إبحث عن موضوع

المزاجل👹الجزء السابع

#المزاجل
#السابع
اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق ..
قاسم :- منك لله اعمل اى بس دلوقتى
ذنبها بقى فى رقبتى ...
لية مصممة تاذى انسانة ملهاش ذنب حرام عليكى
حور:- انت الى بتضطرنى ... قلتلك ابعد عنها وانت بتقرب اكتر واكتر ...
وكل م هتقرب منها هتستفذنى هنتقم وهغمل حاجات مش هتعجبك
قاسم:- مافيش حب بالعافية .. هتستفادى باي لما استسلملك وانا مش بحبك ولا طايقك وبكرهك كره العما
حور:- انت مكتوب لى شيئت ام ابيت ..
كل الى بالموضوع انك بتضع وقتك وبتاذى ال  حواليك ..
وع فكرة لو دورت جواك.. فى اعماقك هتلاقيك بتحبنى ..
ابعد عنها ...
واختفت حور
بشقة ياسمين ...
فضلت ياسمين تعيط وترتعش جامد ومش مستوعبة الى حصل .. بس قدرت تفهم .. وضعها بالظبط..
ياسمين مكانتش ضعيفة .. كانت بنت قوية فقررت ماتستسلمش ..
قامت دخلت الحمام خدت دش واتوضت ...
ورجعت تصلى ... عشان تحصن نفسها ...
بس مع الاسف وهى واقفه ع سجادة الصلاة
علقها اتشتت تماما ..  نسيت الفاتحة ونسيت طريقة الصلاة
قعدت ع الارض ع سجادة الصلاة
منهارة
مش عارفة تقول غير يارب ..تاليف هويام شعيب كل الكلام طار واختفى من دماغها تماما ...
قررت تقوم تقرا قران ...
جريت جابت المصحف وجت طلعت ع السرير وفتحت المصفحف ...
الكلام كلة اختفى ... او هى الى مش شايفة حاجة .. معرفتش تقرا قران...
انهارت لحظتها وحست انها فى مصيبة .. مافيش مخرج مسيطر على كل حواسها ...
قررت تشغل قران ع الموبايل ..  فتحت النت ودخلت ع اليوتيوب وشغلت قران ..
لقيتة بيتحول لاغانى معكوسة الكلمات من الاخر للاول    ....
فضلت تعيط وتلطم زى المجنونة ..تاليف هويام شعيب. اعمل اييية اعمل اييية اعمل ايييية
دخلت تعمل سيرش ع النت وتشوف حقيقة الى هي فية ...
فهمت ان دة جن عاشق .. وان الجن العاشق بيستهوى البنات الى شعرهم قصير.. ودى معلومة محدش يعرفها او يتخيلها .. البنت ام شعرى قصير تغرى الجن اكتر واكتر ...
البنت الطويلة تغرية اكتر من القضيرة ...ومعلومات كتيرة ....
ب
وعرفت انه ممكن يبقى جن كافر وجن مسلم
المسلم مش هيمنعها تقرا قران ولا تصلى لان دى حاجات مش هتاذية والقران لازم ايات معينة هى بس الى بتطردة
انما الجن الكافر دة صعب جداااااا وبيعذب صاحبة لحد ميخرج منة
وبيمنعه يصلى ويقرا قران .. او يسمعة ... وقدرته ع التحكم بكدة بتبقى على قدرة الجنى وسلطانة ..
اتاكدت لحظتها انها معاها جن كافر ...
طيب والعمل !
ياسمين بتقول لنفسها ...تاليف هويام شعيب انا ماينفعش اقول لقاسم ولا لبابا
بس لازم احاول اقول لماما
لااااا مش هقدر مش هقدر مش هقدر تاليف هويام شعيب.. اقول لماما اى ..لاااا
انا هحاول اطرد الموضوع من دماغى وان شاء الله مش هيحصل تانى ....
حاولت تنام ..بس طبعا ليلة زى دى مافيهاش نوم .. ولا عيبقى فى نوم بعد كدة ..
احنا ممكن نسمع حد يحكى حكاية من دول مانعرفش ننام ع حسها شهر .. مبالكم لو حصلت معانا !
