إبحث عن موضوع

رواية حب الي النهاية الحلقة العاشره

🌟   الحلقة   ١٠  🌟 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

فى الليل 

محمد بيدور بعيونو على جويرية فى كل البيت و شاهين بيروح يقاعد جمب محمد وبيخبط على كتفو بقوة 

شاهين / عامل اية 

محمد بيحط ايدو على كتفو بالم 

محمد / الحمد لله 

شاهين / قالولى ان رقبتك اتكسرت 

محمد بيبصلو بغضب 

منصور / شاهين محمد تعالو معايا 

شاهين و محمد بيروحو مع منصور 

منصور / محمد انت روح عند المواشى دى هات راسين من هناك للدبيح شاهين روح للحاج عبد الكريم وقولو يبعتلنا بكرة كل الخضار علشان الحنة 

شاهين بيمشى و محمد بيبص للمواشى باستغراب 

منصور / اية مش هتعرف ولا خايف 

محمد / لا مش خايف بس يعنى 

منصور / يلا بسرعة هتهم على جوة علشان يلحقو يتدبحو 

محمد بيروح عليهم وبيبصلهم اوى وبيحاول يقرب عليهم ومش عارف و خالد بيروح لمحمد

خالد / بتعمل اية هنا كان لازم ترتاح 

محمد / الحاج منصور قالى اجيب اتنين 

خالد / جاابر جااابر انت يا زفت يااجاابر 

جابر بيجى جرى عليهم 

جابر / نعم ياابية 

خالد / دخل راسين على الدار للدبيح بسرعة 

وجابر بيدخل بيمسك اتنين بكل سهولة وبيمشى بيهم
 و محمد  بيبصلهم اوى
 
خالد / تعالة معايا بس لو تعبان خليك 

محمد / لا ابدا اتفضل 

محمد كل شوية يبص حولية 

خالد / مالك حاسس انك قلقان 

محمد / لاااا ابدا بس مش شايف جويرية من الصبح 

خالد بيبصلو اوى 

خالد / انا ملاحظ انك مدلع جويرية اوى بص يا ابنى الحريم دوول كل لما تديهم اهتمام زيادة يتفرعنو اكتر ومتقدرش عليهم بعد كدة فاهمنى 

محمد / ااة اااة 

خالد / شايف الارض دى كلها بتاعتناا والجناين الى هناك دى
 
محمد / كنت عاوز اسال حضرتك حاجة 

خالد / اسال 

محمد / انا سمعت ان مفيش مستشفى هنا فى القرية 

خالد / المستشفى موجوود بس فيين الى يشتغل فيها كل فترة كدة بيجى دكتور يشتغل شهر شهرين ويهرب على طوول الناس هنا غلابة اوى

بعد ساعة بيرجع محمد وخالد البيت و محمد عيونو بتدور على جويرية وبيشوف زينب و بثينة دخلين وبيستني ان جويرية تدخل مبتدخلش وبيقلق اكتر 

ومبيقدرش يقرب من اى حد من الحريم علشان يسالو 
و بيخرج برة بيقف قدم الساحة بقلق وبيحاول يعمل
 مكالمة ومفيش ارسال 

شاهين / متتعبش نفسك لازم تنزل من الجبل علشان تقدر تتكلم
 
محمد /شكرا 

شاهين / انا حاسس انك مدايق منى فى حاجة 

محمد / لو انت فى حاجة يبقي انا كمان فى حااجة 

شاهين / انتو كدة يابتوع مصر بتحبو تتكلمو بالالغاز مفيش حد بيفهم حاجة منكو ابدا 

محمد / انت اية مشكلتك معايا 

شاهين / انا فضلت السنين دى كلها وانا بحلم باليوم الى اتجوز فية بنت عمى وفجاة حضرتك ظهرت قدمي

محمد / والمطلوب منى اية 

منصور / شاهين 

شاهين بيبص لمحمد وبيروح على ابوة و محمد مدايق اوى 
 و بعد شوية محمد قاعد فى الساحة و شاهين بيخرج من الدار وبيقف قريب من محمد وبينادى على جابر 

شاهين / جابر جويرية بنت عمى اتصلت بيا وطلبة العربية تروحلها انت عارف فين

جابر / اة يابية 

شاهين بيمشى وعلى وشو ابتسامة و محمد بيروح على جابر
 
محمد / جابر استنى هروح معاك


      ********************************** 

محمد بيركب مع جابر العربية وبينزلو من على الجبل وبيروحو على مكان شبة سياحى مكان راقى شوية زي السوق وبيشوف جويرية واقفة بعيد و محمد بينزل من العربية بعصبية وبيروح عليها وبيمسكها من درعها 

محمد / انتى ازاى تخرجى من غير ماتقولى على الاقل عرفينى روحتى فيين وانا قاعد هناك مع الزفت شاهين دة 
وبيستفزنى كل دقيقة 

جويرية / سيب دراعى بتوجعني 

محمد / وانتى هنا ولا همك اى حاجة 

جويرية بغضب وبصوت عالى 

جويرية / محمد سيب دراعى 

وخديجة وكريمة بيروحو عليهم بسرعة 

خديجة / فى اية يا ولاد انت بتتخنقو 

كريمة / انت كنت بتضربها 

جويرية / لااا لاا ابدا بس محمد مدايق انى خرجت من غير ما اقولو 

محمد بيمشى وبيسبهم 

جابر / العربية من هنا 

محمد /روحو انتو انا هتمشى شوية 

كريمة/ لازم اعمامك يعرفو الى عملو متسكتيش ابدا

جويرية / قولتلك يا مرات عمى مفيش حاجة 

خديجة/ كريمة خلاص البنت قالت محصلش حاجة يلا خلونا نمشى
 
وبيروحو يركبو العربية و جويرية وقفة قدم العربية بتبص على محمد فى الاتجاة الى مشى فية ومش باين ابدا 

خديجة / اركبى يا بنتى يلا 

جويرية / بس محمد ميعرفش المكان هنااا

جابر / انا هوصلكو وهرجعلو تانى يا ست جويرية 

جويرية بتركب معاهم العربية وبيروحو على الدار و جويرية مديقة اوى وبتطلع على اوضتها ومديقة اوى 


      ********************************** 

جويرية/ وانا خايفة عليه لية هو الى غلطان دة كان ناقص يضربنى كمان هو فاكر نفسو اية بس انا غلطانة انى مقلتلوش انى هخرج

جويرية / واقولو لية هو جوزى لا دى مجرد كدبة وبس احسن يكون مصدق 

بثينة بتدخل على جويرية الاوضة 

بثينة / جويرية انتى كويسة 

جويرية / بثينة تعالى ادخلى اة مفيش حاجة 

بثينة/ اصل ماما قالتلنا ان حصل سوء تفاهم بينك وبين جوزك 

جويرية / لا عادى بس محمد متعصب شوية علشان مقلتلوش انى هخرج

بثينة / بس فعلا انتى غلطانة ازااى تخرجى متقوليش لجوزك 

جويرية مديقة اوى 

بثينة / انا جعانة تعالى ننزل ناكل مع بعض 

جويرية / هغير هدومي وهنزل 

جويرية بتلبس بيجامة النوم وبتلبس عليها الروب وبتنزل 
 
بثينة / تعالى انا بعملك كيكة بس رووعة عمرك ما هتكلى زيها ابدا غير هنا

جويرية وقفة سرحانة وعنيها على الباب 

بثينة / قلقانة علية 

جويرية / انا لا ابدا 

جويرية بتشوف العربية بتوصل قدم الدار وبتستني ان محمد  يدخل ومبيدخلش وبتقلق اوى وبتخرج 

جويرية / جاابر جاابر فين محمد 

جابر / قالى روح انت وانا هاجى وراك 

جويرية لسة بتلف علشان تدخل وبتخبط فى شاهين

جويرية / شاهين خضتنى 

شاهين / انتى خرجة فى الساحة فى الوقت دة لية 

جويرية / لا مفيش 

جويرية لسة هتدخل 

شاهين / كل سنة وانتى طيبة يا بنت عمى 

جويرية بتبصلو اوى 

جويرية / اة بس لسة عيد ميلادى بكرة مش النهاردة 

شاهين / الساعة ١٢ ودقيقتان يعنى فى اليوم الجديد 

جويرية بتبص لشاهين اوى وبتحس بالبرد وبتدخل 

بثينة / جويرية تعالى انا خلصت الكيكة تعالى شوفيها

 
بثينة بتشوف شاهين بتظبط الحجاب بتعها بسرعة 

بثينة / شاهين انت صاحى لسة 

شاهين / حسيت انى جعان قلت انزل اشوف حاجة اكلها 

بثينة / انا لسة عملة كيكة ثوانى اجبلك منها.. 

جويرية بتدخل مع بثينة المطبخ وبتقاعد على تربيظة المطبخ وعنيها على الشباك وقلقانة اوى و بثينة بتحط لشاهين الكيكة والشاى و شاهين عيونو على جويرية 
 وبثينة بتشوف شاهين وبتدايق اوى 

بثينة / شاهين قولت انك جعاان اتفضل 

بثينة بتدخل لجويرية المطبخ وبتقفل الباب عليهم 

بثينة / اية هتفضلى قاعدة كدة 

جويرية/ نعم 

بثينة /فعلا الحب بهدلة زى ما بيقولو 

جويرية/ حب لا ابدا 

بثينة / وادايقتى لية مش محمد جوزك فيها اية 

جويرية / لا مفيش تعالى نخرج نتمشى برة 

بثينة / فى الوقت دة مينفعش انتى عوزة ابويا وعمى يقطعو رقبتنا بس ممكن نقاعد فى الساحة برة 

جويرية و بثينة بيخرجو و بثينة بتشوف ان شاهين ماكلش حاجة وخرج وبتخرج هى و جويرية برة وبيقاعدو
 
جويرية / الله شوفى النجوم كتير اوى 

بثينة / محمد وصل تصبحى على خير بقي

جويرية بتشوف محمد نازل من عربية سعد جوز فاطمة 

سعد / مساء الخير يا مرات اخويا 

جويرية بتبتسم لسعد وسعد بيمشى و محمد لسة هيدخل من غير ما يتكلم 

جويرية / محمد 

محمد بيبصلها 

محمد / عارف ان مكنش له لازوم انى اتعصب بالطريقة دى اسف 

جويرية / لا بس انا 

محمد / الجو برد تصبحى على خير 

محمد بيسبها وبيطلع على الأوضة و جويرية مديقة اوى وبتطلع على الاوضة و محمد نايم على الارض 

جويرية / محمد انا الى هنام النهاردة هنا انت رقبتك بتوجعك
 
محمد / انا مرتاح كدة 

جويرية/ لا مينفعش تنام على الارض يلا انت هتنام على السرير 

جويرية بتاخد المخدة من محمد 

محمد / جويرية انا تعبان ممكن تسبينى ارتاح 

جويرية / قولتلك انا الى هنام على الارض النهاردة وانت هتنام على السرير 

محمد بيشد منها المخدة وبينام على الارض تانى و جويرية بتخدها تانى و محمد دماغو بتتخبط فى الارض اوى 

جويرية / اسفة اسفة 

محمد  بعصبية بياخد المخدة منها وبيخرج من الاوضة
 
جويرية / محمد محمد 

جويرية بتخرج وره و محمد بيخرج فى الساحة وبيقاعد  
و جويرية بتروح تقاعد جمبو بهدوء 

جويرية / اسفة 

محمد بيبصلها اوى 

محمد / اسفة على اية انتى معملتيش حاجة 

جويرية / اسفة على تورطك معايا هنا وعلى رقبتك وانى عليت صوتى عليك وانت كان عندك حق وكمان دماغك 

محمد / انا مش شايف اى حاجة من الى بتقوليها دى 

جويرية / علشان انت قلبك مفيش منه
 
محمد بيبتسم اوى لجويرية 

جويرية/ سمحتنى 

محمد / تق تق 

جويرية / ولا علشان النهاردة عيد ميلادى 

محمد / النهاردة 

جويرية بتهز رسها بنعم 

محمد / كل سنة وانتى طيبة 

جويرية و محمد بيسمعو صوت حد بيغنى وصوت وحش اوى 

محمد / مين دة 

جويرية و محمد بيمشو فى اتجاة الصوت وبيشوفو جابر قاعد وبيعمل شاى على النار وبيتدفى 

جويرية/ جابر بتعمل اية 

جابر / انا بعمل شااى اتفضلو اتفضلو 

جويرية و محمد بيقاعدو معاة قدم النار وجابر بيديهم شااى 

جويرية / الله طعمو حلو اوى 

محمد / كنت بتغنى اية يا جابر 

جابر /اهل الهوى ياليل 

محمد / جابر لا خلاص 

جابر / صوتى مش عجبكو صح
 
محمد / خلينا نسمع جويرية 

جويرية / أهل الهوى ........................ 

جابر  بيسقف لجويرية اوى ومبسوط زى الطفل الصغيير 
 و محمد بيبص لجويرية اوى ومبيتكلمش و جابر بيحس بخطوات بعيد بين الزرعة وبيروح يشوف مين 

جويرية / اية مبتتكلمش 

محمد / صوتك حلو اوى 

جويرية بتبصلو اوى فى عيونو و فجاة جابر 

جابر / اتفضلوو اتفضلوو 

جويرية و محمد بيبصو بيشوفو اتنين مشين مع جاابر وبيروحو على جويرية و محمد 

محمود / انتو ميين 

جابر / دى الست جويرية والاستاذ محمد جوزها
 
أسماء / انتى جويرية بنت عمى علي 

جويرية بتهز رسها بنعم 

محمود/ اهلا وسهلا انا محمود ودى أسماء ولاد عمك خالد 

جويرية / اة حمدالله على السلامة مرات عمى قالتلى انكو بتدرسو فى القاهرة 

أسماء / احنا قاطعناكو كنتو بتعملو حاجة 

جويرية بتبص لمحمد اوى 

جويرية / حاجة لا ابدا لاا 

أسماء / ههههة تب خايفة لية بهزر معاكى 

محمود / خلونا ندخل الجو برد اوى

ولسة هيدخلو وجابر بيقاعد وبيغنى 

جويرية / ارجوك بلييز متغنيش 

والكل بيضحك وبيدخلو الداار 

أسماء / محمود متنساش تتصل بمكانيكى يشوف العربية الخربانة بتعتك 

ومحمود بيطلع الموبيل بتاعو 

محمد / مفيش شبكة هنا ابدا 

محمود بيطلع جهاز صغير من جيبو 

محمود / انا على طول حااهز وبيركبو فى الموبيل وبيعمل المكالمة 

محمد / ممكن استعملو 

مخمود / اة طبعا اتفضل 

محمد بيخدو وبيخرج وبيعمل مكالمات برة 

أسماء / الكل نايم طبعا 

جويرية / اة من بدرى 

أسماء / محمود انا هطلع انام تعبانة تصبحو على خير 

جويرية/ انا كمان هطلع معاكى 

جويرية و أسماء بيطلعو على اوضهم و  محمد بيروح على محمود 

محمد /  شكرا 

محمود / خلية معاك انا معايا واحد كمان 

محمد / شكرا جدا 

محمود / جويرية طلعت هى و أسماء 

محمد / طب تصبح على خير فرصة سعيدة 

      **********************************

محمد بيطلع على الاوضة وبيخبط 

جويرية / ادخل 

محمد بيدخل الاوضة وبيشوف جويرية حطةالمخدات على السرير بالطول 

محمد / انتى بتعملى اية 

جويرية / دة مكانك ودة مكانى انا مش هسيبك تنام على الارض تانى 

محمد / لا مينفعش انا مرتاح 

جويرية / مفيش فايدة متتعبش نفسك وكمان انا بثق فيك 

محمد بيبص لجويرية اوى و جويرية بترتبك 

جويرية / وكمان فى بينا المخدات دى يلا تصبح على خيبر 

جويرية بتنام و محمد بيروح ينام جمبها فى الاتجاة التانى


      ********************************** 

فى الصباح 

محمد و جويرية بيصحو على صوت خبط فى الباب 

محمد / فى اية 

جويرية / مش عرفة 

جويرية بتفتح الباب بسرعة 

بثينة / جويرية فى ناس تحت بيسالو على محمد 

محمد / اة هننزل حالا 

جويرية / مين الى بيسال عليك 

محمد / غيري هدومك وانزلى يلا 

محمد بيخرج من الأوضة و جويرية بتستغرب اوى وبتروح تغير و محمد بينزل وبعد شوية جويرية بتنزل وبتشوف منة
 
جويرية / منة 

جويرية بتجرى على منة وبتحضنها اوى وفرحانة اوى 

جويرية / وائل انتو جييتو ازااى هنااا 

وائل / لية محمد مقلكيش ولا اية 

جويرية بتبص لمحمد باستغراب وبيدخل مصطفي ومعاة شنطة فى ايدو و محمد بيروح يسلم على مصطفي
 
محمد / جويرية اعرفك على مصطفي صديقى وزى اخويا وشريكى فى الشغل

جويرية / اهلا يا مصطفي 

منصور / ممكن تفهمونى انتو ميين واية العربيات الى برة دى 

محمد / انا كنت بتكلم مع الحاج خالد امبارح وقالى ان مفيش مستشفى ولا ادوية هنا وحكالى قد اية الناس هنا بتعانى من المشكلة دى واتصلت بصديقى وائل واتصرف فى كل حاجة 

وائل / بس لولا المبلغ الكبير الى دفعتو مكناش قدرنا نخلص كل حاجة بالسهولة دى 

جويرية / مش فاهمة حااجة 

محمد / خلينا نخرج نشوف العربيات وانتى تفهمى 

والكل بيخرج 

وائل / العربية دى فيها جميع الاجهزة الحديثة الى ممكن تحتجوها للمستشفى ودى تقريبا كل الادوية الى فى السوق بكميات كبيرة طبعا وفى تلاتة دكاترة هيكونو هنا من الاسبوع الجااى ومدفوع الاجر بتعهم لمدة كم سنة  كمان 

خالد / انت مش عارف الناس هنا هيفرحو ازااى 

وائل / الشكر لمحمد هو الى دافع  مبلغ كبير طبعا 

خالد ومنصور و شاهين بيبصو لمحمد اوى باستغراب 

خالد / كل مادى بتكبر فى نظرى اكتر 

محمد / المهم ان الحاجات دى لازم تتخزن فى مكان امان 

خالد / ودى عندى شاهين خد العربيات وروح بيهم على المستشفى القديم 

شاهين بيروح للسواقين وبيقلهم يمشو وراة بالعربيات 

جويرية / محمد انت عملت دة كلو 

محمد / بس من غير مساعدة وائل مكنتش عرفت اعمل حاجة بالسرعة دى 

منة / وانا اول ما عرفت ان وائل هيجى هنا قلتلو انو مش خارج من البيت غير لما يخدنى معاة
 
جويرية بتحضن منة اوى 

مصطفي / وانا هنا انتو نستونى ولا اية 

وائل / وطبعا من غير الاستاذ مصطفي مكناش عرفنا نجيب الحاجات دى بالاسعار دى ابدا 

محمد / طبعا دة صحبى الجدع 

خالد / يلا اتفضلو اتفضلو اهلا وسهلا بيكو 

والكل بيدخل و جويرية وقفة برة و محمد بيبصلها اوى وبيرجعلها 

محمد / جويرية فى حاجة 

جويرية / انت ازااى 

محمد بيبص حولية باستغراب / ازااى اية مش فاهم 

جويرية / انت طيب اوى 

محمد / وانتى كمان 

بثينة / جويرية 

جويرية بتبتسم لمحمد وبتدخل و محمد بيدخل وره 
وبيقاعد مع مصطفى و بيكلمو فى الشغل 

خديجة / اهلا وسهلا بيكو نورتو الدار اتفضلو الشاى اتفضلو 

خالد / منصور العمال وصلو برة خلينا نرحلهم وانتو ارتاحو من السفر وجهزو نفسكو فى حنة النهاردة 

منة / فى عندوك فرح 

خديجة / اة النهاردة حنة زينب بنتى كان نفسنا نعمل حنة جويرية ومحمد  كمان هنا بس المهم انهم مبسوطيين 

منة / مش فاهمة محمد و جويرية 

جويرية / منة اشربى الشااى 

خديجة / لية انتى معملتيش حنة ولا اية ازااى يا محمد معملتش حنة لجويرية

محمد بيبص لوائل و  منة و مصطفي 

محمد / اة اصل الموضوع جة فجاة كدة 

خديجة / يبقي النهاردة هنعمل لجويرية هى كمان الحنة 

وخديجة بتمشى 

منة / جويرية اية الى انا سمعتو دة 

جويرية / هششش هفهمك 

وائل / انتو اتجوزتو اوعة تكون 

محمد / احم احم لا حصل بس سوء تفاهم 

مصطفي / الف مبروووك الف مبرووك انا اول ما شفتها فى الحفلة وهى بتغنى وانت عينك عليها عرفت ان قلبك دق 

محمد / هششش وطى صوتك 

جويرية / خلونا نخرج برة احسن 

وبيخرجو كلهم برة بعيد شوية و جويرية و محمد بيشرحلهم على كل الى حصل 

مصطفي / يعنى انتو مش متجوزين 

جويرية / لا احنا اتطرينا نقول كدة انا متاكدة ان اعمامى مكنوش هيخرجونى من البلد هنا غير وانا متجوزة شاهين دة
 
منة / بس لو عرفو الحقيقة 

محمد / كلها كام يوم ونسافر وكان محصلش حاجة 

وائل / بس الناس هنا مبتهزرش دول ممكن يطخوك رصاصتين لوعرفو انكو بتكدبو عليهم 

جويرية / وائل انت بتخوفنى لية 

أسماء / جويرية ماما بتنادى عليكو الاكل جاهز 

مصطفي بيبصلها اوى و أسماء بتشوفو 

مصطفي / انتى الطباخة صح 

أسماء / هششش وطى صوتك 

جويرية / طباخة اية انتو تعرفو بعض 

أسماء / انت اية الى جابك هنا 

مصطفي / ياما اكلت من اديههاا 

أسماء / ياربى قولتلك وطى صوتك شوية انت متعرفنيش انت فاهم 

جويرية / أسماء فى اية 

أسماء / اهلى هنا يعرفو انى بدرس فى كلية حقوق 
وميعرفوش انى شغالة شيف فى مطعم بليييز

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات