عذبني حبك الحلقة 38 و الاخيره
لقد حسم الامر، ودقت طبول الفرح، وحانت اللحظه الحاسمه لقاء الاحباب بعد طول عذاب وفراق، في احلي مشهد يبث فيه عشقهم اللا متناهي لبعض، انه الفرحه فرح الكل مدعو عليه الدعوه عامه لكل الاحباب اتمني نهاية الروايه تسعدكم كما اسعدتوني بمتابعتكم ليا
الفصل الثامن والثلاثون والأخير
ومرت شهور علي عقد قرانهم، نور لا تفارقه ابدا، تهتم بكل تفاصيل حياته، محافظه عليه بشده، بل اصبح خوفها عليه شئ مرعب، تهتم بطعامه، من حيث نظافته ومكوناته، منعا لاي اصابه له، وبمواعيد علاجه، فقد اصبحت مهوسه به وبحبه،، الي ان أتي موعد زفافهم، الذي كان حديث كل الوسط الفني، فالجميع يتحدث عن قصة عشقهم، فقد كان ايهاب معد لها فرح فوق الخيال، فكرته وتنظيمه خيالي، فقد تم حجز فندق كبير الذي سوف يقام به العرس، وطلب من اصدقاءه، فارس وعادل، ان يتم الاتفاق مع اكبر مصممي الافراح ليعدوا له الفرح، وان يتم تجهيز الكوشة وزينه الفرح بطريقه مجنونه، كمثل حبهم، فكانت صورهم في كل مكان بالقاعه، بدل الانوار، معلقه صور لهم باحجام مختلفه في اكثر من وضع لهم، كما اتفق مع مركز تجميل مشهور، وحجز لهم غرفه ليقومون بتجهيز العروس، كل هذا في صمت بدون علمها، وبعد اعداد كل شئ، تم ابلاغها بموعد الزفاف، فقام باعطاءها كارت الزفاف المطبوع صورته وصورتها عليه بالداخل، فنظرت له في دهشه مردده،،
- هووبا اللي في ايدي ده حقيقي، مش حلم؟
ايهاب ينظر لها، وعلي وجهه ابتسامه ساحرة، يرد قائلا،،،
- حقيقي وبجد الجد كمان، دي دعوة فرحنا ياعمري انا، "ويقترب منها ويضع يده علي خصرها ليجعلها بين احضانه" ،
اخيرا وبعد عذاب كتير اوي هنتجوز ومنفارقش بعض ابدا، ابدا
نور تنظر له بحب، وتقول؛؛
انا بجد مش قادرة اصدق اني ماسكه دعوة فرحي علي حبيب قلبي وعمري ياااه ياهوبا اخيرا، بس تعالي هنا انت عملت كل ده امتي وازاي وانا معرفش؟
ايهاب يضحك ضحكه رنانه، ثم يقول؛؛؛
امتي من فترة طلبت من فارس وعادل، وهما نفذوا،،، ازاي مقولتلكيش، كنت عايز اعملك مفاجأة دي من ناحيه وتاني حاجه مكنتش عايزك تنشغلي عني خالص، كنت عايز تفضلي جنبي وبس،، نوري انا لو اطول اخبيكي في عنيه واغطيكي برموش عيني مش هتأخر، نفسي بس ربنا يقدرني واثبتلك انا بحبك اد ايه
نور بحب تستند راسها على صدره، لتستمع لدقات قلبه، التي تتسارع من شده عشقه، وتنبض كل نبضه بحبها، ثم تنظر في مقلتيه وتقول،،،
-روح قلبي مش محتاج ابدا ابدا لاثبات، لانك بالفعل ثبت حبك ليا، وتحملك شهور عشان تصالحني، وشجاعتك واعترافك امام الدنيا كلها بحبك ليا، كل ده ولسه مثبتش، والاكتر من كده تضحيتك ليا واخدت الرصاصه بدالي، فاضل ايه تاني معملتوش ياعمري،،، انا البصه في عيونك اللي مليانه حب دي عندي بالدنيا كلها... انت مش محتاج اي اثبات تاني ياهوبا، انا يكفيني بس اكون كده في حضنك، مش عايزة حاجه من الدنيا كلها غير حضنك وحبك ياعمري
ايهاب يضمها اكثر ويقبل جبهتها، ثم يقول بهمس في اذنها بنبره كلها عشق ورغبه بشغف يردد،،،
- بس انا عايز اكتر من حضنك بكتير،، ثم غمز لها، فحمرت وجنتيها واصبحت في غاية الكسوف منه ومما يقصده،، فهتفت له مردده،،
-هوبا اختشي عيب كده
ايهاب يبتسم علي خجلها منه وينظر لها بعشق ثم يقول،،،
- لا عيب ايه يانوري، كلها بكره وبس، ومش عايز اشوف نظرة الكسوف دي ابدا، انتي فاهمه ولا لأ، انا مش حمل كسوفك ده ياحبي، بكره يوم فيصل في حياتي، اكون او لا اكون،... بكره الدنيا اخيرا هتضحكلي وتنور بوجودك جنبي ياعمري
نور مازالت مستكنه في احضانه، وبعد فترة من صمتها ردت عليه قائله،،،
- وانت عندك شك يانور عيوني، ان الدنيا مش هتضحكلك انت وبس.. دي هتضحكلي قبل منك ياقلبي... وضي عيني من جوا.. بحبك حبك لا حد قبله جربه، ولا دق قلبه بيه لاحد في الكون كله
ايهاب عيونه تلمع من السعاده والفرحه لكلامتها الرقيقه، فيحتضنها بشده ويقول ،،،،
- انا بقول نطلع يانور ياقلبي، ونكنسل الفرح، انا مش هستحمل ليله كمان والله، انا علي اخري
نور تبتسم، ثم تبتعد عنه وتقول،،،
اعقل ياهوبا، كلها كام ساعه ومش هنتفرق ابدا، ابدا بإذن الله عن بعض، والايام الجايه هتكون كلها حب.. وعشق.. وشوق ملوش حدود ياعمري
ايهاب يجلس علي اقرب اريكه، ثم يتنهد ويزفر انفاساََ عاليه، ويقول،،
- يارب يصبرني يانوري، انا خلاص متهيالي اني عقبال ما نتم جوازنا هيكون قلبي حصله حاجه
نور بخضه،تقول،،
سلامة قلبك ياحب عمري كله، اوعي تقول كده تاني
ايهاب بحب ينظر لها ويقول،،
طب ايه مفيش طيب تصبيره كده لحد بكره
نور تنظر له بابتسامة علي وجهها، ثم تقول،،،
- انسي ياهوبا... وتتركه وتركض من امامه مسرعه.. فيجري خلفها، وسط ضحكاتهم التي ملئت الدنيا كلها، من شده سعادتهم، فيقف فجأة، ويدعي ان قلبه يألمه، فتنظر له نظره خوف، فتسرع اليه، مردده،،
- حبيبي... مالك ياعمري... فيك ايه؟ بتشتكي من ايه طمني عليك؟
إيهاب ينظر لها، ثم يمسكها بين ذراعيه، بفرحه ويقول،،،،
-مسكتك يانوري، وريني بقي هتفلتي مني ازاي، ياقلبي
نور تنظر له بضيق وتتأفف ، ثم تقول،،،،
-اخس عليك يا هوبا كده تخضني عليك.. انت عارف ان قلبي ممكن يقف لو حصلك اي حاجه.. هونت عليه
ايهاب ينظر لها نظرة رغبه شديده، ويقول،،
- طب خلاص متزعليش، انا لازم اصالحك، مادام زعلتك
نور مدعيه الزعل، تقول،،
لا ابعد كده انا مخصماك
ايهاب ببتسامه يقترب منها ثم يقول،،،
وانا ميرضنيش زعلك ابدا، ولازم اصالحك،،، ثم يقترب من شفتاها ويقبلها بكل حب، في قبله يبث فيها شغفه بها، ثم ابتعد لحجاتها للاكسجين، ثم قال لها،،
- نور قبلتك بقيت ادمان، ومش عايز اخف منه ابدا، ببقي عايز اخد الجرعه كل دقيقه، كل ثانيه، بقيت كل لحظه حبك بيزيد، فاكره زمان لما قولتيلي ان حبك يا ايهاب لعنه وصابتني، ومش عايزاها تخف منك... دلوقتي انا اللي بقولك حبك يانور اجمل، واحلي لعنه عرفتها، ويارب ما اخف منها ابدا
نور تنظر في عينيه، وتجد كل الحب والصدق بهما، فتسعد بأنها جعلته يعشقها مثلها، وتقول له،،،
انت الحب.. اللي بيحلي كل ايامي ياهوبا.. انت الامل... اللي من غيره حياتي بتبقي ظلمه وسواد... انت العشق... اللي عشقته من صغري، واحياني بقربك،، انت كل حاجه حلوة في حياتي... انت سر سعادتي... ربنا يباركلي فيك ياعمري كله
ايهاب ينظر لها ويقربها اليه، ليضع راسه، علي قدميها، ويمدد علي الاريكه، ثم يقول،،،
-نور ربنا يعدي الكام ساعه دول علي خير، انا مش ضامن نفسي، انا عايز اخد اي منوم عشان انام، لحد الصبح
نور تضحك عليه، وتقول،،
فكره حلوة برضو، انا هنيمك والصبح مش هتشوفني، هروح الفندق وانت تعالي علي معاد الفرح، وتصمت لحظات، ثم تقول،،
ايهاب ياخبر انا مشترتش الفستان
ايهاب يحاول ان يعتدل في مجلسه، وينظر اليها ببتسامه ويقول،،،
- تفتكري دي تعدي علي هوبا حببيبك، الفستان وكل مستلزماته موجوده في غرفتك في الفندق ياقلبي، احلي فستان من افخم بيوت الازياء بباريس اختارت منها اجمل فستان لحبيبتى، وكمان البدله بتاعتي، يارب ذوقي يعجبك، وينال رضا القمر حبيبي
نور تنظر له بحب وتقوم باحتضانه بفرحه شديده مردده ؛؛؛
- حبيبي انت مش ممكن كل ده عشاني، ربنا ميحرمنيش منك يارب ابدا، واكيد طبعا هينال اعجابي، كفايه انه منك، ومن اختيارك ياقلبي
ايهاب يبادلها العشق، ويقول،،،
- ولا منك ياحبيبي، يالا بينا ننام عشان انا مشتاق بكره يجي اوووي
#عذبني حبگ بقلم إيمووو
يجلس زين وزوجته بجانبه يشاهدون التلفاز، واذا تجده صامتاََ شاردا، فتسأله سميه بحب مردده،،
-مالك يازيزو سرحان في ايه ياحبيبي؟
زين ينظر لها، ويقول وهو مازال شارد،،
-خايف علي نور اوي، ومش عارف انا ازاي سمحتلها تفضل مع ايهاب بعد كتب الكتاب، وهما لسه متمش زفافهم
سميه تقترب منه وتهمس له في حنان،،
-حبيبي هي دلوقتي مراته، وحلاله، وبنتك عمرها ما كانت هتقدر تسيبه ابدا، دي كانت زي المجنونه الشهور اللي فاتت ولا جت هنا حتي يوم، وكانت بتكلمنا كل فين وفين، بنتك بقت مهوووسه بيه، الحمدلله انه ربنا نجاه، انا كنت هموت من القلق علي بنتي، يجرالها حاجه، بعد الشر
زين بحزن قال،،،
عندك حق ياسوسو، نور بقت فعلا مهوسه بيه وبحبه، ربنا يتمم ليهم علي خير
سمية تضع يدها علي وجنتيه وتقول،،
-ياااه يازيزو بقالك كتير اوي مقلتليش سوسو دي، وحشتني منك اوي
زين يحتضن كفيها ويقبلهم، ثم يقول،،،
- معلش سامحيني ياسوسو، اللي مرينا بيه فعلا صعب اوي، لكن الحمدلله عدت علي الخير، ومن النهارده فضتلك ياجميل، وبقي موريش غيرك انت وبس، نور واطمنا عليها، اطمن انا بقي علي حالي معاك ياسوسو
سمية تضحك من قلبها، وتقول،،،
- وحشتني اوي يازيزو ووحشني هزارك وكلامك
زين يقربها منه اكثر، ويقوم بضمها بين ذراعيه، ثم يردد هاتفاََ،،،
- انتي اكتر ياسوسو، صديقني علي عيني بعادي، فكري وبالي كان مشغولين اوي، كنا مشتتين بين هنا والمستشفى عند نور، الحمدلله غمه وانزاحت، اللهي ما ترجع تاني، يارب
سميه برجاء؛؛ امين يارب
زين بابتسامة، وغمز،، طب ايه مش هنقوم ننام بقي ولا ايه؟
سميه تنظر لعينيه، وتفهم مايلمح اليه، تبتسم وتقول،،،
- شكلك هتعيد امجادك يازيزو ولا ايه
زين يضحك بشده، ويقول؛؛؛
- طبعا.. اومال، انا روقتلك ياجميل، وبقيت فاضيلك وشكلك هتعيشي امجاد زمان من تاني ياسوسو
نسمه تضحك عليه وتقول بدلع،،،
ايوه بقي يازيزو ياجامد، انزل كده وسخن خلي الدوري يشعلل
زين يبتسم ويقربها ليطبع قبله علي عنقها، ويقول،،،
-هو دوري بس، ده هيبقي دوري وكاس والسوبر كمان، بس انتي لاحقي علي الاجوان ياسوسو
سمية يانهاري عليك يازيزو وعلي كلامك ده ياخرابي، بتخليني احس اني لسه بنت العشرين سنة، بحبك اوي يازيزو، مهما كبرنا حبك بيزيد في قلبي كل يوم اكتر من اليوم اللى قبله
زين بحب يقول،،
وانا كمان، بحبك واشتقتلك، زي زمان واكتر، ربنا يخليكي ليا يارب، وميحرمنيش منك يا عشرة عمري
#عذبني حبگ بقلم إيمووو
ويستيقظ الجميع علي اسعد يوم في حياة نور وايهاب، فنجد نور تتوجه الي الفندق بدون ان تصبح عليه كعادتها، لتزيد من اشتياقه لها، فقد اصرت انه لا يراها اليوم باكمله حتي يزيد لهيب حبه، فبحث عنها في الفيلا فلم يجدها، فسأل عنها سالي، فردت قائله،،
- استاذه نور ذهبت للفندق، وبتبلغ حضرتك ان الفطور جاهز، وبتقولك افطر كويس، ومتنساش العلاج، ومتتاخرش عليها، الف الف مبروك، وربنا يتمم بخير يارب
ايهاب ينظر لها بضيق ثم قال،،،
الله يبارك فيكي ياسالي،،،، ثم يطلب احضار الفطور ويمسك هاتفه ليحدثها، فيجد الهاتف مغلق، فيتركه بضيق، ويقول،،
- ماشي يانور، يعني تحرميني من صباحك، وكمان قفله الموبيل، يعني اروح الفندق انا دلوقتي حالا عشان اشوفك، ولا اعمل ايه؟، انا هتصل بفارس عشان يجي ويجهز المطلوب، وقام بالإتصال عليه، ونسق كل المطلوب، وما سوف يفعله له، وطلب منه ان يأتي مع عادل لتوجهوا جميعا الي الفندق معه
#عذبني حبگ بقلم إيمووو
بعد مرور الشهور الاولي علي نانسي وادم التي شهدت اسعد ايام عمرها، حين شعرت لاول مرة بنض اطفالها بداخلها، يا له من شعور جميل، فقد كانت في قمه سعادتها، فأحست بمعني الكلمه احساس الامومه الفطريه، فشعرت كم كانت غبيه حين حرمت نفسها منه في يوم من الايام، ولكن فاقت، وادركت حكمة ربنا في ذلك،وانه القسمه والنصيب هي التي جمعتها بحبيبها السابق، واراد المولي انه يكون هو اب لاولادها، فحمدت ربها كتيرا وشكرت فضله عليها، ف ادم نعم الزوج المثالي لها، فهو دايماً يرافقها في كل لحظاتها ويتابع معها حملها بكل حب، فهو لا يمل منها ابدا، ولا يضيق من تقلباتها المزاجيه معه أثناء الحمل، فأنه العشق الذي يجعل الانسان قادرا علي تحمل كل تصرفات محبوبه بصدر رحب وبحب له،،،
#عذبني حبگ بقلم إيمووو
دلف اصدقاءه اليه، وتوجه ايهاب وعادل ومعهم مسلتزمات الفرح، الي الفندق وتركوا فارس يقوم بتجهيز الفيلا كما امره، وتزيين ايضا السيارة التي سوف يزف بها عروسه، فقد اراد ان يجعلها مزينه بالورد كلها وفتح فتحه السقف والورد غطي كل السيارة، ثم توجه الي غرفتها واراد ان يقابلها، حدثته من خلف الباب مردده،،،
- انسي ياهوبا، روح اجهز وسبني عشان متأخرش عليك ياحبي، مش هتشوفني غير علي معاد الفرح
ايهاب يتوسل لها قائلا،،،،
طب عشان خاطري ابص بصه واحده يانوري، انا مشفتكيش النهاردة خالص، اهون عليكي، يهون عليكي هوبا حبيبك
نور بنظرة ضعف ترد عليه، ثم تقول،،،
-ياهوبا علي عيني مش هينفع انا بجهز خلاص، روح انت خد الشور بتاعك واجهز هتلاقيني خلصت، يالا بقي متعطلنيش ياقلبي، انا اصلا مشتاقه مووت اشوفك في البدله
إيهاب بضيق،يرد،،
يعني خلاص مفيش امل يانور، ماشي ياحبي هجهز واجي اخطفك علي طول
تضحك نور علي حبيب عمرها بشده، فقد اصبح حبه ادمان ولا يريدان ان يشفي منه،،،
يتوجه ايهاب الي غرفته، حتي يقوم الكوافير الرجالي بتجهيزه من خلال حلق ذقنه، وشعره وخلافه،،، وبعد مده ينهض لياخذ حماما دافئا، ثم يقوم بارتداء بذلته بكل فرحه، وبعد انتهاءه، دلف اليه اصدقاءه، فأطلقوا صفيرا عاليا، كاعجابا به، فنظر ايهاب اليهم بابتسامه هادئة، ثم القي نظرة اخيره علي بذلته السوداء بنظرة أعجاب ورضا عنها، ثم رد وهو موجه نظره اليهم قائلا،،
- ها إيه رايكم في البدله حلوه عليا، مظبوطه
فارس يقترب منه وينظر له باعجاب، ثم يقول،،،
تجنن عليك ياهوبا، قمر الله اكبر
عادل يبتسم له ويقول،،
ايه الحلاوة دي، ياصاحبي، هتجنن نور اكتر ما هي مجنونة، حرام عليك، لحست عقلها، ههههههه
ايهاب ينظر له بغيره، بضيق، وغيظ، ثم يقول،،،
- كلمني انا ملكش دعوة بنوري، ركز معايا انا
عادل يقهقه من الضحك علي صديقه الغيور، ثم يقول،،
- طيب ياعم الغيور، يالا بينا عشان انا لامحت والد نور طالع عندها، ولازم تكون في انتظارها ياعريس
ايهاب بنظره فرحه يقول،،
حاضر انا جاهز يالا بينا
ومرت الوقت اتي والدها وصعد اليها، فطرق باب الغرفه بصحبة والدتها، ونظر اليها مرددا،،
- بسم الله ماشاء الله، قمر يانور، ربنا يحرسك ويحفظك يابنتي يارب، النهاردة الدنيا عيد بالنسبه ليا، اخيرا فرحت بيكي ياقلب ابوكي من جواه، وشوفت احلي عروسه في الدنيا، ربنا يسعدك يارب
ثم يطبع قبله علي جبينها، وتنظر لها الام، وتقوم باحتضانها في دموع الفرحه مردده،،،
- الحمدلله حببتي، ان ربنا تم فرحتك ياقلبي ويسعدك ربنا
نور تجفف دموع الفرح ثم تقول،،،
- يارب يا امي، يتم ربنا فرحتي علي خير، وميحرمنيش من حضنكم ليا يارب
يمسك الاب بيد ابنته ويدلف ليسلمها لزوجها الذي اشتاق اليها، واذا وجدت نور معشوقها واقفاََ امامها بكل شموخ وبيده بوكيه ورد ابيض بلون فستانها، فقد كانت اشبه بالملائكه، فقد كان في غايه من الرقه والجمال، ضيق ومرصع بالفصوص الالماظ التي تلمع وتجذب الانتباه، بكم من الشيفون، وفتحه صغيرة من الصدر، وقد وضعت طوقاََ من الورود اسبتدلته عن التاج، فأزداد من جمالها، مع انسدال شعرها البني، فكانت اروع من الخيال،
فقترب منها، ورفع طرحتها، ليجد القمر لمع في ضياءه، وطبع قبله حانيه علي جبينها وردد،،
-الف مليون مبروووك ياحب عمري كله
نور ببتسامه وفرحة تقول،،
الله يبارك فيك ياعشرة عمري، وحلم حياتي
ايهاب ينظر لها بحب شديد ويقول،،
- ايه الجمال ده، انتي قمر يانوري، كتير عليا اووي والله
نور تضع يديها علي وجنتيه وتقول،،،
-القمر هو انت ياحبيبي، انت اللي احلي من القمر
يضمها ايهاب بشده الي قلبه الذي اشتاق اليها، امام كل الكاميرات والمدعويين، لا يهاب احد فهي اخيرا بعد طول بعاد اصبحت بين يده، وعلي اسمه، فينتبه لسماع صوت والدها مرددا،،
- يابني خلاص ميصحش كده، يالا عشان الزفه هتبدا وبعدين ليكوا بيت اتلموا فيه
ايهاب ينظر له مبتسم ويقول،،
اعذرني ياعمي انت عارف انا لما صدقت
زين يربت علي كتفه بسعاده ويقول،،،
- عارف وعازرك يابني، ربنا يسعدكم ويحفظكم يارب
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
ثم يتوجهوا جميعا لتبدأ الزفه، ثم توجهوا الي الكوشه، وجلسوا وهو ممسكا بيديها بشده، خائفا لتهرب منه، او يفتقدها، وكان باستمرار ينظر لها وعلي وجه السعاده والفرحه الشديده، حتي نادي الدي جي، ليتقدم هو وعروسه ليرقصوا اول رقصه لهم سويا، فقام ايهاب بالغناء وهي بين احضانه يقوول بصوت هادئ ورقيق، الكلمات الاتيه، تعبر عن مدي حبه وشوقه لها فيقول،،
حبيبي قرب قرب كمان وحس بيا
سبني أقلك انت ايه بالنسبة ليا
دانت عمري ونبض قلبي
وانت أغلى الناس عليا
نفسي ألائي كلمه ثانيا
غير بحبك أقولها ليك
كلمه توصفلك يا عمري
أد ايه احساسي بيك
نفسي أجبلك من السما
نجم الليالي بين ايديك
نفسي أقولك ألف كلمة حب
توصف حبي ليك
نفسي أخذك من اديك
واطلع معاك عند السحاب
ننسى دنيتنا وزمنا.... ننسى أيام العذاب
ده حكايتنا يا حبيبي
بتتحكي في مليون كتاب
آه تعالى في حضن قلبي
كل دقه بتنديك
*وهنا يأخذها بين احضانه يريد ان تغوس بداخله لتشعر بمدي عشقه لها، ثم يكمل،،
نفسي ألائي كلمه ثانيا.. غير بحبك أقولها ليك
كلمه توصفلك يا عمري
أد ايه احساسي بيك
نفسي أجبلك من السما
نجم الليالي بين ايديك
نفسي أقولك ألف كلمة حب
توصف حبي ليك
نفسي أخذك من اديك
واطلع معاك عند السحاب
ننسى دنياتنا وزمنا.. ننسى أيام العذاب
ده حكايتنا يا حبيبي، بتتحكي في مليون كتاب
آه تعالى في حضن قلبي.. كل دقه بتنديك
فتشتد نور في احتضانه ثم تاخذ منه المايك، لترد عليه باجمل الكلمات مردده،.،،،
انا انا كلى ملكك
انا كل حاجة حبيبى فيا بتناديك
انا انا مش بحبك
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك
انا انا كلى ملكك
انا كل حاجة حبيبى فيا بتناديك
انا انا مش بحبك
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك
"قالتها وهي تنظر في مقلتيه بكل حب وعشق"
إنت فرحة جات لعندى
بعد عمر من التعب
فى السعادة اللى بعيشها
يا حبيبى انت السبب
ضحكتك عقلك جنونك
والحنان اللى فى عيونك
اوصف ايه واحكيلك ايه
انا انا كلى ملكك
انا كل حاجة حبيبى فيا بتناديك
انا انا مش بحبك
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك
معاك بضحك وبفرح
مابقتش خايفة ازاى هخاف
وانا بين ايديك
ساعات بخيالى باسرح
قبل ما بحلم كل حاجة بلاقيها فيك
اقترب منها وحملها بكل حب واخذ يدور بها عده لفات متتاليه وسط صراخها، ثم احتضنها وصرخ قائلا،،،
بعشقك،،، بعشقك،،، ياحب عمري كله
ضحكت باعلي طبقات صوتها وقالت،،
بموووت فيك يا احلى هديه من ربنا ليا، بحبك ياهوووبا
وتزايد التصفير والتصفيق من الجميع، فالجميع تغامز وتحدث عن عشقهم، فكان الفرح ملئ بكل نجوم المجتمع من الوسط الفني والغنائي،، وتقدم المطربين بالغناء مجامله لصديقهم، فكان اولهم صديقه عادل، ومعه فرقته، وفارس توجهوا اليه مرددين،،،،
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
على الدى جي يالة النهاردة فرحى يا جدعان عاوز كلة يبقى تمام لقيتها ماشية مشيت وراها قلت لازم اعيش معاها عارفين قلت لها اية،، بعد اذن سيادتك انا معجب بسعادتك ممكن اكم طنط يمكن ربنا يهدينى واكمل نص دينى وابطل اتنطط حمو حتجوز حتجوز انا خلاص حاتجوز وحابطل ابص على البنات
وحاظبط نفسى وحبطل اقضيها اشتغلات رقصنى على الوحدة مش حامشى ورا واحدة هى بوسة من العروسة بالعالم واللى فية يا عم رقصنى دا عروستى حتبوسنى بصبح ومسى عاللى شرفونا اصبح وامسى يالا رقصونى رقصنى
"تقدم نحوه واخذهم ليشاركونه بالرقص"
عالطبلة ولا عنتر ولا عبلة اللة اكبر دا احنا اكتر من روميو وجوليت ولا حسن ونعيمة ولا بتوع السيما نفسى اخدها واشد ايده ونروح عالبيت ونتجوز حاتجوز حاتجوز دانا حاتجوز حاتجوز رقصنى رقصنى عقبال عندك عقبال عندك يا ام السعد
كان ايهاب وعروسه يضحكون بشده علي صديقهم، الذي اقترب منه وتم رفعه بمساعده الأصدقاء لاعلي، ونور مع كل رفعه له قلبها يهبط ويصعد معه لتقول له،،
- خلاص،، خلاص والنبي ياعادل كفايه نزلوه حرام عليكوا قلبي هيقف، انا عايزة اتجوز ياجدعان مش كده،، فضحك عليها بشده وقال،، ياقلبي ماخافيش انا اهو سليم ياحبي
امسكته وضمته بين احضانها، ثم همست له مردده،،
-انا نفسي اخبيك النهادرة عن عيون الكل، ولا حد يبص ليك بصه واحده، ولا يلمسك حد غيري،، انا بخاف عليك من نسمه الهوا الطايرة، مش يرفعوك لفوق كده
ايهاب بنظرة عاشق ولهان يقول؛؛؛
-ياحبيبتي يانور، ربنا ميحرمنيش من حبك وعطفك يارب،، تعالي بقى تعقد شويه
جلس العروسان، والجميع يقترب منهم ليقدم التهاني، والتقاط الصور التذكاريه معهم، واذا بدكتور هادي يقترب منهم في حب مصافحاََ اياه، بكل حب مرددا،،
-الف مبرووك، رينا يسعدكم يارب
نور وإيهاب ينظرون له بحب وعرفان مرددين ؛؛
الله يبارك فيك يادكتور، كنت هزعل اوي يادكتور لو مجتش
هادي بنظرة حب ابوي يقول،،
انتي عارفه يانور مقدرتش مجيش برغم ان نسمه علي وشك ولاده بس قولت اجي ابارك واروح اطمن عليها
نور بفرحه ؛؛
ربنا يطمنك عليها يارب، وتجيب احلي بيبي في الدنيا
هادي بحب؛ يارب، وعقبالكوا
ايهاب بنظرة تمني، مقبلا يديها، يقول،،
- يارب يادكتور ادعلنا، ربنا يتم فرحته عليها ويرزقنا بالزريه الصالحه
هادي بترجي؛ اللهم امين يارب العالمين
وينصرف ليجلس مع والدها، بعض الوقت ثم ينصرف في هدوء
وجاء موعد تقطيع التورته، فقد كانت كبيره الحجم عبارة عن ستة ادوار، فقام ايهاب بحملها بحب لتقوم بقطع اول وثاني دور، ثم قام بتنزلها لتقوم بتقطيع الباقي، ثم قام النادل بتقطيع جزء صغير ووضعه بالشوكه وقربه بين شفاهم حتى يتم التقاطها، وحين اقتربوا تم سحبها بسرعه ليتلامس شفاهم في قبله ساحره، وسط ضحكات الجميع، ثم امسكها وتوجهوا الي الكوشه، مستمتعين بغناء المطربين
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
ثم بعد مرور الوقت طلب الدي جي منهم ان يقوموا بالغناء سويا في دويتو رومانسي، فتقدموا وتم غناء دويتو بكل الحب والاحساس الذي بداخلهم مرددين،،،،
ايهاب،، غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
كان يغني وهو محتضنها بشده، وناظرا لعيونها الساحره، التي سحرته منذ ان رأها
نور؛؛ احضن هوايا لأبعد حد .. والمس معايا خدود الورد
ايهاب؛ لانجوم وليل ولا سما ولا ارض .. داحنا في دنيا لوحدنا
نور،، ذوقني شوق.. ذوق الغرام .. غمض عينيك وفي حضني نام
قولت الهوا من غير كلام .. داحنا اتخلقنا لبعضنا
"قالتها بكل احساسها وحبها له، فكانت تذوب حباََ وعشقا له، فاحتضنها بشده اكثر واكثر"
ايهاب،، ، ذوقني شوق.. ذوق الغرام .. غمض عينيك وفي حضني نام
قولت الهوا من غير كلام .. داحنا اتخلقنا لبعضنا
نور؛؛ غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
ليلة غرام نحلم ندوب .. من غير كلام تحكي القلوب
ايهاب؛؛ خدني لهواك داحنا يادوب .. باب الهوى مفتوح لنا
نور،، غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
ثم توقفوا عند الغناء لحظات، لتتحدث لغة العيون، فنظر الي شفتاها، فقترب منهما، والتهمها في قبله تسحر كل الحاضرين، غير مهتمين لاحد، حتي فاقوا علي اصوات التصفيق لهم، فنظرت له في نظره إحراج وكسوف مردده،،،
- عجبك كده ياهوبا، يقولوا علينا ايه دلوقتي
ايهاب محتضنها بشده ثم قال،،
هيقولوا ايه يعني، عريس بيعشق عروسته ويقبلها في ليله زفافهم، فيها ايه يعني، نور انا ماصدقت اليوم ده يجي، سبيني اعيش اجمل لحظات عمري ياحببتي
نور تنظر له بحب وتقول،،،
عيش وعيشني ياهوبا، زي ما تحب
عادل ينظر لاميرته ثم يقول،،
مش كنا سمعنا كلام ايهاب وعملنا فرحنا النهاردة يا اميرتي
اميرة تمسك يده بحب مردده؛؛؛
- مكنش ينفع خالص يا عادل انت شايف فرحه نور وايهاب ازاي، ليه عايزنا نشارك فرحتهم دي، الفرحه دي من حقهم هما وبس، دول ما صدقوا ان ربنا يقربهم من بعض بعد طول حرمان، مكنش ينفع اشاركها فرحتها خالص، كفايه يوم كتب الكتاب، خليهم يفرحوا النهاردة، واحنا نعمل فرحنا في يوم مخصوص، لوحدينا
عادل ينظر لها ويقول،،
عندك حق يا اميرتي، بس انا بجد مستعجل اوي فوق ما تتخيلي، برغم اننا معرفناش بعض الا من وقت قليل الا اني اتعلقت بيكي وعشقتك من كل قلبي وبقيت مش قادر اسيبك خالص ولا حتي ثانيه
اميرة بحب تقول؛؛
ولا انا ياعادل، هانت ياقلبي
عادل بقلة صبر يقول؛؛
يارب يصبرني، يالا قومي نرقص سلو سوا على الاغنيه دي
واستمر الفرح فترة طويله حتي أوشك علي اذان الفجر، لينتهي الفرح، ويقوم ايهاب مصافحا والدها الذي قال له،،،
-مش هوصيك يا ايهاب، علي نور قلبي، خلي بالك منها يابني، ثم همس في اذنيه يقول له بهمس،،، اوعي شوقك ولهفتك تاذيها خليك هادي، واعمل كنترول علي مشاعرك
ابتسم ايهاب له وردد؛؛؛
متوصنيش علي روح قلبي من جوه ياعمي،، نور دي حياتي كلها
زين اقترب من ابنته واحتضنها، وسلمت عليها والدتها، ثم اقترب من السيارة التي سوف تزفها، فصدمت من جمالها، ونظرت له مردده،،،
- الله ياهووبا جميله اوووي، مش معقول الحلاوه دي
ايهاب يهيام،، عجبتك ياعمري، انا لو اطول كنت فرشت الدنيا كلها ورود عليكي ياحبي
فارس يقترب ويقول؛؛
يالا عشان ازفك، انا ناويها
ايهاب يعترض ويقول؛؛
معلش يافارس كتر خيرك علي التذويق، بس عايز انا اللي اسوق مع نور
فارس باستسلام؛؛
براحتك ياحبيبي، خد المفاتيح اهي، ثم همس يقول،، كل حاجه تمت زي ما انت عايز
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
ايهاب بحب يحتضنه ويقول،،،
متحرمش منك يا ابو الفوارس ابدا يارب
ثم يمسك يديها ويفتح لها باب السيارة ويجلسها بحب، ثم يقود السيارة، وهو في غايه السعاده، لتردد له قائله بكل حب وعشق،،،
على عش الحب وطير ياحمام على عش الحب الحب
قول للأحلام انا جاية أوام على عش الحب الحب
وهووبا حبيبي معايا بشويش بيقول ويايا
عارفين سكتنا سوا وحنوصل بيتنا سوا
ونام ونقوم ونقوم وناااام على حب ف حب
ياحمام ياابو جناح وردي على عش الحب وهدي
وافرش لنا فرحة كبيرة على أد حبيبي وأدي
والشوق وحبيبي وانا الليلة معادنا هنا
نقسم فرحتنا سوا ونقضي حياتنا سوا
ونام ونقوم ونقوم وناااام على حب ف حب
"ينظر لها ويردد معها الكلمات، وهو يحرك باصبعيه كأنه يعزف علي مقود السيارة اعذب الالحان"
يلي ف أحلامي ناديتلك وف ليل الشوق غنيتلك
يا أحلى مكان فى الدنيا أنا جيت لحبيبي وجيتلك
والشوق وحبيبي وانا الليلة معادنا هنا
تسمع ضحكتنا سوا وتشوف حلاوتنا سوا
ونام ونقوم ونقوم وناااام على حب ف حب
من الليلة خلاص ياهووبا أنا وانت حنصبح عيلة
من الليلة حتبقى نصيبي ودي ليلة العمر الليلة
والشوق وهووبا وأنا الليلة معادنا هنا
وتطول سهرتنا سوا ونقول حواديتنا سوا
ونام ونقوم ونقوم ونااااام على حب ف حب
وصلوا بعد مده الي مبتغاهم فتوقف وتقدم اليها وحملها بين يديه في سعاده، فنظرت حولها فتفاجأت مما رأت فنظرت له مردده،،،
-ايه ده يا هوبا كل دي شموع علي الارض من أول المدخل البوابه،،، الله علي الروعه والجمال
ايهاب بسعاده يقول؛؛؛
انتي لسه شوفتي حاجة، اصبري يانوري، لسه في جرابي كتير
نور محاوطة يدها حول عنقه، مقتربه منه، ثم تهمس له مردده،،،
حبيبي كل ده كتير عليا اوي
ايهاب يرد بحب،،،
انا لو اطول اجبلك الدنيا كلها تحت قدمك يانوري
ففتح الباب فاذا بها تجد الشموع، والورود مرصوصه علي الجانبين، وايضا علي جانبي السلم، فكانت في حاله من الذهول والدهشه حتى وصل بها إلى غرفتهم، فنظرت اليها فوجدت البلالين الهليوم مندثره في الغرفه باكملها ومكتوب عليها، بعض الكلمات، فقراتها بصوت عذب،،،
-نور عيني،، حبيب قلبي انا،،،، اشتقت اليكِ،،، شهد عسلك،،،،، روح حياتي،،، حب عمري،،، الحب كله،، امل حياتي،، وغيرها من الكلمات العذبه، فنظرت الي الفراش فوجدته عليه ورود احمر على شكل قلب كبير، وبالنصف صوره تجمعهم سويا، فصاحت قائله،،،،
- انت مش ممكن ياهووبا، كل ده عشاني انا، بحبك ياعمري كله
ايهاب يقترب منها بشده، ويهمس لها فتشعر بقشعريره في جسدها، من شده حرارة انفاسه، فينظر لها بعشق، وهيام ورغبه، فيقول،،
-الدنيا كلها مش كفايه عليكي ياقلبي، انا بعشقك، بحبك حب جنوني، احضنيني يانور، نسيني عذاب الشهور الطويله اللي فاتت، عايز انسي كل حاجه، ومفتكرش بس غير انك في حضني وبين اديا، احضنيني اوي اوي يانوري
تشتد نور في احتضانه وتتخلي عن اي كسوف او احراج، فاليوم اسعد يوم في حياتها، كم تمنته منذ أن كانت فتاة صغيره وحلمت به، وها تحقق حلمها، فقررت ان تعبر عن مابداخلها وتسعد عشيقها وزوجها، وابتعدت عنه قليلا ونظرت في مقلتيه بنظرات حب وعشق، ثم حاوطها هو بخصرها، ولمس شفتيها المثيرتين بشفتيه في قبله حانيه تعبر عن شغفه وشوقه لها، فبادلته عشقه وشغفه، فازداد منها حين شعر بشتياقها مثله، فقد تملك الحب بينهم مداه، الحب الذي ظلت تحلم به لسنوات اصبح الان حلالها وبين ايديها، فقام بسحب سحاب فستانها فسقط بكل سهوله، وهي في حاله هيام لا تعي لما يفعل بها، ويديه تعبث في منحنياتها، وقبلاته يوزعها في كل مكان تراه عيونه بكل رقه وشغف، وهي مغمضه العينين، فازداد من نبضات قلبها وازدادت سخونة وجنتيها، مما يفعل بها فهمست له وهي تلهث وانفاسها تصعد وتعلو من شده عبثه بها، مردده،،
-هوبا ارحمني، انا خلاص مش قادرة اتمالك روحي
ايهاب متمسك بها في احضانه، فقد اصبح مهوساََ بها، فرد قائلا،،
-انا اللي خلاص استويت من نار حبك، ارحميني بقي، بحبك يانوري، ومشتاق لدرجه متتخيلهاش، بحبك
واذا ينتبه لسماع صوت اذان الفجر ياذن، فزفر انفاسا عاليه وقبض حاجبه، ثم هدأ وتبسم لها مرددا،،
- يالا حبيبي ادخلي غيري واتوضي، وانا هغير برة عشان نصلي الفجر مع بعض، عشان ربنا يبارك لينا
توجهت لاخذ حماما يهدئ من حالتها ثم ارتدت قميصها الابيض وعليه الاسدال، وتوجهت له، وقاموا بأداء الصلاه، ثم ردد الدعاء، ونزع عنها الاسدال، وحملها بكل لطف الي الفراش، لينعم بقربها الذي طال اشتياقه لها، فقد كان مغيباََ لما يفعل، فترك حبه وقلبه يعبران عما بداخله، فكان لقاءهم علي جمرة من نار... نار الحب والعشق التي لا تهدأ، ولا تنطفئ ابدا... بركان حبهم لا احد يستطيع ان يخمده ابدا،،، فقد عزف اجمل وأروع سمفونيه من تأليفه والحانه، تبث مشاعره الجياشه تجاهها، فقد عزفت معه وبادلته شغفه وحبه الذي تملكها منذ سنين، فكان لقاءهم اشبه بحلبه المصارعه... نعم مصارعه من نوع اخر... مصارعه العشاق والاحباب حين تلتقي بعد عذاب الفراق... ما اجمله لقاء! وما اروع احساس الحبيب بحبيه بعد اشتياق... كم تمنوا هذا اللقاء، وحلموا به كثيرا، وها هو اصبح حقيقه، ومعشوقته بين احضانه يفعل ما يحلو له ويبث حبه لها، ما اجمل الزواج بمن تعشق، فله لذه لا يعلمها غير العشاق، فكانت انفاسها واصواتها واهاتها تزيده من لهيب شوقه، فكان ينثرها بقبلاته الحاره، ويقول لها اجمل غزل، فكانت هائمه به، حالمه تطير الي عنان السماء، فكلامته لها كانت بفعل الادمان، فأصبح مدمنا بحبها، اسيرا لعشقه لها
وبعد مرور الوقت اللذان لا يعرفان كم مضي، كانت نور مغمضة العينين علي صدره العاري، مستمتعه بنضات قلبه التي تنطق بحروف اسمها، فطبع قبله حانيه علي جبينها وقال،،،
- نوري انتي نمتي؟
نور بهيام؛ تؤتؤ
ايهاب بقلق ونظره خوف يردد،،،
طب انتي كويسه، طب انا سببت في الامك، اوعي اكون اذيتك وانا مش واخد بالي، مش هسامح نفسي
نور ترفع رأسها وتنظر له بحب، وتقبله في شفتيه، قبله ساخنه، ثم تقول،،،
- حبيبي ليه بتقول كده، انت كنت في غايه الرقه، والنعومه، والحنيه، انا محستش بحاجه غير بحبك وعشقك ياحبيبي
ايهاب بتنهيده، ورضا يقول،،
الحمدلله كنت خايف اوي معرفش اعمل كنترول من شده شوقي ليكي، كنت مرعوب اكون اذيتك او حتي تسببت في ألمك ، انتي متتخيليش انا بخاف عليكي ازاي، انا مكنتش هسامح نفسي ابدا، لو اتضررتي بسبب حبي ليكي
نور بنبره عشق تقول،،،،
مش اكتر مني ياحبيب سنيني، شوقي ليك بيزيد عمره ما هيقل ابدا، انت في حضني ومشتاقه ليك، بجد مهما اقولك اللي جوايا صعب انه اوصفه لانه كتير اوووي ياهوبا، بحبك حب غريب من نوعه، حب لا حد حبه ولا هيحبه ابدا
