إبحث عن موضوع

الحاقده 😈الجزء الخامس😈

بسم الله الرحمن الرحيم
الحلقه ٥
الحاقده
رجعنا البيت وكان أيهم متعصب لاقى بوكيه ورد باسم مراته ومش عليه اسم
طبعا رمى البوكيه ف وشها وقالها ايه ده؟؟؟
اسراء / فى ايه اتكلم كويس معرفش من مين
طبعا اكيد عرفتو مين اللى بعت بوكيه الورد كلكو فكرتو ف رسلان ههههههههه اكيد لا انا اللى بعتو علشان اشكك أيهم ف اختى
ادخلت انا ف الكلام وحاولت الطف الجو بس هو كان متعصب وهى مصممه ع الانكار ف الكلام اتطور مابينهم ومن غير مقدمات اسراء قالت
اسراء / هههههه مانت راجل اهوه وبتغير
أيههم / لا انا راحل غصب عن اهلك وضربها بالقلم طبعا هى مسكتتش فضلت تصرخ وكلمت بابا وماما واخويا وجم وكلهم غلطوها وهو اعتذر ع القلم ووعد بابا انو ميعملش كده تانى
انا طبعا كل ليله برش الزيت ف اركان الحمام زى مانتو عارفين
اسراء ادمنت النادى وكانت بتجرنى معاها وادمنت الكلام مع رسلان
لحد مفيوم لاقيتها بتقولى
اسراء / انا عاوزه اطلق انا بحب رسلان ومش هعيش عيشه مش على هوايه بصراحه
انا / انتى مجنونه ؟؟؟
جوزك ده اى بنت تتمناه
اسراء / انا متمنهوش يروح لحاله بقى مش طايقاه انا قلبي وعقلى مع رسلان
يابنتى خفه دم ايه وشياكه ايه وجمال ايه بجد لازم يكون ممثل قمر اووووى
معاكى رقمه ؟؟؟
انا / انتى اتهبلتى صح مش هدهولك طبعا
وسبت الفون وخرجت علشان انا عارفه انها هتاخد رقمه وتكلمو وفعلا
بدات تكلمو طول مجوزها بره ف الشغل
الغريب ان انا كمان قلبي مال ناحيه رسلان ونسيت خالص أيهم
ف دخلت الحمام وندهت عليه ظهرلى ف المرايا مديت ايدى ليه خرج ليا منها ياااااااه مش ممكن تتخيلو جمالو وجاذبيته
من غير محس بنفسي اترميت ف حضنى بس هو زقنى زقه كان ايده قبضه من حديد وقعت على ضهرى وانكسر ضلعين عندى
وفجاءه شكلو اتغير وبقى زى العفاريت اللى بيوصفوها ف الكتب مخلوق ضخم جسمو مليان شعر ريحتو كريهه جدددا وعندو قرون واسنان حاده وطويله وضوافره من نار وعينو بتنزل دم زى الحنفيه
انا طبعا شفت منظره اترعبت ومبقتش عارفه اخد نفسي حتى رفعنى من هدومى وعلقنى ف الهوا وقالى
رسلان / انا جاى ف مهمه وبس ودى هيئتى ولو فكرتى تانى تلخبطى مهمتى اللى انا مبعوت علشانها مش هتتخيلى الجحيم اللى انا ممكن اعيشك فيه باقى حياتك فهمه
كان مسكنى بضوافره وهى نار اصلا حرقت هدومى وشويه ومن كتفى
واختفى وانا قمت طبعا اتسند ومكنش حد معايا نزلت المستشفى وعرفت انى انكسر ضلعين وعندى حروق ف جسمى
نسيت اقولكم انو طلب منى انى امشي
طبعا تعببى كان حجه قويه جدا
هو خلاص كده اتسلط عليهم وهيبعدهم عن بعض وخلاص
ارجعت البيت عند ماما وبابا وقولتلهم انى وقعت والحرق ده من مكواه الشعر بتعتى جت على جسمى اما اتزحلت وصدقونى عادى
علشان اعرف الاخداث طبعا اسراء كانت بتحكى ليا انهم بيتقابلو وكده وانا كنت بنصحها علشان ابان انى الصح
وطلب يشوفها ف بيتها ف الاول رفضت تماما وبعدين مع الحاح رسلان وافقت طبعا هى حبيتو اوى وخصوصا ان جوزها كان مسافر يومين
طبعا لو اتصلت من رقم غريب بجوزها هيبان ان انا اللى قولت لان محدش يعرف حكايتها معاه غيرى بس عادى مش مهم
وخصوصا انو كان شاكك فيها من بوكيه الورد وكمان طول الوقت بتكلم ف الفون واول ميدخل تقفل لدرجه انها مكنتش بتسمع صوت الباب بتلاقى جوزها ف وشها واكتر من مره يلاحظ ده وهى تتهرب منه ف تليفون صغير يفوقو بقى وارتاح انا
وفعلا خليت واحده كده ف سنترال بعيييييييد عن بيتى تقولو روح بيتك الساعه كذا هتلاقى مراتك مع واحد
طبعا اسراء مقلتبيش على المعاد ده بس انا عرفت من رسلان لانو جالى وكان بيحكيلى على كل حاجه بتحصل مابينهم
وفعلا جوزها وصل ف الوقت اللى انا رسمها تماما دخل البيت لاقى واحد مع مراتو طبعا رسلان عقريت عرف ازاى يخرج من غير ايهم ميفكر يمسكه حتى وفضل يضرب ف اسراء وهو كان رياضى جدددددا وهى تقاوم لحد مكانت هتموت ف ايده والجيران كسرو الباب وخدوها من ايده
طبعا طلقها قدام الناس ومرديش يقول اى اسباب رجعت على بيت ابويا
من غير هدومها حتى واهلى فضلو وراها لحد معترفت هى عملت ايه طبعا ماما وبابا اتصدمو ورقدو فيها الاتنين
اسراء مكنتش ندمانه ابددددا ولا حاجه كانت بالعكس مبسوطه انها اتطلقت وخلصت من أيهم ومصدقه ان رسلان هيتحوزها العبيطه
اما جسمها خف من الضرب رجعت تانى النادى بس ملقتش رسلان لانو خلاص بحححححح اختفى من الوجود
طبعا سالتنى عنه وعن امه اللى النفروض زمتلى ف الشغل قولتلها سافرت فجااه ومعرفش فين ولا راحعين امتى
كانت هتجنن بمعنى الكلمه بس انا خلاص وصلت للى انا طلباه وبعدتهم عن بعض وخلاص
اسراء  كانت زى المدمنين لابتاكل ولا بتشرب ولا بتنام وكل يوم تروح ع النادى تستنى رسلان يمكن يرجع بس مش بيرجع ابدا
كنت انا على اتصال بأيهم ودايما بطمن عليه وفعلا اتاكدت من حبه ليا كلامو كان باين عليه اوى ولما كنت بجيب سيرت اسراء بيتجنن بس انا اللى مش عاوزاه بصراحه لان كده كده مش هينفع جواز ف على ايه بقى
خلاص خلصنا منهم وخلاص
أيهم قرر يسافر
واسراء صحتها ف النازل وخست جدا وضعفت اووووى بصراحه انا خفت عليها رحعت لعم عطيه لكن ؟؟؟؟

.ايمان_صلاح

ليست هناك تعليقات