إبحث عن موضوع

الممسوسة👻الجزء العاشر👻

الممسوسة
الجزء_العاشر
اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق ...
الى راح مع عصمت للشيخ .. وهم مافيش حد ميلدة لسه فى سريرها فى اوضتها ولسه صاحية وبتسال هنفطر اى .. ماعود مش هيدى فرصة لعصمت انة يخليه يسيب ميادة ...
الشيخ اسماعيل دة معروف بقدرتة على علاج المس والسحر ... الخ
ماعود خلى عصمت يتخيل ان ميادة معاه ....
بعد م الشيخ قرا قران ... ميادة اختفت ...
مى مش اختفت هى مراحتش اصلاااا..
عصمت اترج من جواه واتفزع جدااااا بشكل فظيع ...
لكن الشيخ طلع فاهم الى حصل ومش اول مرة يورد عليه موقف زى دة ...
هدى الشيخ عصمت ... وكمل قراية قران عشان يحصن نفسه ...
عشان عرف انة كدة بيواجه جن مش مسلم ... وهيحتاج طريقة تانية اقوى للعلاج ...
لسه جاى اسماعيل يفهم عصمت الى حصل
النور قطع والدنيا ضلمت وبداو يسمعوا حواليهم صوت خبط ورزع وكسر وتصوات مخيفة مش مفهومة .. لدرجة انهم حسوا انهم هيموتوا خلاص
اعوذ بكلمات الله التامات ....
استعيذ اسماعيل بالله وبدأ يقرا قران ... ومتهزش عشان هو عارف ان القران الحل الوحيييييد للشر الى جة المكان ...
عصمت قعد يصرخ وصوتة اتغير وقعد يهجم ع الشيخ... ويحاول يسكتة او يختقة
بس هل هيقدر اسماعيل يلحق يقول كل الى المفروض يتقال قبل فوات الاوان
اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق ...
استمر اسماعيل بقراية القران ومتهزش ... عصمت يصرخ و.....اتهبد ع الارض
وصرخ صرخة قوية صعبة اووووووى كان حاجة مرعبة حصلتله ...
النور بدأ يرعش يروح ويجى يروح ويجى ...
النور جه ...
اية دة بسم الله الرحمن الرحيم بسم الله الرحمن الرحيم
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ...لا حول ولا قوة الا بالله .....
استاذ عصمت ... استاذ عصمت ...
اعوذ بكلمات الله التامات... استغفر الله العظيم ... اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ...
عصمت .... عصمت
عصمت واقع ع الارض وعينة ال2 مفرقعين ...  والدنيا متغرقة دم حوالية
الى حصل ان ماعود  لبس عصمت لحظة ما النور قطع ... فلما الشيخ قرا قران ... ماعود خرج من عصمت ...
بس خرج من عينة ...
عينة فرقعت ... بس اسماعيل مش عارف هل عصمت لسة عايش ولا مات...
استدعوا الشرطة والاسعاف وبعد التحقيقات ... ملقوش سبب مادى للى حصل .. التفسير الى حاولوا يحطوة عشان ميبينوش عجزهم ...
ارتفاع ضغط الدم ادى لانفجار القرانية ومشاكل بالشبكية ....الخ.. بس عصمت عايش
بس من جوة بيتمنى الموت  بعد ما اتعمى ....
اتصلوا باهله جم خدوة ...
لما روح البيت  ميادة شافه وضعه
ميادة انهارت من الى حصل وجريت ع اوضتها وقفلت الباب وقعدت تلطم وتعيط وتقول يارب خدنى يا رب خدنى ان سايبنى ليه سايبنى ااذى الى حواليا ليه يارب خدنى ...
ظهر ماعود .... اتلجمت مكانها ..ماعود شكلة طوييييل جدا واصل للسقف عندة عين واحدة وبقة كبيييييير ومليان اسنان وانياب بس كلهم رفيعين اوووووووووى ...عندة ايد واحدة طلع منها 8 صوابع .....
فضل واقف باصصلها وهى بصاله .... خافت منة اوى المرادى ...
كل مرة فاتت كان بيخوفها شكله بيخوفها ظهورة بيخوفها احساس ان فى حد معاها ان فى شبح عفريت شيطان جن  الخ ... حواليها حاجة مش طبيعية معاها ...
لكن المرادى حسة بالخوف بجد عشان شافت اذاه ع اهلها لما عمى عصمت .. مش بس دمر حياتها بل بيدمر حياة كل الى حواليها ....
ماعود ... لمح خوفها منه الغير معتاد بالنسباله ...
ماعود معاها بقاله سنين ...
غير شكله لشكل شاب وسيم ماتقدرش بنت بالدنيا تقاومة ... شاب طويل متوسط الجسم رياضى شعرة نعم عيونة عسلى شعرة بنى ....
وابتسم لها ... وبدأ يقرب منها ... ماتزعليش ليناف ..ليناف دة اسمها الى هى متسمية بية عندهم ..  ماعود جنى عاشق ل ميادة .. ليناف
وبيعاملها امها زوجتة ...
قرب ماعود من ليناف ... برغم الرعب الى كانت حساه والحقد والغل ...
ماعود قادر ع سلب تفكيرها ويخليها تفكر بس بالى هو عاوزة ....
قرب منها اكتر وقالها ماتزعليش ليناف عصمت كان عاوز ياذى ماعود حبيبك ... كان هيقضى عليا انهاردة ...
انا دافعت عن حبنا انا بس عاقبته عشان ميفكرش يقررها تانى
كان عاوز يفرق بينا ....استسلميلى يا ليناف وتعالى معايا نسيب المكان دة  تعالى عيشى معايا فى ارضى وحياتى انا بقالى سنين عايش معاكى يينكم تعالى معايا ... تعالى معايا ...
تعالى معايا
ومدلها ايده ... مدت اديها وكانت خلاص رايحة ....
باب واضتها خيط ... مامتها دخلت اختفى ماعود ...
ميادة ... ظبطى نفسك على برة وجاى يزور بباكى
ارتبكت ميادة وفضلت شوية مترددة تطلع وبعدين قررت تطلع ...
طلعت سلمت ع على الى كان باين ع ملامحة الحزن عشانهم ...
وكرر طلبة لتقديم الجواز اكتر عشان يبقى معاهم اكنر ويقدر  يساعدهم ...
وبالفعل حددوا ميعاد اخر الشهر  يتعمل فرح ع الضيق عائلى كدة عشان الظروف ...
ميادة ببجيلها انفصام مابين ماعود وعلى
مش عارفه اى الصح واى الغلط فرحت لحظتها وانبسطت جدا ...
بس ظهر ماعود ورا على ... ظهر عشان يخليها تخاف وتجرى فيحس على انها مش طبيعيه فيهرب منها ...
زية زى اى عريس اتقدم وهرب منها ...
ميادة المرادى ثبتت ماتحركتش وفضلت مركزة عينها فى عين على عشان ماعود مايقدرش عليها .بس ماعود ماسكتش ...
ميادة وهى بتبص لعلى ظهر الصليب على اورتها وبدأت عنيها تنزل دم ...ماعدش فى مجال للشك ...
باللحظة دى على فهم كل حاجة ...
باول لحظة اتخض ..  وقام وقف وسمى الله ودة طبعا اذى ميادة جدا ...
خلاها تقع ع الارض ويجيلها حاله تشنج ...
طلبت مامت ميادة من على انه ميكملش ...وصرخت بوشة ...
بلاش لحسن تتعمى زى ما عصمت اتعمى ...
استفرب على من كلامها ... يعنى اى هو اى الى بيحصل ...
طلبت منة يستنى لحد ما ميادة تهدى وبعدين هتحكيلة كل حاجة ..
هدوت ميادة ودخلوها اوضتها ...
وطلعوا برة ....
حكت مامت ميادة لعلى الحقيقة ...والى هى غير الى حكاها عصمت
قالتله الموضوع مش نفسى مازن مات فى حادث فعلا بس مالوش علاقة بميادة مش هى السبب
الموضوع بدا من حوالى 7 سنين لما محمد اب اخو عصمت ابن عم ميادة  اتقدم لميادة كان اول عريس وكانت لسة بالكليه ... عدى يوم التقديم عادى جدا ...بس بعد اسبوع لما جم يقروا الفاتحة حصل زى ما حصل قدامك
ومن يومها كل ما يجى عريس البنت ترجعلها الحالة .. ويمشى
وديناها دكاترة وشيوخ ... ماسكتناش ولكن محدش عارف يعمل حاجة ... الموضوع مبيخلصش ...
جة على يتكلم ..
قاطعته مامت ميادة ... انا عارفة انك عاوز تقول اية ودة حقك وانا هقلل عليك الاحراج انت راجل جدع ومحدش يقدر يلومك وشكرا ع وقفتك معانا ..  هدخل اجيبلك الشبكة واطلع ..
وقامت راح مسكها من اديها وقالها فهمتينى غلط يا ماما
انا شارى ميادة وراضى بيها وبحبها ومش هسيببها وهفضل معاها لحد م المشكلة تتحل والفرح اخر الشهر ان شاء الله وباذن الله هنكون سوا اقوى من اى حاجة وانا هساعدها ... بعد الفرح مباشرا بعد ما تبقى مراتى انا مش هسيبها الا لما نلاقى حل ...
وبداوا بتجهيزات الفرح ... بدا ماعود يظهر لعلى بشكل مؤذى ..
طالع على مرة ع السلم بالليل والسلم كان منور .. الاوتوماتك فصل ..و لقى قطة سودة اتحدفت بوشة...
اتخض وسمى الله وطلع يجرى ..
وقرر انة هيلتزم بالصلاه والاذكار  عشان هو بقى فاهم بيواجه ايه ...
اول مادخل اوضتة جاي يولع نور الاوضة
فرقعه النجفة بكل اللمض ...
طلع يجرى وقال لمامتة ولعى قران بسرعه ...
استغربت مامتة فى اى يا على
طبعا مرداش يقولها ...
شغلوا قران ... النور بالشارع كلة قطع ...
كانت الساعه حوالى 8بالليل ...
جابو شمع وولعوه
على من جواه كان خايف ومرعوب عشان عو فهم الحقيقة ...مش من السهل تبقى عارف انك هتتعامل مع شيطان .. ممكن تسمع بالقصص والحكايات وممكن تبقى مؤمن بوجودهم حواليك بس انك تبقى واثق من انهم جاين بجد وحقيقى عشانك ... المزضوع مختلف
يتبع ...

ليست هناك تعليقات