هتفضل نقطة سودة فى حياتنا .. مهما عدت سنين
الصبح نزلت ياسمين الكلية .تاليف هويام شعيب  ودخلت الامتحان وحلت بالعافية
ياعلم هتعرف تعدى التيرم دة صافى ولا هتشيل مواد..
كلمت قاسم كذا مرة عشان تقابلة
مكنش بيرد عليها
قاسم مش قادر يحط عينه فى عنيها بعد الصور الى شافها
هو واثق انها مظلومة وملهاش ذنب وانة كمان السبب
بس قاسم راجل شرقى
شاف الى المفروض تبقى مراته فى حضن راجل !
وتفاصيل كتير خلته غصب عنة مش قادر
وبمنتهى الانانية قرر انة يبعد شوية لحد ما يشوف عيقدر يكمل ولا لا
فضلت ياسمين تتصل بية كتيبيير مش بيرد
عدت ايام كتير والامتحانات خلصت وبقينا فى اجازة نص السنة ...
قاسم مش بيرد على اتصالات ياسمين ولا رسايلها
نهائى
اتكسفت تعمل زية وتروحلة البيت او تكلم اختة او مامتة وتسال علية
جربت تروح الكافية تشوفة ...
لمحته من برة
فدخلت الكافية كانت مليانة عمال
سالت علية .. قالولها مش موجود
مع انها متاكدة انها جوة
فى شقة قاسم
بالليل...
قاسم واقف بالبلكونة بيشرب قهوة وسجارة وحاطط الهاند فرى فى ودنة ... ومكئب جدااااا ومضايق ع باسمين وواتصالاتها ومجيها ومش عارف يعمل اى وكمان حور اختفت خالص
لقى الى بيحضنة من ضهرة
متخضش  عرف انها حور
كان بقالها اسبوعين مظهراش
سايبة لقاسم فرصة يرتب افكارة .تاليف هويام شعيب. وكدة كدة مش بيكلم ياسمين
بس ظهرتلة انهاردة لما غرفت انة شاف ياسمين جاية تسال علية بالكافية
فخافت يضعف تانى
فقررت تظهرلة وتشغلة شوية
قاسم:- كنتى فين الاسبوعين الى فاتوا
بعدت حور عنة شوية..
ودخلت الاوضة
واديتة ضهرها
حور:- عادى كنت سيباك براحتك عشان حسيتك مش طايقنى
عموما انا بس كنت بطمن عليك
قاسم:- مديانى ضهرك لية؟تاليف هويام شعيب
ماتبصيلى وانتى بتكلمينى
حور :- انا كدة كدة ماشية اصلا يس كنت بطمن عليك
قري قاسم منها ومسكها من دراعها ولفها خلى وشة بوشها
قاسم:- فى اى مالك!
حور:- لا انا تمام
يلا همشة بقى
قاسم:- لا استنى لسة مخلصناش كلام
حور:- هو فى بينا كلام اصلا؟ ع نخلصة!
قاسم:- اكيد مش انا جوزك !
انا عاوزك
حور:- جوزى! بجد
ودة من امتى .. انت اخر مرة  ..تاليف هويام شعيب
مش عاوزة افتكر ... انا همشى
قاسم:- ماتزعليش ..
حور:- تمام ..همشى بقى
قاسم:- ممكن تخليكى معايا الليلة .
حور :- بجد !
انت عاوز كدة بجد
قاسم:- بجد جدا ...وقرب من حور وحضنها ....
فى شقة ياسمين
كانت ياسمين قاعدة فى اوضتها على سريرها ومنهارة عياط
حاسة بكسرة نفس وحسرة بقلبها .  قاسم اختفى تماما من حياتها
حست انة مقدرش يكمل معاها بعد الى حصل لشعرها
او يمكن جة فى يبالة وفهم الى بيحصلها
فضلت تعيط بانهيار تاليف هويام شعيب..
بدأت تحس ان فى حد فى الاوضة
خافت لايحصل زى المرة الى فاتت
قامت بسرعة تجرى ع تفتح باب الاوضة وتروح لاهلها تستخبى وتتحامى فيهم ...
قبل ماتوصل لباب الاوضة
حد شالها من وسطها وحدفها على السرير ...
فضلت تصرخ وتقول لاااا لااااا لاااااااااا ارجوك لاااااااا
حاولت تقرت قران او تستعيذ ...
تاهت من دماغها كل الكلمات والحروف ومبقتش فاكرة حتى البسملة
قرب منها زايجود وبدأ يقطع ليها هدومها ...
وهى تعيط وتقولة لاااااا
ارجوك ...بلاش ارجوك ارجووووك وقعدت تعيط لحد مانفسها قطع واغمى عليها من الخضة
بدات تفوق بعد شوية لقت نفسها فى سريها متغطية ومافيش حاجة حصلت ...
بتبص ع شمالها لقت شاب امور جداااا 
جسمة عريض وشكلة طويييل جدا وجسمة مليان عضلات
لابس  بس بنطالون ابيض تاليف هويام شعيب.شعرة تقيل لونة اصفر دهبى
ولابس سلسلة فضة نازل منها سيف صغير 
قاعد جمبعا ع الكرسى ...
صرخت وقامت اتنفضت من سريرها وجاية تجرى من السرير ..
مسك اديها ...
زايجود:- اهدى ... اهدى ممكن .. انا مش هاذيكى ..  خالص
اهدى
ياسمين فضلت تصرخ وتحاول تهرب ..
حط ايدى على بقها وحضنها جامد عشان متقومش
زايجود:- على فكرة انا معملتلكيش حاجة المرادى
اقسملك .. انا ملمستكيش
ولو كان حصل كنتى حسيتى ..تاليف هويام شعيب  انا معملتش حاجة اقسملك صدقينى
ولو عاوز مش هتقدرى تمنعينى ...زى اول مرة
بس انا مش عاوز كدة ...
ممكن تهدى وتدينى فرصة اعرفك عليا 
ارجوكى اهدى .. اسمعينى اقسملك مش هاذيكى ولا هلمسك تانى غصب عنك ....
ممكن تهدى ..
بدات ياسمين تعدى ....بس زايجود لسة حاضنها . 
زايجود :- هسيبك بس توعدينى تسمعينى
هزت ياسمين راسها ...
مسحلها دموعها .تاليف هويام شعيب  وظبطلها شعرها
و بعد عنها زايجود ...
حضنت ياسمين نفسها جامد ولفت نفسها بالبطاطين وحطت الفوطة ع شعرها ....
زايجود قام وقف بعيد عنها خالص جمب الحييطة
وقعد يضحك
زايجود:- هههههههههههههههه يابنتى انا لو عاوز اخليكى حالا من غير هدوم اقدر اعملها بلحظة قبل ما ترمشى عنيكى حتى ...
اهدى بقى وفكى كدة ...انا وعدت مش هلمسك غير بمزاجك ...
صرخت ياسيمين
ياسمين :- انت بتقول ايييية
زايجود :-خلاص يا ستى اعتبرنيى ماقولتش حاجة . .. مع انة حصل قبل كدة المفروض ماتتكسفيش بقى
ياسمين :-اخررررس
زايجود:-شكلك متعبة
بصى يا ياسمين ...
ازاى وامتى معرفش بس انا من الليله الى كنت معاكى فيها
وانا حواليكى .تاليف هويام شعيب. يومها انا جيت انفذ مهمة اتطلبت منى
بس من بعدها وانا حواليكى ... مش قادر الصراحة ابعد عنك
فيكى حاجة غريبة بتجذبنى ... انتى النوع المفضل ليا
بدأت ياسمين تطمن شوية وتشيل البطاطين من عليها وخلينها ع رجلها بس وشالة الفوطة من ع شعرها ...
ياسمين :- مهمة !
مهمة اى
زايجود :- اسف مش هقدر افسر اكتر ..تاليف هويام شعيب الى هقدر علية هقولة والى ماينفعش مش هقولة
ياسمين :- يعنى اى
زايجود :- يعنى مش كل حاجة ينفع تعرفيها ...
ياسمين :- طيب انت عاوز منى اى
زايجود:- صدقينى معرفش ...
ياسمين:- يغنى اى ... انت مش عارف انا من يومها حاسة ب اى
الموضوع مش بالبساطة دى ..انا حياتى باظت ..انا تعبانة.. اقسم ب ال....
زايجود:- بس بس بااااااس مش عاوز ااذيكى
انا همشى بس ...هجيلك تانى ...
لو احتاجتينى ..تاليف هويام شعيب انطقى اسمى بس هتلاقينى جمبك فلحظة ... بس ارجوكى ماتحاوليش تاذينى
انا مش هاذيكى
فياريت مش تاذينى ...
واختفى .....تاليف هويام شعيب

ياسمين ..فضلت متنحة اكتر من ساعة
الصبح....
فى شقة قاسم
قاسم مكنش فاهم ... الى حصل امبارح كان ضعف ولا حزن ولا تشتيت افكار ولا حب لحور ! ولا ولا ولا
قام غير هدومة وراح الكافية يشوف العمال وصلو لاية
انهاردة جاى الراجل بتاع اليافطة بتاعة الكافية ...
وسالة السؤال الى مكنش عارف يرد علية ...
هنكتب اسم الكافية اى ....
قاسم:- .. ياسمين ...
لاااا حور
حور حور
ولا اقولك
ياسمين ..هلاص ياسمين
لا حور تاليف هويام شعيب
الراجل بتاع اليافطة والعمال عمالين يضحكوا ...
هو انت متجوز 2 ولا اى ...
لقى صوت فى ودنة بيقولة ... سميها #عشق
لقى حور واقفة جمبة وماسكة ايدة اتخض بالاول
حور:- مخدش شايفنى غيرك اثبت واتعامل عادى لحسن يقولوا عليك مجنون ..
سميها  عشق ... تخليد لعشقنا
قاسم:- عشق ..عشق
سالة الراجل بتاع اليافطة .تاليف هويام شعيب. عاوز الكافية اسمة عشق ؟
قاسم:- اة عشق
الراجل والعمال انبهروا بالاسم ..  فعلا اسمة حلو جدا وجديد....
(عشق )
حور فضلت بالمكان وقاسم شايفها ..  كانت بتلهم العمال بافكار هى عوزاها  تتنفذ بالمكان
عشان يطلع خيالى وميبقاش فى كافية على وش الارض بجمالة ..
قاسم كان فارش ورقة جورنال وعمال يتفرج ع حور وهى بتلف حوالين العمال الى هما مش شايفينها اصلا ....
عدى اليوم ...
ياسمين فضلت تحاول تكلم قاسم .. مش بيرد عليها نهائى .. الحزن تملك منها اكتر ..تاليف هويام شعيب بطلت تاكل وتشرب وحالتهل بقت سيئة جدااااا...
بقى يغمى عليها وتفوق من غير ما حد يحس بيها ..
قررت تنسى قاسم ...خلاص هو اختار ..
الموضوع مكتش سهل خالص ...ولكن ما باليد حيلة ...هو الى اختااار
اتدهورت حالة ياسمين جداااا.
ظهر زايجود كانت ياسمين عمالة تعيط
زايجود :- مش قادر بقى ماينفعش كدة
صرخت ياسمين .. مين مين تاليف هويام شعيب
زايجود:- اهدى اهدى انا زايجود هقف بعدي خالص اهو ماتخفيش مش هقرب خالص اهدى ارجوكى
ياسمين :- اى الى جابك انت سبب ال  انا فية
انت مش قلت مش هتيجى غير لما اطلبك
زايجود :- مش قادر اشوفك بتموتى بالطئ قدامى واقف اتفرج
ياسمين :- انت هنا من امتى
زايجود:- بقالى اكتر من شهر
ياسمين :- امال اى الى همشى ولما تعوزينى..
قاطعها زايجود
انا موجود حواليكى .. من يوم م شوفتك وانا هنا
ياسمين :- لية ؟
بدأ زايجود يقرب من ياسمين وحدة وحدة ببطئ وياسمين مش خايفة
اتجرأ زايجود وقرب منها اكتر واكتر واكتر
قعد جمبعا ع السرير .. ومسك اديها ....
زايجود:- عشق .. دة اسمة عشق عندنا بنسمية كدة
ياسمين:- نعم...

يتبع
تاليف هويام شعيب

ليست هناك تعليقات