إبحث عن موضوع

اشواك الحب ❤الحلقة 42

الحلقة   42

دينا وصلت المزرعة مع شيماء و بتنزل هى ودينا

شريف / حمدالله على السلامة بعد اذنكو

و شيماء بتبص لشريف بحزن

دينا / الجو هناا جميل اوى والهواء اااة بيريح الاعصاب

شيماء / جدا يا دينا المزرعة دى كل الى يدخلهاا يتولد من جديد

دينا / اة وبيتولد الحب كمان من جديد

و شيماء بتبتسم اوى

شيماء / يلاا تعالى بلااش تقفى كتير مروان ادانى لائحة بكل التعليمات

ودينا بتضحك وبيدخلو البيت

سعاد / اهلا اهلاا نورتى يا بنتى

وبيسلمو على بعض

دينا / فين ريم و حور كنت متخيلة انهم هيكونو مستنينى

دينا / حور مع ريم فى اوضتها فوق

وبيشوفو حور نزلة

حور / ديناا

و حور بتجرى بسرعة ومبسوطة اوى وبتحضن دينا اوى

دينا / حور شكلك متغير كتيير

حور / لا ياشيخة هم ٣ شهور الى غبتيهم بس

دينا / لاا بس عيونك متغيرين وحتى ضحكتك كمان

و حور بتحضن دينا اوى وبتهمسلهاا

حور/ انا مبسوطة اوى يا دينا

و دينا بتبص لعيون حور اوى وبتلمس على خدها بحنية

دينا / بتحبية

حور / لو فى حاجة اكبر من الحب كمان

***********************.             

حسام واقف قدم اوضة ريم ومستنى انهاا تسمحلو يتكلم معاها

ريم / حسام

حسام / انتى كويسة

و ريم بتنزل عيونهاا للارض وبتهرب منها دموعهاا و حسام بيقرب منها وبيقف مكانو تانى خاف احسن تدايق او تخاف

ريم / ممكن تحضنى

وحسام بيقرب منها بسرعة وبيخدهاا فى حضنو وريم بتعيط اوى

حسام / انا معاكى

***********************.             

و شريف بيدخل البيت وساند مازن وكريم. وحور بتحط اديها على شفايفهاا بخضة و بتروح عليهم بسرعة

حور /ميين الى عمل فيكو كدة

مازن / كان مجرد هزاار والله

شريف / والباشا اكتر واحد بيحب الهزاار وهو كمان بيهزر معاكو

وشريف بيساعدهم انهم يطلعو على اوضهم

دينا / يعنى جوزك الى عمل كدة فيهم

حور / دينا تعالى ارتااحى

دينا / ارتااح اية اذ كان عمل كدة فى اولادو امال هيعمل فيكى انتى اية

حور / دينا ادم مستحيل يازينى ابدا دة كان سوء تفاهم بسيط هو عصبى شوية

دينا / عصبى شوية

شيماء/ دينا تعالى ارتاحى من الطريق

دينا/ بس

شيماء /دينا تعالى يلاا

و شيماء بتاخد دينا وبيطلعو على اوضة دينا

***********************.             

حسام قاعد جمب ريم وريم بتحاول تناام

حسام / انا جنبك يلاا نامى ومش هسيبك ابدا انتى محتاحة ترتاحى

وريم بتغمض عنيهاا وبتبتسم اوى لحسام و حسام ملامحو بتتغير لما بيفتكر

***********************.             

شيماء بتقف قدم اوضة مازن وكريم مستنية شريف وبعد دقايق شريف بيخرج وبيشفهاا

شيماء / ممكن اخد من وقتك دقيقة

و شريف بيقرب عليهاا

شيماء / ممكن اعرف انت اية الى مغيرك كدة من ساعة ما كنا فى المستشفى وانت متغير حتى نظرة عيونك

شريف / انتى مش حاسة انك عملتى حاجة يعنى

شيماء / عملت حاجة زى اية انا مش شايفة انى عملت حاجة

شريف / ورميك فى حضن جوز اختك اول ماشفتية دة اية
ولا انى واقف معااكى اصلاا والمصيبة انك مش فى بالك وانها حاجة عادية

شيماء / دة مرواان انا بعتبرو اخويا الكبير

شريف / اخوكى الكبير يا ترى ليكى كام اخ كبير تاانى

وكلامو بيجرحها اوى وبتبعد عنو خطوتين

شريف / شيماء انا مقصدش بس

شيماء / قولتلك ان عمرك ما هتنساا ابدا

و بتبعد

شريف / شيماء استنى خلينا نتكلم مع بعض

شيماء / لو سمحت مش عوزة اسمع اهانات اكتر من كدة كفااية

وبيشوف دموعها بتنزل وبتمشى بسرعة وبتدخل اوضتها
وشريف بيتعصب اوى ومش عارف يعمل اية وبيروح يخبط على اوضة شيماء

شريف / شيماء انا اسف مقصدش خلينا نتكلم لو سمحتى

شيماء / روح من هناا مش عوزة اشوفك

شريف / اسمعينى الاول انا مش همشى من هناا غير لما تسمعينى

***********************.             

حسام بيشوف ان ريم نامت خلاص وبيطلع الموبيل

حسام / انا عوزو يجيلى باسرع ما يمكن مليش دعوة هو مين ولا ابن مين

وحسام بيخاف ريم تصحى وبيدخل البلكونة

حسام / ٢٤ ساعة ويكون عندى مفيش حد يلمسو انا هتصرف معاة بنفسى و بيقفل التلفون

ريم / حسام

حسام / ريم انتى صحيتى لية

ريم/ ممكن اعرف اية الى انا سمعتو دة

حسام / كنتى عوزانى اسكت واسيبو يازيكى

ريم / يعنى هو دة الحل بالنسبة ليك

حسام / لازم ادفعو كل الى عملو فيكى

ريم / انا مطلبتش منك تعمل كدة

حسام / ومش هستنى انك تطلبى منى وانتى لية بتدفعى عنو

ريم / بدافع عنو انا بس احناا مش وحوش

حسام / ولا بعد ما جة واعتزرلك خلاص

ريم / حسام اخرج برة

حسام / ريم

ريم / اخرج برة يا حساام حالاااا

حسام / خلينا نتكلم بهدوء ممكن متتعصبيش

ريم / اخرج برااااااة

وحسام بيخرج برة

حسام / ريم اسف انا بس خايف يازيكى تاانى ريم لو سمحتى

و شريف هو كمان لسة واقف قدم اوضة شيماء

ادم / ماشاء الله عليكو احنا فتحناها هنا فندق ولا حاجة
لية انتو الاتنين هناا لية مش فى شغلكو

حسام / بس كنت حابب اتكلم مع ريم

شريف / شيماء مديقة شوية وكنت بحاول اتكلم معاها

و ادم بيبصلهم برفع حاجب / روحو من هناا انتو الاتنين يلااا

حسام / بس انا

شريف / انا كنت

ادم / لو متحركتوش من هناا انتو الاتنين

حور / اية هتعمل فيهم اية هتقلعهم هدومه وتمشيهم بهدومهم الداخلية زى ما عملت فى الغلبان صالح ولا هتربطهم على الشجرة فى عز الشمس زى ما عملت فى مازن وكريم

ادم / كانو غلطنين وكان لازم يتحسبو

حور / وانت مبتغلطش صح انت معصوم من الغلط صح انت كل حاجة بتعملها غلط

ادم / حور انتى سمعة بتقولى اية

حور / اية هتضربنى ولا اية رايك تعلقنى من رجلى

ادم / حور انتى عارفة انى مستحيل

حور / مستحيل تتغير

و حور بتدخل على اوضتها

ادم / اية انت وهو وقفين لية هناا يلاا اختفو من قدمى

وحسام وشريف بيمشو بسرعة من قدمه

و ادم بيروح على الاوضة ولسة هيفتح الباب والباب مقفول بالمفتاح

ادم / حور افتحى الباب

حور / لاااا

ادم / لو مفتحتيش الباب هكسرو

حور / حاول كدة وانا هرمى نفسى من البلكونة وانت عارف انى هنفز

ادم / عارف مهو انتى مجنونة ماشى يا حور هسيبك تهدى شوية

***********************.             

فى الليل
حسام وشريف قاعدين فى الجنينة وكل واحد فيهم عينو على اوضة حببتو و ادم بيخرج من الاسطبل وبيشفهم وبيروح يقاعد جمبهم فى هدوء

ادم/ يعنى هتفضلو كدة انتو الاتنين

شريف. /انا جرحتهاا بالكلام مكنش قصدى بس

حسام / وانا مكنش ينفع اتعصب عليها ولا اتصرف كدة

ادم / ايوة خليكو كدة وكل واحد فيكو يحط ايدو على خدو

شريف / يعنى تسمحلى اطلع اتكلم معاها واصالحهاا

حسام / يعنى تسمحلناا هاا

ادم / اقاعد مكانك يا جزمة انت وهو

وشريف وحسام بيبصو لبعض وبيقاعد مكنهم

ادم / انا كمان حور زعلانة منى

شريف وحسام بيبصو لادم اوى

ادم /فى اية انت وهو بتبصولى لية كدة

***********************.             

دينا فى الاوضة وبتكلم مروان

دينا / حبيبى متخفش عليا انا بخير بس حور رفضة انى اروح

مروان/ خلى بالك من نفسك ولو احتجتى حاجة كلمينى

دينا / وعمى عامل اية دلوقتى

مروان / مش عارف حالتو زى ما هى ومش شايف فى اى تحسن

دينا / ان شاء الله ياحبيبى هيكون بخير

مروان / يارب يا حببتى يا رب

دينا / نام ساعتين ارتاح شوية

مروان/ مش عارف اغمض عينى وانتى بعيدة عنى

دينا / وانا كمان

***********************.             

شريف بيبعت رسايل لشيماء و شيماء بتشفهاا وبتبص علية من وره الشباك ودموعهاا نزلة

شريف / الوقت اتاخر لازم اروح

ولسة شريف بيتحرك والموبيل بيرن و بيرد على الموبيل وبيبص لادم

ادم / فى اية

شريف / طلبين حضرتك بكرة فى الوزارة

ادم / بكرة لسة اجازتى مخلصتش

شريف / وقفو الاجازة وطلين حضرتك بكرة الصبح

حسام / اية القلق دة يعنى هيكون فى اية حصل

ادم / شريف روح انت ارتاح ساعتين علشان باين كدة ان اليوم بكرة طويل

و شريف بيمشى و شيماء بتفتح الشباك بتبص علية وهو ماشى وشريف بيلف وبيبص على الشباك قبل ما يركب بيشفهاا وبيبتسم اوى وشيماء بتقفل الشباك بسرعة تانى

ادم / حسام يلاا انت كمان تصبح على خير

وحسام بيهز راسو لادم وبيروح على اوضته وبيطلع ادم هو كمان وبيفتح الاوضة وبيدخل وبيشوف حور نايمة وبيقرب عليهاا وبيبص لملامحهاا بتامل وبيلمس خدهاا بحنية

***********************.             

فى الصباح

حور بتحس بحركة فى الاوضة وبتفتح عنيها وبتشوفو بيغير هدومه ولاول مرة بتشوفو بيلبس الزى الرسمى

حور / انت اية الى انت لبسو دة

ادم / لو اعرف انو هيعجبك ويخليكى تتكلمى معايا كنت لبستو من امبارح

حور / متغيرش الموضوع

ادم / عندى اجتماع فى الوزرارة

و حور وقفة وحاسة بخوف

حور / بس البدلة دى شكلها يخوف اوى

وادم بيقرب منهاا وبيبعد شعرها عن عيونهاا وبيلمس خدهاا

ادم / حببتى مالك فى اية

حور / مش عارفة بلااش تخرج لو سمحت انا حاسة انى تعبانة

و ادم بيشوف الحرارة

ادم / حور فى اية مالك

حور / اووف اوووف خلااص روح روح يلااا من هناا

و بتروح بعيد و ادم بيحضنها من ضهرهاا وبيبسها من رقبتهاا

ادم / لسة قدمى وقت اية رايك اخدك فى جولة بسيطة هنا

وحور بتفهم هو عاوز اية

حور / لو كنت فاكر ان انا هسمحك تكون غلطاان ماشى ابعد عنى

ادم / خلاص اهدى اسف ياستى مش عارف امسك اعصابى ابدا

حور / لاياشيخ

و ادم بيقرب منهاا بيمسكها من خصرهاا وبيبسها من خدهاا
وكمان القميص الى انتى لبساة دة معزبنى على فكرة

و حور بتضرب على صدرو

ادم / اوعدك انى هفكر مليون مرة قبل ما اعمل حاجة تزعلك
الكام ساعة الى بعتى عنى فيهم كانو سنة

و حور بتحضنو اوى وكريم بيفتح الباب عليهم فجاااة

كريم / بااابااااا

و ادم بيتفزع وبيخبى حور وره ضهرو علشان لبسة قميص نوم عريان و بتاخد الرووب بسرعة

ادم / دة يا ابنى يا حبيبى دة اسمو بااب المفروض تخبط

كريم / انا اسف بس انت شفت الاخبار

ادم / اخبار اية

و حور بتبص لكريم بخووف وبتروح تشغل التلفزيون الى فى اوضتها و بتتخض وبتحط اديهاا على شفايفهاا بخضة

الشعب بيطالب بحقوقو وفى ضرب وقتل وادم بياخد سلااحو بسرعة والكاب الرسمى بتاعو

ادم / لازم اروح حالاا

حور / ترووح فين ادم استنى

و ادم بيمشى بخطوات سريعة و حور وره بتجرى

حور / ادم

و ادم بيقف وبيبصلهاا اوى

ادم / حور اهدى شوية انتى قلقانة لية انا لازم اروح لازم اعرف اية الى بيحصل زمان الوزارة مقلوبة

وشريف بيدخل البيت بسرعة

شريف / باشا بعتو عربية من الوزارة ومعاها عربية امن وحراسة

حور / لاا مش هتخرج من هناا

ادم / حور يعنى عوزانى اقاعد جمبك هناا والبلد بتولع برة

حور / لاا مليش دعوة لاا انا انا خايفة قلبى مش متطمن

و ادم بيبسها من جبنهاا

شيماء / شريف

وشريف بيبصلهاا و شيماء وقفة على السلم وباين عليهاا القلق و شريف بيبتسم اوى وبيخرج وره ادم بسرعة وبيركبو العربية وبيتحركو وبيمشو

***********************.             

فى الليل

حور والكل قلقنين اوى وعيونهم على التلفزيون ونشرة الاخباار و حسام بيدخل البيت

سعاد / حسام اتاخرت لية يا ابنى انا مش نقصة حرام عليك
مش كفاية غياب اخوك

و حسام بيبوس جبنهاا بحنان

حسام / اسف بس انتو مش عرفيين الجو برة عامل ازااى
البلد مقلوبة وبيطلبو باستقالة الرئيس دة غير

وحسام بيبص لعيونهم الى بتبصلو بدهشة وخوف

حسام / كمان السجون اتفتحت والبلد اتقلبت حتى الوزارة اتحلت دة غير هجوم على مدرية الامن

وفجاة بيسمعو خبطة ورهم

ليست هناك تعليقات