إبحث عن موضوع

رواية حبيبي كن صديقي الحلقة٢١

🦋   الحلقة    ٢١   🦋 
 

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

    
هاشم / انتى مش ملاحظة ان كل مرة تحكمى عليا من غير ما تعرفى حاجة

همسة / لان تصرفاتك دى بصراحة تصرفات غريبة

هاشم / بصى نصيحة منى متخديش اى حاجة بالمظاهر بس

همسة / يمكن عندك حق

وبيجى اتنين وبيروحو عليهم من الامن

الامن / الاستاذ يوسف فى المزرعة دلوقتى وكل حاجة زى ما طلبت

هاشم / ابعت تلاتة من الرجالة كمان على المزرعة ولو حصل
اى جديد كلمنى فورا

همسة مستغربة اوى وبتبص لهاشم

همسة / فى اية

هاشم / بصى الى اقدر اقلهولك ان يوسف حياتو مكنتش سهلة اوى زينا انا وانتى من حظنا العيلة الى اخدتنا اهتمت بينا اما يوسف للاسف

همسة / هاشم اتكلم على طول مش فاهمة حاجة

هاشم / يوسف لما كان صغيير هرب من البيت الى هو كان فية والشرطة اخدتو وراح الميتم لحد ما كان عندو ١١ سنة وبعد كدة هرب من الميتم هو وشوية شلة كدة كانو معاة هناك وللاسف كانو بيعملو كل حاجة

همسة / كل حاجة يعنى اية

هاشم / يعنى من سرقة لبيع مخدرات لكل الى انتى متتخيلهوش وفى يوم من الايام كانو بيسرقو عربية وصاحب العربية شفهم وحصلت مابنهم مشدة وضرب والراجل مات

همسة بتصرخ

هاشم / الاسوء بقي ان دة يكون ابن شريف حمدى

همسة / شريف حمدى الى

هاشم / اة رجل الاعمال المشهور وقدر يوصل لكل الى كان مع يوسف فى اليوم دة وطبعا الى منهم مات والباقى اخدو اعدام بعد ما حصل تزوير فى شهادات ميلادهم طبعا علشان يكونو فوق السن القانونى ويوسف وواحد كمان معاة هربو برة مصر

همسة / وهيحصل اية دلوقتى

هاشم / يوسف لازم يخرج من مصر باقرب ما يمكن

همسة / بس هو يعنى

هاشم / لو يوسف قدر يهرب من يوسف حمدى مش هيقدر يهرب من البوليس علشان اسمو لحد دلوقتى مطلوب طبعا

همسة / بس يوسف كان صغير

هاشم /مفيش فايدة من الكلام دة دلوقتى

همسة / خلينا نروح شريف حمدى دة ونتكلم معاة

هاشم / همسة انتى طيبة كدة ومش عارفة الدنيا دى بتمشى ازاى

همسة / بس اكيد فى حل لازم نعمل حاجة

هاشم / يوسف هيفضل فى المزرعة كام يوم لحد ما اشوف هخرجو برة مصر ازاى وكمان لازم الامن علية كويس

همسة بتروح تقاعد قريب من هاشم وبتحضنو اوى

همسة / انا اسفة

وبتدخل رحمة ومعاها واحد من الامن

الامن / الانسة طلبة الانسة همسة

رحمة / انت عبيط انت مش شايف بطنى عاملة ازاى انا مدام مدام

الامن / اسف

همسة بتضحك اوى وبتجرى على رحمة وبتحضنها

هاشم / اتفضلى اقاعدي

رحمة / ممكن حد يجى معايا فى حاجات فى العربية مقدرتش اشلها

هاشم بيبص لبتاع الامن

الامن / حالا يا فندم

همسة/ تعالى ندخل وهم هيجيبو الحاجة بتعتك تعالى

همسة و اشرف و رحمة بيدخلو على الفيلا

رحمة / اولا طنط هالة عاملة اية

همسة / انا حاسة ان فى تحسن عن الاول

رحمة / يارب يا حببتى اما ثانيا

رحمة بتقرص همسة من درعها و همسة بتصرخ

رحمة / لية انا معرفش ان انتى و سليم اتخطبتو

همسة / رحمة الموضوع مش زى نا انتى فاهمة 

رحمة / انا الى فاهمة كل حاجة

همسة بتكتم صوت رحمة قدم هاشم

هاشم / انا لازم امشى بعد ازنك طبعا

رحمة / طبعا برحتك

همسة / هاشم استنى

همسة بتروح وري 

همسة/ عوزة اروح ليوسف اطمن علية

هاشم / همسة الموضوع دة بلاش نتكلم فية تانى وكمان ممكن تكلمية على التليفون احسن بلاش يكون فى اى مشاكل بس اكيد قبل ما هيسافر هنشوفو

همسة / بس 

هاشم / همسة خلاص انا هتاخر عندى حفلة النهاردة اة وانتى معزومة انتى و سليم انا سبتلك الدعوتيين على السرير بتاعك

همسة بتبتسم اوى وبتروح لرحمة والامن بيجيب حاجات الى كانت فى العربية

همسة / انتى كنتى فيين اية دة كلو

رحمة / دة كلو ليكى انتى احنا العادات عندنا كدة يلا شوفى الحاجات 

همسة / رحمة بليييز انا  وسليم

سليم بيدخل الفيلا

سليم / نعم ميين الى بيجيب سرتى

همسة بتبص لسليم اوى وبتبتسم وبيقفو بيبصو لبعض

رحمة / اية هتفضلو وقفيين كدة

همسة / اهلا يا سليم كنت لسة هتصل بيك

سليم / لية فى حاجة

همسة / لا مفيش بس ماما كانت عوزة تشوفك بس

سليم / فى حاجة يعنى

همسة / لا عادى اتفضل اقاعد

سليم بيشوف فى هدايا كتيير وورد وشوكولاتة

سليم / اية دة كلو انتو كنتو فيين

همسة / دى رحمة

رحمة / فى اية دى العادات بتاعتنا لازم لما اى واحد يتقدم لوحدة بيكون فى هدايا للعروسة انا جبت الورد اهو والشوكولاتة وكمان التورتة وكمان الهدايا دى

همسة/ سليم اتكلم انت معاها

سليم / انا قولتلك ان دة كلو علشان طنط هالة

رحمة / مليش دعوة بالكلام دة كلو يلا تعالى شوفى الهدايا دى اية رايك فيها يلا تعالى

همسة بتضحك وبتروح تقاعد وبتفتح اول هدية وبيكون قميص نووم احمر

همسة / رحمة اية دة

سليم بيضحك وبيودى وشو فى الاتجاة التانى

رحمة /  هيكون عليكى حلو اوى صح يا سليم

همسة بتخبى الهدية وبتتعصب

همسة / رحمة لو مبطلتيش الكلام انا

رحمة / خلاص افتحى التانى يلا بسرعة

همسة بتاخد الهدية التانية وبتفتحها وبيكون فيها قميص نوم ابيص

همسة / لاااااا كدة كتيير

رحمة / اية علشان الصبحية لازم كل حاجة تكون ابيض فى ابيض

همسة /سليم اتكلم انت بقي

سليم / رحمة لا بجد انتى مزوداها اوى كدة

رحمة / وانت حاجاتك هتلقيها فى الشقة سبتهالك هناك

سليم بيضحك اوى و همسة بتبصلو بعصبية

رحمة / افتحى اخر هدية

همسة / لا مش هفتحها

رحمة / خلاص خد انت يا سليم افتحها

همسة بتاخد الهدية بسرعة

همسة / لاااا

سليم / خلينا نشوف فيها اية

همسة / خلى عندك شوية خجل شوية بس

سليم  بيضحك اوى ومبسوط طبعا و همسة بتفتح الهدية بعيد عن نظر سليم وبتكون عصاية العجيين الخشب

رحمة / علشان لو زعلك تفتحى دماغو واتصلى بيا علشان اجيب الدكتور

وهم التلاتة بيضحكو اوى

همسة / بجد انتى مش معقولة بجد

هاشم بينزل وبيشوف سليم وبيسلم علية

هاشم / هستناكو النهاردة وانتى كمان يا مدام رحمة

رحمة /فيين

هاشم / عندى حفلة النهاردة والدعوات مع همسة هكون مبسوط لو حضرتو

رحمة / انا مستحييل ببطنى دى طبعا مرة تانية اكيد

هاشم / يبقي العرسان بقي لازم يكونو موجوديين

همسة / حتى انت  يا هاشم

هاشم / خلاص متكشريش اوى انا لازم امشى علشان لازم اعمل بروفا قبل الحفلة هستنك  يا سليم

سليم / ان شاء الله بالتوفيق

هاشم بيمشى

رحمة / انا همشى احسن اشرف زمانو راجع من المكتب

همسة بتودع رحمة وبترجع لسليم و مش عارفة تتكلم فى اية معاة

سليم / خلينى اروح اطمن على طنط هالة

همسة / اة طبعا اتفضل

وبيطلعو على اوضة هالة و بتكون مبسوطة علشان بتشوف سليم و همسة مع بعض

سليم / عملة اية النهاردة 

هالة / طول ما انا شيفاكو قدم عينى يبقي مش عوزة اشوف اى حاجة تانية

همسة / ربنا يخليكى ليا ياروحى

هالة / سبينى انا و سليم لوحدنا

همسة / نعم

هالة / عوزة اتكلم مع سليم يلا روحى انتى اعمليلو قهوة

همسة / ايوة يعنى بتوزعينى يعنى ماشى ماشى

همسة بتخرج و هالة بتخلى سليم بيقرب منها وبيتكلو مع بعض و موبيل همسة بيرن و همسة بتشوف ميين وبيكون عمرو و همسة مش عارفة ترد علية ولا لا و سليم بيروح على همسة

همسة / سليم انت هتمشى

سليم / اة

همسة/ هى ماما كانت بتقولك اية

سليم بيمسك مناخير همسة وبيشدها

سليم / لازم تتدخلى فى كل حاجة سر بينى وبين ماما هالة

همسة / اية ماما

سليم / اة هى الى قالتلى انى لازم اقولها ماما اة هعدى عليكى بالليل جهزى نفسك

همسة / هنروح فيين

سليم / مش معزوميين على الحفلة ولا اية

همسة / اااة اة

سليم بيمشى و همسة وقفة مكانها وبتحط اديها على قلبها

همسة / لا انا مش هستحمل كدة انا قلبى هيقف ماشى يا هاشم انت السبب

.
رحمة فى المطبخ بتعمل كيكة هى و بنتها وبيهزرو

رحمة /  يلا يا حببتى علشان تنامى عندك مدرسة بكرة

همسة الصغيرة  / لا عوزة بابى وعدنى يحكيلى حدوتة حلوة

رحمة / بابى اكيد هيتاخر يلا يا روحى خلينى انيمك

اشرف / انا شامم ريحة روووعة

همسة بتجرى على اشرف بسرعة

همسة / بابى بابى

رحمة مبسوطة وبتبص لاشرف اوى

اشرف / اية مش مبسوطة انى جيت البيت ولا اية

رحمة / بس جيت بدرى يعنى

اشرف / مفيش جت حاجة كدة من جوايا قالتلى روح اشرف كفاية شغل روح شوف بنتك قبل ما تنام

رحمة / اة بنتك بس

اشرف بيروح على رحمة وبيمسك اديها

اشرف / لا وحياتي قلبى وروحى وعمرى مراتى حببتى وحشتينى

رحمة/ اشرف انت كويس

اشرف / اة فى اية

رحمة / مش متعودة على الحب دة كلو منك

اشرف / يعنى مش عجبك

رحمة/ لا عاجبنى اوى اوى

رحمة بتحضن اشرف اوى

اشرف / انا شامم حاجة بتتحرق

رحمة بتصرخ وبتجرى على الفرن

رحمة / الكيكة

اشرف / انتى مبتعرفيش تعملى حاجة ابدا مظبوووط

رحمة / لا ياشيخ انا غلطانة انى بعملك حاجة اصلا

اشرف / نفسى فى مرة تدخلى المطبخ وميحصلش حريق

رحمة / اشرف متعصبنيش

اشرف بيضحك وبيروح على رحمة وبيحضنها اوى

رحمة / الوصفة قالت نص ساعة فى الفرن

اشرف/ وصفة اية دى هههههة تعالى تعالى

همسة / يعنى مش هناكل كيكة يا مامى

رحمة / للاسف يا حببتى مامتك فاشلة فى المطبخ

اشرف / هههههى يلا تعالو نروح ناكل كيكة برة

رحمة / بجد

اشرف / اة يلا اجهزو يلا بسرعة

رحمة فرحانة وبتروح هى و همسة يغيرو هدومهم بسرعة

       ************************************

 سليم بيوصل على فيلا همسة ولبس بدلة سودة ببيونة سودة وقميص ابيض وبيقف قدم الباب وبيرن على همسة

همسة/ سليم

سليم / انا وصلت يلا مستنيكي

همسة / انا جاهزة نزلة حالا

سليم بيظبط شعرو فى مرايا العربية وبيسمع خطوات كعب همسة وره وكان موسيقى وبيستمع لخطوتها لحد ما بتقرب منو وبيبص وره وبيشوف همسة لبسة فستان اسود طويل ومن غير اكمام خالص وعارين من وري و همسة وقفة وبتبص لسليم اوى و سليم بيبص عليها وكان لسانو اتربط

همسة / انا انا جاهزة 

سليم بيقرب منها وبيمدلها ايدو و همسة بتمسك ايدو 
و سليم بياخد الشال الى همسة مسكاة فى اديها وبيفردو على كتفها

سليم / كدة احسن

همسة/ بس الجو حر

سليم / فعلا خلاص اقلعي الفستان احسن

همسة / هووف

سليم / انا كدة معنديش بنات تمشى كدة ماشى

همسة / اية

سليم / ولو كان عجبك كمان اتفضلى على العربية

همسة / انت رخم اوى على فكرة

سليم / مفيش مشكلة

همسة بتتعصب وبتروح على العربية و سليم بيركب وبيتحركو ولسة بيخرجو من باب الفيلا وبيشوفو عمرو بيرمى نفسو قدم العربية و همسة بتصوت 

عمرو / هو دة الى سبتينى علشانو يا همسة

همسة / عمرو

سليم بتعصب اوى وبيبان علية التوتر من وجود عمرو ويقول همسة و همسة بتروح على عمرو

همسة / عمرو انت حصلك حاجة

عمرو / انا بمووت بمووت يا همسة انا بحبك هو الى فرق بينا
 علشان يخدك منى هو السبب هو الى فرق بينا

همسة / عمرو انت فاهم غلط

عمرو / همسة انا بحبك

همسة / عمرو الى كان بينا خلاص انتهي ومعنى اصح مكنش فى اى حاجة بينا وانت كنت عارف كدة انا مقدرتش احبك وابدا ومش معنى كدة انى بكرهك لا ابدا انا بعزك جدا بس كصديق

عمرو بيمسك ايد همسة بقوة

عمرو / هو هو الى فرق بينا انتى مش عارفة عمل اية

سليم / ابعد عنها

والامن بيروح عليهم وبيمسكو عمرو وبيبعدوة

عمرو / همسة لازم تعرفى كل حاجة عنو هو خدعك وخدعنى علشان يوصلك

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات