إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة التاسعه

🌟   الحلقة    ٩   🌟

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

شاهين / اة ابوى وعمى علي قراء فتحتنا واحنا صغيريين
 
محمد بيبص لجويرية 

جويرية / بس دة كان زمان دى عادات وانتهت خلاص 

منصور بصوت عالى 

منصور / العادات عندنا عمرها مابتنتهى ابدا يعنى انتى اتجوزتى 

محمد / لااا

جويرية / اااة انا و محمد اتجوزناا

 محمد بيبص لجويرية اوى 

منصور / عيب على امك ازاى تعمل كدة 

جويرية / الى حصل بقي يا عمى 

خالد / اكيد مش فكرانى انا كمان صح 

خالد / انا عمك خالد 

جويرية بتروح تسلم علية ومنصور و شاهين ابنو بيبصو لمحمد اوى بغضب
 
خالد / ياا خديجة يا حرييم 

وفى اتنين من الحريم بيدخلو القاعة وبيكونو مرات منصور ومرات خالد وبيسلمو على جويرية اوى وبيكسرو عضمها من الاحضاان 

خديجة / انتى مالك صغيرة كدة لية اية امك مكنتش بتاكلك
 
محمد / جويرية 

جويرية بتبص لمحمد وبتشوف عمها و شاهين بيبصولو اوى
و جويرية بتروح على محمد بسرعة وبتشدو من قدم عمها

جويرية / مرات عمى دة محمد جووزى 

محمد / جوزى ايه

جويرية / ارجووك 

خديجة / يا ويلى يااويلى انتى اتجوزتى يا بنت علي 

خالد/ يلا خدو جويرية ترتاح شوية من السفر

محمد / بعد ازنكو هاخد جويرية ثوانى ورجعيين
 
محمد بيشد جويرية على برة بسرعة 

محمد / اية الى انتى بتعملية دة ازاى تقوللهم اننا متجوزين
 
جويرية / بلييز بلييز وطى صوتك 

محمد / متعصبنيش اكتر 

جويرية / كنت عوزنى اقولهم اية دول معندهمش تفاهم ابدا فى ثانية هيجوزونى شاهين دة ولا هقدر اتكلم 

محمد / جويرية ولما يعرفو الحقيقة هيكون موقفنا اية 

جويرية / انت بكرة هترجع على القاهرة وهتسبنى هنا وانا وحدة وحدة هفهمهم على كل حاجة 

محمد / مش عارف اقولك اية

شاهين / فى اى مشكلة يا بنت عمى 

جويرية بتبص لمحمد اوى 

جويرية / لا ابدا احنا خلاص جيين 

محمد / انا هساعدك مش علشانك ماشى 

جويرية / امال علشان اية 

محمد بيبص لجويرية اوى 

محمد / علشان متتجوزيش الى خارج من مسلسل ذئاب الجبل دة 

جويرية بتضحك هى و محمد اوى و شاهين متعصب اوى منهم و محمد بيجيب شنطة جويرية من العربية و بيدخلو 
 

منصور / روحى انتى مع الحريم والرجالة هيقاعدو مع بعض 

محمد بيبص لجويرية اوى بغضب و جويرية بتاخد الشنطة بتاعتها وبتدخل عند الحريم 

خالد / تعالة اقاعد جمبى هنااا 

محمد بيقاعد جمب خالد 

منصور / وانت بتشتغل اية 

محمد / انا رجل اعمال 

منصور / حتى جابر الحارس الى برة بيقول انا رجل اعمال

محمد / يعنى عندى مؤسسة كبيرة للاستراد والتصدير 

شاهين / ومن امتى وانت متجوز بنت عمى 

محمد / من شهر 


      ********************************** 

خديجة / يا جويرية جوزك دة دكتور يعنى زيك 

جويرية / لا محمد رجل اعمال يعنى عندو شركات 

كريمة مرات منصور 

كريمة / وهو احسن من ابنى فى اية يا بنت علي 

جويرية / يا مرات عمى مش احسن ولا حاجة بس الجواز نصيب 

وبينزلو تلات بنات وبيروحو علي جويرية 

خديجة / يا بنات سلمو على بنت عمكو علي جت من اسكندرية 

زينب / اهلا يا جويرية حمدالله على السلامة 

بثينة / انا بثينة اصغر وحدة فى العيلة هنا اهلا يا جويرية 

فريدة / انا فريدة اهلا يابنت عمى 

كريمة / فريدة بتكون بنتى واخت شاهين الى كسرتى قلبو 

جويرية بتبص لكريمة اوى بقلق 

خديجة / بثينة وزينب بناتي ولسة فى محمود و أسماء هما بيدرسو فى القاهرة بس هيوصلو بكرة علشان يحضرو فرح زينب 

جويرية / الف مبرووك 

زينب بتتكسف اوى 

بثينة / انتى صحيح متجوزة 

جويرية / اة 

بثينة / امال فيين الدبلة مش لبساها لية 

جويرية / اة نستها فى العربية تقريبا وكمان عندنا مش مهم اوى الدبل والكلام دة

فريدة / الى جاى معاكى دة جوزك صح 

بثينة / هو وسيم اوى انتو متجوزين من امتى 

كريمة / بثينة
 
جويرية بتبتسم اوى 

جويرية/ من تلات شهور 

بثينة بتخاف من مرات عمها وبتسكت 

زينب / لو حبة تغيرى هدومك خلينى اوريكى اوضتك
 
جويرية / اوكى 

جويرية بتروح مع زينب و بثينة على فوق 

فريدة / الحمد لله ان شاهين متجوزهاش شايفة يا اما دى شوية عضم وبس

خديجة / فريدة روحى احلبى الجموسة وهاتلى لبن لبنت عمك يلا 

فريدة / حاضر يا مرات عمى حاضر 

فريدة بتمشى 

خديجة / كريمة من بكرة هجيب اشاهين مليون عروسة يختار منها 

كريمة / انا هجبلو العرايس كلهم يختار منهم 


      ********************************** 

بثينة / جويرية انتى اتجوزتى عن حب زى الى بنشوفو فى التلفزيون 

جويرية / انا ااة اااة يااة انا و محمد بنحب بعض اوى 

جويرية بتفتكر لما كانت بتتخانق مع محمد 

جويرية / وانتى يا زينب هتتجوزى عن حب 

زينب / حب اية مش لما اشوفو الاول

بثينة / اصل خطيب زينب مهندس كهرباء كبير اوى وبيسافر 
كتير ولما اتقدم ابويا وعمى وافقو طبعا وسافر ومن يومها مشفتهوش خالص 

جويرية / ازاى هتتجوزى واحد متعرفهوش 

زينب / انتى فكرة هنا زى عندكو


      ********************************** 

منصور و شاهين وخالد مع محمد فى القاعة و محمد تعب اوى من كتر الاسالة

خالد / ادى الحراس برة مفتاح عربيتك علشان يركنها وينضفوها 

محمد / لا ملوش لازوم انا بكرة الصبح هسافر على طول

خالد / تسافر اززاى يعنى 

محمد / جويرية هتفضل هنا فترة وهبقي اجى اخدها 

منصور / مش هتمشى من هنا غير لما تحضر فرح بنتنا 

محمد / بس انا عندى شغل 

شاهين / كلام ابويا مبيترش ابدا 

محمد / خلاص ماشى ولا يهمك 

محمد بيضغط على سنانو بغيظ اوى 

خالد / ياحريم فيين الغداء 

خديجة  / الغداء جاهز اتفضلو 

وبيروحو الرجالة على سفرة كبيرة وبيقاعدو و محمد قاعد بيبص حولية 

شاهين / بتدور على اية 

محمد / هى جويرية مش هتيجى تاكل معانا 

منصور / هنا الحريم بتاكل لوحدها يلا كل 

خالد / هنا مش زى عندكو هنا فى عادات وتقاليد هتتعود عليها الفترة الى هتشرفنا بيها 

محمد بيحاول يبتسم ليهم اوى 

منصور / انت مش بتاكل لية 

محمد بياكل بنظام جدا وبهدوء و شاهين بيبص علية 

شاهين / انت بتاكل زى بتوع التلفزيون لية كل برحتك كل 

محمد / انا مرتاح كدة 

شاهين  بيبص لمحمد بغضب و جويرية وقفة ورى الستارة وبتحاول تبص على لمحمد 

زينب / يا مرات عمى نسيتى الملح دلوقتى ابوى هيسال عليها 

جويرية / انا هاخد الملح 

جويرية بتاخد الملح وبتروح بتحطو على السفرة و محمد بيمسكها من اديها

محمد / خرجينى من هنا 

جويرية / محمد انت مسافر بكرة الصبح سلملى على ماما وقولها ان انا بخير 

خالد / لا جوزك مش هيسافر غير لما يحضر فرح زينب 

جويرية بتبص لمحمد اوى 

محمد / بس انا مش عامل حسابى ومش جايب هدوم معايا
 
شاهين / دلوقتى حالا ابعت جابر يجبلك الا عايزو وكمان الى تحتاجو انا هجبهولك من عندى 

جويرية بتبص لمحمد اوى وبتخرج بسرعة و خايفة ومتوترة اوى 

بثينة / جويرية يلا علشان ناكل احنا كمان 

جويرية/ لا مليش نفس انا هروح اتمشى شوية 

خديجة / انتى هتخرجى كدة 

جويرية لبسة بنطلون جينس وتيشيرت 

كريمة / هنا مش زى عندكو هنا فى ذئاب تكلك بعضمك 

جويرية بتبصلهم اوى 

بثينة / خدى حطى دة على شعرك 


      ********************************** 

جويرية بتحط حجاب على شعرها وبتخرج برة فى الارض الزراعية الى جمب البيت ومديقة اوى و محمد بيروح عليها وبيقاعد جمبها 

جويرية / اسفة بجد اسفة 

محمد / المهم احنا متطرين دلوقتى نتعايش مع الكدبة بتعتك 

جويرية / انت مش مطر تسيب شغلك وشركاتك لااا انا هروح اقولهم على الحقيقة واخليك تسافر من هنا 

محمد بيمسك اديها وبيوقفها 

محمد / خلاص قولتلك متعوتش اسيب اى حاجة ناقصة ابدا
 
جويرية / انا مش عرفة اشكرك ازااى 

محمد / كنتى هتتجوزى شاهين دة ازااى دة اكل كل الخروف الى على السفرة دة حتى اكلو بدماغو 

جويرية بتضحك اوى و زينب بتروح عليهم ومغطية وشها 

زينب / ابوى بينادى عليكو علشان تشربو الشاى معاهم 

جويرية / دى زينب بنت عمى خالد 

محمد / العروسة الف مبرووك 

وزينب بتتكسف اوى وبتمشى بسرعة 

محمد / هو انا قولت حاجة غلط 

جويرية / لا تعالة يلا 

جويرية الحجاب بينزل من على شعرها 

جويرية / مش عرفة بيظبطوة ازااى دة 

محمد / خلينى اساعدك 

محمد بيلف الحجاب لجويرية و جويرية بتبصلو اوى و وينب وفريدة و بثينة بيبصو عليهم من الشباك 

بثينة / حلوين اوى وليقين على بعض اوى 

فريدة / ولا حلوين ولا حاجة دة حتى هى قصيرة وهو طويل اوى 

زينب / المميز ان رزحهم حلوة اوى شوفو بيبصو لبعض ازااى 

كريمة / بتعملى اية انتى وهى يلا علشان بينادو عليكو علشان تتعرفو على الضيف يلا حطو على رسكو يلااا 

جويرية و محمد بيدخلو وبيقاعد جمب بعض وبيدخلوالحريم وخالد بيعرف محمد عليهم 

محمد / اهلا وسهلا 

خديجة / اهلا بيك يا ابنى 

وبيقاعدو كلهم بيتكلمو مع بعض 

خالد / خديجة جويرية و محمد لسة متجوزين من شهر بس جهزى اوضتهم كويس هم عرسان جداد 

زينب/ جويرية مش قولتى من تلات شهور 

جويرية بتبص لمحمد 

جويرية / احنا كتبنا الكتاب من تلات شهور والفرح كان الشهر الى فات 

شاهين يشرب الشاى وبيبصلهم اوى و محمد بيقرب جويرية 

محمد / انتى كل حاجة جاهزة عندك كدة ازااى 

جويرية بتضحك وبتخبى توترها


      ********************************** 

منة بتحاول بتتصل بجويرية على الموبيل وموبيل جويرية مقفول
 
وائل / ارتاحى شوية انا مش عارف انتى قلقانة لية مش طنط نوال طمنتك وقالتلك انهم وصلو هناك
 
منة / ازااى يعنى مقلقش عليها احنا سبناها كدة تروح من غير ما نعمل حاجة 

وائل / كنتى عوزانا نعمل اية انتى شفتى طنط نوال كانت مصرة قد اية 

منة / مش عرفة البنت دى حظها فى الدنيا قليل اوى 


      ********************************** 

مؤيد قاعد بيتفرج على التلفزيون 

نوال / مؤيد يلا يا حبيبى روح نام كفاية علشان عيونك 

مؤيد / كنت عاوز اطمن على جويرية و محمد 

نوال / مش قولتلك انهم وصلو خلاص مدام وصلو هنا يبقي اطمن 

مؤيد / تصبحى على خيير 

ومؤيد بيدخل على اوضته و نوال بتقاعد فى الصالة ومش عارفة تنام


      ********************************** 

جويرية بتلبس بيجامة النوم وبتعلق هدومها وباب الاوضة بتتفتح وبيدخل محمد وخديجة 

خديجة / اتفضل اتفضل دى اوضتك انت و جويرية 

جويرية / بس يا مرات عمى 

محمد / انا بحب انام فى الهوى 

خديجة / اززاى يعنى ميصحش البيت مليان حريم هتنام فى اوضتكو
 
وخديجة بتخرج و محمد و جويرية بيبصو لبعض 

جويرية / انت هتنام هنا 

محمد / عندك حل تانى 

جويرية / بس الاوضة مفيهاش غير سرير واحد وبس

محمد بياخد مخدة من على السرير وبيحطها على الارض 

محمد / متقلقيش عوزك تكونى مطمنة وانتى نايمة انا هنام هنا 

جويرية / بس يعنى 

محمد / ياريت يكون فى شوية ثقة يلا نامى تصبحى على خيير 

والباب بيخبط وخديجة بتدخل 

خديجة/ دى جلبية من عند شاهين علشان تنام بيها هى نضيفة 

محمد / شكرا 

خديجة / اية دة انت هتنام على الارض لية السرير كبير 

جويرية بتبص لمحمد بقلق 

محمد / لا دة انا كنت بعمل شوية رياضة قبل ما انااام وخلاص خلصت 

خديجة/ تصبحو على خير لو احتجتو حاجة انا اوضتي الى جمبكو 

جويرية/ شكرا يا مرات عمى 

جويرية بتقفل الباب 

جويرية / خفت اوى لما شافتك نايم على الارض 

محمد / يلا نامى انا كمان بعرف اتصرف زيك 

جويرية بتبتسم اوى لمحمد وبتطلع تنام على السرير وبتبص على محمد وهو نايم 


      ********************************** 

فى الصباح 

الباب بيخبط و جويرية بتفتح عنيها وبتسمع صوت الباب 
وبتجرى على محمد بسرعة وهو نايم 

جويرية / محمد محمد اصحى بسرعة نام على السرير بسرعة
 
محمد لسة بيتحرك رقبتو بتوجعو اوى وبيطلع على السرير 
 و جويرية بتفتح الباب بسرعة 

بثينة / عمى وابويا مستنيكو تحت علشان الفطار 

جويرية / حاضر ثوانى وننزل 

بثينة بتمشى و جويرية بتروح على محمد و محمد ماسك رقبتو

جويرية / انت تعبان 

محمد / لا انا كويس بس رقبتى بتوجعني شوية 

جويرية / اسفة دة علشان نمت على الارض 

محمد / لا عادى هدخل اخد دوش وهتحسن شوية 

جويرية بتخرج بتروح على المطبخ مع البنات 

بثينة / ارتحتى فى النوم هنا 

جويرية سرحانة ومبتردش 

زينب / جويرية انتى كويسة 

جويرية / لا مفيش تحبو اساعدكو فى اية 

خديجة بتدخل 

خديجة / يلا يا بنات الرجالة نزلو خدى يا جويرية دخلى دة 

جويرية لسة هتخرج وكريمة بتوقفها 

كريمة / انتى هتخرجى كدة اية الى انتى لبساة دة 

جويرية / انا لبسة طويل 

كريمة / اللبس دة تلبسية لجوزك فى اوضتكو مش تمشى بية فى قلب الدار

جويرية /مرات عمى انا كدة ومش مستعدة اتغير لاى سبب 

كريمة / وبتردى عليا يا بنت نوال 

خالد / ياحريم فيين الفطار 

جويرية بتخرج بتحط الاطباق الى معاها على السفرة وباين عليها مديقة اوى وبتخرج على برة و محمد بيشفها وهو نازل على السلم 

محمد / صباح الخير 

منصور / مراتك ملها اوعة تكون مزعلها 

محمد / انا لا ابدا 

خالد / اقاعد علشان تفطر 

محمد قلقان على جويرية ومش قادر يخرج وره علشان الرجالة الى قاعدة مستنيه على الفطاار 

خالد / الجلبية الصعيدى ليقة عليك 

محمد / اة شكرا 

محمد رقبتو بتوجعو اوى 

محمد / انا هروح اتمشى شوية بعد ازنكو 

محمد بيخرج وبيدور على جويرية ومش موجوودة وماسك رقبتو و جابر بيجى من ورى محمد 

جابر / بتدور على حااجة 

محمد بيتخض اوى 

محمد / اية فى اية 

جابر / بتدور على اية يمكن اساعدك 

محمد / جويرية مراتى مشفتهاش راحت فى انهى اتجاة 

جابر / اة الست جويرية مشيت من هنا 

محمد / شكرا 

محمد بيمشى فى نفس الاتجاة وبيشوف جويرية قاعدة بعيد تحت شجرة وسرحانة اوى 

محمد / بتفكرى فى اية 

جويرية / محمد  انت كل مرة بتقدر تلقينى ازااى 

محمد / وانتى مش هتبطلى هرووب 

جويرية / انا ورطك معايا فى مشاكل وانت ملكش زمب فى حاجة 

محمد / يا ستى عادى يلا خلينا نرجع
 
جويرية و محمد بيمشو مع بعض 

جويرية / رقبتك بتوجعك اوى 

محمد / تق تق 

وبيروحو على البيت


      ********************************** 

خديجة / جويرية انتى ماكلتيش حاجة ولا حتى جوزك يلا ادخلو كلو حاجة علشان فى شغل كتير النهاردة وانتى هتساعدينا 

محمد بيقاعد على السفرة و جويرية بتروح على المطبخ 

بثينة / جويرية انتى كويسة 

جويرية / اة 

بثينة / معلش هى مرات عمك كدة عصبية شوية
 
زينب / خدى يا جويرية علشان تاكلى انتى وجوزك يلا خدى الاكل 

جويرية بتاخد الاكل وبتفطر هى و محمد و محمد بيتوجع من رقبتو 

جويرية / زينب مفيش صيدلية هنا قريبة 

زينب / صيدلية لا طبعا القرية هنا مفيهاش مستشفى ولا صيدلية خالص

جويرية / يعنى لو حد تعب بيروح فيين
 
زينب / فى البر التانى فى مستوصف 

خديجة / انتى تعبانة 

جويرية / لابس محمد رقبتو بتوجعو
 
بثينة / استنى ابوى كان عندو كريم جاى من برة البلد هروح اسالو 

محمد / متتعبيش نفسك هى هتتحسن لوحدها 

خديجة بتروح عليهم 

خديجة / خدى يا بنتى روحى مع جوزك وادهنيلو رقبتو كويس من دة وخلية يرتاح شوية 

محمد / انا هحطو لوحدى شكرا 

خديجة / يلا روحى مع جوزك 


      ********************************** 

جويرية بتروح ورى محمد على الأوضة و محمد بيحاول يحط الكريم لوحدو ومش عارف و جويرية بتروح علية 

محمد / لا خلاص انا 

جويرية / انت بتحط الكريم غلط انت نسيت ان انا دكتورة برضو 

جويرية بتحط الكريم لمحمد

جويرية / هتكون كويس 

محمد / ايدك خفيفة اوى 

جويرية / لا ياشيخ 

محمد بيضحك 

جويرية / ارتاح وانا هروح اشفهم بيعملو اية

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات