إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 56💔

🍁   الحلقة   ٥٦🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

وفهد بيمسك اديها بحنية

فهد / شكرا 

وديمة  مبسوطة اوى

ديمة    / فيين الاكل انا جعانة اية مش جعان انت كمان 

فهد / انا جبت دة بس 

وديمة  بتاخد الشنطة من ايدو وموجود فية جبنة ومخلل وتوست 

ديمة     / وااو انا بحب المخلل دة اوى

و بتدى اكل لفهد وبتبتسم اوى وبيكلو مع بعض 

فهد / انا من بكرة هنزل اشوف شغل 

ديمة / بس هتشتغل اية 

فهد / اى حاجة هعمل اى حاجة علشان ابنى نفسى بنفسى 

  ديمة / وانا معاك فى اى طريق انت تختارو 

وبيقفو بيبصو لبعض اوى وفهد بيكسر الصمت

فهد  / اة ميين الى كانت عندك دى 

ديمة  / اة دى رودى بنت ابن صحبت البيت دى بنت لطيفة اوى وكانت بتساعدنى انا حبتها اوى 

فهد  / بالسرعة دى قدرتى تعملى علاقات حتى هنا 

ديمة / انت فاكر مراتك قليلة ولا اية 

فهد  / لا عارف انك مش قليلة ابدا  انتى روحى نامى يلا انتى تعبتى اوى النهاردة يلا روحى نامى وانا هنام على الكراسى هناك 

 ديمة  / لا ازاى انت روح نام على السرير وانا هنام على الكراسى 

فهد  /  لا طبعا يلا روحى نامى 

ديمة  / لا طب خلينا احنا الاتنين ننام على السرير متخفش انا مش بشخر وانا نايمة 

فهد  / عارف انتى نسية اننا كنا بنام فى اوضة وحدة 

ديمة    / صح انا نسيت
 
و بيروحو ينامو جمب بعض وديمة  بتبص لفهد  وهو بيبصلها اوى وهى جمبو 

فهد  / يلا نامى 

.
       ************************************

اسامة فى اوضته ومدايق اوى علشان موبيل فهد وديمة مقفول ومش عارف اى حاجة عنهم وسعاد وقفة قلقانة اوى عليهم واسامة بينزل 

سعاد / ها عرفت حاجة 

اسامة / لا مش عارف
 
وبيخرج عبد العزيز من اوضة  المكتب 

سعاد / يا عبد العزيز اعمل حاجة فهد 
 
عبد العزيز / فهد مش عاوز يعرفنى تانى خلاص مش راجع 

اسامة / بابا انا مش فاهم حاجة
 
عبد العزيز / ولا هتفهم فهد  راح ومش هيرجع القصر تانى ابدا

وعبد العزيز بيحط ايدو على قلبو وبيقع على الارض 

وسعاد و اسامة بيجرو علية بسرعة

.
       ************************************

فى الصباح

 فهد بيفتح عنية وبيبص فى الاوضة و ديمة مش موجودة وبيقلق اوى عليها وبيخرج من الاوضة وفى ناس كتيير برة بيغسلو هدوم  وناس شيلة مياة فى جرادل ووعيال بيجرو 

وفهد بيبص حولية بيشوف ديمة بتلعب مع بنت صغيرة فى المياة وبيبصلها قد اية بعد الظروف الى هم فيها لسة  سعيدة 

فهد   / ديمة 

و بتبص لفهد وبتجرى علية 

ديمة / صباح الخير يلا بسرعة ناقص نص ساعة بس

و بتشد فهد  وهو بيوقفها 

فهد  / فى اية ريحيين فيين 

ديمة  / انا حجزتلك فى الدوور علشان تاخد دووش 

وفهد  بيبص على الحمام هو حمام مشترك وواقف علية ناس

 
فهد   / لا مستحيل 

ديمة  / مفييش حاجة مستحيلة تعالة يلا 

وفهد بيتعصب اوى وبيبعد ايد ديمة عنو وبيرجع الاوضة 
وديمة بتروح وره
 
   ديمة / انا اسفة لو ديقتك 

وفهد بيتعصب وبيضرب الكرسى برجلو والكرسى بيتكسر
 
ديمة / ممكن تهدى نفسك شوية انت متعصب على الفاضى 

فهد / فعلا مفيش حاجة تعصب خالص انا المفرووض اقف فى الدوور علشان اخد دوش بس وعوزانى اخد دووش والناس دى كلها وقفة برة  انتى وخدة كل حاجة ببساطة وكان مفيش حاجة اتغيرت انا عارف انك بتعملى نفسك سعيدة وبتحولى تثبتى انك مبسوطة وبس  روحى لاهلك اعتزرى لاخوكى وهيسمحك على طوول روحى عيشى حياتك

وديمة دموعها بتنزل و بصوت عالى

  ديمة   / انا فعلا مش مبسوطة بس بحاول اكون مبسوطة يعنى مش لازم  اتعصب على كل حاجة حوليا واكسر بحاول اتعود على حياتى  وفعلا لو روحت لاهلى واعتزرت لسراج هيسامحنى بس مش هكون سعيدة فى حياتى علشان انت مش فيها انا عارفة انى مش فرقة معاك  وانى عبق عليك كمان انا مش هضغط عليك اكتر من كدة انا هروح من هنا

و بتخرج من الاوضة وبتعيط 

وفهد بيدايق وبيبص للاوضة وبيقاعد بيفكر وبيحس بوحدة
فظيعة من غيرها وبيحس انو مخنووق اوى وبيخرج من الاوضة بسرعة وبيدور على ديمة ومش موجودة وبينزل بسرعة من البيت وبيدور عليها بلهفة وبيبص بيشفها قاعدة لوحدها على الرصيف وبتعيط وبيروح يقاعد جمبها 

وديمة بتشوفو بتمسح دموعها 

فهد / انتى قاعدة هنا لية 

ديمة / دة شارع الحكومة وانا حرة اقاعد فى المكان الى يعجبنى 

و فهد بيبصلها وبيبتسم اوى  وديمة زعلانة وبتبص الاتجاة التانى و فهد بيخبطها فى كتفها بحنية وديمة بتبصلو اوى وبتبتسم 

فهد  / اسف انا محتجلك جمبى

وديمة مبسوطة اوى وبتحضن فهد  اوى

فهد  / ديمة احنا فى الشارع 

وديمة بتتكسف

ديمة / يعنى بتحبنى 

فهد بيبصلها اوى وبيضربها على دمغها
 
 فهد   / خلينا نطلع يلا الناس بتتفرج علينا يلا 

وديمة مديقة وبتطلع وره و اول ما بتطلع بتجرى على الحمام 
وبتشوف وحدة هتاخد دور فهد  فى الحمام 

   ديمة  / دة دوور جوزى انا حجزة من الصبح 

وفهد بيروح عليها لما بيشوف الست الى قدم ديمة هتتعصب عليها وباين عليها مفترية اوى 

فهد  / ديمة  بتعملى اية يلا تعالى خلاص 

ديمة     / لا استنى انا مش خايفة منها 

والست بتروح على ديمة فعلا و بتخاف وبترجع خطوة  وفى واحد بيروح عليهم 

الراجل / المياة اتقطعت خلاص 

وديمة بتبص لفهد اوى

فهد / يلا تعالى

  و بياخد ديمة على الاوضة بتاعتهم

 
فهد / اية الى كنتى بتعملية دة انتى اتجننتى هتتخنقى مع وحدة زى دى 

ديمة / على فكرة انا مكنتش خايفة منها ابدا 

وفهد  بيبصلها اوى وبيبتسم وديمة بتروح علية 

ديمة / انا كان ممكن اضربها بس 

وفهد بيبص لديمة  وبيضحك اوى عليها ومش قادر يوقف ضحك 

ديمة  / ابو شكلك انت رخم اوى على فكرة

و بتضحك وبتضرب فهد فى صدرو 

.
       ************************************

اسامة فى المستشفى قاعد  قدم العناية المركزة وولدو محجووز

سعاد / اسامة  لازم نوصل لفهد باى شكل 

اسامة / متقلقيش يا ماما انا هروح ادور علية بس بابا يتحسن الاول  واطمن علية 

سعاد / ابوك مش هيتحسن غير لما يشوف اخوك قدمه

وسعاد بتعيط واسامة بيخدها فى حضنو وبيهديها

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات