إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 81

🍎 الحلقة ٨١ 🍎

 


 🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

محمد / اهلاا يا استاذ منفذتش اى حااجة اتفقنا عليهاا

فادى/ معرفش ان حسام الزفت دة هيقف فى طريقى

محمد / قول انك فاشل ومش هتعرف تعمل حااجة

فادى / خالى انت عرفنى كويس من امتى وانت تطلب منى حاجة ومنفزتهاش

محمد / اعمل حااجة باسرع ما يمكن مش لازم يعيشو فى سلااام

فادى / خالى تب قولى بس هم عملو اية علشان

محمد / انت ملكش دعوة انت تنفذ الى انا بقولو وبس انت فاهم

فادى / حاضر يا خالى باسرع ما يمكن انا هجبلك نتيجة هترضيك بس حسام دة خسرنى كتيير

محمد/ نفذ الى بقولو وانا هعوضك عن دة كلو

فادى بيشوف بنت محمد دخلة وبيظبط نفسو

فادى / اهلا يا بنت خالى

شمس*/ اهلا

شمس* بتطلع على اوضتها من غير حتى ما تبصلو

فادى بيبص عليها وهى طلعة بنظرات حقيرة

محمد / خليك معايا انت مركز فيين

فادى / انا معااك يا خالى انا معااك

.
            **********************************

الكل بيهدى وبيكملو كلاهم

علي / لو حابب نبلغ الشرطة

زياد / انا عارف مين الى عمل كدة مفيش غيرو هو محمد

كريم بيدايق اوى وريم بتبص لكريم بحزن

كريم / ولية هيعمل كدة

زياد / دى عداوة قديمة بس من ساعة ماشفتو عرفت انو منساش ابدا الى حصل زماان

كريم / ممكن نعرف اية الى حصل يخليك انك تشك فية

شمس / زياد ممكن تهدى شوية

زياد / مفيش حد يقولى اهدى

كريم / دة كلو علشان كان زميل ماماا من زمان

زياد بيبص لكريم

زياد / وانت عرفت منين

كريم / هو الى قالى وحكالى كمان قد اية كانو اصحاب فى المعهد وكمان طنط ريهام وطنط سهي وعمو علي

زياد / انت شفتو تاانى من وراياا

كريم بيسكت

هاني / اهدى يا زياد شوية

زياد بصرخة / اتكلم

كريم / اة كنت عندهم النهاردة كان لازم اطمن على رامي

محمود / والحادثة حصلت امتى

كريم / هم ملهمش دخل فى الحادثة ابدا

ريم / بعد ما خرجنا من عندهم

هاني بيبص لريم

هاني / انتى كنتى مع كريم

ريم بتبص للارض بحزن وبتسكت
 
ريم / الانسان دة مش طبيعى ابدا ولا فى نظراتو ولا فى كلامو

علي / زياد بس دة من زمان اية الى رجع دة كلو تانى

 
زياد / لا من ١٣ سنة محمد كان بيحاربنى فى شغلى ومقدرش يعمل معايا اى حااجة وبضربة منى خليتو يعلن افلاسو 
طول السنين دى كان بيحاول بس مقدرش ودلوقتى بيحاول يازينى في ولادى

شمس بتبص لزياد

شمس / انت السبب لو من زماان اتحاسب على الى عملو فيك مكنش حاول يازى ابنى ابدا انا هروحو بنفسى

زياد بيمسك ايد شمس

زياد / انتى ريحة فيين

كريم / حد يفهمنى فى اية بالظبط

شمس/ محمد من زمان حااول يقتل ابوك اكتر من مرة

رودى / ولية بيعمل كدة

شمس / انا السبب انا فضلت ابوكى عليه

والشباب مصدومين

.
            **********************************

فى الصباح

زياد مش قادر ينام طول الليل وواقف فى البلكونة و شمس بتفتح عنيهاا وبتبص حوليها وبتشوف زياد وبتلبس الروب بتعهاا وبتحرج البلكونة

