إبحث عن موضوع

المزاجل👹الجزء التاسع

#المزاجل
#الجزء_التاسع
حور غضبت جدا وحست بالاهانه وان مفيش امل فضلت تطلع اصوات مرعبه واتحولت لشيطان مرعب قصاد قاسم رجلها كانت شبه رجل حيوان ممكن معزة وعلى جسمها لون احمر غامق مدى على اسود وضخمه اووى بعين واحدة وعين التانيه فى بطنها ..........
وفضلت اطلع اصوات مرعبة جدا بصوت عالى لدرجة ان قاسم مقدرش يتحمل وفضل يحط ايدة على ودنة ...ويقولها كفاااايااااا
بدات حور تطير وتلف حوالية
وقفت قصادة وبرقت فى عينة
وبصوت طخين مختلف تماما عن صوت حور
حور:- انت مش عارف عقاب تطاولك عليا هيكون اى انت بترفضنى انا ...انااااااا بترفضنى عشان الانسية الحقيرة الى اسمها ياسمين .
والله لخليك تتمنى الموت ومش هطولة وبالاخر انت لياااااا والمررادى مش هيهمنى رأيك ولا رضاك انا الى اعوزة باخدة حتى لو غصب .
مش معنى انى حبيت اعملك قيمة انك تنسى نفسك ...
وياسمين دى هتشوف ايام اسود من لون شعرها . 
انا هوريكم يا بنى ادمين
واختفت حور ...
فضل قاسم قاعد على الارض ..يعيط لتانى مرة من بعد موت ابوة يعيط ولنفس السبب
برضو الخوف من المجهول
........................... .
فى القرية
المنطقة بقت عمار عن زمان خالص
واتهدت البيوت الصغيرة واتبنت بيوت كبيرة وعمارات ومستشفيات ومدارس
فظهور المارد مبقاش بشكل يومى زى زمان
والمكان الى كان بيظهر فية اتبنى فوقة مدرسة  ابتدائى واعدادى ...
عاطف:-مس سعاد ممكن اروح الحمام
مس سعاد:- بسرعة يا عاطف عشان هعمل تطبيق ع الدرس
عاطف طلع من الفصل واتجة نحية الحمام
الحمام مكنش بنفس المبنى الى فية المدرسة
كان بمبنى تانى اخر الحوش  دور ارضى بس 
من النحية الى بوش مبنى المدرسة
حنفيات للشرب
والحمام بضهر المبنى الصغير الحمامات ..
وشجر وصور المدرسة .
دخل عاطف الحمام
وقفل الباب ورا ومرة بدأ بلاقى دم كتير داخلة من تحت الباب...
فى شقة ياسمين ..
زليجود:- مستعدة
ياسمين :- يعنى
زايجود:- طيب هاتى ايدك ...
ومسك زايجود اديها وباسها وشالها وطلع من البلكونة وطار بيها فى السما
زايجود:- اى رأيك بمنطقتك من فوق
ياسمين:- اى دة احنا طلعنا برة اسكندرية
الاهرامات اهى
بيت خالتى اهو
اى دة احنا برة مصر كدة صح
اى دة احنا فوق البحر ...
انا مبقتش عارفه احنا فين
انت ساكت لية
زايجود:- سايبك تستمتعى بالمناظر
وكمان عجبانى نبرة الانبهار الى بصوتك
محسسانى انى فعلا قادر اعملك حاجة تعجبك
ياسمين:- انا مش متخيلة الى انا فية
انا بجد فوق العالم
انا طايرة
انا عمرى ما كنت اتخيل انى اعيش اللحظات دى
انا مبسوطة جداااا
زايجود:- فرحتينى
ياسمين:- لية؟
زايجود:- مبسوط انى قدرت اعمل حاجة تحسسك بالانبساط كدة
وصل زايجوز فوق مكان عالى جداااااا
مليان اشجار واصل للسحاب ومليان انهار وشلالات... ..  
برة مصر وافريقيا  والكوكب كلة
زليجود:- اهلا بيكى فى عالمى الخاص
المكان دة محدش جة فية غيرك
دى مملكتى انااا ....
انا هنا بعيش لوحدى
بس من انهاردة هتعيشى معايا هنا ...
باسها من راسها ونزلها من ايدة ...
ومشى خطوتين قدام ...
واداها ضهرة وفتح ايدة ..
اهلا بيكى فى عالمى يا ياسمين
يياسمين وقفت مبهووووورة بالمنظر
فضلت تلف يمين وشمال وتبص فوق وتحت   
ياسمين:- مذهل
لا حقيقى مذهل
هو فى كدة بالدنيا
زايجود :- دنيتكم لا
دنيتنا اه
انتوا بتهتموا بالتكنولوجيا اكتر فبوظتوا دنيتكم
انما احنا  بنهتم بالاوان والطبيعى
الاخر اللبنى
السما الانهار الشجر الازهار
ياسمين:- فعلا عندك حق
انت فيلسوف كمان
قرب منها ومسك اديها
زايجود:- فيلسوف عاشق يا ياسمينا
ياسمين:- اتكسفت وسابت ايدة وفضلت الف بالمكان
وهو وراها طبعا ...
حاول يمسك اديها تانى  ...
اتكسفت وبعدت عنة
ياسمين:- انا جعانة
هو المكان دة مافهوش اكل ؟
زايجود :-عاوزة تاكلى اى ؟
ياسمين :- اممممممممممم
فكرت تطلب طلب معقد شوية
ياسمين:- عاوزة 4 شاورمة حجم كبير وسلطة تومية وبيبسى كبيرة
سقف زايجود بايدة بلحظة كانوا قدامها
ياسمين :- ايييييية دة
معقول
من عاروس دمشق كمان
انت مذهل
يلا كل معايا
زايجود:- انا مباكلش
ياسمين:- عامل دايت!
زايجود:- دايت ههههههعهععهههه
لا يا ستى احنا مش بناكل
ياسمين:- خالص
زايجود:- خالص خالص
ياسمين:- معقول
زايجود:- مع الاسف
خلصت ياسمين الاكل كلة والليبسى كلها ...
شالها زايجود ونزل بيها من فوق الجبل ووداها قرب النهر عشان تغسل اديها
وشالها طلعها فوق تانى
وبدا يقرب منها تانى
وسالها
زايجود :-ممكن اعرف حاسة باى دلوقتى ؟
ياسمين:- دلوقتى دلوقتى ؟
زايجود قرب منها اكتر وقالها اه
ياسمين:- انا خايف
اضايق زايجود وبعد عنها واداها ضهره
زايجود:- اسف
ياسمين مشت وراه ومسكتة من كتفة
ياسمين:- مش خايفة منك انت
انا خايفة من ماما
تدخل اوضتى متلاقينيش هتنفخنى
ادور زايجود وضحك
وقالها بجد مش خايفة منى
وراح شالها وفضل يلف بيها
وبصوت قوى
بحبك
فى شقة قاسم
بدأت عين قاسم تنزل دم وجسمة يتملى حبوب
يتبع

تاليف هويام شعيب

ليست هناك تعليقات