إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 34

الحلقة 34

حور / سامح خارج من عندك مرتبك وشكلو

ادم / اية خفتى على حبيب القلب

حور / اية حبيب القلب

ادم / اية لما شفتية اتجدد الحب فى قلبك من تاانى اة دكتور ووسيم وكمان راجع من برة

حور بغضب وبتشاورلو بصبعهاا فى وشو بغضب

حور / متكملش كلاامك كفااية باة انا ممكن استحمل منك غضبك وعصبيتك وغرورك واى حااجة غير انك تشك فياا انت فااهم

ادم / نزلى صباعك

و حور بتبص لصبعهاا بدهشك

حور / لاا مش هنزلو هتعمل اية يعنى

وادم بيمسكهاا من اديهاا وبيسحبها بقوة وبيبسهاا بجنون
من شفاايفهاا وبيبعدهاا عنو وحور بتاخد نفسهاا بصعوبة
وبترتبك اوى وادم بيبتسم اوى

حور / مجنون

و بتهرب بسرعة من قدمه وبتخرج من الاوضة ومش عارفة تتنفس وبتهوى على وشهاا باديهاا بقوة ولسة هتتحرك بتخبط فى كريم و مازن وبتتخض اوى

حور / اووف اووف هو انا مش عارفة اعمل اية ان كان انتو ولاا ابوكو

كريم / استنى عاوز اتكلم معااكى

حور / انا فعلا كنت مستنية انكو تتكلمو معايا من فترة ممكن نقاعد هناا وبيقاعدو هم التلاتة

حور / انا عارفة ان اكيد انتو بتكرهونى دلوقتى علشان انا السبب الى خليت امكو تسافر بس صدقونى انا مش بكرهاا

كريم / استنى احنا مش عوزين نتكلم بخصوص موضوع ماما لااا

مازن / بالنسبة للموضوع دة احنا متعودين عاادى يعنى مبقاش يفرق كتير بابا كدة مرتااح وهى كمان هترجع بسرعة لحيتهاا والنوادى واصحابها وهتحاول تنسى زى كل مرة

حور / يعنى انتو مش زعلنين منى

كريم / لاا انتى ملكيش زمب خلاص احنا كبار كفاية اننا نعرف ان ابونا وامناا منفصليين

و حور بتتنهد بارتياح

كريم / عاوز منك طلب

حور / منى انا

مازن / انتى مش مجبرة طبعاا

و كريم بيبص لمازن

كريم / انا بحب وحدة وحابب ارتبط بيهاا وبابا مش موافق
يعنى لسة صغير والدراسة ومستقبلى وكدة يعنى

حور / وانا اعمل اية

كريم / هتقنعى باباا

حور / اناا

مازن / انتى الوحيدة الى تقدرى تقنعية

حور / لااا انا مش نقصة الله يخليكو اية رايكو تكلمو ماما سعاد هى تقدر تتصرف معااة

مازن / جربناا ومنفعش

حور / هحاول بس لو رفض

كريم / تكونى حااولتى

حور/ بس بصراحة انا معاة ان انت لسة صغيير لازم تبنى مستقبلك الاول

كريم / نبنى مستقبلنا مع بعض

حور / والله الكلام عندك جااهز زى ابوك بالظبط

كريم / هتساعدينا

حور / اة هساعدكو

وكريم و مازن مبسوطيين اوى وبيطلعو على اوضتهم

***********************.             

سلمى و شيماء قاعدين مع بعض فى اوضة سلمى

شيماء / انا كمان غلطت زيك

سلمى / الحب هو السبب يا شيماء ياريتنا ما حبينا

شيماء / انتى تعرفى ان احنا السبب وبنرمى كل حااجة على شماعة الحب عمر ما كان الحب عيب ابدا بالعكس الحب حاجة جميلة اوى بس احنا معرفناش نحب صح

و سلمى بتمسك الدمعة الى نزلت من شيماء

سلمى / انتى مش قولتيلى مفيش دموع تاانى خلااص

و شيماء بتحضن سلمى اوى

سلمى / يلاا تعالى اوريكى انا عملت اية فى الجنينة تحت

سلمى و شيماء بينزلو الجنينة و سلمى بتورى شيماء قفص صغير وفى كتكييت كتيير اوى

شيماء / الله حلو اوى

سلمى / قلت اتسلى بيهم شفت هنااك فلاحيين بيبعوهم اشترتهم منهم وقلت اتسلى بيهم شوية

زاهر / مساء الخيير

و سلمى بتبص ورها زاهر

سلمى / مساء النور اهلا زاهر

زاهر / اخباار الكابتن بتعناا اية النهاردة

سلمى / بخيير الحمد لله اتفضل هو فى اوضته

زاهر / طب ممكن اتكلم معاكى شوية

سلمى / انا

وزاهر بيقرب منهاا

شيماء / انا هروح العب مع الكتاكييت شوية
و بتفتح القفص والكتاكيت بتجرى على برة القفص

سلمى / شيماء حرام عليكى لية كدة امسكيهم بسرعة

و زاهر بيضحك عليهم وسلمى بتبصلو بغضب

زاهر / اسف خلينى اساعدكو

وشيماء بتشوف كتكوت واقف على العربية وبتروح علية بسرعة والكتكوت بيطلع فوق العربية اكتر

شيماء / كتكوت انزل حاالاا

والكتكوت بيبصلهاا وكانو بيرفض وبيهز دمااغو

شيماء/ قولتلك انزل بدل ما اطلعلك

و بتحاول تطلع فوق العربية وكانت هتقع ومبتحسش غير
باديين بتمسكهاا

شريف / حسبى برااحة

و شيماء بترتبك وبتظبط فستنهاا بسرعة

شيماء / شكرا

شريف / بتعملى اية

شيماء / الكتكوت

شريف / بالفستان دة بتجرى وره الكتكوت وبتطلعى فوق العربية انتى فكرة نفسك فيين شوفى حوليكى فى عيوون زى الصقر

و شيماء بتتحرج من كلامو اوى وبتبص حوليهاا بتشوف الامن وقفيين وبيبصو عليهاا

شريف / تانى مرة  احترمى جسمك ربنا اداكى الجسم دة
علشاان تحترمية مش علشان تخلية فرجة للى رايح والى جااى

و شيماء بتبصلو بغضب ودموعهاا بتنزل

شريف / انا انا

و بتبعد عنه وبتجرى على البيت

شريف / شيماء     شيماء انا

وشريف مدايق اوى من الى قالو لشيماء

***********************.             

زاهر و سلمى دخلو كل الكتاكيت فى القفص

سلمى / تعبتك معايا

زاهر / ولا تعب ولا حااجة دة انا استمتعت اوى بصراحة

سلمى / تعال اغسل ايدك

زاهر / مش مهم ممكن اتكلم معاكى شوية

سلمى / اة طبعا اتفضل

وبيروحو هم الاتنين بيقاعدو على التربيظة فى الجنينة

زاهر / انا مبحبش الف وادور كتيير وخصوصا ان انا عارف كويس اية الى انا عوزو

سلمى / اوعة تكون طمعان فى شوية الكتاكيت بتوعى

و زاهر و سلمى بيضحكو اوى

زاهر / لا انا طمعان فيكى انتى

و سلمى بترتبك وبتقف و زاهر بيمسك اديهاا

زاهر / لو سمحتى خلينا نتكلم

و سلمى بتبعد اديهاا عنو وبتقاعد

***********************.             

حسام وريم بيتمشو مع بعض

حسام / هتفضلى سكتة كدة كتيير

ريم / نعم

حسام / دة انتى مش معايا خاالص

ريم / اسفة كنت سرحانة شوية

حسام / حلو الابيض عليكى اوى

ريم / شكرا

حسام / وانتى لية حبيتى تتغيرى دلوقتى بقصد يعنى

ريم /كل لما بشوف ادم و حور واشوف قد اية هم بيحبو بعض بحس بحااجة جواياا مش عارفة لا بجد انا كنت عايشة فى وهم كبير طول السنين دى كلهاا لاا فى حاجة اسمهاا حب وحناان واخلاص وامان

حسام / زى ما فى حقد وكرة وخيانة وخوف

ريم / هو دة الى بحاول استوعبو بالظبط يعنى الميزان متساوى

حسام / مبرووك انتى حطيتى رجلك على اول سلمة يا ريم
وريم بتبتسم اوى لحسام

حسام / ممكن اعزمك على العشاء النهاردة

ريم / انا

حسام / اية هنتراجع ونخاوف تانى

ريم / لاا مفيش تراجع بس بلاش نتاخر لو سمحت

حسام / اوعدك

ريم / خلينا نرجع كفاية كدة تعبت

وحسام بيبتسم اوى وبيرجعو تاانى من نفس الطريق

***********************.             

فى الصعيد

شادية / اية لسة هتستناا تاانى اية يا اسماعيل ١٥ سنة لسة
هستنااا تاانى انا لسة ملبستش الاسود على ابنى لحد دلوقتى

اسماعيل / شادية انا مش نااقص سبينى لوحدى فيين ابوياا

شادية /  مع الرجالة فى الساحة

واسماعيل لسة هيطلع

شادية / رايح فيين

اسماعيل / هطلع اغير هدومى واخرج يا شادية ابعدى عن دمااغى باة ارحمى اهلى من زنك

شادية / لو كان حمدان عايش كان هو الى اخد بتار ابنو بس يا حزنك يا شادية خلااص هتموتى انتى كمان من غير ما تخدى عزاء ابنك

واسماعيل بيصرخ فى وشهاا وبيخرج من البيت متعصب

***********************.             

فى الليل

شريف داخل خارج فى البيت بيدور على شيماء وشيماء مخرجتش من اوضتها ابدا بتعيط

ادم / شريف شرييييف

و شريف عيونو على على السلم الى بيوصل لاوضة شيماء
و ادم بينادى علية ومبيردش

و ادم بيمسك فااظة صغيرة وبيحدفهاا علية وهو واقف
وشريف بيتفزع وبيبص لادم بخووف

ادم / من امتى وانت بتسرح فى وقت الشغل

وشريف بيروح على ادم بسرعة

شريف / اسف يا فندم تحت امرك

و حور بتخرج من المطبخ ومعاها قهوة وبتروح جمب ادم

ادم / انا نسيت ملف فى اوضة شيماء اطلع خدو منهاا

شريف / انا

ادم / متخليش اعصابى تتلف ياشريف امال بتكلم مع ميين

حور / انا هطلع اجيبو منهاا خلاص

و ادم بيمسك ايد حور و بيخليها تقاعد تانى

ادم / شريف هيطلع انا عوزك انتى

شريف / تمام يا فندم

وشريف بيطلع وكل ما بيطلع درجة بيبص على ادم و حور

حور / شريف باين علية تعبان

ادم / سبية دة غبى هاا عوزة اية

حور / انت الى قلت انك عوزنى

ادم / انتى عوزة تتكلمى فى اية ياحور اتكلمى

حور / انت عرفت ان انا عوزاة اتكلم معاك ازااى

ادم / اخلصى يا حور احسن قسما باللله

حور / بس خلااص اووف موضوع كريم فيها اية يعنى هو بيحب وانت لازم تحترم الحب دة انا معاك ان هو لسة صغير شوية ممكن يكون فى فترة خطوبة وبكدة تكون حاجة تشجعو على الدراسة مش انت كان نفسك يستقر باة هنا اهو جتلك الفرصة لحد عندك

ادم / موافق

حور / انت بس فكر شوية بلااش تستعجل فى قراراتك

ادم / انا موافق بلغى كريم

حور / انت موفق بجد بالسهولة دى يعنى

ادم / مش عجبك يعنى خلااص اعتبرينى انى مقلتش حاجة

حور / لاا خلاص يعنى اقول لكريم انك موافق وهتروح تطلبلو سارة

ادم / اة قليلو

و حور لسة هتجرى على اوضة كريم و ادم بيمسكهاا من اديهاا وبيخليهاا تقاعد فى حضنو

حور / ادم بتعمل اية حد يشفناا

ادم / يعنى انتى خلتينى اوافق فيين الجايزة بتعتى

حور / طب سبنى الله يخليك حد يدخل من الامن ولا ماما سعاد

و ادم بيمسك خصرهاا وبحنية

حور / ااا د م

و ادم بيشم شعرهاا

حسام / احم احم

و حور بتتخض و ادم بيدفعهاا من على رجلو و حور بتقع على الارض وبترتبك اوى وبتبص بتشوف ريم وحسام وقفين وحور بتقف بسرعة وبتبص لادم و ادم بيغمزلهاا

حور / حقيير

و بتجرى على اوضتها وحسام وريم بيضحكو اوى

ادم / ريم خلى فاطمة تعمل قهوة غير دى احسن بردت

ريم / حاضر

***********************.             

شريف واقف قدم اوضة شيماء بيظبط فى هدومه ومتردد انو يخبط عليهاا و بعد دقايق واقف متردد بيخبط بهدوء

شيماء / ادخلى يا سلمى

و بيخبط تانى و شيماء بتمسح دموعهاا وبتتعصب وبتفتح الباب

شيماء / نعم نعم

وبتشوف شريف واقف قدمها

شيماء / عاوز اية منى

شريف / فى ملف عندك بتاع الباشا هو

و بتجيب الملف من على السرير وبتدية لشريف

شيماء / اتفضل مع السلاامة

وبتقفل الباب فى وشو وشريف بيخبط تانى

شيماء / نعم

شريف / اسف انا مقصدش انى اجرحك بالكلام انا بس بخاف عليكى يمكن مبقدرش اعبر بالكلاام يعنى دة بسبب شغلى وانا انا

و شيماء بتبص فى الارض وبتعيط

شيماء / انا عارفة كلكو بتبصولى ازاى انى وحدة فاسدة وانى

وشريف بيمسك اديهاا

شريف / لاا والله ابدا يا شيماء عمرى ما نظرتلك النظرة دى ابدا يمكن غلطتى بس انتى دفعتى التمن مش معنى انك غلطتى يباة خلااص دى اخر الدنياا

و شيماء بتبص لايد شريف الى مسكة اديها بدف و شريف بيسيب اديها بسرعة

شريف / انا اسف تانى سمحينى

و شيماء بتبتسم لشريف اوى وشريف بيمشى ومبسوط اوى

***********************.             

حسام / يعنى انت مفهم حور انها الى قدرت تجيب موافقة منك لكريم

ادم / عاوز حور تقرب من الاولاد اكتر المهم خلينا فى الشغل

               ***********************.              

بعد شهر

حور وقفة قدم اوضة ادم والدكتور سامح عندو علشان قاعدة  العلاج و سامح بيخرج والقميص الى لبسو مقطوع وبيبص لحور اوى

و حور بتغمض عنيهاا ومحرجة منو اوى وسامح بيخرج من البيت

حور / اااة اااة يا ادم ااااة منك

حور بتدخل الاوضة بعد ما الدكتور سامح بيخرج من عند ادم وبتشوف ادم قاعد على حرف السرير وبيزرر زراير القميص بتاعو

حور / عملت اية فى سامح تانى يا ادم

ادم / يعنى هعمل فية اية عادى يعنى هو الى مش مستحمل

حور/ لاا بجد

ادم / وقولتلك مليون مرة متدفعيش عنو انتى فاهمة

حور/ انت عاوز اية بالظبط

ادم / عصير برتقاال

و حور بتبصلو بدهشة من الهدوءالى هو فية

ادم / يلاا اتحركى بسرعة

و حور بتخرج بتروح على المطبخ

***********************.             

سعاد / ها يا حببتى الدكتور مشى من عند جوزك

حور / اة يا ماما لو شفتية وهو خارج انا هتجنن لية بيعمل كدة

سعاد / والله الجالسة الى فاتت شفتو وهو خارج وعلى منظرو صعب عليا كانت رجلو بتوجعو اوى ياعينى

حور / قال اية ادم مقدرش يتحكم فى توزنو ووقع علية والله قلبى كان بيتقطع علية حراام دة سامح كيوت اوى
دة انا عارفة حركات ابنك دى كويس

سعاد / والله لو سمعك دلوقتى

حور / اروح اديلو العصير احسن

***********************.             

و حور بتروح على الاوضة وبتدخل و ادم مش فى الاوضة
وبتسمع باب الاوضة بيتقفل ورها بالمفتااح وبتبص بخوف وبتشوف

ليست هناك تعليقات