ايهاب بنظرة حيره يقول؛؛؛
واخرتها يانوري احنا كده ممكن يحصلنا حاجه، قلوبنا مش هتتحمل كل الحب ده، ربنا يسترها، انا مش قادر يانور ابعد ثانيه واحده عن حضنك، عايزك دايما في حضني..... عايز اشبع منك... وفي نفس الوقت مش عايز اشبع... عايز افضل كده مشتاق لحضنك... لنظره عيونك اللي اسرتني... لنظره شوقك ولهفتك عليا... عايزك متفرقيش حضني ابدا... اااه لو تعرفي انا بقيت اسيرك وبعشقك اد ايه؟ هترأفي بحالي وأصعب عليكي
نور ببتسامه تنظر له ويديها تعبث علي صدره بكل رقه وحب، ثم ترد قائله،،،
تصدق عندك حق، احنا عشقنا فاق كل الحدود، وكل اللي انت بتوصفه ده، انا زيك واكتر شويه كمان
ايهاب ينظر لها بعيون كلها عشق ثم يقول،،
هدخل اخد شور وارجعلك ياعمري، اوعي تنامي، انا لسه في كلام كتير مقولنهوش
ينهض ليدلف الي الحمام ليقوم بتجهيزة لها بعد ان اخذ حماما دافئاََ، ثم خرج بعد مده يقول لها في حب،،،
- حبيبي تعالي حضرتلك الحمام، والبانيو مليان ميه دافيه ومعقم عشان ترتاحي فيه شويه، قادرة تقومي ولا اشيلك
نور بضحكه تسحر كيانه تقول،،،
-ليه تعبت نفسك ياقلبي، انا هقدر اقوم اهو، باغتها وقام بحملها بين يده، وسط صراخاتها وضحكاته، ثم وضعها برفق داخل البانيو، وقام بقذف المياه عليها، في حب وسعاده، ثم جذبته هي اليها في قبله ساحره ليقع بداخل البانيو، وغرقي في حبهم مرةٍ اخري، وبعد مضي الوقت حملها بحب ووضعها علي الفراش لتنام بين احضانه، المشتاقه لها
يستيقظ ايهاب من نومه الذي لا يتعدي ثلاث ساعات، فينظر لها غير مصدقاََ لما حدث بالامس، فقد كان اسعد يوم مر علي حياته، فمحبوبته بين احضانه، يتأملها بحب وشغف، فلاحظ تقلصات وجهها، وعلامات تشنجها، مع سرعه في انفاسها، ودموع من مقلتيها، فشعر انها تحلم كابوسا، وفجأه صرخت باعلي صوتها مناديه بإسمه، ايهاااب... ايهاااب
فاخذها بين احضانه محاولا تهدئتها، مرددا لها،،،
-حببتي اهدي ياقلبي، ده كابووس يانوري، انا اهو بين ايدكي ياعمري، اهدي اهدي خالص،،،
وبعد مده هدأت واستكانت بي احضانه، فاشتدت بأحتضانه بكل حب مردده وهي تتحسس بيديها علي وجهه قائله ،،،
-الحمدلله،، طلع حلم وانت في حضني، الحمدلله، انت معايا، ومش هتسبني ابدا يا ايهاب مش كده، عمرك ما هتتخلي عني ابدا ابدا
إيهاب بثقه وحب يرد؛؛
ابدا يانور،،، ابدا ياحببتي انا مصدقت ترضي عني ياحببتي، متفكريش في الماضي ياعمري، احنا ولاد إمبارح بس عشان كان امبارح احلي يوم في عمرنا، يا احلي عروسه شفتها عيوني
نور ببتسامه وحب تقول،،
وانت اجمل عريس ملي كل دنيتي، واكتفيت بيك عن كل الدنيا كلها
ايهاب يرد بحب ويقول،،،
اااه يانور، من كلامك ده اللي بيخليني مولع نار من شده قربك، ولولا اني خايف عليكي، كنت مسبتكيش ابدا، واطفي نار اشتياقي مره واثنين وعشره والف، مسبكيش ابدا ياعمري، نفسي تفضلي في حضني وجوايا علي طول،، بحبك بحبك ياحب عمري، كلمه بحبك بقت قليله اوي علي وصف اللي جوايا ليكي، انا بقيت عاشق متيم، بيدوب فيكي، بقيت بتنفس انفاسك، عايش بس عشان أبصلك وامتع عيني برؤياكي يا اجمل من رأت عيني
نور تمرر يديها حول وجنتيه وتمررها علي شفتيه بكل اثاره، لتشعل لهيب شوقه وحبه ، كأنها تدعوه بدعوه مقبوله لممارسه نعيم العشق ودخوله لدنياها مرة ثانيه، وثلاثه،، فينظر لها بهيام ويلبي الدعوه بكل بحب وشوق، ليعزف اجمل الألحان
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
* وبعد مرور ٦ سنوات
هادي يمسك بلعبته بغضب ويقول،،،
-قولتلك قبل كده متاخديش عربيتي، انتي مش بتفهمي
أسيل ببكاء شديد،،،، اهي اهي، كنت عايزه العب بيها
آسر يأتي وعلي وجهه غضب طفولي، عند سماع صوت توأمه تبكي فيقول بحده،،،
- انت بتزعق وتضرب اختي سيل(أسيل ) ليه، انت لكش دعوة بيها، العب مع اختك نور، مش اختي انا
هادي ينظر له بتعجب ويقول،،،
- انت عبيط يالا، اختك ايه واختي ايه، احنا كلنا اخوات
آسر بغضب،،، لا انت عندك نور، وانا عندي اختي حببتي سيل
هادي يصرخ لينادي علي والده فيقول،،،
- يابابا.. يابابا تعالي شوف ابنك، بيقول ايه؟ عشان مضربهوش، وامد ايدي عليه
يتوجه معتز سريعا على صوت صراخه ليقول،،،،
في ايه بس بتصرخ ليه ياهادي، عمل ايه آسر اخوك؟
هادي بضيق يقول،،
يابابا انا كنت عايز لعبتي العربيه العب بيها انا ونور، دورت عليها كتير ملقتهاش، شوفتها مع أسيل اخدتها، راحت عيطت، جه آسر وزعلان ويقولي ملكش دعوة باختي، فهمته اننا كلنا اخوات مش راضي يفهم
نور بزعل تقول؛؛؛
يابابي آسر مش بيرضي خالص يلعب معانا، ودايما واخد أسيل معاه، ده حتي يابابي لما مامي بتنيمها جنبي، بيقوم مصحيها وواخدها تنام جنبه، ولما اقوله سبها يا آسر، يقولي لا دي اختي انا هتنام جنبي انا، مش بعرف انام وهي مش جنبي
أسيل تنظر لنور، وترد مدافعه عنه تقول،،،
- انا مش بعرف انام معاكي يانور، انا بحب، اسور اخويا،، "وتغيظها وتطلع لسانها لها "
آسر ينظر لوالده بنفس ضيقه يقول،،،
-يابابي انا مس بحب سيل تعيط، ومش بحب حد يزعلها، دي اختي انا، هو عنده نور ملوش دعوه باختي انا،، ويقترب منها ويضمها اليه
معتز يقف وينظر لهم بكل عطف وحنان يقول،،،،
تعالوا ياحبايب بابا كلكم، تعالي ياهادي انت نور، وانت يا آسر قرب انت وأسيل، اسمعوني كويس اوي، انا ابقي مين بالنسبه ليكوا
ردوا جميعا،، بابا
معتز؛،، طيب مادام انا بابا وجنة تبقي ماما، يبقي انتوا ياحبايبي كلهم ولادنا احنا، وانتوا تبقوا كلكم ولادي، يعني كلهم اخوات، ومفيش حد له اخت بس لا يا آسر أسيل اختك وكمان اخت هادي ونور، انت فاهم ياحبيبي، حبوا بعض عشان انتوا ملكوش غير بعض، ومش عايزك ابدا تقول ان اسيل اختك انت بس، ولا نور اخت هادي وبس، لازم يا آسر ياحبيبي تلعب مع هادي ونور، وكمان تخلي اسيل تلعب معاهم، اسيل اه توأمك بس برضو اختهم هي كمان، حبوا بعض ياحبيبي عشان انتوا ملكوش غير بعض فاهمين
آسر ينحني براسه لاسفل، ويقول،،
مفهوم يابابي، بس متخليش هادي يزعل اختي
معتز يتأفف ويقول،،،
تاني اختي، اسمها اختنا،، اسمها ايه
آسر،،، اختنا
معتز ينظر لهادي ويقول بحده،،،
- اتفضل ياهادي صالح اختك الصغيرة، وبوسها، ومتزعلهاش مرة تانيه، انت ياحبيبي اخوهم الكبير مفروض تكون حنين عليهم، مش تزعلهم
هادي بهدوء يقول،،،
اسف يابابي مش هعمل كده تاني،، ثم يقترب من اخته ويقبلها ويعتذر لها
معتز يضم اولاده بحب ويقول،،،
- ممكن بقي تلعبوا لعبه مشتركه بينكوا كلكوا، طلعوا كره السله ولعبوا مع بعض
الاولاد جميعا،، حاضر يابابي
يتركهم وينصرف ليجلس مع جنته، التي تنظر له وتقول،،،
-حليت المشكله، اكيد بسبب آسر وأسيل، مش كده
معتز يبتسم ويقول،،،
هو في غيرهم، سبحان الله آسر متعلق باخته لدرجه تقلق بجد، مش بيتفاعل مع اخواته هادي ونور زيها، ومش بيسمح لاحد يقرب منها
جنة بتفهم وهدوء تقول،،،
معلش عشان توأم بيقي تعلقهم ببعض زياده شويه، بكره لما يكبروا هيتغيروا، وكمان هادي ونور كمان متعلقين ببعض، وعاملين حزب عليهم
معتز يضحك ويقول،،
ربنا يهديهم ويبارك فيهم يارب
جنة بحب وترجي،،، يارب،
معتز ينظر لها مبتسما ثم يقول،،،
ناقص اثنين كمان ياجنتي علي النص دسته
جنه تنظر له وتقول بحده،،،
تبت خلاص ياميزو آسر واسيل خلوني ابصم بالعشره مجبش عيال تاني، ربنا يبارك فيهم وحلو اوي ٤ اولاد
معتز يحتضنها بين ذراعيه، ثم ينظر في مقلتيها ويقول،،،
انتي عندي والولاد بالدنيا كلها، انتوا كنزي اللي طلعت بيه من الدنيا، ربنا يبارك فيكم يارب
جنه تطبع قبله حانيه علي وجنتيه وتقول،،،
ويخليك ليا يا أحلى هديه من ربنا ليا، يارب انت عندي بالدنيا ياميزو
معتز يحتصنها بشده ويقول،،،
وانتي روحي ياجنتي علي الارض، ماتيجي عايزك في كلمه كده نسيت اكملها امبارح
جنه تضحك بشده وتقول،،،
هو انت كلامك مش بيخلص ياميزو، بقيت رغاي اوي ياقلبي
معتز يحملها الي غرفته ويردد،،،
هو في احلي من الرغي واتقان الكلام ياجنتي، بحبك يااحلي جنه شوفتها، تعالي بس دخليني جنتك اللي مش بشبع منها ابدا
جنه تحتضنه بقوه وتقول،،،
وانا بموووت فيك وفي كل كلامك ياعمري
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
أستووووووب
* معتز ربنا كرمه بتوأم سماه، هادي علي اسم صديق عمره، ونور رغبة من جنه، وعمرهم ٦ سنوات، ثم رزقت بتوأم للمرة الثانيه سماه، آسر وأسيل، ومتعلقين ببعض لابعد درجه، ودايما آسر يتشاجر مع ابن خاله سيف لرغبته في اللعب مع اخته أسيل، ولا يمل ابدا من تملك اخته بجانبه
* ادم ونانسي عاشوا اجمل ايام حياتهم بعد انجابهم، لمالك ومليكه، فاصبحت الدنيا لها طعم ولون بالنسبه لهم، ونانسي تغيرت تماما، فاصبحت ام وزوجه بمعني الكلمه، كل اللي شاغلها اهتمامها باسرتها فقط لا شئ غير ذلك، وطوال الوقت تشكر ربنا علي كل النعم اللي رزقها بيها
* هادي ونسمه، ولدت توأم ايضا، فقد اكتشفت بوجود كيس حمل لكنه خلف اخاه ولم يكتشف غير اثناء الولاده وكانت اجمل مفاجأه لهم، ايهاب بناء علي طلبه، وسليم علي اسم والدها، اعمارهم ٦سنوات ونصف، كما رزقت بطفله اخري سميت بانجي، رغبا لهادي حتي تذكره بأبنته الراحه، عمرها ٢ ونصف
وحياتهم هاديه وسعيده، ولايوجد شئ يعكر صفوها.
* ايهاب الصغير،، يعشق نور ابنه جنة ولا يسمح لاي احد ان يقترب منها ابدا، فهي بالنسبه له كل امله، ليتجدد قصه حب وعشق مرة اخري، ولكن حب طفولي، فهل سيستمر مع الايام؟؟؟
* ابطالي العشاق، إيهاب ونور، لم يرزقوا باطفال، ليس لوجود اي موانع، ولكن حكمه الله، بعد مرور سنه من زواجهم، تمكن القلق منهم فذهبوا للكشف وتم عمل كل التحاليل، التي اثبتت انهم لا توجد اي موانع تمنع حدوث حمل، فهي ايراده الله سبحانه وتعالى، فقد كان حبهم صامدا، لا يهتز ابدا، وصبروا علي ايرادة المولي، وحاولوا كثيرا في موضوع عمليه الحقن المجهري ولكن للاسف فشلت، فحزنت نور كثيرا، لكن الحب كان اقوي منهم، وبالحب والعشق تغلبوا علي اي مشاعر حزن والم
فالحب يجعلنا نسعد ونعيش الحياه راضين مطمئنين، فهنيئا لمن يجد الحب المتبادل، الحب الحقيقي يكون نادرا في هذا الزمان،وربنا عوضهم بالحب والشهرة فنور نجحت واصبحت مشهوره في الوسط الغنائي ومطلوبه في كل البلدان، وبرغم شهرتها فهي لم تتاخر يوما علي حبيبها وتراعيه في كل شئ اعماله وعلاجه وطعامه، فهي زوجه مثاليه قبل ان تكون مغنيه مشهوره، وايضا ايهاب اصبح مشهور ومطلوب من الدول هو ونور الغناء سويا
"فالاشخاص زائلون ويبقي الحب علي مر الزمان" ، وقصة عشق نور وايهاب، اصبح يتحاكها بها الجميع، فاسماءهم خلدت بين قصص العشاق.......
والي هنا انتهت احداث روايتي المتواضعة عذبني حبگ اتمني من كل قلبي انها تكون نالت اعجابكم جميعا، واني اكون ضيفه خفيفه عليكوا، وتسعدوا بها، كما اسعدتني، اشكركم جدا علي المتابعه
🌹دمتم سالمين ومتابعين 🌹
الفصل الثامن والثلاثون والأخير
ومرت شهور علي عقد قرانهم، نور لا تفارقه ابدا، تهتم بكل تفاصيل حياته، محافظه عليه بشده، بل اصبح خوفها عليه شئ مرعب، تهتم بطعامه، من حيث نظافته ومكوناته، منعا لاي اصابه له، وبمواعيد علاجه، فقد اصبحت مهوسه به وبحبه،، الي ان أتي موعد زفافهم، الذي كان حديث كل الوسط الفني، فالجميع يتحدث عن قصة عشقهم، فقد كان ايهاب معد لها فرح فوق الخيال، فكرته وتنظيمه خيالي، فقد تم حجز فندق كبير الذي سوف يقام به العرس، وطلب من اصدقاءه، فارس وعادل، ان يتم الاتفاق مع اكبر مصممي الافراح ليعدوا له الفرح، وان يتم تجهيز الكوشة وزينه الفرح بطريقه مجنونه، كمثل حبهم، فكانت صورهم في كل مكان بالقاعه، بدل الانوار، معلقه صور لهم باحجام مختلفه في اكثر من وضع لهم، كما اتفق مع مركز تجميل مشهور، وحجز لهم غرفه ليقومون بتجهيز العروس، كل هذا في صمت بدون علمها، وبعد اعداد كل شئ، تم ابلاغها بموعد الزفاف، فقام باعطاءها كارت الزفاف المطبوع صورته وصورتها عليه بالداخل، فنظرت له في دهشه مردده،،
- هووبا اللي في ايدي ده حقيقي، مش حلم؟
ايهاب ينظر لها، وعلي وجهه ابتسامه ساحرة، يرد قائلا،،،
- حقيقي وبجد الجد كمان، دي دعوة فرحنا ياعمري انا، "ويقترب منها ويضع يده علي خصرها ليجعلها بين احضانه" ،
اخيرا وبعد عذاب كتير اوي هنتجوز ومنفارقش بعض ابدا، ابدا
نور تنظر له بحب، وتقول؛؛
انا بجد مش قادرة اصدق اني ماسكه دعوة فرحي علي حبيب قلبي وعمري ياااه ياهوبا اخيرا، بس تعالي هنا انت عملت كل ده امتي وازاي وانا معرفش؟
ايهاب يضحك ضحكه رنانه، ثم يقول؛؛؛
امتي من فترة طلبت من فارس وعادل، وهما نفذوا،،، ازاي مقولتلكيش، كنت عايز اعملك مفاجأة دي من ناحيه وتاني حاجه مكنتش عايزك تنشغلي عني خالص، كنت عايز تفضلي جنبي وبس،، نوري انا لو اطول اخبيكي في عنيه واغطيكي برموش عيني مش هتأخر، نفسي بس ربنا يقدرني واثبتلك انا بحبك اد ايه
نور بحب تستند راسها على صدره، لتستمع لدقات قلبه، التي تتسارع من شده عشقه، وتنبض كل نبضه بحبها، ثم تنظر في مقلتيه وتقول،،،
-روح قلبي مش محتاج ابدا ابدا لاثبات، لانك بالفعل ثبت حبك ليا، وتحملك شهور عشان تصالحني، وشجاعتك واعترافك امام الدنيا كلها بحبك ليا، كل ده ولسه مثبتش، والاكتر من كده تضحيتك ليا واخدت الرصاصه بدالي، فاضل ايه تاني معملتوش ياعمري،،، انا البصه في عيونك اللي مليانه حب دي عندي بالدنيا كلها... انت مش محتاج اي اثبات تاني ياهوبا، انا يكفيني بس اكون كده في حضنك، مش عايزة حاجه من الدنيا كلها غير حضنك وحبك ياعمري
ايهاب يضمها اكثر ويقبل جبهتها، ثم يقول بهمس في اذنها بنبره كلها عشق ورغبه بشغف يردد،،،
- بس انا عايز اكتر من حضنك بكتير،، ثم غمز لها، فحمرت وجنتيها واصبحت في غاية الكسوف منه ومما يقصده،، فهتفت له مردده،،
-هوبا اختشي عيب كده
ايهاب يبتسم علي خجلها منه وينظر لها بعشق ثم يقول،،،
- لا عيب ايه يانوري، كلها بكره وبس، ومش عايز اشوف نظرة الكسوف دي ابدا، انتي فاهمه ولا لأ، انا مش حمل كسوفك ده ياحبي، بكره يوم فيصل في حياتي، اكون او لا اكون،... بكره الدنيا اخيرا هتضحكلي وتنور بوجودك جنبي ياعمري
نور مازالت مستكنه في احضانه، وبعد فترة من صمتها ردت عليه قائله،،،
- وانت عندك شك يانور عيوني، ان الدنيا مش هتضحكلك انت وبس.. دي هتضحكلي قبل منك ياقلبي... وضي عيني من جوا.. بحبك حبك لا حد قبله جربه، ولا دق قلبه بيه لاحد في الكون كله
ايهاب عيونه تلمع من السعاده والفرحه لكلامتها الرقيقه، فيحتضنها بشده ويقول ،،،،
- انا بقول نطلع يانور ياقلبي، ونكنسل الفرح، انا مش هستحمل ليله كمان والله، انا علي اخري
نور تبتسم، ثم تبتعد عنه وتقول،،،
اعقل ياهوبا، كلها كام ساعه ومش هنتفرق ابدا، ابدا بإذن الله عن بعض، والايام الجايه هتكون كلها حب.. وعشق.. وشوق ملوش حدود ياعمري
ايهاب يجلس علي اقرب اريكه، ثم يتنهد ويزفر انفاساََ عاليه، ويقول،،
- يارب يصبرني يانوري، انا خلاص متهيالي اني عقبال ما نتم جوازنا هيكون قلبي حصله حاجه
نور بخضه،تقول،،
سلامة قلبك ياحب عمري كله، اوعي تقول كده تاني
ايهاب بحب ينظر لها ويقول،،
طب ايه مفيش طيب تصبيره كده لحد بكره
نور تنظر له بابتسامة علي وجهها، ثم تقول،،،
- انسي ياهوبا... وتتركه وتركض من امامه مسرعه.. فيجري خلفها، وسط ضحكاتهم التي ملئت الدنيا كلها، من شده سعادتهم، فيقف فجأة، ويدعي ان قلبه يألمه، فتنظر له نظره خوف، فتسرع اليه، مردده،،
- حبيبي... مالك ياعمري... فيك ايه؟ بتشتكي من ايه طمني عليك؟
إيهاب ينظر لها، ثم يمسكها بين ذراعيه، بفرحه ويقول،،،،
-مسكتك يانوري، وريني بقي هتفلتي مني ازاي، ياقلبي
نور تنظر له بضيق وتتأفف ، ثم تقول،،،،
-اخس عليك يا هوبا كده تخضني عليك.. انت عارف ان قلبي ممكن يقف لو حصلك اي حاجه.. هونت عليه
ايهاب ينظر لها نظرة رغبه شديده، ويقول،،
- طب خلاص متزعليش، انا لازم اصالحك، مادام زعلتك
نور مدعيه الزعل، تقول،،
لا ابعد كده انا مخصماك
ايهاب ببتسامه يقترب منها ثم يقول،،،
وانا ميرضنيش زعلك ابدا، ولازم اصالحك،،، ثم يقترب من شفتاها ويقبلها بكل حب، في قبله يبث فيها شغفه بها، ثم ابتعد لحجاتها للاكسجين، ثم قال لها،،
- نور قبلتك بقيت ادمان، ومش عايز اخف منه ابدا، ببقي عايز اخد الجرعه كل دقيقه، كل ثانيه، بقيت كل لحظه حبك بيزيد، فاكره زمان لما قولتيلي ان حبك يا ايهاب لعنه وصابتني، ومش عايزاها تخف منك... دلوقتي انا اللي بقولك حبك يانور اجمل، واحلي لعنه عرفتها، ويارب ما اخف منها ابدا
نور تنظر في عينيه، وتجد كل الحب والصدق بهما، فتسعد بأنها جعلته يعشقها مثلها، وتقول له،،،
انت الحب.. اللي بيحلي كل ايامي ياهوبا.. انت الامل... اللي من غيره حياتي بتبقي ظلمه وسواد... انت العشق... اللي عشقته من صغري، واحياني بقربك،، انت كل حاجه حلوة في حياتي... انت سر سعادتي... ربنا يباركلي فيك ياعمري كله
ايهاب ينظر لها ويقربها اليه، ليضع راسه، علي قدميها، ويمدد علي الاريكه، ثم يقول،،،
-نور ربنا يعدي الكام ساعه دول علي خير، انا مش ضامن نفسي، انا عايز اخد اي منوم عشان انام، لحد الصبح
نور تضحك عليه، وتقول،،
فكره حلوة برضو، انا هنيمك والصبح مش هتشوفني، هروح الفندق وانت تعالي علي معاد الفرح، وتصمت لحظات، ثم تقول،،
ايهاب ياخبر انا مشترتش الفستان
ايهاب يحاول ان يعتدل في مجلسه، وينظر اليها ببتسامه ويقول،،،
- تفتكري دي تعدي علي هوبا حببيبك، الفستان وكل مستلزماته موجوده في غرفتك في الفندق ياقلبي، احلي فستان من افخم بيوت الازياء بباريس اختارت منها اجمل فستان لحبيبتى، وكمان البدله بتاعتي، يارب ذوقي يعجبك، وينال رضا القمر حبيبي
نور تنظر له بحب وتقوم باحتضانه بفرحه شديده مردده ؛؛؛
- حبيبي انت مش ممكن كل ده عشاني، ربنا ميحرمنيش منك يارب ابدا، واكيد طبعا هينال اعجابي، كفايه انه منك، ومن اختيارك ياقلبي
ايهاب يبادلها العشق، ويقول،،،
- ولا منك ياحبيبي، يالا بينا ننام عشان انا مشتاق بكره يجي اوووي
#عذبني حبگ بقلم إيمووو
يجلس زين وزوجته بجانبه يشاهدون التلفاز، واذا تجده صامتاََ شاردا، فتسأله سميه بحب مردده،،
-مالك يازيزو سرحان في ايه ياحبيبي؟
زين ينظر لها، ويقول وهو مازال شارد،،
-خايف علي نور اوي، ومش عارف انا ازاي سمحتلها تفضل مع ايهاب بعد كتب الكتاب، وهما لسه متمش زفافهم
سميه تقترب منه وتهمس له في حنان،،
-حبيبي هي دلوقتي مراته، وحلاله، وبنتك عمرها ما كانت هتقدر تسيبه ابدا، دي كانت زي المجنونه الشهور اللي فاتت ولا جت هنا حتي يوم، وكانت بتكلمنا كل فين وفين، بنتك بقت مهوووسه بيه، الحمدلله انه ربنا نجاه، انا كنت هموت من القلق علي بنتي، يجرالها حاجه، بعد الشر
زين بحزن قال،،،
عندك حق ياسوسو، نور بقت فعلا مهوسه بيه وبحبه، ربنا يتمم ليهم علي خير
سمية تضع يدها علي وجنتيه وتقول،،
-ياااه يازيزو بقالك كتير اوي مقلتليش سوسو دي، وحشتني منك اوي
زين يحتضن كفيها ويقبلهم، ثم يقول،،،
- معلش سامحيني ياسوسو، اللي مرينا بيه فعلا صعب اوي، لكن الحمدلله عدت علي الخير، ومن النهارده فضتلك ياجميل، وبقي موريش غيرك انت وبس، نور واطمنا عليها، اطمن انا بقي علي حالي معاك ياسوسو
سمية تضحك من قلبها، وتقول،،،
- وحشتني اوي يازيزو ووحشني هزارك وكلامك
زين يقربها منه اكثر، ويقوم بضمها بين ذراعيه، ثم يردد هاتفاََ،،،
- انتي اكتر ياسوسو، صديقني علي عيني بعادي، فكري وبالي كان مشغولين اوي، كنا مشتتين بين هنا والمستشفى عند نور، الحمدلله غمه وانزاحت، اللهي ما ترجع تاني، يارب
سميه برجاء؛؛ امين يارب
زين بابتسامة، وغمز،، طب ايه مش هنقوم ننام بقي ولا ايه؟
سميه تنظر لعينيه، وتفهم مايلمح اليه، تبتسم وتقول،،،
- شكلك هتعيد امجادك يازيزو ولا ايه
زين يضحك بشده، ويقول؛؛؛
- طبعا.. اومال، انا روقتلك ياجميل، وبقيت فاضيلك وشكلك هتعيشي امجاد زمان من تاني ياسوسو
نسمه تضحك عليه وتقول بدلع،،،
ايوه بقي يازيزو ياجامد، انزل كده وسخن خلي الدوري يشعلل
زين يبتسم ويقربها ليطبع قبله علي عنقها، ويقول،،،
-هو دوري بس، ده هيبقي دوري وكاس والسوبر كمان، بس انتي لاحقي علي الاجوان ياسوسو
سمية يانهاري عليك يازيزو وعلي كلامك ده ياخرابي، بتخليني احس اني لسه بنت العشرين سنة، بحبك اوي يازيزو، مهما كبرنا حبك بيزيد في قلبي كل يوم اكتر من اليوم اللى قبله
زين بحب يقول،،
وانا كمان، بحبك واشتقتلك، زي زمان واكتر، ربنا يخليكي ليا يارب، وميحرمنيش منك يا عشرة عمري
#عذبني حبگ بقلم إيمووو
ويستيقظ الجميع علي اسعد يوم في حياة نور وايهاب، فنجد نور تتوجه الي الفندق بدون ان تصبح عليه كعادتها، لتزيد من اشتياقه لها، فقد اصرت انه لا يراها اليوم باكمله حتي يزيد لهيب حبه، فبحث عنها في الفيلا فلم يجدها، فسأل عنها سالي، فردت قائله،،
- استاذه نور ذهبت للفندق، وبتبلغ حضرتك ان الفطور جاهز، وبتقولك افطر كويس، ومتنساش العلاج، ومتتاخرش عليها، الف الف مبروك، وربنا يتمم بخير يارب
ايهاب ينظر لها بضيق ثم قال،،،
الله يبارك فيكي ياسالي،،،، ثم يطلب احضار الفطور ويمسك هاتفه ليحدثها، فيجد الهاتف مغلق، فيتركه بضيق، ويقول،،
- ماشي يانور، يعني تحرميني من صباحك، وكمان قفله الموبيل، يعني اروح الفندق انا دلوقتي حالا عشان اشوفك، ولا اعمل ايه؟، انا هتصل بفارس عشان يجي ويجهز المطلوب، وقام بالإتصال عليه، ونسق كل المطلوب، وما سوف يفعله له، وطلب منه ان يأتي مع عادل لتوجهوا جميعا الي الفندق معه
