إبحث عن موضوع

رواية ادم و حواء الحلقه 76

🍎. الحلقة ٧٦ 🍎

🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎

 محمد / قولتلك انزلى تحت يلاا عاوز اتكلم مع اخوكى فى موضوع

وبتخرج من الاوضة وقلقانة اوى ومحمد بيروح على رامي وبيمسكو من هدومه بقوة وبيوقعو على السرير و رامي بيتالم اوى من دراعو المكسور والجروح الى فى جسمو
شمس *بتسمع صوت اخوهاا بيتالم وبتحط اديهاا على شفايفها وبتجرى على تحت بسرعة

محمد / انت اية الى عملتو دة مش هو دة الى اتفقنا علية

 
رامي / مقدرتش يابابااا مقدرتش

محمد بيضربو بالقلم على وشو بقوة و رامي بيتالم اوى

محمد / لازم زياد يدفع تمن الى عملو فياا لازم يدفع التمن قريب جدا والتمن هيكون غاالى اوى هيكون اقرب الناس لية كمان ولو وقفت قصادى انا هنسفك انت فااهم

.ومحمد بيسيب رامي بيبعد عنو

محمد / وياريت الى حصلك دة يكون علمك انك متتدخلش فى اى حااجة انت فااهم

رامي بيهز راسو بنعم من الخوف و شمس*قاعدة فى الجنينة بتعيط وبتدخل الفيلاا عربية وبتنزل منها واحدة و شمس* بتجرى عليهاا وبتحضنهاا اوى

مها / حببتى فى اية مالك رامي حصلو حااجة

شمس*/ عمتو

شمس*بتعيط اوى وبيخرج محمد من الفيلاا وبيشوف اختو حضنة شمس*

محمد / مهاا اهلا وصلتى امتى

مها /محمد فى اية انا اول ما عرفت بحادثة رامي جيت بسرعة

 
محمد / متقلقيش مجرد خدوش بس بسيطة هتروح مع الوقت انا لازم اروح المكتب عندى شغل كتير هشوفك على العشااء

مها / اكيد

 
محمد بيروح على عربيتو وبيمشى

مها / حببتى فى اية مالك قوليلى

            **********************************

حسام بيروح الفيلاا عند رودى علشان يخدهاا الشركة تحضر الاجتماع

شمس / اهلا ياحبيبى تعالة ادخل

حسام / معلش يا خالتو اصلى مستعجل لو رودى جاهزة 
خلينا نمشى

شمس / بس رودى راحت تجيب فورش للرسم وزمنها جاية

 
حسام بيبص فى الساعة

حسام / خلينى استنها برة فى العربية

شمس / برحتك يا حبيبى

وحسام بيخرج ولسة هيدخل العربية بيشوف فادى بيوصل رودى قدم الفيلاا وبيمشى ورودى بتشوف حسام بتروح علية 
بسرعة وباين عليها انها مبسوطة

رودى / حسام اتاخرت عليك سوورى ثوانى هجيب اللوحة

ورودى بتجرى بسرعة على الفيلاا وحسام باين علية مدايق اوى وبعد ثوانى رودى بتخرج وحسام بيركب العربية ورودى بتبصلو انو حتى مبيساعدهاش انها تحط اللوحة فى العربية 
وبيتركب العربية جمب حسام وحسام بيمشى

 
رودى / انت مدايق منى فى حاجة

حسام / فادى الى وصلك على الفيلا دلوقتى صح

رودى /قابلتو صدفة مكنش مصدق انى ساكنة هناا هو كمان 
عندو مكتب هناا فى المنطقة

حسام / بالسرعة دى اتعرفتى علية وخرجتى معااة وكمان عرفتى كل تفصيل حياتو

رودى بتلف بجسمهاا فى اتجاة حسام

رودى / انت بتقصد اية

حسام فجاة بيوقف العربية

حسام / ازااى بنت فى سنك تركب العربية مع واحد غريب 
ومتعرفهوش اصلاا الانسان دة انسان سافل

