إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 35

الحلقة   35

و حور بتروح على الاوضة وبتدخل و ادم مش فى الاوضة
وبتسمع باب الاوضة بيتقفل ورها بالمفتااح وبتبص بخوف وبتشوف ادم واقف ورها على رجلو

ادم / سامح كيووت صح

حور / ادم انت واقف على رجلك

ادم / هو كيووت صح

وبيقرب عليهاا خطوة خطوة

حور / ادم انت هتعمل اية

و حور بتجرى على اخر الاوضة بسرعة

ادم / انتى كنتى بتقولى اية فى المطبخ

حور / انت رجعت تمشى على رجلك من تاانى انا مبسوطة اوى خلينى اقول لماما سعااد هتفرح اوى

و لسة هتروح عند الباب وادم بيمسك اديهاا

حور / ادم انا كنت بهزر

ادم / بتهزرى صح

حور / اووف اووف يعنى انت عجبك الى بتعملو فية دة كل مرة حرام

ادم / مهو لما اسمع واحد بيمدح فى مراتى قدمى يباة عاوز قطم رقبتو مش بس كام خبطة

و حور بتبتسم اوى

حور / انت بتغير علياا

و ادم بيمسكهاا من خصرهاا وبيقربها منو اوى

ادم / اية رايك تلبسيلى حاجة من لبس البيبي الى عندك
فى الدولاب دة

حور / نعم

ادم / دة انا بجهز نفسى من اسبوع يعنى

حور / ماما سعاد بتنادى علياا

ادم/ مفيش خروج من هناا غير بعد اربعتااشر خمستاااشر يوم كدة

و حور بتبصلو بدهشة

حور / ادم خلينى اخرج بليييز

و ادم بيقرب عليها وبيروح وبيرفعلهاا شعرهاا وره ودنهاا وبيقرب من رقبتهاا

ادم / النهاردة دخلتك يا عروسة

حور/ لااا

ادم / نعم مسمعتش

حور / لاا لااا انا عوزة فرح كبيير وفستان ابيض زى كل البنات

ادم / ماشى موافق بس نخلى الدخلة الاول وبعد كدة الفرح
وبيرفعهاا من خصرهاا زى الطفل الصغيير لمستوة وبيبسهاا من شفايفهاا بقوة واشتيااق

و حور بتبصلو اوى و دموعها بتهرب من عيونها

حور/ انا بحبك اوى

و ادم بيبوس الدمعة الى خرجت من عيونهاا هربانة وحور بتحضنو اوى

ادم / مش هتلبسيلى لبس البيبى الى عندك دة باة

و حور بتضربو على كتفو وبتضحك اوى

ادم / ولاا اقولك بلااها لبس خالص

وبيشلها فجاة و حور بتصرخ وبتضحك اوى

و سعاد بتخبط عليهم بقوة

سعاد/ حور حور ادم فى اية يا ولااد

و ادم و حور بيبصو لبعض اوى

ادم / مفيش حاجة يا امى مبرووك النهاردة دخلة ابنك

و حور بتضربو على صدرو بقوة

حور / حقييير

و ادم بيقرب منها بحب واشتيااق

***********************.             

حسام و سلمى و شيماء بينزلو على صوت سعاد بسرعة

حسام / ماما سعاد فى اية

سعاد / مفيش حااجة فى اية انت وهى وهى يلاا كل واحد يروح على اوضته

والتلاتة بيبصو لبعض باستغراب

سعاد / فاااطمة فااطمة

فاطمة بتروح عليها بسرعة وبتنهج

فاطمة / نعم يا ستى امرينى

سعاد / هتيلى ١٥ جوز حماام وديكيين رومى وهاتى جوزين بط اة وكمان خليهم يدبحو عجل ويفرقوة على الفلاحيين لاا خليهم عجليين يلاا اتحركى بسرعة

حسام / انتو فهمتو حاجة

ريم / مفهمتوش لسة

و سلمى و شيماء بيضحكو وبيحضنو بعض وبيهربو على الجنينة مع سعاد

***********************.             

فى الليل

سعاد بتخبط على باب اوضة ادم

سعاد / العشااء يا اولااد

وسعاد بتسيب الاكل وبتمشى

***********************.             

بعد ٥ ايام

زاهر قاعد فى الرسبشن مع حسام و مازن

حسام / للاسف ادم مش فاضى يقبلك اليومين دول

زاهر / انا لازم اقبلو النهاردة انا بكرة مسافر المانيا فى شغل
ومش هسافر غير وسلمى مراتى

حسام / والله عارف بس اعمل اية

و سلمى وقفة على السلم هى وريم شيماء و عادل

عادل / يعنى بقلهم خمس ايام مخرجوش من الاوضة بيعملو اية دة كلو

و شيماء بتضربو على دماغو بقوة

شيماء / احترم نفسك وانت واقف هناا لية مش انت بكرة هتروح الجامعة روح حضر شنطتك بسرعة يلااا

و عادل بيروح على اوضته بعصبية

و زاهر بيسيب حسام و مازن وبيروح على اوضة ادم

زاهر / ادم      ادم

ادم و حور نايميين و حور نايمة على صدرو و بتسمع الباب

حور / ادم حبيبى الباب

ادم / هششش نامى خليهم احنا فى شهر العسل

حور / ادم بس دة صوت

و ادم بيسمع

زاهر / ادم لو مفتحتش الباب هكسرو وانت عارفنى مجنون ابن مجنيين

ادم / عرفك غبى من يومك

ادم / خلااص استناانى عندك

وحسام بيبتسم

ادم / حببتى متطرين نفتح الباب بس دة ميمنعش انتى
وبيزغزغ حور اوى و حور بتضحك ومبسوطيين اوى
وبيغيرو هدومهم

حور / استنى احنا هنخرج صح

ادم / اية مش عوزة

حور / بس انا خايفة هم اكيد عرفو الى عملنااة وكمان ماما سعاد عرفت

ادم / انتى غبية يا حببتى ولا اية انتى مرراتى

حور / اووف اووف عرفة انى مراتك بس

ادم/ اسكتى خالص يا حور احسنلك

حور / ولو مسكتش هتعمل اية

ادم / هعمل كتيير اوى

و ادم بيقلع التيشيرت بتااعو و حور بتصرخ

حور / خلااص خلاص خلينا نخرج بلييز

وبتلبسو التيشيرت تانى وبيبسهاا من شفايفهاا

ادم / انا بقول خليكى هناا هشوف الغبى دة عاوز اية

حور / افتح الباب يا ادم يلااا

ادم و حور بيخرجو والكل واقف قدم الباب

ادم / فى اية مالكو

و سعاد بتزغرت والبنات مبسوطين اوى وبيحضنو حور

سعاد / صبحية مبااركة يا حبيبى للوووووولى لوووولى

زاهر / ادم انا عاوز اتجوز اختك وبعت اجيب المازون كمان

ادم / نعم ياخوياا انت بتستهبل

زاهر / اة وبكرة مسافر المانياا وهخدها معاياا

و ادم بيبص لسلمى و سلمى مكسوفة

ادم / فى حد نفسو فى حااجة تاانى

وبيدخل شريف ومعاة المازون

ادم / بالسرعة دى يعنى انتو مجهزين كل حااجة باة

زاهر / هات البطاقة بتعتك

و ادم بيندهش اوى

زاهر / مش لسة هتندهش يلاا مفيش وقت هخدها على شرم قبل ما نسافر

و ادم بيبص لسلمى

ادم / انتى موافقة على الجنان دة انتى كمان

سلمى / اة موفقة

ادم / هاتى البطاقة بتعتى من جوة يا حور دول شكلهم هيتجوزو على نفسهم

وسعاد بتزغرت ومبسووطة اوى والكل مبسوط وبيكتبو الكتااب وفجاة زاهر بيشيل سلمى

ادم / رايح فيين

زاهر / على شرم الشيخ الجو هنااك توحفة سلااام

شيماء / استنو الشنطة

ادم / الواد شقط البت واخدها ومشى

سعاد / هتوحشنى اوى

و ادم بيشاور لحور بعيونو

حور / اية

و بيقرب منهاا

ادم / خلينا نطلع احنا كمان على شرم

حور / لاياشيخ

ادم / اية تغيير جو ولا عجبتك الاوضة

حور / ماما سعااد اختى الادوية بتعتك

ادم / هتيلى معاكى حاجة للقلب يا حور

حسام / ادم كنت عوزك فى موضوع

ادم / اية عاوز تتجوز انت كماان مهو خلااص الكل اتجنن

حسام / لاا لسة شوية على المرحلة دى نخليها خطوبة دلوقتى بس

ادم / وريم وفقت

حسام / عرفت ازاى ان هى ريم

ادم. / انتو لية محسسنى ان انا بتاع حلوياات

و شريف بيدخل بعد ما بيوصل المازون

شريف / باشا انا كنت عاوز

ادم / اهو غبى كمان اهو

و شريف بيتحرج وبينزل عيونو على الارض

شريف / ممكن اتكلم مع حضرتك فى موضوع مهم

ادم / ان كان ريم او شيماء بصراحة مش واثق فيكو
انتو الاتنين

و حسام بيبص لشريف اوى و حور بتروح عليهم وبتبص لحسام وشريف اوى

حور/ فى اية مالكو

ادم / الاتنين طلبين ايد ريم و شيماء

حور / نعم

ادم / وانا مش موافق دة لو عندك راى تاانى

وحور بتبصلو

ادم / جهزيلى المايوة الاحمر خلينا نطلع على شرم باة

و حور بتبصلو بغضب وبتتكسف اوى من حسام وشريف
و ادم بيبص لحسام وشريف

ادم / انتو وقفين هناا لية انت وهو يلاا كل واحد على شغلو

شريف وحسام بيترددو وحبين يفتحو الموضوع تانى

ادم بصرخة / قلت اتحركوووو

وحسام وشريف كل واحد بيروح فى اتجاة بسرعة و ادم بيدخل الاوضة و حور بتوضب الاوضة

***********************.             

ادم / بتعملى اية

حور / ملكش دعوة بيا خالص باة انا فكراك شخص عاقل ورزيين طلعت وقح ومغروور

ادم / اعمل اية انتى الى طلعتى العفريت الى جواياا

حور / عفريت باة دة عفرييت

و ادم بيقرب منهاا و حور بتبعد عنو وبتمسك الفاظة الى جمبها بسرعة

حور / لو قربت منى مش هتعرف اية الى هيجرالك

ادم / يعنى يقولو وحدة قتلت جوزهاا علشان عاوز حضن دافى

حور / لا قتلت جوزهاا علشان وقح

و ادم بيهجم على حور بسرعة و حور بتضرخ وبيشلها بسرعة

حور / نزلنى نزلنى

ادم / والله الظاهر ان مش انا لوحدى الى مجنوون

حور / ادم نزلنى الباب مفتوح حد يشفناا بلييز

ادم / بس كدة من عنيا يا عمرى و ادم بيقفل الباب بالمفتاح

و حور بتجرى بتقف على السرير

حور / انا بكرهك مش عوزة اشوفك تاانى رووح

و بتحدفو بالمخدة وبتشوف السلاح بتاع ادم تحت المخدة بتعتو و بتمسكو

حور / ادم انت سايب دة تحت المخدة انت

ادم / حور اهدى نزلى السلااح برااحة مفتاح الامان مفتوح اهدى

حور / وكمان مفتوح وانت عاوز تجبلى سكتة قلبية صح

و بترمى السلااح على الارض بعنف وبيطلع منو رصااصة
و بتصرخ و ادم بيجرى عليهاا بسرعة وبيحضنهاا

حور/ انا اناا ادم

ادم / حور اهدى مفيش حااجة

و شريف بيخبط على الباب بسرعة بخووف

ادم / شريف خلاص محصلش حاجة

شريف / انت متاكد يا باشا

ادم / متقلقش خلااص مجرد رصاصة خرجت غلط من السلااح

و حور بتشوف مكان الرصاصة الى ضربت فى البروااز

حور / كانت قريبة منك

و ادم بيمسحلهاا دمو عهاا

ادم / حببتى اهدى محصلش حاجة انا اسف انا الى غلطاان من الاول

و حور بتحضنو من خصرو وبتعيذ اوى وادم بيملس على شعرهاا بحنية

ادم / مش الفستان دة تقيل عليكى والجو حر خلينى اسعدك تقلعيه

وحور بتبعد عنو وادم بيضحك اوى وبيروح ياخد السلااح بتاعو من على الارض وبيحطو فى الدولاب

حور / لاا انا مش عوزاة هناا

ادم / دة بيكون موجود مكان ما انا موجوود

حور / بس

ادم / حور متخفيش خلااص تعالى ارتااحى شوية هروح اخلى فاطمة تعملك لموون وشك اصفر اوى

***********************.             

و ادم بيخرج وموبيلو بيرن

ادم / الو

اسماعيل / خلينا نصفى الى بينا انا وانت لوحدنا من غير ما حد يتدخل

ادم / موافق امتى وفيين

اسماعيل / مش خايف

ادم / ياريت تكون انت الى مش خايف

اسماعيل/ النهاردة كمان ساعة بعد الكيلو ٢١ هستناك هنااك سلاام

و ادم بيرجع الاوضة بسرعة وبيروح على الدولاب وبيقلع التشيرت الى لبسو بسرعة

حور / ادم رايح فيين دلوقتى

ادم / مشوار مهم انتى متتحركيش من هناا انتى فاهمة

و بيكمل هدومه وبيروح ياخد السلااح

حور / واية لازمة السلاح بس

ادم / حور مفيش حااجة انا بوعدك من بعد النهاردة مفيش
حاجة هتدايقناا ابدا تانى

حور / بتقصد اية

ادم / لما ارجع نتكلم سلاام

و حور قلبهاا بيدق اوى مع خروج ادم وبتروح وره بسرعة

 
شريف / انا جى مع حضرتك

ادم / لاا ياشريف انا هروح لوحدى

شريف / خلينا قربين منك انا متاكد انو هيعمل حااجة

و حور بتحط اديهاا على شفايفهاا بخضة وبتفهم انو رايح يقابل المجرم

و ادم بيتكلم مع شريف وبيتحرك بسرعة بالعربية

وشريف ومعاة امن من المزرعة بيروحو وره بسرعة

ليست هناك تعليقات