إبحث عن موضوع

عشق و لكن 🌸الحلقه الثانية🌸

الحلقة 2

🌺  عشق و لكن   🌺

سلمي \ انت فاكر نفسك مين علشان تكلمنى كدة

الشاب \ قسما بالله لو مابعدي عن وشي مش هيحصلك طيب

سلمي \ ضربة في قلبك

و سلمي راحت متنرفزة اوى وبتبص علية بتلقية واقف بيضحك وبتتعصب اكتر وبتروح على الاوتيل

وبتلقى مرون و هبة وقفين مبسوطين وبيضحكو وبتعدى من جمبهم و مرون و هبة جريو عليها

مرون \ فى اية يا روحى مالك متعصبة لية

سلمي \ فى شاب برة ديقنى اوى وانتو هنا قاعدين مبسوطين

مرون \ مين دة هو فين

سلمي \ خلاص مش عوزة مشاكل انا طلعة اخد شور وانام لحد معاد الغداء

هبة \ استنى انا جاية معاكى

-- سلمي و هبة فى الاوضة بيغيرو هدومهم و سلمي راحت تفتح البلكونة والباب مش عاوز يفتح و سلمي بتتعصب وبتخبط الباب برجليها وبتتوجع

هبة \ حسبى يا مجنونة بتعملى اية

سلمي \ ممكن تتصلى تخليهم يبعتولنا حد يصلحو

هبة \ اوكى

و هبة بيجلها تلفون من اصحبها وبتخلص وبتبص لسلمي

سلمي \ انا عرفة روحى انا هاخد شور وهنام

هبة \ بس متنسيش الادوية بتعتك وهبعتلك حد يشوف الباب

سلمي \ اوكى سيبى باب الاوضة مفتوح

و سلمي دخلت تاخد شور والباب بيخبط

سلمي \ مين

شاب \ انا يا انسة عامل الصيانة

سلمي \ اتفضل ادخل الباب مفتوح

-- والشاب بيدخل وبيصلح الباب بتاع البلكونة وبيخلص

الشاب \ اى خدمة تانى

سلمي \ ثوانى

-- و بتخرج من الحمام وبتلقية فى وشها

سلمي \ انت تانى

الشاب \ يالله

سلمي \ انت مجنون باة

الشاب \ وانتي ما شاء الله عليكى

سلمي \ انت انسان غريب جى لحد هنا

الشاب \ اتكتمى باة كتك قرف فى حلوتك

سلمي \ انت بتعاكسنى باة

-- وبتدخل هبة الاوضة

هبة \ فى اية يا سلمي مالك

سلمي \ هو دة الاستاذ الى وقعلى الايس كريم وكمان بيعكسنى

الشاب \ اهلا بحضرتك انا شفت حضرتك فين انتى ممثلة صح

---- هبة طبعا اتبسطت اوى ---

الشاب \ بعد اذنك تؤمرونى باى حاجة تانى

هبة \ شكرا

-- والشاب بيغمز لسلمي وبيمشى و سلمي متعصبة اوى

سلمي \ اية الى انتى عملتية دة

هبة \ الولد طلع انسان مؤدب ومحترم

سلمي \ انتى شوفتية كان بيغمزلى وبيغظنى ازاى

هبة \ حرام عليكى دة شكلو طيوب اوى

سلمي \ انتى اية الى جابك تانى مش كنتى
ريحة مع اصحابك

هبة \ نسيت الموبيل بتاعى

و هبة بتاخد الموبيل بتعها

سلمي \ فين مرون علشان نتغدا مع بعض

هبة \ مرون راح يجرى مسافات بعيدة وهيتاخر

سلمي \ انا عرفة انى هكون لوحدى

هبة \ طب متيجى معايا والله هتتبسطى اوى

سلمي \ لاانا مبحبش اصحابك دول انا هغير وهنزل اتغدا فى المطعم تحت

و هبة مشيت و سلمي بتغير هدومها وبتنزل تحت فى علشان العذاء

سلمي \ جرسون لو سمحت

الجرسون \ اتفضلى يا انسة

-- سلمي بتبصلو وبتلقية نفس الشاب --

سلمي \ انت تانى انت بتشتغل اية بالظبط

الشاب \ انتي في حاجة في دماغك

سلمي \ عوزة ماكرونة

والشاب راح وجاب مكرونة

سلمي \ اية دة انا مطلبتش مكرونة انا طلبت سمك

الشاب \ بلاش تنرفزينى

سلمي \ بتضحك عوزة سمك مشوى وكولا

الشاب راح وجاب السمك والكولا

سلمي \ اية دة انا مطلبتش سمك

الشاب \ والله لو مخلصتيش في يومك ده

سلمي \ انا عوزة المدير حالا

و الشاب بيقلدها وبيتنطط زيها انا عوزة المدير حالا
وبيجى محمود صاحبه من وراة

محمود \ فى اية يا حمزة اية الى انت بتعملو دة

حمزة \ البنت مجنونة

-- وبيجى المدير و سلمي بتحكيلو

سلمي \ انا طلبت مكرونة والاستاذ جبلى سمك

المدير \ اتفضل انت وهو على المطبخ

حمزة وهو ماشى بيدوس على رجل سلمي قصد طبعا

سلمي \ اة اة رجلى

حمزة \ اسف يا انسة

و حمزة بيروح على المطبخ هو ومحمود

محمود \ اية الى انت بتعملو دة انت اتجننت

حمزة \ يا اخي معرفش ملها دي بس تستني عليا

محمود/ انت متعصب لية

حمزة \ ابوى مش سيبني في حالى

سلمي بتتغدا وبتخرج برة وبتتمشى على الشاطىء وبتقابل هبة

هبة \ انا واصحابى طلعين على الجزيرة تعالى معانا

سلمي \ لا انا هروح اتمشى

هبة \ فى اية لسة زعلانة

و سلمي حكتلها على الى حصل فى الاوتيل

هبة \ ههههههههه وانتى زعلانة لية

سلمي \ خايفة احسن المدير يرفدو ويكون محتاج الشغل هنا

هبة \ متخفيش يا قطة

وسلمي راحت تتمشى وبتفكر فى هبة الا راحت على الجزيرة و سلمي طلعت على جسر صغير فى البحر وقاعدة وسرحانة اوى وبيجى حد من وراها وبيحط ايدو على كتفها و سلمي بتتخض

سلمي \ سامح انت اية الى جابك هنا

سامح \ وحشتينى يا سلمي

سلمي \ بعد ازنك

و سامح بيمسك ايد سلمي وبيوقفها

سامح \يا سلمي انا لسة بحبك ولى حصل دة كان غلط منى انا اسف يا سلمي

سلمي \ انت مبتحبش حد غير نفسك انت انسان انانى علشان انت لما حسيت ان مصلحتك مع غيرى رحت معاة واية الى رجعك تانى روح

سامح \ انا رجعت علشانك انتى انا بحبك

سلمي \ بس انا دلوقتى بكرهك ومبكرهش حد قدك علشان انت انسان ضعيف الشخصية

سامح \ متجرحنيش بكلامك انا عارف انك بتحبينى وهتسمحينى

-- وبيجى مرون من بعيد وبيشوف سلمي و سامح وبيجرى على سلمي وبيضرب سامح بالبكس فى وشو

سلمي \ لا يا مرون سيبو

مرون \ انتى لسة بتدفعى عنو

سامح \ علشان هى بتحبنى ومتقدرش تستغنا عنى ابدا

و سلمي بتبصلو اوى وبتضربو بالقلم على وشو

سلمي \ علشان لازم ان انا الى اعمل كدة

و سامح بيمسك ايد سلمي و مرون بيبعدو بيضربو وبيحدفو فى البحر و مرون بياخد سلمي فى حضنو و سامح فى البحر وبصوت عالى

سامح \انا بحبك يا سلمي انت سامع يا مرون انا بحبها

--مرون بياخد اختو وبيمشو و سلمي بتعيط ومسكة فى مرون اوى --

حمزة \ انا بحبك يا سلمي مش هسيبك يا سلمي مش هسيبك

مرون \ لو قربت من اختى تانى ولا لمستها هكسرلك ايدك انت فاهم

سامح \ سلمي    سلمي

ليست هناك تعليقات