رودى / انا مستغربة فعلا من الى انت بتقولو هو طلب يوصلنى وانا وافقت انا مش شايفة ان فى مشكلة فى كدة هو كان بيتكلم عنك انكو كنتو مع بعض فى الجامعة وكنتو اصحاب كماان

حسام / ابدا مستحيل نكون اصحاب انا وهو

رودى / دى حاجة تخصك انت اما بالنسبة ليا انا بعتبرو صديق وهو انسان محترم جدا وانا ارتحتلو

وحسام لسة هيتكلم وهينفعل

رودى / حساام ممكن متتدخلش فى حياتى

حسام / انا اسف انتى حرة اعملى الى انتى عوزاة

.
            **********************************


كريم بيروح المستشفى وبيسال على رامي وبيقلولو انو خرج من المستشفى وكريم بيقلق اوى علية و بيحاول يتصل بية والموبيل مقفول

.
            


.
            **********************************


زياد بيرجع الفيلا

ريهام / شمس زياد وصل

شمس / زياد ورجع بدرى لية كدة

شمس بتشيل فوطة المطبخ وبتخرج زياد بسرعة و زياد طالع على الاوضة

 
شمس / زياد حبيبى

زياد بينزلهاا تانى من على السلم وبيبسها من خدهاا
 
زياد / رجعت بدرى انت كويس

زياد / مفيش حاجة يا حببتى متقلقيش بس عندى حفلة مهمة النهاردة قلت ارجع بدرى ارتاح شوية قبل الحفلة

شمس / حفلة اية انت مقولتليش

زياد / للاسف كنت ناسى خالص وزير الصناعة عامل حفلة واتصل بيا ولازم اكون موجود طبعاا

شمس / ماشى يا حبيبى اطلع انت وانا هعملك عصير

زياد / ماشى ياحببتى

زياد بيطلع على الاوضة و شمس بترجع المطبخ لريهام

.
            **********************************

فهد فى مكتبو قاعد مدايق اوى والباب بيخبط

فهد / ادخل

وليا بتدخل المكتب ومعاها بوكية ورد كبير

فهد / لياا

ليا / قولت اجى اباركلك على الشغل الجديد اية جيت فى وقت مش مناسب

فهد / لالااا ابدا اتفضلى بس استغربت شوية

ليا / المكان هناا جميل اوى

فهد / اة فعلاا

ليا / متفتكرش ان انا جيت علشان اقولك مبرووك بس 
لا انا جية وبرشيك بالبوكية دة

فهد بيبتسم

فهد / رشوة

ليا/ تمام ياحضرة. الظابط

فهد بيضحك

ليا / انا عوزة عربية وانت طبعا هتعملى خصم كبير كمان

فهد / المكان طبعا تحت امرك

ليا / ممكن بقي تفرجنى على المكاان هناا

فهد / اة طبعاا اتفضلى

.
            **********************************

فى الليل

كريم فى المقطم وعامل خيمة من خشب على الهضبة 
وحوليهاا ستاير بيضة وطريق من الشمووع و لبس بدلة سودة وببيونة وطالع وسيم اوى

ياسين / هاا كدة تماام ممكن امشى بقي

كريم / كدة فى اى حااجة ناقصة 

ياسين / حرام عليك انت من الصبح مبهدلنى وذاللنى معااك

كريم / خلاص روح انت كفاية كدة ريم زمنهاا جاية

ياسين / طب اية

كريم / اية

ياسين / طب مفيش اى خااجة كدة يعنى الشااى بتااعى مثلااا

كريم / الشاى بتاعك

وكريم لسة هيجرى ورى ياسين و ياسين بيجرى بسرعة بعيد وبيروح على عربيتو وكريم بيضحك اوى علية وبيشوف ريم بتوصل المكان وبتنزل من العربية وبتبص حوليها ومش مصدقة المنظر

السائق / انسة ريم تحبى اجى اخدك امتى

كريم / روح انت انا هوصلهاا

وريم بتبص لكريم اوى وبتبتسم

ريم/ روح انت

والسائق بيمشى وكريم بيقرب على ريم وبيمسك اديهاا 
وريم بتبص على اديهاا الى كريم ماسكهاا وخددها احمرو بسرعة

ريم / دة كلو علشانى اناا

كريم بيشغل موسيقى

كريم / تسمحيلى بالرقصة دى

ريم / بس يا كريم

كريم / هيكون فى ٣ سم بينا متقلقيش

وريم بتضحك وبترقص مع كريم

.
            **********************************

زياد بيغير هدومه و شمس بتساعدو

زياد / هتتاخر

زياد / لا ابدا بس هثبت وجودى بس مش اكتر وهاجى على طول مش هتاخر عليكى يا حياتى

زياد بيروح قدم المرياا وبيظبط شعرو

شمس / انت لية مقولتليش اجى معااك

زياد بيبصلهاا اوى باستغراب وبيقرب منهاا وبيحط ايدو على خدهاا

زياد / حياتى علشان عارف انك مبتحبيش النوع دة من الحفلات

شمس / اة فعلا بس مجرد سؤال

زياد / لو عندك رغبة تيجى معايا

شمس / لا يا حبيبى انت عارف هروح اعمل اية النوع دة 
من الحفلات بتكون للشغل بس

زياد / متاكدة

شمس / اة طبعاا بس انا شكلى غرت عليك شوية يعنى طالع وسيم اوى فى البدلة وهناك هيكون فى بنات كتيير حلووين

 
زياد بيضحك اوى وبيحضنهاا

زياد / انا عيونى اتخلقت علشان اشوفك انتى وبس

زياد بيبسها من شفايفهاا

شمس / يلاا هتتاخر يلاا رووح

زياد / مش هتاخر خليكى صاحية لما ارجع

شمس بتحدفلو بوسة فى الهوى وبيخرج وبيروح يركب عربيتو وبيمشى

.
            **********************************

فهد ولياا بيدخلو الفيلاا

ليا / شكرا يا فهد على اليوم الجميل دة

 
فهد / شكرا ليكى انتى الى خلتينى اخرج من جو المكتب دة
 
ليا بتبص لفهد باعجاب شديد

رودى / اخيرا وصلت يا استاذ

فهد بيبص فى الساعة

فهد / لسة فى وقت يلا تعالى

رودى/ لاااا انا تعبانة النهاردة اوى

فهد بيروح عليهاا

فهد / انتى كويسة

رودى / اة بس لو اختنى وجبتلى ايس كريم بالكريز البرى هكون احسن

فهد بيقرصها من خدهااا

فهد / ليا يلا تعالى معانا

ليا / لا روحو انتو براحتكو انتو اخوات مع بعض

 
فهد / وانتى كمان زى اختى بالظبط زيك زى فريدة ورودى

ليا / اختك

فهد / اة طبعا

ليا / لااا شكرا مش عووزة حااجة قال اختو انا اختو

وليا بتطلع ومتعصبة وبتكلم نفسهاا

فهد / هى ملهاا دى

رودى / يعنى مش عارف

فهد / عارف اية

رودى / المهم هتاكلنى الايس مريم ولا لااا

فهد / يلاا تعالى

وفهد بيلف دراعو حولين رقبة رودى وبيخرجو مع بعض

.
            **********************************

كريم وريم قاعدين قدم بعض على سفرة صغيرة وكريم بيشيل الغطاء من على الاكلة الرئيسية و ريم بتضحك اوى

ريم / انت ازااى عرفت انى بحب الفطاير

كريم / انا عندى المخبرين بتوعى انتى فكرانى قليل يعنى

وبيكلو فطاير مع بعض وريم مبسوطة اوى وكريم بيكتب بالكاتشب على الفطاير بحبك وبيحطها قدم ريم و ريم بتبصلو وكريم بيرفعلهاا حوجبو و ريم بتكتب هى كمان بالكاتشب انا كمان

و كريم مبسوط اوى وبيطلع علبة من جيب الجاكيد بتاعو 
وبيفتحهاا وبتكون فيهاا سلسة وفى طفل باجنحة من الالماس و ريم بتحط اديها على شفايفهاا من جمال السلسلة

 
ريم / دى جميلة اوى

كريم / انتى اجمل

وكريم بيمسك اديهاا وبيبسها من اديهاا وريم بتسحب اديها
بخجل وبتضمهاا على صدرهاا

.
            **********************************

حسام فى اوضته وباين علية مدايق اوى وبيلف ويدور 
فى الاوضة وبياخد الموبيل وبيرمية تانى على السرير بعصبية وبيخدو تاانى وبيعمل اتصاال ومستني الرد ومفيش حد بيرد علية وبيتصل تانى

فادى / اهلا يا صحبي

 
حسام / فادى ابعد عن رودى احسنلك انت فااهم

فادى / ولو قولتلك لاا هتعمل اية يعنى.

 
حسام / انت عارف انى ممكن اعمل كتيير اوى احسنلك ابعد عنها

فادى / نقدر نقول ان دة حب من طرف واحد

حسام / حب وانت مالك المهم لو شفتك قريب منها تانى

فادى / تحت امرك بس من غير تهديد علشان انا مبخفش 
وانت عارف كدة من ايام الجامعة يا بش مهندس

وحسام متعصب اوى وبيرمى الموبيل على السرير وبيقاعد على السرير وبيفتكر ايام الجامعة

**** حساام خارج من مككتب المدير

حسام / فاادى انا مش هسيبك وهثبت لعميد الجامعة انك سرقت المشروع بتااعى

فادى / انا مبتهددش ولو عندك حااجة اعملهاا يا نونو انت

وحسام بيهجم على فاادى وبيضربو بعض والامن بيدخل 
وبيخدوهم على العميد والعميد بيبهدل حساام

حسام / ياحضرة العميد دة مشرووعى صدقنى هو سرقو منى
.. 
العميد / حساام انت اية الى بتعملو دة انت طالب مجتهد وكل الدكترة بيشكرو فى اخلاقك بس انك تعمل كدة دة مش مسموح ابدا انت فااهم

حسام / يافندم

العميد / اية دليلك ان دة مشروعك انا عااوز دليل واحد 
ولو اتكرر دة تانى انا هحرمك من الامتحاان انت فااهم انا مش عاوز اى شغب فى الجاامعة يلاا اتفضل

وحسام بيخرج من مكتب العميد وفادى واقف مع اربع بنات 
وبيضحكو على حساام اوى *******

 
 
 وسراج بيدخل علية
 
سراج / حساام جهز نفسك بكرة بعد اخر جولة من الاجتماعات لرجال الاعمال رتبلى مكان كويس نتغدا فية

حسام سرحان

سراج / حسام انت عرفت انا بقول اية

حسام / ااة اااة يابابااا متقلقش انا هرتب كل حاجة

وسراج بيخرج من الاوضة وحسام بيتنهد اوى

.
            **********************************

كريم وريم قاعدين جمب بعض وبيتفرجو على النجووم

ريم /النهاردة اسعد يوم فى حياتى

كريم / ان شاء الله هخلى كل ايامك سعيدة

ريم / شكرا

كريم / يلا خلينى اوصلك على البيت الوقت اتاخر

ريم / خلينا شوية كمان

كريم / لاا انا مسمحش لزوجتى المستقبلية انها تتاخر دة كلو برة البيت يلاا اتفضلى قدمي

 
وريم بتبتسم بخجل وكريم بيمسك اديهاا وبيوقفهاا وبيبصلها اوى

.
            **********************************

 
شمس قاعدة مستنية زياد فى البلكونة وبتشوف ريهام دخلة الفيلااا بتاكسى وبتنزل من التاكسى وباين عليهاا تعبانة والتاكسى بيمشى وبتعيط اوى ومش قادرة تمشى على رجليهاا ابدا و شمس بتلبس الروب بتعهاا وبتنزل بسرعة وبتشوف ريهام منهارة

شمس / ريهام ريهام

ريهام / شمس

شمس بتحضنهاا اوى

شمس / فيكى اية قوليلى

ريهام / علي بيخونى يا شمس

ياسين بينزل على صرخة شمس وبيشوف امو شمس سنداهاا وبتدخلها الفيلاا

ياسين / امى امى فيكى اية

ريهام بتبص لياسين وبتعيط اوى

ياسين / انا هطلب الدكتور بسرعة

شمس / ياسين استنى خلينا نطلعها على اوضتها الاول

ياسين و شمس بيطلعوهاا على اوضتها و ريهام بتبص للسرير بتعهاا وبتروح علية وبتصرخ وبترمى كل حاجة على الارض

 
ريهام / لاااااا لااا

شمس بتجرى عليهاا وبتخدهاا فى حضنهاا

ريهام / شمس علي بيخونى ياا شمس انا شفتو بعيونى

شمس / حببتى اهدى اكيد فى حاجة غلط صدقينى

وبيدخل علي بسرعة

ياسين / بااباا

علي بيبص لريهام اوى بحزن

علي / ريهام خلينى اشرحلك انتى فهمتى غلط

ريهام منهارة من العيط اوى

ريهام / فهمت غلط انا انا شفتك وهى فى حضنك

ياسين / باباا اية الى ماما بتقولو دة بااباا

ريهام بتعيط اوى

ريهام / انا مش عوزة اشوفك تانى طلقنى طلقنى

 
ريهام بتقع على الارض وبيغماا عليهاا

شمس / ريهام ريهام ياسين اتصل بالدكتور بسرعة

علي بيجرى عليهاا وبيرفعهاا وبينيمهاا على السرير و بيملس على شعر ريهام بحزن

شمس / مستحيل تكون عملت كدة فى ريهام ابدا

علي بيبص لشمس بحزن ومش قادر يتكلم ابداا وبيمسك ايد ريهام وبيبوس كف اديهاا و بعد دقايق بيوصل الدكتور وبيخرجهم كلهم برة الاوضة و شمس معااهاا و الدكتور بيدى ريهام ابرة مهدئة

الدكتور / هى هتنام للصبح

شمس / دكتور هى هتكون بخيير

الدكتور / متقلقيش هتكون بخيير وبيخرج الدكتور

علي / دكتور طمنى

دكتور / عندها انهيار عصبي لازم تبعدو عنهاا اى توتر

ليا وفهد ورودى بيكونو صحيو من النوم ومستغربين من الى حصل لريهام و سهي بتوصل وباين عليهاا انها كانت بتعيط وبتشوف الدكتور

سهي / دكتور الحمد الله انك هناا

شمس بتسمع صوت سهي بتخرج من عند ريهام

 
زياد / سهي

سهي / لا انا مش اسمى سهي انا اسمى الهبلة اسمى العبيطة

محمود بيوصل وباين علية كان بيجرى ومش قادر ياخد نفسو

الدكتور / حاسة باى حااجة يا مدام سهي قوليلى

سهي / لا انا مش عوزاك علشانى عوزاك علشان محمود اصل انا هقتلو ولما اقتلو انت هتعلجو وهتخلية يعيش وبعدين اقتلو تاانى

شمس / سهي اهدى شوية انتى بتقولى اية

سهي بتبص وره على محمود

ياسين / دكتور اتفضل معاياا خلينى اوصلك للباب

 محمود / سهي دة كان عشاء برئ والله انتى الى فهمتى غلط

 
سهي بتمسك الفاظة وبتحاول تحدفهاا على محمود و علي بيمسكهاا من ايد سهي بسرعة

سهي / خاين انت بتخونى اناا انا هقتلك

شمس / سهي حببتى اهدى شوية انتى فاهمة غلط اكيد اهدى يا روحى

 
محمود / فاهمة غلط فعلاا

ليا/ ماما مستحيل بابا يعمل حاجة زى دى

سهي / انا شفتهم مع بعض فى المطعم

شمس / سهي يعنى لو بيتعشا مع اى واحدة لازم يكون فى بنهم حااجة اهدى باة كفاية الى ريهام فية الله يخليكى

سهي / مهى دى مش اى واحدة دى ساارة مراتو القديمة وكان ماسك اديها انا شفتهم بعيونى وسمعتو بيقولهاا انو هينسيهاا كل حاجة حصلت زمان

سهي بتعيط اوى

محمود / سهي خلينا نتكلم بهدوء عيب قدم الولاد كدة

سهي بتعيط اوى

سهي / طلقنى يا محمود طلقنى مدام انك عاوز ترجعلهاا انا مستحيل امنعك ولا اقف حاجز بينكو ابدا

محمود / انتى اكيد اتجننتى

ليا لما بتسمع كلام امهاا انها عوزة تتطلق بتعيط وبتحضن سهي اوى

علي / محمود خلينا ننزل نشم هوى فى الجنينة انا وانت

زياد بيوصل / مساء الخير يا جمااعة

شمس / فهد خد البنات على اوضهم

ليا / ماامى

شمس / حببتى متخفيش على مامى انا معااهاا روحى انتى يلاا متقلقيش

فهد/ لياا تعالى معاياا

وفهد بياخد رودى ولياا على الاوضة بتعتهم وبيقاعد معاهم فى الاوضة وليا بتعيط اوى ورودى بتحضنهاا اوى

سهي / انا بكرة الصبح هسبلك البيت وهمشى ومش هوريك 
وشى غير عند المحامى

محمود / انتى اكيد اتجننتى انا هسيبك تهدى وبعدين نتكلم مع بعض

 
سهي / مفيش كلام بيناا تانى

زياد / محمود اهدى شوية خلينا ننزل الجنينة نشم هوى

زياد و محمود و علي بينزلو الجنينة

زياد / طلاق اية ازاى المسال بنكو توصل للطلاق

محمود / علشان الهانم شفتنى مع سارة بنتعشا مع بعض هو اى اتنين بيتعشو مع بعض يبقي فى حاجة غلط

زياد / محمود يعنى مكنش فى حاجة غلط

محمود بيسكت و زياد بيفهم

علي / و ريهام طلبت الطلاق منى كمان

زياد / اية لية

علي / شافتنى مع السكرتيرة بتعتى فى المكتب

محمود / انا قولتلك اكتر من الف مرة انك هدمر حياتك بالعلاقة دى

علي / شوف مين بيحاسبنى

محمود / بس انا مجرد مقابلات وعشاء مع بعض وخلاص مش انت

زياد / بس انت وهو انتو بتقولو اية انا مش مصدق انتو ولادكو فى طولكو انتو ازاى تفكرو كدة وانت يا استاذ محمود الخيانة وحدة

علي / انا غلطت انا غبى غبى لو شفتو نظرة ريهام لياا لما دخلت المكتب وشافتناا متكلمتش ولا كلمة ولا كلمة بس نظرتهاا قالت كتيير اوى نظرت عنيهاا وجعتنى

محمود / لاا سهي بقي لما شفتنا مع بعض مسكت سارة من شعرهاا وفضحتنا فى المطعم كلو بس الوجع الى كان فى قلبهاا كان اقوى من الى عملتو حسيت ان جواهاا نار ممكن تحرق بيهاا العالم كلو

شمس بتروح عليهم

محمود / سهي عاملة اية دلوقتى

 
شمس / انا ادتهاا من الادوية الى الدكتور كتبهاا ريهام وبتحاول تهدى

علي / ريهام لسة نايمة 

شمس / الدكتور قال ان الابرة الى اخدتها هتخليهاا تنام لحد الصبح

وكريم بيوصل البيت وبيشفهم متجمعين وبيروح عليهم

كريم / مساء الخير
زياد / انت اية اخرك لحد دلوقتى..

كريم / كنت سهران مع زميلى

زياد / لحد دلوقتى ومين زميلك دول انت من امتى عندك زمايل هناا

كريم / فى اية يا بابا انا متاخرتش اوى كدة

زياد / كريم انت وعدتنى انك هتكون شخص تانى وانك مش هترجع للحركات الى كنت بتعملهاا زماان

شمس بتمسك ايد زياد بمعنى يهدى علية شوية

كريم / اسف ياباباا

شمس / حبيبى روح خد دوش وارتاح وبكرة اباة اتكلم مع باباا

زياد / وانتو كمان نروحو ارتااحو باين ان بكرة هيكون يوم طويل اوى عليناا

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات