إبحث عن موضوع

اشواك الحب ❤الحلقة 43

الحلقة   43

حسام / اسف بس انتو مش عرفيين الجو برة عامل ازااى
البلد مقلوبة وبيطلبو باستقالة الرئيس دة غير

وحسام بيبص لعيونهم الى بتبصلو بدهشة وخوف

حسام / كمان السجون اتفتحت والبلد اتقلبت حتى الوزارة اتحلت دة غير هجوم على مدرية الامن

وفجاة بيسمعو خبطة ورهم

شيماء / حور حور

و حسام بيجرى عليهاا وبيشلها وبينيمهاا على الكنبة بسرعة
حسام / كريم هات مياة بسرعة

وبعد دقايق حور بتفتح عنيهاا

حور / ادم فين ادم

كريم ومازن بيبص بقلق

كريم / لسة مقدرناش نوصلو بس اكيد بخير هو

و حور بتبعد شيماء وريم عنهاا

حور / انا لازم ارحلو لازم اشوفو

و حسام بيمسك اديها

حسام / انتى ريحة فيين بس البلد كلها وقفة على رجل وفرضو حظر التجواال كمان مستحيل اخليكى تخرجى من هناا

حور / ابعد عنى انا لازم اشوفو

وسعاد بتخدهاا فى حضنهاا بسرعة

سعاد/ اهدى يا بنتى اهدى الله يخليكى قلبنا مش متحمل

وسعاد بتاخد حور على اوضتها و شيماء بتحاول تتصل بشريف والموبيل مغلق وقلقانة اوى

ريم / لسة مبيردش على الموبيل

شيماء / مغلق ياريم انا مش مطمنة ابدا

مازن وكريم وقفيين قدم التلفزين بقلق وبيسمعو ضرب ناار قريب وصوت انفجاار

لسة كريم هيخرج

حسام / كريم رايح فيين

كريم / يا عمى

حسام / مهما حصل مفيش خروج من هناا فى امن برة
هو هيتصرف مازن روح اتصل بالامن خليهم يكونو حرصين جدا وميتدخلوش فى اى مناوشات مع اى حد

ريم / حسام

و حسام بيروح عليهاا وبيمسك اديهاا

حسام / متخفيش كل حاجة هتكون تمام

وريم بتبعد اديهاا عنو وحسام بيفهم انها لسة زعلانة منو بس خفهاا علية هو الى مخليهاا تقرب منو شوية

***********************.              

فى الصباح

كريم و مازن نايميين فى الرسبشن وحسام فى الجنينة بيشرب قهوة وفاطمة بتروح تاخد منو فنجان القهوة

فاطمة / طب اجيب لحضرتك اى حاجة تكولهاا انت من امبارح ماكلتش حاجة غير القهوة

حسام / فاطمة اعمليلى واحد قهوة تانى وبلاش كلام كتيير انا مش ناقص

وموبيل حسام بيرن و حسام بيقف بسرعة

حساام / ادم انت كويس

ادم / حسام انا كويس متقلقوش علياا انا بتصل حور مبتردش خلينى اكلمهاا حسام خمس دقايق وهتصل تانى سلاام

وحسام بيدخل البيت بسرعة / كريم و مازن ابوكو اتصل هو بخيير

و كريم ومازن بيمسحو عيونهم بارتيااح

كريم / الحمد لله

مازن / وراجع امتى البلد كلهاا مقلوبة

حسام / هطلع اشوف حور عاوز يكلمهاا

وبيطلع على اوضة حور وبيخبط علي الباب

حور حور

و حور مبتردش وبيفتح الباب وبيشوف الاوضة فضية
وبيروح على شيماء وبيخبط علي الباب وشيماء بتفتح عنيها وبتفتح الباب بسرعة

حسام / حور عندك

شيماء / فى اى خبر

حسام / ادم اتصل وهو بخيير

شيماء / وشريف

حسام / اكيد بخيير متقلقيش بس حور مش فى اوضتها

شيماء / مش فى اوضتها ازااى

وحسام بيروح على ريم

وبيخبط علي الباب

حسام / حور

ريم / حور فيين فى اية

و حسام بيدخل الاوض كلهاا بخووف وبينزل بسرعة وكريم و مازن بيروحو علية بخووف

حسام / حور فيين مش فى البيت شفوهاا بسرعة

وكل واحد بيروح فى اتجااة بخوف وبيقلبو المزرعة كلهاا

***********************.             

مروان فى المشفى

مروان / حببتى متقلقيش الجيش بيحرس المستشفى مفيش
اى قلق انتى بس خلى بالك من نفسك ومن مى ماشى

دينا / حاضر يا حبيبى متقلقش علينا وكمان شركة الامن بعتتلناا رجالة من الامن هم كلهم برة

مروان / مفيش خروج يا ديناا مهما حصل انتى فاهمة

دينا / حاضر يا حبيبى متقلقش عليناا خلى بالك من نفسك

ومى بتدخل اوضة دينا ودينا بتبصلهاا

مى / دينا انا خايفة مش قادرة انام لحد دلوقتى ممكن انام معاكى

و دينا بتبتسم اوى لمى

دينا / تعالى يلا بسرعة انا كمان مش عارفة انام لحد دلوقتى

و مى بتروح على دينا وبتنام فى حضنهاا

مى / انا دلوقتى عرفت مرواان مش قادر يستغناا عنك لية

و دينا بتبصلهاا برفع حاجب

مى / انتى حنينة اوى يا ديناا

ودينا بتبتسم اوى لمى

***********************.             

ادم بيتصل بحساام

حسام / ادم بيتصل تاانى اعمل اية اقولو اية

شيماء / حسام خلية يجى بسرعة هو الوحيد الى يقدر يجيب حور

سعاد / رد علية يا ابنى رد كفاية كدة

وحسام بيرد على ادم

ادم / حساام انت مبتردش لية بقالى ساعة بتصل بيك
فيين حور خليها تكلمنى مفيش وقت لازم اتحرك من مقر الرئاسة

حسام / ادم حور مش موجودة

و ادم بيتصدم

ادم / ازاى مش موجودة يعنى ايه

حسام / مش عارف انا كنت فاكر انها فى الاوضة نايمة ولما رحتلهاا مش موجودة وقلبنا عليها المزرعة كلهاا

ادم / فييين حور يا حسااااااااام

وحسام بيغمض عينو بحزن وبيقبص على ايدو بقوة بغضب

حسام / ادم ادم الوو الوووو.

وحسام بيقاعد على اقرب كرسى

سعاد / يالطيف اللطف ياارب ياااارب

ريم / خلينا نخرج ندور عليهاا

حسام / الطريق برة مش اماان انا هروح ادور عليهاا وهرجعهاا حتى لو هيكلفنى حيااتى

سعاد / حسااام

و حسام بيبصلها

سعاد / مفيش حد هيتحرك من هناا انت سامع انا مش قد اى خساارة تاانية

مازن / تعالو شووفو

وكلهم بيروحو بيبصو على التلفزيون والشعب كلو فى الشوارع وصور نهب وسرقة مولات ومحلات حتى المتاحف بتتسرق

كريم/ لازم احنا كمان نشارك فى الى بيحصل دة مش معقول
الشعب كلو برة واحناا هنا خيفيين

مازن / عندك حق احنا كمان مصريين ولازم ندافع عن حقهاا بروحناا

سعاد / اخرس انت وهو انتو ريحيين فيين

كريم / احنا

سعاد/ ولا كلمة انا قلت مفيش حد هيتحرك من هناا

وسعاد بتحس بدوخة وكريم و مازن بيسندوهاا بسرعة وبيخلوهاا تقاعد

ريم / الدواء بتعهاا

شيماء / انا هروح اجيبو حالاا

حسام / ماما سعاد انتى تعبانة خلينى اوديكى اوضتك ترتاحى

سعاد / انا كويسة متخفووش علياا بس اطمن على حور

***********************.             

و ادم بيخرج من مقر الرئاسة

شريف / يا باشاا القائد طالب حضرتك حالاا

ادم / انا بلغتو قرارى مستحيل الوث ايدى بدم اهلى واخوواتى

شريف / معنى كدة

ادم / انا قدمت استقلتى

شريف / بس ازااى انت

ادم / مستحيل ارفع سلاحى فى وش الشعب ابداا مستحيل

شريف بيخلع الكاب بتاعو والنجوم الى على اكتاافو وبيحطها فى ايد العسكرى الى واقف جمبو

شريف / انا كمان استقلتى هتوصلهم حالااا

و ادم بيخبط على كتفو بثقة وحب واحترااام

ادم / لازم ارووح حالاا حور خرجت من البيت ومش عرفيين هى فيبن لازم اروح

شريف / ياباشاا نسيت اقولك ان فى ضيف كمان طالب حضرتك

وشريف بيشاور بعيد وبيشوف حور وقفة بفستنهاا الوردى القصير لفوق الركبة ودموعهاا نزلة

ادم / حور

و ادم بيجرى عليهاا وبيمسحلها دموعهاا

ادم / انا قولتلك قبل كدة انك اكبر مصيبة نزلت على راسى

و حور بتهز رسهاا بنعم وبتنهاار من العياط وادم بيحضنهاا اوى وبيفع عيونها فى عيونو

ادم / انتى وصلتى هناا ازااى انتى كويسة فيكى حااجة

حور/ انا كنت خايفة عليك اوى مقدرتش اتحمل

و ادم بيحضنهاا اوى

شريف / ياباشاا لازم نتحرك عرفونى ان الجيش نزل كل انحاء الجمهورية

و ادم بيلف دراعو حولين حور وبيخدها على العربية
وبيمشو

ادم / شريف خلينا نروح على المزرعة روح من طريق هادى

ادم بيبص لحور بيشفهاا حضنة دراعو اوى فى حضنها
ونايمة على كتفو وريحة فى النوم و ادم بيبصلها بدهشة وبيبتسم اوى وبيطلع الموبيل

ادم / حسام حور معايا واحنا رجعيين على المزرعة متقلقوش

***********************.             

وحسام بيقفل التلفون مع ادم وبيتنهد بقوة

حسام / حور مع ادم هم بخير ورجعيين على هناا

والكل مبسوط اوى بعد ساعتين او اكتر بيدخل ادم و حور البيت ومعاهم شريف

شيماء / شريييييف انت كويس

و شريف بيبتسم بخجل من نظرات الى حوليهم

ادم / علشان لما اقولك انك مليش غيرى تصدقى شوفى طلعت خايفة على حبيب القلب بس

و شيماء بترتبك اوى و حور بتضرب ادم فى كتفو و بتشوف دمعة نزلة من عيون شيماء وبتروح تحضنهاا

شيماء / كنت خايفة عليكى اوى متعمليش فينا كدة ارجووكى وريم بتحضن حور من ضهرهاا بقوة

سعاد / بس باة كفاية عياط احنا لازم نحمد ربنا ان الكل بخيير

و شريف موبيلو بيرن

شريف / نعم يا حببتى لا انا بخير متقلقيش والله بخيير لاا خليكى عندك متتحركيش حاضر حاضر مع السلامة

شيماء / كنت بتكلم ميين

شريف / دى والدتى اهو شوفى نمرتهاا

و شيماء بتبصلو برفع حاجب

شرين / وانا مالى انا مش عرفة سالتك لية اصلا بعد ازنكو

و بتسبهم وبتروح على اوضتها

مازن / بابا عاوز حضرتك فى موضوع مهم

سعاد/ فى اية خلوة يرتااح شوية بقالو يوميين مشفش النوم

ادم /حور روحى ارتااحى وانا هشوف الاتنين دول عوزين اية

و حور بتهز رسها بنعم وبتروح على اوضتها و حسام بيقرب من ريم

***********************.             

حسام / ممكن احنا كمان نتكلم استنى ارجووكى مترفضيش

و ريم بتبصلو بحزن

حسام / ارجوكى

وحسام بياخد ريم على الجنينة وبيقاعدو مع بعض

حسام / انا عارف ان اعتزارى ليكى مش كفاية بس صدقينى
خوفى عليكى هو الى خلانى اعمل كدة

ريم / عاوز تفهمنى ان بس خوفك علياا ولا خوفك انى اضعف من اعتزار حسن وارجعلو

و حسام بيبصلها بحزن

ريم / ازاى تفكر بعد كل الى عرفتو ازااى تفكر انى ممكن اسامح انت انت

و حسام بيحضنهاا اوى وريم بتتمسك فى هدومه بقوة

حسام / اسف

***********************.             

و حور بتبص لحسام وريم ومبتسمة اوى وبتحس بايد ادم
بتلف خصرهاا و حور بتسند ضهرهاا على صدرو و ادم بيبسها من كتفهاا بحب

ادم / انتى كويسة

و حور بتلف وبتبصلو اوى وبتلف درعهاا حولين خصرو بقوة
وبيسمعو خبطة قوة من باب

حور / فى اية

و ادم و حور بيخرجو برة وبيشوفو شريف واقف قدم اوضة شيماء

شريف / انا اسف والله مكنتش اقصد الكلام دة شيماء

حور / شريف

وشريف بيبص لحور بحزن

حور / شيماء كويسة حصل حاجة

شريف / انا غلطت فى حقهاا ومش عارف اعمل اية والله مكنتش اقصد بس غيرتى عليهاا هى الى خلتنى

و ادم بيخبط على كتف شريف

ادم / شريف سبها شوية براحتهاا

وشريف بيسبهم وبينزل وحور بتخبط على شيماء و شيماء بتخرج  بعصبية

شيماء / مش قولتلك مش عوزة اشوف وشك تاانى

و شيماء بتبص لحور و ادم اوى

شيماء / اسفة كنت مفكرة حد تاانى

ادم / اة بتقصدى شريف انا بعتو على المستشفى بسرعة

شيماء / مستشفى

وحور بتبص لادم

ادم / اة بعد ما قفلتى الباب على ايدو باين كدة ان فيهاا كسر او شرخ مش عارف بس هو راح على المستشفى

و حور بتبص لادم بزهوول

شيماء / انا لااااا

ادم / نصيحة الحقية بلااش يروح لوحدو كان بيتوجع اوى
ربنا يستر وميقطعوش ايدو خالص

و شيماء بتجرى على تحت بسرعة

حور / انت فظييع

ادم / الافظع هتشوفية جوة تعاالى

و ادم بيشلهاا بسرعة

***********************.             

وشيماء بتجرى وره عربية شرييف

شيماء / شرييف شريييييف

وشريف بيوقف العربية بسرعة وبينزل منهاا و شيماء بتجرى علية وبتعيط

شيماء / اسفة انا اسفة والله مكنش قصدى انا

وشريف بيحضنها و شيماء بتعيذ وبتحضنو اوى وبتحس بايدو الاتنين بتضمهاا وبتبعد عنو وبتبص على ايدو الاتنين

شيماء / انت ايدك مفهاش حاجة

شريف / ايدى

شيماء / ادم

و شريف لسة بيقرب منهاا

شيماء / ابعد عنى

ولسة شيماء هتجرى بعيد عنو وشريف بيمسكها من اديهاا بقوة وبيدفعهاا فى حضنو وبيبسهاا من شفايفهاا بعد محاولات من شرين تبعدو عنها و بيبصلهاا وبياخد نفسو بالعفياا

شريف / بحبك تتجوزينى

و شيماء بتبص فى عيونو

شيماء / مش هتقدر تنسى انى فى يوم من الايام

شريف / حبنا اكيد هيقدر يتخطى دة كلو مش هقولك بسهولة لاا يمكن صعب شوية بس متاكد انو هيتخطى

و شيماء بتحضنو اوى

ليست هناك تعليقات