إبحث عن موضوع

رواية حبيبي كن صديقي الحلقة٢٣

🦋   الحلقة   ٢٣   🦋 

.
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

يوسف / احنا ريحيين فين

هاشم / المزرعة

يوسف / انا مقدرش افضل محبوس كدة انا عاوز اعيش حياتى خرجنى برة مصر باى طريقة

همسة / خلال كام يوم هتكون برة مصر بس انت هتوعدنى انك مش هتخرج برة المزرعة من غير ما يكون عندى خبر

يوسف مدايق اوى

هاشم / اوعدنى عاوز اسمعها منك

يوسف / خلاص خلاص بوعدك

 
      **********************************

همسة فى  الطوارئ و سليم معاها والدكتور بيكتبلها على ادوية

الدكتور / دى مجرد كدمة بس مفيش اى حاجة تخوف انا كتبتلك على كريم لازم تستعملية هيخليكى مرتاحة متقلقيش

سليم / شكرا يا دكتور

سليم بيساعد همسة تقف وبيسندها وبيخرجو و اشرف بيشفهم

اشرف / فى اية همسة انتى كويسة

سليم /مجرد كدمة بسيطة بس انا كويسة 

سليم / هاخد همسة على البيت وهرجع تانى

اشرف / ماشى الف سلامة عليكى يا همسة

اشرف بيمشى وبيسبهم

سليم / تقدرى تدوسى عليها

همسة / اة بس انت خليك مع رحمة انت عارف المشكلة الى بينها  وخايفة احسن يتخنقو تانى

سليم / هوصلك وهرجع علشان اكون مرتاح

سليم بيسند همسة وبيروحو على العربية وبيوصلها على الفيلا

سليم /مش عاوز اسيبك واروح بس

همسة / انا كويسة لازم تكون مع رحمة دلوقتى يلا روح بقي

سليم بيقرب على همسة

سليم / فى كلام كتيير محتاج انى اقلهولك بس اكيد الوقت مش مناسب

همسة / فعلا

سليم / تصبحى على خيير

همسة بتدخل على الفيلا و سليم واقف بيبص عليها لحد ما دخلت

      **********************************

فى الصباح

 همسة بتصحى على رنة الموبيل بتعها وبيكون عمرو

همسة/ الووو

عمرو /همسة انا بحاول اوصلك بقالى شهرين

همسة / عمرو لو سمحت متصعبش اى حاجة كفاية المشكلة الى انت عملتها انا عمرى مكنت اتخيل انك توصل للطريق دة ابدا ولو سمحت متتصلش بيا تانى

عمرو / طب خلينى اشوفك مرة وحدة والقرار الى هتخدية انا هوافق علية

همسة / اسفة

همسة بتقفل التليفون و همسة قاعدة بتفكر و بتخرج ورجليها بتوجعها وبتروح على اوضة والدتها وبتكون نايمة وبتبسها وهى نايمة 

الممرضة / الامن تحت قالو ان البش مهندس سليم سايب تحت حاجة ليكى

همسة / حاجة ليا انا

همسة بتنزل براحة وبتشوف بوكية ورد كبير وعلية علبة الكريم الى الدكتور كتبو لهمسة فى المستشفى و همسة بتبتسم اوى قاعدة بتفكر و هاشم بيدخل من باب الفيلا

هاشم/ صباح الخير

همسة / كنت فيين قلقت عليك اوى لما عرفت انك مرجعتش امبارح

هاشم / كنت مع يوسف كان فى مشكلة بسيطة واتحلت خلاص

همسة / يوسف بخير حصل حاجة

هاشم / بخيير بخيير متقلقيش بس منين الورد دة

همسة / دة من سليم

عيسى / دة الموضوع اتطور بقي

همسة بتتكسف اوى

هاشم/ هطلع اخد شور وارتاح شوية

همسة / خلينى اعملك فطار انت اكيد مفطرتش

همسة لسة بتتحرك و  هاشم بيشفها ان رجليها بتعرج

هاشم / همسة انتى كويسة

همسة/ مجرد جزع بسيط  كنت فى المستشفى والدكتور كتبلى على كريم لما استعملو هكون بخير

هاشم/ خلينى اروح اجبلك الكريم

همسة / لااصل سليم بعت الكريم مع الورد

هاشم / اااة سليم

همسة / هاشم

هاشم / خلاص انا مش هتكلم خلينى اساعدك لازم ترتاحى يلا تعالى

هاشم بيسند همسة وبيطلعها على اوضتها و همسة فى اوضتها قاعدة وبتفتكر لما سليم قالها انو بيحبها ومبسوطة اوى وبتفتكر لما شلها بين احضانو و الممرضة بتخبط على  الاوضة

همسة / ادخل

الممرضة / مدام هالة طلباكى

همسة / ماما هى كويسة فى حاجة يعنى هى

الممرضة / الحمد لله هى احسن كتتيير وكل يوم بتتحسن عن الاول بس طلبة تشوفك

همسة بتروح مع الممرضة عن والدتها

همسة / ماما حببتى انا جتلك من شوية لقيتك نايمة مرضتش ازعجك

هالة بتبص لهمسة اوى وبتبتسم

همسة / بتضحكى على اية

هالة / اللمعة الى فى عيونك دى جديدة عليكى

همسة / لمعة اية وكمان انتى من امتى بتفهمى فى العيوون

هالة / انا بفهم فى عيون بنتى بس

همسة بتمسك ايد هالة وبتبسها

همسة / ربنا يخليكى ليا يا حببتى وميحرمنيش منك ابدا

هالة / حدتو الفرح انتى و سليم امتى ها

همسة / ماما انتى مستعجلة لية كدة

هالة / نفسى اشوفك عروسة قبل ما اموت يا بنتى

همسة / بعد الشر عنك يا ماما انتى هتشفينى عروسة وهتربى احفادك كمان

هالة / دى هتكون اسعد ايام حياتى

همسة / هى ماما اخدت الادوية بتاعتها

الممرضة / اة اخدتها كلها فى ميعادها متقلقيش

همسة / اة ماما رحمة والدت تلاتة تؤام وهى كويسة اوى

هالة / الحمد لله عقبالك يا بنتى لما اشوف ابنك انتى و سليم 

همسة بتتكسف اوى وبتحضن والدتها و هالة بتدعى لهمسة من كل قلبها

      **********************************

فى الليل 

همسة بتتكلم مع رحمة

همسة / رحمة لازم تسمعية يا رحمة

رحمة / لا عوزة اسمعو ولا اشوفو تانى خلاص دة خاين

همسة / ممكن تهدى شوية انتى لسة تعبانة

رحمة / ياريت كل الرجالة زى سليم اخويا مخلص ولما بيحب بيحب من كل قلبو بجد

همسة بتبتسم  والممرضة بتدخل لرحمة

رحمة / همسة سلام دلوقتى هكلمك بعديين

همسة بتقفل التلفون وجرز الباب بيرن

هاشم / همسة خليكى انتى انا هفتح

هاشم بيروح يفتح وبيكون سليم و همسة لما بتشوف سليم بتبتسم اوى

همسة / سليم

سليم / قولت اجى اطمن عليكى

هاشم / بعد ازنكو عندى مكالمة مهمة

هاشم بيمشى و سليم بيقاعد مع همسة لوحدهم

همسة / لا انا احسن كتيير دلوقتى مكنتش تتعب نفسك

سليم / ياستى انا حابب اتعب نفسى كمان جاى اطمن على طنط هالة بقصد ماما هالة

همسة / باين كدة ان بنكو اسرار انا معرفهاش زى زمان لما كنتو بتتتفقو عليا

سليم / احنا بننظم خالية سرية

هالة و سليم بيضحكو

همسة / خلينا نروح لماما هى كانت بتسال عليك كتيير

همسة و سليم بيروحو لهالة الاوضة و هالة مبسوطة بيهم اوى

هالة / انت شربت حاجة

سليم / اعمل اية لبنتك بخيلة ولا كوبية مياة حتى

همسة / افهم من كدة انكو بتوزعونى يعنى ماشى

همسة بتخرج و  هاشم بيوقفها

هاشم / همسة انا خارج وممكن اتاخر

همسة / بس انت مبترتحش خالص فى حاجة انت من فترة وانت على طول حزين ومشغوول

هاشم / الى زى يا اما حفلات او مقابلات وبرافاات

همسة / بس انت لازم ترتاح شوية

هاشم بيروح همسة وبيحضنها اوى

هاشم / ربنا يخليكى ليا يا احن اخت فى الدنيا انا مش عارف ازاى كنت محروم من الحنية دى كلها

هاشم / خلاص ممكن اشرب قهوة معاكى انتى و سليم هو فين سليم

همسة / سليم عند ماما

هاشم / قوليلى اننا هنشرب القهوة فى الجنينة مع بعض

همسة / اوكى

      **********************************

همسة بترجع سليم ولسة بتفتح الباب بتسمع

هالة / همسة رومانسية اوى لازم طول الوقت

سليم / ممكن تهتمى بنفسك وبصحتك وانا اهتم همسة

عزت / لازم علاقتكم دى تنجح لازم اطمن على همسة قبل ما اموت ومش هطمن عليها غير وانت معاها وانا وثقة انك هتسعد بنتى

سليم / متقلقيش انا عوزك تكونى مطمنة الى انتى عوزة انا هنفزهولك

هالة /  ق لتلها انك بتحبها انت متعرفش كلمة زى دى بالنسبة لهمسة ممكن تغير فيها حاجات كتيير

سليم بيضحك

سليم / انا تلميذك

همسة بتدايق اوى وبتروح على اوضتها

همسة / يعنى الكلام الى هو قالو دة مكنش طالع من قلبو كان بس بينفذ كلام ماما لية يا ماما لية

همسة مديقة اوي و  بتروح على المطبخ وبتعمل القهوة وبتخرج وبتقابل سليم

سليم / خلينى اساعدك

همسة / لا شكرا هاشم مستنيك فى الجنينة

همسة بتمشى و سليم مستغرب القسوة دى و سليم بيمشى وره وبيروحو عند هاشم

هاشم / اية اخبار الخطوبة معاكو

سليم بيبتسم وبيبص لهمسة اوى ولسة هيتكلم

همسة / مجرد لعبة مش اكتر المهم ان ماما تتحسن وبس

سليم بيبص لهمسة اوى

هاشم / بس انا كنت مفكر ان انتى و سليم

همسة / لا انت غلطان انا سليم اصدقاء طفولة وبس مش اكتر

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات