إبحث عن موضوع

فتاة المقبره (الجزء الرابع و الاخير)

((((((فتاه المقبره )))))
(((((((الجزء الاخير)))))))
شفت بنت شديده الجمال فيها شبه كبير اوى من وفاء وانا بفضل الله قلبي جامد قريت قران كنير بس البنت مش اختفت خالص   .
البنت قالتلى انا عملك الطيب انا كل الخير الى انت عملتو ربنا بعتنى ليك علشان اساعدك وانجدك من اللى انت فيه ربنا بعتنى ليك على هيئه ملاك انا هساعدك تكشف كل حاجه حصلت ليك فالفتره الى فاتت .
انا : لا اله الا الله  سيدنا محمد رسول الله 
الملاك : مسكتنى من ايدى لاقيت نفسي ف ارض واسعه وخضراء وكبيره وشفت اطفال صغيرين لابسين ابيض وبيلعبو ويجرو وصوتهم جميل اوى
الملاك : نفسك ف ايه
انا : نفسي ارتاح من الى انا فيه انا مومن بالله وراضي بقضاء الله .
الملاك : سامحنى هرجعك ليوم وفاه مراتك علشان تعرف ايه الى حصل ليك يومها.
فعلا الاحداث رجعت كان اله زمن وشفت كل حاجه بعينى تانى
انا لاقيت نفسي واقف ف بيت ساحر وسامع صوت حد اعرفو كويس اووووووى بيطلب من الساحر انو يعملى سحر اسودعلشان اتجنن !
ركزت فااصوت عرفتو ده صوت اخويا وصاحبي الحاج احمد البندارى صاحب عمرى الى كنت بقول اخويا الى مش من دمى اخويا وسندى وعكازى ف الدنيا .
وفجاءه الملايكه شالونى وودونى مكتب لاقيت فيه الحاج احمد صحبي قاعد مع اكبر عدو ليا ف شغلى وتجارتى وبيتفق معاه ازاى يوقعنى جسمى كلو اتنفض وانا سمعه بيقولو نخلص بس احنا من الحج حسين ونحط ايدنا على كل حاجه  وان كان على حسام ده عيل اهبل هعرف ازاى انطره من الشغلانه دى
فجاءه انتقلت لمكان تانى وشفت احمد البندارى وهو بيدى التربي الى دفن وفاء فلوس علشان يدفن العمل ف كفنها !!!!
شفت وانا بقيت مجنون ومش عارف الحقيقه من الخيال .
وعرفت ليه وفاء مراتى كانت بتقولى الحقنى  ياااااااه يااارب انا فرحان اوى انك واقف جنبي
انا فرحان ان كل الخير الى عملتو بقى ملاك بيساعدنى وينجدنى من الدوامه الى كانت هتقضى عليا انا وابنى
اللهم لك الحمد والشكر
اول مالصبح طلع اتصلت بحسام 
حسام : ايوه فى ايه يابابا خير
انا : تعالى بسرعه عند قبر والدتك
حسام : حاضر فى ايه بس
انا : حسام انا كويس ياحبيبي تعالى
حسام وصل جبت التربي وقلتلو زى مدفنت السحر مع ام حسام انزل هاتو
التربي : انا معرفش ياحج انت قصدك ايه
انا : انت فاهم قصدى كويس
حسام : ورحمه امى لو مجيت معانا سكه ودوغرى هدفنك هنا
التربي : ياباشا انا مليش ذنب فى حاج كباره زى حضرتك كده عطانى ٢٠٠ جنيه وقالى بعد اما الناس يمشو افتح القبر واحط الللفه دى ف بق الست الى ماتت
انا والختمه الشريفه معرف انها سحر غير منكو الوقتى الراجل اما سالتو قالى اخرس وملكش فيه
انا غلبان ياباشا وبربي كوم لحم ابوس ايدكو متاذونى
حسام : اخلص وانزل هات السحر
انا :  فضلت اقرا قران والراجل نزل وطلع وانا مبطلتش قران خدنا اللفه دى
وودناها لشيخ جليل ابطل عمل السحر ده وقالنا ان الجن خادم السحر ده غااااااااضب جدا
حسام : مننا ياشيخ
الشيخ : لا يابنى من الى عمل السحر ده لان هدف السحر مش كمل والجن هينتقم منو
انا : انا لازم احظر الحاج احمد مش قادر اشوفو بيتاذى
حسام : لا يابويا سيبو ياخد جزاءه انت كنت هتضيع بسببه
انا : معلش يابنى ربنا هو الى بيحاسب عبيده انا هحذره بس وبعد كده مليش دعوه بيه بينا عيش وملح يابنى هو مراعهوش انا هراعيه وشوفت يابنى الخير انقذنا
حسام : غلبتنى يابويا
الملاك الجميل الى ظهر ليا عمل دايره حواليا وكانت مسكه ف ايدها اطفال جمال جدا وكلنا انا وحسام والملايكه كنا بنذكر الله بصوت جميل وعالى وغمضنا عنينا انا وخسام
لاقينا وفاء بتصلى وحواليها الملايكه والاطفال الى لابسين ابيض
فضلنا نقول لا اله الا الله  وروحنا انا وابنى للحاج احمد دخلنا المكتب لاقيناه ميت ع المكتب
وجسمو ووشو كلو اسود وعلى وشه رعب ملوش حدود
ساعتها قلت لابنى الحزاء من جنس العمل
ازرع خير تلاقى خير ازرع شر تلاقى شر
عمرى مشفت اى حاجه تانى مرعبه ولله الحمد كل سنه بحج واعتمر لمراتى حبيبيتى لحد منتقابل لانها وحشااااااااااانى اوووووى
هفضل اعمل خير لاخر يوم ف عمرى

النهايه

ليست هناك تعليقات