إبحث عن موضوع

رواية صراع بين الحب و الثأر الحلقة 43 و الاخيرة

💘   الحلقة ٤٣ الاخيرة    💘

.
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘

.
 القاهرة

 فى الصباح حسن فى الشركة مع العمال وبيتصل بمي

مي / الو

حسن / وحشتينى

مي / وانت كمان هترجع امتى بقي

حسن / النهاردة اول ما اطمن ان كل حاجة تمام هرجع على طول

.
      **********************************

.
           

 اسكندرية

يوم خطوبة قمر عمار فى الاوضة و اياد بيدخل علية

اياد / اتفضل

عمار / اية دى

اياد / اشترتلك بدلة علشان تحضر بيها النهاردة

عمار ساكت مبيردش

اياد / ياااة الوقت اتاخر اوى انا هروح اجهز نفسى

اياد واقف على الباب

اياد / اة انت النهاردة هتسمعنا صوتك يلا

اياد بيين علية الفرح اوى وبيخرج وبيطلع على اوضته
و عمار بيبص للبدلة وبيرميها على الارض و متعصب اوى وبيروح يقف فى الشباك وبيشوف قمر بتشاور لبتاع الورد يحط الورد ازاى وبيخرج وبيروحلها الجنينة و قمر بتلعب
مع ريم وبتضحك و قمر بتجرى وبتخبط فى عمار

قمر / اسفة مختش بالى

عمار / انتى عارفة اية الى بتعملية دة انا مستعد اخدك من ايدك دلوقتى واخرج من هنا

قمر بتبصلو اوى

قمر / بصفتك اية ان شاء الله

عمار / انا جوزك

قمر / جوزى انا مستحيل احب شخص زيك ابدا انا بحظرك ابعد عنى

قمر لسة هتتحرك عمار بيمسكها من اديها جامد و قمر بتتالم

عمار / كفاية كفاية بقي

قمر / انت بتوجعنى

عمار بيبص على ايدو وبيسيب قمر بسرعة و قمر بتمسك اديها بالم

قمر / انت دلوقتى اكدلى انك عمرك ماحبتنى لو بتحبنى زى ما بتقول يبقي كنت تتالم قبل ما اتالم كنت تحس بيا قبل ما اتكلم بس انت حد معرفوش انا اخترت الى اقدر اتسند علية وقت ما احتاجو اياد الى انت شيفو دة هو الى رجعلى من الموت بايمانو بيا  اطلع من حياتى بقي

قمر بتعيط وراحت على الفيلا بسرعة

و عمار واقف وقلبو موجوع اوى عليها وبيبص بعيد بيشوف فاطمة وقفة وكانت بتبص عليهم و عمار بيروح على الفيلا

.
      **********************************

             
.
 القاهرة

حسن بيروح على مكتب فؤاد بيشوفو مغما علية على المكتب وبيجرى علية

حسن / عمى عمى

حسن بيجرى على برة

حسن / اسعاف هاتو اسعاااف بسرعة

وبينقلوة على المستشفى بسرعة و حسن بيتصل بالفيلا

فاتن / الو

حسن / انا حسن

فاتن / حسن اهلا يا ابنى فى اية

حسن مبيردش

فاتن/ فى اية مي بنتى فيها اية اتكلم انا لو بنتى فيها حاجة هقتلكو كلكو الو

حسن / عمى فى المستشفى تعب فى الشركة ونقلناة على المستشفى

وفاتن بترمى التلفون وبتجرى

.

      **********************************

.
           

 اسكندرية

فاطمة بتدخل لعمار الاوضة وباين عليها الغضب

فاطمة / انا مش عرفة انت مين ولا عاوز اية مننا بس الى هقولهوك دة لازم تسمعو كويس اوى

عمار / لو سمحتى انتى

فاطمة / انا مش عوزة اسمع حاجة منك انا ابنى تعب فى حياتو اوى ودى اول مرة من سنين اشوفو بيضحك وانا مش هسمح لاى حد يطفى الضحكة دى

عمار بيتعصب اوى وبيضرب الفازة بايدو

عمار / كفاية كفاية بقي انا استحملت كتير كتير اوى

فاطمة / انا مش هعيش كتير ومفيش اى حد يعرف الموت بيحوم حولينا ابنى كل حد يحبو ويتمسك فية بيموت وبيروح بعيد ابوس ايدك يا ابنى

اياد بيدخل

اياد / انتى هنا يا ماما قمر عوزاكى فوق يلا

فاطمة / حاضر يا حبيبى انا جاية

اياد بيشوف محمود وصل وبيروحلو و فاطمة بتبص لعمار وبتخرج

.
      **********************************

.             

القاهرة

فى المستشفى فاتن وصلت وبتعيط وبتجرى علي حسن

حسن / اهدى

فاتن / هو فين

حسن / الدكاترة معاة جوة

وبيخرج الدكتور

حسن / دكتور عمى عامل اية

الدكتور / جتلو ازمة قلبية ادعولو ربنا معاة

وفاتن بتعيط و حسن بيروح عليها وبيخليها تقاعد وبيروح بعيد وبيتصل بالتلفون

حسن / الو مي

مي / اية لحقت اوحشك

حسن / انتى لازم تيجى دلوقتى على القاهرة

مي / فى اية

حسن / متقلقيش بس ولدك تعبان شوية وانتى لازم تكونى مع ولدتك خمس دقايق والعربية تكون مستنياكى برة

مي قفلت التلفون بسرعة وبتغير هدومها و  حسن بيتصل بالمصنع فى الصعيد علشان يبعتو عربية للبيت وبينقلو فؤاد  على  العنايا المركزة

.
      **********************************

.
           

فى الليل

 الكل فى المستشفى واحمد والد حسن بيوصل مع مي على المستشفى و مي بتشوف حسن بتجرى علية وبتعيط

مي / بابا فية اية يا حسن هو فين عوزة اشوفو

حسن / مي اهدى الدكتور عندو جوة ادعيلو انتى لازم تكونى قوية علشان مامتك لازم تقفى معاها لو شافتك كدة هى كمان هتتعب اوى

مي بتبص لولدتها وبتروح عليها وبتحضنها وفاتن بتعيط

احمد / فين عمار و عادل

فاتن بتبص لاحمد اوى

فاتن / راحو يدورو على قمر عمار قال انو مش هيرجع غير قمر معاة

احمد / هما عرفو الى حصل

حسن / انا بحاول اكلمو من الصبح وهو مبيردش

.
      **********************************

.             

 اسكندرية

اياد واقف تحت ومعاة زميلو ومستني قمر تنزل و بيروح على اوضة عمار وبيدخل عمار قاعد على السرير وسرحان اوى

اياد / انت لسة ملبستش

عمار / انا عاوز اتكلم معاك

اياد / مش وقتو يلا غير هدومك ويلا بسرعة

عمار / فى موضوع مهم لازم نتكلم فية دلوقتى

ومحمود بيدخل

اياد / زميلنا عوزين يبركولك

ومحمود اخد اياد و اياد بيرجع

اياد / انت لسة واقف يلا البس بسرعة متنساش انك هتغنلنا حاجة بصوتك

و اياد خرج وبيقفل الباب

.
      **********************************

.
           

قمر لبسة فستان سوارية طويل وطلعة زى القمر اسم
 و شكل وبتنزل على السلم و اياد بيقف ومستني و عمار بيخرج من الاوضة وبيشوف قمر نزلة و قمر بتبصلو و عمار بيبصلها اوى

و قمر مبتشلش عنيها من عنية وبتنزل و اياد بيمسك اديها والناس بتباركلها والكل مبسوط و عمار واقف بعيد وقلبو موجوع وبيبص عليها والسعادة باين عليها

اياد / دلوقتى اقدملكو  صوت جميل حتى انا مسمعتوش بس حاسس انو اروع ما يكون عمار اتفضل

قمر بتبصلو اوى و عمار بيروح لاياد

عمار / افتكرني في لحظة حلوة عشنا فيها للهوى

افتكر لي اي غنوة يوم سمعناها سوا

خد من عمري عمري كله

الا سوان اشوفك فيها

غلبني الشوق وغلبنى وليل السهد دوبنى

ومهما الشوق يسهرني ومهما البعد حيرني

لا نار الشوق تغيرنى ولا الايام بتبعدني

والكل بيسقف لعمار  و عمار بيبص لقمر و قمر بتبصلو ودموع بتنزل من عنيها و بتمسح دموعها بسرعة و فاطمة بتشوفهم

فاطمة / يلا الكل على الجنينة

والكل بيخرج على الجنينة اياد و قمر بيرقصومع بعض


.

      **********************************

.             

عمار بينسحب بهدوء ولسة هيخرج من الجنينة

قمر / عمار

عمار بيقف و قمر بتجرى علية وبتعيط والمعازيم مستغربين اوى وبيروحو وراها و عمار بيبص وره بيشفها وقفة وبتعيط

قمر / انت رايح فين

عمار دموعو بتنزل

عمار / قررت انسحب المهم بالنسبالى انك تكونى سعيدة وبس

قمر باديها الاتنين بتضربو على صدرو

قمر / وواقف لية روح روح من هنا يلا مقدرتش تستحمل انك تشوف حد معايا كام يوم بس اما انا استحملت انى اشوفك مع وحدة تانية شهور وكنت بتعذب علشانك

عمار / قمر

قمر / اية هتقولى اسف لا انا مش مسمحاك ابدا يلا روح روح من هنا

قمر بتضربو على صدرو تانى وبتصرخ

قمر / بكرهك انا بكرهك

عمار بيعيط وبيخدها فى حضنو وبيضمها اوى و قمر بتبعدو عنها عمار بيبسها بوسة طويلة من شفيفها و قمر استسلمت لحبها

عمار / بحبك

قمر / وانا كمان

اياد / انا كنت حاسس وكنت متاكد انك انت الى رميت نفسك على العربية واصريت انك تفضل معانا فى الفيلا

عمار / انت مش عارف انت فيا اية كنت بتموتنى فى اليوم الف مرة

قمر / كنت خايفة انك تسبنى وتروح

اياد / انتو هتفضلو وقفين كدة يلا خدها وروح من هنا

فاطمة /اياد انت بتعمل اية.

اياد / متخفيش يا امى

اياد بيروح لفاطمة وبيحط ايدو على كتفها وبيطمنها

قمر / انا

فاطمة / انا حبيتك زى بنتى واتمنيت انك تفضلى معانا بس مدام هتكونى سعيدة خلاص روحى معاة يلا

.
      **********************************

.             

قمر بتاخد العجازات من ايد عمار وبتمسك ايدو وبيمشو

عمار / مش هخليكى بتبعدى عنى تانى

قمر / مقدرش ابعد عنك حبك على طول بيرجعنى

عمار /يعنى انتى كنتى فكرة كل حاجة

قمر / لمدة يومين بس حبيت اعرف هتقدر تستحمل قد اية

وموبيل عمار بيرن

عادل / الو عمار

عمار / عادل انت فين انت لازم تيجى دلوقتى

عادل / ثوانى وهكون عندك

عمار / في ايه انا مستنيك

عمار و قمر وقفين قدم فيلا اياد

قمر / فى اية عمار قولى

عادل بيوصل بالعربية وبينزل بيروح لعمار

عادل / قمر

عمار / فى اية اتكلم

مصعب / بابا فى المستشفى وحالتو خطر

قمر / عمى

عمار بيتسند على عادل وبيروحو على العربية وبيتحركو.

عادل /  حسن اتصل بيا وهو الى قالى

قمر / حسن

عمار / حسن و مي اتجوزو

.

      **********************************

.
           

 القاهرة

فى المستشفى حسن قاعد و مي قاعدة جمبو ونايمة على كتفو

حسن / مي مي  مكلتيش اى حاجة من الصبح

مي / مليش نفس

حسن / لازم تاكلى حاجة

مي / انا كويسة متقلقش عليا بس بابا يبقي كويس

حسن بيشوف فاتن قاعدة لوحدها وبيروحلها

حسن / تحبى اجبلك حاجة تكليها

فاتن بتهز دمغها بلا و مي بتروح لولدتها

مي / ماما انتى شكلك تعبان روحى على البيت وانا و حسن هنا وعمى احمد معانا كمان لو فى اى حاجة هكلمك

فاتن / انا مش همشى من هنا غير وابوكى معايا

واحمد والد حسن بيروح عليهم

احمد / حسن هات مرات عمك ومراتك طلعهم الاوضة يرتاحو فوق

مي / يلا يا ماما

مي معاها ولدتها ومشيين وبيشوفو عمار و عادل و قمر

قمر / باباااا

قمر بتجرى على والدها و احمد و بيحضنها و بتعيط

احمد / قمر بنتى

عمار و عادل بيروحو لولدتهم و مي

فاتن / عمار شفت حصلنا اية لما رحت وسبتنا

عمار بيحضن ولدتو هى و مي و حسن واقف بيبص لقمر
 و قمر بتبصلو وبيروح عليها بسرعة وبيحضنها

قمر / وحشتتى اوى

عمار / رجعتلك بنتك يا عمى

احمد /ربنا يقوملك ولدك بالسلامة

وفاتن بتعيط و  عمار بيحضنها

حسن / الدكتور قال ازمة قلبية بس حالتو صعبة شوية

والكل مستني قدم الاوضة وبيخرج الدكتور

الدكتور / الحالة مستقرة

عادل / طب ممكن ندخل نطمن علية

الدكتور / ممكن بس اتنين اتنين وممنوع الكلام خالص

وفاتن بتدخل مع عادل وبعديهم قمر و عمار واول ما بيشوف قمر بيبتسم

عمار / يلا يا بابا ارجعلنا زى الاول واحسن علشان انا و  قمر نويين منضيعش اى لحظة فى حيتنا من غير سعادة

قمر / بحبك يا نصيبى

عمار / بحبك يا نصي التاني

.

      **********************************

.
بعد ٣ سنين

  العائلتين متجمعين في العيد في الصعيد عند احمد والاحفاد بتجري حواليهم والكل فرحان


سندس وجوزها وابنهم سمير

عادل ومراته نورا و ابنهم علي

  مي وحسن وبنتهم ليلى للاسف مي اجهضت  من التعب والخوف علي ابوها من وقت ماكان باباها كان في المستشفى
 وبعدها ربنا رزقهم ببنوته جميله

قمر وعمار عندهم توام بنت وولد عمار مش بيعدي لحظه غير لما بيثبت كل يوم لقمر حبه ليها ويعوضها عن كل لحظه حزن عاشت فيها

اما اسيل فهي عايشه دلوقتي في امريكا مع ابنها و عمار
 و قمر تقريبا كل شهر بيروحوا ليهم

                 

                     النهاية

ودي قصتنا يا رب تكون عجبتكم

وردة ✍️

ليست هناك تعليقات