إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 79

🍎 الحلقة ٧٩ 🍎

 
🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

حسام / روودى روودى

ورودى بتفتح عنيهاا وبتتفزع من النوم وبتخاف اوى 
وبتبص حوليهاا بخووف

حسام / روودى متخفيش

ورودى بتحضنو اوى وبتعيط ومتعلقة فى رقبتو و حسام بيمسح على ضهرهاا بحنية

رودى/ متسبنيش انا خايفة اوى

حسام قلبو بيدق بسرعة وبيحس برعشة فى ايدو

حسام / انا جمبك متخفيش

ورودى بتنام تانى فى حضنو ومتمسكة فى رقبتو اوى وحسام بيحاول بفك اديهاا بس رودى مسكة فية بقوة
وبيرفض انو يتحرك علشان متقلقش وبيفضل طول الليل قاعد ورودى متعلقة فى رقبتو ونايمة فى حضنو

فى الصباح

كريم بينزل من الاوضة والكل على الفطاار

كريم / صباح الخير

الكل / صباح الخير

شمس / حبيبى تعالة هجبلك طبق ثوانى

كريم / لا ياماما انا عندى محاضرة مهمة دلوقتى لازم امشى

 
زياد / هستنك فى المكتب النهاردة متتاخرش

كريم / حاضر

شمس بتبص لزياد انو يكلم كريم بلطف شوية و زياد بيبص لشمس بغضب و شمس بتهز رسها بمعنى خلاص بلاش عصبية

فهد / كريم استنى خدنى معااك مش قادر اسوق النهاردة

زياد / استنى انت انا عوزك

فهد بيبص لشمس علشان يحاول يفهم فى اية

زياد / فى اية كل لما اتكلم مع حد فيكو تبصو ليهاا هى

فهد / بس يعنى حابب اعرف انا عملت حاجة ديقك يعنى

زياد / النهاردة هتستلم وظفتك الجديدة

فهد بيبص لشمس

زياد / انت بتبصلها تانى

فهد / لاا مقصدش بس يعنى الوظيفة دى فى الشركة ولا فرع تانى

زياد /لاا قوات خاصة

فهد / نعم

زياد / يعنى غبى ومبتفهمش كمان

فهد / بس مش فاهم

شمس بتحط اديها على ايد زياد وبتبتسم لزياد

زياد / اتقبلت فى القوات الحاصة المصرية و النهاردة لازم تكون فى مدرية الامن الساعة ١٠

فهد / بس ازااى انا سعودى ويعنى

زياد / جدك ابو ابوك اصلو مصرى وكان معاة الجنسية المصرية وبعت لابوك يطالب بجنسيتو واتقبلت وانت كمان  
وقدمتلك فى القوات الخاصة ويعنى بعد طبعاا ما الوزير اتوسط وصل الجواب دة امبارح اتفضل

فهد بيقرا الجواب

زياد / ودى البطاقة بتعتك والبسبور كماان بجنسيتك المصرية

فهد بيهجم على زياد وبيحضنو اوى و زياد بيتخانق و شمس بتصرخ وبتضرب فهد بقوة على ضهرو

شمس / انت ياا تووور ابعد عن خاالك

فهد / خاللى خاللى اسف

زياد / شمس مياة بسرعة الله يخرب بيتك هتجيب اخرتى انا متاكد

شمس بتضحك اوى وفهد بيروح شمس وبيحضنهاا

فهد / حببتى انتى يا وش السعد

زياد بيحدف فهد بالملاحة وبتخبط فى ضهروو

زياد / ابعد عنهاا خد انت الجواب بتاعك ودى بتعتى اناا

زياد بيشد شمس وبيحضنهاا و سهي محمود وليا بينزلو

شمس / اية الهيصة دى على الصبح كدة

شمس بتبعد عن زياد و فهد بيغمز لياا تقرب منو و ليا بتقرب منو وبيوريهاا الجواب الى وصلو

ليا / لاااا بجد

الكل بيبصو عليهم اوى باستغراب

فهد / فضحتينى

ليا بتوتر / لابجد الف مبرووك يافهد مبرروك

.
            **********************************

رودى بتفتح عنيهاا وبتبص حوليها وبتشوف انها نايمة فى حضن حسام وبترتبك اوى وبتبعد عنو وبترتب هدومها بسرعة و رودى بتبصلو بتوتر

رودى / انت بتعمل اية هنا

حسام بيحاول يتحرك وبيتالم اوى من ضهروو

رودى / انت هنا طول الليل

حسام / اعملك اية مسكتى فيا ورفضى انك تسبينى ولقيتك نمتى

 
رودى / اسفة ياحساام انا اسفة بيوجعك اوى

حسام / الحمد لله ان وزنك ميتعداش ٢٠ كيلو

رودى / لااا ٤٣ كيلو

وحسام بيبتسم ورودى بتبتسم لحسام اوى

حسام / هسيبك تغيري هدومك

رودى / حساام

حسام بيقف قبل ما يفتح الباب و رودى بتروح علية وبتبوسو من خدو

رودى / شكرا

وحسام بيرتبك اوى ووشو بيحمر اوى

حسام / انا انا انا خارج

وبيخرج بسرعة من الاوضة ورودى بتبتسم اوى

.

كريم فى الجامعة وبيحضر محاضراتو ولسة هيخرج من المحاضرة وفى شاب بيخبط فية

كريم / مش تفتح

الشااب /انت الى خبطت فياا وكمان بتطول لسانك

كريم مبيردش علية ولسة هيمشى وهيسيبو والشاب بيمسك كريم من دراعو

الشاب / وكمان بتمشى وانا بكلمك دة انت عاوز تترباا باة

كريم / ابعد ايدك عنى انت اكيد مريض

والشاب بيضرب كريم بالبكس بقوة وكريم بيرد علية نفس الضربة بيتجمع الطلاب عليهم وبيبعدوهم عن بعض

.
            **********************************

رودى بتخرج من الاوضة

 
ابتسام / صباح الخير يا حببتى عاملة اية دلوقتى

رودى / انا اسف انى

ابتسام / هششش بلاش الكلام دة انتى بنتى زيك زى حسام بالظبط انتى ارتاحى هنا وانا هجهزلكو الفطاار

رودى / خلينى اساعدك

ابتسام / تعالى ياحببتى

ورودى بتروح مع خالتهاا على المطبخ وبيشوفو حسام لبس المريلة بتاعت المطبخ وبيجهز الفطار

ابتسام / حسام بتعمل اية

حسام / بجهزلكو احلاا بيض هتكلوة فى حياتكو

ابتسام / ومن امتى وانت بتدخل المطبخ يا حضرة البش مهندس

سراج / ابتساام ابتساام الفطاار بسرعة

حسام / ماما روحى انتى وانا هجهز الفطار النهاردة

رودى / انا هساعدك

سراج / ابتسااام الفطاار

ابتسام / اروح انا باة لعمك سراج احسن مش هيسكت وانتى رقبى الاستاذ دة بدل ما يكسرلى حااجة

وفجاة حسام بيقع من ايدو طبق وبيتكسر

ابتسام / لاااا

رودى / روحى انتى يا خالتو انا هنضف دة

ابتسام بتخرج لسراج بسرعة

ابتساام / فى اية فى اية ابتساام ابتساااام اهدى شوية

سراج / جعان

ابتسام / الواحد بيقول صباح الخير يا مراتى يا حببتى صباح الورد مش جعاان جعااان

سراج / انتى عرفة انى لما بصحى من النوم بكون جعان

ابتسام / اة عارفة ممكن تقرا الجريدة لحد ما حسام يخلص الفطاار

سراج / حسام ابنى انا بيعمل الفطاار يعنى

حسام / روودى لاا خلينى انضفو انا احسن تتعورى

رودى / لاا انت فكرنى طفلة صغيرة

حسام بيبتسم

حسام / ١٣ سنة تقريبا صح

رودى / لاياشيخ ١٩ سنة على فكرة

ورودى بتحط اديها الاتنين على خصرهاا وبتبصلو بثقة

حسام / ههههههههة ١٩ سنة دة انتى لسة نونو

رودى بتخبطو فى كتفو

رودى / ابو شكلك

وبيضحكو هم الاتنين

رودى / اية الريحة دى

حسام / ريحة ااااة دة البيض اتحرق

وحسام ورودى بيجرو بسرعة بيلحقو البيض

.
            **********************************

فهد بيجهز نفسو فى اوضته وبيصفر ومبسوط اوى وبيخرج 
من الاوضة وبتكون ليا وقفة مستنية برة و بتبصلو باعجاب

فهد لبس بدلة سودة وجرفتا سودة وقميص ابيض وحلق دقنو

فهد / اية رايك

ليا بتبصلو باعجااب

فهد / افهم من كدة دة اعجاب باة

ليا / اة طبعا

وبيضحكو اوى هم الاتنين

ليا / مبرووك

فهد / مبرووك كدة من غير اى حااجة يعنى

 
وفهد بيبتسم لليا اوى وبيمسك اديهاا

شمس / حاجة زى اية يعنى

فهد بيسيب ايد لياا بسرعة بيبص لشمس الى وقفة ورى بخوف

فهد / خالتو شمس انا اقصد يعنى

شمس بتبصلو اوى بشئ من الغضب

ليا / ماما بتنادى علياا

وليا بتجرى بسرعة و شمس بتقرب من فهد وبتظبطلو هدومه كويس وبتربطلو الجرفتا كويس وبتضغك على رقبتو بقوة

شمس / لياا بتكون بنت اعز صديقة عندى يعنى زيها زى رودى بالظبط

فهد / انتى الى مربيانى وعرفانى كويس..

شمس / علشان كدة مكسرتش رقبتك

فهد بيبوس شمس من جبنهاا

فهد / خليكى وثقة فيا انى مستحيل اعمل حاجة غلط

شمس بتحط اديها على صدرو

شمس / وانا وثقة فيك

وفهد بيحضن شمس اوى

شمس / بتحبهاا

فهد / من اول يوم شفتها فية بس مش متاكد من مشاعرهاا اتجاهى هل هي اعجاب بس ولا نفس احساسى

شمس / انت تركز فى المشوار الى انت ريحو دلوقتى ولما ترجع نتكلم انت جاهز

فهد / اية رايك

وفهد بيلف قدم شمس شمس بتبصلو من فوق لتحت بحب

شمس / ربنا معااك

وفهد بيبوس جبنهاا وبيمشى

.
            **********************************

كريم فى العربية وبيبص فى المرايا على اثار اللكمة الى الشاب ضربهالو فى الجامعة وبيضغط عليها وبتالمو اوى 
وبيكمل طريقو وبيقابل ريم وبتركب معااة

ريم / اتاخرت لية

كريم / مفيش بس كان عندى محاضرة مهمة

وكريم بيحاول يخبى وشو بعيد عن ريم وبيلبس نضارة الشمس.

ريم / كريم انت كويس

كريم / انا اة كويس فى اية

ريم / انت لية مش بتبصلى

كريم / حببتى علشان الطريق بس

وريم بتشيل النضارة من كريم وبتلف وشو فى اتجهاا

كريم / ريم بتعملى اية الطريق

ريم / اقف هنااا اقف هنااااا

وكريم بيقف على الطريق وريم بتلف وشو وبتبصلو اوى

ريم / كريم اية دة انت

كريم بيمسك اديهاا لما بتحط اديهاا عليهاا وبتالمو

كريم/ حببتى بس اتخانقت مع واحد فى الجامعة وخلاص 
مجرد مشكلة بسيطة

ريم / وانت من امتى بتدخل فى مشاكل زى دى

كريم / ريم انتى عارفة انا مبحبش المشاكل بس لما القى واحد بيتعمد انو يعمل مشكلة معايا باى طريقة اعمل اية يعنى

 
ريم / بتوجعك اوى

كريم / تق تق

وكريم بيبص لريم بحب وريم بترتبك اوى وبتنزل عيوناا للارض

ريم/ خلينا نمشى احنا اتاخرناا

كريم / حاضر زوجتى المستقبلية

ريم / كريم

كريم / ياقلب كريم ياعيون كريم الى كانت هتروح النهاردة دى

وريم بتضحك اوى

ريم / باين علية انو ايدو تقيلة اوى

كريم / امال لو شفتية هو باة كنتى قولتى اية

ريم / لاياشيخ

كريم بيضحك اوى

ريم / يلاا اتحرك باة

وكريم بيمشى بالعربية وبيروح فيلاا رامي

.
            **********************************

رودى بتدخل لحسام البلكونة ومعاها فنجان قهوة و حسام بيخدو من اديها بسرعة

حسام / شكرا يا رودى

رودى / انا همشى

حسام / هتروحى فين

رودى بتبتسم اوى

رودى / يعنى هروح فين هروح على البيت

حسام / خليكى معانا النهاردة

رودى / حسام انا مهما اعتزرتلك على الى حصل

حسام / المهم انك تتعلمى من اخطائك

رودى / بس دة خطا كبير اوى وهيكون نقطة سودة فى حياتى

حسام / لا مش للدرجة دى يعنى انتى بس مش لازم تامنى لاى حد بسرعة الناس مش كلهاا زيك كدة قبلهاا ابيض زى التلج

رودى/ انا لازم اقول لكريم مش متعودة اخبى عنو حااجة بس خايفة من رد فعلو

حسام / من راى انك تطوى الصفة دى احسن من حياتك

رودى بتمد اديهاا لكريم علشان تسلم علية

رودى / انا لازم امشى

حسام بيبص لاديهاا الصغيرة وبيلمس اديهاا

حسام / خلينى اوصلك

رودى / اوكى

.
            **********************************

فهد بيخرج من مدرية الامن ومعاة ملف وبيروح على عربيتو وبيتصل بلياا

ليا / فهد هاا طمنى

فهد / من بكرة هستلم اول مهمة لياا

ليا / ربنا يوفقك انت طيب علشان كدة ربنا يحققلك الى بتتمناة

فهد مبسوط اوى

فهد / اية رايك نتعشا مع بعض النهاردة

ليا / موفقة طبعاا

فهد / انتى فين دلوقتى

ليا / انا فى الجامعة وخلاص خلصت وهخرج حالاا

فهد / هاجى اخدك ونروح على البيت مع بعض

ليا / بلاش يا فهد

فهد / لية

ليا / طنط شمس من ساعة ماشفتنا الصبح وانا بحس ان عيونها بتراقبنى فى كل مكان ولو شفتنا رجعين مع بعض

فهد / متقلقيش انا اتكلمت معااهاا

ليا / اية اتكلمت معاها فى اية

فهد / سلام دلوقتى انابسوق ١٠ دقايق واكون قدم الجامعة ونتكلم براحتناا لما اشوفك

ليا / اوكى

            **********************************


رامي واقف فى البلكونة وبيشوف كريم بيدخل بالعربية الفيلاا وبيدايق اوى وبيخبط بايدو على الحيطة كان بيتمنى انو ميجيش عندو تانى وبيدخل محمد على رامي

محمد / يلاا صحبك وصل لازم تكون فى استقبالو

رامي / بابا انت هتعمل اية

محمد / انا هعمل اية يا ابنى دة صحبك لازم ننزل نستقبلو طبعا ونستقبلو احسن استقبال يلااا يلاا ياحبيبى

ومحمد بياخد رامي وبينزلو لكريم

محمد / مين الى معاة دى

رامي / مش عارف اول مرة اشفهاا

محمد / اهلاا اهلاا ياكريم اهلاا

وكريم بيسلم على محمد و رامي

محمد بيبص لريم اوى

كريم /دى ريم بتكون بنت خالتى

محمد / اهلا انتى بنت مريم صح

ريم بتبص لمحمد اوى وبترجع تبص لكريم

ريم / وانت تعرف ماما

محمد / مش هنفضل وقفين كدة اتفضلو اتفضلو

وبيقاعدو كلهم

محمد / انا كنت صديق العيلة من زماان وكنت كمان زميل والدتك فى المعهد

كريم / بس ماما مقلتليش ان حضرتك كنت زملهاا

ريم باين عليها مش مرتااحة ابدا وبتبص جمبها بتشوف صورة واحدة

 
رامي/ دى والدتى الله يرحمهاا

رودى / الله يرحمهاا كانت جميلة اوى

محمد/ فعلاا كانت جميلة اوى كان صعب علينا فرقهاا اوى بس للاسف انتحرهاا سبب ازمة كبيرة

رامي بيبص لمحمد بغضب شديد وكريم وريم بيبصو لبعض باستغراب

محمد/ اتفضلو السفرة جاهزة

وبيروحو كلهم على السفرة وبيقاعدو و كريم بيبتسم اوى للسفرة

 
كريم / صدفة غريبة ان كل الاكل بالبشميل اصل انا بحب البشاميل جدا

محمد / شمس كمان والدتك بتحبه

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات