إبحث عن موضوع

رواية الوعد 💥الحلقه الخامسه💥

💥   الحلقة   ٥   💥

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

بسام / اية رايكو نخرج نتفسح بالمناسبة دى

حمزة / روحو انتو انا مواعد كريمان انى هخرجها النهاردة

ورد بتزعل

ورد /لا انا كمان تعبانة وعوزة ارتاح

ورد بتروح على اوضتها ومديقة اوى

ورد /وانا زعلانة لية ما انتى عرفة انو بيحب حد تانى ولا علشان كان بيتعاطف معاكى خلاص صدقتى انو ممكن يحبك انتى

وبتروح تبص من شباك اوضتها بتشوف حمزة و كريمان وقفين جمب العمارة وشكلهم بيتخنقو وباين من حركتهم ان علشان لبسها و بسام بيدخل لورد

بسام \ ورد

ورد سرحانة

بسام بيروح يحط ايدو على كتفها و ورد بتتخض

ورد \ بسام

بسام \ انتى رجعتى تسرحى تانى

ورد \ لا مفيش حاجة

بسام \ الدعوة دى وصلتك من شوية

ورد بتاخد الدعوة من بسام وبتكون دعوة فرح  صحبتها رشا   
و ورد اتجهلت الدعوة وحطتها على السرير

بسام \ اية مش هتروحى دى بكرة

ورد \ لا مش عوزة اخرج انا تعبانة

بسام \ يعنى هتفضلى كدة فى الاوضة يا اما بتزكرى يا اما بتكونى سرحانة وكان ملكيش اخ تانى غير سامر

ورد بتعيط

بسام \ طب بتعيطي لية دلوقتى

ورد \ سامر وحشنى اوى

بسام بيخدها فى حضنو

بسام \ سامر هيفضل جوانا كلنا

***********************.              

-- حمزة واقف مع كريمان

حمزة \ يعنى مفيش فايده فيكى

كريمان \ طب ممكن توطى صوتك الناس بتبص علينا

حمزة \ كريمان روحى غيرى هدومك ولا اقولك مفيش خروج

كريمان مديقة وبتمشى وبتسيبو و حمزة بيمسك اديها

حمزة \ لما بكون بكلمك متمشيش وتسبينى

كريمان \ سيب ايدى انت ملكش حكم عليا انت ولا اخويا ولا جوزى ولا حتى خطيبى لما تكون حاجة فى دول يبقي نتكلم بعد ازنك

كريمان سبتو ومشيت و حمزة بيرجع على العمارة و بسام نازل

***********************.              

حمزة \ رايح فين

بسام \ عندى مقابلة فى شركة هروح يمكن يكون ليا نصيب
انا خلاص اتخنقت

حمزة \ طب اهدى فى اية

بسام \ هيكون فى اية يعنى ورد

حمزة \ ايه فى حاجة جديدة

بسام \ لا بس مش عوزة تخرج ولا حتى بتبتسم دى رشا صحبتها من زمان فرحها بكرة ومش عوزة تروح

حمزة \ طب روح انت على شغلك ربنا معاك

بسام مشى وراح على الشركة و حمزة طلع على شقتو

***********************.              

سمر \ حمزة اية انت مخرجتش النهاردة

حمزة \ لا مليش مزاج

سمر \ ممكن اطلب منك طلب

حمزة \  لو عوزة فلوس الفلوس جوة فى الدولاب خدى الى انتى عوزاة

سمر \ وفى حاجة كمان

حمزة \ نعم

سمر \ ممكن تيجى معايا حفلت التخرج

حمزة \ حاضر

***********************.              

حمزة راح على البلكونة وبيشوف ورد وقفة فى البلكونة

حمزة \ الجميل واقف حزين لية

ورد \ فى اية فى الدنيا دى ممكن يفرح

حمزة \ فى حاجات كتير بس اضحكى للدنيا

ورد بتبتسم و سمر بتدخل

سمر \ مدام مبتسمة كدة عوزة استغل الابتسامة الحلوة دى وتيجى معايا

ورد \ انا

سوكا \ اة انتى عوزة انزل اشترى فستان علشان حفلة التخرج كمان يومين

ورد \ بس انا مش حبة اخرج

سمر \ علشان خاطرى انتى مخرجتيش من البيت بقالك فترة

ورد \ بس انا

حمزة \ يلا وانا كمان هروح اوصلكو

سمر \ انت بتتكلم بجد احسن تكون تعبان ولا حاجة

حمزة \ خلاص انا غلطان اروح انام

سمر \ لا خلاص يلا بقي يا ورد دة حمزة هيروح معانا دى مبتحصلش كتير

ورد بتبص لحمزة وبتبتسم

ورد \ هروح البس

سمر بتبوس حمزة من خدو وفرحانة وبيروحو يلبسو و حمزة بيبص على شباك  كريمان بزعل وبيدخل

حمزة \ سمر هستناكو تحت

***********************.              

حمزة بنزل وبيركب العربية و ورد و سمر بينزلو وبيركبو معاة وبيروحو على مول كبير

حمزة \ ساعة وهجلكو

ورد \ حمزة شكلو زعلان

سمر \ حمزة لا مفيش حاجة تعالى نروح من هنا

سمر بيعجبها فستان اسود جميل

سمر \ الله حلو اوى

ورد \ شوفى دة احلي

حمزة \ فعلا دة احلي

سمر \ انت جيت لية

حمزة دخل معهم المحل و سمر طلبت الفستان الى عجبها وتشوفو والبنت بتجيب الفستان الى عجب ورد وبتدية لحمزة

حمزة \ ورد اية رايك فى دة

ورد \ حلو اوى بس مش عاجب سمر

حمزة \ دة هدية النجاح

ورد \ ليا انا لا مش عوزة

حمزة \ انسة هناخد الاتنين

ورد \ حمزة انا

حمزة \ هششش انا مش باخد رايك انا بقرر وبس

***********************.              

وبيروحو على البيت و حمزة هو الى شايل الشنط و سمر بتدخل

حمزة \ الف مبرووك يا ورد

ورد \ شكرا يا حمزة

حمزة \ اتفضلى تصبحى على خير

***********************.              

ورد اخدت الفستان ودخلت وفرحانة اوى و بسام بيبصلها

بسام \ اة انتى عرفتى

ورد \ عرفت اية

بسام \ انى اشتغلت وبمرتب مغرى كمان

ورد \ مبرووك يا حبيبى الف مبروك

بسام \ اية الى معاكى دة

ورد بتطلع الفستان وبتورية لبسام

بسام \ الله حلو اوى

ورد \ دة هدية حمزة علشان النجاح يعنى

بسام بيروح يبوس رسها

بسام \ المهم انك تكونى مبسوطة

***********************.              

ورد راحت على اوضتها ومسكة الفستان وفرحانة اوى والموبيل بيرن

ورد \ الو

رشا \ ورد حببتى الدعوة وصلتك انتى و بسام

ورد \ اة بس

رشا \ بس اية يا ورد اوعى تقولى مش هتيجى دى هتكون اخر كلام بنا يعنى اية صحبة عمرى مش هتكون معايا فى يوم زى دة

رشا بدات تعيط

ورد \ انتى مجنونة مين الى قالك انى مش هاجى طبعا هاجى

***********************.              

-- ورد خرجت لبسام

ورد \ بسام

بسام \ نعم

ورد \ رشا كلمتنى ولازم نر حلها بكرة

بسام \ بس انتى لما قولتيلى انك مش هتروحى اصل

ورد \ فى اية

بسام \ يعنى طلبو منى انى اخد ورديتين اول اسبوع علشان يشوفو مجهودى وكدة

ورد \ خلاص مش هروح

بسام \ ورد متزعليش

ورد \ لا انت عارف انى مش عوزة اروح اصلا

***********************.              

فى يوم  الفرح ورد قاعدة بتتفرج على التلفزيون والباب بيرن وبتروح تفتح وبيكون حمزة

حمزة \ انتى لسة ملبستيش هنتاخر

ورد \ انت

حمزة \ بسام كلمنى وقالى انى اروح معاكى الفرح

ورد \ بس انا

حمزة \ هستناكى تحت بس متتاخريش احسن انا ممكن اتعاكس كدة

حمزة بينزل و ورد مش مصدقة

ورد \ انا و حمزة هنخرج ولوحدنا

ورد بتجرى على الاوضة وبتطلع الفستان بسرعة

***********************.              

حمزة واقف قدم العربية ومستني ورد واتاخرت وبيبص فى الساعة و ورد نزلت وراحت قدم حمزة

حمزة \ لو مكنتيش لبستى الفستان دة مكنتش عرفتك

ورد \ حلو

حمزة بيبصلها من فوق لتحت

حمزة \ انتى تهبلى

حمزة لسة بيلف وشو وبيلقى كريمان وقفة جمبو

كريمان \ وانا الى نزلة علشان اقولك اسفة

كريمان بتبص لورد

كريمان \ برافو عليكى يا ورد قدرتى تستغلى الوقت كويس جدا

ليست هناك تعليقات