إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٤٧

🦋    الحلقة.   ٤٧   الاخيرة. 🦋

.
  
 
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

.
. سليم / بس هندخل ازاى 

اشرف / على الموسير طبعا 

هاشم / اة علشان نقع ورقبتنا تتكسر 

يوسف / مفتاح باب المطبخ معايا اهو 

هاشم / اية انت معاك مفتاح المطبخ لية 

يوسف / علشان كنت برجع متاخر وحضرتك بتقفل الباب من جوة علشان مزعجش حد كمان 

سليم / انا حاسس ان ربنا معانا فى المهمة دى بيسهلنا كل حاجة 

وبيرحو كلهم على المطبخ وبيدخلو من باب المطبخ 

سليم يلا بسرعة البسو الوشوش دى هاشم انت روح اقفل النور و هاشم بيخرج وبيروح على جهاز الكهربة وبيطفى النور  و  البنات بتخاف اوى 

همسة / رحمة انا خايفة 

سارة / خلونا نخرجلهم خليهم يشوفو الكهربة 

رحمة / اية يا جبانة انتى وهى اهدو فيين شيرين 

شيريين / انا هنا مش قادرة اتحرك من الخوف حاسة انى همووت خلاص 

رحمة / انتو جبانات اوى اوعى انتى وهى سبينى 

همسة الصغيرة / ماما انا مش خايفة خالص 

رحمة / برافو حببتى انتى شطورة اوى 

همسة / رحمة اوعى تسبينى انا خايفة 

وبيسمعو صوت من المطبخ وكلهم بيصرخو اوى 

همسة الصغيرة / ماما ممكن يكون حرامى 

سارة / اة حرامى وهيقتلنا وهيمص دمنا 

همسة / اة هيمص دمنا واحدة واحدة 

شيرين / لاااااا عاااااا 

رحمة / يعنى جبانات وكمان اغبية البنت بتقول حرامى مش مصاص دماء

 
شيرين / يعنى مصاص الدماء حقيقى 

رحمة / هو انا ناقصة غباء ياربى ابعدى عنى انتى وهى خلونى اروح اشوف فى اية 

اشرف ويوسف و سليم كل واحد بيروح فى اتجاة و رحمة بتشوف شبح بيجرى وبتصرخ وبتجرى على همسة و سارة وشيرين وكلهم بيصرخو على صرخة رحمة

همسة / فى اية فى اية 

رحمة / شبح شبح 

وكلهم بيصرخو 

همسة / اااة انا حاسة انى هولد 

سارة / حد ينادى ليوسف عاااا   يايوسف عااااا 

شيرين / هاشم هاشم عاااا 

والشباب بيقربو عليهم وبيعملو اصوات والكل بيصرخ اوى 
وشيرين بيغما علية 

رحمة / شريين شيرييين 

هاشم بيسمع رحمة بتصرخ لشيرين و بينور النور بسرعة 
والشباب بيشيلو الاقنعة و سارة رحمة و همسة فوق الكنبة رحمة حضنة بنتها اوى وشيرين وقعة على الارض والشباب بيجرو عليهم و هاشم بيدخل بسرعة وبيجرى على شيريين 

هاشم / شيرين شيريين فووقى شيرين 

وشيرين بتفتح عنيها بتشوف هاشم بتحضنو اوى وبتعيط

هاشم / هشششش خلاص اسف

شيرين / اشباح اشباح متسبنيش 

هاشم بيحضنها اوى 

هاشم / هشششش انا معاكى  

رحمة و سارة بينزلو من على الكنبة وبيعيطو

اشرف / رحمة حببتى 

رحمة / ابعد عنى متلمسنيش 

يوسف / سارة كنا بنهزر معاكو 

سارة / دة هزار بايخ اوى ابعد عنى عاااا انا خفت اوى عااا 

وكل واحد راح يصالح مراتو و همسة وقفة لسة على الكنبة ومسكة بطنها وبتبص لسليم 

سليم / كنا عوزين نخوفكو شوية
 
همسة / انا بكرهك 

سليم بيبص لهمسة اوى 

همسة / مامى شوفى همسة عملت بى بى 

رحمة بتبص لهمسة اوى و همسة مبتتكلمش ووقفة مكانها 

رحمة / سليم دى مياة الولد 

همسة بتبص على المياة ودموعها بتنزل و سليم بيقرب عليها  وبيشلها براحة وبينزلها من على الكنبة 

اشرف / انا هجيب العربية قدم الفيلا 

همسة مش قادرة تاخد نفسها 

سليم / حببتى بوصيلى انا خدى نفس براااحة برااحة 

همسة بتعمل زى ما سليم بيقولها وبتصرخ اوى وبتمسك فى رقبت سليم

 
همسة / عاااااااااا اااااااااااة اااااة ااااااااااة 

شيرين بتجرى على همسة وبتمسك بطنها وبتحسس عليها

 
شيرين / سليم طلع همسة على اوضتها مفيش وقت مش هتلحق تروح المستشفى الولد بينزل يلا بسرعة 

رحمة / خلينا نتصل بالدكتور 

هاشم / شيرين شيرين انتى 

شيرين / متخفش انت ناسى انى دكتورة نسا ولا اية 

سليم بياخد همسة على الاوضة بسرعة و همسة ماسكة فى رقبتو ومش عوزة تسيبو ابدا وبتصرخ
 
سليم / حببتى سيبى رقبتى هموووت 

سارة خايفة اوى ويوسف حضنها اوى 

سارة / مش يحصلها حاجة صح 

يوسف / لا متخفيش ابدا همسة هتكون بخيير

سليم و رحمة  وهاشم وشيرين مع همسة فى الاوضة 
 و همسة بتصرخ وبتتالم 

شيرين / يلا اخرجو برة 

همسة ماسكة فى سليم اوى وبتصرخ 

سليم / همسة اهدى اهدى شوية 

شيرين / سليم اخرج برة يلا رحمة هتيلى مياة سخنة وفوط بسرعة 

رحمة بتخرج 

هاشم / سليم يلا برة خليهم يشوفو شغلهم 

همسة / لاااا لاااا متسبنيش لاااا 

سليم بيمسك ايد همسة اوى ودموعو بتنزل وبيمسحلها دموعها 

هاشم / سليم يلا مفيش وقت 

هاشم بياخد سليم برة و هاشم بيروح على شيرين

هاشم / شيرين لو همسة حصلها حاجة 

شيرين / لو سمحت اخرج برة مش وقتو كلام

هاشم / همسة فى امنتك 

هاشم بيبص على همسة اوى وبيخرج و سليم قاعد على الارض وبيعيط  و اشرف بيروح علية 

اشرف / انت لو كل ولادة هتعمل كدة يبقي راحت على الرجالة 

سليم / لو كنت اعرف انها هتتتالم للدرجة دى مكنتش 

هاشم / وحد الله اهدى ان شاء الله شيرين هتخرج تطمنا حالا

 
هاشم واقف قلقان اوى و رحمة بتطلع ومعاها الحاجة الى شيرين طلبتها وبتدخل الاوضة و يوسف واقف بيقراء قران وحاضن سارة اوى والكل واقف قلقان 

 
سليم / مفيش صوت لية همسة همسة 

سليم بيجرى على الاوضة بسرعة وبيدخل وبيشوف شيرين ماسكة النونو من رجلو وبتخبط على ضهرو واحدة واحدة 
 و سليم متفاجاء من المنظر والطفل بيعيط اوى و سليم دموعو بتنزل  وبيروح على همسة بسرعة و همسة بتعيط 
و سليم بيمسحلها دموعها 

همسة / ابننا 

سليم بيبسها من شفايفها 

سليم / كنت هموت من الخوف عليكى 

والطفل مش عاوز يعيط

همسة / مش بيتحرك لية 

شيرين / الظاهر ابنك مش عاوز يريحكو 

والكل بيدخل وعيونهم على البيبى والكل خايف اوى بس شيرين باين عليها مرتاحة اوى وبتضربو بقوة على ضهرو 
والطفل بيعيط  
 
سارة / يوسف انا عوزة زى دة 

يوسف / حاضر هروح اجبلك اتنين واجى حالا 

سارة بتحضن يوسف اوى ويوسف بيضمها و رحمة بتجيب فوطة بيضة وبتاخد الولد من شيرين وبتحطو فى حضن سليم  و همسة و همسة بتعيط و سليم بيلمس ايدو الصغيرة 

 
شيرين / هاشم 

هاشم بيبص لشيرين اوى وبيبتسم 

اشرف / فعلا الولد بيطلع شبة خالو والبنت بتطلع شبة عمتها 

والكل بيضحك اوى وشيرين بتخرج برة الاوضة وبتسبهم لوحدهم وبتروح تقاعد على السلم لوحدها و هاشم بيروح يقاعد  جمبها 

شيرين / انا بجد مش قادرة اقولك سمحنى وخلينا نرجع زى زمان انا ضيعت كل الفرص الى ليا فى قلبك

 
هاشم بيمسك ايد شيرين
 
هاشم / كنت طول الوقت مخبى فرصة فى قلبى علشان اللحظة دى

 
وشيرين بتعيط ومش مصدقة و هاشم بيحضنها اوى 

شيرين / انا بحبك اوى 

هاشم / وانا كمان ياحببتى


      **********************************

بعد شهرين

 سليم نايم وجمبو الولد بيعيط و همسة فى الحمام 

همسة / سليم سليم

سليم بيفتح عينو وبيسمع بيعيط

همسة / شوف عمار بيعيط

سليم / تعالى بسرعة انا مبعرفش اتصرف معاة كانو شاكك انى  ابوة 

سليم بيشيلو وبيحاول يسكتو بس الولد بيعيط اوى 
 و همسة بتلبس البرنس وبتخرج بسرعة وبتاخدو من سليم  
واول مابتخدو  بيسكت وبيغمض عيونو 

سليم / لاياشيخ كدة يعنى 

همسة / مش عارفة انت لحد دلوقتى مش قادر تسكت الولد امال لما اسبهولك كام ساعة لحد ما اخلص شغلى هتعمل اية
 
سليم / نعم عيدى الى قولتية تانى 

همسة / مش فاهمة تقصد اية 

سليم / انا سمعتك بتقولى انك هتسبيلى الولد وبتشوفى شغلك 

همسة / اة طبعا يلا ادخل خد شور بسرعة هنتاخر على الشركة 

سليم / ومين قالك انك هتروحى الشركة 

همسة / لية انت فاكرنى هقاعد فى البيت واربى العيال وخلاص لاااا انا عندى طموح ولازم احققو 

سليم / انتى اخر طموحك انا والولد وبس

همسة / وانا دلوقتى لازم اقول حاضر ياسى السيد صح 

سليم بيتعصب اوى 

سليم / همسة انا مش عاوز نقاش فى الموضوع دة خالص

همسة / اولا وطى صوتك الولد نايم ثانيا انت متجوزنى وانا بشتغل وهفضل اشتغل طول حياتى لحد ما اموت 

سليم / وانا جوزك وبقولك مفيش شغل 

همسة / لا فى شغل 

سليم / همسة متعصبينيش 

همسة / هشتغل يعنى هشتغل وغصب عنك 

سليم / ورينى هتروحى الشركة ازاى يعنى
 
همسة بتبص لسليم اوى وبتروح تنيم الولد على السرير بتاعو 
و بتروح على سليم بحنية وهدوء 

سليم / همسة انا عارف الحركات دى كويس ماشى 

همسة / هو انا عملت حاجة 

همسة بتقرب من سليم وبترفع نفسها وبتبوسو من رقبتو
 و سليم بيغير اوى 

سليم / همسة بتعملى اية انتى اتجننتى 

همسة / انا بعمل اية جوزى حبيبى يعنى اعمل الى انا عوزاة
 
همسة بتقرب اكتر وبتبوسو من خدو و سليم بيمسكها من خصرها 

سليم /  انتى بتلعبى بالنار 

همسة / متقلقش هقول هوووووف هوووف 

      **********************************

سارة فى الحمام

 
يوسف/ سارة سارة فين الجاكيد الاسود الجلد بتاعى 

سارة مبتردش علية ويوسف بيروح يخبط على الباب 
سارة مبتردش 

يوسف / حببتى انتى كويسة سارة 

ومبتردش علية 

يوسف / انا هدخل

ويوسف بيدخل لسارة وبيشفها قاعدة على الارض 

يوسف / حببتى فيكى حاجة 

سارة بتبصلو اوى وماسكة فى اديها حاجة و يوسف مش فاهم اية دى

يوسف / سارة فى اية واية الى انتى مسكاة دة 

سارة / انا حامل 

يوسف / اية

سارة /انا كنت شاكة من فترة ورحت جبت الاختبار دة من الصيدلية وطلعت حامل فعلا 

يوسف بيفرح اوى وبيحضنها 

يوسف / كدة حبنا هيكمل 

سارة / بس انا خايفة 

يوسف / حببتى خايفة لية دة خبر حلو اوى هتكونى ام وانا هكون اب

سارة / بس انا مش وثقة انى هقدر اربية صح 

يوسف / حببتى انا معاكى وايدى فى ايدك خلينا نبنى انا وانتى مستقبل ابننا بادينا 

سارة بتحضن يوسف اوى 

      **********************************

شيرين قاعدة قدم المرايا بتحط كريم و هاشم بيفتح عيونو بيشفها  وبيطلع ورقة من تحت المخدة وبيحطها على مخدة شيرين وشيرين بتشوفو فى المرايا بتضحك وبتروح علية 
 و هاشم عامل نفسو نايم 

شيرين / ممكن اعرف اية دى 

هاشم وهو مغمض عنية وعامل نفسو نايم 

هاشم / دة عقد العيادة بتعتك 

شيرين / عيادة ليا انا بس انت كنت رافض انى اشتغل 

هاشم / كنت غلطان

وشيرين فرحانة اوى 

شيرين / انا بحبك اوى 

هاشم بيفتح عيونو وبيبصلها اوى وبيفتح دراعو الاتنين وشيرين بتنام فى حضنو وبتضمو اوى 

      **********************************

بعد شوية همسة و سليم بيخرجو من اوضتهم  ومعاهم عمار

 
سليم / انا مش مصدق انى وافقت انك تروحى الشغل 

همسة / علشان انت جوزى حبيبى العاقل الواعى 

وشيرين بتخرج من الاوضة
 
شرين / صباح الخير 

همسة / صباح النور اية هاشم لسة نايم
 
شيرين / كان عندو بروفة امبارح ورجع متاخر ونايم 

همسة بتروح على شيرين 

همسة / باين عليكى فرحانة اوى فى اية 

سليم / همسة انا هستنكي تحت متتاخريش 

شيرين/ هاشم جبلى عيادة ووافق انى اشتغل 

همسة/ مبرووك ياروحى 

سارة وقفة وري همسة 

سارة / والظاهر انى هكون اول مريضة عندك

همسة وشيرين بيبصو على سارة اوى 

سارة / انا حامل 

همسة وشيرين بيصرخو من الفرحة وبيحضنو سارة اوى 
 و هاشم بيخرج من الاوضة

 
هاشم / فى اية حصل اية

شيرين / لا ياحبيبى مفيش ارجع انت نام تانى 

هاشم / انا سمعت صرخة 

همسة / سارة حامل 

هاشم / الف مبرووك يا سارة مبرووك ايوة كدة خلو الفيلا تتملى علينا ولاد 

همسة  / انا لازم انزل سليم مستنيني ومعاة عمار  زمانو معزبو تحت 

سارة / انا هروح ارتاح شوية 

هاشم بيقرب على شيرين وبيحضنها من ضهرها 

هاشم / اية مش هتحسى بالغيرة منهم وتجبلنا نونو تانى يلعب مع كريم 

شيرين / بكرة عمار يكبر ويلعب معاة يلا ياحبيبى ادخل نام انت تعبان 

هاشم / واية رايك فى الى يخليكى تغيرى رايك بقي

شيرين / ممنوع 

هاشم بيشيل شيرين بين دراعو وبيدخل بيها الاوضة وشيرين بتضحك اوى

      **********************************

  رحمة هى و اشرف اخدو اجازة وسفرو على دبى ووقفين قدم البحر والولاد حوليهم بيلعبو وفرحنين اوى 

رحمة / مش كنا سافرنا على تركيا احسن 

اشرف / لية تركيا الجو تلج هناك دلوقتى 

رحمة / نفسى اشوف كريم الى فى مسلسل فاطمة

 
اشرف / يعنى انا لو شلتك ورميتك من هنا محدش يلوم عليا صح 

رحمة بتضحك اوى وبتحضن اشرف 

رحمة / حبيبى الغيوور 

اشرف / لو مغرتش على مراتى حببتى ام عيالى هغير على ميين يعنى 

ومبسوطيين اوى وبيلعبو مع الولاد 

      **********************************

همسة بتروح الشركة مع سليم والكل بيسلم على همسة وبيشوفو النونو وبيروحو على المكتب 

همسة / حبيبى خلى عمار معاك خمس دقايق هشىوف الورشة وهرجع 

سليم/ انا عندى اجتماع دلوقتى 

وبيدخل مصعب 

همسة و سليم بيبصو لمصعب اوى 

مصعب / انتو لما بتبصولى كدة يبقي فى مصيبة 

همسة / مصعب انا و سليم عندنا شغل مهم خلى عمار ماك والشنطة دى فيها الاكل بتاعو ومش هنتاخر
 
سليم / همس دقايق وبس سلام 

همسة و سليم بيخرجو بسرعة وبيقفلو الباب وكل واحد بيروح على شغلو و مصعب واقف قدم عمار  ولسة الصدمة علية و عمار بيبص لمصعب وبيضحك اوى ومصعب بيروح علية وبيشيلو وبيلعبو ومبسوط اوى 

      **********************************

بعد نص ساعة

مصعب بيروح لسليم اوضة الاجتماعات 

سليم / مصعب ثوانى هروح اسلم الملف دة وراجع حالا خلى عمار معاك خمس دقايق بس 

مصعب بيروح لهمسة الورشة 

مصعب / همسة عاوز اقولك حاجة 

همسة/ مصعب خلى عمار معاك خمس دقايق كمان لازم اخلى سليم يمضى على الاوراق دى وهرجعلك حالا 

همسة بتمشى بتروح لسليم المكتب وبيتكلمو فى الشغل 
ومصعب بيدخل المكتب ومعاة عمار 

مصعب / ممكن تسمعنى انت وهى بقي تعبتونى 

همسة / مصعب اسفة انا تعبتك معايا 

مصعب / بس اسكتو اسمعونى لحظة وحدة
 
سليم / عندك حق فى الى هتقولو احنا زودناها معاك فعلا 

مصعب / اخرصووووووو بقي

همسة و سليم بيستغربو اوى من عصبيتو و همسة بتاخد عمار من مصعب بسرعة وبتخاف علية 

 
مصعب / انا اتجوزت 

همسة سليم / اية 

مصعب / انا وابتسام اتجوزنا امبارح 

همسة و سليم بيبصو لبعض اوى 

مصعب / اة انا وابتسام اتجوزنا امبارح وانا جاى علشان اخد اجازة شهر عسل يعنى مع السلامة 

ومصعب بيخرج وبيقفل الباب وره و همسة و سليم بيبصو لبعض وبيضحكو اوى و سليم بيروح يحضن همسة و عمار اوى وبيضحكو 

 
🦋    النهاية.  🦋

اتمني تكون  عجبتكوا

وردة ⁦✍️⁩

ليست هناك تعليقات