إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔 الحلقة 35💔

🍁   الحلقة    ٣٥   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

.

عبد العزيز / لو محتاجة مستشفى 

الدكتور / لالا هى بس تاخد الابر فى معادها وكمان اهم حاجة الكمدات 

وفاطمة بتاخد الدكتور توصلو 

عبد العزيز / ابنى ابعت اى حد يجييب الادوية لمراتك

سعاد / انا هنزل اجيبب مياة علشان اعملها كمدات 

عبد العزيز / متتعبيش نفسك جوزها هيتكفل بكل حاجة

وسعاد بتبص لعبد العزيز 

عبد العزيز / انتى عندك شغل كتيير تحت يلا 

فهد بيبعت السواق يجيب الادوية  وعبد العزيز وسعاد تحت 

فهد / بابا انا لازم امشى اتاخرت
 
عبد العزيز / المفرووض دلوقتى انك تكون جمب مراتك 

فهد  / انا هتصل بالمستشفى يبعتو ممرضة تفضل معاها 

عبد العزيز / انت دلوقتى هتطلع عند مراتك ومش هتخرج غير لما  ترجع تقف على رجليها من تانى كلامى مفهووم 

 فهد / يابابا  ايه الى حضرتك بتقولو دة 

عبد العزيز / اية قصدك انى كبرت وخرفت يعنى 

فهد   / لا يابابا انا مش قصدى بس انا عندى شغل كتيير وممكن فاطمة  تفضل معاها 

عبد العزيز / سعاد هاتى الكمدات لفهد
 
وسعاد معاها الكمدات وبتديها لفهد  وبتمشى تانى 

عبد العزيز / تطلع عند مراتك دلوقتى وتعملها كمدات زى ما الدكتور قال  ومش عاوز اى اعتراض منك اتفضل 

والسواق بيدخل ومعاة الادوية بتاعت ديمة وبيديها لفهد 
وهو  بيدايق اوى وبيطلع على اوضة ديمة وبيبصلها بغضب 
وهى نايمة وبتترعش وفهد  بيبصلها وبيتعصب اوى

 وبيضرب الفاظة بايدو وديمة بتتخض وبتفتح عنيها وبتشوف فهد متعصب وبتبص حوليها وبتشوف انها على السرير

ديمة / انا اية الى جبنى هنا 

وفهد  مبيردش عليها ومتعصب اوى 

وديمة بتحاول تقف ومبتقدرش وبتقع وبحركة عفوية من فهد بيجرى عليها  وبيسندها قبل ما تقع وبيبصلها اوى 
وكل الغضب الى كان جواة بيختفى فجاة وديمة مش قادرة تقف ومسكة فية اوى 

وفاطمة بتدخل عليهم  وبتشفهم وبتتكسف وبتخرج بسرعة 

فهد / انتى تعبانة لازم ترتاحى

وبينيمها على السرير وبيغطيها كويس وديمة بتبصلو اوى 
وبيجيب الادوية بتاعتها

فهد / لازم تخدى الادوية دلوقتى 

وديمة بتشوف فهد  بيجهز الابرة

ديمة / انت هتعمل اية 

فهد  / اية بتخافى

ديمة / اوعة تقرب منى
 
و فهد  بيضحك ضحكة ثقة

فهد /  جة وقت الانتقام 

وديمة بتصرخ وبتبعد عنو ومستخبية تحت البطنية 
وفهد بيضحك وسعاد بتدخل على صرخة ديمة

سعاد / فى اية 

ديمة / شوفى عاوز يعمل فيا اية شوفى 

فهد / دى الابرة الى كتبها الدكتور انتى خايفة لية انا الى بدى ابرة السكر لبابا  متخفيش 

ديمة / لا انت عاوز تقتلنى 

سعاد  بتبص لديمة  اوى وبتخرج وبتسبهموفهد  بيروح على ديمة وبيمسك درعها جامد و بتصرخ وبتغمض عنيها  وفهد بيديها الابرة 

ديمة / انا بكرهك ابعد عنى 

و فهد بيضحك عليها ضحكة غرور و بيروح يقاعد على كرسى وبيقرا كتاب وديمة نايمة بتبص علية وهو  قاعد 

.
       ************************************


بسمة فى البيت ومعاها لبس بيبى صغيير وبتتفرج علية 
وبتعيط اوى  وبتفتكر كلام اسامة معاها 

.
       ************************************

اسامة نايم على السرير وبيفتكر بسمة وهى بتعيط

اسامة / لية حاسس انك تعبانة دلوقتى

.
       ************************************


فى الليل

 فهد  قاعد  على الكنبة وبيشتغل فى الاب توب ومعاة ورق  تبع الشغل كتير ومشغول اوى وديمة بتتالم اوى وفهد بيبصلها وبيقرب عليها

فهد  / ديمة

 و بتفتح عنيها بالعفيا وتعبانة اوى  و بيحط ايدو على جبنها و سخنة اوى 

فهد / ديمة  انتى جسمك سخن اوى

 وفهد  بيحاول يتصل بالدكتور  والدكتور مبيردش علية وفهد  بيتعصب وبيرمى التلفون وبيروح على ديمة 

فهد. /ديمة اصحى خلينا نروح المستشفى 

ديمة  / ابعد انى ااااة انا عوزة ماما 

وفهد بيبص فى الساعة والوقت متاخر ومش عارف يعمل حاجة وديمة مش قادرة تتحرك خالص  و بيشلها بين دراعو 
و بتفتح عنيها براحة وبتبصلو اوى

ديمة /  انا همووت وهترتاح منى
 
و بيخدها على الحمام وبيفتح الدوش وبيحاول يوقفها تحت الدوش بس ديمة بتصرخ ومش قادرة تقف على رجليها وبتمسك فى فهد  اوى من رقبتو وحضناه وفهد بيبصلها اوى

 وبيبعد شعرها عن وشها ووبيشلها تانى بين دراعو وبينزل بيها تحت الدوش وديمة بتتعلق فى رقبتو  اوى وبتحضنو
 و فهد  بيضمها على صدرو وديمة بتترعش وبيضمها اوى

 
وفهد  بيحس بضربات قلبو سريعة  وبيغمض عيونو وبعد شوية  بيخرج بديمة من تحت الدوش وبيجبلها البورنس وبيلبسهلها و بتبصلو اوى وبتمسك ايدو وفهد  بيبصلها وبيخرج بيروح على اوضة ولدو وبيخبط عليهم  وسعاد بتفتح 

فهد  / ديمة
 
سعاد /اية الى عمل فيك كدة فى اية 

و بيبص لنفسو وهدومه كلها مياة

فهد  / مش وقتو تعالى
 
وسعاد بتروح وره 

فهد  / غيرلها هدومها بسرعة وانا هتصل بالدكتور 

وسعاد بتروح على ديمة بسرعة وبتشفها  وفهد  بيخرج برة   و بيكلم الدكتور بسرعة ومبيردش وسعاد بتخرج 

سعاد / دي تعبانة اوى لازم ننقلها المستشفى

و بيدخل وبيبصلها اوى وديمة تعبانة والحرارة منزلتش ولاول مرة بيحس بالخوف على ديمة وبيروح يغير هدومه بسرعة وبيروح على ديمة وبيشلها 

سعاد / هتروح فيين 

فهد / بلاغى بابا اننا هنروح على المستشفى مش هستنى اكتر من كدة

وسعاد بتجيب شال بتحطو على ديمة وهو  شيلها و بياخد ديمة وبيمشي وسعاد بتبص لفهد وهو نازل على السلم بلهفة وخوف عليها

.
       ************************************

فهد بياخد ديمة على المستشفى بسرعة وبيخدوها على اوضة والدكتور معاها و فهد  واقف برة  وبيفتكر لما نزل بيها تحت الدوش المياة  نزلة على وشها وبتستخبي فى حضنو 

والدكتور بيخرج 

فهد / دكتور ديمة عاملة اية 

الدكتور / بنعمل الى نقدر علية متقلقش هتكون كويسة بس كويس انك جبتها  على المستشفى بسرعة 

وفهد  بيدخل لديمة  وبتكون نايمة على السرير وبيبصلها اوى 

وبيدخل سراج واحمد وفايزة  وسراج بيروح على  فهد  وبيمسك فية 

احمد / سراج مش وقتو الى بتعملو دة نطمن على اختك الاول

 
والممرضة بتدخل 

احمد / لو سمحتى بنتى فيها اية 

الممرضة / هى عندها حمى ادعلها وان شاء الله هتكون بخير

 
فايزة قاعدة جمب ديمة وبتعيط 

فايزة / انا امبارح كلمتها وقالتلى انها مبسوطة وانها سعيدة وانى مقلقش عليها  اية الى حصلك يابنتى 

فهد بيبص لديمة  وبيخرج برة  وبيفكر فى كلام فايزة ان ديمة وهو كان بيدايقها كل الوقت كانت بتقول لولدتها انها مبسوطة 

ديمة بتفوق وبتبص بتشوف امها جمبها

ديمة  / ماما 

فايزة /  حببتى يابنتى انتى كويسة 

وديمة بتهز رسها بنعم 

سراج / عمل فيكى اية قولى عملك اية وانا امسحهولك من على الارض 

وديمة بتفتكر فهد لما كان قلقان عليها واخدها تحت الدوش وبتفتكر لما كان بيضمها على صدرو بحنية
 
ديمة  / لا فهد معمليش حاجة فهد كان سهران جمبى طول الليل ومسبنيش ولا لحظة 

احمد بيبص لديمة

احمد / متاكدة
 
و بتهز رسها بنعم  و الممرضة بتدخل

الممرضة / لو سمحتو هى لازم ترتاح والدكتور مانع الزيارة عنها  لحد ما تتحسن حالتها 

فايزة / انا مش هسيب بنتى ابدا 

احمد / فايزة يلا خلينا نمشى دلوقتى خليها ترتاح المهم اننا اطمنا عليها

  وبيخرجو كلهم وبيبصو لفهد  الى قاعد جمب الباب وفهد بيبص لسراج 

سراج / بابا انا مستنيكو فى العربية 

واحمد بيروح لفهد

احمد / انا حابب اعتزرلك عن الى عملو سراج 

فهد / ولايهمك ياعمى
 
احمد / احنا هنمشى وهنسيب ديمة فى امنتك 

واحمد وفايزة بيمشو وفهد  بيدخل لديمة وبتكون نايمة 

الممرضة / لو سمحت خليها ترتاح

وفهد  بيخرج وبيروح على الكفترية بيشرب قهوة  و الممرضة بتصحى ديمة علشان الادوية وديمة بتسمع صريخ وحدة فى الاوضة التانية

 
ديمة / فى اية 

الممرضة / متخفيش دى مريضة احمدى ربنا ان حررتك نزلت بسرعة دى مريضة بالحما بس كانت شديدة على مخها وفقدت الزاكرة من شدة الحرارة  ورجعت طفلة صغيرة وجوزها تعبان معاها اوى ارتاحى انتى 

وديمة بتبص للممرضة اوى و بتفكر
 
وبعد شوية فهد بيدخل  وديمة بتعمل نفسها نايمة و بيقرب منها وبيقاعد على الكرسى جمبها 

.
       ************************************

فى الصباح

 ديمة بتتفرج على فهد  وهو نايم على الكرسى جمها وموبيل فهد بيرن و بيصحى وديمة بتعمل نفسها نايمة

فهد / الو 

اسلام / فى اوراق مهمة لازم حضرتك تمضى عليها وكمان الشيك الى هيروح  للفرع الجديد 

فهد / انا عارف دة كلو اجل كل حاجة دلوقتى 

اسلام / بس لو الشيك دة موصلش النهاردة 

فهد   / انت الى بتشتغل عندى ولا انا الى بشتغل عندك انا مش ناقص  اى حاجة اجلها بعديين

 
و بيقفل التلفون ومدايق اوى ومتعصب اوى وموبيلو بيرن تانى وبيكون عبد العزيز بيطمن على ديمة 

فهد  / يابابا كدة كل شغلى واقف علشان اخدم الهانم انا مقدرش استحمل اكتر من كدة انا منمتش من امبارح وسهران معاها طول اليل علشان حضرتك  طلبت كدة
وبس وانا مش مستعد افضل هنا اكتر من كدة 

وديمة بتفتح عنيها وبتبص لفهد  ومديقة اوى 

فهد / بابا لو سمحت ابعت فاطمة تفضل عندها انا في مصايب فى الشركة

و بيقفل التلفون وديمة متغاظة منو اوى وبتدخل فايزة واحمد 

احمد / هى عاملة اية دلوقتى 

فهد / الدكتور بيقول انها احسن كتيير

و بيبص فى الساعة 

احمد / لو عندك اى مشوار روح انت ياابنى وانا وولدتها هنفضل معاها 

وفهد بيبص لديمة
 
فهد / انا هروح نص ساعة ولو فى اى حاجة كلمنى 

وفجاة ديمة  بتفتح عنيها وبتعيط وفايزة بتحضنها

فايزة / فى اية يا بنتى  مالك 

وديمة عمالة تصرخ جامد

فهد / دكتور دكتور بسرعة 

والدكتور بيدخل لديمة وبيخرجهم كلهم برة 

فايزة / بنتى حصلها اية فجاة احمد ديمة فيها اية 

وفهد واقف ومش عارف فى اية هى كانت كويسة جدا 
وبعد شوية الدكتور بيخرج 

احمد / دكتور بنتى 

الدكتور / ممكن تهدو شوية لازم نتكلم الاول فى المكتب 

فايزة  / احمد انا مش هتحرك من هنا غير لما اطمن على بنتى

فهد / دكتور لو سمحت ممكن تقول باختصار فى اية 

الدكتور / اللى هقولو دة مش هتقدرو تستوعبوة بسهولة بس من شدة الحرارة  على مخها حصل خلل فى خلايا المخ 

وفايزة بتعيط
 
فهد / يعنى اية

الدكتور / يعنى المدام ديمة تصرفتها حاليا تصرفات طفلة خمس سنين 

احمد / يعنى اية انا مش فاهم حاجة 

الدكتور / انا اسف وممكن كمان متعرفكوش
 
وفهد واقف ومش فاهم حاجة خالص

فهد / احنا ممكن ننقلها اى مستشفى تانى او ممكن تسافر برة مصر

الدكتور / بس ممنوع تتعرض لاى ضغط 

احمد / ممكن نطمن عليها يا دكتور 

الدكتور / اتفضلو

 واحمد وفايزة والدكتور بيدخلو لديمة  وهى قاعدة على السرير 

فايزة / ديمة بنتى انتى كويسة 

وديمة بتعيط زى الطفلة الصغيرة

احمد / فى اية يا بنتى مالك اهدى يا روحى 

ديمة / بابا بابا 

احمد / نعم ياروحى مالك 

و بتجرى على فهد بسرعة وبتمسك دراعو 

ديمة / بابا بابا خدنى من هنا 😲😲😲

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات