إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 32

الحلقة 32

شريف / مدام شيماء

و شيماء بتبصلو وبتحاول تهرب منو ومن عيونو وبتوقف تاكسى

شيماء / تاكسى

وفى تاكسى بيقف وشريف بيوقف شيماء قبل ما تركب

شريف / انا اسف بس انتى ازااى تخرجى من المزرعة من غير حراسة

شيماء / انا حرة بعد اذنك

شريف / انا هوصلك للمزرعة اتفضلى معايا

شيماء / لاا انا هركب تاكسى

شريف / قولتلك انا هوصلك بنفسى اتفضلى

و شيماء بتبص لنظرات الغضب الى فى عيونو وبتخااف وبتروح معاة وبتركب عربية شريف وشريف بيتحرك
و شيماء دموعهاا بتنزل وبتحاول تخبيهم من شريف

شيماء / انا مسمحش الى حد يكلمنى بالطريقة دى

شريف / انا اسف بس الباشا موصينى عليكو وانا متعوتش اهمل فى اى حااجة وخصوصا شغلى

و شيماء بتدارى وشهاا فى الاتجاة التانى وشريف بيوقف العربية

شريف / اسف انا مقدر الضغوط الى عليكى بس

شيماء/ لو سمحت مش حبة اتكلم فى اى حااجة ممكن توصلنى

شريف / الهروب مش حل ابدا لازم توجهى مشكلتك بنفسك
علشان تقدرى تعدى من المحنة دى ولا انتى فكرة ان الابتسامة الى على وشك دى هتخدع الناس انك خلااص عديتى المحنة

و شيماء بتنهار من العياط

شريف / انا مش قصدى بس

شيماء / وصلني المزرعة لو سمحت

وشريف بيندم على الكلام الى قالو وبيمشى بالعربية

***********************.             

حسام بيتمشى فى جنينة الفواكة ومعاة ريم ماشية بعيد عنو شوية

حسام / انا عارفت انك كنتى بتدرسى موسيقى فى المعهد العالى صح

ريم / بتهز رسها بنعم

حسام / تحبى تاكلى مانجا

و ريم بتبص لشجرة المانجا الى قدمها

ريم / بتهز رسهاا بلاا

حسام / انتى مش بتحبى المانجا يعنى

ريم / خلينا نرجع لو سمحت

حسام / انا قلت حاجة ديقتك

ريم / ممكن نرجع

حسام / اة طبعا اتفضلى

وحساام وريم بيخرجو من الجنينة وفى اتنين من الامن بيروحو على حسام ومعاهم اتنين

الامن / دول من جريدة المبتدا عوزيين يعملو لقاء مع حضرتك بخصوص الحادثة

و ريم بتحس بالخوف وبتقرب من حسام خطوتين وحسام بيبص لريم وريم عيونهاا على الكاميرات الى على رقبة الصحفيين

الصحفى / هم كام سؤال وبس لو سمحت مش هناخد
من وقتك كتيير

حسام / بس باختصاار هم سؤليين مش اكتر

الصحفى / قدرتو تعرفو المجرم

حسام / هو معروف طبعا هو هربان دلوقتى بس فى اقرب وقت هيتمسك وهيتعااقب

و ريم بتقرب اكتر من حسام وحسام بيراقبهاا بعيونو وريم بتقرب لحد ما بتقف جمبو وادية بتلمس اديهاا

وفجاة الصحفى بيرفع الكاميرة وبيصور وريم بتصرخ وحساام بيقف قدم ريم وريم بتنهار وبتصرخ بدون توقف

وحساام بيروح على الصحفى وبيضربو بالبكس

حسام / انت قلت سؤاليين وبس

والامن بيتدخل وبيبعد حسام عن الصحفى بسرعة و حسام بيروح على ريم وريم على الارض وبتصرخ وبتعيط وبتدارى فى جسمها وحسام بيمسك اديهاا بقوة

حسام / ريم رييييم متخفييش

وريم بتهدى شوية ودقات قلبهاا مسموعة وبتبص لحساام اوى

حسام / انتى كويسة

ريم بتهز رسهاا بنعم وبتعيط بهدوء وبتحضن حساام اوى
وحساام بيحس بحااجة غريبة ومش عارف يضمهاا هو كمان ولا

شيماء/ ريييييم

وريم بتتلفت وبتشوف شيماء وبتجرى عليهاا

شيماء / ريم فيكى حااجة ريم انتى كويسة

ريم بتهز رسهاا بنعم

شريف / حسام فى اى حااجة

حسام / لا مفيش بس صحفى غبى

و شيماء بتاخد ريم على البيت وريم بتتلفت وبتبص لحساام اوى وحسام عيونو عليهاا لحد ما بتدخل

شريف / حساام انت كويس

حسام / سيبك منى انا اية اخر الاخبار قدرتو توصلولو

شريف / احنا مسكنا الخيط متقلقش خلال ساعات هيكون فى اديناا

حسام / تعال نشرب قهوة مع بعض ونتكلم

وشريف بيروح مع حسام على المكتب

***********************.             

فى الليل

ادم بيتكلم فى التلفون بعصبية

ادم / نفذ الى انا بقولو بالحرف الواحد الساعة ٧ الصبح تكون
فى المكان ومعااة دعم كمان

شريف / حاضر ياباشا بس انت متتعصبش

ادم / وانت مالك اتعصب ولا لاا

وبيقفل التلفون ومتعصب اوى و حور بتدخل وادم بيغمض عيونو عنهاا وبيحاول يهدى اعصابو شوية

حور / دكتورة العلاج الطبيعى قالت انك رافض العلاج

ادم / ملكيش دعوة

حور/ انا ادتهم تعليماات ان من بكرة الدكتورة هتكون عندك ومعاهاا قوة من المستشفى علشان يجبروك انك تخلص العلاج الطبيعى فى وقتو

ادم / انتى عارفة لو ايدى وصلتلك هعمل فيكى اية

حور / ولا حااجة

و ادم بيبصلها بغضب شديد وفجاة ادم بيحس بالم فى ظهرو

ادم / اااة ظهرى اااة الم قوى اوى

و حور بتجرى علية

حور / دة كلو من العصبية ارتااح

و ادم بيلف زدراعو حولين خصرهاا بقوة

ادم / حور متمتحنيش صبرى انتى فاهمة

حور / ادم انت بتوجعنى ابعد ايدك عنى

ادم / يباة انتى كمان تبعدى عنى

و حور بتبصلو وبتهدى خاالص وبتقرب منو اكتر وبتلف درعهاا حولين رقبتو وبشقااوة

حور / بصراحة انا كدة مرتااحة اكتر لما بكون قريبة منك

و ادم بيبصلها بدهشة وبتبوسو من خدو

حور / ااى دقنك كبيرة اوى لازم تحلقهاا اصلها بتشوكنى

ادم / انتى مجنونة صح

حور / مجنونة بيك

و ادم بيدفعهاا بعيد عنو بسرعة

حور / حبيبى مقولتليش تحب تنام على اليمين ولا الشمال

و ادم بيبصلها باستغراب

حور/ اصل السرير صغيير ولازم تنام على جمب واحد علشان اكيد انا هاخد الجمب التاانى

ادم / انتى عوزة اية منى

حور / سؤال حلو يا حضرة العقيد بس مش هجوبك علية دلوقتى اصلى بصراحة تعبانة اوى طول النهار وقفة على رجلى ونفسى اناام

حور/ يلاا ابعد شوية خلينى اناام

و ادم بينفذ كلامهاا و حور بتنام جمبو وبتسحب دراعو وبتنام علية وبتلف درعهاا حولين خصرو وبتغمض عنيها بهدوء وبتناام

