إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤ الحلقة 53

الحلقة   53

الكل بيرقص وفرحاان اوى وبعد ساعات من السعادة والفرحة كل واحد بياخد عرستو وبيطلع على اوضته

سعاد / ااة مش قدرة رجلى تعبانى اوى

سلمى / انتى طول الفرح بترقصى عوزة يعنى يحصلك اية

سعاد / ربنا يسعدهم يارب عقبال ما افرح بمازن وكريم ياارب

كريم / تصبحو على خيير

وكريم بيطلع على اوضته و مازن بيروح وره

ادم / حور يلاا خلينا نطلع ننام احنا كمان

و حور بتبصلو وبتمشى من غير اى كلمة

سعاد / ادم استنى انا عوزاك فى كلمتين

زاهر / سلمى يلا انا عندى شغل بدرى

سلمى / يلاا يا حبيبى تصبحو على خير

***********************.             

وادم بيقرب من سعااد

سعاد / الكل ملاحظ انك انت و حور متغيريين و حور كماان هى

ادم / ممكن ترتاحى انتى متقلقيش

سعاد / يعنى اية مقلقش يا حبيبى

ادم / انا تعبان خلينا نتكلم بعديين

سعاد / استنى هناا انا عوزااك مفيش نوم غير لما تقولى فى اية بينك وبين مراتك الا مزعلهاا ولا انت السبب يا ادم

***********************.             

شريف بيدخل هو شيماء الاوضة وبيقفل الباب بالمفتااح
و شيماء بتبصلو بخجل

شريف / اخيرا انا وانتى لوحدناا

شيماء / اة فيهاا اية يعنى

و شريف بيقلع جاكيد البدلة بتاعو وبيرمية على الارض والجرافتاا

شريف / فيهاا كتيير اوى

وشيماء بتضحك علية اوى

شريف / بتضحكى البهدلة الى بهدلتهاالى الفترة الى فاتت دى
حسبهاا جة وقتو

وشيماء بتجرى بعيد وبتضحك وشريف بيجرى ورها وشيماء بتلف وره التربيظة فى نص الاوضة

شيماء / شريف انت اتجننت

شريف / انتى الى جننتينى

وبيقلع القميص والبنطلون وبيرميهم على الارض

شيماء / شريف يا حبيبى اهدى شوية اية رايك نتعشاا مع بعض

وشيماء بتضحك وبتجرى لما بيقرب منهاا

شيماء / فيين شريف الهادى العااقل حبيبى اهدى خلينا
نتكلم بهدووء

و شريف بيجرى عليهااا وبيمسكهااا وبيشلها بقوة وشيماء بتضحك

***********************.             

فى اوضة ريم وحسام

حسام / اتفضلى يا حببتى

وريم بتدخل وعيونهاا على الارض ولما بتسمع الباب بيتقفل بتتخض وحسام بيبتسملهاا

حسام / اخير انا وانتى مع بعض

وحسام بيقرب منها وريم بتبعد

ريم / انا هروح اغير هدومى

وريم لسة هتروح على الحماام و حسام بيمسك اديهاا وبيوقفهاا

حسام / حببتى انتى ايدك متلجة لية كدة ريم انتى كويسة

و ريم بتبتسم لحسام ابتسامة خفيفة

حسام / اية رايك اساعدك انا فى الفستاان

وريم بتتفزع وبتبعد بسرعة عنو

حسام / خلاص روحى انتى غيري هدومك فى الحمام

وريم بتبتسم لحسام وبتهرب منو بسرعة وبتروح على الحمام
وريم اول ما بتدخل الحمام بتحط اديهاا على قلبهاا وبتغمض عنيهاوبتفتكر لحظة لما شادى كان بيشدها من هدومه

وريم بتفتح عيونهاا بسرعة وبخوف وبتروح فى المراياا وبتبص لنفسها فى المراياا بخوف وبتشوف فى المراياا قميص نوم ابيض قصير شيفون متعلق ورها وبتبصلو اوى بخووف

ريم / شيماء

وريم بتمسكو بخوف وبتبصلو اوى بحزن وبتغمض عنيها بالم
بعد شوية حسام بيخبط على الباب

حسام / حببتى انتى محتاجة حاجة رييم

ريم / ا ا لاا. انا خ خلاص

وحسام بيشوف ريم خارجة من الحمام ولبسة قميص النوم ولبسة فوقو برنس الحمام وبتحاول تغطى نفسهاا بخوف

حسام / انتى لية لبسة دة الجو حر

وحسام بيروح عليهاا وبيفك رباط البرنس وريم بتقفلو بسرعة بخوف

ريم / حسااام

وحسام بيبصلها وبيشوف دمعة خرجة من عيونهاا
و بيمسحلهاا دموعهاا وبيضمهاا

حسام / ريم

ريم / اسفة والله غصب عنى مش بايدى انا خايفة

حسام / هشششش متتكلميش اية رايك نشوف ماما سعاد جهزتلنا عشاء اية

وحسام بيضحك وبيسحب ريم من اديهاا وبيروح على السفرة الصغيرة فى الرسبشن تبع جنحهم

حسام / حمااام ريم انتى مش بتحبى الحمام صح يباة
الجوزين الحمام دول بتوعى اناا ماشى انتى كلى بط
وحسام بيسحب سرفييس الحمام كلو قدمه

ريم بتحط اديهاا فى وسطهاا وبتسحب من قدمه الحماام

ريم / لاا ماما سعاد قالت انا وانت ماشى

وحسام بيبصلهاا اوى

حسام / يعنى من اول يوم لينا مع بعض تخدى من جوزك الاكل

ريم / زعلت

وحسام بيضم شفيفو

ريم / خلااص خدهم

وحسام بيضحك وبيخدهم منهاا وريم بتضحك اوى
وبيتعشو مع بعض

حساام / ااة مش قادر بعد العشاء الرائع دة لازم اناام بقالى
يومين منمتش يا مفترية علشان الحق اخلصلك كل طلباتك

ريم / لاا خلينا شوية اية رايك نتفرج على التلفزيون هاا

حسام / لاا يلاا قدمى على السرير

وحسام بياخد ريم من اديهاا وحسام بيرمى بجسمو على السرير

حسام / اية هتفضلى وقفة كدة يلاا تعالى

وريم بتبصلو بخوف

حسام / هتنامى بالبرنس بتاع الحمام

ريم بتهز رسهاا بلااا وبتقلع البرنس واديها بتترعش وبتغمض عنيها بخووف وحسام بيسحبها من اديهاا بحنية وبيخدهاا فى حضنو وريم بتشد الغطاء عليهاا اوى

حسام / ريم روحى هى غطائكي وصدرى هو سكنك انا مش هقرب منك غير لما تكونى جاهزة كان ممكن اروح انام برة على الكنبة بس لاا انا مكاانى هناا وانتى مكانك فى حضنى انا امانك ياريم وبيبسهاا من جبنهاا

وريم بترفع عنيها فى عنية بخوف وحسام بيبتسملهاا اوى

حسام / تصبحى على خير يا روحى حولى ترتااحى شوية

وحسام بيضمهاا وريم بتحط خدها على صدرو وبتحس بالامان وبتغمض عنيهاا

***********************.             

ادم بيدخل الاوضة وبيشوف حور بتاخد البيجامة بتعتهاا
وخرجة

ادم / ريحة فيين

حور / هنام فى اوضة شيماء

ادم / لية

حور / كدة علشان انا عوزة كدة يا ادم لحد ما حضرتك تخلص انتقامك وترتااح هرجع تانى الاوضة

ادم / يعنى غلطانة وكمان انتى الى زعلاانة

حور / اة غلطاانة بس عقابك مش على قد الغلط الى يشوفك كدة يفكر ان انا قتلت قتيل ولا حاجة

ادم / واهمالك فى نفسك دة بتسمية اية يا هانم واكون انا
اخر ما يعلم عن حالة مراتى دة بتسمية اية واهمالك فى صحة ولادى الى فى بطنك دة بتسمية اية اتكلمى

حور / انا فعلا غلطاانة بس ميدكش الحق انك تعاقبنى بالقسوة دى مهما كان السبب

و ادم بياخد البيجامة بتعتو

ادم / الظاهر ان مفيش فايدة فيكى ابدا انا الى خارج علشان
مش عاوز اعمل حااجة اندم عليهاا انا وانتى

و ادم بيخرج و حور بتبصلو بدهشة وبتمسك المخدة وبتحدفهاا على الباب بغضب

***********************.             

فى الصباح فى فيلاا مروان

مى مع دينا ودينا فى حضنها يوسف بيبكى اوى

دينا / مى اتصلى بمروان تاانى

مى / الموبيل مغلق اتصلت بية فى الشركة قالو انو فى اجتملع برة الشركة

دينا / يا ربى اعمل اية مش عاوز يسكت خالص ولا يرضع انا انا خايفة اوى

وبتدخل ام مروان الاوضة

ام مروان / اية الدوشة دى من الصبح مش هنعرف نرتاح ابدا

دينا / اسفة بس هو مش عاوز يسكت مش عارفة

ودينا بتعيط اوى وبتبص ليوسف بخووف وام مروان بتقرب عليهاا وبتبص ليوسف وهو فى حضن دينا

ام مروان / وهو مالو الوالد فى اية

دينا / مش عارفة انا اتصلت بمروان ومش بيرد انا خايفة اوى

مى / اهدى يا دينا الوالد بيخاف اكتر

دينا / اكتر وقت محتاجة امى فية

و ام مرواان بتمد اديهاا لدينا علشان تاخد الوالد ودينا بتبص لمى بخوف

ام مروان / هاتى الوالد هاتى

ودينا بتديهاا الوالد بخوف وام مروان بتاخد الوالد وبتحطو على السرير وبتفتش فى هدومه

ام مروان / انتى ازاى سيبة الوالد كدة عندو حساسية من الحفااض كان لازم تحطيلو بدرة علشان الحساسية

دينا / انا مش عارفة

ام مروان / امال ام ازااى بس

وام مروان بتحط بدرة للوالد وبتلبسو هدومه وبتخدو فى حضنهاا ويوسف بيهدى وبيسكت

مى / كنتى فيين من بدرى يا ماماا بس

دينا / شكرا

ام مروان / خدى رضعية كويس شكلو جعاان

ودينا بتخدو منهاا وام مروان بتخرج وبتسبهم ودينا بترضعو ويوسف بيغمض عنية وبيهدى وبيناام نوم عميق

***********************.             

حور بتخرج من اوضتها وبتبص على الاوضة الى فيهاا ادم

سلمى / صباح الخيير يا عروسة

حور / انا عروسة

سلمى / ايوة عرووسة وهتفضلى عرووسة فى عيون اخوياا

وسلمى بتضحك و حور بتضحك بالم

سلمى / هاا احكيلى عملتو اية امبارح استعدتو يوم دخلتكو انتو الاتنين

حور / هو فيين زاهر لية سيبك تغلسى على خلق الله كدة

سلمى / والله زاهر لسة نايم ياستى

حور / والله باين كدة ان فى حد تانى كان بيعيد ليلة دخلتهم

وسلمى بتضحك اوى

سعاد / باة انتو الاتنين وقفين بتضحكو هناا وانا لوحدى
بحضر فطار العرساان

حور / انا كنت نزلة حالاا

سعاد / لا يا حببتى انتى روحى ارتااحى متقفيش كتيير

حور / ماما سعاد انا كويسة

سلمى / ااة ضهرى بيوجعنى ااااة

سعاد / حببتى الف سلامة عليكى روحى يا ماما ارتااحى وانا هعملك حاجة دفية تشربيهاا

حور و سلمى بيبصو لبعض وبيضحكو اوى وسعاد بتبصلهم

سعاد / كنتو بتضحكو علياا صح

وحور سلمى بيبسوهاا من خدهاا

سلمى / احن سعاد فى الدنياا ربنا يخليكى لينا يارب

سلمى / خلونا ننزل قبل ما ادم يصحى ويتعصب عليناا

سعاد / لا هو خرج من الصبح

حور / ادم خرج

سلمى / اية محستيش بية وهو خارج ولا من تعب امبارح
وسلمى بتضحك و حور بتضربهاا

سعاد / يلاا خلصو اتحرجو قدمى
وبينزلو تحت على المطبخ

***********************.             

شيماء بتفتح وبتبص لشريف وبتصرخ وشريف بيتخض وبيقع من على السرير

شريف / فى اية فى اية

شيماء / انت ميين عملت فياا اية عاااااا يا ماااماااا انت عملت فيا اية

شريف / شيماء اهدى انا شريف انا جوزك

شيماء / بجد

شريف / اة والله انتى نسيتى ولا اية

وشيماء بتبص لشريف وبتنفجر من الضحك علية
وشريف بيبصلهاا بغضب

شيماء / كنت بهزر معااك خلاص متزعلش بليييز انا جووزك ههههههة

شريف بيهجم عليهاا و شيماء بتصرخ وبتجرى برة الاوضة فى رسبشن الجنااح بتعهم وشريف بيمسكهاا وبيشلها على كتفو و شيماء بتصرخ

شيماء / اسفة خلااص

شريف / علشان تضحكى علياا كويس

وبيخدها على اوضة النوم وبيقفل الباب برجلو 💏

***********************.             

ريم بتفتح عنيهاا وبتشوف انهاا نايمة على صدر حسام وبتبص لنفسهاا بخجل وبتبص لحسام وبتبتسم اوى
وبتحط اديهاا على خدو بحنية وحسام بيفتح عيونو وريم بتتكسف وبتبعد اديهاا بسرعة وبتخجل اوى

حسام / صباح الخيير صبحية مباركة يا حببتى

ريم / صباح النور

حسام / نمتى كويس

ريم / دة اول يوم من فترة كبيرة اقدر انام فية من غير كوبيس

حسام / انا حاسس ان النهاردة انا اتولدت من جديد

وبيسمعو الباب بيخبط

حسام / دى اكيد ماما سعاد وحور تعالى خلينا نصبح عليهم
حسام بيقف

حسام / يلاا تعالى

ريم مكسوفة تخرج من تحت الغطااء

ريم / طب ممكن تجبلى الروب الى هنااك

وحسام بيبتسم وبيروح يجبلهاا الروب وبتلبسو وبتخرج مع حسام بيفحو الباب وبتدخل فاطمة بالزغريت و ورها حور وسعاد و سلمى

سعاد بتحضن حسام و حور بتحضن ريم

سعاد / صبحية مباركة يا حبيبى

حسام / ربنا يخليكى يا ماما سعاد

و حور بتقرب من ريم وسعاد و سلمى بيتكلمو مع حساام وبيبركولو

حور / حببتى انتى كويسة

وريم بتهز رسها بنعم

حور / لاا اتكلمى انتى كويسة ياريم

ريم / اة يا حور انا بخيير متقليش

وحور بتحضن ريم اوى ومبسوطة

حور / ربنا يسعدك ياروحى

حسام / تعالو ادخلو انتو هتقفو كدة على الباب

سعاد / لاا ياسيدى فى اتنين تنين عوزين نفطرهم الف مبرووك يا حبيبى

وبيخرجو وبيسبوهم

حسام / ااة ريحة الفيطير المشلتت يجنن هروح اخد دوش
ونفطر مع بعض ماشى يا حببتى

وريم بتهز رسهاا بنعم وحسام بيروح على الحمام وريم بتبص علية لحد ما بيدخل و حسام بياخد دوش سريع وبيخرج وريم بتتفزع كانت بتغير هدومه و حسام كان لسة هيخرج وبيرجع تاانى وبيروح لريم

ريم / حساام

وحسام بيبتسم لريم وبيقرب عليهاا وبيساعدهاا وبيقفلها الفستان

حسام / بصراحة انا جعاان لو استنيتك انك تخلصى
مش هناكل النهاردة يلاا خلينا نفطر مع بعض وريم بتبصلو اوى

و حسام بيمسك اديهاا وبيسحبهاا وبيخرجو وبيقاعد على السفرة

ريم / انت مش هتندم علشان اتجوزتنى

حسام / انا ندمان علشان معرفتكيش من زماان

ريم / يعنى انك اتجوزت وحدة معقدة وانتى مقدرتش

وحساام بيمسك اديهاا وبيبوس كف اديهاا بحب

حسام / ريم انا مش اتجوزتك علشان اتمتع بجسمك لاا ياريم
انا اتجوزتك علشان انتى الى بتكملينى انتى حته من روحى

ريم / انا بحبك اوى

حسام / وانا بحبك اوى بس قدم الفيطيير الى بالسمنة البلدى بترقص علية دة بصرااحة مش قادر استحمل

وريم بتضحك اوى وبيفطرو مع بعض

***********************.             

سعاد و حور و سلمى بيخبطو على اوضة شيماء وحساام

شيماء / شريييف شريف البااااب

شريف / احنا نايميين لسة

شيماء / لااا دة ادم خلية باة يعرف انت عملت اية
خلية يعرف الاستاذ المحترم الهادى العاقل

وشيماء بتجرى بعيد وبتلبس الرووب بسرعة وبتروح عند الباب

شريف / شيماء بلااش جناان

و شيماء بتضحك اوى وبتفتح الباب وفاطمة بتدخل بالزغرييت

سعاد / الف مبرووك يا حبيبى صبحية مباركة

شيماء / الله يخليكى يا ماما سعااد

شريف / لية بس تعبتى نفسك احنا كنا هننزل نفطر مع بعض

شيماء / لاا بجد

وشريف بيبص شيماء

شيماء / اة فعلا شريف كان بيقولى ننزل نفطر معاكو

سعاد / تنزلو اية بس انتو عرساان ربنا يسعدكو يا حبيبى
لو احتجتو اى حااجة اى حاااجة فى اى وقت رنو الجرز بس

شريف / ربنا يخليكى يا طنط

سعاد / طنط اية كل الى هناا بيقولى ماما سعااد وانت زيهم انت ابنى

وشريف بيبوس جبنهاا و سلمى و حور بيقربو من شيماء

سلمى / عملتى اية

و شيماء بتضربهاا على كتفهاا وبيضحكو اوى

سعاد / يلااا يا حبيابى ننزل احناا ربنا يسعدكو يارب
وبينزلو وشريف بيقفل الباب

شريف / انتى من دقيقتان كنتى بتقولى حاجة صح

شيماء / انا لاا ابدا

شريف بيقرب منهاا و شيماء بتجرى وبتتكعبل وبتقع بقوة
وشريف بيجرى عليهاا بسرعة

شريف / شيماء شيماء انتى كويسة حصلك حاجة

شيماء / اووف انا قلت لحور ان السجادة دى مش حلوة اووف رجلى

وشيماء بتبص لشريف وباين علية الخوف وشيماء بتحض اديهاا على خدو

شيماء / حبيبى انا بخيير متقلقش

شريف / طب اقفى عليهاا كدة بتوجعك

وشيماء بتقف على رجليهاا

شرين / اهوو مفيش حااجة

وشريف بيبعد شعرهاا عن عيونهاا وشيماء بتبص فى عيونو اوى وبتحضنو اوى وشريف بيضمهاا

***********************.             

فى الليل

حور فى الاوضة ومستنية ادم وبعد شوية بتشوف ادم
بيوصل وبينزل من العربية و بتروح قدم المرايا وبتظبط

شعرهاا وبتقلع الروب بتعهاا بسرعة وبتنام على السرير بطريقة مغرية وبتغير الطريقة و وبترجع تناام وكل ثانية بتغير الحركة

حور / اااة

و حور بتطبطب على بطنهاا

حور / خلاص يا حبيبى اسفة بس اعمل اية ابوكو مجننى معاة وحشنى اوى واكيد وحشكو انتو كمان صح

وحور بتستنى ادم يدخل الاوضة و مش بيدخل وبتدايق اوى وبتلبس الروب بتعهاا وبتروح الاوضة التانية وبتشوف ادم بيلبس البيجامة بتعتو

و حور بتبصلو بحزن ودموعهاا بتنزل و ادم بيبصلها اوى

ادم / انتى اية الى خرجك من الاوضة بالمنظر دة

و حور بترجع الاوضة وبتعيط و ادم بيدخل الاوضة و حور بتعيط

ادم / ممكن اعرف انتى بتعيطى لية دلوقتى

حور / انت الى قولى انت بتبعد لية اوعة تفهمنى علشان انى خبيت عليك مرضى

ادم / يعنى دى حاجة هينة برايك

حور / ادم انا بفهمك اكتر من نفسك انت بقالك اسبوع مش بتبص فى عيونى تسمح تقولى لية هااا اتكلم فهمنى لو خلاص مش عوزنى فى حياتك انا انا هنسحب بهدوء
بس فهمنى ارجووك

ادم / حور اهدى شوية ونامى دلوقتى وبكرة نتكلم

حور / مش عوزة اسمع كلمة اهدى دى ابدا انت فااهم

و حور بتحس بمغص جامد وبتتوجع وادم بيروح عليهاا بسرعة

حور / اوعة تلمسنى انت فااهم

و ادم بيرفع ايدو باستسلام وبيرجع خطوة

ادم / ماشى انا هقولك اخر كلام عندى

و حور بتبصلو اوى وبتمسح دموعها

حور / ايوة انا عوزة اسمع

ادم / بصى يا حور انا حاولت اتغير كتيير بس مفيش فايدة
انا مقدرتش استمر انا مليت من الحياة دى

و حور بتلمس السرير باديهاا وبتقاعد على السرير ومش قادرة تقف وتسمع الكلام الى بيقولو

ادم / منكرش انى بحبك بس الحب مش كل حااجة

حور / انت

ادم / وللاسف مش هنقدر ننفضل علشان الى فى بطنك

حور / طلقنى

ادم / هقولك الى قلتو لمروة زماان انا مش بطلق وحدة جبت منها ولاد انا كنت مستنى لما تولدى بالسلاامة بس للاسف انتى مستعجلة كالعادة

حور / انت مش حقيقى

ادم / وهتفضلى عايشة هناا فى البيت قدم عيونى متخفيش لو حد دخل حياتى مش هسببلك اى قلق مش هتشفيهاا

و حور دموعهاا بتنزل وعيونهاا على ادم

حور / انا لازم امشى من هناا بسرعة انا انا

و ادم بيمسك اديهاا

ادم / قولتلك مش هتروحى من هناا لو عوزة تروحى يباة
اخد ولادى واعملى الى انتى عوزاة مااشى

ليست هناك تعليقات