فى ايه ؟؟.
ايه ؟؟
اسرراء
اختى ماتت
اسراء ماتت ف عز شبابها بسبب انسانه طماعه حقوده حسووووده اه ياخرقع قلبي هموت من عداب الضمير وهموت على بابا وماما يجرالهم حاجه
بابا وماما كان حالهم يصعب على الكافر وكانو بيصبرونى وميعرفوش انى انا السبب ف خراب بيت اختى وموتها ف عز شبابها
فات على وفاه اختى شهر ربنا عالم عدى ازاى والله مكنت بنام من ضميرى ومن اللى عملتو ودايما بحلم حلم واحد بس
انى انا ف كوخ صغير ليه شباك صغير وباب خشب والكوخ ده جواه سرير وسجاده صغيره وبدا الحلم ده انى بقوم من على السرير ببص ف المرايا اللى متعلقه على الحيطه بسرح شعرى وافتح الباب القى بحر والجو برد اوووى اووووى وغيم كتير وانا بررردانه وبترعش جااامد وبلاقى اختى ماشيه على البحر بقميص نوم ابيض حرير وانا عارفه انها ماتت بحرى عليها وانده وهى تتلفت ليا وتروح دبحه نفسها قدامى واصحى على كده
مفيش مره عينى تغفل الا اما اشوف نفس الحلم تعبت والدنيا كئيبه
قولت انا لازم اطلب من ربنا السماح خدت والدى ووالدتى نعمل عمرا وقولت هطلب من ربنا السماح ف اطهر ارض
بابا وماما عملو العمره وانا جيت اعمل العمره اتشليت مكانى قبل مدخل وقعت بره على باب الجامع ومفيش حاجه ف جسمى كانت بتتحرك حتى  عينى بس
لا بتكلم ولا بتحرك بابا وماما جريو بيا على مستشفى كبيره  وعملو كل الاشعات والتحاليل جسمى سليم تماما ومفيش اى سبب للى حصلى ده بس الدكتور اما امى شرحت وفاه اختى قال يمكن ده السبب
خدونى ونزلت مصر مجرد مرحعت مصر اتحركت واتكلمت عادى وساعتها عرفت ان ربنا غضبان عليا من اللى عملتو ف اختى بس ربنا كبير وهيسامحنى صح ؟؟؟؟؟؟؟
بعد شهر من موت اسراء جوزها أيهم اتصل بيا ووطلب يقابلنى وفعلا قابلتو ف مكان عام مكنش باين عليه اى زعل ههههههه وهيزهىعل ليه مهو فاهم انها خانتو
من غير مقدمات عرض عليا الجواز بالرغم من انو اصغر منى هو ٣٠ سنه وانا ٣٥ واعترف انو بيحبنى اوى وكده  واننا نبدا حياه جديده وطبعا انا كنت مصدومه ومش بنطق واحنا قاعدين جت مامته اللى هى كانت حماه اختى ولاقيتها وانا مركزه مع أيهم وهو بيتكلم لاقتها من غير مقدمات بتخبط عا الطرابيزه اللى قاعدين عليها وقالت
ام أيهم / مش كفايه اللى جرالك من اختها مصمم تنفذ اللى ف دماغك ايه يااابنى متفوق دى قد امك على جثتى الجوازه دى وانا مش بنطقً
طبعا ايهم انعصب وتمالك اعصابو وحاول يهديها بس هى وفضت تماما انها تهدى والناس بدات تبص وخدت بعضها ومشيت وهى بتتوعد انها مش هتسكت ابدا وهتعمل المستحيل قولتها انا اصلا مش موافقه وخدت شنتطتى ومشيت

رجعت البيت ودخلت اوضتى وساعتها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ايمان_صلاح

ليست هناك تعليقات