و ادم بيراقبها لحد ما بتروح فى النوم وبيتنهد اوى وبيبعدلهاا خصلة كانت على عيونهاا وبيقرب اكتر منهاا وبيبوس جبنهاا وبيغمض عيونو براحة

و حور بتبتسم اوى وهى مغمضة عنيهاا

***********************.             

فى الصباح

ادم بيفتح عنية و حور مش موجودة وبيمسك دماغو بتعب
والباب بيخبط وبتدخل ممرضة

الممرضة / صباح الخيير اتفضل الفطار

ادم / مش عاوز خدية من هناا

الممرضة / بس حضرتك

ادم / اسمعى الكلام انتى مبتفهميش

ولسة الممرضة هتخرج بالفطار حور بتقابلهاا وبتاخد منها الاكل

حور / روحى انتى يا منى شكرا

و حور بتحط الفطار وبتروح على ادم

ادم / انتى

و حور بتوقف كللامو وبتبوسو من شفيفو

حور / صباح الخير يا حبيبى عارفة انك متعصب علشان اتاخرت عليك بس غصب عنى رحت اجبلك الحاجات دى
و بتطلع مكنة الحلاقة

ادم / اية دة

حور / اعرفك دى مكنة بالكهربة سريعة جدا الى اشتريتها كان عاوز يدهالى ٥٠٠ بس انا ضحكت علية اختهاا ٤٠٠ شفت باة مراتك شطرة ازااى

و ادم بيرفع ايدو وبيضرب على جبين حور انتى وقعتى على دماغك ولا حااجة

حور / انا لاا لية

ادم / اصل مش معقول الى بيحصل دة ابدا انتى مش طبيعية ابدا

حور/ اعمل اية حبك لغبطلى كيانى

ادم / حبى انا صح من اسبوعين انتى كنتى هتسيبى البيت

حور / اة دة بعد ما حضرتك اتهمتنى فى شرفى

ادم / بخصوص الموضوع دة انا كنت منفعل وكمان

حور / على فكرة مش دى الى خلانى اسيب البيت انا كنت
ريحة عندك وكنت نوية اصرخ عليك واضربك كمان لو حكم الامر بس انى اشوفك مع وحدة فى سريرى وبتبسهاا بنفس الطريقة

ادم/ انتى

حور / اة انا كنت هنااك وشفتك بعينى وكنت نوية اقطع لحمك بسنانى بس افتكرت انهاا مراتك هى كمان وبما ان انا مقدرتش اديك الى انت عوزو وهى قدرت يباة كان لازم انسحب احسن

ادم / ورجعتى لما صعبت عليكى لما شفتى حالتى خلاص
مبقاش ينفع حالة ميؤاوس منهاا صح

حور / لاا رجعت علشان مقدرش ابعد عنك لما حسيت انك ممكن تروح منى احسااس مستحيل اتمنااة لعدوى وبما انى طفشت مراتك التانية ودلوقتى انت ليا لوحدى خلاص انا كدة مرتااحة ومبسوطة كمان

ادم / بس انا مش عوزك فى حياتى تانى

حور / كدااب

و ادم بيمسكهاا من اديهاا بغضب

ادم / افهمى انا دلوقتى مصلحش ليكى او لغيرك روحى من هناا

و ادم بيدفعهاا بعيد عنو ولسة حور هتتكلم والباب بيخبط
وبتدخل دكتورة العلاج الطبيعى

الدكتورة / دكتورة حور اية اخبار المريض بتعناا

حور / مستنى حضرتك من بدرى بفارغ الصبر

ادم / حور

حور / طول الليل يقولى امتى الدكتورة نهلة تيجى علشان اعتذر  على الى عملتو فى حقهاا امبارح

نهلة / دة امر طبيعى العصبية والغضب بس المهم انك تقدر تتحكم فيهم

و ادم بيبص لحور بغضب

نهلة / اة فى اتنين من امن المستشفى قالو انك طلبتيهم

حور / اة يمكن نحتجهم فى اى وقت

و ادم بيبص لحور برافع حاجب و حور بتبتسملو اوى وبترقص حواجبهاا بشقاوة

ادم / امتى هنبدا العلااج

نهلة / حالاا طبعاا

حور / بعد اذنكو اسبكو انا عندى مرضى اشفهم وهرجع

ادم / حور استنى شوية

و حور بتبصلو باستغراب وبتقف مكنهاا

نهلة / خليكى معانا يا دكتورة يمكن احتاجك كمان اصل الممرضة منى باين عليهاا اعصبها تعبانة ومش هتقدر تساعدنى

حور / فعلاا اعصبهاا تعباانة اكيد

ونهلة بتروح على ادم وبتكشف رجلو وبتبدا العلاج بحركان فى رجلو

نهلة / لازم تدليك الساقين تلات مرات فى اليوم علشان ترجع
الحيوية ليهم من تاانى

حور / انا ممكن

ادم / ياريت حضرتك الى تتممى المهمة دى اصل باين ان ايدك خفيفة مش زى نااس

و ادم بيبص لحو و حور بتبصلو بنصف عيين

ادم / ايدك نعمة اوى يا دكتورة

نهلة / انت عرفت ازااى

ادم / مين يشوف اديكى وميعرفش قد اية هم نعمين

ونهلة بتتكسف اوى ووشها بيحمر و حور بتفتح شفايفهاا على الاخر من الدهشة و ادم بيشاورلهاا انها تقفل بوقها علشان مفتوح و حور بتروح على نهلة بسرعة

حور/ مش فى اجهزة هى الى بتعمل المساج دة يا دكتورة

نهلة / بس بايدك بيكون افيد للمريض طبعا ولا اية يا استاذ ادم

و ادم بيبتسم اوى

ادم / اة طبعاا

حور / دكتورة نسيت اقولك الدكتور سليم كان طلبك فى مكتبو وباين علية متعصب اوى كمان

نهلة / متعصب طب ثوانى وهرجع لحضرتك تانى

ادم / مستنيكى يا دكتورة متتاخريش عنى

ونهلة بتخرج و حور فجاة بتطلع على ادم فوق السرير وبتمسكو من التيشيرت بتاعو بعنف

حور / قسما بالله يا ادم لو محترمتش نفسك لكون مخلصة
عليك وعليهاا انت فااهم

و ادم بيرفع ايدو باستسلاام والباب بيتفتح وبيدخل حسام وسعاد عليهم و ادم بيببصلهم وبيشاور لحور تبصلهم وبتتلفت بتشوف سعاد وحسام كتميبن الضحكة

حسام / احنا جينا فى وقت مش مناسب ولاااا حاجة

و حور بتنزل من على ادم بسرعة وبتظبط هدومها وشعرهاا

حور / اهلا ماما سعاد اهلااا عاملة اية دلوقتى

سعاد / بعد الى شفتو دة كان هيجيلى سكتة قلبية

وحسام وسعاد بيضحكو اوى

ادم / بلااش تكسفيهاا باة يا ماما

و ادم بيغمز لحور

حور / حقيير

***********************.             

حور بتهرب بسرعة من الاوضة وهى خارجة بتخبط فى كريم و مازن وكانت هتقع

حور / اووف مش تشوفو قدمكو

كريم / حصل خير انتى كويسة

مازن / وشك احمر لية كدة فى حاجة حصلت

حور / اووف اووف هو انتو وابوكو عليااا

و بتمشى وبتسبهم

كريم / هى ملها دى

مازن / مش عارف بس باين ان ابوك عملهاا حااجة مخليها متعصبة كدة

وبيضحكو هم الاتنين وبيدخلو لادم

ادم / كريم جبت الى قلتلك علية

وكريم بيطلع سلااح من هدومه و ادم بيخدو منو

سعاد / ادم واية لازمة السلااح هناا

ادم / للامان يا امى انتى بس متشغليش بالك

مازن / فى جواب وصل للمزرعة باسمك ومش علية اى طابع بريد

حسام / جواب اية دة

و ادم بياخد الجواب من مازن وبيفتحو

وفى ورقة مكتوب عليهاا مدام عاوز تشيل زمب اخوك معنديش مانع بس خااف يا حضرة العقيد منى انا قلبى اسود بحرق كل حاجة فى طريقى وباخد اغلى حااجة و ادم بيقطع الجواب

سعاد / كان فية اية دة

ادم / حاجة تفهة ناس كانو عوزين تبرعات بس هم نصبين

و حسام بيشك فى كلامو

ادم / امى بلاش تتعبى نفسك خليكى فى المزرعة وانا كل ساعة هكلمك واطمنك علياا

سعاد / لاا مش هكون مرتااحة لازم اشوفك بعين

ادم / حور معايا يعنى انتى مش وثقة فى حور

سعاد / حاضر يا ابنى

ادم / كريم مازن روحو مع جدتكو على المزرعة يلاا وكريم و مازن بيسندو سعاد وبيخرجو

حسام / فى اية يا ادم الجواب دة كان فية اية

ادم / بيهددنى سيبك من الهبل دة بس انت لازم تكون فى امان

حسام / بس انت

ادم / سيبك منى انت اهم منى

حسام / ازااى يعنى

ادم / حسام ارجووك اسمع كلاامى وكمان انت مش شايف الحراسة الى على الاوضة والمستشفى متخفش علياا بس انت لازم تكون مع ماماا و مازن وكريم ومتنساش اخوات حور لازم الكل يكون فى امان حساام انت اغلى حاجة عندى يا حسااام يلااا روح من هناا

حسام / حاضر بس انت اهدى شوية

وحسام بيخرج و دكتور سليم بيدخل لادم

سليم / اخباار المريض بتعناا اية

ادم / عاوز اخرج من هناا كفاية كدة

سليم / لازم تكون تحت المتابعة الطبية هنا فى المستشفى لمدة اسبوع كمان

ادم / هم يومين مش اكتر

و سليم مدايق اوى

ادم / بعد كدة اى حااجة تخص المستشفى هناا تروح لحسام

وبتدخل حور  ومعاهاا خالد كريمة وبيسلمو على ادم

خالد / حمدالله على السلاامة

ادم /شكرا

سليم / دكتورة كريمة عوزك فى مكتبى لو سمحتى

كريمة / بس انا خلصت المناوبة

سليم / عوزك حالاا

كريمة / طبعا يا دكتور اتفضل

و كريمة بتخرج وره سليم بسرعة

حور / خالد شكلك هتناام لوحدك النهاردة

خالد / مدام انتى وهى هناا انا هروح اعمل اية خلينى انا كماان

حور /خالودى حبيبب قلبى ابو قلب رهيييف

حور بتمسك خد خالد وبيضحكو و ادم بيبصلهم اوى بغضب

خالد / اروح انا باة اشوف اى مريض ارفعلو الضغط شوية
حمدالله على السلامة

و ادم بيهز راسو بامتننان و حور لسة بتقرب من ادم علشان تشوف الضغط وبيمسكهاا من درعهاا بقوة

حور / اية الى انتى عملتية دة

حور / ااة ايدى فى اية هقيس الضغط سيب ايدى

ادم / انتى فاهمة بقصد اية صح انتى بتلعبى نفس اللعبة

و حور بتبعد اديهاا عنو

حور / اولاا انا مش فاهمة انت بتقصد اية

ادم / قسما بالله حور لو الحركاان دى اتعملت تاانى لكون قاطع رقبتك

و حور بتحاول تفهم

حور / انت بتقصد خالد يعنى انا خالد

وادم فى قمة غضبو

حور / تبقى غبى بس بصراحة انا مبسوطة دة بيدل انك بتغيير عليا

صح يا  بودى بوودى

ادم / حور بلااش مياعة علشان

حور / علشان غبى انت متخيل ان ممكن انا خالد يكون

حور بتتنفجر بالضحك

حور / دة انا كنت بحكى خالد عن مغاامراتى فى سن المراهقة

ادم / مغامراتك

حور / يعنى

ادم / حور اخرجى برة

حور / اووف اوووف كل لما تشفنى تقولى اخرجى برة اخرجى برة

***********************.             

فى الليل

اى حد من الدكاترة والممرضات يقرب منو بيتعصب علية وبيطردهم برة الاوضة و حور بتدخل الاوضة ومتعصبة اوى

حور / انت عااوز اية

ادم / كنتى فيين طول النهاار يا هاانم

حور / مش انت الى طردتنى برة 

ادم / اة طبعا ومصدقتى

حور / ايوة بالظبط علشان انت ممل بصرااحة اتفضل خد الادوية بتعتك

ادم / باة انا ممل

حور / ورخم كمان

وادم بياخد منهاا الادوية وحور بتبص فى الساعة وبتقلع البلطو بتعهاا وموبيل حور بيرن

حور / الو خالد لاا انا خلصت مناوبة خلااص بجد مش هقدر
رجلى مش شيلانى اصلاا اااوف اووف حاضر حاضر هنام ساعة بس

و ادم بيبصلهاا

حور / عاوزنى اشتغل بدالو النهاردة علشان النهاردة عيد ميلااد كريمة هاا مراتو

ادم / هو انا سالتك

حور / ممكن تسبنى انام ساعة وحدة فى هدوء

و حور بتروح علية وبتنام جمبو

ادم / انتى اكبر مصيبة جت على راسى

حور / بس موصيبة حلوة مش كدة

ادم / نامى شكلك تعباان

حور / جدا جدا

وفى ثانية حور بتروح فى النوم وادم بيتفرج عليهاا وهى نايمة ومبتسم اوى وبيشم ريحة شعرهاا

بعد ساعات موبيل ادم بيرن وبيفتح عنية وبيبص حولية
و حور مش موجودة جمبو و بياخد الموبيل

ادم / الو

المجرم / قولتلك هاخد اغلا حاجة فى حياتك و هخليك تتمنى الموت وبيقفل التلفون

و ادم بيصرخ

ادم / الووووو الووو

و ادم متعصب اوى وبيتصل بحساام بسرعة وحسام مبيردش على الموبيل و بيتعصب وبيحاول يقف ومش قادر وبيتصل بشريف

شريف / فى حاجة يا باشااا

ادم / فيين حسااام

شريف / حسام فى اوضته انا فى المزرعة زى ما اتفقناا

ادم / رووح بسرعة شوفو المجرم اتصل بيا وقال انو اخد
اغلى حاجة عندى اكيد بيقصد حساام

وشريف بيدخل البيت بسرعة وبيجرى على حسام وبيطلع سلااحو وبيدخل وبيشوف حسام نايم و حسام بيقلق وبيشوف شريف

حسام / شريف فى اية

شريف بيدى حسام الموبيل

حسام / الو

ادم / حساام انت انت بخير

حسام / احنا بخيير متقلقش

ادم / طمنى على كل الى عندك بسرعة

وشريف وحسام بيدخلو كل اوضة فى البيت وبيشوفو الكل نايم وشريف بيدخل اوضة شيماء وبيشفهاا نايمة

حسام / شريف فى حااجة عندك

و شريف بيقفل الباب بسرعة

شريف / لاا الكل بخيير

و شريف بيكلم ادم

شريف / ياباشاا الكل بخيير دة بيلعب باعصبناا وبس متقلقش

ادم / لااا مش مجرد لعبة منو ابدا هو اكيد

وادم فجاة الموبيل بيقع من ايدو وعيونو على باب الاوضة

ادم / حور

وبيسمع صوت صرخة برة واصوات كتيير

ادم / حور    حور

ليست هناك تعليقات