إبحث عن موضوع

رواية احببت قاسي💔الحلقة 34💔

🍁   الحلقة     ٣٤   🍁

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

وبيدخل وزير الصناعة وفهد بيروح علية وبيسلم علية 
وديمة بتروح على عبد العزيز وسعاد وبتفضل  معاهم

عبد العزيز / طلعة حلوة اوى يا بنتى وشكرا المكان جميل وكل حاجة فى مكانها بالظبط 
 
ديمة / شكرا يا عمى
 
وسعاد مبتتكلمش باين انها مش عجبها حاجة وفهد قاعد مع الوزير وبيتكلمو والوزير بيقف هو وفهد وبيروحو  لعبد العزيز وبيسلم علية 

الوزير / انا قولت لازم اجى بنفسى اسلم عليك 

عبد العزيز / دة شرف ليا طبعا 

الوزير / قليل جدا من رجال الاعمال الى شغلهم مظبوط زى فهد وواجب  علينا اننا نشجعهم 

والوزير بيبص لديمة

الوزير / اهلا يا مدام 

وديمة بتسلم علية بكل احترام والوزير بيستاذن وبيمشى وفهد بيروح يوصلو لحد عربيتو وبتبدا الحفلة والكل مبسوط وفهد طول الحفلة قاعد مع رجال اعمال بيتفقو على شغل مع بعض

وعبد العزيز بيقف فى وسط الحفلة

عبد العزيز / انا حابب اقول كلمتيين اولا انا فخور بابنى جدا وكل اب بيتمنى ابن زيك يا فهد  ومش عاوز انسى مرات ابنى الى على طول وقفة معاة 

وديمة بتبص لفهد وهو بيبصلها اوى
 
عبد العزيز / الى من غيرها مكنتش حفلة الافتتاح دى ناجحة للدرجة دى

وديمة بتبتسم والكل بيحيوها الا فهد الى بيبصلها بغرور 

عبد العزيز / بس انا حابب اقدملها هدية تعالى يابنتى

وديمة متفاجاة وبتقرب من عبد العزيز وعبد العزيز بيشاور للمحامى وبياخد منو ملف 

عبد العزيز / فهد

وفهد  بيروح يقف جمبو 

عبد العزيز / انا كتبت المصنع دة بالنص بينك انت وديمة
 و كمان ليها نفس سلطاتك حتى فى الادارة 

وفهد مش مصدق وبيبان علية العصبية 

ديمة / عمى بس انا 

عبد العزيز / دى هدية منى اتفضلى دة حقك  

ديمة بتبص لفهد اوى

عبد العزيز / خدى يا بنتى الف مبرووك انا متاكد ان انتى
 و فهد هتعملو شغل مع بعض

و بتاخد الملف منو ومش عارفة تعمل اية ولا تقول اية 

ديمة / شكرا يا عمى

والكل فرحان وبيسقفو اوى ومبسوطيين وفهد فى نص الحفلة بيقرب من ديمة
 
فهد / مبرووك يا مدام ياريت تكونى مبسوطة 

ديمة / اكيد مش هكون مبسوطة انى هشتغل معاك 

فهد  / عرفتى تخططى صح 

و بتبصلو اوى وبتتعصب ولسة هترد علية 

اسلام / بش مهندس طلبينك هناك

و بيسيب ديمة وبيمشى بيروح يقاعد  مع رجال اعمال

.
       ************************************


جودى قاعدة  فى اوضتها وبتفكر وباب الاوضة بيتفتح وبيدخل عمر 

جودى / عمر حمدالله على سلمتك انت مبتردش على تليفونك لية قلقتنى عليك 

عمر / انا تعبان عاوز ارتاح

جودى /انت كويس 

عمر / تعبان من الشغل طول اليوميين دوول وانا من اجتماع لاجتماع تانى  ااااة تعبان مش قادر 

جودى / ثوانى اعملك حاجة تاكلها زمانك جعان 

عمر / لا بس خلينى ارتاح شوية 

وعمر بيروح على السرير وبينام

جودى / انت هتنام بهدومك

وعمر بيروح فى النوم على طول ومبيردش عليها وجودى بتروح بتقلعو الجزمة وبتغطية كويس وبتسيبو ينام 
بس الحزن باين على وشها 

.
       ************************************

ريم قاعدة بتتفرج على التلفزيوون وسرحانة

سراج / ريم هاتى الاخبار 

وريم سرحانة

سراج / ريم انتى كويسة 

ريم / مش عارفة عقلى مش قادر يصدق الى بسمة عملتو دة 
ازاى تحمل من غيير جواز ازاى 

سراج / هخلى ديمة تتكلم معاها وتشوف اية المشكلة بالظبط
 
ريم / يمكن يكون حد ضحك عليها ولا يمكن لالالا   

سراج / ريم كفاية بلاش نظلمها انا بعتبر بسمة زى ديمة ولازم اعرف ازاى دة حصل  يمكن تكون فى مشكلة واحنا منعرفش حاجة 

.
       ************************************


فى الليل ديمة فى الاوضة وبتشيل الاكسسوارات الى لبساها قدم المرايا و فهد  بيقف وره وديمة بتبصلو فى المرايا 

فهد  / مبروووك بالسرعة دى 

ديمة / تقصد اية 

فهد / انتى كنتى غايبة عن البيت فترة ورجعتى من يوميين بس  وخليتى بابا فى اليوميبن دول يكتبلك نص المصنع باسمك  يعنى حوالى ٦ مليوون دة غيير حقوق فى الادارة
 
و بتتعصب اوى وبتلف وبتبصلو في عينو 

ديمة  / اولا انا مش عوزة حاجة ثانيا انت عارف ومتاكد ان انا مش من النوع دة  وبلاش تستفزنى احسنلك 

فهد  / بلاش استفزك واحسنلى هتعملى اية يعنى 

و بترفع صبعها فى وشو
 
ديمة / ابعد عنى
 
وفهد  بينزل صبعها وبيبصلها بكل ثقة وغروور

 
فهد / مقلتيش هتعملى اية يعنى 

وديمة بتتعصب

ديمة / انا ممكن ممكن اكسر الاب توب بتاعك مثلا 

فهد / ياااة دة بجد 

ديمة  / واكسر دماغك كمان 

و فهد بيقرب منها و بتخاف وبترجع بضهرها  بخوف 

فهد / قولتى اية 

و بتبصلو اوى وبتشوف الغضب فى عنية و بيمسك درعها بقوة وديمة بتتالم اوى 

ديمة / اااة ابعد عنى ااة سبنى

و بكعب الجزمة بتدوس على رجل فهد جامد و بيتالم وبيسبها 

ديمة  / انت لو لمستنى تانى انا مش هسكت 

و لسة هيقرب منها تانى و بتاخد هدومها وبتجرى على الحمام

.
       ************************************


 فى الصباح

اسامة فى المستشفى وبيوصل الفطار وقاعد ومدايق اوى 
وبيدخل الدكتور محمود

محمود / صباح الخير عامل اية النهاردة 
 
اسامة / انا مش عارف انا هنا لية انا حاسس انى كويس ومفيش حاجة

محمود / اصبر شوية لازم نتاكد ان كل السموم دى خرجت من جسمك 

واسامة بيدايق اوى 

اسامة / انا عاوز فهد خلية يجى انا عوزو 

محمود / ممكن الاول تخلينى اكشف عليك وبعديين نتكلم 

اسامة / انا قولتلك انى كويس ابعد عنى بقي

و بيبعد محمود بعنف ومحمود بيخرج وبعد شوية بيدخل ومعاة اتنين من الامن وفى اديهم كلبشات  بتاعت المرضى واسامة بيشفهم 

اسامة / دكتور خليهم بعيد عنى احسن 

محمود /  الى بتعملو دة بيضرك مش بينفعك انت لازم تكمل علاجك  للاخر ولازم تدينا فرصة اننا نشوف شغلنا كمان

والامن بيروحو على اسامة وبيمسكوة وبينيمة على السرير وبيكلبشو ايدو ورجلو واسامة متعصب اوى وبيصرخ 

محمود /  حاول تهدى نفسك شوية

ومحمود بيسحب من اسامة دم علشان التحليل وبيكمل كشف

اسامة/ عاوز فهد

ومحمود بيبصلو اوى وبيحس من عيون اسامة انو محتاج اخوة فعلا 

محمود / ماشى انا هكلمو  بس انت لازم تهدى شوية ارتاح
 
واسامة بيبصلو اوى ومدايق اوى من ربط ايدو ورجلو 

.
       ************************************


فهد بيصحى من النوم وبيبص على ديمة وهى نايمة وبيغير هدومه وديمة لسة نايمة وبيحاول يخبط فى دولاب الهدوم علشان تصحى ومفيش فايدة وكل شوية يعمل اصوات

 حوليها علشان تصحى ومفيش فايدة وبينزل على تحت وعبد العزيز قاعد على الكرسى المعتاد بتاعو فى  الرسبشن وبيبتسم اول ما بيشوف فهد وفهد بيروح علية وبيبوس ادية

عبد العزيز / صباح الخيير يا ابنى 

فهد / صباح الخير يا بابا صحتك عاملة اية دلوقتى 

عبد العزيز / انا كويس مدام انت واخواتك كويسين احجزلى طيارة على شرم النهاردة لازم اروح اطمن على اخوك بقالو شهر برة البيت وانا ولا سمعت صوتو ولا شفتو لازم اطمن علية  انت عارف ان اسامة طايش خايف يكون بيعمل حاجة غلط 

فهد / متقلقش يابابا انا مخلى ناس حطة عنها علية فى كل حتة ولو فى  اى حاجة كانو بلغونى فورا 

عبد العزيز / بس بلغنى لما تقدر توصلو لازم اكلمو وكمان امك مبتعرفش تنام  من خوفها علية 

فهد بيبص لسعاد وهى بتجهز السفرة

فهد / لية هى بتقدر تحس زينا 

عبد العزيز / فهد متنساش انها امك ومش هسمحلك تتكلم عليها كدة وخصوصا قدمى انا عارف ان المشكلة الى حصلت زمان دى شرخت العلاقة  بنكو انت وامك بس متنساش انها مراتى وام اولادى 

وفهد بيدايق اوى 

سعاد / السفرة جاهزة

عبد العزيز / فيين مراتك 

فهد / نايمة لسة 

عبد العزيز / خليها تنام الحفلة امبارح كانت متعبة جدا ولسة فى شغل كتيبر قدمها فى المستقبل 

فهد / بابا انا كنت عاوز اتكلم مع حضرتك فى الموضوع دة 

عبد العزيز / انا عارف انت هتقول اية بس متخفش انا عملت الصح 

وفهد لسة هيتكلم

سعاد / فيين مراتك ولا مستنية انى اطلعلها الفطار لحد اوضتها 

عبد العزيز / اطلع يا ابنى صحى مراتك احسن وخليها تفطر معانا يلا 

وفهد  بيبص لسعاد وبيطلع وهو على السلم محمود بيتصل بية

فهد / الو محمود

ومحمود بيقولو على اسامة وعلى حالتو وانو عاوز يشوفو 

فهد  /بس انا مشغوول اليوميين دول اول ما افضى هاجى المستشفى

 و بيقفل التليفون وبيروح على الاوضة وديمة لسة نايمة 
فهد بيبص عليها من بعيد وبيخبط على المخدة وهى نايمة 
و مش بتصحى 

فهد  / اييية انتى هتفضلى نايمة لبكرة 

ديمة / ابعد عنى يا هتلر بقي 

و بيسمع الاسم دة وبيدايق وبيمسك اديها وبيشدها وهى نايمة  علشان تقاعد  وبيحس انها سخنة اوى وبيحط ايدو على خدها  وبيبص على التكييف وبيكون عالى وبيوطى التكييف  وبيروح عليها 

فهد  / انتى سخنة اوى يلا اصحى
 
ديمة  / اااة انا تعبانة خلينى نايمة 

و بتصحى وتعبانة اوى وجسمها سخن اوى

فهد/ مستنين حضرتك على الفطار خلصى يلا غيرى هدومك وانزلى
 
وديمة ماسكة دمغها ولسة بتقف وبتحس بدوخة قوية وبتقع على الارض وفهد كان هيخرج من الاوضة وبيجرى عليها بسرعة وبلهفة 

فهد  /  ديمة    ديمة اصحى ديمة

و بيشلها بسرعة وبينيمها على السرير وبيحاول يفوقها 
بس مش عارف وبينزل على تحت

فهد / بابا انا طلبت الدكتور علشان ديمة 

عبد العزيز / لية يا ابنى فى اية ملها 

فهد / حرارتها عليا وداخت ووقعت على الارض 

سعاد بتسيب الى فى اديها وبتروح على اوضة ديمة هى وعبد العزيز  وبيشوفو ديمة قد اية تعبانة 

عبد العزيز / خلينا ننقلها المستشفى احسن 

فهد/ بس يجى الدكتور وهو يقرر مش يمكن تكون بتمثل 

وعبد العزيز بيبص لفهد  اوى 

فهد  / مش قصدى يابابا بس 

الدكتور بيوصل وفاطمة بتطلعو على اوضة ديمة
 
الدكتور / لو سمحتو ممكن تخرجو برة حد بس يساعدنى
 
عبد العزيز بيشاور لسعاد تخرج معاة 

الدكتور / بش مهندس ممكن تخليك معايا 

فهد بيبص لولدو ومبيقدرش يتكلم وبيفضل مع الدكتور 
والدكتور بيكشف عليها وفهد واقف بعيد عنهم 

الدكتور / لو سمحت ممكن تساعدنى اكشف على ضهرها 

فهد / نعم 

الدكتور / ضهرها 

وفهد بيدايق اوى وبيروح على ديمة  وبيحاول يخليها تقاعد  والدكتور بيكشف على ضهرها وبيبص لديمة وبيشوف انو وخدها فى حضنو وقريبة منو اوى  وبيبص لمامحها البريئة 

الدكتور / خلاص نيمها

وفهد  بينيم ديمة تانى وبيغطيها وبيبص عليها 

الدكتور / هى عندها حمة بس متقلقش هتكون كويسة

والدكتور بيخرج وعبد العزيز وسعاد وقفيين برة 

الدكتور / لازم الادوية دى تيجى فورا وفى حقن يوميا وتتعمل كمدات فورا علشان الحرارة تنزل وانا بكرة هاجى اطمن عليها 

عبد العزيز / لو محتاجة مستشفى 

الدكتور / لالا هى بس تاخد الابر فى معادها وكمان اهم حاجة الكمدات 

وفاطمة بتاخد الدكتور توصلو 

عبد العزيز / ابنى ابعت اى حد يجييب الادوية لمراتك

سعاد / انا هنزل اجيبب مياة علشان اعملها كمدات 

عبد العزيز / متتعبيش نفسك جوزها هيتكفل بكل حاجة

وسعاد بتبص لعبد العزيز 

عبد العزيز / انتى عندك شغل كتيير تحت يلا

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات