إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة 36

🌟 الحلقة ٣٦ 🌟 


 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

جويرية / مؤيد فين ياسمين 

مؤيد / كانت فى اوضتي بتسال عليكو واتعصبت عليها 
ولما خرجت علشان اصالحها ملقتهاش نزلت ادور عليها حولين العمارة مش موجوودة 

جويرية / محمد ياسمين 

محمد / جويرية اهدى ياسمين مش طفلة صغير يمكن راحت على الشاطئ 

مؤيد / انا هروح ادور عليها هناك 

محمد بيتصل بموبيل ياسمين وبيسمعو الموبيل فى البيت 
 و جويرية قلقانة اوى 

محمد / حببتى متقلقيش يمكن بتتمشى شوية عادى هتلقيها ملت من البيت

ياسمين بتروح بالتاكسى على شركة محمد وبتنزل 

التاكسى / هى دى الشركة الى عوزاها 

ياسمين / اة هى دى شكرا

 ياسمين بتدور على فلوس ومش معاها 

ياسمين / سورى ثوانى خليك هناا 

ياسمين لسة هتتحرك والشباب الى كانو فى العربية بيروحو عليها و بيدو التاكسى فلوس والتاكسى بيمشى هو و ياسمين بتخاف اوى

شاب / اية الشعر الى يجنن دة تعالى معانا احنا معانا فلوس
ممكن نغديكى كمان 

ياسمين بتخاف اوى وبترجع بضهرها وبتتكعبل وبتخبط فى كريم ابن الاوسطى محمود 

ياسمين /انا اسفة انا 

كريم بيبص لياسمين وباين عليها الخوف وبيبص للشباب اوى

 
كريم / انسة ياسمين انتى كويسة 

ياسمين مبتردش وبتمسك فى دراع كريم بخوف وكريم بيبصلها و ياسمين بتهز رسها بلا وشعرها كلو بيتحرك معاها 
وبيجى على وشها 

كريم / اى خدمة ياشباب عوزين حااجة 

الشباب بيقلقو ومش عوزين مشاكل وبينسحبو بهدوء وبيمشو بيروحو على العربية بتاعتهم بسرعة و كريم بيلف لياسمين ولسة ماسكة فى دراعو بخووف وبيبص على

 هدومها وعلى شعرها الكثيييف و وعيونها هى الى بينة من بين شعرها و كريم بيوطى لتحت علشان يشوف وشها بقلق 

كريم / انسة ياسمين انتى بخيير 

ياسمين بتبعد شعرها بضهر اديها بعشوئية 

ياسمين / انا مش عارفة اروح البيت ومش عارفة العنوان فضلت اوصف الشركة للتاكسى لحد ما جبنى هناااا بلييز عوزة اروح البيت 

كريم / طب اهدى متخفيش سيبى دراعى متخفيش انا معاكى 

وفى شباب بيعدو من جمب ياسمين وبيبصلها اوى وكريم كان لبس شال على رقبتو وبيفكو وبيفردو وبيحطو على كتف ياسمين و ياسمين بتبتسم لكريم اوى 

كريم / تعالى معايا انا هوصلك 

ياسمين بتمشى مع كريم وخايفة كل شوية بتبص وره 

ياسمين / ممكن لو سمحت امسك دراعك بس 

كريم بيبصلها وبيتحرج اوى منها وبيمدلها ايدو و ياسمين بتقدم خطوتين بسرعة وبتمسك فى ايدو باديها الاتنين وبتلف وره بتشوف الشباب وشعرها بيخبط فى وش كريم وكريم بيبصلها اوى 

      **********************************

محمد بيرجع البيت هو ومؤيد و جويرية بتفتح بسرعة 

جويرية / ياسمين فيين 

محمد باين علية مدايق اوى 

جويرية / انا هنزل ادور عليها بنفسى 

محمد / جويرية ريحة فيين 

جويرية / ياسمين بقلها اكتر من تلات ساعات مش موجودة 

محمد / مؤيد تعالة معايا

محمد ومؤيد بينزلو و محمد متوتر اوى ومش عاارف يعمل اية 

محمد / مؤيد روح على الشاطئ تانى وانا هدور فى الجنينة 

محمد بيروح على الجنينة ودراعو بيالمو اوى وبيقف على جمب بسرعة وبيمسك دراعو وبيتالم والناس بتروح علية بسرعة 

الناس / استاذ انت كويس فيك حااجة 

محمد بيبعدهم عنو بسرعة وبيروح على الجنينة وخايف على ياسمين اوى وبيدور فى كل مكان 

محمد / ياسمين ياسمين ياسمين 

والناس بتبص علية باستغرابو محمد بيسال الناس وبيوصفلهم شكل ياسمين وشعرها المميز 

      **********************************

كريم بيتكلم فى التلفون مع ابوة وكان بياخد منو عنوان البيت

كريم / انا عرفت العنوان بس المكان بعيد لازم ناخد الاتوبيس 

ياسمين / اوكى 

وكريم بياخد ياسمين على الاوتوبيس علشان مكنش معاة فلوس للتاكسى وبيخليها تقف بعيد عن الناس وبيقف قدمها وبيحميها من عيونهم والاوتوبيس بيقف فجاة وكريم بيخبط فى ياسمين و كريم بيبصلها اوى و ياسمين بتبصلو
و ياسمين بتتكسف اوى وبتبعد نظرها عنو بكسوف

      **********************************

محمد فى الجنينة وتعبان اوى وبيتالم 

كريم / باابا باابااا 

محمد بيبص وره وبيشوف مؤيد ومؤيد بيروح علية 

محمد / لقيت ياسمين 

مؤيد / لا وانت 

محمد / لااا االاااا ياسمين ياسمين 

مؤيد بيشوف محمد بيتوجع

مؤيد / انت تعبان 

محمد / خلينا نشوف ياسمين الاول 

محمد بيتالم من دراعو اوى وبيقف تحت شجرة وبيحاول ياخد نفس

مؤيد / خلينا نرجع البيت انت تعبان

وموبيل محمد بيرن محمد بيشوف رقم غريب 

محمد / الو ميين 

كريم / انا كريم ابن الاوسطى محمود
 
محمد / كريم انا مش فاضى دلوقتى لو سمحت 

كريم / بس الانسة ياسمين 

محمد بصرخة 

محمد / ياسمين 

ياسمين / بابى 

محمد / ياسمين 

ياسمين / بابا
 
ياسمين بتطمنهم عليها بتقولو انها رجعة البيت وبتقفل
 الموبيل وبتبص لكريم 

ياسمين / شكرا 

وكريم بيحط الموبيل فى جيبو وبعد دقايق بينزلو وبيمشو مع بعض 

ياسمين /هو دة الشارع هو دة 

ياسمين فرحانة اوى و خددها حمر اوى وشفايفها وكريم بيبصلها اوى وبيضحك ومحمد ومؤيد و جويرية وقفين تحت العمارة و محمد باين علية الالم 

جويرية / محمد انت تعباان خلينا نطلع فوق 

ياسمين بتشفهم من بعيد 

ياسمين / مااامى 

جويرية بتجرى على ياسمين وبتحضنها اوى ومحمد بيبص لياسمين وبيتنهد وبياخد نفس عميق كانو كان قاطع النفس خاالص و قاعد على العربية بتعتو و مؤيد بيلعب فى شعر ياسمين بحب وبيبسها من جبنها 

جويرية / ازااى تخرجى من غير ما تقولى لحد ازاااى 

ياسمين / اسفة انا كنت حفظت المكان بس ضيعتو 

جويرية بتحضنها اوى و ياسمين وهى فى حضن جويرية عنيها بتيجى على محمد الى قاعد بعيد و ياسمين بتروح علية 

ياسمين /باااابى اسفة 

محمد بيشدها بقوة فى حضنو وبيحضنها اوى ودموعو بتنزل
 
محمد / متعمليش فيا كدة تانى 

محمد بيضم ياسمين اوى من شدة خوفو عليها و ياسمين بتبص لمحمد وبتمسحلو دموعو 

ياسمين / مستحيل اخرج من البيت تانى من غيرك بلييز متزعلش 

محمد بيضمها اوى لما بيشفها بتعيط علشانو و ياسمين بتشوف كريم 

ياسمين /بابى كريم هو الى وصلنى 

محمد بيحاول يسيطر على الالم الى فى دراعو وبيضغط على سنانو

محمد / كريم شكرا انت مش عارف انت عملت فيا اية برجوع ياسمين 

كريم / انا معملتش حااجة لو اى حد فى مكانى كان عمل كدة
 
محمد بيتالم وبيقع على الارض و جويرية بتصرخ 

 
جويرية / محمد محمد الله يخليك رد علياا اسعااف دكتور بسرعة

وبينقلو محمد على المستشفى بسرعة و جويرية و ياسمين بيعيطو وقلقنين جدا ومفيش حد بيقولهم حااجة عنو 
وبيوصل وائل و منة و مصطفي 

جويرية / وائل وائل مفيش حد بيقلنا حااجة ليية وائل انت انت دكتور 

منة بتحضن جويرية اوى وبتحاول تهديها و وائل بيخبط على الاوضة وبيدخل العناية المركزة للدكتور و ياسمين بتعيط

 
ياسمين / انا السبب انا السبب 

مؤايد بيحضن ياسمين اوى ياسمين بتعيط و كريم واقف بيبص لياسمين وقلقان اوى وبيخرج وائل ومعاة الدكتور من الاوضة

 
الدكتور / المريض بخير الحمد لله انا دكتوره المريض من زمان من يوم الحاادثة
 
جويرية / يعنى فى حاجة خطيرة 

الدكتور / فى عملية كان لازم تتم من زمان دراع المريض كل الاوتار والشراين تقريبا متدمرة ودة كان بياثر على عضلة القلب من الضغط 

وائل /يعنى فى خطر على حياتو يا دكتور 

الدكتور / لو كان عملها وقتها مكنش فى خطر حاليا بحالة قلبو دى لازم نستني لحد ما نطمن علية الاول 

جويرية / انا ممكن اشوفو 

الدكتور / اسف ممنوع اى ضغط نفسى علية بس ممكن تشوفوة من وره ازاز الاوضة 

والكل بيروح والممرضة بتفتح الستارة وبيشوفو محمد نايم على السرير ومغمض عنية وفى على صدرو اجهزة كتير وحطنلو تنفس صناعى و جويرية بتحط اديها على شفايفها من خضة المنظر و ياسمين بتعيط وبتلف وشها بعيد مش قادرة تشوف ابوها بالمنظر دة وبتبعد بسرعة عنهم وكريم بيشفها وبيروح وره 

كريم / ياسمين انتى ريحة فيين 

ياسمين بتعيط وموطية رسها لتحت وشعرها بيخبى عيونها 
 وكريم بيرفع عيون ياسمين لفوق وبيبعد شعرها بايدو بحنية

 
كريم / هيكون كويس اكيد 

ياسمين بتحضنو اوى وبتعيط و كريم بيتحرج اوى وبيبص حولية احسن يكون حد واخد بالو 

كريم / ياسمين اهدى هيكون بخير انا متاكد 

وكريم مش قادر يلمس ياسمين وباعد ايدو عنها و ياسمين بتبصلو وبتمسح دموعها وكريم بياخد نفسو 

مؤيد / ياسمين 

 و ياسمين بتبص لمؤيد اوى ومؤيد بيروح على ياسمين وبيحضنها 

مؤيد / حببتى 

ياسمين / مؤيد انا السبب انا السبب 

مؤيد بيبعد شعرها عن عيونها بقوة وبيمسحلها دموعها 

مؤيد / حببتى لااا مش انتى السبب انتى مش سمعتى 
الدكتور بيقول ان دة من الحادثة الى حصلو زمان

       ************************************

فى الليل

 محمد بيفتح عنية و بيبص حولية و بيفهم انو فى المستشفى وبيشيل التنفس الصناعى والممرضة بتروح علية

محمد / لو لو سمحتى مراتى فين 

الممرضة / انت لازم ترتاح الزيارة خلصت من بدرى كلهم راحو وكمان الدكتور مانع الزيارة 

محمد / لا هى برة عاوز اشفها 

الممرضة بتحاول تحط التنفس الصناعى تانى 

محمد / ابعدى دة عنى 

محمد بيحاول يقف ومش قادر حاسس ان جسمو متبنج
 
الممرضة / لو سمحت اهدى شوية دة خطر عليك 

محمد / هاتى مراتى عاوز اشفها 

الممرضة/ ثوانى انا هنادى الدكتور 

والممرضة بتخرج و جويرية بتجرى عليها بسرعة 

جويرية / لو سمحتى المريض الى دخل النهاردة العناية كنت عوزة اطمن علية
 
الممرضة / انتى ميين ازاى انتى هنا والزيارة خلصت

جويرية / لو سمحتى خلينى اشوفو 

الممرضة بتبص يمين وشمال بخوف 

الممرضة / دقيقتان بس لو سمحتى متجبليش مشاكل مع الدكتور 

جويرية بتدخل بسرعة والممرضة بتلبسها بلطو معقم وماسك 
وبتروح على محمد 

الممرضة / دقيقتان بس لو سمحتى 

جويرية بتهز رسها بنعم وبتلمس ايد محمد و محمد بيفتح عنية وبيبصلها وبيبتسم اوى 

محمد / جويرية 

جويرية بتعيط

محمد / انتى عارفة ان دموعك بتوجعني

جويرية / انت كويس
 
محمد / لما بتكونى معاية انا بكون احسن
 
جويرية بتبوسو من جبينو

الممرضة/ لو سمحتى كفاية كدة احسن الدكتور يمر ويعملى مشكلة 

جويرية / حبيبى انا جمبك 

جويرية بتبوسو من ايدو وبتخرج برة 

       ************************************

فى الصباح

 الكل واقف مستني برة الدكتور عند محمد و وائل معاة 
وبيخرج الدكتور و وائل من عند محمد 

جويرية / دكتور اية الاخبار 

الدكتور / ان شاء الله بكرة الصبح هنعمل العملية 

جويرية / بالسرعة دى بس حضرتك قلت ان قلبو تعبان وهنستني لما يستقر

وائل / جويرية محمد هو الى طلب انو يعمل العملية دلوقتى
 
جويرية / والمفروض اننا نسمع كلامو يعنى
 
الدكتور بيساذن وبيمشى 

مصطفي / وائل انا مش فاهم حاجة 

وائل / محمد مش عاوز يضيع وقت وهو بعيد عنكو تانى 

ياسمين بتبص على محمد من ازاز الاوضة و محمد بيشفها
 وبيبتسم لياسمين و ياسمين بتعيط وبيدايق اوى لما بيشفها بتعيط وبيشاورلها تمسح دموعها و الممرضة بتخرج 

الممرضة / الدكتور سمح بزيارة المريض بس واحد واحد 

جويرية بتدخل بسرعة و محمد بيشفها وبيبصلها اوى وبيضحك 

جويرية / محمد انت ازاى تقول للدكتور انك هتعمل العملية بكرة 

محمد بيمسك ايد جويرية وبيبوس اديها 

محمد / كفاية السنين الى ضاعت مننا مش ناوى اضيع 
اى دقيقة تانى 

جويرية / حبيبى انا مش هسمح بكدة ابدا محمد انت 

محمد / هششش متخفيش مش هيحصلى حاجة انا هعيش علشان اشوف عيونك دى تانى 

جويرية دموعها بتنزل و محمد بيبص على ياسمين
 
جويرية / ياسمين منمتش طول الليل وخايفة عليك اوى انا هروح هخليها تدخل

محمد / جويرية

جويرية بتبصلو اوى 

محمد / قربى منى 

جويرية بتتوتر وبتبص حوليها على الممرضة وبتقرب من محمد وبيبسها من شفايفها 

جويرية / انت مجنون 

محمد / مجنون بحبك لاخر نفس فى صدرى
 
جويرية بتخرج وبتدخل ياسمين و بتعيط 
 
ياسمين / بابى انا اسفة 

محمد / هشششش بلاش عياط انا كويس وبكرة هعمل العملية وساعتها هخدك انتى وامك واخوكى ونلف العالم كلو مع بعض
 
ياسمين / انا بحبك اوى 

محمد / وانا كمان يا حياتى 

ياسمين بتخرج 

ياسمين / مؤيد بابا عاوز يشوفك 

مؤيد واقف مبيتكلمش 

جويرية / مؤيد يلا ادخل ياحبيبى 

مؤيد متردد انو يدخل وبيتحرج منهم وبيدخل لمحمد 

مؤيد / عامل اية 

محمد / انا عارف انك مش مسامحنى وانك هنا عندى غصب عنك 

مؤيد مبيتكلمش 

محمد / وعارف انك ادتنى فرصة تانية علشان امك بس 

مؤيد / كويس انك عارف كدة يعنى مفيش تمثيل 

محمد / مؤيد ابنى انا مبسوط علشان متاكد ان لو حصلى
 حاجة ومرجعتش تانى انك هتقدر تحمى امك واختك من بعدى بس ساعتها حاول تسمحنى 

مؤيد / انت متتعبش نفسك حاول ترتاح هتكون كويس 

محمد / خليك متاكد ان كل دقيقة كنتو بعاد عنى كانت سنة بالنسبالى 

مؤيد / كفاية بقي كفاية انت مش عارف حااجة مش عارف انا استنتك قد اية كل يوم كنت بنام على امل انك تيجى وتخدنا فى حضنك انا دخلت المعهد دة مخصوص علشان عرفت ان هتكون فى حفلات فى مصر علشان اقدر اسافر واشوفك انت مش عارف انا كام مرة كنت بقف قدم 
العمارة علشان اشوفك بس وانت كام مرة تعدى من قدمي 
وبيكون عندى امل انك تحس بيا 

محمد دموعو بتنزل 

مؤيد / من كتر الانتظاار للاسف موت الاحساس جوايا المهم انت ارتاح عمو مصطفي عاوز يشوفك ويتةطمن عليك 

محمد بيمسك ايد مؤيد بقوة 

محمد / سمحنى 

مؤيد / انت تعبان متحاولش تنفعل 

ومؤيد بيخرج من الاوضة وبيمشى على طول
 
جويرية / مؤيد مؤيد 

جويرية بتقلق اوى وبتجرى بتشوف محمد من ازاز الاوضة 
و بتشوف محمد و محمد بيبتسم اجويرية وكان مفيش اى حاجة

وردة ✍️

.

ليست هناك تعليقات