إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 81

الحلقة   81   (( وقبل الاخيرة  ))
وادم وشريف بيتحركو تاانى بيتعملو مع المجرميين بكل قوة وفجاة ادم بيسمع صرخة حور
حور / ادم
وادم بيبص لحور وبيشوف ظافر ماسك حور من شعرهاا وحاطط المسدس فى دمغهاا و لسة هيتحرك
وظافر بيضرب رصاصة قدم رجل حور و حور بتصرخ
وادم بيشاور لعادل يقف
ظافر / انا كنت حاسس ان هتيجى موصيبة منك
ادم / انت مش هتقدر تازيهاا
وظافر بيضحك
ادم / علشان انت متاكد ان لو حصلهاا حااجة هتكون اخرتك
ظافر / فاكر انى هخاف يعنى لاا خليهم ينزلو السلاح حالاا
و ادم بيشاورلهم ينزلو السلااح
ظافر / انت هتاخد الى معاك دول وهتروح من هناا حالاا
و ادم بيتحرك وظافر بيضرب رصاصة تانية قدم رجل ادم
حور بتصرخ/ ادم
ظافر / اى حركة تانية الرصاصة هتكون فى دماغك
حور / ادم روحو من هناا ارجووك
ادم / حور فكرة لما عادل كان بيلعب مع عمر وانتى كنتى بتتعصبى علية
و حور بتبص لادم ومش فاهمة يقصد اية
ظافر / دة مش وقت الزكرياات دلوقتى
وظافر بيلف دراعو حولين رقبة حور بقوة و حور بتصرخ
ادم / حور سعتهاا انا قولتلك دة علشان مصلحتهم
عادل / سعتهاا انتى اتعصبتى اكثر واختيهم منى فكرة
يا حور
وفجاة بيسمعو صرخة ظافر وبتكون حور  ضربت ظافر و ادم و عادل بيجرو بسرعة عليهم وادم بيحضن حور بقوة و عادل بينط على ظافر وبحركة خفيفة منو بيكون ظافر على الارض قدمه
ادم بيبعد خصلات شعرهاا عن عيونهاا وبيمسحلهاا دموعهاا
ادم / هترجعى معايا
وحور بتبعد ايد ادم عنهاا بحزن
حور /لااا
وحور بتبعد عنو وبتروح تشوف المصابين بسرعة وعادل بيروح لادم
عادل / اختى طلعت قوية قدرت تعمل فيك الى مقدرش يعملو رجالة طول بعرض
وادم بيبص لعادل بغضب
عادل / انا هروح اشوف الشباب احسن
و بيهرب بسرعة من قدم ادم
***********************.              
فى الليل
يوسف واقف قدم اوضة والدتو
يوسف / ماما لو سمحتى ممكن اتكلم معاكى شوية مااما ممكن تفتحى
ماجى / يوسف انا خايفة على ماما اوى
يوسف / خلينا نسبها لوحدها شوية بلاش احنا كمان نضغط عليها
ماجى / انا مش مصدقة ان بابا يعمل كدة ابدا اكيد فى حاجة غلط
يوسف / خلينا نبعد بلاش تسمعناا
وماجى ويوسف بينزلو تحت وبيكون مروان قاعد لوحدو وباين علية الحزن والقلق
مروان / لسة مش عوزة تفتح الباب
ماجى / بابا انت لازم تعمل حاجة قولنا ان دة كلو كدب وانك متجوزتش طنط ليلى قولنا ان دة كلو كدب
مروان / ماجى انتى دلوقتى مش صغيرة انا و ليلى متجوزين فعلا بس مش زى ما انتو فكريين ابدا
ومروان بيحكى لماجى ويوسف على الى حصل
***********************.              
ادم وشريف و عادل والاتنين الظباط الى معاهم بينضفو المكان وبيبنو للناس بيوت من الخشب
شريف/ احنا لازم نتحرك بكرة الصبح الطيارة هتكون مستنية
ادم. / انا مش هتحرك من هناا
شريف/ ازاى يعنى انت نسيت ان فى مسؤاليات مستنيك
ادم / شريف خلاص
وحور كانت وقفة بتسمعهم
نور / خالة حور خالة حور انتى بتعيطى
وحور بتحط اديهاا على خدهاا وبتشوف دموعهاا نزلت من غير ماتحس و بتبص على ادم من بعيد
حور. /كل حاجة فيا متعطفة معااك بس لية قلبى مش قادر يسمحك
و بتاخد نور وبتروح
***********************.              
فى الصباح عادل بيدخل لحور العيادة
عادل / حور
وحور بتبص لعادل

حور / هتروحو
وعادل بيهز راسو بنعم وحور بتروح علية وبتحضنو اوى
عادل / مش هيجى معاانا
حور / خلى بالك من عمر خليك قريب منو عمر طايش ممكن يعمل حاجة تدمر مستقبلو
وعادل بيبسهاا من جبنها وبيخرجو من العيادة و حور بتشوف ادم واقف معهم
حور / عادل هتوعدنى انك مش هتيجى المكان هناا تانى انت فاهم
وعادل بيحضنهاا اوى
عادل / لما توعدينى انك هترجعى قريب اوى
حور / انا كويسة هناا وكمان الناس محتجنى
عادل / فى ناس هنااك محتجينك اكتر
حور / هم الى بعونى
وعادل بيتنهد
عادل / مكنتش اعرف انك قاسية اوى كدة
حور / ولا حتى اناا يلاا روح بلاش تتاخر عليهم
وحور بتهرب من عيون ادم وبتدخل العيادة تانى بسرعة
وبيروحو كلهم من المكان
حور / مكنش قادر يستنى شوية لية فضل الاستسلام بالسرعة دى
ادم / الادوية دى احطهاا فين
وحور بتتخض وبتبص ورها بسرعة
حور / ادم انت هناا
ادم / اة انا هناا يعنى هكون فين غير هناا انا مكانى جمبك حتى لو فى اخر العالم هكون جمبك هاا مقولتليش احطهم فيين
وحور بتبصلو اوى
حور / انت كان لازم تروح معااهم الاولاد محتجينك وليناا هى هى
ادم / الاولاد محتجناا مع بعض يا حور محتجين ابوهم وامهم مع بعض
و حور بتخرج من العيادة ومتعصبة اوى وادم بيخرج وره بسرعة وبيمسكها من اديها بقوة
ادم / انتى فعلا عوزانى اروح من هناا
حور/ ادم ايدى
ادم / حور ردى علياا انتى فعلا مش عوزاانى خلاص عشرة السنين دى كلهاا هانت عليكى
وحور بتبعد اديهاا عنو بقوة
حور / انت الى هانت عليك وفى اول خبطة فى حيتناا بعتنى بكل بسااطة يباة متجيش دلوقتى وعاوزنى اشتريك
ادم / ماشى يا حور الى انتى عوزااة
وادم بيبعد عنهاا و حور بترجع العيادة وبتعيط 
***********************.              
فى الصباح
عمر فى التدريب الصبااحى وشاهين بيشاورلو من بعيد
وعمر بيخلص التدريب وبيروح لشاهين بسرعة
شاهين / اية رايك فى سهرة على شواطئ اليونان
عمر / نعم اليونان
شاهين / اية خفت لية كدة احناا قريبين من اليونان
عمر / شاهين فووق الجنان مش فى كل حااجة يلاا القائد طالبناا
شاهين / النهاردة احناا هنتحرك الساعة ١٢ وهنرجع قبل الصبح لو غيرت رايك تعال معاانا
وعمر بيضحك وبيمشى وبيسيبو
***********************.              
فى الليل
حور بتشوف ادم قاعد بعيد لوحدو وحور بتشاور لنور ونور بتجرى عليهاا بسرعة
حور / نور خدى التفاحة دى اديهالو وخليكى عندو لحد ما ياكلهاا ماشى
نور / لاا روحى انتى انا هروح العب
ونور بتجرى بعيد
حور / نوور نور
وحور بتبص لادم اوى مترددة انها تروح عندو
وبتروح لادم
حور / انت ماكلتش حاجة من الصبح خد كل دى
وادم مبيردش عليهاا وبيبعد عنهاا وبيمشى بعيد و حور بتبص علية لحد ما بيبعد و بترجع العيادة ومديقة اوى
حور / خلاص هو حر انا مديقة نفسى لية مش عاوز ياكل ميكلش
نور / خالة حور انتى بتكلمى ميين
حور / نور انتى جاية هناا لية يلاا روحى العبى مع اصحابك
و نور بتهز كتفهاا بلاا
نور / انا زعلانة منك
وحور بتبصلهاا وبتروح عليهاا
حور / زعلانة منى لية
نور / علشان انتى زعلتى صحبى وانا مش هحبك تاانى
ونور بتجرى برة بسرعة
حور / نور نوور استنى
و حور بتروح ورها بسرعة
حور/ حببتى مين صحبك دة الى زعلتو وانا اصلحو حالا
ونور بتشاور لحور على ادم وحور بتبص لادم
حور / هو الى قالك تقوليلى كدة
ونور بتهز رسهاا بلاا
نور / انا سمعتك انتى زعلتية وهو مش عاوز يلعب معاايا
و حور بتبوس نور
نور / يلاا تعالى علشان تصلحية خلية يضحك ويلعب معايا تانى
حور / نور لاا استنى حببتى مش هينفع
نور / لية
حور / حببتى احنا الناس الكبيرة فى حيتناا مشاكل بتكسرناا وصعب اوى اننا نداويهاا من تاانى
ونور بتبص لحور اوى وحور بتضحك
حور / انتى مش هتفهمى دلوقتى
وفى وحدة بتجرى على حور بسرعة
حور / كريمة فى اية مالك
كريمة / دكتورة عم سالم رحت علشان اديلو الجرعة بتاعت كل يوم لقيتو بينزف كتيير
نور / باابااا
حور / كريمة خدى نور من هناا و حور بتجرى بسرعة على الحجر الصحى
ونور بتعيط وكريمة بتخدهاا فى حضنهاا وادم يسمع صوت نور بيجرى علياا بسرعة
ادم / نور
ونور بتجرى على ادم وبتحضنو اوى

كريمة / والد نور
وادم بيملس على شعر نور بحنية اوى
***********************.              
فى اليل
عمر / شاهين الى هتعملو دة غلط ولو حد عرف مش هيحصل كويس
شاهين / والله انا كنت فاكر ان قلبك ميت
عمر / اة انا مش بخااف بعمل الى انا عوزو بس عندى مخ احدد اية الصح ولية الغلط
شاهين / سلاام انا النهاردة هكون ملك اليوناان ههههة
وشاهين واتنين معااة بيتسحبو بشويش وبيخرجو وعمر بيرجع على سريرو ومتعصب اوى وبيسمع الحرس بيتكلم مع القائد
الحرس / ياحضرة القائد انا شفتهم بيخرجو حالاا
عمر / شاهيين ياغبى
***********************.              
ادم بيدور على حور بعد دفن والد نور مش موجودة
وبيقلق اوى عليهاا وبيدور عليهاا وبيلمح حركة فى الغابة وبيطلع سلاحو بسرعة وبيروح فى اتجااة الحركة وبيشوف حور بتعيط وبتجرى بعيد وادم بيجرى ورها بسرعة وبيمسكهاا
ادم / حور
وحور بتبصلو اوى ومنهاارة من العياط وادم بيحضنهاا اوى
حور/ مقدرتش اعملهم حااجة
وادم بيضمهها اكتر فى حضنو

ادم / دة قدرهم انتى اكتر وحدة كنتى بتشوفيهم بيتعزبو
قد اية من شدة الالم
وادم بيمسحلهاا دموعهاا
ادم / وحشتينى
و بيقرب منهاا اكتر وبيبسهاا بوسة طويلة من شفايفهاا 
وحور بتبعدو عنه بسرعة
حور / ادم احناا
ادم / انا اسف حور
حور / ادم دة حرام احناا مطلقيين انت بالنسبة لياا واحد غريب
ولسة حور هتمشى ادم بيمسكهاا من اديهاا
ادم / حور تتجوزينى
حور بتبصلو اوى
حور / لاا
حور بتسيبو وبتروح و ادم بيتنهد
ادم / لو انتى عنيدة انا بكون ادم
***********************.              
عمر بيهرب من الحراسة وبيحاول يروح وري شاهيين علشان يحظرو بس للاسف شاهين اختفاا فعلاا وعمر متعصب اوى
ولسة هيتحرك وبيشوف وره الحرس واقف
الحرس / اهو يافندم الهارب
عمر / لاا انا
والحرس بيمسكو عمر وعمر بيمشى معااهم وبيشوف شاهين
مستخبى بعيد هو والاتنين الى معاااة وشاهين بيرجع الاوضة بتعتو بسرعة ومتعصب وبيضرب السرير برجلو
شاهين / عمر ياغبى مكنش لازم تروح ورانااا غبى
***********************.              
فى الصبااح
ادم بيدخل الخيمة الى فيهاا حور وبيشوف نور نايمة فى حضن حور وادم بيقاعد قدمها وبيتفرج عليهاا وهى نايمة ونور بتفتح عنيهاا وبتشوف ادم
ادم / هششششش
ونور بتهز رسهاا بنعم وبتغمض عنيهاا تانى وادم بيقرب من حور وبيلمس شعرهاا بحنية وحور بتحس بحركة وبتتخض اوى
حور / ادم انت بتعمل اية هناا
ادم / صباح الخيير
حور / لا ياشيخ انت جاى هناا علشان تقولى صباح الخيير
ادم / وحشتنى عيونك الدبلنين دوول
و حور بتبص لنور وهى نايمة وبتاخد ادم من ايدو وبتخرجو برة الخيمة بسرعة
حور / ادم المفروض اننا فى سن ميسمحش بالحركاات دى
و ادم بيبصلهاا بابتسامة
حور / انت مبتسم لية ادم انا بحظرك دى اخر مرة
وادم بيخدهاا من اديهاا قبل ما تكمل كلمهاا
حور / ادم ادم سيب ايدى
وادم بيخدهاا بعيد و حور بتشوف ادم محضر فطاار فى الغابة وجو رومنسى هادى
حور / انت عملت دة كلو ازااى
ادم / انا ادم العزيز ولو حبة اجبلك فرقة موسيقية هناا
معنديش مانع كمان
وادم بيقرب منهاا وبيمسك اديهاا

ادم / حور كفاية حور العمر مفهوش كتيير اننا نضيعو بسبب
غضبناا انا فعلاا غلطت واتسرعت بس انتى هتسمحينى
حور / ومين قلك انى هسمحك
ادم / انتى مش هتقدرى تقومى سحر عيونى
وحور لسة هترووح ادم بيمسكهاا بقوة
ادم / حور اسف
وحور دموعهاا بتنزل وادم بيلمس خدها بحنية وبيمسحلها دموعهاا
ادم / حور دموعك دى بتوجعنى وخصوصا انهاا بسببى انا
حور / ادم روح من هناا ارجووك ارجع
وحور بتسيبو وبتمشى وادم بيتنهد وبيضرب كل حاجة عملهاا برجلو بغضب
وادم بيصرخ
ادم / حور مش هروح يا حور غير وانتى معااياا انتى فاهمة
وادم بيحس بلمسة ايد بتلمس ضهرو ادم وبيبصلهاا اوى

حور / كدة دمرت كل حااجة وانا جعاانة
وادم بيبصلهاا اوى

حور / اية جعاانة
وادم بيحضنهاا بقوة وبيرفعهاا من على الارض وبيلف بيهاا
ادم / كريزة قلبى انتى
حور / ادم نزلنى
وادم بينزلهاا على الارض وبيبوس كف اديهاا وبيضمهاا تانى بقوة ولسة هيبسهاا و حور بتحط اديهاا على شفيفو
حور / ادم دة حراام
ادم / خلال ساعتين هتكون الطيارة هناا وهنرجع وهنتجوز من تاانى وسعتهاا اجيب المايوة الاحمر الى تعب معاايا دة
و حور بتضحك اوى وبتضربو على صدرو
***********************.              
يوسف بيدخل على مروان اوضة المكتب
يوسف/ بااباا
مروان / فى اية
يوسف / ماما مش فى الاوضة
ويوسف بيخرج بسرعة وبيطلع على اوضة دينا وبيدور عليهاا
ماجى / انا دورت فى الجنينة ومش موجوودة
مروان / هتكون راحت فيين
يوسف / تكون راحت عند خالاتى
مروان / اتصل بيهم بسرعة بس متحسسهمش بحااجة

ليست هناك تعليقات