إبحث عن موضوع

هذا هو العشق💕الحلقة الثانيه💕

الفصل ( 2 )

ووجد نفسه يقول : ايه اللى اخركم عن السكشن

جنى ::: متاسفين يا دكتور ما كناش لاقيين المكان .

منال : معلش توهان اعدادى بقه .

بسام ::: احنا حنهزر يا انسه اتفضلى بره انتى و هى .

ايه يا بسام ليييه لماذا طردتهما ده اول يوم , يعنى كل اللى كنت بتعترض عليه فى حياتك زمان فى

الدكاتره بتعمله انت دلوقتى لا حول ولا قوة الا بالله

و زاد احساسه بالذنب احمرار عينى الفتاه الطفله و اوشكت على البكاء

كان يريد ان يتراجع لكن هيهات خلاص دبح القطه و عمل سبع رجاله فى بعض يرجع

ازاى ؟؟؟

خرجت البنتان فى هدوء و خلفتا له شعورا بالذنب لا يوصف ........

بعد انتهاء السكش بحث عنها بنظره فى كل مكان و لم يجد لها اثرا

كان يريد ان يصالحها لكن هيهات ............

جنى : : : : انا عمرى ما حد احرجنى كده ايه ده ليه كده هوه الناس دى ربنا لما بيديها

سلطه ليه بس بتتجبر .

منال : انا مش عارفه و الله ايه الالاطه بتاعته دى هوه ما فيش حد غيره حلو و شيك .

جنى : : : : حلو و شيك ايه انتى كمان انا مش طايقاه و لا طايقه نفسى .

و عادت جنى الى المنزل منهكه

ووجدت امها تذكرها بمقابلة المساء المرتقبه

يييه ماهى ناقصه اصلها

بصى يا مامى انا مش حاقابل حد اعتذرى له لو سمحتى باى حاجه

الام : ازاى يا بنتى احنا حتى ما خدناش نمرته و بعدين الناس تقول علينا ايه .

جنى : : : : انا مش مرتاحه للموضوع ده و لا للشخص نفسه و مش عايزه اعلقه بيا

اكتر, يبقى من دلوقت احسن ارجوكى يا مامى ما تغصبيش عليا حاجه

طبعا كالعاده انتهى النقاش بينى وبين مامى النهايه الحتميه الاكيده طلعت هى اللى صح ...

وكانت وجهة نظرها انى لازم اديله فرصه و اقابله تانى و لو مره واحده بس عشان هو ما يتعييبش و دخله ممتاز و وسيم و و و و
ماما مش قادره تفهمنى
الشراره ما انطلقتش بيننا
انا لما اشوف جوزى او اللى حايبقى جوزى حاعرفه من وسط مليون واحد ان شاء الله حاعرفه

لكن يبقى قاعد على كنبة الصالون و ما اقدرش اتعرف عليه يبقى اكيد مش هوه ده
وجاء محمد فى موعده و معه شنطة هديه كبيره نسبيا و اعطاها لى

يا عم ما تزودش احساسى بالذنب بقه انا عماله احاول مش نافع خااالص
و بعد الشاى و الجاتوه و المقدمات
تكلم معى عن عمل المرأه وانه ممكن ما يوافقش عليه عشان انا حلوه اوى

( على حد قوله )

و حايخاف على حتى انى اخرج من بيته
بيتك مين يا عم هوه انا اعرفك
وكمان عن الست والدته و فضلها عليه و ان هى اللى قعدت تدور لحد ما لقتنى

وشويه كلام مديح كان بيقطع فيا عشان انا كنت حاسه خلاص انى اتخنقت
الرسول عليه الصلاة و السلام قال : انظر اليها عسى ان يؤدم بينكما
و انا مش شايفه انى قادره اتواصل معاه و مخنوقه منه من غير سبب و بعدين انا مصليه استخاره كذا مره من امبارح
يعنى لو كان خير كان زمانى قابلاه
و انتهت المقابله وانا على قرارى لن اراه مره اخرى

حرام اجازته صغيره و انا بذلك اضيع عليه فرص اخرى ممكن ان تفوته
كمان هوه صعبان على لسبب ما انا مش عارفاه
و خايفه يحس انه فيه عيب او حاجه
لكن الحقيقه هوه ما فيهوش عيب مجرد عدم ارتياح و بس

وبعد مانزل قلت لمامتى و لبابايا
كمان ان خلاص ما فيش امل و انا مش قادره اتواءم مع فكرة انى اقضى معاه عمرى كله
و مامى قالت لى خلاص يا بنتى
لما يكلمونا تانى نبلغهم بصنعة لطافه كده و خلاص

دخلت الاروبه بنت اختى الصالون
و فتحت كيس الهديه و طلعتها
اتفرجى يا مامىىىى
ايه يا بنتى ردت مامى
شفت محمد جايبلى ايه طقم شاور
جل و كريم و صابونــــــــــــــاه
طب ليه كده ده انا حتى لسه مستحميه النهارده الصبح فكرك
لاحظ اى حاجه يعنى هاهاهاا
و راحت أمى هى الاخرى فى نوبه من الضحك و هى لاتصدق هذه الهديه
صحيح انه ماركه معروفه و ممكن يكون غالى و متهرب كمان من السويس
بس دى هديه حتى ما يجيبهاش واحد لمراته اللى بقالها عشرين سنه على ذمته

و بعدها اتصلت طنط انعام و الدت محمد لتسال عن امكانية حضورها هى و ووالده و اعمامه و كده
عشان يقرو الفاتحه........

ليست هناك تعليقات