إبحث عن موضوع

الحاقده 😈الجزء الثاني😈

بسم الله الرحمن الرحيم
الحلقه ٢
الحاقده
انا قبل مروح اقعد مع اختى بعد مسقطت بصراحه كنت مفقوعه من الدلع ريم صحبتى عرفتنى على وحده ست على انها بتشوف الفنجان والمف وكده بهزار يعنى مش واخداها جد بس انا كنت واخداها جد اوى لانى عارفه انى هحتاج النوعيه دى ف حياتى
المهم
وصلت للست دى كان اسمها ام اسماعيل وكانت ساكنه ف منطقه شعبيه معروفه المهم وصلت للست دى ودار الحديث ده
انا / ازيك يام اسماعيل فكرانى ؟؟؟
ام اسماعيل / ايوه ياجميل انتى اللى جيتى مع الداكتوره ريم صح ؟؟؟؟
انا / اسمعى انا عاوزه اعمل سحر لواحد يحبنى ينفع
ام اسماعيل/ بس انا مليش ف السحر بس علشان انتى جايه من طرف الدكتوره مريم حبيتى وامها وخلاتها حبايبي زيك كده وزباينى من زمان هخدمك لجل خاطرهم انا مش عاوزه حاجه لروحى دى للمبروك عمك عطيه جوز خالتى
انا / تمام عاوزه كام ؟؟؟؟
ام اسماعيل / الطلبات بتكون صعبه عليكى لكن سهل احنا نجبها تختارى ايه تجيبي انتى ولا احنا ؟؟؟
انا من ايدك دى لايدك دى
انا / لا هاتى انتى عاوزه كام
ام اسماعيل / هناخد ٣٠الف
الوقت ١٠ والباقى بعد المراد ميتم
انا / موافقه
وفعلا رحت ع البيت  اجيب البطاقه وسحبت الفلوس ورجعت عليها وسالتها
امتى اعدى عليكى
قالت ثلاث ليالى وتيجنى ضرورى
وفعلا فات الثلاث ايام ورحت ليها بس على عنوان بيت تانى كانت عطياهولى قبل كده
البيت كان وسط مقابر كنت طبعا هموت من الخوف بالرغم انى رايحه بانهار بس كنت مرعوبه كنت مش لاقيه حتى كلب ف الشارع سكووووووووووووت مرعب ملهوش حدود بس الغل والحقد جوايا كان متغلب على شعور الخوف ف علشان كده كملت من غير مابص ورايا
انا ركنت عربيتى ومشيت على رجلى لان الشارع ضيق يدوب يمشي اتنين فيه بالعافيه
وصلت بيت مبنى وسط المقابر من دورين تحت ارضي وفوق بلكونه هو دور واحد بس
كان شكلو يخوف وقلبي كان ف رجلى من الخوف واقبل موصل على البيت لاقيت واحده ست لابسه عبايه بيضا ماشيه قدامى بخطوتين معرفش طلعت منين وخصوصا ان الشارع علطول مفيش فيه اى دخلات جانبيه خالص
بس مكدبش عليكم خفت منها اووى وقلت اطمن قلبي واقول ؟؟؟
لو سمحتى لو سمحتى
لفت ليا كانت ست جميله اووووى وملامحها زى الاجانب ولابسه حجاب ابيض
قالتلى ؟؟
اتقى الله ف نفسك وارجعى عن الطريق ده مش هيخلص غير بالدم خافى رب العالمين وشاورت لفوق ف السما رفعت دماغى ابص لفوق وبنزلها كانت الست دى اختفت من لمح البصر مشفتهاش تانى
طبعا انا اترعبت بس قبل مفقوق ولا اسال فيه اى كانت ام اسماعيل بنتده عليا ادخل البيت طبعا كنت مرعوبه
ام اسماعيل / اجمدى كده امال ياست ندى هى ظهرتلك ؟؟؟؟
انا / هى مين ؟؟؟
امً اسماعيل / ههههههه لا دى حكايه طويله
انا / مين الست دى ؟؟؟؟
طلعت منين وازاى اختفت كده ؟؟؟
هى مش ست زينا ؟
ام اسماعيل / ههههه لا يااضنايا دى بسم الله الرحمن الرحيم علطول كده تظهر لاى حد داخل لعمك عطيه ومنهم اللى بيسمع لها ويرجع ومنهم اللى بيكمل سيبك منها
يلا بس عمك عطيه مستني جوه
انا / اصبرى بس مين دى؟؟؟
ام اسماعيل / يووووووه مش وقتو بقى
انا / مش هتحرك غير اما اعرف مين الست دى ؟؟؟
ام اسماعيل / يابنتى والنبي انا جتتى مخلصه بلاش اذيه بقى
انا / انطقى ياوليه انتى الا ورب الكعبه اخرب بيتك
ام اسماعيل / اسمعى يابنتى الست دى كانت ست اكابر اووووى واهلها تراكوه وهى جميله اوى وجت ف يوم عاوزه سحر تسم بيه ولاد ضرتها لانها خدت ابوهم من على امهم ف حبت تخلص منهم هى وامهم وفعلا حطت السحر ف العصير
كانت ف شقه ضرتها وكانت ست طيبه وبتعاملها حلو بس الشيطان قالت اخد الراجل ليه وفعلا حطت السحر ف العصير وبعد فتره عيالها هى اللى حالهم انقلب
اتارى عيالها هما اللى شربو مش عيال ضرتها وحت هنا تبطل سر السحر بس كان فات الاوان واما عمك عطيه قالها فات الاون كان مهعا مسدس وطخت روحها مكان مظهرت كده ليكى واديلها عشرين سنه تظهر كده للرايح والجاى
يلا بقى عمك عطيه بينده وووووووو

ايمان_صلاح

ليست هناك تعليقات