إبحث عن موضوع

هذا هو العشق💕الحلقة 11💕

الفصل ( 11 )

جنى : : : : اسكتى انا قابلت البنت اللى بيحبها النهارده دى ، ما ارتحتش خالص

شهيره : ماهو انا ما رضتش اقابلها الا لما انتى تشوفيها عشان انتى يعنى كنت فى الجامعه صدفه لكن انا عشان اقابلها يبقى ده زى وعد بالجواز و حرام نعشم بنات الناس

جنى : : تصورى انا واقفه فى الكافيتريا معاها هى و شريف راحت ماسكه ايده حطت راسها على كتفه و لا كان اخته الصغيره واقفه

شهيره : ما هو شريف صيده يا بنتى ، غنى وابن ناس و قمر 14 ر بنا يسترها بقه

هنا دخل شريف عليهما

شريف : شيلى ايدك انتى و هى حرام عليكو ، دى شكلها فروتى دى اللى ماسكينها و مقطعينها حتت

هنا غرقت الاختان فى الضحك و اردفت
شهيره :و دمه خفيف كمان ايه رايك اقعد يا شريف دى جنى كانت بتكلمنى على لبنى زميلتك

شريف : ايه رايك فيها يا جنى انا ما شفتكيش من الصبح عشان اكلمك

جنى : : : : بص يا شريف هى كويسه بس مش تيب بتاعك ، يعنى انت متحفظ و هى يعنى عامله فى نفسها البدع

شريف : دى محجبه

جنى : : : : و النبى ارحمونى من الكلمه دى ، بص شهيره اختى محجبه يعنى تلبس بنطلون عليه جاكت طويل ، تغطى رقبتها ، تلبس ما لا يصف و لا يشف انما اللى ظهرهم باين و بطنهم كمان و البادى مفصل كل حاجه فيهم دول ما لهمش فيه .

شريف : هاها بكره تكبر و تحتشم بس انا اسف على انها يعنى مسكت ايدى و كده قدامك اصلهابتحبنى اوى و ما رضتش اكسفها

شهيره : هى باباها بيشتغل ايه و ساكنه فين يا شريف

شريف : دى ساكنه فى المهندسين قريب مننا هناو باباها بيشتغل بره مصر ومامتها عندها مركزتجميل هنا فى المهندسين

شهيره : تعرفه فين بالضبط المركز ده

شريف : اه كولومبو بدا تحرياته ربنا يستر ، لا ماعرفوش بس ممكن اسالها على عنوانه واقولها يعنى اخواتى عايزين يتجملو هاهاها مع انكم اجمل بنات فى العالم

جنى : : : : ربنا يخليك لينا يا شريف يعنى انت
بتحب البنت دى

شريف : بصراحه انا مش عارف بس هى اصلها بتحبنى اوى اوى ، و بعدين اصلها حلوه اوى

جنى : : : : صحيح هى من جهة حلوه هى زى القمر، بس الجمال يعنى ......

شريف مقاطعا : مش كل حاجه عارف يا ستى عارف ، حتى الرسول عليه الصلاة و السلام قال عن مواصفات الزوجه(اذا نظر اليها سرته) يعنى مش ضرورى تكون ميس يونيفرس عشان تسره ، بس انا شاب يعنى و لى مشاعيرى هاهاها

شهيره : اوكى ياشريف روح نام بقى عشان احنا سهرنا جنى قوى يا للا انا طالعه فوق عشان شوكت قرب ييجى

لم يتوقف بسام عن التفكير طوال طريق عودته ، اختها ساكنه فوقيهم و الحارس بيركن العربيه ، و اضح ان العماره ام هيرتليون جنيه دى بتاعتهم ، يادى الوقعه ، ايه يا بسام

انت بتخاف تفرح يا بنى ، انت لما صدقت ارتحت من ناحية اخوها ..تطلع بمشكله جديده انت ايه ؟ نكدى ؟و اسرع بالسياره لانه كان اتفق معها بغير كلام على المقابله على الانترنت و جلس فى انتظار ان تفتح لمدة نصف ساعه ،

لقد نصحتها شهيره ان تتقل ماشى حاتتقل اهه بس مش اوى و فتحت المسنجر

بسام :::: : اهلا دكتورة جنى :

بسام ٠٠٠ اهلا دكتور بسام :

بسام ::: يا جنى انا عندى كلام كتير اوى عايز اقوله بس ما قدرش استغل اننا فى بيتكم و اتكلم فى حاجه عشان كده انا مبسوط اوى انك دخلتى

