إبحث عن موضوع

رواية عشق و لكن 🌸الحلقه الاولي🌸

الحلقة. 1

🌺  عشق و لكن   🌺

سلمي عندها 23 سنة وهى فى اخر سنة فى كلية هندسة واخوها مرون بيلعب مصارعة واختها هبة عارضة ازياء ونفسها تدخل مجال التمثيل بس والدها رافض

-- فى الصباح --

عاصم \ سلمي يا سلمي انتى فين

سلمي \ انا هنا يا بابا تعال فى المطبخ

عاصم \ اية يا بنتى الى بتعملية دة انا مش قولتلك متتعبيش نفسك

سلمي \ متقلقش عليا يا حبيبى انا بكون مبسوطة اوى لما بكون فى المطبخ

عاصم \ طلعة زى المرحومة ولدتك

-- سلمي بتبص لولدها وعنيها تدمع --

عاصم \ ممكن من غير دموع فين اختك

سلمي \ طبعا نايمة انا هروح اصحيها علشان هنتاخر على الطيارة

سلمي بتروح على اوضة هبة وبتدخل اوضة هبة كلها الوان كتير وغريبة اوى ومجنونة

سلمي \ هبة حببتى اصحى باة هنتاخر كدة

هبة \ روحى بعيد عنى مش هروح معاكو انا هروح مع اصحابى

سلمي \ لا ونبى يا هبة نفسى نتجمع زى زمان لما كانت ماما معانا

و سلمي بتعيط

هبة \ طب بتعيطي لية دلوقتى ممكن متعيطيش باة

و هبة بتزعزز سلمي علشان تضحك و سلمي بتضحك ومبسوطة اوى

سلمي \ انا هروح اشوف مرون

-- فى دبي --

حمزة \ اهلا بالغالى

فاروق \ اهلا بالغلا كلو

فاروق \ مفيش فايدة رافض

حمزة \ انا مش عايز منه حاجة يسبني في حالي بس

-- حمزة بيرمى التلفون بعيد والتلفون بيتكسر --

سلمي راحت لمرون وهو مش عايش معاهم فى نفس الفيلا قاعد فى بيت صغير فى الجنينة وزية زى الفيلا و مرون بيلعب رياضة

سلمي \ صباح الخير يا كابتن

مرون \ صباح الورد على احلا سوسو

سلمي \ ممكن تروح تلبس علشان احنا كدة هنتاخر

مرون \ حاضر فضلى 75 ضغط واخلص

سلمي \ دة كدة مش هنصيف كدة هنشتى

و مرون بيجرى وراى سلمي وبيشلها و سلمي مبسوطة

مرون \جهزتيلى الفطار ولا لسة انتى عرفة عندى بطولة ومحتاج اتغذي شوية

سلمي \ انا حضرتلك اكل يكفى جيش بحالو

مرون \ انتى بتقولى جيش ماشى

وبيجرى وراها وبيشفهم والدهم وبصوت عالى

عاصم \ مرون

مرون \ نعم يا بابا

عاصم \ انا مش نبهت عليك كذة مرة متتعبش اختك وتخليها تعمل مجهود

مرون \ اسف يا بابا نسيت خلاص

سلمي \ انتو لية بتقصدو تديقونى وتحسسونى انى غير كل البنات

عاصم \ انا مقصدش بس انا خايف عليكى يا روحى خلاص العبى وضحكى واعملى الى انتى عوزاة

و سلمي بتبوس ابوها وبتبوس مرون وبيروحو علشان يجهزو وفى تليفون و عاصم بيرد وبعد شوية سلمي و هبة بينزلو وهم بيضحكو ومبسوطين

هبة \ احنا جاهزين يا بابا

عاصم \ بس مش هقدر اروح معاكو

سلمي \ لية يا بابا علشان خاطرى

عاصم \ شريكى الجديد نازل مصر علشان يطمن على الشغل وميصحش يوصل ومكنش باستقبالو وبنتى الحلوة مش هتزعل من ابوها

سلمي \ بس يابابا

عاصم \ خلاص هاجى اخر الاسبوع اضحكى باة

و سلمي بتضحك وبتروح هى و هبة يبوسو ولدهم وبيمشو وبيدخل مرون

عاصم \ مرون عوزك

مرون \ نعم يا بابا

عاصم \ انا مش هقدر اروح معاكو بس خلى بالك على سلمي وخلى عنيك على هبة وخصوصا سلمي ولو حصل اى حاجة كلمنى بسرعة

مرون \ متقلقش يا بابا اخواتى فى عيونى الاتنين

-- وبيروحو على المطار ومن المطار على شرم الشيخ

سلمي فى الاوضة هى و هبة و سلمي بترتب الشنطة بتاعتها

هبة \ انتى بتعملى اية تعالى ننزل نتفرج على البلد شوية ونشوف البحر وناكل ايس كريم ونلعب على الرملة

سلمي \اية دة كلو براحة مستعجلة لية

هبة \ احنا فى عالم السرعة هتنزلى معاية ولا لا انتى حرة

سلمي \ استنى انا جاية معاكى

-- سلمي و هبة على الشاطى --

هبة \ الجو جميل اوى دلوقتى هروح البس المايوة وهاجى بسرعة

سلمي \ اوكى وانا هجيب ايس كريم

سلمي راحت تجيب ايس كريم وهى ماشية فى واحد خبطها ووقعلها الايس كريم على الارض

سلمي \ انت مش تشوف قدمك كدة وقعتلى الايس كريم

الشاب \ نعم

سلمي \ اية انت

الشاب \ عايزة ايه

سلمي \ على الاقل اتاسف على الى انت عملتو دة

الشاب \ اتاسف روحي وسبيني في حالي

سلمي \ على فكرة انا معاية الحزام الاسود ومش هيحصلك طيب

الشاب \ ماشاء الله عليكى وانا  لبس بنطلون جينز وممكن ميحصلكيش طيب

و سلمي اتنرفزت اوى من ردو عليها وهو بيضحك

سلمي \حد قالك انك رخم اوى

الشاب \ امشي من وشي

سلمي \ انت فاكر نفسك مين علشان تكلمنى كدة

الشاب \ قسما بالله لو مابعدي عن وشي مش هيحصلك طيب

سلمي \ ضربة في قلبك

و سلمي راحت متنرفزة اوى وبتبص علية بتلقية واقف بيضحك وبتتعصب اكتر وبتروح على الاوتيل

ليست هناك تعليقات