إبحث عن موضوع

الممسوسة👻الجزء التاسع👻

الممسوسة
الجزء_التاسع
بطلت ميادة تكلم بباها وركزت ورت ضهرة وبرقت جامد .. وابتسمت بسمه مريبة وبصت بشكل مرعب وقالت اهلا .. اهلا ماعود  وبدأت تتكلم باللغه العربية الفصحى
اهلا ماعود كنت اشعر بوجودك لقد تاخر ظهورك هذة المرة ..كان ينقصنى الكثير بغيابك ...
وبعدين سكتت ...ثوانى ورجعت ردت كلام كان حد كلمها وهى بترد
هذا كلام غير صحيح لن اكون لغيرك لا تقلق ماعود..
وسكتت ميادة وبرقت بالسقف وبدأت عنيها تنزل دم وظهر الصليب على جبهتها وبدأت ترسم صلبان بالهوا ..
وعمالة تعمل صوت موسيقى ببقها  ....
وبرقت لبابها ومامتها  وراح فكة شعرها ومسيباه وقامت قعدت على الارض فضلت تحك ضوافرها جامد فى  الارض جامد جامد وتلف حوالين نفسها وتنام ع بطنها وترجع تنام ع ضهرها وترجع تقعد وتحك ضوافرها بالارض وترسم صلبان ومرة وحدة برفعت عنيها وبصت لبابها ومامتها مكنش ظاهر بعميها الجزء الابيض خالص وكانعنيها كلها من جوة سودة بس ... مش شبه البنى ادمين ...
مامتها وبباها عارفين يتصرفوا ازاى بالموقف دة ...بس قلبهم مش بيطاوعهم ياذوها ...
لو قروا قران حتة لو اية بسيط هتتاذى لا الى لابسها هيتضر فهيضرها زى كل مرة اخر مره دراعها اتكسر ... وقبلها كانت هترمى نفسها من البلكونة ..
وعشان كدة ميادة مش بتتخلص من الى هى فية لان محدش قادر يواجهه ... وبيختاروا الحل الاسهل
نوبة دقايق وتعدى مع انهم عارفين انها مش نوبة وان ماعود حقيقية ولازم يتقبلوها .....
مجرد ما بتخلص الحاله عند ميادة او بمعنى اصح مجرد ما بيفكها من سيطرته تبدأ ميادة تبرطم بكلام مش مفهوم ... طلاسم
دك طح جط مس مس مس صب صب دك مس ضط جع جع جع شو مس مس مس  ماعوووود
الحاله دى بدأ عند ميادة من كم سنة لما اتقدملها ابن خالتها كان اول عريس يتقدملها ... ظهرت عليها اعراض الحاله وهمة بيقروا الفاتحة ... مع الاسف باظت الخطوبة ... واتفضحوا قدام العيلة ..
ومن يوميها دايخين على الدكاترة النفسين شوية وشوية ع الشيوخ .. بس كل الادلة اثبتت انة مس الصلبان الى بتطلع ع جبهتها .. عنيها الى بتتحول الدم الى بينزل من عنيها وودنها ومناخيرها .. الطلاسم الى بتقولها لما دوروا ع اصلها ع النت وفى الكتب لقوها طلاسم حقيقية لتحضير الجن ولغه تواصل معاه .. اكيد محدش حفظهالها اكيد همة قالولهالها ... الموضوع مرعب فوق ما تتخيلوا
بلحظة تتحول البنت الرقيقة .. قدام عين بباها ومامتها وبيبقوا عارفين انه حضر عليها .. تخيل يبقى بنت او ابنك قدامك وعارف انة ملبوس ولا قادر تقرا عليه عشان ميتاذاش ولا قادر تتحمل تشوفه كدة ... بنتك قدامك يسكنها شيطان رجيم ماتعرفش بيعمل اى بروحها اكيد بيحرقها ويعذبها ...
مع الاسف حياه ميادة بايظة وخطر ع اى حد ماعود مش هيسبها تتجوز حد ولكن اهلها بيعاندوا وهيعملوا زى كل مرة اول ما تظهر عليها الحالة بعد كل عريس وخطوبة يجروا بيها ع شيخ ودكتور نفسى ... ويفضلوا يحاولوا والموضوع مش بينتهى غير بفسخ الخطوبه مهما عملوا ...
بعد ما خلصت الحالة ... نامت ميادة ع نفسها ...
قربت منها مامتها والدموع مالية عنيها وجت تحط اديها ع راسها ..
عصمت عرف انها هتقرالها قران ....
راح صرخ فيها عشان عارف ان ميادة هتتاذى وقلبة مش هيستحمل ...
كط مس مس فع مس مس صيلى ي
وشد مامتها وطلعوا برة ...
وقالها بلاش دلوقت خليها تستريح والصبح هوديها لشيخ كويس سمعت عنة ومش بياخد فلوس كله لوجة الله ودة الى اكدلى انة ممكن يكون ع ايدة الحل ....
دى الحقيقة الى داروها عن على ... موضوع مازن اخوها متفبرك ... او بمعنى ادق مش دى الحقيقة
موت مازن حقيقه مافيهاش جدل ولاكن لما مات مكنتش ميادة معاه هو عمل حادث وهو بيعدى الطريق
ولكنها حجة اخترعها عصمت عشان لما  يلاحظ سلوك ميادة الغير طبيعى يبقى عندة نفسير
نامت ميادة وصحت الصبح ... ك العادة ناسية كل حاجة ..
هى عارفة مشكلتها بس التفاصيل بتنساها عشان بوقت ما بيسكنها ماعود بيسلبها الاحساس تماما
فمبتحسش بحاجة ...
محدش يعرف حقيقة ماعود ولكنها كل مرة تقوله يا ماعود وتتكلم معاه ...
ظ واى طب قلب مس مس صج دس دس لاك لام لاج الحق
دخل عليها عصمت وقالها عاملة اى انهاردة يا ميدو
قالته مبحبش الدلع دة يا بابا دة ولادى
قالها ماتزعليش يا ست البنات
انا محتاجك تيجى معايا مشوار انهاردة ...
قالتله فين يابابا قالها فى...
ومكملش قاطعته ميادة
الشيخ اسماعيل الى بالدقى صح
قالها اه عرفتى منين ... بصت ورا عصمت شوية
عصمت خاف يبص وراه يشوفها بتبص ع اية ...
ورجعت بصتلة بعينة وقالته ...ماعود حكالى ...
اتنهد عصمت جامد وقالها ارجوووووكى  سعدينى وساعدي نفسك ماتستسلميش يا ميادة...
ابتسمت ابتسامة لئيمة وقالت مش هستسلم ...
مكانتش تقصد انها مش هتستسلم لماعود ...
كانت تقصد انها مش هتستسلم لاهلها ويقضوا ع ماعود ...
قامت لبست ميادة ونزلت مع عصمت
وصلو للشيخ اسماعيل ..
بعد السلام ووووو
كل طق وع سم صلة وسل صلام وسل
حكوا للشيخ كل التفاصيل من اول لحظة لحد الان ...
الشيخ فهم ان ميادة عليها جن او ممسوسه
بدأ يسالها  اساله زى بتحسى حد بيمشى صوابعه ع جسمك ..
قالتله لا
قالها بتحسى   حد شايفك وانتى بتغيرى هدومك او بتستحمى . 
قالتله لا
قالها بتحسى بحد بينام جمبك ع السرير..
قالتله لا
ميادة كدبت وخبه الحقيقة الله اعلم بمزاجها ولا مجبورة
عشان كل دة بيحصل وبيحصل الاكتر منة ...
ماعود بيعامل ميادة انها مراته ... بكل التفاصيل ... وميادة عارفه كدة وقالها قبل كدة ... انتى زوجتى ...ولين يمسك احد من بنى الانس ...
ووراها وثيقة ع حجر محفور عليها اسمة واسمها ..
وقالها دى وثيقه زواجنا ....
انكارها خلى دماغ الشيخ تروح مكان تانى ... ضللته او  اجبرها تضضله....
عشان محدش يعرف الطريق الصح
وبدأ الشيخ يقرا قرأن ....

بسم الله الرحمن الرحيم

أعوذ
بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم من همزه ونفثه ونفخه. } بِسْمِ
اللّهِ الرّحْمنِ الرّحِيم { } الْحَمْدُ للّهِ رَبّ الْعَالَمِينَ *
الرّحْمنِ الرّحِيمِ * مَلِكِ يَوْمِ الدّينِ * إِيّاكَ نَعْبُدُ وإِيّاكَ
نَسْتَعِينُ * اهْدِنَا الصّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ * صِرَاطَ الّذِينَ
أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِم وَلاَ الضّآلّينَ

{
} الَمَ * ذَلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لّلْمُتّقِين *
الّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصّلاةَ وَممّا
رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ * والّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَآ أُنْزِلَ
إِلَيْكَ وَمَآ أُنْزِلَ مِن قَبْلِكَ وَبِالاَخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ *
أُوْلَئِكَ عَلَىَ هُدًى مّن رّبّهِمْ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

{
}وَاتّبَعُواْ مَا تَتْلُواْ الشّيَاطِينُ عَلَىَ مُلْكِ سُلَيْمَانَ
وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَكِنّ الشّيْاطِينَ كَفَرُواْ يُعَلّمُونَ
النّاسَ السّحْرَ وَمَآ أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ
وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتّىَ يَقُولاَ إِنّمَا نَحْنُ
فِتْنَةٌ فَلاَ تَكْفُرْ فَيَتَعَلّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرّقُونَ بِهِ
بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُم بِضَآرّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاّ
بِإِذْنِ اللّهِ وَيَتَعَلّمُونَ مَا يَضُرّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ
وَلَقَدْ عَلِمُواْ لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الاَخِرَةِ مِنْ
خَلاَقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْاْ بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ كَانُواْ
يَعْلَمُونَ{ [البقرة :102] }

اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاّ هُوَ الْحَيّ
الْقَيّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لّهُ مَا فِي السّمَاوَاتِ
وَمَا فِي الأرْضِ مَن ذَا الّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاّ بِإِذْنِهِ
يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ
بِشَيْءٍ مّنْ عِلْمِهِ إِلاّ بِمَا شَآءَ وَسِعَ كُرْسِيّهُ السّمَاوَاتِ
وَالأرْضَ وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيّ الْعَظِيمُ * لاَ
إِكْرَاهَ فِي الدّينِ قَد تّبَيّنَ الرّشْدُ مِنَ الْغَيّ فَمَنْ يَكْفُرْ
بِالطّاغُوتِ وَيْؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ
الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ * اللّهُ وَلِيّ
الّذِينَ آمَنُواْ يُخْرِجُهُمْ مّنَ الظّلُمَاتِ إِلَى النّورِ
وَالّذِينَ كَفَرُوَاْ أَوْلِيَآؤُهُمُ الطّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مّنَ
النّورِ إِلَى الظّلُمَاتِ أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ النّارِ هُمْ فِيهَا
خَالِدُونَ { [البقرة 255- 258
يتبع ......😍😍
لو كسلتوا تقروا الايات او قريتوا جزء وجريتوا السطور او اتاوبتم وانتوا بتقروا تبقوا محتاجين شيخ انتو كمان

ليست هناك تعليقات