إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 37

🌟 الحلقة ٣٧ 🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

محمد دموعو بتنزل 

مؤيد / من كتر الانتظاار للاسف موت الاحساس جوايا المهم انت ارتاح عمو مصطفي عاوز يشوفك ويتةطمن عليك 

محمد بيمسك ايد مؤيد بقوة 

محمد / سمحنى 

مؤيد / انت تعبان متحاولش تنفعل 

ومؤيد بيخرج من الاوضة وبيمشى على طول
 
جويرية / مؤيد مؤيد 

جويرية بتقلق اوى وبتجرى بتشوف محمد من ازاز الاوضة 
و بتشوف محمد و محمد بيبتسم اجويرية وكان مفيش اى حاجة
مؤيد بيخرج من المستشفى متعصب اوى وحياة و اسماء دخلين المستشفى 

حياة / ماما روحى انتى انا هجيب حاجة 

اسماء / حياة ريحة فين 

حياة / ثوانى ثوانى بس ياماما 

اسماء بتدخل المستشفى وحياة بتكون شافت مؤيد مدايق ومتعصب وبتروح وره بسرعة 

حياة / مؤيد مؤيد 

مؤيد بيقف وبيبصلها 

مؤيد / نعم فى اية 

حياة / بس شفتك خارج من المستشفى وباين عليك مدايق 
فاقولت اطمن عليك 

مؤيد / ابعدى عنى انا مش ناقص 

حياة/ انت زعلان علشان عمو محمد صح انا متاكدة انو هيرجع احسن من الاول 

مؤيد / قولتلك ابعدى عنى انتى مبتفهميش 

ومؤيد بيسبها وبيمشى وحياة بتزعل اوى وبتقف بتبص 
علية وهو ماشى 

جويرية / مغرور وغبى انا غلطانة اصلا 

و بترجع على المستشفى 

       ************************************

فى الصباح 

الكل فى المستشفى وحياة قاعدة تحت فى الجنينة ومؤيد بيدخل المستشفى وبيشوف حياة قاعده لوحدها فى الجنينة وبيبصلها اوى وحياة بتبصلو وبتبص فى الاتجاة التانى بسرعة ومؤيد بيقف وبيبصلها بحزن وبيروح عليها يقاعد جمبها 

مؤيد / اسف 

حياة / نعم 

مؤيد / خلاص سلام 

حياة بتمسكو من ايدو وبتخلية يقاعد تانى 

حياة / خلاص وانا مش زعلانة 

حياة مبتسمة اوى وبتحرك رجليها زى الاطفال 

مؤيد / انتى على طول سعيدة لية كدة 

حياة / الحياة حلوة اوى ولية مش هكون سعيدة الى يضيع دقيقة من حياتو من غير ما يكون سعيد يبقي غبى 

ومؤيد بيبصلها باستغراب 

حياة / يعنى انت مثلا اية الى يخليك مش سعيد 

مؤيد / لا بسيطة اوى يعنى زي امى هربت من ابويا خوفا منى انو يازيها وياخد ولدها منو اة وسافرت اعيش فى بلد غريبة مع ناس غريبة عنى وفجاة ابويا يرجع وبكل بساطة يقولنا سمحونى يلا نرجع تانى واسيب فرقتى ومعهدى وحياتى الى كنت اتاقلمت معاهم وارجع على بلد معرفش حد فيها حياة تانية 

حياة / الحياة ادتهم فرصة تانية وبتديك انت كمان فرصة تانية لية مش عاوز تستغل الفرصة دى 

مؤيد / مش عاوز 

حياة / وهو حد مسكك روح 

مؤيد / واسيب امى واختى 

حياة / انت الى مش عاوز تروح مش علشان اختك وامك مؤيد انا الحياة ادتنى فرصتى وانا لسة فى بطن امى ومن اليوم الى فتحت عيونى واخت قرار انى هستغل كل فرصة 
تيجى قدمي قبل ما زمن الفرص ينتهى 

جياة بتبص فى الساعة 

حياة / عمو هيدخل العمليات دلوقتى لازم اكون جمبو 

وحياة بتمشى وبتقف تبص لمؤيد 

حياة/ مش كل شخص موجود فى الحياة دى بتجيلو فرصة تانية 

وحياة بتمشى بتدخل المستشفى و مؤيد بيبص على المستشفى وبيقاعد بيفكر 

       ************************************


 كلهم فى المستشفى قدم اوضة محمد وبيخرجو محمد 
والكل بيروح علية 

الدكتور / لو سمحتو بهدوء مش عوزينو يتوتر قبل العملية
 
جويرية / حبيبى انا مستنيك 

محمد بيمسك ايد جويرية وبيبسها و ياسمين بتبوس محمد من خدو ودموعها بتنزل و محمد بيدور حولية على مؤيد ومش موجود 

محمد / جويرية فين مؤيد 

جويرية بتبص ياسمين بقلق وبتبص حوليها 

جويرية/ هيجى صدقنى هيجى 

الدكتور / لو سمحتو كفاية كدة وبيخدو محمد على العمليات

 وحياة مديقة كانت مستنية مؤيد ومؤيد بيجى من بعيد بيجرى 

مؤيد / ماماا فين بابا 

ياسمين / كانت عيونو بتدور عليك انت كنت فيين 

جويرية بتعيط و منة بتحضنها اوى ومؤيد بيشوف باب العمليات بيتفتح وممرضة بتخرج ومؤيد بيجرى بسرعة 
على العمليات قبل ما يقفل تانى والكل بيصرخ على مؤيد

 
دكتور / انت هنا بتعمل اية دى اوضة معقمة اخرج من هنا بسرعة

 ودكتور البنج بيدى البنج لمحمد
 
مؤيد / باابااا 

محمد بيبص لمؤيد ودموعو بتنزل

مؤيد/ارجووك عاوز فرصة تانية ارجووك يا باابااا 

محمد بيبتسم لمؤيد وبيفقد الوعى ومؤيد بيصرخ وبيخرجو مؤيد برة بسرعة والكل بيجرى على مؤيد وبيمسكوة ومؤيد 
منفعل وبيصرخ 

مؤيد / بااابااا باابااااا 

جويرية بتحضنو اوى وبتعيط وياسمين بتحضنو اوى 
والكل واقف مستني فى قلق

.
       ************************************

.
بعد اكتر من ٤ ساعات في العمليات بيخرج الدكتور 

الدكتور / حمدالله على سلامتو العملية نجحت وحالة المريض مستقرة

الكل بيفرح اوى 

الدكتور / بس بعد ازنكو العدد هنا كتير اوى بلاش ازعااج 
للمرضى الى فى المستشفى مفيش حد هيقدر يقابلو حاليا 

مصطفي / دكتور يعنى مفيش اى خطر على حياتو 

الدكتور / لا مفيش اى خطر علية هو حاليا هيخدوة على الاوضة بس ممنوع الزيارة 

والدكتور بيمشى 

جويرية / ازااى يعنى مش هنقدر نشوفو لااا انا انا لازم اشوفو 

منة / جويرية حببتى المهم انو بخيير 

جويرية / انا مش هطمن غير لما اشوفو بعينى 

       ************************************

ومؤيد بينسحب منهم وبيروح وره ممرضة وبيشفها دخلت الاوضة الى فيها محمد ومركبنلو اجهزة على صدرو ودراعو

الممرضة / لو سمحت روح من هنا ممنوع الزيارة 

مؤيد / خلينى اشوفو بس 

الممرضة / هو لسة فى البنج مش هيحس بيك ولما الدكتور يفتح الزيارة هتدخلو وتشفوة لو سمحت مش عوزة مشاكل 

الممرضة بقفل الباب وبتمشى و مؤيد بيحاول يفتح الباب بس الباب بيتقفل اتوماتيك والكل مستني تحت فى الاستقبال و الدكتور بيروح اوضة محمد وبيطمن علية وبيخرج ومؤيد بيحط ايدو على الباب قبل ما يقفل بعد الدكتور و بيدخل الاوضة وبيروح على محمد و الدكتور بينزل لاستقبال

 

       ************************************

جويرية / دكتور محمد 

الدكتور / بهدوء لو سمحتو هو بخير خمس دقايق ويفوق 
وساعتها تقدرو تشفوة 

       ************************************

مؤيد بيقرب على محمد وبيلمس ايدو 

مؤيد / بابا بابا انت سامعنى 

محمد مغمض عنية 

مؤيد/ انا اسف انا بحبك اوى ارجوك سامحنى 

ومؤيد بيبوس ايد محمد اوى وبيعيط
 
مؤيد / فكرة انى ممكن مقدرش اشوفك تانى دى كانت هتقتلنى ساعتها عرفت انى سامحتك من زمان

 
مؤيد / بابااا خليك معايا فى حااجات كتير لازم نعشها مع بعض 

محمد بيضغط بايدو على ايد مؤيد 

مؤيد / بابا انت سمعنى 

محمد بيفتح عنية بس مش متوازن 

محمد / انا فيين 

مؤيد /بابااا 

محمد / كنت خايف احسن اموت وانت مش مسامحنى 

مؤيد / بابا انا 

مؤيد بيعيط وبيبوس ايد محمد اوى 

       ************************************

بعد ٢٤ ساعة بينقلو محمد فى اوضة عادية والكل عندو 
وبيضحكو و محمد ماسك ايد جويرية ومش عاوز يسبها 
 و جويرية بتبصلو اوى وبتملس على شعرو بحنية 
 و حياة بتقرب على محمد 

حياة / حمودط انا كنت نوية لما اكبر اتجوزك بس دلوقتى خلاص 

والكل بيضحك اوى 

محمد / مصطفي ابعد بنتك عنى 

مؤيد واقف بعيد وبيبص لمحمد اوى ومبتسم و محمد بيبص لمؤيد وبيشاورلو ومؤيد بيقرب علية وبيحضنو اوى
  و جويرية مبسوطة اوى 

محمد / فين ياسمين 

جويرية / مش عرفة كانت هنا 

       ************************************

ياسمين وقفة برة مع كريم 

كريم / حمدالله على سلامتو 

ياسمين / الله يسلمك 

كريم / انتى كويسة دلوقتى 

ياسمين / انا متشكرة على كل حاجة عملتها معايا انت مسبتنيش ولا لحظة

كريم / انا معملتش حااجة 

ياسمين مبسوطة وبتبص للارض 

ياسمين / بابا وعدنى ان لما يتحسن هيخدنى ونلف العالم 

كريم / يعنى مش هشوفك تانى

ياسمين / لا طبعا مش يمكن انت كمان تيجى معنا 

كريم بيضحك هو و ياسمين 

       ************************************

حياة بتبص لمؤيد اوى ومبتسمة و مؤيد بيبصلها وبيرفعلها حوجبو باستغراب و حياة بتقرب لمؤيد 

حياة / انت عنيك حلوة اوى انا بحبك 

مؤيد بيتوتر وبيبصلها اوى 

مؤيد / انتى مجنونة 

حياة بتضحك وبتقرب على محمد و محمد كان بيتكلم مع جويرية وبتخلى محمد يبصلها بالعفيا

 
محمد / عوزة اية منى تانى 

جويرية بتضحك 

حياة / جوزنى ابنك الله يخليك 

جويرية و محمد بيبصو لحياة اوى وبيبصو لمؤيد ومؤيد بيفهم انهم بيتكلمو علية وبيتوتر اكتر وبيحاول يبين انو عاادى مفيش حااجة

محمد / روحى خدى رايو هو الاول 

حياة / يعنى انتو موفقين يعنى 

جويرية / وانا هلقى عروسة لابنى احلا منك فيين 

وحياة مبسوطة اوى وبتروح تقف جمب مؤيد 

مؤيد / انتى روحتى قولتلهم اية 

حياة / طلبت ايدك منهم

ومؤيد بيكح وبيشرق اوى ووشو بيحمر و محمد و جويرية بيضحكو اوى علية و مؤيد بيحاول يظبط هدمه بسرعة وبيبين انو عادى وبيبص لمحمد اوى و محمد بيغمزلو 
ومؤيد بيضحك

مؤيد / اية الى هببتية دة فى بنت عقلة تعمل كدة 

حياة / انت جننتى اعمل اية بحبك 

اسماء / محمد جويرية انا لازم امشى علشان خالد 

محمد/ شكرا يا اسماء 

اسماء / حياة يلا خلينا نروح 

مؤيد / الحمد لله  

حياة / مؤيد قالى هيوصلنى يا ماما 

اسماء / اوكى انا لازم امشى 

مصطفي بيسلم على محمد وبيمشى مع اسماء و ياسمين وكريم بيدخلو 

 
ياسمين / بابى كريم جة علشان يطمن عليك 

محمد بيسلم على كريم وبيشكرو 

محمد/ انا معرفتش اشكرك على الى عملتو مع ياسمين وانك ساعدتها

كريم / انا معملتش حاجة

ياسمين بتبص لكريم اوى ومبسوطة ومؤيد وحياة بيتخنقو بس بهدوء 

جويرية / مؤيد حياة فى اية مالكو 

مؤيد / احم احم لا مفيش يا ماما بس الانسة لسنها طويل شوية 

محمد بيضحك 

حياة / زعلان علشان قلتلكو انى هتجوزو 

مؤيد / شيفين فى بنت عقلة تقول كدة 

جويرية / والله انا شايفة ان مفيهاش حااجة البنت بتحبك وعوزة تتجوزك

حياة / مش هنتجوز دلوقتى لسة بعد الجامعة 

مؤيد بيروح يجلس جمب محمد

 
مؤيد / بابا انت قول حااجة 

محمد / انا مع ابنى خلى بالكوو 

جويرية / نعم دة علشان البنت اعترفت بحبهاا يعنى تبقي جريمة 

جويرية بتروح تقف جمب حياة 

جويرية / وانا مع حياة البنت مغلطتش ابدا 

محمد / كريم وانت رايك اية 

كريم / بصراحة انا مش مع الصراحة المطلقة دى 

ياسمين / لية مدام فى حب لية تستني

مؤيد / ومين قالك انى بحبها اصلا 

حياة / عاااا شيفة يا طنط 

محمد / كريم تعالة هنا معانا 
 
ياسمين بتبص لكريم اوى 
 
جويرية / يعنى تلاثة ضد تلاثة 

حياة / انت الى قولتلى انك معجب بيا 

مؤيد بيبصلهم اوى 

مؤيد / اة قولتلك كدة معجب بيكى

حياة / يعنى بتحبنى 

مؤيد / اااة لاااا 

وبيضحكو علية اوى كلهم 

محمد / جويرية تعالى هنا متبعديش اوى كدة 

جويرية / لااا 

محمد / مؤيد وافق بقي وخلصنا 

حياة / خلاص يا حمودي سيبو انا هموت بحسرتى وحبو جوة قلبى 

ياسمين / معلش يا حياة هم الرجاالة كدة كلهم احنا البنات الى عطفيين اوى 

مؤيد / بابا انت اية رايك استسلم 

محمد / كريم اية رايك 

كريم / من راى انك ترفع الرايا البيضة احسن من الاول علشان كدة كدة هترفعها بعديين 

محمد / والله الواد دة بيفهم اوى 

مؤيد / خلاص موافق 

وحياة فرحانة اوى وبتتنطط و بتحضن مؤيد ومؤيد وشو بيحمر اوى و محمد بيشد حياة بعيد 

محمد / شوية ادب انا موجوود 

وبيضحكو  

محمد / يلا انت وهى برة خلينى اقاعد مع مراتى شوية 

وبيخرجو هم الاربعة وجويرية بتروح على محمد 

حسام بيمسك ايد حياة 
 
مؤيد / كريم ممكن لو سمحت توصل ياسمين على البيت في طريقك
 
كريم / اة طبعا 

وحياة ومؤيد بيمشو مع بعض و كريم بيبص لياسمين اوى ياسمين بتتكسف وبيمشو مع بعض 

محمد بيبعد لجويرية مكان جمبو وجويرية بتنام جمبو وبتحضن محمد اوى 

محمد / انا مبلقيش نفسى غير وانتى فى حضنى بحس 
ان فى حاجة نقصانى وانتي بعيد

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات