إبحث عن موضوع

رواية صديقي كن حبيبي الحلقة ٣١

🦋    الحلقة    ٣١  🦋

  
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

. همسة بتقرب على رحمة 

همسة / بنات اية 

رحمة / اشرف ياستى بيتصل بيا وبيقولى ان يوسف جايب رقاصات فى الحفلة الى عملها سليم علشان توديع العزوبية 
اشرف بيقولى علشان لما اعرف مقفش علية يعنى 

همسة / رقصات ماشى 

رحمة / انا هروح اشوف البنات لو محتاجيين حاجة وانتى روحى اغسلى الحنة كدة خلاص ويلا تعالى
 
همسة بتروح على الحمام ومتعصبة اوى وبتكلم نفسها
 
همسة / رقصات كمان ماشى يا سليم ان مفيش فرح وهروح اهد الحفلة  على دماغك كمان

همسة بتخرج من الفيلا وبتروح على الامن وبتخلية يطلع عربية وبيوصلها لفيلا سليم و بتدخل من باب الجنينة والجو برد وهى لبسة الفستان بس  وبتدخل 

همسة / وكمان منزل الستاير ماشى يا سليم 

همسة بتروح بتخبط جاامد ومتعصبة اوى و سليم بيفتح الباب  و همسة بتدخل

 
سليم / همسة فى اية انتى اية الى جابك دلوقتى فى حاجة حصلت 

همسة / هما فين هما فين 

سليم / هما ميين ممكن تهدى وتفهمينى 

همسة / الرقصات الى عندك اكيد فوق صح انا متاكدة 

همسة بتطلع على فوق وبتدور فى كل الاوض وبتنزل
 و سليم قاعد على السلم مستنيها

 
همسة / هما فين 

سليم / انا هنا لوحدى مفيش حد جة من الشباب اصلا ومفيش رقصات ولا الكلام دة خالص 

همسة بتتكسف اوى ومش عارفة تتكلم 

همسة / انا اناا 

سليم بيقرب عليها و همسة بترجع وري وبتبص لسليم اوى وبيقرب عليها اكتر وعيونو فى عيونها و همسة قلبها بيدق 

سليم / يعنى لو جيتى وكان فى هنا معايا حد هيفرق معاكى
 
همسة / سليم انا 

سليم / انتى بتحبينى 

همسة / لا انت غلطان انا لازم امشى 

سليم بيمسك اديها و همسة بتبصلو اوى
 
سليم / انا بحبك 

همسة دموعها بتنزل و سليم بيقرب عليها وبيمسحلها دموعها بحنية 

سليم / لية بنعذب بعض والحب دة باين فى عيونا قولى انك بتحبينى 

همسة مش قادرة تتكلم وبتعيط اوى و سليم بيخدها فى حضنو وبيضمها اوى

سليم / حتى لو مش عوزة تقوليها كفاية انى حسسها 

همسة بتبتسم وبترتبك اوى 

همسة / انا لازم امشى قبل ما حد ياخد بالو انى خرجت 

سليم / خليكى معايا 

همسة / لازم امشى قبل ما ماما تحس بيا 

سليم / طب خلينى اوصلك 

همسة / السواق معايا برة بالعربية 

سليم / طب كنت حابب اعرف لو كنتى جيتى ولقيتى عندى الرقاصات  كنتى عملتى اية 

همسة / كنت قتلتكو 

همسة بتتكسف و سليم بيضحك وبيقرب من همسة وبيحط ايدو على خدها بحنية وبيبسها من خدها 

همسة / انا لازم امشى 

سليم بياخد الجاكيد بتاعو وبيحطو على كتف همسة 

سليم / الجو برد عليكى 

سليم بيخرج مع همسة وبيوصلها للعربية وبيقف لحد ما بتبعد بالعربية ومبسوط اوى و همسة مبسوطة وبترجع على الفيلا 

      **********************************

رحمة / همسة كنتى فيين اية دة جاكيد سليم
 
همسة بتبص لرحمة بغضب 

رحمة / مليش دعوة دى فكرة اشرف 

همسة بتروح تحضن رحمة اوى 

رحمة / ربنا يسعدكو يا روحى 

وبيرجعو على الحنة و همسة مبسوطة اوى والكل بيحس بالتغيير الى  حصل لهمسة

      **********************************

يوم الفرح

 همسة فى اوضتها بتجهز والموبيل بيرن وبيكون عمرو

 
رحمة / لا مفيش موبيلات خالص مفيش وقت يلا لازم تبداى تلبسى 

رحمة بترمى الموبيل على السرير و عمرو بيتصل باستمرار

      **********************************

سليم فى الفيلا ومعاة ويوسف و اشرف ومصعب 

اشرف / لو مكنتش بعز همسة جدا كنت قولتلك اهرب يابنى بلاش تعمل كدة 

سليم / كفاية بقي اية رايكو البس دى ولا دى 

يوسف / روح من غيرها خالص 

والشباب بيضحكو 

سليم / برافو عليكو انتو فعلا بتساعدونى 

مصعب / بيتهيقى البدلة السودة هتكون احلا يلا مفيش وقت 

يوسف / العروسة زمنها جهزت وانت لسة انا مش عارف انت مرتبك لية كدة

اشرف / عقبالك يا يوسف ونشوف حضرتك هتعمل اية

يوسف / لااا مستحيل انا زى الطيير طليييق فى الجووو كدة

 
اشرف / عندك حق دة الجواز يخنق يا شيخ دة غير الطلبات الى مبتخلصش 

مصعب / ولا وكمان وانت راجع هتلى وهتلى وهتلى 

اشرف / اة وكمان شنطة البامبرز هههههههة 

والكل بيضحك و سليم بيحدفهم بالمخدات الى فى الاوضة
 
سليم/ يلا انت وهو برة الاوضة 

والكل بيخرج وبيضحكو  و سليم بيجهز 

      **********************************

همسة لبسة الفستان وطلعة زى القمر طبعا و هالة بتدخل 
و بتشفها بتعيط

رحمة / لا ونبى يا طنط مش عوزيين دموع بلاش الميكاب هيبوظ 

هالة / دة احلا يوم فى حياتى 

همسة بتروح تحضن والدتها اوى وبيدخل هاشم و همسة بتبصلو وبتروح علية وبتحضنو اوى
 
هاشم / الف مبرووح ياروحى 

هاشم ماسك علبة قطيفة كبيرة وبيفتحها وبيكون فيها طقم الماس تحفة 

همسة / دة ليا انا 

هاشم / لو اقدر اجبلك العالم كلو مش هتاخر اكيد 

هاشم بيلبسو لهمسة 

رحمة / كدة العروسة كملت واحلا عروسة 

همسة بتحضن هاشم اوى وفرحانة 

رحمة / العريس اتاخر اوى 

هاشم / يمكن يكون هرب 

هالة / بلاش تديقو بنتى هو زمانو جاى ياروحى 

وبيسمعو هيصة تحت  و رحمة بتجرى على البلكونة 

رحمة / سليم وصل العريس وصل يا عروسة 

هاشم / طنط هالة خلينى اساعدك علشان ننزل علشان نجيب العريس للعروسة
 
هاشم بياخد هالة وبينزلها تحت بالكرسب المتحرك  و رحمة بتنزل تحت و همسة لوحدها فى الاوضة مستنية سليم 
وبتشوف الموبيل بيرن وبيكون عمرو و همسة بتتوتر من صوت الموبيل  وبتروح وبترد 

 
همسة / عمرو انا قولتلك اكتر من مرة متتصلش بيا تانى 

عمرو / همسة انا وري الفيلا فى الجنينة الخلفية لو سمحتى لازم تعرفى  حاجة مهمة قبل ما اختفى من حياتك

 
همسة / مش عوزة اعرف حاجة وكفاية انى مقولتش لحد على الى عملتو معايا 

رحمة وقفة وري همسة وبتسمعها 

رحمة / همسة 

همسة بتقفل التليفون بسرعة وبتشوف رحمة 

رحمة / بتكلمى ميين 

همسة / دة عمرو انا مخنوقة اوى ومش عارفة

رحمة / انتى لسة 

همسة / رحمة لا طبعا بس هو عاوز يقابلنى بيقولى فى حاجة مهمة  لازم اعرفها ومش عارفة اعمل اية 

رحمة / همسة النهاردة فرحك ومش لازم تفكرى فى اى حاجة تانية وكمان ايه الحاجة الا مش قولتيها لحد 

همسة / لا مفيش 

رحمة / همسة انتى مخبية عنى اية 

همسة / عمرو لما انفصلنا كان بهدوء ومكنش فى اى مشكلة وبعدها بيوميين كنت فى الجنينة وفجاة اتفاجات بوجود عمرو وكان باين علية سكران ومن غير اى حاجة اتهجم عليا وكان
 
رحمة / الحيوان انا لازم اقول لسليم لازم يعلمو الادب الحيوان ده

همسة / لا يا رحمة انا مش عوزة اقول الى حد الى حصل خلاص كل حاجة خلصت

 رحمة / بس انتى ازاى تسكتى على حاجة زى دى 

همسة / انتى عارفة المشاكل الى كانت فى حياتى ومحبتش ادايق حد وكمان الحرس طردوة برة الفيلا وخلاص
 
رحمة بتحضن همسة اوى

وبيدخل هاشم و  سليم بيدخلو اوضة همسة و سليم بيبص لهمسة اوى وواقف مبيتحركش و همسة بتبصلو  و هاشم بيشاور لرحمة وبيضحكو على سليم و همسة 

هاشم / اية هتفضلو وقفيين كدة كتيير يلا خد عرستك المازون تحت 

سليم مبيتحركش خالص و هاشم بيخبط سليم من ضهرو اوى و سليم بيرتبك اوى وبيروح على همسة  وبيحضنها اوى  و هاشم و رحمة بيضحكو  و هاشم بيبعد سليم عن همسة 

هاشم / مش دلوقتى دة 

همسة بتتكسف اوى وبتضحك 

سليم / اة معلش اتحمست شوية 

رحمة / هنفضل هنا كتير خلونا ننزل يلا 

سليم بيمسك همسة من اديها وبينزلو للضيوف  سارة بتروح عليهم وبتباركلهم  و همسة و سليم بيروحو على والدت همسة وبيبسوها وبتباركلهم و هاشم بيخدهم على المازون وبيكتبو الكتاب والكل مبسووط طبعا

سليم / انا مبسوط اوى انتى دلوقتى مراتى 

همسة مكسوفة اوى و سليم بيبسها من جبنها و هاشم بيبدا يغنى و همسة و سليم بيرقصو مع بعض والكل حوليهم مبسوط وبيخرجو فى الجنينة بيكملو السهرة برة والكل  وبيرقص  و همسة بترقص مع يوسف و بتلمح عمرو واقف وره شجرة فى الجنينة و بتقلق احسن يعمل مشكلة

 
يوسف / همسة فى اية 

همسة / مفيش 

سليم بيروح على همسة وبيخدها من يوسف وبيرقص معاها  
و بيشيل همسة وبيلف بيها وفرحان اوى وبيبسها من جبنها 
 
همسة قلقانة اوى احسن عمرو ياخد الفرحة دى منها وبتدور علية مش موجوود فى المكان الى كان واقف فية
 
سليم / حببتى فى اية مالك انتى كويسة 

همسة / بس هروح اصلح الميكاب وهاجى 

سليم / هاجى معاكى 

همسة / لا انت خليك مش هتاخر 

      **********************************

همسة بتطلع على اوضتها وقلقانة اوى وبتروح على البلكونة وبتبص على عمرو فى الجنينة 

عمرو / بتدورى عليا 

همسة بتتخض وبتبص وره وبتشوف عمرو قاعدة فى الاوضة وبتروح علية بسرعة 

همسة / عمرو انت انت اية الى جابك هنا روح من هنا حالا 

عمرو / لا مش همشى من هنا غير لما اقولك على كل حاجة واية الى خلانى افقد اعصابى فى اليوم دة 

همسة / مش عوزة اسمع منك حاجة روح من هنا ارجووك 

عمرو / عمرو بيطلع مسدس 

همسة / انت انت هتعمل اية عاوز تقتلنى 

عمرو / لا مستحيل اقدر ازيكى همسة انا ازى نفسى ومقدرش ازيكى انتى 

همسة / وانت جايب دة لية 

عمرو / لازم سليم يدفع تمن الى عملو معايا هو الى قالى انك انتى وهو كنتو مع بعض فى اليوم الى كنتى فى شقتو وحصل بنكو علاقة 

همسة / اخرص خالص انت 

عمرو / قولى الى انتى عوزاة بس هو الى فرق بينى وبينك هو الى فهمنى ان انتى وهو كنتو مع بعض بس الى عرفتو انو فى اليوم دة هو كان نايم عند اختو ومحصلش حاجة بنكو 
هو كان قاصد انو يفرق بينى وبينك علشان يتجوزك

 
همسة / انت كداب كداب سليم مستحيل يعمل كدة 

عمرو / اسالية وكمان مصعب كان موجوود وسمع كل حاجة وكل الموظفيبن سمعو كلامو ان انتو الاتنين كنتو بتخنونى 

همسة دموعها بتنزل 

عمرو / حتى خسارة فية الموت هو دمر حياتى وحياتك احنا كنا هنكون سعداء مع بعض 

همسة منهارة من العياط و عمرو بيروح على همسة وبيمسك اديها 

عمرو / همسة تعالى معايا خلينا نروح من هنا 

همسة / اخرج من هنا انا بكرهكو كلكو روح من هنا 

عمرو لسة هيقرب عليها همسة بتبعدو بعنف وبتاخد منو المسدس وبتعيط اوى

 همسة / لو مروحتش من هنا انا هقتل نفسى

 
عمرو / همسة لا لااا يا همسة انا هروح بس ارجوكى متازيش نفسك انا خارج من هنا 

عمرو بيخرج وبيخبط فى يوسف ومصعب 

مصعب / مش دة عمرو 

يوسف/ دة الى كان خطيب همسة 

مصعب / اة 

ومصعب ويوسف بيروحو على اوضة همسة بسرعة يتطمنو عليها وبيشوفو همسة قاعدة وماسكة مسدس فى اديها وبتعيط  و يوسف بيجرى عليها وبياخد منها المسدس وبيرمية بعيد 

يوسف / همسة فى اية مالك همسة قوليقلى عمرو دة عملك حاجة
 
مصعب / لازم اقول لسليم

همسة / لااا 

ومصعب بيبص لهمسة و همسة بتروح لمصعب 

همسة / الى قالو عمرو دة حقيقى 

مصعب /عمرو هو قالك اية 

همسة / انت عارف هو قال اية يا مصعب انت كنت موجوود 

مصعب / سليم كان متعصب ومكنش عارف هو بيقول اية وكمان عمرو كان بيستفزو اوى وكلنا عارفيين ان مفيش حاجة زى دى حصلت 

يوسف / احنا وثقيين فيكى 

همسة / انت كنت عارف كمان حتى الموظفيين سمعووانا كنت بقول لية كانو بيبصولى بالطريقة دى وكنت حاسة ان فية حاجة بس انا 

همسة بتعيط 

مصعب / همسة انتى فاهمة غلط الموضوع صغيير اوى كان مجرد كلام 

همسة / شرفى واخلاقى عندكو مجرد كلام 

يوسف / الى يتكلم كلمة وحدة عليكى انا اقطعلو لسانو وكمان انتى و سليم اتجوزتو خلاص 

همسة / اة والناس دلوقتى زمنها بتقول انو شفق عليا واتجوزنى علشان الفضايح

يوسف / همسة انتى مكبرة الحكاية اوى 

همسة / اخرجو برة 

مصعب / همسة 

همسة / اخرجو برة مش عوزة اشوف حد

وردة  ✍️

ليست هناك تعليقات