قصة كرسي الجن الجزء العاشر
#كرسى_الجن
#الجزء_العاشر
اعوذ بكلمات الله التامات
عبدلله ركب الاسانسير ...عشان يطلع الحسابات
ركبت معاه وحدة بنت
مبصش على شكلها ولا ملامحها
اصلا دماغه مصدعة
ضغطة على بسبب موضوع سارة
ومضايق
وشايل الهم وعمال يفكر
بس سمع صوت غريب طالع من نحية البنت الى ركبت معاه
اتخض وبص نحيتها بسرع لقها نفس البنت الى ركبة الاسانسير ووقف بيها وخرجت من الحيطة
بصلها عبدلله وبدا يرجع بضهرة لورا
بصيتله وابتسمت .....
فضل باصصلها ومتنح
هزت راسها كدة باستغراب
وقالته مالك فى حاجة
فضل باصص ومتنح
وصل الاسانسير
سابتة وطلعت ...
فضل واقف مكانة برضو مابيتحركش ...
الاسانسير قرب يقفل
انتبة لنفسة
وراح طلع بسرعة
لقهاها اختفت ...
بص يمين وشمال ملقهاش
........
كريم حس باحراج ...
مبقاش عارف يتصرف ازاى بموقف زى دة
ومش فاهم اصلاةهو بيتصرف صح ولا غلط
فضل واقف شوية
وبعدين راح سلم على اهل هدير وقالهم ان شاء الله سارة تبقى كويسة
وهيبقى يطمت عليها ...
وندة هدير ع جمب
كريم :- هدير لو سمحتى عاوزك
ومشى قدام شوية
مشت وراه هدير
كريم:- انا عارف انه مش وقتة
بس زى منتى عارفة وقتنا ضيق
وضرورى ايجى تحضرى حصة بكرة التعويضية
الفيزياء مادة تقيلة مع الاسف وتكويم الدروس هيعمل مشكلة
عشان محتاجين نراجع كمان عليهم كتير
هدير :- طيب ماينفعش حتى ناجل بس حصة بكرة
انا لسة مروحتش ومذاكراش ومش عارفة حروح امتى وهنام امتى و
كريم:- دى مشكلتك ... حليها
عن اذنك
وسابها ومشى
فضلت هدير واقفة باصة علية ومش فاهمة مالة دة
هو بيتحول !
......
بدات سارة تفوق من البنج ودخلوا اهلها يشوفوها
سارة :- انا فين
اى االى حصل
بتعيطوا لية
فين ماما
القطة ....
شيتوس ... حد اكلها
عشتوها
ولا
الكلب .... عضنى
وفضلت تصرخ وتعيط
عاوزة ماما فين ماما
فين ماما
لية مش شيفاها معاكم
عو انا لية مش حاسة برجلة
حاسة بوجع جامد عند ركبتى
هى رجلى اتكسرت !
هو فى اى
انتوا ساكتين ليه
طيب هى فين ماما ؟
هى مجتش معانا !
انا مصدعة اوووووى
وجعانة
قرب منها بباها وحضنها جاااااامد
بابا سارة :- سارة
ماما تعبانة شوية بتقيس الضغط وجلية
عاوز اقولك ع حاجة
طبعا انتى بتحبى ربنا صح؟
سارة:'- فى اى
بابا سارة :- ردى ..بتحبى ربنا صح !
سارة :- اكيد فى اى بقى
بابا سارة:- انتى عارفة ان كل جسمنا بتاع ربنا صح
هو الى مديهولنا
وان اى حاجة بتحصلنا
اكيد ربنا شايف ان دة احسن لينا صح
والمفروض منزعلش من قضاء ربنا
ونفرح مهما حصل
وتقول الحمد لله
سارة :- هى ماما ماتت !
فين ماما
بابا سارة :- بعد الشر
ماما تعبانة وبالاوضة الى جمبك
سارة :- طيب فى اى
كلكم كويسين
فين تيتا
تيتا حصلها حاجة !
بابا سارة :- لا هى بخير بس مرضناش نقولها عشان ماتزعلش
سارة:- طيب فى اى !
بابا سارة :-
بصى يا سارة
انتى ... فقدتى رجلك
مع الاسف
ودة اكيد خير
سارة :- فقدت رجلى يعنى اى
بابا سارة :-
يعنى الدكتور اضطر يقطع رجلك عشان تعيشى
سارة :- يعنى انا بقيت برجل وحدة
بتهزر
بيهزر صح يا معتز
بيهزر صح يا هدير
عمى ...بابا بيهزر صح
قولوا صح
يعنى ايييييية ....يعنى انا بقيت برجل وحدة
بعنى اييييييية
لاااااااا
لية وافقتم يعمل الدكتور كدة
لية وافقتم يعمل فيا كدة
كنتوا سببتونى اموووووووت
انا عاوزة رجلى
خلوة يرجعها
انا عاوزة رجلى
رجعوهااااااالى
فين ماما
فين ماما .....
........بعمارة العيلة
العمارة كانت فاضية مافيهاش غير الجدة وسعاد
البوابة كانت مقفولة
كرة وحدة هجم رياح على شكل دولمة لونها اسود
فتحت باب العمارة
وبالمدخل اتجمع الدخان الاسود
واتحول لراجل طويييل لونة اسود
لابس قميص احمر وبنطالون اسود
وفضل يطلع ع السلم
وكل ما يعدى قدام شقة يخبط عليها خبطتين ويقرب راسة من الباب ويشم ريحتة
وهو طالع خبط على شقة الجدة
وكمل طلوع لحد ماوصل عند شقة سعاد
خيط ع الباب وشم ريحتة
وبتدين اخترق الباب ودخل من غير ما حد يفتحلة او الباب يتفتح
طبعا الجدى كانت سمعت خبط الباب
عقبال ما قامت وفتحت
ملقتش حد
قفلت الباب ودخلت ..
فى شقة سعاد
كانت سعاد واقفة بالبلكونة مستنياهم يرجعوا عشان تعرف حصل اى ....
فضل الشخص دى يلف بالشقة
ويشم بكل حاجة
وصل عند الحمام
دخل الحمام وقفل الباب
سمعت سعاد صوت هبد الباب
دخلت جرى فكرت معتز جة
ملقتش حد بالبيت
بس شامة ريحة شياط بالمكان
فضلت تلف يالشقة
ودخلت الاوض
والمطبخ
وقربت عند الحمام
وفتحت الباب.....
لقت ريحة شياط جامدة
بس مافيش حظ بالحمام ....نهائى
... ................
فى المستشفى
عبدلله:- هويام ..هدير
يلا عشان اروحكم يلا يا مرات عمى اروحك
وانا وبابا سارة ومامتها هنفضل جمبها
هدير :- لا انا قاعدة
هويام :- وانا كمان
عبدلله :- مش هينفع تباتوا هيسمحوا لحد بس
وانا كدة كدة شغال ومامت سارة محجوزة فباباها بس ال هيعبر قاعد
معتز:- خليك انت بشغلك يلا يا بنات انا هروحكم
وشد هويام وهدير من اديهم وطلع وندة ع مرات عمة مامت هويام ومؤات عمات مامت هدير
وندة ع ادهم وطلع
عبدلله:- بينة وبين نفسه
مش طبيعى معتز دة ماعندوش زوق
لما وصلوا العمارة ادهم طلع جرى ع شقة جدتة
ومامته قالت هدخل اطمن ع الحجة واحكيلها
ع الى حصل ... ودخلت هويام معاهم قالت هسلم واطلع
ودخلت هدير ومامتها شقتهم
ومعتز طلع ع فوق ع شقته
سلمت هويام ع جدتها وطلعت
لقت معتز قاعد ع السلم ع باب شقته وعمال يعيط
هويام اول لما شافتة اتخضت بالاول
هويام:- بسم الله الرحمن الرحيم
فجعتنى
اى الى مقعدك هنا
اول ما شافها قام جرى دخل شقتة وقفل الباب بوشها
......
الجدة اول ما حكولها قعدت تعيط وتلطم وتدعى لسارة
وفضلت تقول البيت دة ملعووووون
ملعووووون
لازم اشوف حل
وانقذ عيلتى
مامت هويام :- بتقولى اى
هو فى اى
يعنى اى ملعون !
الجدة :- سيبونى دلوقتى
ارجوكم
طلعت هويام الشقة
وفتحت ودخلت ..... ووراها مامتها وادهم
فى المستشفى
مامت سارة :- بدات تفوق وتسال ع سارة
جة عبدلله خدها وداها لسارة
حضنوا بعض جامد وفضلوا يعيطوا
سارة :- سيبتيهم يقطعوا رجلى لية يا ماما
لية مرفضتيش
لية يا ماما
هروح المدرسة ازاى دلوقتى
صحابى هيقولوا عليا اى
لية يا ماما لييييية
انا عاوزة اموووووووت
يارب خدنى
حضنتها مامتها جامد
وهى حضناها
افتكرت الحلم
الى سارة حلمت بية الصبح ...
الحلم ((
سارة كانت نايمة على السرير
وحطة الهاند فرى فى ودنها
وبتسمع البوم اصالة الجديد ....
ومغمضة عنيها ومستجمة مع نفسها ... وبتتخيل
تفاصيل تنفع مع كل اغنية
كانها بنتخيل فديو كليب لكل اغنية ...
ومرة وحدة حست بالسرير بيترج بيها
وبيتهز جااااااااااااامد
فتحت عنيها بس من كتر قوة اهتزاز السرير ... مقدرتش تملك نفسها وتقوم .... ومرة وحدة ظهر قدامها ..
واحد واقف على اول السرير وباصصلها وبيضحك ...
وهو الى بيهزر السرير جامد وبيشيلة ويهبدة
ويرجع يهزة جامد
كانت سارة مرعوبة وحست ان دقات قلبها بدات تقل
وبدات تحس بهبوط
وبدات تحس انها بتتسحب من الواقع وبتدخل فى تفاصيل وترجع تقتح عنيها تطلع منها
لكن حاجة اقوى منها بتسحبها جوة التفاصيل دى تانى
لحد ما فقدت القدرة على المقاومة .... ولقت نفسها بمكان زى كهف
والشخص الى كان واقف على سريها وبيهزة مديها ضهرة و ماسك كلب اسود كبير
والكلب عمال يهوهو وعاوز يهجم على سارة
وهى واقفة وخايفة ومش لاقية مكان تخرج منة
ومرة وحدة الراجل دة ساب الكلب
الكلب جرى هجم على سارة
وفضل ياكل فى جسمها وحست بالالم كانة حقيقى
عاشت الوجع كانة حقيقة .. مش مجرد حلم...
فضلت تصرخ بالحلم والراجل يلف حواليها ويضحك بصوت عالى بشكل مخيف
والكلب عمال ياكل فى جسمها ويفصل عضمها عن جسمها
لحد ما اغمى عليها ....))
قامت وقفت وقعدت تلطم وتصوت
وتقول كانت اشارة
كانت اشارة
وانا مصدقتهاش
واستهونت بالى حكتهولى
انا السبب
انا السببب
واستمر الوضع بحالة سيئة لحد الصبح
........
مخدش عرف ينام
لا الى بالمشتشفى
ولا الى روحوا
الساعة بقت 10
والنفروض هدير تقوم تلبس ع تروح الدرس
طبعاةمش قادرة خالص
ولا نايمة ولا مذاكرة
وبنفس الوقت مينفعش يكون المدرس مفضى نفسه وبيعوضها حصص
وبدون مقابل وتطنش
اضطرت تقوم تلبس وتنزل
وصلت السنتر
لقت كريم قاعد مستنيها
ومحضر لها سندوتشات عشان تفطر
كريم:- صباح الخير
كنت حاسس انك مش هتيجى
هدير :- صباح اى
انا منمتش لسة
كريم:- وطبعا مفطرتيش
هدير :- ماليش نفس الصراحة .
كريم :- ماينفعش
انا عامل حسابك بفطار معايا اهو
يلا كلى وادخلى اغسلى وشك
وهطلب قهوة من القهوة الى تحت
عشان نبدا
هدير :- لا شكرا انا تمام
ممكن نشتغل
كريم:- ع فكرة ... انا مش بسألك
ولا بطلب منك
انا بامرك ...كلامى كلة يتسمع
اتفضلى كلى
واغسلى وشك عقبال مطلب قهوة
وسابها وقام
حاولة تاكل سنداوتش بالعافة
وقامت غسلت وشها
ورجعت سندة راسها ع المكتب ....
ونامت هدير ع نفسها
دخل كريم :- شافها كدة
فضل واقف الاول مش عارف يتصرف ازاى
وبعدين طلع وقفل عليها القاعة وخرج
بعد ساعة ونص
صحت هدير
بصت ع الساعة
هدير :- ياخبر اسود 12 ونص
اى الى انا هببتة دة
فتحت الباب وطلعت تشوف المستر
لقتية قاعد برة مولع سجارة وبيكتب حاجات
هدير :- انا اسفة
محستش ع نفسى
اسفة
كريم :- حصل خير مافيش مشكلة
انا الى غلطان انى مقدرتش اصلا وضعك
كان المفروض تاجزى انهاردة
وانتى بالحالة دى
هدير :- طبعا مش هنلحق
كريم :- مع الاسف
بس مش مشكلة
تتعوض
فتضل نص ساعة ع حصة e
هتقدرى تحضرى ولا اى
هدير :- لا هحضر طبعا كفاية الفزياء الى عمالة تضيع منى
كريم تمام :- هطلبلك قهوة بقى ع تفوقى
هدير:- معلش ..انا مابشربش قهوة
ممكن نسكافية
كريم :- اكيد
................
هويام كانت لسة صاحية
لقت ادهم واقف بالاوضة
بتاعة الليفنج
وبيتخانق مع حد
دخلت جرى علية
فى اى بتزعق لية
ملقتش حد معاة بالاوضة وملقتش حد غيرهم بالشقة
افتكرت الموقف القديم
خافت هويام
ونزلت جرى
وهى نازلة تجرى
اتكعبلت ووقعت ع السلم
سمعها معتز
فتح الباب وجرى عليها
وشكله كان مخضوض
معتز:- مالك !
حصل اى
هويام :- رجلى مش قادرة
معتز:- اى دة دى بتنزل دم اتعورتى ؟
هويام :- وقعت
كان عبدلله لشة راجع م الشغل ع يغير هدومة ويرجعلهم المستشفى تانى
عبدلله :- فى اى
مالك يا هويام
اى الدم دة
تعالى
وراح شايلها عبدللة ومنزلها اقرب شقة الى هى كانت شقة جدتها ......
معتز خبط ايدة بالحيطة ونزل جرى وراهم .....
...........
فى شقة سعاد
كانت سعاد سهرانة للصبح مستنية العيلة ترجع ع تعرف حصل اى
ونامت متاخر
حست بحاجة بتمشى على جسمها
بافتح عنيها
لقت بوشها راس حية ...
وبترجع براسها لورا ....
جت تصرخ سعاد
اول ما فتحت بقها
دخلت الحية جوة بقها
.....يتبع
تاليف هويام شعيب
#الجزء_العاشر
اعوذ بكلمات الله التامات
عبدلله ركب الاسانسير ...عشان يطلع الحسابات
ركبت معاه وحدة بنت
مبصش على شكلها ولا ملامحها
اصلا دماغه مصدعة
ضغطة على بسبب موضوع سارة
ومضايق
وشايل الهم وعمال يفكر
بس سمع صوت غريب طالع من نحية البنت الى ركبت معاه
اتخض وبص نحيتها بسرع لقها نفس البنت الى ركبة الاسانسير ووقف بيها وخرجت من الحيطة
بصلها عبدلله وبدا يرجع بضهرة لورا
بصيتله وابتسمت .....
فضل باصصلها ومتنح
هزت راسها كدة باستغراب
وقالته مالك فى حاجة
فضل باصص ومتنح
وصل الاسانسير
سابتة وطلعت ...
فضل واقف مكانة برضو مابيتحركش ...
الاسانسير قرب يقفل
انتبة لنفسة
وراح طلع بسرعة
لقهاها اختفت ...
بص يمين وشمال ملقهاش
........
كريم حس باحراج ...
مبقاش عارف يتصرف ازاى بموقف زى دة
ومش فاهم اصلاةهو بيتصرف صح ولا غلط
فضل واقف شوية
وبعدين راح سلم على اهل هدير وقالهم ان شاء الله سارة تبقى كويسة
وهيبقى يطمت عليها ...
وندة هدير ع جمب
كريم :- هدير لو سمحتى عاوزك
ومشى قدام شوية
مشت وراه هدير
كريم:- انا عارف انه مش وقتة
بس زى منتى عارفة وقتنا ضيق
وضرورى ايجى تحضرى حصة بكرة التعويضية
الفيزياء مادة تقيلة مع الاسف وتكويم الدروس هيعمل مشكلة
عشان محتاجين نراجع كمان عليهم كتير
هدير :- طيب ماينفعش حتى ناجل بس حصة بكرة
انا لسة مروحتش ومذاكراش ومش عارفة حروح امتى وهنام امتى و
كريم:- دى مشكلتك ... حليها
عن اذنك
وسابها ومشى
فضلت هدير واقفة باصة علية ومش فاهمة مالة دة
هو بيتحول !
......
بدات سارة تفوق من البنج ودخلوا اهلها يشوفوها
سارة :- انا فين
اى االى حصل
بتعيطوا لية
فين ماما
القطة ....
شيتوس ... حد اكلها
عشتوها
ولا
الكلب .... عضنى
وفضلت تصرخ وتعيط
عاوزة ماما فين ماما
فين ماما
لية مش شيفاها معاكم
عو انا لية مش حاسة برجلة
حاسة بوجع جامد عند ركبتى
هى رجلى اتكسرت !
هو فى اى
انتوا ساكتين ليه
طيب هى فين ماما ؟
هى مجتش معانا !
انا مصدعة اوووووى
وجعانة
قرب منها بباها وحضنها جاااااامد
بابا سارة :- سارة
ماما تعبانة شوية بتقيس الضغط وجلية
عاوز اقولك ع حاجة
طبعا انتى بتحبى ربنا صح؟
سارة:'- فى اى
بابا سارة :- ردى ..بتحبى ربنا صح !
سارة :- اكيد فى اى بقى
بابا سارة:- انتى عارفة ان كل جسمنا بتاع ربنا صح
هو الى مديهولنا
وان اى حاجة بتحصلنا
اكيد ربنا شايف ان دة احسن لينا صح
والمفروض منزعلش من قضاء ربنا
ونفرح مهما حصل
وتقول الحمد لله
سارة :- هى ماما ماتت !
فين ماما
بابا سارة :- بعد الشر
ماما تعبانة وبالاوضة الى جمبك
سارة :- طيب فى اى
كلكم كويسين
فين تيتا
تيتا حصلها حاجة !
بابا سارة :- لا هى بخير بس مرضناش نقولها عشان ماتزعلش
سارة:- طيب فى اى !
بابا سارة :-
بصى يا سارة
انتى ... فقدتى رجلك
مع الاسف
ودة اكيد خير
سارة :- فقدت رجلى يعنى اى
بابا سارة :-
يعنى الدكتور اضطر يقطع رجلك عشان تعيشى
سارة :- يعنى انا بقيت برجل وحدة
بتهزر
بيهزر صح يا معتز
بيهزر صح يا هدير
عمى ...بابا بيهزر صح
قولوا صح
يعنى ايييييية ....يعنى انا بقيت برجل وحدة
بعنى اييييييية
لاااااااا
لية وافقتم يعمل الدكتور كدة
لية وافقتم يعمل فيا كدة
كنتوا سببتونى اموووووووت
انا عاوزة رجلى
خلوة يرجعها
انا عاوزة رجلى
رجعوهااااااالى
فين ماما
فين ماما .....
........بعمارة العيلة
العمارة كانت فاضية مافيهاش غير الجدة وسعاد
البوابة كانت مقفولة
كرة وحدة هجم رياح على شكل دولمة لونها اسود
فتحت باب العمارة
وبالمدخل اتجمع الدخان الاسود
واتحول لراجل طويييل لونة اسود
لابس قميص احمر وبنطالون اسود
وفضل يطلع ع السلم
وكل ما يعدى قدام شقة يخبط عليها خبطتين ويقرب راسة من الباب ويشم ريحتة
وهو طالع خبط على شقة الجدة
وكمل طلوع لحد ماوصل عند شقة سعاد
خيط ع الباب وشم ريحتة
وبتدين اخترق الباب ودخل من غير ما حد يفتحلة او الباب يتفتح
طبعا الجدى كانت سمعت خبط الباب
عقبال ما قامت وفتحت
ملقتش حد
قفلت الباب ودخلت ..
فى شقة سعاد
كانت سعاد واقفة بالبلكونة مستنياهم يرجعوا عشان تعرف حصل اى ....
فضل الشخص دى يلف بالشقة
ويشم بكل حاجة
وصل عند الحمام
دخل الحمام وقفل الباب
سمعت سعاد صوت هبد الباب
دخلت جرى فكرت معتز جة
ملقتش حد بالبيت
بس شامة ريحة شياط بالمكان
فضلت تلف يالشقة
ودخلت الاوض
والمطبخ
وقربت عند الحمام
وفتحت الباب.....
لقت ريحة شياط جامدة
بس مافيش حظ بالحمام ....نهائى
... ................
فى المستشفى
عبدلله:- هويام ..هدير
يلا عشان اروحكم يلا يا مرات عمى اروحك
وانا وبابا سارة ومامتها هنفضل جمبها
هدير :- لا انا قاعدة
هويام :- وانا كمان
عبدلله :- مش هينفع تباتوا هيسمحوا لحد بس
وانا كدة كدة شغال ومامت سارة محجوزة فباباها بس ال هيعبر قاعد
معتز:- خليك انت بشغلك يلا يا بنات انا هروحكم
وشد هويام وهدير من اديهم وطلع وندة ع مرات عمة مامت هويام ومؤات عمات مامت هدير
وندة ع ادهم وطلع
عبدلله:- بينة وبين نفسه
مش طبيعى معتز دة ماعندوش زوق
لما وصلوا العمارة ادهم طلع جرى ع شقة جدتة
ومامته قالت هدخل اطمن ع الحجة واحكيلها
ع الى حصل ... ودخلت هويام معاهم قالت هسلم واطلع
ودخلت هدير ومامتها شقتهم
ومعتز طلع ع فوق ع شقته
سلمت هويام ع جدتها وطلعت
لقت معتز قاعد ع السلم ع باب شقته وعمال يعيط
هويام اول لما شافتة اتخضت بالاول
هويام:- بسم الله الرحمن الرحيم
فجعتنى
اى الى مقعدك هنا
اول ما شافها قام جرى دخل شقتة وقفل الباب بوشها
......
الجدة اول ما حكولها قعدت تعيط وتلطم وتدعى لسارة
وفضلت تقول البيت دة ملعووووون
ملعووووون
لازم اشوف حل
وانقذ عيلتى
مامت هويام :- بتقولى اى
هو فى اى
يعنى اى ملعون !
الجدة :- سيبونى دلوقتى
ارجوكم
طلعت هويام الشقة
وفتحت ودخلت ..... ووراها مامتها وادهم
فى المستشفى
مامت سارة :- بدات تفوق وتسال ع سارة
جة عبدلله خدها وداها لسارة
حضنوا بعض جامد وفضلوا يعيطوا
سارة :- سيبتيهم يقطعوا رجلى لية يا ماما
لية مرفضتيش
لية يا ماما
هروح المدرسة ازاى دلوقتى
صحابى هيقولوا عليا اى
لية يا ماما لييييية
انا عاوزة اموووووووت
يارب خدنى
حضنتها مامتها جامد
وهى حضناها
افتكرت الحلم
الى سارة حلمت بية الصبح ...
الحلم ((
سارة كانت نايمة على السرير
وحطة الهاند فرى فى ودنها
وبتسمع البوم اصالة الجديد ....
ومغمضة عنيها ومستجمة مع نفسها ... وبتتخيل
تفاصيل تنفع مع كل اغنية
كانها بنتخيل فديو كليب لكل اغنية ...
ومرة وحدة حست بالسرير بيترج بيها
وبيتهز جااااااااااااامد
فتحت عنيها بس من كتر قوة اهتزاز السرير ... مقدرتش تملك نفسها وتقوم .... ومرة وحدة ظهر قدامها ..
واحد واقف على اول السرير وباصصلها وبيضحك ...
وهو الى بيهزر السرير جامد وبيشيلة ويهبدة
ويرجع يهزة جامد
كانت سارة مرعوبة وحست ان دقات قلبها بدات تقل
وبدات تحس بهبوط
وبدات تحس انها بتتسحب من الواقع وبتدخل فى تفاصيل وترجع تقتح عنيها تطلع منها
لكن حاجة اقوى منها بتسحبها جوة التفاصيل دى تانى
لحد ما فقدت القدرة على المقاومة .... ولقت نفسها بمكان زى كهف
والشخص الى كان واقف على سريها وبيهزة مديها ضهرة و ماسك كلب اسود كبير
والكلب عمال يهوهو وعاوز يهجم على سارة
وهى واقفة وخايفة ومش لاقية مكان تخرج منة
ومرة وحدة الراجل دة ساب الكلب
الكلب جرى هجم على سارة
وفضل ياكل فى جسمها وحست بالالم كانة حقيقى
عاشت الوجع كانة حقيقة .. مش مجرد حلم...
فضلت تصرخ بالحلم والراجل يلف حواليها ويضحك بصوت عالى بشكل مخيف
والكلب عمال ياكل فى جسمها ويفصل عضمها عن جسمها
لحد ما اغمى عليها ....))
قامت وقفت وقعدت تلطم وتصوت
وتقول كانت اشارة
كانت اشارة
وانا مصدقتهاش
واستهونت بالى حكتهولى
انا السبب
انا السببب
واستمر الوضع بحالة سيئة لحد الصبح
........
مخدش عرف ينام
لا الى بالمشتشفى
ولا الى روحوا
الساعة بقت 10
والنفروض هدير تقوم تلبس ع تروح الدرس
طبعاةمش قادرة خالص
ولا نايمة ولا مذاكرة
وبنفس الوقت مينفعش يكون المدرس مفضى نفسه وبيعوضها حصص
وبدون مقابل وتطنش
اضطرت تقوم تلبس وتنزل
وصلت السنتر
لقت كريم قاعد مستنيها
ومحضر لها سندوتشات عشان تفطر
كريم:- صباح الخير
كنت حاسس انك مش هتيجى
هدير :- صباح اى
انا منمتش لسة
كريم:- وطبعا مفطرتيش
هدير :- ماليش نفس الصراحة .
كريم :- ماينفعش
انا عامل حسابك بفطار معايا اهو
يلا كلى وادخلى اغسلى وشك
وهطلب قهوة من القهوة الى تحت
عشان نبدا
هدير :- لا شكرا انا تمام
ممكن نشتغل
كريم:- ع فكرة ... انا مش بسألك
ولا بطلب منك
انا بامرك ...كلامى كلة يتسمع
اتفضلى كلى
واغسلى وشك عقبال مطلب قهوة
وسابها وقام
حاولة تاكل سنداوتش بالعافة
وقامت غسلت وشها
ورجعت سندة راسها ع المكتب ....
ونامت هدير ع نفسها
دخل كريم :- شافها كدة
فضل واقف الاول مش عارف يتصرف ازاى
وبعدين طلع وقفل عليها القاعة وخرج
بعد ساعة ونص
صحت هدير
بصت ع الساعة
هدير :- ياخبر اسود 12 ونص
اى الى انا هببتة دة
فتحت الباب وطلعت تشوف المستر
لقتية قاعد برة مولع سجارة وبيكتب حاجات
هدير :- انا اسفة
محستش ع نفسى
اسفة
كريم :- حصل خير مافيش مشكلة
انا الى غلطان انى مقدرتش اصلا وضعك
كان المفروض تاجزى انهاردة
وانتى بالحالة دى
هدير :- طبعا مش هنلحق
كريم :- مع الاسف
بس مش مشكلة
تتعوض
فتضل نص ساعة ع حصة e
هتقدرى تحضرى ولا اى
هدير :- لا هحضر طبعا كفاية الفزياء الى عمالة تضيع منى
كريم تمام :- هطلبلك قهوة بقى ع تفوقى
هدير:- معلش ..انا مابشربش قهوة
ممكن نسكافية
كريم :- اكيد
................
هويام كانت لسة صاحية
لقت ادهم واقف بالاوضة
بتاعة الليفنج
وبيتخانق مع حد
دخلت جرى علية
فى اى بتزعق لية
ملقتش حد معاة بالاوضة وملقتش حد غيرهم بالشقة
افتكرت الموقف القديم
خافت هويام
ونزلت جرى
وهى نازلة تجرى
اتكعبلت ووقعت ع السلم
سمعها معتز
فتح الباب وجرى عليها
وشكله كان مخضوض
معتز:- مالك !
حصل اى
هويام :- رجلى مش قادرة
معتز:- اى دة دى بتنزل دم اتعورتى ؟
هويام :- وقعت
كان عبدلله لشة راجع م الشغل ع يغير هدومة ويرجعلهم المستشفى تانى
عبدلله :- فى اى
مالك يا هويام
اى الدم دة
تعالى
وراح شايلها عبدللة ومنزلها اقرب شقة الى هى كانت شقة جدتها ......
معتز خبط ايدة بالحيطة ونزل جرى وراهم .....
...........
فى شقة سعاد
كانت سعاد سهرانة للصبح مستنية العيلة ترجع ع تعرف حصل اى
ونامت متاخر
حست بحاجة بتمشى على جسمها
بافتح عنيها
لقت بوشها راس حية ...
وبترجع براسها لورا ....
جت تصرخ سعاد
اول ما فتحت بقها
دخلت الحية جوة بقها
.....يتبع
تاليف هويام شعيب
التعليقات على الموضوع