إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 62

الحلقة    62

حور فى العيادة و ادم واقف فى الجنينة بيتامل فيها من شباك العيادة وحور بتحرك رقبتهاا يمين وشمال بتعب وبترفع شعرها لفوق وادم بيبتسم اوى

زاهر \ الى يشوفك كدة يقول انك مراهق. ١٥ سنة

و ادم بيتنهد

ادم \عندى مكالمة مهمة

زاهر \ادم انت كويس

ادم \متقلقش عليا انا استحملت جبال على ضهرى

***********************.             

و ادم بيدخل البيت

سعاد \ياابنى بدور عليك فى كل مكان انت أية الى خرجك
انت تعبان

ادم بيبوس جبنهاا

ادم \متقلقيش عليأ ابنك بخبير خلاص جسمى اتعود خلأص

سعاد \ لية يا حبيبى بتقول كدة بتوجع قلبى اكتر ما هو موجوع ليه

ادم وبيبتسم وبيحضنهاا و حور بتدخل البيت وبتشوفه بيحضن ماما سعاد

حور \احم احم

ادم وماما سعاد بيبصلهاا

حور \ماما انا هروح قرية الظاهر فى مريض هنالك هروح اشوفو

سعاد \ياحببتى قولتلك اكثر من مرة خليهم هم الى يجو العيادة بلاش انتى الى تروحى بقلق عليكى

حور \متقلقيش يا حبيبتى مش هتاخر سلام

ادم \انا هوصلك

حور \لا شكرا سراج عندو شغل هناك وهيوصلنى فى طريقة

فاطمة \ياست سعاد الجزار وصل

و سعاد بتروح. بسرعة مع فاطمة و ادم بيروح عليها و حور بترجع خطوة بخوف

ادم \متحوليش تختبرى صبرى يا حور انتى عارفة النتيجة أية

حور \وانا قولتلك ملكش دعوة بيا ماشى

و ادم بيمسك اديهاا

ادم \مفيش خروج من هنا غير وانا معااكى والاحسن متخرجيش خالص

حور \لاا ياشيخ والمفروض أن انا هسمع كلامك صح

ادم \دة لو انتى ذكية

حور \بعد اذنك عندى شغل

ولسه حور هتخرج و ادم بيشلها على كتفو بسرعة

حور \نزلنى. نزلنى خلاص موفقة

و ادم بينزلهاا و حور بتظبط شعرهاا وهدومها بغضب

ادم / روحى عند العربية وانا هجيب المفتاح

و ادم بيطلع على اوضته و حور بتخرج وسراج بيقف قدمه بالعربية

سراج \جاهزة

وحور بتبصلو وبتبص للبيت وبتركب مع سراج وبيمشو بسرعة

***********************.              

وبعد دقائق ادم بيخرج و حور مش موجودة

عمر \راحت مع الملازق

و ادم بيبص لعمر الى قاعد فوق الشجرة

ادم \وانت ممنعتهاش لية

عمر \والله دى مهمتك انت مش انا انت جوزهاا

ادم \انا مش عارف مين ابو مين

وادم بيركب العربية و متعصب اوى وبيمشى بسرعة وبيشوف عربية سراج على الطريق وبيزيد السرعة

سراج \حور انتى كويسة

حور \مفيش بس عقلى مشوش شوية

سراج \انتى عارفة لو حبيتى تتكلمى انا موجود

حور/ شكرا يا سراج

وفجأة بيشوفو ادم بيقف بالعربية قدمهم و حور بتصرخ
وسراج بيسيطر على العربية بسرعة وبيقف وبينزلوة من العربية

حور \انت اتجننت كان ممكن نعمل حادثة

ادم \اركبى العربية حالاااا

حور \انا مش تحت امرك انت فااهم

سراج \حور خلينا نروح بلاش. نضيع وقت على الفاضى

وسراج بيمسك ايد حور علشان تركب تانى ولسة هيتحركو ادم بيضرب سراج بالبكس وبيقع على الارض

حور \انت. اية الى عملتو دة انت اتجننت خلاص

ادم \انا مجنون من زمان لو حبة تفتكرى انا افكرك

و ادم بيشلها على كتفو وبيركبهاا العربية بقوة وبيركب وبيمشى وبعد شوية بيوصلو البيت و حور متعصبة اوى

***********************.             

شيماء \حور

و حور مبتردش عليها وبتطلع على اوضتها وبتعيط و ادم
بيدخل وبيشفها بتعيط

ادم / حور

حور \ انت عاوز أية منى مش عملت إلى انت عوزو أبعد عنى باة مش عاوزة اشوفك التانى ياريتك مارجعت تاانى ابعد عنى روووح مش عوزة اشوفك تانى

و حور بتعيط وادم بيخرج من الاوضة وحور بتبص على الباب وبتحس بالخوف

حور \ ادم

وبتجرى بسرعة وبتفتح الباب وبتخبط فى صدارة بقوة وبتمسك فى هدومه بقوة و بتبصلو اوى بخوف

حور \كنت كنت خايفة احسن تسمع كلامى وتروح وتسبنى تانى

و ادم بيمسح دموعهاا

ادم \ انا. مش هروح فى اى مكان انا كنت غلطان لو الموت جالى فى يوم من الايام واخترنى افضل اموت فى حضنك

و حور بتعيط اوى

حور \متسبنيش ارجوووك

و ادم بيحضنها وسعاد بتشفهم بتروح عليهم بسرعة

سعاد \فى أية يا ولاد ملكو حصل حاجة تانى

و حور بتبعد عن ادم وبتمسح دموعهاا

ادم \ لية ديما بتيجى فى وقت مش مناسب ابدا

وحور بتضرب ادم على صدر

سعاد \بتقول اية يا ابنى

ادم \لاا ابدا مفيش يا ماما بس خلى كريم يجبلناا كريز
من الجنينة

وادم بيبص لحور وبيغمزلهاا

سعاد \ كريز أية دلوقتى يا ابنى تعالو الجزار وصل تحت

ادم \جزار أية

سعاد \ انا بعت ورأة علشان يدبحلناا كام راس نفرقهم على الغلابة والفلاحين ذكاة عن صحتك يا حبيبى

ادم \ماشى يا ماما زاهر هيشوف الموضوع دة انا بس كنت عاوز حور فى كلمتين

ولسة ادم هيسحب حور من اديهاا وسعاد يتمسك ايدو

سعاد\لاا لازم تكون موجودة والدم بينزل قدمك يا ابنى وتشوفو بعينك علشان يبعد عنكو الحسد

ادم \يا امى حسد اية انا مصدقت أن دمغهاا مالت شوية روحى لزاهر الله يخليكى

حور \ ادم

ادم \اتفضلى يا امى انا نازل معااكى

***********************.             

و ادم بينزل مع سعاد وبيشوف حوالى ١٢ بقرة

ادم \اية دة كلو

سعاد \خلى الناس تاكل وربنا يبعد. عنك الشر يا ابنى

ادم \ ابدا يا حااج يلاا خلصناا الليلة ضاعت خلاص

فى الليل ادم وكريم و مازن و زاهر و عادل بيدخلو البيت وباين عليهم التعب

سعاد \خلصتو يا حبيبى

زاهر \ كل اللحمة راحت لصاحب نصبهاا

كريم \ دة حتى ولاولاد الصغيرين اخدو لحمة

سعاد \ متاكدين أن مفيش حد ماخدش

مازن \دة الطفل فى بطن ام اخد انا هطلع اخد دوش احسن ريحتى كلها دم اووف

كريم \خدنى معاك انا كمان

زاهر \سلمى احمد والاولاد فيين

سلمى \الاولاد كلهم نايمين من بدرى تعالى يلاا غير هدومك انتو تعبتو اوى

و ادم طول الوقت بيبص يمين وشمال

سعاد \الى بتدور عليها مش هنا

ادم \يعنى أيه هى فيين

سعاد \فى أية اهدى شوية حور فى الاوضة فوق

و ادم بيلعب فى شعرو بتوتر

ادم \تصبحو على خير

سعاد \ ادم استنى عوزة اتكلم معاك

ادم \مينفعش ناجلهاا لبكرة

و سعاد بتشاورلو يقاعد قريب منها و ادم بيقاعد جمبها

سعاد \رودى

وادم بيبص لسعاد اوى

سعاد \يعنى بعد السنين دى كلها قلبك محنش على اختك

و ادم بيمسح ملمحو بتعب

ادم \عوزانى اعمل اية

سعاد \من اليوم إلى رجعت فى ه‍ى مخرجتش من اوضتها
بتحاول انهاا متحتكش بيك ابدا

ادم \ماشى انا هحل الموضوع دة

و ادم بيقف علشان يمشى

سعاد \يعنى هتعمل أية

ادم \انتى ارتااحى انا هتصرف خلاص

وادم بيبوس جبنهاا

***********************.             

وبيطلع على الاوضة ولسة هيفتح الباب وبيبص لاوضة رودى وبيشوف نور خارج من تحت الباب وبيفهم انها صاحية وبيروح على رودى وبيخبط علي  الباب و رودى بتفتح بسرعة وبصرخة

رودى \عادل خلاص

ورود بتتفاجا ادم قدمها وبترتبك اوى

ادم \انتى صاحية لية لحد دلوقتى

رودى \انا بس كنت

ادم \مش هتقوليلى اتفضل

رودى \ اتفضل

ادم بيدخل اوضة رودىى و بيبص على الاوضة ورودى بتجرى يمين وشمال بتظبط فى الاوضة وبتشيل هدوم من على الارض

ادم \الاوضة بتشبهك

رودى\انا كنت هنضفهاا دلوقتى بس أنا

ادم \ يعنى الاوضة مريحة وهادية وعفوية زيك

رودى \حمدالله على السلامة

ادم \لسة فكرة

و رودى دموعها بتنزل

رودى \مكنتش عاوزة اديقك علشان كدة يعنى

ورودى بتعيط وبتبص لادم بتشوفو فاتح دراعو الاتنين وبيشاورلهاا لحضنو ورودى بتجرى علية بسرعة وبتحضنو وبتعيط وبيملس على شعرها بحنية

ادم \عاف انك ملكيش ذنب فى اى حاجة بس الوجع الى
كان جواياا عما عيونى عنك

رودى \اسفة

و ادم بيمسح لها دموعها وبيبوس جبنهاا

ادم \مفيش دموع تانى انتى فاهمة وكمان موضوع عادل
دة نتكلم فى بعدين انا وانتى

ورودى بتهزر رأسها بنعم وادم لسة هيخرج

رودى \انت حضنك دافى أوى زى ما حور كانت بتحكيلى
كنت بحسبهاا بتبالغ شوية طلع عندها حق

ادم \اروح الحقهاا باة احسن زمنهاا بردانة

ورودى بتضحك اوى و ادم بيخرج وبيروح على اوضته

***********************.             

وبيشوف الاوضة ضلمة و ادم بينور الاوضة وبيشوف حور. وقفة قدمه ولبسة فستان دهبى قصير لفوق الركبة ومن غير اكمام وفردة شعرها على اكتفهاا وعملة ميكاب هادى

ادم \كدبو عليناا الى قالو أن الحورياات مجرد خيال

و ادم بيقرب منها وبيلمس خدها بحنية

ادم \ دى حقيقة

حور \حمدالله على السلامة

ادم \مش هى دى الكلمة الى كنت مستنيها منك

و حور بتبتسم أوى وبتبص فى عيونو

حور \وحشتنى ياحبي

و ادم بيخطف الكلمة من شفايفهاا ببوسة طويلة 💏
و بيبعد عن شفايفهاا وبياخد نفس بسرعة وبيحط جبينو على جبنهاا وبيبص فى عيونها

حور \بحبك

و ادم بيشلها فى حضنو وبيبسها من شفايفهاا بحب واشتياق 💏 وفجأة الباب بيخبط بقوة

حسام \حور حور حور ريم تعبانة ريم بتولد

ليست هناك تعليقات