ردت جنى و قد احست ان الطياره خلاص
حاتلمس الارض و الحجاب الحاجز سيقتلع من مكانه تماما

جنى : : : : :

خير يا دكتور بسام :

بسام

( لقد احببتك منذ وقعت عليك عيناى )

ومر وقت و جنى لا ترد

بسام ::::: : ارجوكى ردى يا جنى

جنى : : : : : بس انا زعلانه منك

بسام::::::: : عارف و مش حاعمل فيها عبيط عارف انك زعلانه و ليكى حق بس اللى بيحب اوى بيخاف اوى و بيغير اوى اوى اوى

جنى : : : : لازم كنت تثق فى شويه زياده ، و لا صحيح انت ما تعرفنيش حاتثق فى ازاى

بسام :::: : ( : احس انى اعرفك منذ ميلادك ،عرفتك للابد )
لكن لدى مخاوفى ، اخاف عليك يا جنى ، انك انسانه نادرة الوجود ))

كانت جنى فى هذه اللحظه تتمنى ان تطمئنه و تقول له انها هى الاخرى تحبه و انه لا داعى لان يخاف .......... كانت تود ان تخبره انه هو الاخر فى قلبها لكنها تذكرت كلام اختها
اتقلى يا بت و همت بالرد عليه ..

وفى اثناء ذلك وجدت منال اون لاين و بعثت اليها طلب اجراء محادثه ..................

احتارت جنى هل ترد على صديقتها و خاصة انها تشعر ببعض الذنب تجاهها ، كان يجب ان تقف الى جوارها و ليس ضدها ، ام تتجاهلها و تكمل مع بسام

و فى النهايه قررت ردت على منال المحادثه بالموافقه و طلبت منها ان تنتظرها دقيقه واحده ثم دخلت الى احد القوائم لمواقعها المفضله على النت و بعثت لبسام لينك معين و طلبت منه ان يفتحه حتى تعود اليه لانها ستضطرللغياب لدقائق

وعادت لمنال و قالت : كويس انك فاكرانى و الله يا هانم

منال : انا عارفه انك زعلانه منى بس ما تعاملنيش كده كانى خنت مبادئ اكتوبر
جنى : لا خنتيها و انا مش خسرانه حاجه انتى اللى بتخسرى

منال : طيب و لو قلت لك ان خالد حايخطبنى بس لما اهله ييجو مصر الصيف ده عشان هما مسافرين بره ، ده حتى واخد الثانويه العامه من بره مصر

جنى : ايوه عشان كده خيبان و عمال يسقط ما دول بتوع ابناؤنا فى الخارج اللى بيمتحنوا فى السفاره و معاهم مامتهم و باباهم و سلاح التلميذ كمان

منال : هاها ده انتى مش طايقاه خالص عموما يا ستى انا اتفقت معاه ما نتقابلش خالص و نتكلم فى الكليه عادى فى وسط الناس لحد ما يخطبنى ايه رايك ؟

جنى و هى عايزه تنجز عشان بسام : انا اتمنى لك الخير يا منال اشوفك بكره ان شاء الله فى الكليه يا حبيبتى

منال : طيب ممكن ابقه اجى اخد الدروس معاكى زى زمان

جنى : : : طبعا تتفضلى . انت بتهزرى ؟ ، بس بلاش تبقى ستاره لحاجات تانيه يا نونى

منال : ما خلاص بقه تبنا الى الله هاهاها مع السلامه

جنى :::: : مع السلامه

فوجىء بسام جنى بدل ان ترد عليه بكلمات معينه بعثت له لينك معين على النت

( لحسن تكون البنت دى عايزه تجيبلى فيرس فى الجهاز و انا دافع فيه دم قلبى )
ثم سلم امره الى الله و ضغط على الرابط
طار بسام فى دنيا اخرى غير هذه الدنيا مش معقول الانسانه دى , كل ما افتكر انها خلاص ما تقدرش تبهرنى زياده الاقى نفسى لسه ممكن انبهر اكتر و اكتر

كانت اغنية اليسا
جوايا ليك احساس بيكبر كل يوم
العين تنام و القلب عمره ما جاله نوم
من كتر شوقى و لهفتى شايل هموم
ارتحتلك احساس غريب باحسه لما بابص لك و باحن لك لو حتى جنبى فى حضن قلبى باحن لك
سلمتلك اغلى ما عندى حتى قلبى فتحت لك 😘😍😍

ليست هناك تعليقات