 
شمس / انت كويس

زياد بيبتسم لشمس ابتسامة خفيفة علشان تطمنها بس 
 و شمس بتروح علية وبتحضنو اوى

شمس / عوزة اعرف بتفكر فى اية سكوتك مخوفنى

زياد بيضمهاا اوى بس واضح علية ان دماغو مشغولة

.
            **********************************

فهد بيغير هدومه وكريم قاهد على السرير ومبيتكلمش

فهد/ كريم خلى بالك من نفسك

كريم / دة لو سمحولى انى اخرج اصلاا

فهد / كريم خالى عندو حق فى كل حااجة الموضوع خطير بجد

كريم / انا دلوقتى مشغول على ريم اوى موبيلها مقفول

 
فهد / يمكن نايمة

كريم/ مش عارف رد فعل عمى هاني على انها كانت معايا

.
            **********************************

ريم فى اوضتها و هاني بيدخل

 
ريم / مستنية من امبارح بالليل

هاني / هاا حابب اسمع منك انتى

ريم / بابا انا انت عارف انى عمرى ما كدبت عليك ابدا 
وكنت صريحة معاك جدا

هاني/ ولازم تكونى صريحة معايا فى الموضوع دة كمان انا بالعفيا لما اقنعت امك انها تسيبك وانى هتكلم معاكى

 
ريم / بابا انا وكريم فى حااجة مشتركة بيناا يعنى كريم بيحبنى

هاني / وانتى

ريم وشها بيحمر اوى

ريم /وانا كمان ياباباا

هاني / من امتى

ريم /يعنى فى الاول كان مجرد صداقة واعجاب بس بعد كدة كل حاجة اتغيرت فجاة ومش عارفة ازاى ولا لية بس الى عرفاة انى متعلقة بية لدرجة كبيرة

هاني / يعنى لو قولتلك متشفيش كريم الفترة دى ولا تكلمية

ريم دموعها بتنزل

ريم / حاضر

هاني / الى يخلى دمعة بنتى تنزل علشانو

ريم / باابى

وريم بتحضن ابوهاا اوى وبتعيط

.
            **********************************

كريم مدايق اوى وواقف فى الجنينة وماسك الموبيل
  و رودى بتخرج هى وليا من الفيلاا

رودى / كريم انت كويس

كريم / ريم موبيلها مقفول وقلقان عليهاا

ليا بتجرب تتصل بيها

ليا / فعلا مغلق

كريم / ليا رودى ممكن تروحو تتطمنو عليهاا

رودى / بس الصبح كدة

كريم / اووف اناهروح بنفسى

ليا / لاا كريم استنى بلاش خلاص هنروح وانت استني خبر مننا

وكريم ورودى لسة هيخرجو من الفيلاا وبيشوفو امن واقف وبيوقفهم

رودى / فى اية

الامن / اسف يا انسة مش حضرتك الانسة رودى

رودى / اة انا

الامن/ احنا هنكون مع حضرتك فى اى مكان تروحى فية

رودى / ازااى يعنى

زياد / رودى

رودى بتبص وره
 
رودى / بابى مين دول

زياد بيروح عليهاا

زياد / دوول هيفضلو معااكى فى كل مكان حماية ليكى

رودى / بس يابابى انا

زياد / لو مش عجبك مفيش خروج من هناا
 
ليا/ خلاص يارودى عادى هروح انا

زياد / لياا وانتى كماان

ليا / انا

زياد / وصل الانسات لاى مكان هما عوزينو هترجعهم تانى 
وميختفوش من قدمك ولا لحظة مفهوم

الامن / مفهوم اتفضلو

ورودى وليا مديقين اوى وبيركبو العربية والامن معاهم وبيمشو

.
            **********************************

.

رودى وليا عند ريم فى الاوضة

رودى / بس كريم هيتجنن ويسمع صوتك
 
ريم / انا وعدت باباا ومستحيل اخلف وعدى معااة

ليا / تب وكريم يعنى خلاص

ريم دموعها بتنزل

ريم / يعنى انتو فكرنى مبسوطة كدة كريم فى اكتر وقت 
محتجنى فية بعد الى حصل انا هنا هتجنن واعرف اى حااجة عنو هتجنن واعرف هو بيفكر فى اية دلوقتى انا تعبت

ليا / خلاص اهدى

وليا بتحضن ريم اوى اوى وريم بتعيظ و رودى بتتصل بكريم

كريم / الوو رودى فين ريم

رودى / ريم بخير بس هى مش هتقدر تتكلم معااك

كريم / مش هتقدر تتكلم معايا ازااى يعنى

رودى / عمو هاني خلاها توعدو انها متتكلمش معاك تانى ولا تشوفك

كريم / روودى قوللها انا جااى عندهاا حالا

رودى / كريم استنى انت جااى فيين كريم

ريم بتاخد الموبيل من رودى بسرعة

ريم / كريم

كريم بيسمع صوتهاا بيسكت

ريم / كريم

ليا بتشاور لرودى يخرجو ويسبوهم يتكلمو

.
            **********************************

ياسين فى الفيلاا

ياسين / ماماا انا رايح النادى

ريهام / ياسين انا خارجة وهتاخر تكلمنى لما ترجع تقولى انك رجعت انت فاهم

ياسين / تمام ياحضرة الظابط 

ريهام / ياسين اسمع الكلام

ياسين / حااضر سلااام

زياد / مرحبا

ياسين / نعم

زياد/ فى عربية برة وفى امن فيهاا هتوصلك للنادى 
وهترجعك تانى
 
ياسين / يعنى بودى جاارد

زياد / يعنى حاجة زى كدة خليهم معاك امان ليك انت كمان
 
ريهام / اسمع كلام عمك يا
 
ياسين / طب ممكن اطلب طلب

زياد / ممنوع اى نقاش فى الموضوع دة

ياسين / ممكن يدخلو معايا النادى كمان يعنى البنات بتحب الحركات دى

ريهام بتضربو على دماغو

ريهام / شووف احنا فى اية وانت فى اية

زياد / ياسين الموضوع دة مش هزاار دة جد

ياسين / حاضر سلااام

ياسين بيخرج وبيروح يركب العربية ولسة هيتحركو والشرطة بتدخل الفيلاا وبيروحو على ياسين بسرعة

ياسين / فى اية انتو بتمسكونى لية

وكريم بيكون فى الجنينة بيشوف ياسين بيجرى علية

كريم / ياسين ياسين فى اية انتو هتخدوة فين

زياد بيخرج من الفيلاا و ريهام بتصرخ

ريهام / ابنى ابنى انتو مسكينو لية

زياد / حضرة الامين انتو وخدينو لية

الامين / فى القسم يبقي يعرف

ياسين / ماماامااماا عمى زياد

زياد / ياسين اهدى متخفش انا ورك بالعربية وكريم بيركب العربية هو و ريهام و زياد وبيروحو ورى ياسين بسرعة

ريهام بتعيط اوى

ريهام / عوزين اية من ابنى

زياد / ان شاء الله تكون حاجة صغيرة

كريم قلقان اوى وبيفتكر كلام ياسين ان صحبو الى كان نايم عندو وبيتاجر فى المخدرات اتقبض علية و ريهام بتتصل بعلي

ريهام / علي علي ياسين اخدو ياسين

ريهام بتعيط اوى زياد بياخد الموبيل من ريهام وبيقول لعلي على الى حصل وبيوصلو القسم وبيشوفو بينزلو ياسين من عربية الشرطة وبيدخلوة القسم وبيدخلو ورى بسرعة

ريهام / ابنى ابنى انتو اختو ابنى لية

زياد / حضرة الظابط ممكن نعرف، ياسين هنا لية

الضابط / ابنكو متهم فى الشروع فى قتل

ياسين / معملتش حااجة انا معملتش حااجة

ريهام / اية لااا لااا ابنى برئ معملش حااجة

الضابط / المجنى عليها هى الى اتهمته علية

زياد / لو سمحت مين دى واية الى حصل بالظبط

الضابط /انتو ممكن تجيبو المحامى وساعتهاا تعرفون اية الا حصل يلاا خدوة على الزنزاانة

ياسين / لااا انا معملتش حااجة مااماا مااماا

وبيخدو ياسين و ريهام بتصرخ وكريم بيمسكها 
زياد بيتصل بالشركة علشان يبعتو محاامى بسرعة

زياد / ريهام اهدى دقيقتين والمحامى هيكون هناا وساعتهاا 
هنعرف اية الى حصل

علي بيدخل القسم و ريهام بتجرى علية وبتعيط

علي / فين ياسين

زياد بيقولو على الى حصل و علي مش قادر يقف على رجلو

علي / لاا ياسين مستحيل يازى حد هو هو صايع اة بس مش قاتل

زياد /كريم هات مياة بسرعة

زياد / اهدى شوية مدام انت كدة ابنك هيكون حالتو اية بس

ريهام / علي اعمل حااجة بسرعة اخدو ياسين مع المجرمين

.
            **********************************           

حسام بيركب عربيتو ومعاة ايمن صحبه

ايمن / حسام انت متاكد انك هتعمل كدة

حسام / مدام دة هيفرح الاطفال انا هعملو

ايمن / بس يعنى كنت عاوز اعرف التكليف

حسام / لا ياسيدى دة هيكون هديا مننا للاطفال دى
 
ايمن / طول عمرك جدع وقلبك طيب

حسام / متشكر يا سيدى

ايمن بيحس بحاجة غريبة تحت رجلو وبيخدها وبتكون سلسة دهب وفى فص احمر صغير

ايمن / اية يا عم حسام دة

حسام بيوقف العربية بسرعة وبياخد السلسلة من رامى وبيشوفو وبيفتكر انو بتاع رودى كانت لبساة يوم لما فادى اتهجم عليها و حسام بيخدو وبيحطو فى جيبو

ايمن / الظاهر ان فى حاجات بتستخبي عنى

حسام / ايمن خلينا فى المشوار الى احنا هنروحو ماشى

ايمن / حاضر كدة انت بتتهرب منى ماشى

حسام بيسكت

ايمن / اغير الموضوع احسن طب احنا كدة محتاجين رسام علشان يرسملنا شوية حاجات للاطفال يعنى كام حرف على طور حيوانات وفاكهاا يعنى اى حاجة الاطفال تفرح بيهاا

حسام / متقلقش انا هتصرف بس نخلص الترميم والرسم 
دة سهل

.
            **********************************

المحامى بيوصل وبيدخل للظابط والكل واقف برة المكتب 
وبيوصل محمود و سهي القسم

محمود / اية الى حصل ياجماعة طمنونا

ريهام بتعيط و سهي بتروح عليهاا وبتخدها فى حضنها

سهي / حببتى اهدى ان شاء الله هيخرج دلوقتى ويروح معانا

 وبيخرج المحامى

زياد / طمنى يانادر..

نادر المحامى / المجنى عليها سندى سامح بتتهم ياسين انو قتل الجنين الى كان فى بطنها

ريهام / ابنى انا لاا مستحيل ولية هيعمل كدة

وبيشوفو عسكرى ماسك ياسين وبيخدو على اوضة الظابط

المحامى / انا اخت ازن اننا نتكلم معاة شوية

العسكرى / اتفضلو قدمكو خمس دقايق بس

وبيدخلو كلهم على ياسين المكتب و ريهام بتجرى علية وبتحضنواوى

ياسين / بااباا خرجنى من هناا

المحامى / ياسين لو سمحت حاول تساعدنى علشان اقدر اساعدك احكيلى على كل حااجة

ياسين / انا معملتش حااجة هى الى كانت بتطاردنى فى كل مكان انا معملتلهاش حااجة

المحامى / بس فى شهود انك كنت عندها

ياسين بيبص لوالدو والى موجودين

المحامى / لو سمحتو ممكن تسبونى مع ياسين لوحدنا دقيقتان

علي / انا لازم اعرف كل حااجة

ياسين / انا كنت عندهاا فعلاا بعد ما انتشر فى النادى انها حامل وبتقول ان الجنين دة ابنى

المحامى / يعنى احتمال يكون ابنك صح

ياسين بيسكت ريهام بتحط اديهاا على قلبها وبتعيط اوى

المحامى / يعنى انت متعرفش ان كان ابنك او لاا

ياسين / مش عارف

المحامى / كمل عملت اية لما روحت عنهاا

ياسين / فضلت تقنعنى اننا نتجوز عورفى بس انا رفضت ومشيت وسبتها وهو دة الى حصل وسبتهاا مكنش فيها اى حااجة

المحامى / فى حد كان موجود

ياسين / لا هى عايشة لوحدها فى الشقة اة كان فى الشغالة بتعتهاا

ريهام/ انت ازااى تعمل كدة فيناا

ياسين / والله العظيم انا اتغيرت خلاص

علي / بعد اية

زياد / استاذ نادر اية راى حضرتك

المحامى /مفيش قدمنا غير الشغالة بس للاسف الشغالة شهدت مع سندى ان ياسين الى عمل فيها كدة

الضابط/ كفاية كدة لو سمحتو

ياسين / باباا متسبنيش هناا بااباا

ريهام بتعيط اوى و علي دموعو بتنزل ومش عارف يعمل اية و زياد بيروح على ياسين

زياد / ياسين اهدى خليك راجل ومتخفش فى اقرب وقت 
هتخرج من هناا بس انت لازم تكون قوى

ياسين / عمى زياد انا معملتش حااجة

والكل بيخرج من القسم

ريهام. / انا مش هخرج واسيب ابنى هناا

علي / لو هو الى عمل كدة لازم يتحاسب على الى عملو بس 
لو برئ انا هعمل المستحيل علشان يخرج من هناا

 
زياد بيتكلم مع المحامى والمحامى بيمشى

زياد / نادر بيقول لو قدرنا نقنعهاا انها تتنازل عن القضية

محمود / بس الى زى دى مستحيل تتنازل بالسهولة دى

ريهام / انا لتزم اروحلهاا

والكل بيرجع البيت و شمس كانت فى استقبلهم

شمس / ريهام

ريهام وبتعيط وبيخدو ريهام على اوضتها

زياد / كريم انت تعرف البنت دى

كريم / يعنى شفتهاا اكتر من مرة مع ياسين وليا

وبيدخل هاني و مريم وريم

هاني / علي اية الى انا سمعتو دة

علي / امر ربناا

هاني / ان شاء الله هيخرج منهاا انا اعرف لواء فى الدخلية 
هتصل بية وهشوف رايو اية فى القضية دى

ريم بتبص لكريم اوى وكريم بيبصلها وريم بتنزل عيونهاا على الارض بحزن

شمس و سهي بينزلو وبيروحو عليهم

مريم / ريهام عاملة اية

شمس / ادناها منوم علشان ترتاح شوية

ريم / خالتو شمس فين رودى ولياا

شمس / اتصلت بيهم وزمنهم على وصول

ورودى وليا بيدخلو بسرعة الفيلاا وقلقنين اوي وبيدخل سراج وابتسام وبعد دقايق بيوصل حسام والكل متجمع وبيحولو يشوفو حل وكل الى عندو معارف بيكلمهم
وفهد بيوصل البيت وبيعرف الى حصل 

.
            **********************************

والظابط بيطلب ياسين المكتب

ياسين / خلاص انا همشى

الظابط / لاا مش للدرجة دى بس هسمحلك انك تنام فى مكتبى انت جاى توصية عليك من فوق اوى

ياسين بيقاعد على الكنبة ودموعو بتنزل

.
            **********************************


حسام بيشاور للشباب والبنات يخرجو برة الجنينة والكل بيخرج الجنينة وبيقاعدو كلهم وفى سكوت تام فى المكان

كريم / ريم انتى

وريم بتتجاهل كريم بسرعة

ريم / احنا مش لازم نسكت لازم نعمل حااجة ونساعد ياسين

 
ليا / بس هنقدر نعمل اية

فهد / الشغالة لو ضغطنا عليهاا اكيد هتعترف

حسام / يعنى هنضغط عليها ازااى

فهد / يعنى شوية كهربة فى دمغهاا على شوية فحم على رجليها

كريم / اية رايك نسويها ونحطهاا فى الفرن

فهد / هى مين

كريم / صنية البطاطس الى انت بتتكلم عنهاا

كريم وفهد بيتنقرو مع بعض وحسام بيشاور لرودى انهم يبعدو شوية ورودى بتروح مع حسام بيتمشو فى الجنينة

حسام / دة لقيتو فى العربية

رودى / الحمد لله انا كنت بحسب انى ضيعتو خلاص

حسام / انتى عاملة اية

رودى / بصراحة بحاول اكون طبيعية بس فى حااجة هناا

ورودى بتشاور على قلبها

حسام/ صدقينى هتنسى كل حااجة

رودى بتبتسم لحسام

رودى / كل لما بتكلم معاك بحس ان كل حاجة سهلة بس لما 
بسيبك وبروح بعيد بس قد اية موجوعة

حسام بيبتسم اوى بشوية خجل و رودى وهى ماشية بتتكعبل وكانت هتقع وحسام بيمسكهاا بسرعة ورودى بتبصلو اوى وحسام بيبصلهاا

حسام / انتى كويسة

رودى لسة بتظبط نفسهاا بتحس بالم فى رجليها

حسام / رجلك فيها حاجة

رودى / لا متقلقش كدة بس انا اطرافى ضعيفة شوية اى خبطة فيهم بتاثر شوية

حسام بيمسك اديهاا وبيسنهاا لحد ما بيوصلو على المرجيحة وبيخلى رودى تقاعد 

 حسام / تسمحيلي

وحسام بيقاعد على ركبو قدمها

 
رودى / حسام لاا انا هكون كويسة دلوقتى

حسام / هششش

وحسام بيمسك رجليهاا وبيدلكهاا بحنية

 
رودى / ااة اة

بعد ثوانى رودى بتحس ان الالم بيقل

حسام /كدة احسن

ورودى بتهز رسها بنعم

رودى / انت اية بالظبط

حسام بيقاعد جمبهاا وبيبصلهاا

حسام / انا اية

رودى / مش عارفة

ورودى بتتكسف اوى وبتحاول تخبى وشهاا بعيد

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات