إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقه ٣٩

🦋   الحلقة     ٣٩   🦋

 
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

 همسة / حولت اكلمك اكتر من مرة بس بس معرفتش اوصلك ابدا 

سليم/ قوليلى انتى فيكى حاجة حصلك حاجة 

همسة / لا انا كويسة ياروحى متقلقش عليا بس رجلى تعبانى شوية الدكتور قالى انها يوميين وهترجع زى الاول 

سليم / بتوجعك

 
همسة / تق تق  كنت فين انا قلقت عليك اوى 

سليم بيتردد انو يقولها علشان متديقش 

سليم/ واحد صحبى كان واقع فى مشكلة بسيطة  المهم انتى ارتاحى

سليم لسة هيتحرك 

همسة / انت هتروح فيين وتسبنى 

سليم / انا مش هروح فى حتة انا مش هبعد عنك ابدا 

سليم بيقلع الجاكيد بتاعو وبيروح ينام جمب همسة وبيخدها فى حضنو و همسة بتنام على صدرو و سليم مدايق اوى من الى حصل وبيبص لهمسة اوى وبيفكر كان هيعمل اية لو همسة كان حصلها حاجة

      **********************************

فى الصباح 

همسة بتصحى على قفل باب اوضتها وبتشوف سليم واقف 
ولابس مريلة وكاب شيف وماسك صانبية عليها الفطار 

سليم / سليم 

سليم / الشيف سليم تحت امرك يافندم 

همسة بتضحك 

همسة / انت عامل فى نفسك كدة لية 

سليم / انا تحت امرك يافندم انا حضرتلك الفطار كل انواع الفطار فى هنا عندنا عسل ابيض وجبنة بيضة وبيض ابيض ولبن ابيض وفى توست ابيض

همسة  بتضحك اوى.. 

همسة / اوكى طب انا مش عجبنى دة كلو انا عوزة عصير برتقال 

سليم / ثوانى ويكون عندك 

سليم بيجرى على برة 

همسة / سليم استنى سليم يامجنون 

سليم بيروح على المطبخ وبيشوف يوسف  هيشرب كوبية عصير برتقال وبيخدها من ايدو وبيجرى بسرعة 

يوسف / اية دة فى اية دى بتعتى اية بيت المجانين دة 

سليم بيرجع لهمسة بسرعة 

سليم / اتفضلى يافندم انا تحت امر

همسة بتبصلو اوى ومبسوطة و بتاخد منو العصير وبتشرب 
وفى نقطة وقعت على هدومها و سليم بيجرى بيجيب منديل بسرعة وبيقرب عليها بحنية وبيمسحلها العصير و همسة بتبوس سليم من خدو 

همسة / بحبك 

سليم / وانا بعشقك

همسة لسة هتنزل من على السرير 

سليم / استنى ريحة فيين ممنوع تنزلى من السرير ابدا 

همسة / طب انا زهقت خلينا ننزل الجنينة 

سليم / ممنوع تخرجى من الاوضة ابدا لسة فى فقرات تانية

 
سليم بيرجع همسة على السرير وبيغطيها كويس وبيروح يقلع المريلة وبيقاعد قدمها

 
سليم / اتفضلى 

همسة / مش فاهمة 

سليم / انتى فى ايدك الجهاز المتحكم فيا اعملى الى انتى عوزاة 

همسة بتضحك اوى 

همسة / اوكى انا عوزة اشوف اخباار اليوم 

سليم / احمم احمم صباح الخير يا مصر النهاردة مع اول فكرة وهى المروور للاسف فى حادثة على الطريق الدائرى وتوفي فار وتلات قطط 

همسة / لااا نفسيتى تعبت قناااة موسيقى 

سليم / احم احم اااة لو لعبت ياظهر واتبدلت الاحوال وركبت اول موجة 

سليم بيغنى وبيرقص و همسة بتضحك اوى 

 
همسة / يااة مغنى مزعج جدا عوزة اتفرج على مسلسل تركى

 
سليم / نووور شو سار معك  - مهند / نور اشتقتلك اكتيير 

همسة / يااة اية الملل دة لاااا كرتوون 

سليم / امى امى امى هيا نذهب هيا 

الام / لا يا لولو سوف تكتب وظائفك 

لولو / اجل يا امى اجل 

همسة / هههههههههة ههههههههة 

سليم بيروح على همسة وبيضحك اوى وبيحضنها و بيبصلها اوى وبيبعد خصلات شعرها عن عيونها 

سليم / مش هسامح نفسى ابدا انك فى وقت كنتى محتجانى جمبك انا مش موجوود 

همسة بتحضن سليم اوي

همسة / بيكفينى انى احس بدفا حضنك 

سليم بيضمها اوى 

سليم / ميعاد الادوية يلا ياقطة يلا ياشطورة 

همسة / سليم انا كويسة مش محتاجة ادوية مش مهه

 
سليم / يلا يا حبيبة بابا علشان هجبلك لعبة كبيييرة قد كدة

 
همسة بتضحك اوى وبتاخد الادوية من ايد سليم و لسة هتقف 

سليم / ريحة فيين قولى عوزة اية وانا اجبهول

همسة / لا مش هينفع 

سليم / لا مفيش حاجة مقدرش عليها ها عوزة اية 

همسة بكسوف / الحمام 

سليم بيلعب فى شعرو وبيفكر 

سليم / ازاى مفكرتش فى الموضوع دة اوكى تعالى 

سليم بيشيل همسة

 همسة / سليم بتعمل اية 

سليم بيوصلها لحد الحمام. 

همسة / خلاص لحد هنا وكفاية 

سليم / تحبى اساعدك فى حاجة طب 

همسة بتضرب سليم فى صدرو 

همسة / وقح 

سليم بيضحك اوى و همسة بتتكسف وبتقفل الباب جامد

      **********************************

رحمة قاعدة مع الولاد فى الجنينة  بتلعب معاهم و همسة بنتها بتروح لرحمة ومعاها بوكية ورد 

رحمة / حببتى جبتى دة منين 

همسة بتشاور على باب الفيلا و رحمة بتستغرب اوى وبدور 
جوة الورد على اى حاجة وبتكون فى ظرف صغير و بتفتحو 
ومكتوب وحشتينى و رحمة بتضحك اوى 

رحمة / اشرف 

رحمة بترجع تلاعب الولاد ومبسوطة اوى. 

      **********************************

فى الليل 

همسة قاعدة بتلعب فى الموبيل و سليم بيخلص شغل وهو قاعد

 
همسة / سليم انا زهقت اوى  عوزة اخرج 

سليم بيسيب الورق الى فى ايدو وبيروح على همسة 

سليم /حببتى الدكتور قال ان

همسة / سليم انا زهقت بجد مش متعودة افضل كدة معملش حاجة 

سليم / ماشى عندك حق عوزة تعملى اية 

همسة / هنزل فى الجنين
 
سليم بيروح عليها و بيشلها

سليم / لا مستحيل اننا ننزل كدة 

سليم / هو دة شرطى الوحيد 

سليم بيخرج همسة من الاوضة 

همسة / بسرعة قبل ما يشفنا حد 

ولسة هيتحركو هاشم لبس وخارج من اوضته وبيضحك 

همسة / ياللله سليم نزلنى بقي كفاية 

هاشم / لااا متسمعش كلمها يا سليم 

سليم  بيخدها على الجنينة وبيقاعدو تحت شجرة و همسة بتنام فى حضنو همسة  وبيتفرجو على النجوم  

همسة / سليم بص فى نجمتيين بيقربو من بعض ازاى 

سليم بيقرب من همسة 

سليم / كدة 

همسة بتضحك  ومبسوطة وبتضم سليم اوى وبيتفرجو على النجوم

      **********************************

رحمة في اوضتها بتحط ميكاب وبيدخل اشرف الاوضة وبيبص لرحمة اوى وبيلف فى الاوضة 

رحمة / انت بتعمل اية 

اشرف / انتى ميين فيين رحمة مراتى 

رحمة / انا هنا يا حبيبى 

اشرف / وكمان حبيبى لا انا يباة هموووت اااة 

رحمة / ههههههة 

اشرف بيحضن رحمة اوى 

اشرف / ممكن اعرف سبب الجمال دة 

رحمة / يعنى انا كنت وحشة 

اشرف / لا انتى قمر طبعا بس بقالك ٤ شهور مش سالة عنى خالص 

رحمة / فعلا بس ياحبيبى غصب عنى انت عارف الاولاد 

اشرف / وانا بموت فى ام الاولاد 

اشرف بتحضنو اوى ومبسوطة 

رحمة / الورد عجبنى اوى 

اشرف / ورد اية 

رحمة / الورد الى بعتهولى 

اشرف / ورد بس انا مبعتش حاجة. 

رحمة بتروح على بوكية الورد و اشرف بيخدو منها وبيشوفو وبيشوف الجواب

رحمة / مدام مش انت هيكون ميين 

اشرف / مش عارف 

رحمة / خلاص سيبك منو يمكن وصل غلط 

اشرف بيفكر وقلقان و رحمة بتروح علية وبتحاول تخلية ميفكرش بس هى قلقانة اوى ومش مرتاحة 

      **********************************

همسة بتفتح عنيها بتشوف نفسها نايمة تحت الشجرة و سليم  مش موجودجمبها وبتخاف اوى 

همسة / سليم سليم 

همسة بتقف وبتحاول تمشى ورجليها بتوجعها اوى وبتتكعبل وهى ماشية ولسة هتقع سليم بيلحقها بسرعة

 
سليم / كنتى ريحة فيين 

همسة / كنت فيين سبتنى لوحد

سليم / اهدى طب انتى خايفة لية كدة 

همسة بتحضن سليم اوى 

همسة / مش عارفة انا خفت لية حسيت انى مش هشوفك تانى

 
سليم / حببتى لية بتقولى كدة انا جمبك ومستحيل اسيبك ابدا 

همسة / سليم انا بحبك اوى بحبك لدرجة ان الحب دة ممكن يغرق العالم كلو 
سليم مبسوط اوى 

سليم / من كلامك دة حاسس ان قلبى هيقف من الفرحة 

همسة / ابو شكلك انا بكرهك 

سليم / قلبى قلبيني 

وبيضحكو و سليم بيشلها وبيلف بيها و همسة بتصرخ 

      **********************************

بعد يوميين 

رحمة بتشوف بوكية الورد تانى على باب الفيلا وبتخدو وبترمية بعييد وبتبص حوليها انها تشوف ميين الى بيحط بوكية الورد دة ومديقة اوى وبتدخل الفيلا وبتقف الباب جامد وبتحس بخوف وبترجع تقفل الباب بالمفتاح وبتتطمن ان البلكونة مقفولة  كويس 

      **********************************

همسة بتفتح عنيها بتشوف سليم بيغير هدومه 

همسة / صباح الخير 

سليم بيبصلها وبيبتسم وبيروح عليها وبيبسها من خدها

 
سليم / صباح الحب صباح السعادة ياروحى 

همسة / اية دة الساعة ٨ هنتاخر كدة 

سليم / نعم 

همسة / اة انا اتحسنت دلوقتى والدكتور قال انى كويسة يبقي لازم اروح الشغل بعد ازنك هتاخر على شغلى 

همسة بتروح على الحمام بسرعة وبتجرى على الدولاب.. 

سليم / خليكى النهاردة كمان ارتاحى احسن 

همسة / انا زهقت من البيت وعندى شغل متاخر كتيير وكمان علشان عندى مدير رخم اوى لو مروحتش الشغل النهاردة كمان ممكن يرفدنى 

سليم بيروح عند همسة وبيمسكها من خصرها

 
سليم / ممكن برشوة بسيطة تقدرى تسكتى المدير دة 

همسة / حبيبى كدة هنتاخر وكفاية انك مروحتش الشركة من تلات ايام 

سليم / كانو احلا تلات ايام فى حياتي اية رايك نخلية اربع ايام احسن 

سليم بيقرب  من همسة و همسة بتحط اديها على شفيفو 

همسة / هنتاخر يلا روح كمل لبسك بسرعة 

سليم بيروح يلبس الجرافات و همسة بتروح علية وبتظبتهالو كويس وسليم بيمسكها من خصرها وبيبسها من رقبتها
  و همسة بتغيير من رقبتها وبتضحك اوى 

      **********************************

همسة و سليم بيروحو على الشركة والكل بيروح على همسة 
وبيسلم عليها وبيتطمنو عليها ومصعب بيروح لهمسة 

مصعب / عاملة اية دلوقتى 

همسة / الحمد لله 

سليم / حسابك معايا بعديين امنك على مراتى كنت هتموتها 

همسة / سليم  

مصعب / سبية همسة سبية عندو حق 

همسة / ممكن انت وهو كل واحد يروح على شغلو باة مش عوزة خناق 

مصعب / انا رايح مكتبى عوزيين نتكلم فى الوان التصاميم

 
همسة / اوكى هروح المكتب هاخد التصاميم وهاجى ونتكلم  

همسة و سليم بيروحو المكتب 

ريم / بش مهندس مدير smsمنتظر حضرتك فى المكتب

همسة / يعنى والد ابتسام 

سليم / الظاهر كدة مقلش فى اية 

ريم / لا هو طلب يشوف حضرتك 

سليم و همسة بيدخلو وبيسلمو علية و همسة بتروح على مكتبها  و سليم مستغرب من الزيارة دى

فاروق/ حاسس انك مستغرب من وجودى 

سليم / لا طبعا بس بصراحة يعنى انا مستغرب شوية يعنى الاستاذ فاروق مختار بنفسو عندى 

فاروق / يعنى بعد الى عملتو مع ابتسام بنتى كان لازم اجى اشكرك 

سليم بيبص لهمسة اوى و همسة بتشتغل ومش سامعة الكلام

 
سليم / دة واجب عليا طبعا 

همسة لسة هتخرج من الاوضة ومعاها التصاميم بتقابل ريم معاها القهوة ودخلة ومعاها ورق فى اديها 

همسة / هاتى القهوة انا اقدمها 

همسة بتروح تقدملهم القهوة بنفسها 

فاروق / انا عرفت انك المصممة الكل بيتكلم عليكى انك ممتازة وناجحة جدا

همسة / شكرا بس مش للدرجة دى 

سليم / ولية ننكر همسة بصراحة ممتازة فعلا
 
همسة / انا الى عوزة اشكر حضرتك طبعا علشان الجلود بتاعت حضرتك هى الى انقذت الشركة 

فاروق / الظاهر ان الشكر كتيير النهاردة انا جاى اشكر سليم  علشان الى عملو مع ابتسام بنتى انتو عندكو مدير ممتاز مش بس فى شغلو اخلاقو المدير بتعكو فضل مع ابتسام بنتى طول الليل بيحميها ورفض انو يسبها لوحدها ابدا 

همسة بتبص لسليم اوى و سليم بيبص لهمسة

همسة / مش فاهمة

فاروق / مديرك يبقي يفهمك انا لازم امشى عندى شغل وبشكرك تانى يا سليم 

سليم/ لا ولا شكر ولا حاجة لو اى حد فى مكانى كان عمل كدة 

فاروق / اة انا عرفت ان مراتك فى نفس اليوم عملت حادثة الف سلامة 

سليم / اة الحمد الله 

سليم بيشاور على همسة انها مراتو 

فاروق / اة علشان كدة فى اوضة واحدة ههههة ربنا معاكو الف سلامة عليكى 

همسة / الله يسلمك شكرا 

وفاروق بيخرجرو همسة بتبص لسليم اوى و سليم لسة هيروح عليها 

همسة / انا عندى شغل بعد ازنك

وردة    ✍️

ليست هناك تعليقات