إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 78

🍎 الحلقة ٧٨ 🍎


🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

فادى / رودى انتى بخيير فيكى حااجة قلقتينى

رودى / اسفة فادى انى جبتك فى وقت زى دة بس معرفتش اكلم مين

ورودى بتعيط اوى وفادى بيمسك اديهاا وبيهديهاا

 
فادى / احنا كدة مش هينفع خلينا نروح عندى ونتكلم براحتنا

رودى بتعيط اوى وفادى بيبتسم ابتسامة انتصاار وبيمشى بالعربية

ريهام / شمس الحقى زياد شمس لية انتى غبية تضيعى حياتك وحياة ولادك هو غلط اصل احنا مش ملايكة علشان منغلطش

سهي / كل انسان لازم يغلط والمفروض اننا نديهم فرصة تانية

 
ريهام و سهي دموعهم بتنزل

ريهام / شمس روحى لزياد حرام اتكلمو مع بعض ادى حبكو فرصة تانية

شمس / يااة اية الكلام الحلو دة كلو انتو سامعين بتقولو اية 
ولية مقلتوش لنفسكو نفس الكلام الى بتقولوة لياا عوزين تضيعو حياتكو باسهولة دى ماشى محمود و علي غلطو بس ندمو على الى عملوة والمفروض مننا اننا نسامحهم

ريهام و سهي بيعيطو اوى وبيحضنو شمس

.

            **********************************

شمس / انا لازم اروح لزياد بسرعة

سهي / استنى احنا هنروح معاكى

سهي بتبص لريهام

شمس / ريهام انتى عارفة علي بيحبك قد اية يمكن فى لحظة ضعف
 
ريهام بتعيط و شمس بتحضنهاا

ريهام / الحب الى بينكو دة يستاهل فرصة تانية صدقينى

ريهام / تفتكرى هقدر اسمحو

شمس / اة هتقدرى صدقينى هتقدرى

.
            **********************************

.
وفهد بيوصل هو ولياا

 
ليا / شكرا يافهد فعلا كنت محتاجة انى اخرج شوية

فهد / اى خدمة انا والعربية تحت امرك فى اى وقت

ليا بتبتسم اوى

فهد / انتى بتطلعى حلوة اوى لما بتضحكو وكمان الغمازة حلوة اوى

ليا بتبصلو وبتبتسم وفهد لسة هيمسك اديهاا

شمس و سهي و ريهام بيخبطو على العربية بقوة و فهد بيرفع ايدو الاتنين

فهد / والله معملتش حااجة معملتش حااجة

شمس بتشاورلو يفتح ازاز العربية

وفهد بيفتح ازاز العربية

شمس / افتح العربية بسرعة يلاا

وفهد بيفتحلهم الباب وبيركبو هم التلاتة

ليا / فى اية ماامى

شمس / اتحرك بسرعة انت واقف لية امشى

 
فهد / انا مش عارف انتو هتروحو فيين اصلااا

شمس / اتحرك الاول وانا اقولك يلااا بسرعة

وفهد بيمشى بالعربية بسرعة

.
            **********************************

.

كريم بيوصل فيلا رامي وبيدخل الفيلاا

الشغالة / حضرتك عاوز ميين

كريم / رامي

رامي بينزل على السلم وماسك عجااز فى ايدو وكريم بيروح علية وبيساعدو وبيقاعدو

رامي / مكنش لاة لزوم تتعب نفسك وتيجى لحد هناا

كريم / ازااى يعنى دة انت انقذت حياتى انا مدين ليك بكتيير اوى

 
محمد / ولا مدين ولا حااجة يا ابنى

رامي بيبص لابوة اوى وكريم بيقف وبيبتسم لمحمد 
وبيسلم علية

كريم / انا اسف يا عمى انا السبب فى الى حصل

 
محمد / لا يا ابنى دة قدر ربنا بس الحمد لله على ابنى قوي وهيقدر يتحسن ويقف على رجلو من جديد

 
كريم / انا بكرة هجبلك كل المحاضرات لحد هناا متقلقش

رامي / لا متتعبش نفسك انا عندى واحد زميلى هيجبهالى

 
محمد / وفيهاا اية يا رامي كريم حابب يساعدك يا ابنى خلية يساعدك مدام هو كدة هيكون مرتااح اكتر

رامي مش عارف يقول اية

محمد / تحب تشرب اية

كريم / ولا حااجة الوقت اتاخر لازم امشى

محمد / بكرة هنستناك على الغداء باة مدام مش عاوز تشرب حاجة

كريم / وانا معنديش مانع

رامي / بس يمكن كريم مشغول ولا حاجة

كريم / لا ولا مشغول ولا حااجة بكرة هجى ونتغدا مع بعض بعد ازنكو

وكريم بيمشى و محمد مبسوط اوى وبيبص لرامي و رامي زعلان اوى

محمد / برافو عليك قدرت تجيبو هناا بالسرعة دى

ومحمد بيمشى و رامي واقف مش عارف يعمل اية

.
            **********************************

رودى بتروح بيت فادى

فادى / اتفضلى اقاعدي خلينا نتكلم براحتنا وتحكيلى فى اية

 
رودى / ممكن اروح الحمام

فادى / اة طبعاا وانا هروح اعملك عصير الحمام من هناا

ورودى بتروح فى الاتجاة الى فادى شاورلهاا علية بس مش 
عرفة توصل للحمام وبترجع تانى وبتشوف فادى فى المطبخ وبيحط حاجة غريبة فى العصير ولسة رودى هتكلمو بتسمعو بيكلم نفسو

فادى / يااة لما حسام يعرف الى هعملو فيهاا ههههههة هههههة

ورودى بتخاف اوى وبتجرى على باب الشقة والباب مقفول بالمفتاح

فادى / رودى انتى ريحة فين

رودى / لا مش ريحة بس بدور على الحمام

فادى / تعالى معاياا

وفادى بيروح معاها ورودى بتدخل الحماام وبتقفل الباب بالمفتاح وخايفة اوى وبتعيط وبتكتم صوتهاا احسن فادى يسمعها و بتطلع الموبيل بسرعة ومش عارفة تتصل بمين وبتعيط اوى وبتضرب دمغهاا باديهاا بقوة

رودى / انا غبية غبية

وبتتصل بحسام وحسام بيشوف اسمهاا مبيردش عليها

ابتسام / حبيبى موبيلك بيرن شوف مين

حسام / حد مش مهم يا امى

وبترن تانى وفادى بيخبط عليها الحمام

فادى / رودى انتى بخيير

رودى / انا انا ثوانى

ورودى بتعيط وبترن على حسام تاانى
 
سراج / يا ابنى رد على التليفون دماغى صدعت بااة

حسام بياخد التلفون وبيدخل على غرفتو اوضته

حسام / عوزة اية فى كلام تانى نسيتى تقولية

رودى / حساام الحقنى

حسام / رودى فى اية

رودى بتعيط اوى ومش عارفة تتكلم

حسام / رودى انتى فيين اتكلمى روودى اهدى وقولى انتى فيين

رودى / انا فى بيت فاادى انا خايفة اوى

حسام / اية فى بيت فاادى انتى بتعملى لية

رودى / حساام الحقنى الله يخليك انا خايفة اوى

وفادى بيخبط عليهاا ورودى بتخاف والموبيل بيقع منهاا وبيتكسر

حسام / الوو الوو رودى الوو

ورودى بتفتح الباب لفادى

فادى / انتى بخيير

رودى / اة بس الموبيل وقع منى واتكسر

فادى /ولا يهمك احسن علشان نتكلم براحتناا يلاا تعالى

 
ورودى بتروح معاة وبتقاعد بعيد عنو

فادى / فى اية مالك باين عليكى متوترة اوى انتى خايفة منى

رودى / لا ابدا بس الوقت اتاخر ولازم امشى بابا وماما مستنيني

 
فادى / تمشى بالسرعة دى وقبل ما تشربى العصير يعنى

 
رودى / لا مش عوزة شكرا انا لازم امشى

وفادى بيمسك اديهاا

فادى / لازم تشربى العصير

وحسام بيدى رودى العصير ورودى خايفة اوى

فادى / اشربى العصير

ورودى بتوقع العصير على الارض

رودى / اسفة وقعت غصب عنى انا بس تعبانة شوية

 
فادى / ولا يهمك ثوانى اعملك غيرهاا واشربيها واوصلك لحد البيت

وفادى بيدخل المطبخ ورودى بيتجرى على باب الشقة وبتحاول تفتحو وبتعيط اوى وخايفة

فادى / رودى بتعملى اية

رودى / انا لازم امشى من هناا افتحلى الباب

 
فادى / حاضر برحتك بس اهدى اهو المفتاح

وفادى بيروح علشان يفتح الباب ورودى بتمسح دموعهاا وفجاة فادى بيهجم على رودى ورودى بتصرخ وبيكتم صوتهاا بايدو ورودى بتصرخ وبتحاول تبعد قبضة اديه

فادى / يعنى عوزانى بالسهولة دى اسيبك تمشى من هناا من غير ما اعمل معااكى الواجب بردوو

ورودى بتعض ايدو بقوة وبتقدر بتجرى بعيد عنو وبتصرخ وفادى بيجرى عليهاا وبيضربهاا بالقلم بقوة وبتقع على الارض وبيهجم عليها زى الوحش وبيضربها بقوة ورودى بيغمي عليها

فادى / كدة مهمتنا هتكون اسهل بكتيير

وفجاة الباب بيخبط بقوة وحسام بيكسر الباب وبيدخل وبيهجم على فادى وبيضربو بقوة وفادى بيضرب حساام بقوة 
وحسام بيمسك الفاظة وبيضب فادى بيهاا وفادى بيغمي عليه  
وبيقع على الارض وحسام بيجرى على رودى بسرعة

حسام / روودى روودى

وحسام بيشيل رودى بسرعة وبيخرج من بيت فادى وبيخدها 
على العربية

حسام / روودى ررودى

ورودى بتفتح عنيهاا وبتصرخ وبتضرب فى حساام بقوة

حسام / رودى روودى انا حساام اهدى روودى اهدى

وحسام بيمسك اديهاا ورودى بتبصلو اوى وبتستوعب انو حساام وبتحضنو بقوة وبتعيط

.
            **********************************

.

 شمس بتروح شقة زياد القديمة وبتخبط الباب و محمود بيفتح الباب

شمس / محمود فين زياد

محمود / زياد فى الاوضة بس هو متعصب اوى ومش عاوز يتكلم

شمس بتدخل بسرعة

 
محمود / شمس فى اية شمس

سهي/ محمود

محمود بيبص ورى وبيشوف سهي

ريهام / فين علي

محمود / فى الاوضة دى

ريهام بتدخل لعلي

محمود / انتى كويسة

سهي / لسة فى ليا مكان فى قلبك ومستعد تكمل معاايا

محمود بيحضنهاا اوى

محمود / اسف مش هسمح لاى حاجة ابدا تخليكى تضيعى منى تانى

وليا بتجرى عليهم وبتحضنهم اوى

.
            **********************************

ريهام بتدخل لعلي الاوضة و علي قاعد فى البلكونة و ريهام بتقاعد قدمه فجأة و علي بيتخض

علي / ريهام

ريهام بتبصلو اوى ودموعها بتنزل و علي بينزل على ركبتو قدمها وبيعيط و ريهام بتحضنو اوى

.
            **********************************

زياد قاعد على السرير و شمس بتدخل الاوضة ومش عارفة تقول اية

شمس / انت متعصب اوى

زياد بيبصلهاا اوى بغضب

شمس / اسفة

شمس بتروح علية وبتقاعد على رجلو وهو قاعد

زياد / ازاى تصدقى انى

شمس بتحط اديها على شفيفو

شمس / حبيبى انا مشكتش فيك ولا لحظة واحدة دى كانت 
طريقة انى افوق ريهام و سهي يمكن قاسية شوية بس كان لازم اعمل كدة

زياد مش مصدقهاا ومدايق اوى ومتعصب و شمس بتحضنو اوى

شمس/ اسفة يا روحى اسفة..

شمس بتروح على الباب وبتمسك ايدو وبتخرجو برة

شمس / حتى شوف هو دة الى انا عملتو شوف دة الى اقصدو

وكل واحد واخد مراتو فى حضنو وضممها اوى

زياد / بس مش مسمحك ابدا

زياد بيسيب اديها وبيدخل الاوضة وبيقفل الباب بقوة 
 و شمس بتتنهد وبتدخل الاوضة ورى و بتروح علية وبتحضنو من ضهرو

شمس / مكنتش اعرف انك هتتالم اوى للدرجة دى

زياد بيبصلها و شمس بتشوف دموعو بتنزل و بتمسحلو دموعو ودموعها بتنزل

.. 
شمس / اسفة

زياد بيضمهاا اوى

زياد / لما حسيت ان الثقة الى بينا اتهزت

شمس بتحط اديها على شفيفو

شمس /مستحيل الثقة الى بينا تتهز ابدا

زياد بيبسها من شفايفهاا 💏

.
            **********************************

رودى مع حسام فى العربية وحسام بيقف على النيل بالعربية 
و بيبصلهاا ورودى مبتتكلمش و بيلمسهاا ورودى بتصرخ اوى

 
حسام / رودى اهدى خلاص انتهاا

ورودى بتنزل من العربية وبتعيط وحسام بيروح عليهاا بسرعة و رودى بتبص لحسام

رودى / انت اكتر من مرة نبهتنى بس انا

حسام / انتى بس طيبة وفكرة الناس كلهاا زيك

رودى / والكلام الى قلتهولك انا اسفة

حساام بيمسك رودى من كتفها الاتنين

 
حسام / رودى اهدى الى حصل دة بيعلم درس يمكن الدرس 
دة صعب شوية عليكى بس انتى قوية وهتتحملى

ورودى بتنهار من العياط وبتترمى فى حضن حسام وبتعيط اوى وحسام مش عارف يحضنها ولا لاا ورودى بتتمسك فية اوى وبتعيط وحسام بيضمهاا اوى لصدرو وبيملس على شعرهاا بحنية ورودى بتتالم من درعهاا

رودى / ااة

حسام بيشوف درعهاا وفى ورم بسيط

حسام / خلينى اخدك على البيت

رودى / لاا انا مش هقدر ابص فى عيون ماما وباباا وكريم وفهد

 
وبتعيط اوى تاانى و حسام بيخدها على العربية وبيروح بيهاا على البيت وبيطلعو وابتسام بتفتح الباب

 
ابتسام / حسام انت ازاى تخرج من غير ماتقولى كنت فين قلقتنى

وابتسام بتشوف رودى

ابتسام / رودى

رودى بترفع عيونها فى عيون ابتسام وبتعيط اوى وابتسام بتحضن رودى اوى وبتخدها على جوة بسرعة

سراج / رودى فى اية يا بنتى حسام اتكلم بنت خالتك فيها اية واية الحالة الى هى فيها دى اتكلم

رودى بتعيط فى حضن خالتهاا و ابتسام بتشوف علامات فى دراع رودى

ابتسام / سرااج

وسراج بيشوف دراع رودى وبيبص لحسام

سراج/ حسام اتكلم

حسام / متقلقوش محصلش حااجة

ابتسام / اوعة تكون انت

رودى / لااا يا خالتو حسام معملش حااجة انا الى كنت غبية

ورودى بتعيط

 
حسام / ماما خديها ترتااح

وابتسام بتاخد رودى بسرعة على اوضة حسام وبتحاول تهدى رودى شوية ورودى بتحكلهاا على الى حصل معاها 
وعن فاادى والى عملو حسام

سراج / احنا لازم نبلغ

 
حسام / لا يابابا كدة هنازى رودى اكتر

سراج / عندك حق يا ابنى وكمان مش لازم خالتك وجوز خالتك يعرفو اى حااجة عن الى حصل دة هيكون بينا وبس

حسام / حاضر يا باباا

ابتسام بتخرج من غرفة حسام

حسام / ماما رودى عاملة اية

ابتسام / البنت منهارة اوى انا خايفة عليهاا

سراج / حسام قالى انو حادثة بسيط

ابتسام / رودى حاكتلى عن الى حصل ازااى الشاب دة 
يتجرا ويعمل حاجة زى دى هو فااكر ملهاش حد

حسام / هو عاوز يازينى اناا مش رودى

 
سراج / ابتسام الحمد لله انها جت على قد كدة والبنت محصلهاش حاجة ومش لازم اى حد يعرف حتى شمس
 و زياد كفاية القلق الى البيت فية هناك

ابتسام / دى شمس ممكن تموت فيهاا

سراج / حسام ملكش دعوة انت بموضوع فادى انا هتصرف معاة ماشى

حسام / بس ياباباا

سراج / اسمع الكلام انا هتصرف بطريقة كويسة متقلقش

ابتسام / انا هتصل بشمس وهقولهاا ان رودى هتنام عندنا النهاردة هحاول بطريقة متحسش بيها اى حااجة

وابتسام بتروح على اوضتها

سراج / حسام انت نام هناا على الكنبة

حسام / ولا يهمك يا بابا انا هتصرف

وسراج بيطبطب على كتف حسام بفخر اوى

.
            **********************************

كريم بيرجع الفيلا وبيشوف كلهم متجمعين

كريم / السلام عليكم

زياد / كنت فين دة كلو ولية موبيلك مقفول

كريم بيطلع الموبيل بتاعو

كريم / بس هو فصل شحن وماختش بالى

زياد بيدايق اوى وبيقف وبيقرب على كريم

زياد / انت خارج من الشركة من الساعة ١٠ والساعة دلوقتى 
٢ كنت فين لحد دلوقتى

كريم / كنت بطمن على رامي

زياد / اية مش سامع بتقول اية

كريم / انا من اليوم الى خرج من المستشفى وانا بحاول اتصل اطمن علية ومكنش بيرد على التليفون ابدا بس رد عليا اخيراا وانا رحتلو البيت واطمنت علية

زياد بعصبية /انا مش قولتلك تبعد عن الوالد دة

كريم / باابا انا مش عيل صغير لازم اعرف علي عمل اية بالظبط علشان حضرتك تكره اوى كدة وكمان دة انقذ حياتى وانا مدين لية

زياد / دة اخر تحزير ليك يا كريم الشاب دة متقربش منو انت فاهم

كريم بيبان على ملامحو العصبية و شمس وقفة ورى زياد وخايفة اوى

محمود / زياد اهدى شوية كريم اكيد هيسمع كلمتك مش كدة

كريم/ من غير ما اقتنع للاسف مش قدر

زياد بصرااخ

زياد / مش هتقدر اية فهمنى انا الى اقولو لازم تنفذو انت فااهم

فهد / خالى خلاص اهدى شوية كريم خلينا نطلع على الاوضة

 
كريم باين علية الغضب الشديد وبيمشى غصب عنو مع فهد 
 و شمس بتتنهد اوى وبتحط اديهاا على ضهر زياد و زياد متعصب وبيخرج الجنينة ولسة شمس هتروح ورى

 
علي / شمس استنى خلينى اتكلم مع زياد شوية

علي بيخرج لزياد

علي / انا عارف انك عندك حق فى الى بتعملو بس مش 
للدرجة دى يا زياد وكمان الى حصل زمان دة

زياد / علي انا عارف ان محمد صحبك وانا مستحيل الومك ولا اقولك اى حااجة بس الى انا عوزو انو يبعد عن عيلتى يبعد عن عيلتى يا علي

علي / حاضر خلاص انا هتكلم معااة

شمس بتطلع على اوضة كريم وبتسمع كريم بيصرخ

كريم / انا مش عيل صغير يافهد ومش هسمح انو يتدخل فى حياتى

شمس بتدفع البااب بقوة وبتدخل

شمس / مش عوزة اسمع ولا كلمة منك انت فااهم

كريم / ماما انا كبرت ولازم اخد قرراتى بنفسى ومش بابا الى هيقولى اصاحب مين وابعد عن ميين

شمس / عندك حق بس اكيد ابوك عندو حاجة قوية خليتو يعمل كدة وخليك واثق ان انت واختك اهم حااجة فى حياتو وبيخاف عليكو اكتر من نفسو اتفضل روح اعتزر لابوك

كريم / اناا

شمس / اة انت معجبنيش الطريقة الى اتكلم بيهاا قدمه 
كريم ابوك تعبان والعصبية دى غلط علية ولو ابوك حصلو حااجة

شمس دموعهاا بتنزل وكريم بيروح عليهاا وبيحضنهاا اوى

كريم / اسف يا امى اسف

.

.
            **********************************

رودى فى الاوضة وبتصحى بتتفزع من نومهاا وبتصرخ 
وحسام بيجرى على الاوضة بسرعة

حساام /رودى رووودى

ورودى بتضرب حسام باديهاا ورجليهاا وبتصرخ وبتدخل ابتسام وسراج

 
ابتسام / روودى روودى

رودى بتبصلهم اوى وجسمهاا بيترعش من الخوف

ابتسام / سراج خد حسام واخرجو انتو

وسراج بياخد حسام وبيخرجو برة وابتسام بتقرب منهاا
ورودى بتحضنهاا اوى وبتعيط

ابتسام / حببتى متخفيش انتى هناا فى امان انا هفضل جمبك

ورودى بتحاول تهدى وبتغمض عنيهاا تانى وبتحاول تنالذم 
وابتسام بتخرج بشويش من عندهاا وسراج وحسام وقفين
برة قلقنين

سراج / ابتسام انا خايف عليها خلينا نطلب دكتور

ابتسام / لاا هى نامت بس الى حصلهاا كان صدمة قوية اقوى من قدرتهاا

سراج / لازم حد يفضل معاهاا

حسام / بابا ماماا انا مش جيلى نوم انا هفضل قريب من الاوضة متقلقوش

ابتسام / لا ياحبيبى انت تعبان ولازم ترتااح

حسام / متخفيش انا كويس روحو انتو نامو

سراج / لو حصل حاجة صحينى

حسام / حاضر

وابتسام بتروح على اوضتها هى وسراج وحسام بيجيب كتاب من المكتبة وبيقاعد على كرسى قريب من الاوضة وعيونو على الاوضة كل دقيقة

.
            **********************************

كريم بيتكلم مع ريم فى التليفون 

ريم / كريم اكيد عمو زياد عندو سبب اكيد انو رافض الشخص دة

كريم / سبب اية يا ريم غير انو عاوز يتحكم فياا وخلاص

 
ريم / مسموش تحكم ابدا هو قلقان عليك اوى وانت حته منو اكيد خايف عليك

كريم / قد اية الكلام معاكى بيفرق اوى

ريم / قولى بقي انت ناوى على اية

كريم / لازم اعرف السبب انا بكرة هروح لرامي واحاول اعرف باى طريقة سبب كرة بابا ليهم

ريم / كريم بلاش يا كريم

كريم / مش هقدر استنى اكتر من كدة صدقينى

ريم / اية رايك اجى معااك وبالمرة اتعرف على رامي
 
كريم / معنديش مانع عارف انك مش هترتاحى

ريم/ هفضل قلقانة

.
            **********************************

زياد مش عارف ينام ابدا

شمس / هتفضل كدة حبيبى حاول تنام شوية

زياد / خايف يا شمس

شمس / انا متاكدة ان خوفك دة مش فى محلو ابدا

زياد بيقرب من شمس وبيضمهاا اوى

.
            **********************************

حسام بيسمع اصوات من اوضة رودى وبيدخل الغرفةالاوضة وبيشوف رودى بتتالم وهى نايمة ومسكة فى الغطااء وضغطة على اسننها بقوة ودموعها نزلة و حسام بيقرب عليهاا بسرعة

حسام / روودى روودى

ورودى بتفتح عنيهاا وبتتفزع من النوم وبتخاف اوى 
وبتبص حوليهاا بخووف

حسام / روودى متخفيش

ورودى بتحضنو اوى وبتعيط ومتعلقة فى رقبتو و حسام بيمسح على ضهرهاا بحنية

رودى/ متسبنيش انا خايفة اوى

حسام قلبو بيدق بسرعة وبيحس برعشة فى ايدو

حسام / انا جمبك متخفيش

ورودى بتنام تانى فى حضنو ومتمسكة فى رقبتو اوى وحسام بيحاول بفك اديهاا بس رودى مسكة فية بقوة
وبيرفض انو يتحرك علشان متقلقش وبيفضل طول الليل قاعد ورودى متعلقة فى رقبتو ونايمة فى حضنو

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات