إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 85

🍎   الحلقة      ٨٥   🍎


🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎


هاني / روح من هناا

ريم بتروح على كريم وبتمسك دراعو

ريم / باباا  ارجووك 

وريم بتعيط اوى

هاني بيرجع يقاعد جمب امير وبياخد منو كروت الفرح 
وبيشوفو

هاني / فعلاا الكورت جميلة اوى مبرووك عليك اية رايك ياريم

ريم بتبص لوالدهاا بحزن  و كريم بيمسك ريم من اديهاا
.  ولسة هيخدهاا ويمشى بيبص بيشوف اتنين من البودى جارد وقفين ورى

 
البودى جارد/انسة ريم ارجعى انتى

ريم / كريم

وريم بتمسك فى دراع كريم بقوة وخوف

هاني / متفتكرش انى هسيبك تاخد بنتى وتخرج من هناا

كريم بيمسك ايد ريم بقوة وعيونو على الرجالة الى قدمه ولسة البودى جاارد بيقرب على ريم علشان يبعدوهاا عنو 
وكريم بيهجم على واحد فيهم وبيضربو بقوة

كريم / متقربش منهاا

وريم بتصرخ و  مريم بتجرى على ريم وبتحضنهاا اوى

هاني / بس خلاص ابعدو

هاني بيروح عليهم ومعاة كروت الفرح وبيدى واحد لريم وواحد لكريم

هاني / افتحوهاا

ريم / العروسة هبة

امير /انا اسف جدا انى اشتركت فى حاجة زى دى بس
استاذ هاني هو الى طلب منى كدة اسف بجد جدا

كريم / مش فاهم مين هبة دى

هاني / دة غبى باة

امير / هبة دى خطبتى وفرحنا يوم الخميس

هاني / يعنى كل الى حصل دة كان اختبار ليكو انتو الاتنين
علشان اعرف هتقدرو تكملو ولاا هتستسلمو من اول ضربة فى حياتكو

مريم / يعنى دة كلو كان لعبة منك

هاني / اة دى بنتى الوحيدة وكان لازم اعمل كدة

مريم / بس على فكرة الى عملتو دة مش بيضحك ابدا ومستحيل اسمحك علية ابدا انت مش عارف قد اية بنتى كانت مقهورة وحزينة

هاني بيبص لكريم وريم الى وقفين مصدومين

كريم / يعنى انت مش عاوز تبعدنا عن بعض

هاني / وهديك فرصة لاخر السنة دى لو مجبتش تقدرير فى الجامعة يرفع الراس انا فعلاا هنفذ الى حصل دة بس حقيقة

وكريم بيبص لريم

ريم / يعنى كان مجرد كبووس

.
            **********************************

 
فهد بيقف بالعربية فى المقطم وبينزل من العربية وبيقاعد عليها من قدم وليا بتنزل من العربية وبتروح علية

ليا / انت جايبنى هناا لية رجعنى تانى يلاا اتحرك

فهد بيبص على الجو حولية هادى وجميل

فهد / الجو حلو اوى هناا

ليا / انت عاوز تجننى يعنى فهد لو مرجعتنيش تانى انا هرجع لوحدى

فهد / لو مشيتى خطوتين من هناا انا مش مسؤال عن اى 
حيوان يطلعلك

ليا بتبص حوليهاا وبتشوف انهم فى صخرة ومفيش حد حوليها

ليا / متفتكرش ان بكدة بتخوفنى

فهد / تعالى نتكلم

ليا بتروح علية وبتضربو بقوة فى صدرو

ليا /نتكلم فى اية هااا عاوز تخدعنى تاانى انا عرفت كل حااجة عرفت انك مسافر بكرة علشان تكتب كتابك على بنت عمك مبرووك الف مبرووك

وليا بتعيط وبتبعد عنو وفهد بيروح عليها بهدوء وبيحضنها

ليا / ابعد عنى متقربش منى انا بكرهك

وفهد بيحضنهاا اوى وليا بتستسلم لمشاعرهاا وبتعيط فى حضنو

فهد / مين قالك انى هوافق اتجوز حد غيرك

ليا / كداب انت عاوز تفهمنى انك هترفض رغبة اهلك

فهد / اة هرفض رغبة اهلى علشانك انتى

ليا بتعيط

فهد / انا بس يومين هسافر واقنع اهلى وهرجع تانى

ليا / ولو مقدرتش تقنعهم

فهد / انا عمرى ما رجعت عن كلمتى ابدا وكمان مش انتى بس الى بتحبينى

ليا بتبصلو وبتمسح دموعهاا وفهد بيقرب علية وبيبسها من جبنهاا

.
            **********************************

رامي قاعد فى اوضته والباب بيخبط وبيدخل محمد  الاوضة

 
محمد / انت هتفضل فى اوضتم وسايب الى قتل اختك عايش ومبسوط

رامي بيبص على صورة اختو ودموعو بتنزل

رامي / مين الى عمل كدة ميين

محمد بيطلع سى دى من جيب الجاكيد بتاعو وبيروح مشغلو 
على الاب توب بتاع على وبيحط الاب توب قدمه
 
محمد / دة تسجيل الكاميرة

رامي بيشوف شمس خارجة من الفيلاا بتجرى وباين عليهاا الخوف وبتظهر عربية وبيظهر جدا انها غيرت اتجاهاا وخبطت شمس وهربت بسرعة رامي بيعيط  اوى ومحمد  بيقرب الصورة

محمد / شايف عربية مين دى

رامي بيشفها وبيبص لوالدو اوى

على / مين الى عمل كدة فى اختى ميين

محمد /  العربية دى متسجلة باسم زياد عبدالعزيز والرجالة الى فى العربية رجلتو هو

رامي / لاا مستحيل

محمد / وتفتكر لية جاى قدم الفيلااا هاا. كان جااى علشان يحرق قلبناا واخد مننا اغلااا حاجة فى حياتناا بس انا مش هسيبو وهاخد بتار اختك كان نفسى افرح بيهاا استغل انهاا لوحدهاا فى الفيلاا ومفيش حد معااها واستني انها تخرج ويا عالم عملهاا اية خلاهاا تخرج من الفيلاا بالسرعة والخوف دة

.
            **********************************

حسام بيرجع رودى البيت و زياد بيكون قاعد فى الجنينة مع شمس وحسام بيروح على شمس و زياد

حسام / مساء الخير

شمس / اتاخرتو لية قلقتونى عليكو

حسام / مفيش بس الجو حلو ورودى كان عاجبهاا منظر النيل

زياد سرحان وبيفكر

حسام / عمى باباا كان عاوز حضرتك

شمس / زياد حسام بيكلمك

زياد / نعم كنتو بتقولو اية

حسام / باباا كان عاوز حضرتك بخصوص القصر يعنى العمال خلصو  كل حااجة

زياد / اة  هنتجمع كلنا ونتكلم فى التفصيل

وحسام بيمشى   و رودى  وقفة مبتتكلمش ولا كلمة

شمس / حببتى تعالى اقاعدى معاناا

رودى  بتبص لزياد

رودى / الظاهر ان باباا مش حابب يشفنى..

زياد بيبصلها

رودى / انا عارفة ان الى عملتو دة غلط بس انك تتجاهلنى 
دة تعبنى اوى ارجووك

زياد بيقف من مكانو وبيروح عليها وبيمسحلهاا دموعهاا بايدو

رودى / لية الناس كدة لية كل حاجة مؤامرات وحقد وكرة

زياد / حببتى هو دة حال الدنياا

رودى / انا مش عوزة الدنيا دى

 
شمس بتروح عليهم وبتمسك  ايد رودى وبتبسهاا

رودى / حببتى لاا الدنيا مش كلهاا وحشة لاا بس احنا لتزم نقدر نختاار صح

رودى بتحضن شمس اوى

رودى / انا مش عارفة من غيركو كنت عملت اية

زياد / احنا جمبك على طول 

.
            **********************************

محمد قاعد مع فادى وعلى فى مكتبو

فادى / زى ما قتلو شمس البريئة العطوفة احنا كمان لازم ناخد اغلا ما عندهم

رامي / اختو

محمد / لااا حاجة اغلاا من الالماس بالنسبة ليه حاجة من غيرها هو ميت اكيد

رامي/ بيبص لوالدو

محمد  بيطلع صورة شمس  قدم رامي

على / خلنا نودى كل المعلومات دى للشرطة وهما

محمد / لااا انا لازم انتقم لبنتى بنفسى لازم احرق قلبو بايدى

رامي / بس هى زمبهاا اية

محمد / واختك زمبهاا اية وانت الى هتعمل كدة

رامي / لاا انا مش هقدر اقتل

فادى / خالى انا الى هاخد بتار بنت خالى البريئة

محمد / مفيش حد يمس شعرة منهاا انا عوزهاا انا الى هحاسبها على كل حاجة عملوهاا فيناا

فادى / انا باعت الرجالة تراقبهم

.
            **********************************

فادى وليا بيرجعو على الفيلاا والكل متجمعين على العشاء

محمود / ليا كنتى فين دة كلو

فهد / عمى  ليا كانت معايا انا

محمود بيبص لفهد وليا

ليا / انا هروح اغير خدومي

زياد / انتو اتقابلتو على الطريق صح

فهد / لاا انا اخت ليا من الجامعة وخرجناا انا وهى

وكريم بيدخل من الباب وبيبصولو باستغراب اوي لانو لابس هدوم من عند هاني

شمس / كريم اية الى انت لبسو دة

كريم / ماما باباا انا كنت عند عمى هاني

زياد بيبص لفهد وكريم وكريم وفهد بيبصو لبعض هما الاتنين

زياد / الظاهر ان فى حاجات كتير مستخبية عنى

فهد / عمى محمود خالى  انا بحب لياا ومش حابب اعمل حاجة من وراكو

محمود / ليا بنتى ومن امتى

كريم / قبل ما تدخلو فى تفاصيل انا كمان بحب ريم بنت خالتى مريم وانا اخت وعد من عمى هاني ان بعد السنة دى هيكون فى ارتباط

 
زياد بيبصلهم ومبيتكلمش

فهد / وانا كمان حابب ارتبط بليا بس محتاج وقت اسافر 
يومين واقنع اهلى بحبى ليهاا

محمود بيبص لليا وليا بتحاول تخبى عيونهاا منو

زياد / والله الظاهر ان انتو الاتنين متعلمتوش اى حاجة منى ابدا فاكرين كلمة حب دى سهلة انتو فكرتو بالمسؤالية الى هتتحط عليكو

كريم وفهد / فكرنا فى كل حااجة

زياد / والمفروض انى اوافق طبعاا

محمود / والله جرات الشباب عجبتنى ولو عليا انا موافق بس بشرط زياد هو الى مسؤال

فهد بيبص لزياد

محمود / زياد لياا بنتك وانت الى مسؤال عنهاا توافق او ترفض

فهد / عمى محمود بس انت

زياد / والله انا مش شايف ان انتو الاتنين تستهلو البنات دى بس دى فرصة حلو احنا من اول الاسبوع هنتنقل على القصر 
وهنااك هيكون فى تجارب واختبارات ليكو

ياسين / والله شكلنا هنتسلاا اوى

والكل بيبتسم اوى  و كريم  بيقرب من فهد

كريم / فهد شوف حل لو استلامناا هيخلص علينا اكيد

.
            **********************************

بعد يومين

الكل بيروح على القصر والبنات متجمعين فى اوضة موسيقي  بتاعتهم وبيغنو وبيرقصو  و ياسين  وكريم وفهد وحسام  بينقلو شنط كل واحد لاوضته

 
زياد و  محمود  و علي وسراج و  هاني  بيتكلمو مع بعض

هاني / بصراحة مكنتش متخيل ان القصر هيكون بالجماال دة  ده كبير اوووي

زياد / فعلا يا سراج كل حاجة زى ما تخيلتهاا بالظبط

الشباب بيروحو عليهم

الشباب / احنا نقلنا كل الشنط وهنخرج نتمشى فى الجنينة شوية

وبيخرجو الشباب على الجنينة

كريم / يعنى فى بيت واحد ومش عارف اشوف ريم ازااى يعنى

ياسين / خلونا نروح عندهم

فهد / خالى منبة عليناا منقربش من اوضة الموسيقى من غير اذنو

كريم / وهو هيشفنى فين دلوقتى يلاا

وبيروحو على اوضة الموسيقى وبيسمعو البنات بتضحك اوى

زياد / انت يا تور انت وهو

الاربعة بيعملو نفسهم بينضفو الجنينة بسرعة

فهد / خالى لازم نجيب واحد يهتم بالجنينة

زياد / اية الى خلاكو تيجو هناا

كريم / بنتمشى شوية فى الجنينة

والبنات بتخرج من الاوضة وبتشوف الشباب وقفين و زياد قدمهم

 
رودى / بابا تعالة شوف الاوضة جميلة اوى بلييز تعالة

ورودى لسة هتجرى على زياد وبتتكعبل وحسام بيجرى عليهاا وبيمسكهاا بسرعة وبيضمهاا على صدرو وبيبصو لبعض اوى هم الاتنين وحسام بيرتبك اوى وبيظبط هدومه بسرعة 
وفهد وكريم بيبصو لحسام

حسام / كانت هتقع

 
زياد / حببتى مش براحة وانتى بتمشى

 
رودى / اسفة مختش بالى

ريهام / يلاا العشاء جااهز

زياد / يلاا تعالو خلوناا نتعشاا

 والكل بيروح خلف زياد وحسام بيقف مكانو

  
ياسين / حسام انت كويس

حسام / نعم

ياسين / بتحبهاا اوى

حسام / نعم مين

ياسين / على فكرة لازم تخبى شوية من مشاعرك لان عيونك فضحاك

حسام بيرتبك اوى  و ابتسام بتنادى على سراج ياسين 
 و حسام بيشاورلهاا بمعنى حاضر

ياسين / متخفش سرك فى بير بس انت ورودى ليقين على بعض اوى

ياسين بيمشى وبيسيبو وحسام بيرتبك اوى  و ياسين بيبان على ملامحو الحزن وبيدخل القصر وبيتجمعو كلهم على سفرة كبيرة ومبسوطين

.
            **********************************

 

فى الليل

كريم بيخرج من اوضته وبينزل على الجنينة وبعد دقيقة 
بيحس بخطوات ريم ورى وبيبصلهاا

كريم / ريم

ريم بتبتسم اوى لكريم  و كريم بيروح عليها وبيمسك اديهاا

كريم / يعنى احنا فى نفس البيت ومش عارف اتكلم معاكى

ريم /اولا انت لازم تذاكر كويس انت وعدت بابا انك هتجيب تقدير

كريم / طول ما انتى جمبى انا مستحيل اخسر ابدا

ريم / انا جمبك ومعاك خطوة خطوة

وكريم بيبوس اديهاا بحب وريم خددها بتحمر ودمعها بتنزل 
 و كريم بيقرب عليهاا وبيمسحلهاا دموعهاا بخوف

كريم / لية الدموع

ريم / انا مبسوطة مبسوطة اوى ان ربنا رزقنى بيك

وبيسمعو خطوات بتقرب منهم وكريم بيسحب ريم بسرعة وبيستخبو  ورى شجرة  و كريم بيبص لريم وريم بتبصلو و بتتحرج اوى لما بتشوف انهاا قريبة من كريم اوى وكريم بيبص لايد ريم الى على صدرو وريم بتسحب اديهاا بسرعة بخجل وبيسمعو صوت قريب منهم

فهد / يعنى لازم ابعتلك مليون رسالة يعنى علشان اشوفك

ليا / اعمل اية باباا كان صاحى

فهد / اوووف اووف فى بيت واحد مش عارف اشوفك ولا اكلمك

ليا / دة بسبب حظر التجوال الى عملو عمو زياد عليناا

فهد / خلاص هانت كلها يومين وباباا ماما جيين وهيطلبوكى رسمى وساعتهاا مفيش حد هيفرقناا ابدا

وفهد بيقرب منهاا وبيبسها من جبنهاا وليا مبسوطة اوى 
وبيسمعو صوت بيقرب منهم  و ليا بتمسك فى دراع فهد بسرعة

ليا / فهد احناا روحنا فى دهية

فهد بيخدها من اديهاا وبيبعدو بسرعة وبيروحو يستخبو
وبيتفجاة بكريم وريم مستخبين هم كماان وبيبصو لبعض وبيكتمو الضحكة

فهد / هششش مين الى جااى

وبيشوفو رودى بتبص حوليها بخوف وبقلق

فهد / امان دى رودى

ولسة هيخرجو من ورة الشجرة بيسمعو حد جااى عليهم وبيستخبو تانى بسرعة وبخوف وبيشوفو حسام بيروح على رودى

حسام. رودى فى حاجة انتى كويسة

رودى / انت الى بعتلى المحاضرات دى

حسام بتوتر

حسام / انا لاا

رودى / بس دة خطك انت

حسام بيسكت

رودى / يعنى طول المدة الى مكنتش بروح المعهد فيهاا 
انت كنت بتروح تحضر المحاضرات بدالى

حسام / يعنى علشان متروحش عليكى السنة

رودى بتبص لحسام اوى

رودى / انت غريب اوى

حسام / ولا غريب لا حااجة انتى بنت خالتى ولازم اسا

عدك 
رودى / وانت دخلت المعهد ازااى وازاى وفقو انك تحضر بدالى

حسام / انتى فكرة ابن خالتك قليل انا ليا معارف كتير

رودى بتبتسم اوى لحسام وحسام بيبصلهاا

رودى / شكرا يا حسام انا مش عرفة اقولك اية

حسام / متقوليش حااجة المهم انك تقدرى تذاكرى فاضل اسبوعين على الامتحانات

رودى / طول ما انت معايا انا مش هخاف

حسام بيمسك اديهاا ورودى بتبصلو وبتبتسم اوى

حسام / رودى فى حاجة فى قلبى كنت يعنى

كريم / سبنى اكسر دمااغو

ريم / كريم اهدى فى اية

كريم / شايفة ماسك اديهاا ازااى

وبيرقبو حسام ورودى من بعيد وباين على كريم وفهد متعصبين

رودى / اية سكت لية

حسام / مش عارف خايف بس الى هقلهولك

رودى / انا مش فاهمة حاجة

حسام / رودى انا بحبك

فهد / لااا دة مش عاوز تكسير راس بس دة عاوز رصاصتين فى راسو

ليا بتمسك فهد  و رودى بتبص للارض بخجل

حسام / ياريت لو مفيش فى قلبك مشاعر لياا نفضل اصحاب

رودى / ومين يقرب منك وميقدرش يحبك قلبك بيجبر 
اى حد بحبك

وحسام مبسوط اوى وبيبوس كف اديهاا وفهد وكريم لسة هيروحو عليهم وبيشوفو خيال حد جااى تانى وبيستخبو بسرعة

رودى / حسام فى حد جااى

وحسام ورودى بيستخبو بسرعة وبيتفاجو بكريم وفهد ولياا وريم

رودى / انتو

فهد / اصبرى علينا

حسام / احناا

كريم / هششش خلونا نشوف مين

وبيشوفو ياسين هو الى بيخرج الجنينة وبيدور حولية

ياسين / يعى هيكونو راحو فيين

زياد / ياسين هما فيين

ياسين / والله ياعمى انا شفتهم نزلين هنااا

زياد / هروح انام بعد كدة لازم تتاكد الاول

زياد بيسيب ياسين وبيمشى

فهد / يعنى ياسين  هو الجسوس عند خاالى

 
كريم / علشان كدة كل لما اقرب من ريم القى بابا فوق دمااغى

حسام / بس سبونى علية

فهد / استنى انت علياا

كريم / احناا سمعناا كل حااجة

ريم / وفيهاا اية

كريم / يعنى اية دى اختى

ريم / لا ياشيخ

فهد / وكمان هى لسة صغيرة على الكلام دة

رودى / لا انا مش صغيرة

ورودى بتستخبى ورى ليا وريم

فهد / اخرصى بدل ما اكسر دماغك

لياا / والله عملو نفس الى احنا عملناة

فهد / لاا

ليا / لا ياشيخ

حسام / كريم فهد اكيد انتو وثقين انى عمرى ما ههازيهاا 
بالعكس حبى ليهاا هيكون اكبر حماية ليها

كريم / هنتكلم فى الموضوع دة بعدين بس لما اخلص على الى هناك دة

وكلهم بيخرجو وبيروحو على ياسين  و ياسين بيبص ورى وبيشفهم كلهم

 
ياسين / اية دة انتو هنااا

حسام / انت الى بتبلغ عننا

ياسين بيبتسم

ياسين / انا لااا ابدا انتو غلطنين

وحسام وكريم بيشمرو درعهم وبيجهزو نفسهم للهجوم علية

 
ياسين/ انتو هتعملو اية بلاش غبااء

ريم/ انت الى بتبلغ عنناا وانا الى فكراك

ليا / مفيش حد يعرفو اكتر منى دة جزمة ومفيش فايدة فية ابدا

والشباب بيجرو وره و ياسين بيصرخ وبيجرى

ياسين /  الحقونى الحقونى يالهووووووى الحقونى

وكريم وفهد وحسام بيجرو ورى والبنات وقفين بيضحكو اوى عليهم و زياد بيجى من ورى البنات

زياد / هما بيضربة لية

ليا / اصلهم عرفو ان هو الى بيبلغ عننا

وليا مش مركزة وبتصرخ

ليا / عمى زياد

والبنات بيجرو بعيد عنو بسرعة  

فهد / خالى انت تعبان بلاش تتعصب

ياسين / عمى زياد صدقتنى بااة شوف بعينك كانو بيعملو فياا اية

زياد بيبصلهم اوى وبيبص للبنات

زياد / تعاالو هناا

والبنات بتتخض وبيروحو هما التلاتة عندو

كريم / باباا احناا مكنش جيلنا نوم فقولنا ننزل نشم هوى ونتسلاا

فهد /اة ياخالى بنشم هوى

حسام / اصل يا عمى التكيف لسة مشتغلش وقولنا نخرج برة الجنينة.

زياد /الجنينة محتاجة تنضيف

فهد / نعم

زياد / زى ما سمعتو نضفو الجنينة ساعتهاا هيجلكو نوم

والبنات بتضحك بصوت واطى  و زياد بيبص للبنات وبيمثلو البراة

زياد / انتو كمان البسين عاوز تنضيف والى مش هينفذ فى عقاب اقوى من دة بكتيير ياسين هيشرف عليكو و زياد بيمشى والكل بيبص لياسين

ياسين / دى اوامر علياا يلاا على الشغل

حسام وكريم وفهد بيبصو لياسين بغضب

.
            **********************************

فى الصباح

الكل على السفرة والشباب والبنات قاعدين بيبصو لبعض
 و كريم بيغمز لريم وريم بتضحك  و حسام بيجيب زتون من على السفرة وبيكتب بالزتون فى الطبق بتاعو بحبك ورودى بتبتسم اوى وفهد وكريم بيشفوهم وبيكلو الزتون من حساام 
والبنات بتضحك اوى ورودى بتتغاظ منهم وبتحدف كريم  بخياار

رودى / ابو شكلك

كريم بياكل الخيارة

كريم / احدفى طماطم كماان

رودى / كريم متستفزنيش

وبيضحكو اوى

حسام / رودى اهدى متتعصبيش

 
فهد بيعمل نفسو انو بيجيب عصير وبيخبط حسام بقوة فى كتفو

حسام / ااة

ريم / اووف خلاص باة سبوهم

ابتسام / مالكو يا ولاد فى اية

حسام / للاا مفيش حاجة يا ماماا

فهد / اقولك انا يا طنط اصل حساام

وحسام بيجيب  توست كبيرة وبيحطهاا فى بوق فهد بسرعة 
والكل بيضحك اوى

ابتسام / براحة يا ابنى هيتخنق

زياد بينزل و شمس بتخرج من المطبخ وبتحط باقى الاكل على السفرة

شمس / زياد انت رايح فيين

زياد / يعنى هروح فين على الشركة عندى شغل

شمس / خليك معايا النهاردة

زياد بيروح عليها وبيبسها من جبنهاا بحنية

زياد / حببتى بقالى اكتر من شهرين مروحتش الشركة

شمس / طب كل حاجة قبل ما تروح

زياد / انا مستعجل يا حببتى يلاا انت وهو قدمي

والشباب بيقفو وكل واحد بيروح فى طريقو والبنات بتشاورلهم باى  و زياد بيشفهم والبنات بتبعد بسرعة 
والشباب بيمشو كل واحد فى طريق

شمس / انا خايفة زياد ينسا نفسو مايكلش حاجة

ابتسام / اية رايك على الغداء تخدى الاكل لزياد الشركة

شمس / والله فكرة حلوة انا هعمل كدة

ابتسام / لسة ريهام و سهي مصحيوش

شمس / لسة بس انا شفت على و محمود خرجو بدرى النهاردة

مريم بتنزل عليهم

مريم / صباح الخير اية الكل فطر والا اية

شمس / اهلا سعتك احنا ممكن نفتحلك المطعم فى اى وقت

 
مريم / والله هاني كان تعبان طول الليل مقدرناش ننام لحد ما النهار طلع

ابتسام / هاني لية مالو

مريم /باين انو اكل حااجة امبارح مش نضيفة فى المسرح

 
شمس / وهو عامل اية دلوقتى

مريم /  احسن اخد ادوية ونايم انا لازم اروح المكتب 
ساعتين ومش هتاخر

ابتسام / ماشى خلى بالك من نفسك

مريم بتمشى

شمس / ايةرايك نروح السوبر مركت فى حاجات كتير ناقصة 
فى المطبخ

ابتسام / ماشى هنادى على سهي و ريهام كمان وهشفهم لو محتاجين حااجة

ولسة هيتحركو وبيشوفو ريهام نزلة

ريهام / صباح الخير

شمس / صباح النور دة كلو نوم انتى كنتى بتصحى اول واحدة

ريهام / يعنى هاخد وقت لحد ما اتعود على المكان الجديد

ابتسام / سهي هى كمان لسة نايمة 

سهي / انا صاحية من بدرى بس كنت بوضب شوية حااجات فى الاوض فوق

شمس / انا وابتسام هنروح السوبر مركت

 ريهام / احنا كنا كتبين كل النواقص فى ورقة

ابتسام / اة معايا

شمس / خلينى اشيل السفرة ونمشى

ولسة شمس بتروح على السفرة وبتشوف علبة الادوية بتاعت زياد

شمس / اووف انا خلاص مبقاش عندى مخ

سهي / فى اية

شمس / نسيت  الأدوية بتاعت زياد

ابتسام / كلهم خرجو كنا بعتناهم مع حد من الشباب

شمس/ سهي روحى انتى مع ابتسام وانا هروح الشركة لزياد ومش هتاخر

سهي / ماشى متشغليش بالك

شمس / انا هطلب تاكسى وانتو خدو العربية 

شمس بتطلع اوضتها بتاخد شنطتهاا وبتمشى وبتروح الشركة
عند زياد

.
            **********************************

.

السكرتيرة / اهلا مدام شمس

شمس / زياد فى مكتبو

السكرتيرة /  اة فى المكتب ومعاة الاستاذ فهد

شمس بتستغرب ان فهد موجود عند زياد وبتقلق احسن يكون فى حاجة وبتروح على المكتب ولسة هتفتح الباب وبتسمع زياد

زياد / لازم امسح اسمو من الدنياا كلهاا انا هقضى علية

فهد / اهدى يا خالى وقولى انت عاوز تعمل اية

زياد / خلى الى بيرقبوة

شمس بتدخل المكتب عليهم

زياد / شمس

شمس / انت وعدتنى انك هتشيل الموضوع دة من دماغك

زياد / ممكن تهدى شوية

شمس / انت عاوز يحصلو اية اكتر من الى حصلو بنتو ماتت اكيد حالتو صعبة دلوقتى دة بدل ما تشفق علية

زياد / شمس انتى مش فاهمة حااجة

شمس / انا مش عوزة افهم حااجة انتو الاتنين لازم توعدونى دلوقتى انكو مش هتقربو منو تاانى

فهد /  اهدى واقاعدى 

زياد / فهد روح انت ونفذ الى قولتلك علية

وفهد بيخرج  و شمس بتبص لزياد بغضب

شمس/ انت من امتى وانت بتستسلم لغضبك

زياد / الى يقرب من عيلتى هنسفوو فاهمة
شمس / لو ازيتو فى حااجة هتازي عيلتناا كماان

زياد / وانتى بتدفعى عنو للدرجة دى لية

شمس بتبصلو اوى

شمس / حاسة من كلامك بتلميح

زياد / شمس انا مقصدش ممكن تقاعدي بقي وتهدى

شمس / انا همشى

زياد بيمسك اديهاا

زياد / استنى ريحة فين

شمس / زياد سبنى لو سمحت مش عوزة اتكلم تانى كفاية

زياد / خلينى اوصلك

شمس / لاا انا هرجع زى ما جيت

شمس بتخرج من الشركة ومديقة اوى وبتدور على تاكسى وبتتمشى ومديقة اوى من طريقة كلامو معااهاا

.

.
            **********************************

فى الليل

زياد بيرجع البيت وبيشوف رودى وحسام قاعدين فى الجنينة وحسام بيشرحلهاا  و رودى بتشوف عربية والدهاا بتروح علية

زياد / عاملة اية ياحببتى

رودى / الحمد لله اتاخرت لية

زياد بيبوس رودى من خدهاا

زياد / كان عندى شغل بتذكرى

رودى بتبص لحسام و زياد بيبص لحسام وحسام بيبتسم لزياد

رودى / حسام بيساعدنى

زياد / ماشى ياحببتى يلاا روحى كملى مذكرة

ولسة زياد هيسيب رودى ويدخل الفيلااا

رودى / هى مامى فين 

زياد بيبص لرودى باستغراب

زياد / هى مش فى البيت

رودى / بس كنت مفكرة ان ماامى معااك

زياد بيدخل بسرعة الفيلاا

زياد / شمس شمس 

فهد وكريم والبنات كانو قاعدين

 
فهد / خالى فى اية

كريم / ماما مش هناا

زياد بيبعدهم عنو وبيطلع على الاوضة بيدور عليهاا بسرعة 
زى المجنون وبينزل

 
سهي / زياد فى اية

زياد / شمس فيين

سهي / هى بعتت رسالة وقالت انهاا معاك فى الشركة وانها هترجع معاك

زياد / فين الرسالة

سهي بتطلع الموبيل و زياد بيشوف الرساالة

فهد / خالى فهمنى فى اية

زياد / شمس

زياد بيطلع الموبيل بتاعو وبيشوف الرسالة الى وصلتو من شمس

الرسالة / حبيبى انا وصلت البيت خلى بالك من نفسك

زياد بيمسك دمااغو وفهد بيسندو هو وكريم

رودى / باابى فى اية

وفهد بياخد الموبيلات وبيقرا الرسايل

فهد / دة معنااة اية

زياد / اكيد هو

زياد بيدفع فهد وكريم بقوة بعيد عنو وبيجرى على عربيتو 
ورودى خايفة وبتصرخ

رودى / باابى باابى

وفهد وحسام وكريم بيركبو عربية فهد وبيروحو ورى بسرعة 
 و زياد بيوصل فيلاا محمد والشباب ورى وبيشوفو الفيلاا مقفولة  بالحديد  و زياد بيضرب الباب بقوة وبيصرخ

البواب / نعم يا بية

زياد بيمسكو من هدومه بقوة

زياد / افتح البااب افتح الباب

البواب بيخاف وبيفتح الباب والشباب بيدخلو مع زياد 
وبيدورو فى كل مكاان

زياد بيصرخ بقوة / شمس شمس

البواب / يابيهوات الباشا سافر هو وعيالتو

كريم بيروح علية

كريم / ساافر فيين اتكلم

البواب / مش عارف هما النهاردة الصبح اخدو حاجتهم وقالولى اقفل الفيلاا علشان هيسافروو

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات