إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 86

🍎    الحلقة     ٨٦.  قبل الاخيرة    🍎 

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

البواب / نعم يا بية

زياد بيمسكو من هدومه بقوة

زياد / افتح البااب افتح الباب

البواب بيخاف وبيفتح الباب والشباب بيدخلو مع زياد 
وبيدورو فى كل مكاان

زياد بيصرخ بقوة / شمس شمس

البواب / يابيهوات الباشا سافر هو وعلتو

كريم بيروح علية

كريم / ساافر فيين اتكلم

البواب / مش عارف هم النهاردة الصبح اخدو حاجتهم وقالولى اقفل الفيلاا علشان هيسافروو

شمس نايمة على سرير وبتفوق وبتمسك دمغهاا وبتتالم 
و بتفتح عنيهاا وبتدور حوليهااا

شمس / ااة انا فيين

وبتسمع صوف حركة وره وبتبص بتشوف محمد قاعد  على 
كرسى هزاز ومبتسم اوى

محمد / اهلاا فى بيتك..

شمس / انا انا اية الى جبنى هناا انت

محمد / اة انا خطفتك

شمس بتروح على الباب بسرعة وكانت متوقعة انو مقغول بس بالعكس مفتوح وبتخرج برة بسرعة وبتنزل سلالم وبتجرى على الباب الرئيسى ومش عاوز يتفتح وبتجرى على الشباك وبتحاول تفتحو

محمد / متتعبيش نفسك

شمس بتبصلو بخوف

شمس / انت عاوز اية منى

محمد / عاوز حقى الى اخدو زياد من ٢٠ سنة

شمس / حقك فى اية

محمد بيقرب منهاا وبيبصلهاا بغضب

محمد / حقى فيكى انتى يا شمس

 
شمس بترجع خطوات  بخوف

شمس / انت مجنون

محمد / انا كنت عايش طول السنين دى على امل انى اشوفك تانى والمسك

ولسة محمد هيلمسهاا شمس بتضرب ايدو بقوة

محمد / عندك حق بس متخفيش النهاردة هتكونى مراتى جهزى نفسك القصر دة كلو ملكك انتى

شمس / محمد كفاية كدة افتح الباب دة

محمد / لية يا حببتى مش مصدقة انك خلاص هتكونى بتعتى ومراتى وملكى اناا

شمس / محمد انا عمرى ما هكون ملكك ابداا مهما حصل

محمد / جهزى نفسك المازون جااى كمان كام ساعة

شمس / زياد جاى وساعتهاا هيحسبك على كل حاجة

محمد / متخفيش انا مجهزلو مفاجاة هتعطلو لحد ما نتجوز انا وانتى

شمس / انت هتعمل اية

ومحمد بيشاور لشمس على شاشات  و شمس بتروح عليهاا وبتشوف زياد وكريم وفهد وحسام وقفين في جنينة بيت محمد  وبيروحو على العربيات

محمد /هاا تختارى مين فيهم

شمس بتبص لمحمد بخووف

محمد / انا حاطط قنابل فى السيارت بتعتهم

شمس / لاااا

محمد بيضحك

محمد / تختارى مين فيهم يموت الاول ابنك واولاد اخواتك ولا زياد

شمس / لااا انت كداب

محمد/ حتى شوفى

ومحمد بيشاورلهاا على عربية كريم وفجاة بتنفجر قدمها

 و شمس بتصرخ

شمس / كريييم لاااااا لاااا كريييييم

محمد بيضحك اوى

شمس بتصرخ وبتروح علية وبتضرب فية بقوة ومنهاارة من العياط

 
محمد / متخفيش دى مجرد تجربة من الى ممكن يحصل

شمس بتبص للشاشة وبتفهم انهاا كانت خدعة وبتشوف عربية زياد و فهد دخلين الفيلاا باماان  و شمس بتحط اديهاا على الشاشة بحوف وبتعيط وبتنزل على ركبتهاا وبتحط اديهاا على قلبهاا وبتعيط اوى ومحمد بيروح عليهاا وبيحضنهاا من ضهرها و شمس بتصرخ وبتدفعو عنها بقوة

شمس / ابعد عنى اوعة تفكر انك تلمسنى

محمد / كلها كام ساعة وتكونى حلالى يا روحى

 
شمس / انت مجنون انا متجوزة محمد ارجووك خلينى ارجع لاولادى وجوزى

 
محمد / لو تحبى ممكن خلال دقيقة وحدة تكونى ارملة وسعتهاا هتجوزك فحسنلك روحى جهزى نفسك انا عوزك تكونى سندريلاا