#عذبني حبگ بقلم إيمووو
بعد مرور الشهور الاولي علي نانسي وادم التي شهدت اسعد ايام عمرها، حين شعرت لاول مرة بنض اطفالها بداخلها، يا له من شعور جميل، فقد كانت في قمه سعادتها، فأحست بمعني الكلمه احساس الامومه الفطريه، فشعرت كم كانت غبيه حين حرمت نفسها منه في يوم من الايام، ولكن فاقت، وادركت حكمة ربنا في ذلك،وانه القسمه والنصيب هي التي جمعتها بحبيبها السابق، واراد المولي انه يكون هو اب لاولادها، فحمدت ربها كتيرا وشكرت فضله عليها، ف ادم نعم الزوج المثالي لها، فهو دايماً يرافقها في كل لحظاتها ويتابع معها حملها بكل حب، فهو لا يمل منها ابدا، ولا يضيق من تقلباتها المزاجيه معه أثناء الحمل، فأنه العشق الذي يجعل الانسان قادرا علي تحمل كل تصرفات محبوبه بصدر رحب وبحب له،،،
#عذبني حبگ بقلم إيمووو
دلف اصدقاءه اليه، وتوجه ايهاب وعادل ومعهم مسلتزمات الفرح، الي الفندق وتركوا فارس يقوم بتجهيز الفيلا كما امره، وتزيين ايضا السيارة التي سوف يزف بها عروسه، فقد اراد ان يجعلها مزينه بالورد كلها وفتح فتحه السقف والورد غطي كل السيارة، ثم توجه الي غرفتها واراد ان يقابلها، حدثته من خلف الباب مردده،،،
- انسي ياهوبا، روح اجهز وسبني عشان متأخرش عليك ياحبي، مش هتشوفني غير علي معاد الفرح
ايهاب يتوسل لها قائلا،،،،
طب عشان خاطري ابص بصه واحده يانوري، انا مشفتكيش النهاردة خالص، اهون عليكي، يهون عليكي هوبا حبيبك
نور بنظرة ضعف ترد عليه، ثم تقول،،،
-ياهوبا علي عيني مش هينفع انا بجهز خلاص، روح انت خد الشور بتاعك واجهز هتلاقيني خلصت، يالا بقي متعطلنيش ياقلبي، انا اصلا مشتاقه مووت اشوفك في البدله
إيهاب بضيق،يرد،،
يعني خلاص مفيش امل يانور، ماشي ياحبي هجهز واجي اخطفك علي طول
تضحك نور علي حبيب عمرها بشده، فقد اصبح حبه ادمان ولا يريدان ان يشفي منه،،،
يتوجه ايهاب الي غرفته، حتي يقوم الكوافير الرجالي بتجهيزه من خلال حلق ذقنه، وشعره وخلافه،،، وبعد مده ينهض لياخذ حماما دافئا، ثم يقوم بارتداء بذلته بكل فرحه، وبعد انتهاءه، دلف اليه اصدقاءه، فأطلقوا صفيرا عاليا، كاعجابا به، فنظر ايهاب اليهم بابتسامه هادئة، ثم القي نظرة اخيره علي بذلته السوداء بنظرة أعجاب ورضا عنها، ثم رد وهو موجه نظره اليهم قائلا،،
- ها إيه رايكم في البدله حلوه عليا، مظبوطه
فارس يقترب منه وينظر له باعجاب، ثم يقول،،،
تجنن عليك ياهوبا، قمر الله اكبر
عادل يبتسم له ويقول،،
ايه الحلاوة دي، ياصاحبي، هتجنن نور اكتر ما هي مجنونة، حرام عليك، لحست عقلها، ههههههه
ايهاب ينظر له بغيره، بضيق، وغيظ، ثم يقول،،،
- كلمني انا ملكش دعوة بنوري، ركز معايا انا
عادل يقهقه من الضحك علي صديقه الغيور، ثم يقول،،
- طيب ياعم الغيور، يالا بينا عشان انا لامحت والد نور طالع عندها، ولازم تكون في انتظارها ياعريس
ايهاب بنظره فرحه يقول،،
حاضر انا جاهز يالا بينا
ومرت الوقت اتي والدها وصعد اليها، فطرق باب الغرفه بصحبة والدتها، ونظر اليها مرددا،،
- بسم الله ماشاء الله، قمر يانور، ربنا يحرسك ويحفظك يابنتي يارب، النهاردة الدنيا عيد بالنسبه ليا، اخيرا فرحت بيكي ياقلب ابوكي من جواه، وشوفت احلي عروسه في الدنيا، ربنا يسعدك يارب
ثم يطبع قبله علي جبينها، وتنظر لها الام، وتقوم باحتضانها في دموع الفرحه مردده،،،
- الحمدلله حببتي، ان ربنا تم فرحتك ياقلبي ويسعدك ربنا
نور تجفف دموع الفرح ثم تقول،،،
- يارب يا امي، يتم ربنا فرحتي علي خير، وميحرمنيش من حضنكم ليا يارب
يمسك الاب بيد ابنته ويدلف ليسلمها لزوجها الذي اشتاق اليها، واذا وجدت نور معشوقها واقفاََ امامها بكل شموخ وبيده بوكيه ورد ابيض بلون فستانها، فقد كانت اشبه بالملائكه، فقد كان في غايه من الرقه والجمال، ضيق ومرصع بالفصوص الالماظ التي تلمع وتجذب الانتباه، بكم من الشيفون، وفتحه صغيرة من الصدر، وقد وضعت طوقاََ من الورود اسبتدلته عن التاج، فأزداد من جمالها، مع انسدال شعرها البني، فكانت اروع من الخيال،
فقترب منها، ورفع طرحتها، ليجد القمر لمع في ضياءه، وطبع قبله حانيه علي جبينها وردد،،
-الف مليون مبروووك ياحب عمري كله
نور ببتسامه وفرحة تقول،،
الله يبارك فيك ياعشرة عمري، وحلم حياتي
ايهاب ينظر لها بحب شديد ويقول،،
- ايه الجمال ده، انتي قمر يانوري، كتير عليا اووي والله
نور تضع يديها علي وجنتيه وتقول،،،
-القمر هو انت ياحبيبي، انت اللي احلي من القمر
يضمها ايهاب بشده الي قلبه الذي اشتاق اليها، امام كل الكاميرات والمدعويين، لا يهاب احد فهي اخيرا بعد طول بعاد اصبحت بين يده، وعلي اسمه، فينتبه لسماع صوت والدها مرددا،،
- يابني خلاص ميصحش كده، يالا عشان الزفه هتبدا وبعدين ليكوا بيت اتلموا فيه
ايهاب ينظر له مبتسم ويقول،،
اعذرني ياعمي انت عارف انا لما صدقت
زين يربت علي كتفه بسعاده ويقول،،،
- عارف وعازرك يابني، ربنا يسعدكم ويحفظكم يارب
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
ثم يتوجهوا جميعا لتبدأ الزفه، ثم توجهوا الي الكوشه، وجلسوا وهو ممسكا بيديها بشده، خائفا لتهرب منه، او يفتقدها، وكان باستمرار ينظر لها وعلي وجه السعاده والفرحه الشديده، حتي نادي الدي جي، ليتقدم هو وعروسه ليرقصوا اول رقصه لهم سويا، فقام ايهاب بالغناء وهي بين احضانه يقوول بصوت هادئ ورقيق، الكلمات الاتيه، تعبر عن مدي حبه وشوقه لها فيقول،،
حبيبي قرب قرب كمان وحس بيا
سبني أقلك انت ايه بالنسبة ليا
دانت عمري ونبض قلبي
وانت أغلى الناس عليا
نفسي ألائي كلمه ثانيا
غير بحبك أقولها ليك
كلمه توصفلك يا عمري
أد ايه احساسي بيك
نفسي أجبلك من السما
نجم الليالي بين ايديك
نفسي أقولك ألف كلمة حب
توصف حبي ليك
نفسي أخذك من اديك
واطلع معاك عند السحاب
ننسى دنيتنا وزمنا.... ننسى أيام العذاب
ده حكايتنا يا حبيبي
بتتحكي في مليون كتاب
آه تعالى في حضن قلبي
كل دقه بتنديك
*وهنا يأخذها بين احضانه يريد ان تغوس بداخله لتشعر بمدي عشقه لها، ثم يكمل،،
نفسي ألائي كلمه ثانيا.. غير بحبك أقولها ليك
كلمه توصفلك يا عمري
أد ايه احساسي بيك
نفسي أجبلك من السما
نجم الليالي بين ايديك
نفسي أقولك ألف كلمة حب
توصف حبي ليك
نفسي أخذك من اديك
واطلع معاك عند السحاب
ننسى دنياتنا وزمنا.. ننسى أيام العذاب
ده حكايتنا يا حبيبي، بتتحكي في مليون كتاب
آه تعالى في حضن قلبي.. كل دقه بتنديك
فتشتد نور في احتضانه ثم تاخذ منه المايك، لترد عليه باجمل الكلمات مردده،.،،،
انا انا كلى ملكك
انا كل حاجة حبيبى فيا بتناديك
انا انا مش بحبك
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك
انا انا كلى ملكك
انا كل حاجة حبيبى فيا بتناديك
انا انا مش بحبك
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك
"قالتها وهي تنظر في مقلتيه بكل حب وعشق"
إنت فرحة جات لعندى
بعد عمر من التعب
فى السعادة اللى بعيشها
يا حبيبى انت السبب
ضحكتك عقلك جنونك
والحنان اللى فى عيونك
اوصف ايه واحكيلك ايه
انا انا كلى ملكك
انا كل حاجة حبيبى فيا بتناديك
انا انا مش بحبك
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك
معاك بضحك وبفرح
مابقتش خايفة ازاى هخاف
وانا بين ايديك
ساعات بخيالى باسرح
قبل ما بحلم كل حاجة بلاقيها فيك
اقترب منها وحملها بكل حب واخذ يدور بها عده لفات متتاليه وسط صراخها، ثم احتضنها وصرخ قائلا،،،
بعشقك،،، بعشقك،،، ياحب عمري كله
ضحكت باعلي طبقات صوتها وقالت،،
بموووت فيك يا احلى هديه من ربنا ليا، بحبك ياهوووبا
وتزايد التصفير والتصفيق من الجميع، فالجميع تغامز وتحدث عن عشقهم، فكان الفرح ملئ بكل نجوم المجتمع من الوسط الفني والغنائي،، وتقدم المطربين بالغناء مجامله لصديقهم، فكان اولهم صديقه عادل، ومعه فرقته، وفارس توجهوا اليه مرددين،،،،
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
على الدى جي يالة النهاردة فرحى يا جدعان عاوز كلة يبقى تمام لقيتها ماشية مشيت وراها قلت لازم اعيش معاها عارفين قلت لها اية،، بعد اذن سيادتك انا معجب بسعادتك ممكن اكم طنط يمكن ربنا يهدينى واكمل نص دينى وابطل اتنطط حمو حتجوز حتجوز انا خلاص حاتجوز وحابطل ابص على البنات
وحاظبط نفسى وحبطل اقضيها اشتغلات رقصنى على الوحدة مش حامشى ورا واحدة هى بوسة من العروسة بالعالم واللى فية يا عم رقصنى دا عروستى حتبوسنى بصبح ومسى عاللى شرفونا اصبح وامسى يالا رقصونى رقصنى
"تقدم نحوه واخذهم ليشاركونه بالرقص"
عالطبلة ولا عنتر ولا عبلة اللة اكبر دا احنا اكتر من روميو وجوليت ولا حسن ونعيمة ولا بتوع السيما نفسى اخدها واشد ايده ونروح عالبيت ونتجوز حاتجوز حاتجوز دانا حاتجوز حاتجوز رقصنى رقصنى عقبال عندك عقبال عندك يا ام السعد
كان ايهاب وعروسه يضحكون بشده علي صديقهم، الذي اقترب منه وتم رفعه بمساعده الأصدقاء لاعلي، ونور مع كل رفعه له قلبها يهبط ويصعد معه لتقول له،،
- خلاص،، خلاص والنبي ياعادل كفايه نزلوه حرام عليكوا قلبي هيقف، انا عايزة اتجوز ياجدعان مش كده،، فضحك عليها بشده وقال،، ياقلبي ماخافيش انا اهو سليم ياحبي
امسكته وضمته بين احضانها، ثم همست له مردده،،
-انا نفسي اخبيك النهادرة عن عيون الكل، ولا حد يبص ليك بصه واحده، ولا يلمسك حد غيري،، انا بخاف عليك من نسمه الهوا الطايرة، مش يرفعوك لفوق كده
ايهاب بنظرة عاشق ولهان يقول؛؛؛
-ياحبيبتي يانور، ربنا ميحرمنيش من حبك وعطفك يارب،، تعالي بقى تعقد شويه
جلس العروسان، والجميع يقترب منهم ليقدم التهاني، والتقاط الصور التذكاريه معهم، واذا بدكتور هادي يقترب منهم في حب مصافحاََ اياه، بكل حب مرددا،،
-الف مبرووك، رينا يسعدكم يارب
نور وإيهاب ينظرون له بحب وعرفان مرددين ؛؛
الله يبارك فيك يادكتور، كنت هزعل اوي يادكتور لو مجتش
هادي بنظرة حب ابوي يقول،،
انتي عارفه يانور مقدرتش مجيش برغم ان نسمه علي وشك ولاده بس قولت اجي ابارك واروح اطمن عليها
نور بفرحه ؛؛
ربنا يطمنك عليها يارب، وتجيب احلي بيبي في الدنيا
هادي بحب؛ يارب، وعقبالكوا
ايهاب بنظرة تمني، مقبلا يديها، يقول،،
- يارب يادكتور ادعلنا، ربنا يتم فرحته عليها ويرزقنا بالزريه الصالحه
هادي بترجي؛ اللهم امين يارب العالمين
وينصرف ليجلس مع والدها، بعض الوقت ثم ينصرف في هدوء
وجاء موعد تقطيع التورته، فقد كانت كبيره الحجم عبارة عن ستة ادوار، فقام ايهاب بحملها بحب لتقوم بقطع اول وثاني دور، ثم قام بتنزلها لتقوم بتقطيع الباقي، ثم قام النادل بتقطيع جزء صغير ووضعه بالشوكه وقربه بين شفاهم حتى يتم التقاطها، وحين اقتربوا تم سحبها بسرعه ليتلامس شفاهم في قبله ساحره، وسط ضحكات الجميع، ثم امسكها وتوجهوا الي الكوشه، مستمتعين بغناء المطربين
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
ثم بعد مرور الوقت طلب الدي جي منهم ان يقوموا بالغناء سويا في دويتو رومانسي، فتقدموا وتم غناء دويتو بكل الحب والاحساس الذي بداخلهم مرددين،،،،
ايهاب،، غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
كان يغني وهو محتضنها بشده، وناظرا لعيونها الساحره، التي سحرته منذ ان رأها
نور؛؛ احضن هوايا لأبعد حد .. والمس معايا خدود الورد
ايهاب؛ لانجوم وليل ولا سما ولا ارض .. داحنا في دنيا لوحدنا
نور،، ذوقني شوق.. ذوق الغرام .. غمض عينيك وفي حضني نام
قولت الهوا من غير كلام .. داحنا اتخلقنا لبعضنا
"قالتها بكل احساسها وحبها له، فكانت تذوب حباََ وعشقا له، فاحتضنها بشده اكثر واكثر"
ايهاب،، ، ذوقني شوق.. ذوق الغرام .. غمض عينيك وفي حضني نام
قولت الهوا من غير كلام .. داحنا اتخلقنا لبعضنا
نور؛؛ غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
ليلة غرام نحلم ندوب .. من غير كلام تحكي القلوب
ايهاب؛؛ خدني لهواك داحنا يادوب .. باب الهوى مفتوح لنا
نور،، غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
غمض عينيك .. وإحلم معايا .. وهات إيديك .. واحضن هوايا
ثم توقفوا عند الغناء لحظات، لتتحدث لغة العيون، فنظر الي شفتاها، فقترب منهما، والتهمها في قبله تسحر كل الحاضرين، غير مهتمين لاحد، حتي فاقوا علي اصوات التصفيق لهم، فنظرت له في نظره إحراج وكسوف مردده،،،
- عجبك كده ياهوبا، يقولوا علينا ايه دلوقتي
ايهاب محتضنها بشده ثم قال،،
هيقولوا ايه يعني، عريس بيعشق عروسته ويقبلها في ليله زفافهم، فيها ايه يعني، نور انا ماصدقت اليوم ده يجي، سبيني اعيش اجمل لحظات عمري ياحببتي
نور تنظر له بحب وتقول،،،
عيش وعيشني ياهوبا، زي ما تحب
عادل ينظر لاميرته ثم يقول،،
مش كنا سمعنا كلام ايهاب وعملنا فرحنا النهاردة يا اميرتي
اميرة تمسك يده بحب مردده؛؛؛
- مكنش ينفع خالص يا عادل انت شايف فرحه نور وايهاب ازاي، ليه عايزنا نشارك فرحتهم دي، الفرحه دي من حقهم هما وبس، دول ما صدقوا ان ربنا يقربهم من بعض بعد طول حرمان، مكنش ينفع اشاركها فرحتها خالص، كفايه يوم كتب الكتاب، خليهم يفرحوا النهاردة، واحنا نعمل فرحنا في يوم مخصوص، لوحدينا
عادل ينظر لها ويقول،،
عندك حق يا اميرتي، بس انا بجد مستعجل اوي فوق ما تتخيلي، برغم اننا معرفناش بعض الا من وقت قليل الا اني اتعلقت بيكي وعشقتك من كل قلبي وبقيت مش قادر اسيبك خالص ولا حتي ثانيه
اميرة بحب تقول؛؛
ولا انا ياعادل، هانت ياقلبي
عادل بقلة صبر يقول؛؛
يارب يصبرني، يالا قومي نرقص سلو سوا على الاغنيه دي
واستمر الفرح فترة طويله حتي أوشك علي اذان الفجر، لينتهي الفرح، ويقوم ايهاب مصافحا والدها الذي قال له،،،
-مش هوصيك يا ايهاب، علي نور قلبي، خلي بالك منها يابني، ثم همس في اذنيه يقول له بهمس،،، اوعي شوقك ولهفتك تاذيها خليك هادي، واعمل كنترول علي مشاعرك
ابتسم ايهاب له وردد؛؛؛
متوصنيش علي روح قلبي من جوه ياعمي،، نور دي حياتي كلها
زين اقترب من ابنته واحتضنها، وسلمت عليها والدتها، ثم اقترب من السيارة التي سوف تزفها، فصدمت من جمالها، ونظرت له مردده،،،
- الله ياهووبا جميله اوووي، مش معقول الحلاوه دي
ايهاب يهيام،، عجبتك ياعمري، انا لو اطول كنت فرشت الدنيا كلها ورود عليكي ياحبي
فارس يقترب ويقول؛؛
يالا عشان ازفك، انا ناويها
ايهاب يعترض ويقول؛؛
معلش يافارس كتر خيرك علي التذويق، بس عايز انا اللي اسوق مع نور
فارس باستسلام؛؛
براحتك ياحبيبي، خد المفاتيح اهي، ثم همس يقول،، كل حاجه تمت زي ما انت عايز
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
ايهاب بحب يحتضنه ويقول،،،
متحرمش منك يا ابو الفوارس ابدا يارب
ثم يمسك يديها ويفتح لها باب السيارة ويجلسها بحب، ثم يقود السيارة، وهو في غايه السعاده، لتردد له قائله بكل حب وعشق،،،
على عش الحب وطير ياحمام على عش الحب الحب
قول للأحلام انا جاية أوام على عش الحب الحب
وهووبا حبيبي معايا بشويش بيقول ويايا
عارفين سكتنا سوا وحنوصل بيتنا سوا
ونام ونقوم ونقوم وناااام على حب ف حب
ياحمام ياابو جناح وردي على عش الحب وهدي
وافرش لنا فرحة كبيرة على أد حبيبي وأدي
والشوق وحبيبي وانا الليلة معادنا هنا
نقسم فرحتنا سوا ونقضي حياتنا سوا
ونام ونقوم ونقوم وناااام على حب ف حب
"ينظر لها ويردد معها الكلمات، وهو يحرك باصبعيه كأنه يعزف علي مقود السيارة اعذب الالحان"
يلي ف أحلامي ناديتلك وف ليل الشوق غنيتلك
يا أحلى مكان فى الدنيا أنا جيت لحبيبي وجيتلك
والشوق وحبيبي وانا الليلة معادنا هنا
تسمع ضحكتنا سوا وتشوف حلاوتنا سوا
ونام ونقوم ونقوم وناااام على حب ف حب
من الليلة خلاص ياهووبا أنا وانت حنصبح عيلة
من الليلة حتبقى نصيبي ودي ليلة العمر الليلة
والشوق وهووبا وأنا الليلة معادنا هنا
وتطول سهرتنا سوا ونقول حواديتنا سوا
ونام ونقوم ونقوم ونااااام على حب ف حب
وصلوا بعد مده الي مبتغاهم فتوقف وتقدم اليها وحملها بين يديه في سعاده، فنظرت حولها فتفاجأت مما رأت فنظرت له مردده،،،
-ايه ده يا هوبا كل دي شموع علي الارض من أول المدخل البوابه،،، الله علي الروعه والجمال
ايهاب بسعاده يقول؛؛؛
انتي لسه شوفتي حاجة، اصبري يانوري، لسه في جرابي كتير
نور محاوطة يدها حول عنقه، مقتربه منه، ثم تهمس له مردده،،،
حبيبي كل ده كتير عليا اوي
ايهاب يرد بحب،،،
انا لو اطول اجبلك الدنيا كلها تحت قدمك يانوري
ففتح الباب فاذا بها تجد الشموع، والورود مرصوصه علي الجانبين، وايضا علي جانبي السلم، فكانت في حاله من الذهول والدهشه حتى وصل بها إلى غرفتهم، فنظرت اليها فوجدت البلالين الهليوم مندثره في الغرفه باكملها ومكتوب عليها، بعض الكلمات، فقراتها بصوت عذب،،،
-نور عيني،، حبيب قلبي انا،،،، اشتقت اليكِ،،، شهد عسلك،،،،، روح حياتي،،، حب عمري،،، الحب كله،، امل حياتي،، وغيرها من الكلمات العذبه، فنظرت الي الفراش فوجدته عليه ورود احمر على شكل قلب كبير، وبالنصف صوره تجمعهم سويا، فصاحت قائله،،،،
- انت مش ممكن ياهووبا، كل ده عشاني انا، بحبك ياعمري كله
ايهاب يقترب منها بشده، ويهمس لها فتشعر بقشعريره في جسدها، من شده حرارة انفاسه، فينظر لها بعشق، وهيام ورغبه، فيقول،،
-الدنيا كلها مش كفايه عليكي ياقلبي، انا بعشقك، بحبك حب جنوني، احضنيني يانور، نسيني عذاب الشهور الطويله اللي فاتت، عايز انسي كل حاجه، ومفتكرش بس غير انك في حضني وبين اديا، احضنيني اوي اوي يانوري
تشتد نور في احتضانه وتتخلي عن اي كسوف او احراج، فاليوم اسعد يوم في حياتها، كم تمنته منذ أن كانت فتاة صغيره وحلمت به، وها تحقق حلمها، فقررت ان تعبر عن مابداخلها وتسعد عشيقها وزوجها، وابتعدت عنه قليلا ونظرت في مقلتيه بنظرات حب وعشق، ثم حاوطها هو بخصرها، ولمس شفتيها المثيرتين بشفتيه في قبله حانيه تعبر عن شغفه وشوقه لها، فبادلته عشقه وشغفه، فازداد منها حين شعر بشتياقها مثله، فقد تملك الحب بينهم مداه، الحب الذي ظلت تحلم به لسنوات اصبح الان حلالها وبين ايديها، فقام بسحب سحاب فستانها فسقط بكل سهوله، وهي في حاله هيام لا تعي لما يفعل بها، ويديه تعبث في منحنياتها، وقبلاته يوزعها في كل مكان تراه عيونه بكل رقه وشغف، وهي مغمضه العينين، فازداد من نبضات قلبها وازدادت سخونة وجنتيها، مما يفعل بها فهمست له وهي تلهث وانفاسها تصعد وتعلو من شده عبثه بها، مردده،،
-هوبا ارحمني، انا خلاص مش قادرة اتمالك روحي
ايهاب متمسك بها في احضانه، فقد اصبح مهوساََ بها، فرد قائلا،،
-انا اللي خلاص استويت من نار حبك، ارحميني بقي، بحبك يانوري، ومشتاق لدرجه متتخيلهاش، بحبك
واذا ينتبه لسماع صوت اذان الفجر ياذن، فزفر انفاسا عاليه وقبض حاجبه، ثم هدأ وتبسم لها مرددا،،
- يالا حبيبي ادخلي غيري واتوضي، وانا هغير برة عشان نصلي الفجر مع بعض، عشان ربنا يبارك لينا
توجهت لاخذ حماما يهدئ من حالتها ثم ارتدت قميصها الابيض وعليه الاسدال، وتوجهت له، وقاموا بأداء الصلاه، ثم ردد الدعاء، ونزع عنها الاسدال، وحملها بكل لطف الي الفراش، لينعم بقربها الذي طال اشتياقه لها، فقد كان مغيباََ لما يفعل، فترك حبه وقلبه يعبران عما بداخله، فكان لقاءهم علي جمرة من نار... نار الحب والعشق التي لا تهدأ، ولا تنطفئ ابدا... بركان حبهم لا احد يستطيع ان يخمده ابدا،،، فقد عزف اجمل وأروع سمفونيه من تأليفه والحانه، تبث مشاعره الجياشه تجاهها، فقد عزفت معه وبادلته شغفه وحبه الذي تملكها منذ سنين، فكان لقاءهم اشبه بحلبه المصارعه... نعم مصارعه من نوع اخر... مصارعه العشاق والاحباب حين تلتقي بعد عذاب الفراق... ما اجمله لقاء! وما اروع احساس الحبيب بحبيه بعد اشتياق... كم تمنوا هذا اللقاء، وحلموا به كثيرا، وها هو اصبح حقيقه، ومعشوقته بين احضانه يفعل ما يحلو له ويبث حبه لها، ما اجمل الزواج بمن تعشق، فله لذه لا يعلمها غير العشاق، فكانت انفاسها واصواتها واهاتها تزيده من لهيب شوقه، فكان ينثرها بقبلاته الحاره، ويقول لها اجمل غزل، فكانت هائمه به، حالمه تطير الي عنان السماء، فكلامته لها كانت بفعل الادمان، فأصبح مدمنا بحبها، اسيرا لعشقه لها
وبعد مرور الوقت اللذان لا يعرفان كم مضي، كانت نور مغمضة العينين علي صدره العاري، مستمتعه بنضات قلبه التي تنطق بحروف اسمها، فطبع قبله حانيه علي جبينها وقال،،،
- نوري انتي نمتي؟
نور بهيام؛ تؤتؤ
ايهاب بقلق ونظره خوف يردد،،،
طب انتي كويسه، طب انا سببت في الامك، اوعي اكون اذيتك وانا مش واخد بالي، مش هسامح نفسي
نور ترفع رأسها وتنظر له بحب، وتقبله في شفتيه، قبله ساخنه، ثم تقول،،،
- حبيبي ليه بتقول كده، انت كنت في غايه الرقه، والنعومه، والحنيه، انا محستش بحاجه غير بحبك وعشقك ياحبيبي
ايهاب بتنهيده، ورضا يقول،،
الحمدلله كنت خايف اوي معرفش اعمل كنترول من شده شوقي ليكي، كنت مرعوب اكون اذيتك او حتي تسببت في ألمك ، انتي متتخيليش انا بخاف عليكي ازاي، انا مكنتش هسامح نفسي ابدا، لو اتضررتي بسبب حبي ليكي
نور بنبره عشق تقول،،،،
مش اكتر مني ياحبيب سنيني، شوقي ليك بيزيد عمره ما هيقل ابدا، انت في حضني ومشتاقه ليك، بجد مهما اقولك اللي جوايا صعب انه اوصفه لانه كتير اوووي ياهوبا، بحبك حب غريب من نوعه، حب لا حد حبه ولا هيحبه ابدا
ايهاب بنظرة حيره يقول؛؛؛
واخرتها يانوري احنا كده ممكن يحصلنا حاجه، قلوبنا مش هتتحمل كل الحب ده، ربنا يسترها، انا مش قادر يانور ابعد ثانيه واحده عن حضنك، عايزك دايما في حضني..... عايز اشبع منك... وفي نفس الوقت مش عايز اشبع... عايز افضل كده مشتاق لحضنك... لنظره عيونك اللي اسرتني... لنظره شوقك ولهفتك عليا... عايزك متفرقيش حضني ابدا... اااه لو تعرفي انا بقيت اسيرك وبعشقك اد ايه؟ هترأفي بحالي وأصعب عليكي
نور ببتسامه تنظر له ويديها تعبث علي صدره بكل رقه وحب، ثم ترد قائله،،،
تصدق عندك حق، احنا عشقنا فاق كل الحدود، وكل اللي انت بتوصفه ده، انا زيك واكتر شويه كمان
ايهاب ينظر لها بعيون كلها عشق ثم يقول،،
هدخل اخد شور وارجعلك ياعمري، اوعي تنامي، انا لسه في كلام كتير مقولنهوش
ينهض ليدلف الي الحمام ليقوم بتجهيزة لها بعد ان اخذ حماما دافئاََ، ثم خرج بعد مده يقول لها في حب،،،
- حبيبي تعالي حضرتلك الحمام، والبانيو مليان ميه دافيه ومعقم عشان ترتاحي فيه شويه، قادرة تقومي ولا اشيلك
نور بضحكه تسحر كيانه تقول،،،
-ليه تعبت نفسك ياقلبي، انا هقدر اقوم اهو، باغتها وقام بحملها بين يده، وسط صراخاتها وضحكاته، ثم وضعها برفق داخل البانيو، وقام بقذف المياه عليها، في حب وسعاده، ثم جذبته هي اليها في قبله ساحره ليقع بداخل البانيو، وغرقي في حبهم مرةٍ اخري، وبعد مضي الوقت حملها بحب ووضعها علي الفراش لتنام بين احضانه، المشتاقه لها
يستيقظ ايهاب من نومه الذي لا يتعدي ثلاث ساعات، فينظر لها غير مصدقاََ لما حدث بالامس، فقد كان اسعد يوم مر علي حياته، فمحبوبته بين احضانه، يتأملها بحب وشغف، فلاحظ تقلصات وجهها، وعلامات تشنجها، مع سرعه في انفاسها، ودموع من مقلتيها، فشعر انها تحلم كابوسا، وفجأه صرخت باعلي صوتها مناديه بإسمه، ايهاااب... ايهاااب
فاخذها بين احضانه محاولا تهدئتها، مرددا لها،،،
-حببتي اهدي ياقلبي، ده كابووس يانوري، انا اهو بين ايدكي ياعمري، اهدي اهدي خالص،،،
وبعد مده هدأت واستكانت بي احضانه، فاشتدت بأحتضانه بكل حب مردده وهي تتحسس بيديها علي وجهه قائله ،،،
-الحمدلله،، طلع حلم وانت في حضني، الحمدلله، انت معايا، ومش هتسبني ابدا يا ايهاب مش كده، عمرك ما هتتخلي عني ابدا ابدا
إيهاب بثقه وحب يرد؛؛
ابدا يانور،،، ابدا ياحببتي انا مصدقت ترضي عني ياحببتي، متفكريش في الماضي ياعمري، احنا ولاد إمبارح بس عشان كان امبارح احلي يوم في عمرنا، يا احلي عروسه شفتها عيوني
نور ببتسامه وحب تقول،،
وانت اجمل عريس ملي كل دنيتي، واكتفيت بيك عن كل الدنيا كلها
ايهاب يرد بحب ويقول،،،
اااه يانور، من كلامك ده اللي بيخليني مولع نار من شده قربك، ولولا اني خايف عليكي، كنت مسبتكيش ابدا، واطفي نار اشتياقي مره واثنين وعشره والف، مسبكيش ابدا ياعمري، نفسي تفضلي في حضني وجوايا علي طول،، بحبك بحبك ياحب عمري، كلمه بحبك بقت قليله اوي علي وصف اللي جوايا ليكي، انا بقيت عاشق متيم، بيدوب فيكي، بقيت بتنفس انفاسك، عايش بس عشان أبصلك وامتع عيني برؤياكي يا اجمل من رأت عيني
نور تمرر يديها حول وجنتيه وتمررها علي شفتيه بكل اثاره، لتشعل لهيب شوقه وحبه ، كأنها تدعوه بدعوه مقبوله لممارسه نعيم العشق ودخوله لدنياها مرة ثانيه، وثلاثه،، فينظر لها بهيام ويلبي الدعوه بكل بحب وشوق، ليعزف اجمل الألحان
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
* وبعد مرور ٦ سنوات
هادي يمسك بلعبته بغضب ويقول،،،
-قولتلك قبل كده متاخديش عربيتي، انتي مش بتفهمي
أسيل ببكاء شديد،،،، اهي اهي، كنت عايزه العب بيها
آسر يأتي وعلي وجهه غضب طفولي، عند سماع صوت توأمه تبكي فيقول بحده،،،
- انت بتزعق وتضرب اختي سيل(أسيل ) ليه، انت لكش دعوة بيها، العب مع اختك نور، مش اختي انا
هادي ينظر له بتعجب ويقول،،،
- انت عبيط يالا، اختك ايه واختي ايه، احنا كلنا اخوات
آسر بغضب،،، لا انت عندك نور، وانا عندي اختي حببتي سيل
هادي يصرخ لينادي علي والده فيقول،،،
- يابابا.. يابابا تعالي شوف ابنك، بيقول ايه؟ عشان مضربهوش، وامد ايدي عليه
يتوجه معتز سريعا على صوت صراخه ليقول،،،،
في ايه بس بتصرخ ليه ياهادي، عمل ايه آسر اخوك؟
هادي بضيق يقول،،
يابابا انا كنت عايز لعبتي العربيه العب بيها انا ونور، دورت عليها كتير ملقتهاش، شوفتها مع أسيل اخدتها، راحت عيطت، جه آسر وزعلان ويقولي ملكش دعوة باختي، فهمته اننا كلنا اخوات مش راضي يفهم
نور بزعل تقول؛؛؛
يابابي آسر مش بيرضي خالص يلعب معانا، ودايما واخد أسيل معاه، ده حتي يابابي لما مامي بتنيمها جنبي، بيقوم مصحيها وواخدها تنام جنبه، ولما اقوله سبها يا آسر، يقولي لا دي اختي انا هتنام جنبي انا، مش بعرف انام وهي مش جنبي
أسيل تنظر لنور، وترد مدافعه عنه تقول،،،
- انا مش بعرف انام معاكي يانور، انا بحب، اسور اخويا،، "وتغيظها وتطلع لسانها لها "
آسر ينظر لوالده بنفس ضيقه يقول،،،
-يابابي انا مس بحب سيل تعيط، ومش بحب حد يزعلها، دي اختي انا، هو عنده نور ملوش دعوه باختي انا،، ويقترب منها ويضمها اليه
معتز يقف وينظر لهم بكل عطف وحنان يقول،،،،
تعالوا ياحبايب بابا كلكم، تعالي ياهادي انت نور، وانت يا آسر قرب انت وأسيل، اسمعوني كويس اوي، انا ابقي مين بالنسبه ليكوا
ردوا جميعا،، بابا
معتز؛،، طيب مادام انا بابا وجنة تبقي ماما، يبقي انتوا ياحبايبي كلهم ولادنا احنا، وانتوا تبقوا كلكم ولادي، يعني كلهم اخوات، ومفيش حد له اخت بس لا يا آسر أسيل اختك وكمان اخت هادي ونور، انت فاهم ياحبيبي، حبوا بعض عشان انتوا ملكوش غير بعض، ومش عايزك ابدا تقول ان اسيل اختك انت بس، ولا نور اخت هادي وبس، لازم يا آسر ياحبيبي تلعب مع هادي ونور، وكمان تخلي اسيل تلعب معاهم، اسيل اه توأمك بس برضو اختهم هي كمان، حبوا بعض ياحبيبي عشان انتوا ملكوش غير بعض فاهمين
آسر ينحني براسه لاسفل، ويقول،،
مفهوم يابابي، بس متخليش هادي يزعل اختي
معتز يتأفف ويقول،،،
تاني اختي، اسمها اختنا،، اسمها ايه
آسر،،، اختنا
معتز ينظر لهادي ويقول بحده،،،
- اتفضل ياهادي صالح اختك الصغيرة، وبوسها، ومتزعلهاش مرة تانيه، انت ياحبيبي اخوهم الكبير مفروض تكون حنين عليهم، مش تزعلهم
هادي بهدوء يقول،،،
اسف يابابي مش هعمل كده تاني،، ثم يقترب من اخته ويقبلها ويعتذر لها
معتز يضم اولاده بحب ويقول،،،
- ممكن بقي تلعبوا لعبه مشتركه بينكوا كلكوا، طلعوا كره السله ولعبوا مع بعض
الاولاد جميعا،، حاضر يابابي
يتركهم وينصرف ليجلس مع جنته، التي تنظر له وتقول،،،
-حليت المشكله، اكيد بسبب آسر وأسيل، مش كده
معتز يبتسم ويقول،،،
هو في غيرهم، سبحان الله آسر متعلق باخته لدرجه تقلق بجد، مش بيتفاعل مع اخواته هادي ونور زيها، ومش بيسمح لاحد يقرب منها
جنة بتفهم وهدوء تقول،،،
معلش عشان توأم بيقي تعلقهم ببعض زياده شويه، بكره لما يكبروا هيتغيروا، وكمان هادي ونور كمان متعلقين ببعض، وعاملين حزب عليهم
معتز يضحك ويقول،،
ربنا يهديهم ويبارك فيهم يارب
جنة بحب وترجي،،، يارب،
معتز ينظر لها مبتسما ثم يقول،،،
ناقص اثنين كمان ياجنتي علي النص دسته
جنه تنظر له وتقول بحده،،،
تبت خلاص ياميزو آسر واسيل خلوني ابصم بالعشره مجبش عيال تاني، ربنا يبارك فيهم وحلو اوي ٤ اولاد
معتز يحتضنها بين ذراعيه، ثم ينظر في مقلتيها ويقول،،،
انتي عندي والولاد بالدنيا كلها، انتوا كنزي اللي طلعت بيه من الدنيا، ربنا يبارك فيكم يارب
جنه تطبع قبله حانيه علي وجنتيه وتقول،،،
ويخليك ليا يا أحلى هديه من ربنا ليا، يارب انت عندي بالدنيا ياميزو
معتز يحتصنها بشده ويقول،،،
وانتي روحي ياجنتي علي الارض، ماتيجي عايزك في كلمه كده نسيت اكملها امبارح
جنه تضحك بشده وتقول،،،
هو انت كلامك مش بيخلص ياميزو، بقيت رغاي اوي ياقلبي
معتز يحملها الي غرفته ويردد،،،
هو في احلي من الرغي واتقان الكلام ياجنتي، بحبك يااحلي جنه شوفتها، تعالي بس دخليني جنتك اللي مش بشبع منها ابدا
جنه تحتضنه بقوه وتقول،،،
وانا بموووت فيك وفي كل كلامك ياعمري
#عذبني حبگ بقلم إيمووو كمال ✍️
أستووووووب
* معتز ربنا كرمه بتوأم سماه، هادي علي اسم صديق عمره، ونور رغبة من جنه، وعمرهم ٦ سنوات، ثم رزقت بتوأم للمرة الثانيه سماه، آسر وأسيل، ومتعلقين ببعض لابعد درجه، ودايما آسر يتشاجر مع ابن خاله سيف لرغبته في اللعب مع اخته أسيل، ولا يمل ابدا من تملك اخته بجانبه
* ادم ونانسي عاشوا اجمل ايام حياتهم بعد انجابهم، لمالك ومليكه، فاصبحت الدنيا لها طعم ولون بالنسبه لهم، ونانسي تغيرت تماما، فاصبحت ام وزوجه بمعني الكلمه، كل اللي شاغلها اهتمامها باسرتها فقط لا شئ غير ذلك، وطوال الوقت تشكر ربنا علي كل النعم اللي رزقها بيها
* هادي ونسمه، ولدت توأم ايضا، فقد اكتشفت بوجود كيس حمل لكنه خلف اخاه ولم يكتشف غير اثناء الولاده وكانت اجمل مفاجأه لهم، ايهاب بناء علي طلبه، وسليم علي اسم والدها، اعمارهم ٦سنوات ونصف، كما رزقت بطفله اخري سميت بانجي، رغبا لهادي حتي تذكره بأبنته الراحه، عمرها ٢ ونصف
وحياتهم هاديه وسعيده، ولايوجد شئ يعكر صفوها.
* ايهاب الصغير،، يعشق نور ابنه جنة ولا يسمح لاي احد ان يقترب منها ابدا، فهي بالنسبه له كل امله، ليتجدد قصه حب وعشق مرة اخري، ولكن حب طفولي، فهل سيستمر مع الايام؟؟؟
* ابطالي العشاق، إيهاب ونور، لم يرزقوا باطفال، ليس لوجود اي موانع، ولكن حكمه الله، بعد مرور سنه من زواجهم، تمكن القلق منهم فذهبوا للكشف وتم عمل كل التحاليل، التي اثبتت انهم لا توجد اي موانع تمنع حدوث حمل، فهي ايراده الله سبحانه وتعالى، فقد كان حبهم صامدا، لا يهتز ابدا، وصبروا علي ايرادة المولي، وحاولوا كثيرا في موضوع عمليه الحقن المجهري ولكن للاسف فشلت، فحزنت نور كثيرا، لكن الحب كان اقوي منهم، وبالحب والعشق تغلبوا علي اي مشاعر حزن والم
فالحب يجعلنا نسعد ونعيش الحياه راضين مطمئنين، فهنيئا لمن يجد الحب المتبادل، الحب الحقيقي يكون نادرا في هذا الزمان،وربنا عوضهم بالحب والشهرة فنور نجحت واصبحت مشهوره في الوسط الغنائي ومطلوبه في كل البلدان، وبرغم شهرتها فهي لم تتاخر يوما علي حبيبها وتراعيه في كل شئ اعماله وعلاجه وطعامه، فهي زوجه مثاليه قبل ان تكون مغنيه مشهوره، وايضا ايهاب اصبح مشهور ومطلوب من الدول هو ونور الغناء سويا
"فالاشخاص زائلون ويبقي الحب علي مر الزمان" ، وقصة عشق نور وايهاب، اصبح يتحاكها بها الجميع، فاسماءهم خلدت بين قصص العشاق.......
والي هنا انتهت احداث روايتي المتواضعة عذبني حبگ اتمني من كل قلبي انها تكون نالت اعجابكم جميعا، واني اكون ضيفه خفيفه عليكوا، وتسعدوا بها، كما اسعدتني، اشكركم جدا علي المتابعه
🌹دمتم سالمين ومتابعين 🌹
التعليقات على الموضوع