إبحث عن موضوع

الطلسم الملعون (كاملة 3 اجزاء)

#الطلسم_الملعون
الجزء الأول
دقت الساعه الثالثه صباحا في بيت خالد الذي كان موجود في غرفته نائم في منزله المكون من اربعه غرف الذي يعيش فيه هو وامه واخته كان خالد يعمل دكتور جامعي وكان علي خلق وعلي قدر كبير من الرقي وهنا سمع صوتا غريبا بالغرفه صوت لا يكاد ان يميز مصدره صوت مثل الرياح والرعد صوتا مثل حفيف الافاعي كان خالد مرتبك بعض الشيء من هذه الاصوات ولا يقدر ان يقوم من علي سريره ليعرف مصدر هذا الصوت وكان يرتعد خوفا وفجاءه سمع صوت غليظ جداا ينادي عليه خالد خالد انزل شرشافه الذي كان يغطي به وجهه ونظر فلم يجد شيء ووجد الشرفه مفتوحه فقام وقال لقد ارعبت نفسي والاصوات تاتي من الخارج يالي من شخص مجنون وقام من علي سريره ليغلق النافذه وذهب الي النافذه واذ بها مغلقه وقد راها مفتوحه وهو علي سريره وعندما رجع مره اخري الي سريره وجد شخص ينام مكانه علي السرير اسود اللون ولم يشاهد سوا عينه الحمراء الجاحظه وهنا هلع خالد من الخوف وبدء جسمه يرتعش ولا يعلم ماذا يفعل واذا بمن ينام علي سريره يمسك يده بقوه مميته ويقول له لن اتركك تعيش لن اتركك ويضحك ضحكه سخريه بصوتا عالي وخالد يصرخ ويقول له اتركني اتركني وبعدها بقليل وجد امه بحواره تيقظه من نومه ليذهب الي عمله وهنا وقف خالد يتذكر ماحدث اهذا حلم ام حقيقه ياااه الحلم هذا ازعجتي كثيرا وذهب الي امه يقص عليها ماحدث قالت له انه مجرد حلم ياحبيبي لا تخف من شيء ادخل انت ارتدي ملابسك وسوف اقوم بتحضير الفطار
دخل خالد ليغير ملابسه وعندما نزع الستره وجد مكان يد معلمه علي ذراعه نفس المكان الذي مسكه منه الذي اراد ان يقتله امس ولكنه اقنع نفسه بان هذا ليس الا حلم ربما قد تصادمت بشيء وحدث وهنا هو يقنع نفسه فقط بهذه الاشياء وهو يعلم جيداا انها ربما تكون حقيقه
ارتدا ملابسه خرج من بيته صعد الي سيارته وكل شيء حدث يدور بذهنه
ولا يتحدث ولا يتفوه باي كلمه يتابع ماحدث معه امس في متخيله ولا يعلم ماذا يقول
واثناء صمته القاتل دق هاتفه الجوال
الو خالد
اهلا أسماء
عامل ايه
الحمد لله
فينك رايحه الجامعه عندي محاضره بدري
طيب ايه مش هنخرج النهارده
ايوه طبعا الساعه ٥ هتلاقيني عندك
هتتاخر عليا لا طبعا
متخفيش هكون عندك في الميعاد بالضبط
يعني مقلتش رايك ايه في الفستان بتاع امبارح
أسماء انا مخي مش معايه دلوقتي
مالك ياروحي
مافيش هقولك لما اقابلك
طيب هستناك متتاخرش
سلام
سلام
وعندما اغلق الهاتف واذا به يقف في الاشاره وجد شخص غريب الاطوار ينظر اليه ويضحك واقترب منه وقال له بلغ امك سلامي وقول لها لقد اتيت من اجلك
وفتحت الاشاره وهو ينظر الي هذا الرجل ولكنه فجاءه لم يجده
وكانه يحلم من جديد
وذهب الي الجامعه ليدخل المحاضره
وفي نفس الوقت كانت ام خالد تفكر في ما قاله خالد ماهذا ولما حدث هذا
استر يارب ومايكون الي في بالي صح تبقا كرسه
استر يارب استر يارب ...
عندما نظر خالد الي الرجل الذي كان يحدثه ولم يجده امامه ذهب خالد الي الجامعه ودخل الي المدرج ليلقي المحاضره وهو مرهق شارد الذهن مذهول مما حدث وشاحب اللون لا يعلم ماذا يقول وماذا يفعل ولم يعلم شيئا مطلقا واذا به يقف في المدرج وينظر بعيدااا بالمدرج وجد رجل يقف امامه مباشراا ويحدق في خالد  وخالد يحدق له مجعد الشعر اسمر الوجه عيناه جاحظه حمراء ويحدق جيدااا فيه ولفت انتباه خالد بشكل مريب تحرك خالد مباشر الي هذا الشخص وذهب اليه وبصوت يملوه الحده قال له من انت وامسك بذراعه ماذا تريد مني اتركني وشاني وقبض بيداه علي رقبته وكاد ان يزهق روحه .....
التف الجميع حول خالد وامسكوه اهدا يادكتور خالد ماذا يحدث هنا قال لهم انه جني انه بلاحقني في كل مكان في احلامي في يقظتي في عملي افسد كل حياتي لابد ان اقتله اقتله...
تعجب الجميع وحدثه فؤاد صديقه وقال له هذا محمود طالب مجتهد وان تحبه لما تريد ان تقتله هدي اعصابك ياخالد
ماذا تقول يافؤاد من محمود
محمود الطالب عندك اول الدفعه كل سنه
انه ليس محمود انه شخصا غريب
انا اعلم محمود جيدا واعتبره صديقي
قال اه فؤاد طيب شوف باخالد ده محمود ولا لا
نظر خالد الي محمود واذا به الطالب المهذب الذي يحبه
زهل خالد مما حصل وامسك براس محمود ويقبلها ويطلب منه الصفح
امسك فؤاد بخالد وقال له ياصديقي ان اعصابك متعبه لابد ان تستريح خذ احازه واذهب لتهدي اعصابك
نظر خالد الي فؤاد وخدثه انا لست مجنون انا لست مجنون يافؤاد قال له لم اقل انك مجنون ولكني اعلم انك لست في حال جيد انا صديقك منذ الطفوله واعرفك جيدااا
انظر لمحمود ماذا فعلت به
دخل خالد مكتبه وهو في حاله لا يرثي لها اطلاقا واذا به يجد في مكتبه فتاه في غايه الجمال تقف امامه وتقول له كيف حالك ياخالد
الحمد لله انتي مين
انت مش عرفني
لا والله مش واخد بالي
انت وشك اصفر ليه مالك انت تعبان
لا مش تعبان بس زهقان شويه
ايه الي مزهقك
مافيش حاجه انتي مين
انا حد انت تعرفه من زمان انا اعتبر كل حاجه في حياتك
كل حاجه في حياتي
ايوه وهتغرف انا مين بعدين انا ماشيه وهرجعلك تاتي بس اتمني انك تعرفني
استني استني انتي اسمك ايه ومين
فتحت الباب  وخرجت خرج خالد خلفها ولكنه زهل لا يوجد احد بالطرقه لا يوجد احد يسير في الممر ماذا يحدث ماذا
قرر ان يذهب الي بيته ويرتاح  وينسي ما حدث له
ودخل بيته وخلع ملابسه واخذ حمام حار وجلس في الشرفه يرشف فنجان قهوته واشعل سيجارته ونسي كل ما حدث وكل ما اصابه من هلع
نظر الي ساعته واذا بها الساعه الرابعه ونصف وميعاده الساعه الخامسه مع خطيبته أسماء ارتدا بذلته السوداء وقميصه الابيض ورابطه العنق السوداء وحذائه اللامع الاسود وساعته الرولكس ونزل الي سيارته ويملؤه النشاط والحيويه اشعل المذياع واذا به لقاء بعالم ارواح كبير ويتحدث عن القرين وعن الجان وعن ما يحدث والاشخاص التي تشاهد اشباح واناس مرعبه وهو يستمع بكل تمعن الي ان وصل الي بيت أسماء اخرج هاتفه النقال واتصل بأسماء فنزلت وكانت في غايه الجمال ترتدي فستان اسود جميل وشعرها يهفف في الهواء وعبير عطرها يملا المكان كله فصعدت الي السياره وجلست بحواره ولكن خالد كان صامت وينظر لها ويحدق فيها فقالت له
خالد مالك ساكت ليه بتبصلي كده ليه
مافيش حاجه بس انتي حلوه قوي النهارده
بجد ربنا يخليك ليا
أسماء ياروحي انتي جبتي الفستان ده امته
واحده صاحبتي جبته هديه ليا النهارده حلو
اه ياروحي ياجنن
كان سؤال خالد عن الفستان له هدف ان هذا الفستان الاسود كانت ترتديه نفس الفتاه التي راها في المكتب عنده
انشغل باله جدااا ولم يعلم ماذا يحدث معاه ااصابتني لعنه ام ماذا يحدث ذهبو الي مطعم كانو دائما ما يجلسون فيه علي النيل وعندما دخل قابله النازل وقال له اهلا خالد بيه طرابيزتك موجوده يافندم
طيب تمام
تعالي ياأسماء
طلباتك خالد بيه نفس الي متعود عليه
ايوه
اتي النازل بالاشياء التي يريدونها وذهب نظر خالد امامه وجد نفس الفتاه التي راها بالحامعه بالطاوله التي امامه وتنظر اليه وتضحك ولكنها بصحبه رجل لفتت انتباهه جدااا ولم يتحدث مع أسماء باي لفظ تحدثه ولم يجيبها صمت تام مخيم علي المكان كانت أسماء تكلمه ولكنه مشتت لا يسمعها ولا يعطيها اي اهتمام نهائيا امسكت بيداه خالد انا بكلمك مش بترد عليا ليه
معلش ياأسماء انا تعبان ومرهق ومش مركز
دانت مش معايه خالص
معلش ياأسماء
تحب نمشي من هنا
ياريت لاني تعبت
متر الحساب
وهو ينظر الي الطرابيزه التي امامه التي تحلس فيها الفتاه وقال لها أسماء انتي عندك فستان زي ده
ايوه ياخالد بس مش لقايه من اسبوع
تصدق لو مش عيبه كنت قلت انه فستاني
ضحك خالد وقال لها
وايه الي جابه عندها بس
بالا يامجنونه
وهو يعلم جيدااا ان شيئا ما يحدث
صعدو الي سيارتهم وصارو مع بعضهم البعض وخالد صامت كعادته وأسماء تحدثه يرد عليها علي قدر السؤال فقط
وفجاءه صرخت أسماء بصوت عالي جداااااا وفرمل خالد السياره ووقف ونزل يجري الي خارج السياره فلم يجد شيء ماذا حدث باخالد الم تري العجوز التي مرت الان وصدمتها بالسياره قالت له ان العجوز قد مرت وانت وقفت لا لم تمر لقد صدمتها
قالت لا ياخالد لم تصدمها
فنظر الي سيارته ووجد اثار دماء قال لها ومن اين هذا الدماء قالت له واين هي العجوز التي صدمتها
خالد اعصابك تعبانه تعالي نروح البيت وتهدي أعصابك ياحبيبي خليني اسوق انا ممكن طيب تعالي
صعدت وقادت هي السياره وذهبت الي البيت عند خالد وقالت له سوف اذهب انا بسيارتك وفي الصباح ااتي لك وترجعني الي البيت
نظرت ام خالد الي أسماء وقالت لها ما حدث قالت لها حدث وحدث وحكت لها كل شيء بالتفضيل
ركزت الام علي ركبها وقالت كنت اعلم ان كل هذا سوف يحدث كل هذا كنت اعلمه ولكن لا اعلم انه سوف يكون لابني الوحيد لازم يحصل كل حاجه اه ياربي ياريت كنت انا مكانه
أسماء في ذهول في إيه ياطنط ايه الي حصل
هتعرفي بعدين وهحكيلك لازم دلوقتي اكلم ابو خالد
تعجبت أسماء انها سوف تحدث والد خالد لانهم منفصلين من وقت طويل  ولم تحدثه اطلاقا..........
اذا يوجد شيء كبير لا افهمه.....
يتبع........

#الطلسم_الملعون
الجزء التاني
طبعا كلنا فاكرين لما أسماء وصلت خالد للبيت وام خالد قالتلها انا السبب في كل ده وربنا يسترها يارب وقالت انها هتتصل بابوه مع العلم انها من اول ما طلقو من ١٠ سنين مكلمتهوش ولا مره ولا عمرهم كلمو بعض كل ده ومحدش عارف ايه السبب في الي بيحصل والوضع ميطمنش أسماء سالتها ايه ياطنط في ايه ايه الي بيحصل فهميني مافيش حاجه ياأسماء مشكله بسيطه وهتتحل متقلقيش متقلقنيش ياطنط علي خالد قلتلك مفيش حاجه ومسكت التليفون ولاول مره تكلم ابو خالد
الووو مين
انا سعاد يا عصام
سعاد مين
سعاد طليقتك
هو باستغراب يااااه اول مره تكلميني ياسعاد من عشر سنين
وعمري ما كنت هكلمك اصلا
طيب كلمتيني ليه
عشان الي خبناه من ٢٢ سنه ظهر دلوقتي
انتي بتتكلمي عن ايه اوعي يكون الي حصل لا لا.... مستحيل ...انتي اكيد بتخرفي.......وحصل ازاي وفين وامته ....لا ياسعاد مستحيل بجد
انا بقلك حصل ياعصام وبياذي ابنك الي عملناه من ٢٢ سنه ابنك بيدفع ثمنه
لا طبعا ابني مش هيدفع تمنه خالص لو هموت انا جي حالا
سلام
مر ساعه وعصام جه البيت ودخل غرفه نوم خالد وخالد يصب عرقا ومش عارف يتنفس وهو نايم وكل شويه يقوم وينام ويصرخ واعصابه متوتره جلس ابوه جنبه هو وامه وعاوزين يعرفو ايه الي بيحصل
وفجاءه ظهرت نار ودخان في الغرفه الي قعدين فيها ولم يتحركو من مكانهم وفجاءه لقو حد طويل قدامهم جسمه كله شعر اسود طويل مش لابس اي ملابس ليه قرنين حمر في مؤخره راسه ومخالب طويله وعيناه حمرا جدااا براقه وقال ياااه جمعتك تاني من جديد كويس اني شفتكم تاني مع بعض وهنا رد عصام قاله يااااه ايه الي فكرك بينا تاني مش كنا انتهينا قاله ازاي انتهينا انت لما خرجتني قلتلك هرجعلك تاني وهندمك علي كل الي عملته ودلوقتي انا اخترت ابنك عشان احرق قلبكم عليه واعرفكم انا مين سنين وانا بتعذب عشان مختش طاري منكم ولما جت اللحظه المناسبه جيت احرق قلبكم
سعاد بتبكي بس ابني مالوش ذنب لكل ده اعمل فينا اللي إنت عاوزه بس سيب ابني
لا هحرق قلبكم عليه زي ما حرقتو قلبي علي زوجتي وعلي سيدي الي كان مسخرنا
بس ده كان ساحر وبيعمل اعمال سفليه وانت عارف انه ظلمنا وكان هيفرقنا
قال وزوجتي حرقتوها ليه
عشان كانت لابسه جوزي وحرماني منه
هههههههههههه انا دلوقتي مبسوط جدااا وانا شيفكم كده خايفين وهفضل كده راعبكم ومخوفكم  ولو جبتو كل الشيوخ اللي تعرفوها محدش هيعرف يعمل حاجه معايه لاني محصن نفسي ومش هسمح بانك تعمل حاجه تانيه معايه وتحرقني او تحرق قلبي علي حد
وفجاءه اختفي
وسعاد تقول لعصام الحل ايه هنعمل ايه هنقف نتفرج كده ونشوف ابننا بيضيع اتصرف اعمل محاوله بسرعه بالله عليك
الحل الوحيد انتي عرفاه
هاتي التليفون
الووو محمود
مين
انا عصام
عصام مين
عصام ابو خالد
اهلا اهلا
خير بتتصل بيا ليه
قاله عشان الملعون
الملعون
ايوه الملعون
هو ظهر تاني
قاله ايوه ظهر وعاوز ينتقم من ابني خالد ويحرق قلبي عليه
طيب انا هتصرف
انت الوحيد الي تقدر تخرجه
انا هخرجه بس بشرط
شرط ايه يامحمود دلوقتي
انك تجيني انت وام خالد والي كنت عاوزه من ٢٢ سنه هنفذه دلوقتي وقدامك
انت مجنون انت بتقول ايه
قاله ده طلبي
سلام
ومتتصلش بيا تاني غير لما توافق
وقفل التليفون
بيقلك ايه ياعصام عوزنا نروح ليه والي كان عاوزه عاوز ينفذه الكلب الحقير وده مستحيل يحصل
لا ياعصام هيحصل واي حاجه اعملها بس ابني يعيش ابني يعيش
وفجاءه النور انطفي والابواب تتفتح وتتقفل والشبابيك واصوات غريبه وفجاءه جه النور ملقوش خالد علي سريره
والنور انطفي ورجعه تاني لقوو خالد نايم علي سور البلكونه سعاد تصرخ وتقول ابني
وفحاءه ظهر الملعون وقالهم انا جيتلكم ومش هسيبكم نهائي حتي لو جبتو مليون محمودد وضحك ضحكه سخريه بصوت غريب جداااااا...............
وقرر عصام وسعاد ياخدو خالد ويروحو لمحمود الصبح ...
في الصبح ال قريب في ليلة مطلعلهاش قمر وف بيت شبه بيوت الرعب باصواته المزعجة ودقات الساعات والسكوت ال بيخيم عليه بسواده الكاحل
رنت الساعه سته ونصف مسك عصام تليفونه واتصل علي محمود عشان يعرف منه الاجابه علي اسئلته وسعاد دموعها علي خدها  بتتالم علي الم ابنها ومش عارفه ايه ممكن يحصله وفي الوقت دا رن جرس الباب فتحت ايمان اخت خالد لقت أسماء علي الباب.. خالد فين وتلفونه مقفول ليه وايه ال بيحصل .ايمان قالتلها  ان خالد تعبان جدااا وفي جني مستحوذ علي عقله وعلي كل شيء جني.. انتي بتقولي ايه قالتها ايمان ذي م بقولك. وامي وابويا جوا معاه من امبارح ومش سمحين لاي حد يدخل
وفي نفس الوقت اتصل عصام بمحمود
محمود
خير ياعصام
احنا موفقين علي كل شروطك
طيب تمام
انا مستنيكم النهارده القمر في يوم تمامه
ولازم نخرج صحبنا منه
طيب يامحمود
ايه المطلوب
جيب معاك حمامه بيضا ووزعفران وبومه دكر ومتنساش سعاد تكون قبل الطلبات دي
خلاص يامحمود انا فاهم
انا بعرفك عشان تبقي عارف بس
الملعون انت عارف الي بينا وبينه في مشاكل كبيره اوي وخصوصا بعد موت مراته وموت سيده الي كان مسخره في خدمه وكل ده معروف وانت عارف كويس ان صعب اوي نسيطر عليه
معايه هيسطر عليه وزي ما عملتها قبل كده
اجيلك الساعه كام
الساعه ١٠ تكون قدام بيتي
حاضر
سلام
سعاد بتبص لخالد والله يابني هعمل المستحيل عشانك
عصام بصلها وقلها انتي السبب في كل ده انتي بغبائك اللي عملتي كده انتي الي أذيتي عبده الساحر اللي كان مسخر الملعون معاه قتلتيه عشان كل عليكي فلوس وعملتي حاجات ميصحش نعملها منك لله منك لله
انا قتلته لانه كان عاوز الملعون يلبسك عشان يتجوزني وانا كنت عوزاك انت ومحمود كمان كان عاوز يتجوزني
مش وقت عتاب ده المهم خالد بس
وهنا سمعو اصوات غريبه ف البلكونة ولقوا الملعون واقف ف البلكونه ومعاه اكتر من ١٠ من خدامه من الجن الاحمر و هو كان سيدهم عايزين يدمروا البيت باللي فيه بس هما عايزين  يقهروو عصام وسعاد علي ابنهم
و الساعه تسعه عصام خد سعاد وخالد للعربيه وراحو ل محمود في بيته ولما وصلو ل البيت كانت الساعه بقت عشرة الا خمسه ودخلو بيت محمود .البيت شبه بيوت الاشباح او بيت الرعب دخلو عصام في اوضة معزوله لوحده وقال لعصام ادبح الحمامه وحط دمها في كوبايه وادبح البومه وحط دمها في كوبايه تانيه واخلط شويا من دا ودا في كوبايه وحط معاهم شويه زعفران وبعدين انت عارف انا عايز ايه دا مش جديد عليك
اما انتي ياسعاد تعالي معايا .لسه صغيره  زي م انتي مهما طال العمر عليكي
خدسعاد لاوضه تانيه شبيهه بمكان للتعذيب
سعاد من زمان وانا بتمناكي وانتي عارفه كده كويس حبيتك وعملت المستحيل عشان اوصلك ودلوقتي وصلتلك وغصب عنك
انت عاوز مني ايه يامحمود
عاوز اعرفك اني ارجل من عصام ومن عبده ومن الكل
تعالي
مسكها محمود وربط اديدها ورجليها اليمين ومسك كرباج في ايده ونزل علي جسمها بكل قوه ويضرب فيها بكل قوه وبعدها همس في ودنها ايه رايك حابه عذابي ولا ايه قالتله انت عارف اني بعشق الضرب بس عشان خاطري خد اللي إنت عاوزه بس رجعلي ابني ليا
عاقبها وضربها وذلها وقالها كده انا اخدت اللي أنا عاوزه منك
هاتي العمله الفضيه الي معاكي هنا
فين هي
هتلاقيها في الاوضه دوري عليها دي الي هتشفي ابنك
فضلت سعاد تدور عليها في كل مكان في الغرفه لحد ما لقتها ملزوقه علي الحيطه شلتها وطلعت تجري علي محمود انا لقيت العمله العمله اهي
لقت محمود ماسك الدم وبيكتب علي جسم خالد ومسك العمله حطها علي جسمه وف الوقت دا ظهر الملعون بيضحك وبيقول امرك ياسيدي
انصدم الكل من اللي حصل سيدك
محمود قال ايوه سيده انا الي سخرته وانا الي خليته يعمل كده وهعمل اكتر من كده انتو مش عارفين انا مين
سعاد انت خدت اللي إنت عاوزه خلي ابني يخف ارجوك وانا هكون خدامتك طول العمر
هتكوني خدمتي بس لو ابنك صحي لازم حد فيكم هو اللي يشيل الليله
رد عصام وقال انا اشيلها قاله انت الي اخترت وعزم التعزيمه وقال الطلاسم وفجاءه عصام وقع علي الارض مش قادر يتحرك
اتشل شلل جزئي
سعاد خدي ابنك وامشي وبعد ساعه هيفوق ومش هيفتكر حاجه
ياملعون اختفي انت ولما احتاجلك هندهلك.
يتبع........

#الطلسم_الملعون
الجزء الأخير
خرجت سعاد هي وخالد ابنها من بيت محمود وهي منهكه وتعبانه من اللي حصل وعصام وقتها حركته أتشلت بسبب التعويزه اللي رماه بها محمود واتضح بعد كدا إن اللي حضر الملعون هو محمود اللي خرجه من النيران ومن مملكه الجن الأحمر علشان يكون خادم ليه........ ويساعده في اعماله
{الملعون جني بطبيعته مخلوق من نار عنيد جدااا يقتن في الاراضي السابعه في مملكه الجن وهو من اشرس انواع الجن
ولكن الملعون هنا في قصتي هو الانسان الذي دائما ما اختلق كل شيء ليرضي غروره نعم يفعل اي شيء سواء كان صح او غلط حلال ام حرام ولكن يكون سعيد ولا يفرق معه اي شيء هذا هو الانسان دائما سليط اللسان}
وبعد ان وصلت سعاد الي البيت بدقائق فاق خالد من اللي هو فيه امي إيه اللي حصل محصلش أي حاجه ياحبيبي الحمد الله انت بخير
انا اخر مره فاكرها اني كنت بتعشا في المطعم انا وأسماء وكنت هخبط ست عجوزه بالعربيه وبعدها مش فاكر حاجه
ياابني انت اغمي عليك من الصدمه وأسماء جبتك علي البيت والحمد لله انت بخير دلوقتي
مالك ياامي ايه الدم الي علي ايدك وجسمك ده
مافيش حاجه ياحبيبي متقلقش
دي خلطه عملاها عشان تفتيح البشره لونها احمر زي الدم
انا هروح اغسلها
وهي خارجه نظر خالد الي امه وشاف ملابسها متقطعه واثار تعذيب علي جسمها زهل جدااا من اللي شافه وقرر يعرف إيه اللي حصل وإيه اللي بيدور من وراه
وقام بتغيير ملابسه ووقتها شاف اثار دم علي جسده آثار  الطلاسم اللي كتبها محمود عليه
وقرر انه يخلص منها وقام أغتسل وهو بيغتسل انطفي الضوء عن البيت كله وسمع اصوات غريبه وجديده وبقوه عن الاول جريت سعاد عليه بسرعه فائقه ولاقته غسل المكتوب علي جسده
خالد انت بتعمل ايه
بغسل الي علي جسمي ده يااامي
ليه كده يابني بس
احنا ما صدقنا اننا اتخلصنا من اللعنه دي
ياااربي اعمل ايه
أفتكرت وقتها ان محمود قالها ميغسلش الكلمات الا بعد يومين
وجريت الي التليفون لتتصل بمحمود ليقولها تعمل إيه
لا يجيب لا يجيب لا يجيب
ياربي ما الحل
أعمل إيه
وقتها وقط خالد علي الارض مغمي عليه
وظهر الملعون بشكله الجديد طويل القامه جداااا عريض المنكبين يغزو جسمه شعر كثيف عينه جاحظه جداااا ليه زيل اخره خطاف ويوجد ريس بظهره كثير واسنانه ذات انياب
وكانت سعاد لاول مره تشوفه بهيئته الحقيقه
صرخت من الفزع ورمت الهاتف من إيديها
وهنا بص ليها الملعون وقالها
جيتلك ياسعاد ولازم انتقم منك انا خلاص اتخلصت من محمود نهائي انا كنت بخدمه عشان اوصلك انا ياسعاد محدش هيلمسك ولا حد هيلمسك غير سيدي عبده
بس عبده مات
مات بسببك بس انا هو انا مكانه دايما متفكريش انك ممكن تهربي مني
محمود انا قتلته علشان اذاكي لانه بيحب الضرب والعنف ولازم تعرفي كده كويس
ذهلت سعاد من كلامه وقالتله عايز مني إيه طالما إنت عاوزني دخل ابني في كل دا إيه
ابنك ذنبه انه ابنك وملعون لانه نسل الللعنه كلها انتي وعصام انتي نسيتي انك كنتي بتحضري جن انتي وجوزك عصام نسيتي كام شخص ازتوه نسيتي الاعمال الي كنتي بتعمليها نسيتي تخضير الجن
كفايه كفايه كفايه انت عاوز ايه انا تبت خلاص وبطلت اعمل حاجه بطلت خلاص
وعشان اريح ابني انا هقتل نفسي هقتل نفسي واريح الكل
رد الملعون حتي لو متي خلاص ابنك هيفضل زي ما هووو لان تعويذه شفائه الوحيده مع محمود ومحمود مات هههههههههههه
وهنا سمع الملعون صوت غريب بيقوله لا ياملعون خالد هيشفي ويبقا تمام
وانتي الي هتتحرق ودلوقتي
مين ده
وبيقول ايه
استعحبت سعاد من الصوت ده بس الصوت ده انا اعرفه الصوت ده صوت عصام بس عصام مشلول
الملعون لونه اتغير وبين عليه الفضب الشديد وعينه بقت زي النار
وفجاءه لقي عصام قدامه وبيرش مايه بملح في اركان البيت ومايه مقري عليها
والملعون يصرخ ويقول انت بتعمل ايه عاوز يقرب منهم بس مش عارف المايه المقري عليها محوطاه وقعد عصام يقرا قراءن ويقول طلاسم مش مفهومه والملعون بيصرخ وصوته بيعلا
وبيكسر في كل حاجه في البيت وبيخبط فجاءه لاقوو نار في مكان في الشقه وضوء شديد عصام قال لسعاد متتحركيش هو بيلفت انتباهنا عشان يخرج وزاد في عصام في الي بيعمله والملعون بيتوسل اليه
وبعد ١٠ دقايق مبقاش في اثر للملعون خالص اتحرق حرقه عصام عشان ينقذ اهله
وبعد دقيقه خالد قام من اغمائه ومش فاكر أي حاجه
فنظرت سعاد الي عصام وقلتله انت اتحركت ازاي وانت كنت مشلول قالها لان محمود مات ولما محمود مات التعويذه بتاعته ماتت معاه
وانا جيت علي لطول وسمعت الحوار الي دار بين الملعون ومحمود قبل ما يقتله وعرفت ان الملعون بيخاف من القراءن والمايه بملح وكان محمود بيهدده بكده ولما الملعون عرف ان محمود هيحرقه اتخلص منه كنت مشلول بس كنت مستعوب كل الي بيحصل
علي العموم حمدالله علي سلامه خالد ودلوقتي انتو بامان امشي انا مسكت ايده سعاد وقالت انا عوزاك معانا ورجعو لبعض وطلعووو عملو عمره وتابو الي ربنا وشكروه وحمدوه علي انه رجعلهم ابنهم
وخالد اتجوز أسماء وخلف مازن ودلوقتي بينعمووو بحياه سعيده جداااا ولكن ابناء الملعون يتربصون لهم ولكن لم يحن الوقت لينتقمووو من قتل ابوهم.
بس لسه حكايتنا مخلصتش لأن أولاد الملعون مش هيسكتو هنرجع قريب جدا #الطلسم_الملعون2 (الحفيد)
قريبا.....

رونالدو

ليست هناك تعليقات