شمس/ لااا انا مستعدة اقتل نفسى

شمس بتمسك فاظة بتكسرهاا وبتمسك حتة  منهاا وبتحطهاا على اديها

محمد / حولى كدة وساعتهاا هتشوفيهم كلهم متقطعين حتت صغيرة

شمس / لااا لاا

محمد بيروح عليهاا وبيمسك اديهاا وبيسحبهاا من اديهاا بقوة

شمس / لااا لااا الحقوونى الحقووونى لاااااا ابعد عنى ابعد عنى

محمد / متتعبيش نفسك مفيش حد هيسمعك انتى فى مكان مفيش اى حد يقدر يوصلو ابداا يلاا تعالى يا عروستى يلاااا

 
شمس بتصرخ وبتضرب فية بقوة ومحمد بيخدهاا على الاوضة شمس بتعضو من دراعو بقوة ومحمد بيتالم وبيمسكهاا من شعرهاا بقوة و شمس بتصرخ

محمد / بلااش تتعبينى معااكى علشان انا زعلى وحش اوى

 
شمس بتتالم وبتصرخ ومحمد بيحط ايدو على خدهاا

شمس / ابعد ايدك عنى

ومحمد بيضحك وبيسبهاا

محمد / متخفيش انا حالف انى مش هقربلك غير لما تكونى مراتى

شمس / مستحيل دة يحصل

محمد / جهزى نفسك

.
            **********************************

زياد وفهد بيدورو على محمد  فى كل حتة  و كريم وحسام بيروح شركة محمد وبيعرفو انو صفا كل الشركة  و كريم متعصب اوى وبيضرب العربية برجلوو بغضب

 
حسام / كريم اهدى

كريم / اهدى ازااى وانا مش عارف الحيوان دة اخد امى فيين

سهي ريهام وابتسام بيخبطو على اوضة رودى بقوة ورودى بتصرخ وبتضرب كل حااجة فى الاوضة والكل قلقان عليهاا  
مريم بتتصل بزياد بسرعة

مريم / زياد لازم ترجع البيت بسرعة رودى تعبانة اوى

زياد / فهد اركب بسرعة

فهد / فى خبر جديد

زياد / رودى

زياد بيسوق العربية بسرعة جدا وبيوصل الفيلاا وحسام وكريم ورى وبيطلع على اوضة رودى

زياد / روودى روودى افتحى البااب

ورودى مبتردش

فهد / خالى ابعد

وفهد بيضرب الباب بقوة برجلو وبكتفو وبيكسرو الباب 
وبيدخلو بسرعة وبيشوفو رودى وقعة على الارض ومغما عليهاا  و زياد يجرى عليهاا بسرعة

زياد / روودى بنتى روودى

وكريم وحسام بيشيلو رودى وبينيموهاا على السرير 
 و زياد بيمسك اديهاا وبيبوس كف اديهاا  و رودى بتفتح عنيهاا وبتشوف زياد قدمها وبتترمى فى حضنو وبتعيط
وحسام دموعو بتنزل على حالتهاا

رودى / باابى رجع مامى ارجوووك

ورودى بتنهار من العياط و زياد بيضمهاا اوى  و فهد بيشاورلهم انهم يخرجو وبيسيبو زياد مع رودى

محمود علي بيدخلو الفيلا

سهي/ محمود فى اخبار

محمود / كان الارض اتشقت وبلعتو

هاني بيدخل

هاني / مسافرش برة مصر

زياد بينزل تحت والكل بيبصلو وباين علية الانهزام والانكسار

 
زياد / بنات اطلعو عند رودى متسبهاش لوحدهاا

وليا وريم ومعاهم مريم بيطلعو عند رودى بسرعة

 
زياد / فهد هات الامانة الى عندك

الكل بيبص لفهد باستغراب

فهد / خالى متاكد

زياد / بسرعة

وفهد بيخرج بسرعة

كريم / باباا امانة اية

زياد / هتفهم بعدين

علي / الشرطة باة عندها علم وبيدورو فى كل مكان

زياد بيقاعد على درجات السلم والكل مستني بترقب شديد مستنين الامانة الى زياد طلبها من فهد و ابتسام بتجيب  مياة وبتروح على زياد

زياد / شكرا

كريم / هنفضل قاعدين كدة

زياد بيشاول لكريم يهدى وبعد شوية بيسمعو صوت عربية 
فهد بتوصل والباب بيتفتح وفهد بيدخل ومعاة بنت على كرسى متحرك وبترفع عيونهاا وبتبصلهم بخوف

كريم / شمس* انتى عايشة

البنت بتبصلهم بخووف شديد

زياد / متخفيش انا وعدتك انى هحميكى

كريم / انا مش فاهم حاجة

وموبيل فهد بيرن

فهد / الو ثوانى وهكون عندكو متخلهوش يغيب عن عنيكو

 
فهد بيبص لزياد

فهد / قدرت اوصل لرامي ابنو كان مستخبى عند واحد صحبو وهروح اجيبو حالاا

كريم / انا جاى معااك

زياد / كريم خليك مكانك فهد روح بسرعة

 
هاني / احنا لازم نبلغ البوليس هم هيخلوة يعترف على مكان ابوة

زياد / لااا مفيش حد هيقدر يرجع شمس غيرى اناا

ابتسام بتبص لشمس

ابتسام / انتى وابوكى واخوكى السبب انتو

زياد / ابتسام اهدى هى ملهاش زمب خالص

شمس* / رامي ملهوش زمب علي معملش حااجة ارجووك احنا ملناش زمب ارجوك متازيش رامي ارجووك

زياد / ابوكى خطف مراتى تقدرى تعرفى ممكن يكون فين

 
شمس* / لاا هو كان بيبعدنى عن اى حااجة انا مش عارفة حااجة

.
            **********************************

محمد بيدخل الاوضة على شمس ومعاة فستان ابيض ولبس بدلة سودة

محمد / خدى البسى الفستان كلها ساعة والماذون يوصل

شمس بتبصلو بغضب

شمس / انا هلبسو فى حالة موتك انت

ومحمد بيقرب منهاا

محمد / يبقي محتاجة مساعدة خلينى البسهولك بنفسى

ومحمد بيشد هدوم شمس و شمس بتصرخ بقوة وبتحاول تحمى نفسهاا

محمد / هتلبسية ولا انا البسهولك بطرقتى اناا...

شمس ودمعهاا بتنزل على خدهاا بتهز رسها بنعم ومحمد بيحط الفستان على السرير وبيخرجةو شمس بتمسك الفستاان وبترمية على الارض وبتصرخ

شمس /  زززززززياد زياد

.
            **********************************

زياد بيحس بخنقة ومش قادر ياخد نفسو  و كريم بيجرى علية وبيفكلو زراير القميص بسرعة

كريم / باباا انت مش كويس اتصلو بالدكتور بسرعة

زياد / انا كويس

وبعد شوية فهد بيوصل ومعاة اتنين من القوات المسلحة 
ومعاهم رامي وباين علية الضرب وشفيفو بتنزف وفهد بيرمى على قدم كريم و زياد  و زياد بينزل لمستواة

زياد / فين مراتى

رامي / مش هتشفهاا طول حياتك تانى

زياد بيمسكو من هدومه بقوة

رامي / مهما عملت مش هتشفهاا تاانى

كريم بيهجم على رامي وبيضربو بقوة وفهد وزميلو بيبعدو كريم عنو  و رامي مش قادر ياخد نفسو

كريم / فين امى قوول قووووول

رامي / هتموت زى ما ابوك قتل اختى

 شمس * / رامي

رامي بيسمع صوت اختو وبيتفزع وبيبص عليهاا ومصدووم اوى و  شمس* بتقرب علية بالكرسى المتحرك ودموعهاا نزلة

رامي / شمس* اختى

وبيجرى عليهاا وبيحضنهاا اوى وبيعيطو هما الاتنين

رامي/ انتى عايشة اختى شمس*

رامي بيعيط وبيبوس فى اختو

شمس*/ رامي لازم تساعدهم لزم تقولهم فين باباا ارجوك يا رامي

رامي بيبصلهم والصدمة ظهرة علية

رامي / بس انا شفتك وهو بيضربوكى بالعربية والجثة الى دفناهاا انا مش فاهم حااجة

شمس */باباا وفادى هم الى عملو كدة

رامي/اية ازااى

شمس*/انا لما رجعت من الجامعة سمعت بابا وفادى بيتكلمو فى المكتب ولسة هروح اوضتي سمعت فادى بيخرج من المكتب قولت استخبى بسرعة قبل ما يشفنى ويدايقنى زى مابيعمل كل مرة وباباا نادة لفادى

محمد / فادى خلى بالك اوعة حد يشفكو وانتو بترقبوهاا

فادى / بس الامن الى حوليهاا دة يقل شوية وانا هجبهالك تحت رجلك

محمد / لاا مفيش حد يقرب منهاا انت فااهم ولا اى خدش

فادى / بس ياخالى

محمد / اسمع الكلام شمس دى هتكون مرات خالك هى حب عمرى اوعة حد من البهايم الى معاك يازيهاا انت فااهم 
ولو على زياد رصاصة وحدة هتخلصناا منو مش عاوز اشوفو تاانى كفاية السنين الى عشهاا وانا عايش ميت بسببو

 
شمس* بتسمع الكلام دة وبتعيط ومحمد وفادى بيحس بيهاا 
ومحمد بيروح ورة الكرسى وبيمسكهاا من شعرهاا

محمد / انتى بتعملى اية هناا وسمعتى اية

شمس*/ابعد عنى انا هبلغ البوليس عنكو انتو مجرميين

 
ومحمد بيضرب شمس*بالقلم بقوة

محمد / انا هقتلك قبل ما تخطى خطوة برة الفيلاا

فادى بيخدهاا من ايد محمد

فادى / خالى انت وعدتنى انهاا هتكون لياا بعد ما اسعدك توصل لحببتك

محمد بيبص لشمس*اوى

شمس */ بااباا لاااا انت مستحيل تعمل كدة

محمد / فادى نفذ الى قولتلك علية وبعد كدة نتكلم فى موضعهاا

فادى بيبان علية الغضب

فادى / لاا اسف يا خالى شمسزياد*هتكون ملكى قبل ما انت تتملك من شمس

محمد بيبص لفادى بغضب

فادى / ودلوقتى اكتب كتابى عليهاا الاول

محمد بيبص لشمس*

شمس* / بابىىىىىىى ارجووك

محمد / خدهاا واحبسهاا فى اوضتها وانا هروح اجيب الماذون

ومحمد بيخرج من الفيلااا  و شمس *بتصرخ بقوة وبتعيط

 
شمس*/لااااا لاا باباااا

وفادى بيمسكهاا من درعهاا بقوة وبيقربهاا منو وبيمسكهاا من خصرهاا

فادى / اخيرا الجمال دة كلو هيكون ملكى اناا

شمس*/ابعد عنى يا حيوان ابعد عنى

فادى بيمسكهاا بقوة وبيضحك وبيقربهاا منو بقوة وبيكتف درعهاا ورى  ضهرها وبتصرخ

فادى / واية رايك لحد ما الماذون يوصل نعمل اختبار بسيط لليلة الدخلة

شمس* بتصرخ وبتعيط وفادى بيقطعلهاا الفستاان وبيتهجم عليها وبتخربشو فى باضوافرهاا فى ضهرو بقوة و فادي بيتالم  و شمس*بتجرى برة الفيلاا بسرعة ولسة هتعدى الطريق وعربية بتيجى تخبطهاا قدم الفيلااا

شمس* بتنهار من العياط و رامي بيحضنهاا اوى

شمس*/ونقلونى المستشفى ومعرفتش اية الى حصل بعد كدة

زياد / رجلتى كانو بيرقبو الفيلاا وهما اول حد راح عليهاا 
وقبل ما يغمى عليهاا قالتلهم الحقونى عوزين يقتلونى 
ونقلوهاا المستشفى والرجالة شافو فادى دة وهو بيهرب 
وراحو وره المستشفى بعد ما كلمونى وادتهم اوامر انهم يحموهاا وسمعو فادى وهو بيطلب من ممرضة انها تديهاا جرعة زيدة من الادوية علشان تموت وساعتها رجلتى اتحركو فورا بامر منى انهم يخدوهاا من المستشفى ويحطو مكانها حثة ميتة

شمس* بتبص لزياد وفهد /  واخدونى على مستشفى تانى وعلجونى هناك والدكتور قالى انى مش هعرف امشى على رجلى تاانى

رامي بيعيط اوى وبيحضن اختو

زياد / ساعدناا مفيش وقت قلناا اخدهاا فيين

 
رامي / انا اسف

.
            **********************************

.
زياد / ساعدناا مفيش وقت قولناا اخدهاا فيين

رامي / انا اسف على كل حااجة

فهد /   مفيش وقت اتكلم

رامي / انا جاى معااكو

رامي بيقف وبيبص لاختو بخوف وهى بتعيط اوى و زياد بيطبطب على كتفو  بحنية

زياد / متخفش هى هناا باماان

زياد بيبص لابتسام انها تخلى بلها من شمس* وابتسام بتهز رسها بنعم و سهي و ريهام بيروحو عليهاا وبيخدوهاا فى حضنهم وبيهدوهاا

زياد / علي حسام خليكو انتو هنا لازم حد يخلى بالو منهم مش عارفين ممكن اية يحصل تانى

هاني وفهد وكريم و ياسين و زياد بيركبو العربيات وبيمشو مع رامي بسرعة و محمود وحسام بيرجعو على الفيلاا

.
            **********************************

شمس لبسة الفستان الابيض ومحمد بيدخل عليهاا الاوضة 
 و محمد مبسوط اوى وبيبصلها باعجااب

محمد / انتى مش متخيلة انا كنت بحلم باليوم دة من امتى

وبيروح على شمس وبيمسك اديها

شمس / ابعد عنى سبنى ابعد عنى

محمد بيخدهاا بقوة وبينزلهاا تحت وبيكون مازون موجوود ومعاة فادى

محمد / العروسة وصلت بس فين رامي اتاخر لية

شمس / انت فااكر انك بكدة هتكون رضيت غرورك

الماذون / الظاهر ان العروسة عندهاا راى تانى

شمس / انا على زمة واحد تاانى ودة خطفنى وبيجبرنى انى اتجوزو وانا متجوزة وبحب جوزى وولادى

المازون بياخد الدفتر بتاعو وبيقف

المازون/ لا يجووز دة حرام شرعاا وقنونااا

محمد / احنا مش محتاجين كلام ومواعظ اكتب الكتاب يلااا

المازون / لااا انا ماشى

والمازون بيخرج وفادى بيمسك المازون من هدومه

فادى / اسمع الكلام احسنلك

محمد / فادى سيبو انا مش محتاج مازون كانو زمان مفيش ماذون بس مجرد اننى اقولها زوجينى نفسك وهى تقبل وبس

شمس /لااااا

محمد بيمسكهاا من شعرهاا بقوة و شمس بتصرخ

فادى / مش فاهم اية رغبتك فى الجواز منهاا هى فى ايدك دلوقتى فين الاوراق

ومحمد بيرمى شمس على الارض وبيروح ياخد ملف وبيسلمو لفادى

محمد/ الشركة كلهاا ليك انت لوحدك

فادى بيقاعد وبيشوف الاوراق

محمد / يلاا ياعروسة على اوضتنا علشان نقضى فيهاا احلا شهر عسل

وبيمسك شمس وبقو وبيخدهاا معاة على الاوضة وهى بتصرخ وبتتالم وبيدفهاا على السرير بقوة و شمس بتصرخ 
وبيهجم عليهاا وبتضربو برجليهاا بقوة تحت الحزاام ومحمد بيتالم ولسة هتهرب منو وهتخرج من الاوضة و محمد بيمسكهاا وبيضربهاا بقوة بالقلم وبتقع على الارض ورسهاا بتتخبط وبيغماا علهاا  و محمد بيجرى عليهاا بسرعة

محمد / شمس حببتى انا اسف شمس ردى علياا شمس حببتى

وبيروح يجيب مياة وبيحاول يفوقهاا  وبيشوف دم نازل من جبنها وخايف عليهاا اوى  و شمس بتبدا تفوق

محمد / شمس حياتى شمس انا جمبك

شمس / زياد زياد

شمس بتفتح عنيهاا وبتشوف محمد قدمها وعيونو كلهاا حقد وغضب

محمد / حتى وانتى بالحالة دى بتفكرى فية

شمس / هو رووحى هو حتة منى

شمس مش متوزنة وبتحاول تقف بس مش قادرة ومحمد بيمسكهاا من درعها وبيرميها على السرير

محمد / دلوقتى هخليكى تنسى خالص حتى اسمو

ومحمد بيهجم عليهاا زى الوحش وبيبسهاا من شفايفهاا
  و شمس بتصرخ بقوة

وردة  ✍️

 الحلقة  الأخيرة هتنزل  بالليل ❤️

ليست هناك تعليقات