إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 26

الحلقة 26

حور بتفتح عنيهاا على صوت خربشة حوليهاا
وبتشوف ادم بيغير هدومه و حور بتقاعد وبتبعد شعرهاا عن عيونهاا

حور / اية ارتحت فى حضنهاا والله الرااحة باينة على عيونك

و ادم مبيردش عليهاا و حور بتروح علية ومتعصبة اوى

حور / انا بتكلم رد عليااا

و ادم متجااهل كلامهاا ولسة حور هتمسكو علشان تلفو علشان يبصلهاا و ادم بيمسك اديهاا بقوة

ادم / اوعى تكونى نسيتى نفسك فووقى انتى هناا علشان
حااجة معينة وبس انتى فاهمة ولما اشبع منهاا هرميكى زى الى قبلك

والكلاام كانه سكاكيين فى قلبهااا

و ادم بياخد الجاكيد بتااعو من الدولااب وبيخرج
و حور مبتقدرش تقف على رجليهاا وبتقاعد على الارض وبتعيط وبتحس بحد فى الاوضة وبترفع عيونهاا بتشوف مروة

مروة / كويس انو فكرك انتى هناا لية بالضبط انتى مجرد لعبة لما يشبع منهاا وياخد الى عوزو منهاا هيرميكى برة فوقى

ومروة بتخرج من الاوضة و حور بتنهاار من العياط

***********************.             

ادم وحسام و مازن وكريم قاعدين على الغداء وفاطمة بتروح على ادم

فاطمة /الست حور بتقول ملهااش نفس

و ادم بيشاورلهاا انهاا تروح

حسام / يعنى الغداء النهاردة رجاالى وبس

و ادم بيبص لحسام وحسام بيتجااهل نظراتو

كريم/ انا عندى شغل شبعت سلام

و مازن بيبص لكريم وهو مااشى باستغرااب و ادم بيقف وبيروح على مكتبو من غير ما يتكلم خالص وتليفون المكتب بيرن و ادم بيرد علية

ادم / القائد هشاام هو الى هينفذ المهمة وله كل الصلحياات

وبتدخل سعاد المكتب

ادم / سلاام دلوقتى هكلمك بعدين

و ادم بيقفل التلفون بسرعة وبيروح على سعاد

ادم / امى انتى لية نزلتى انتى تعباانة و ادم بيخليها تقاعد على الكرسى

سعاد / هتعمل اية

ملامح ادم اتغيرت ١٨٠ درجة

ادم / متخفيش مش هقتلهاا بس لازم تتحاسب على الى عملتو

و سعاد بتعيط و ادم بيحضنهاا اوى

سعاد / انا ام فشلة مقدرتش احافظ عليهاا

و ادم بيحضنهاا اوى وبيبوس جبنهاا

***********************.             

حسام بيخبط على اوضة حور

حور / ادخل

وحسام بيدخل و حور بتشوف حساام بترتبك اوى

حور/ حساام

و حساام بيبص لحور اوى و حور لبسة بيجاامة شورت ساتاان قصيرة و حور بتاخد الروب وبتلبسو

حسام / انتى كويسة

حور / اة بخيير

وحسام بيسكت و حور كماان

حسام / انا كنت جااى اطمنك على محمود هو باة احسن ونقلوة اوضة عادية دلوقتى

حور / بس لازم حد يفضل معااة احسن ادم

و حسام بيبتسم اوى لحور

حسام / لو ادم كان عاوز يقتلو كان قتلو فى وقتهاا بالرصااصة ادم كان فى المرتبة الاولى فى النشال طول سنين الكلية

حور / كنت متخيلة ان انت كماان هتتعصب وانك

حساام / انا بفكر بعقلى يا حور عمر ما كاان الدم والغضب طريقى فى عقل هم غلطو اة غلطو لازم يتحسبو بس مش عن طريق الدم يتجوزو رسمى وتكون الحكااية خلصت

و ادم بيدخل

ادم / فعلاا دة حل منااسب يا حضرة المحاامى الكبيير

وحسام بيبص لادم الى واقف وره

حسام/ كنت جاى اتكلم معااك فى الموضوع دة

ادم / ياريت متتعبش نفسك ولا تتعب عقلك انا هتصرف

حسام / سلمى بتكون اختى زى ما هى اختك

ادم / الظاهر انك نسيت ان عندك محكمة كمان نص ساعة

حسام / انت بتراقبنى يعنى

ادم / بلااش تضيع وقتك فى حاجاات ملهاش لازمة اتفضل لان وجودك هناا ميصحش بين راجل ومراتو

وحسام بيتعصب من كلاامو اوى وبيخرج من الاوضة وحور بتحاول تهرب من نظرات ادم ليهاا

ادم / ازاى تسمحى لنفسك تدخلى راجل غريب اوضتك

حور / اهو انت قلت اوضتى وانا حرة

ادم بيروح عليهاا وبيمسكهاا من درعهاا بقوة

ادم / لما بكون بكلمك

و حور بتحاول تفك درااعو

حور / ااة انت بتوجعنى ايدى

ادم / ممنوع حتى تكلمى معااة انتى فاهمة

حور / انا مش الجرية بتعتك ابعد ايدك عنى

و ادم بيدفعهاا على السرير بقوة

ادم / انتى من ممتلكااتى ياا ريت الكلاام دة تستوعبية بسرعة علشان ترتااحى اكتر انتى ملكى انااا

و حور بتخبطو فى صدرو بقوة وبتعبد عنو

حور / لااا انا مش ملكك انا حرة مستحيل اخليك تتحكم فيا ابدا

ادم/ واية رايك انى هثبت امتلااكى ليكى ودلوقتى كمااان

و حور بتبصلو بدهشة وخووف و ادم بيقرب عليهاا

حور/ لو قربت منى هصوت وه

و ادم بينقبض على شفايفهاا بقوة و حور بتحس بالرووب بتعهاا بيقع تحت رجليهاا ودموعهاا بتنزل و ادم بينهش فى كل شبر فى جسمهاا بقوة

حور / لاااا ارجوووواك

و ادم بيبعد عنهاا وبيحااول يسيطر على اعصابو

حور / ارجووك لااا

و ادم بيضرب الحيط جمب رقبتهااا بقوة وبيروح ويسبهاا
و حور بتنهار من العياط

***********************.             

كريم قاعد تحت شجرة كبيرة وبيبص فى الساعة كل دقيقة

سارة / اتاخرت عليك

كريم بيقف بسرعة وبيبتسم اوى ليهاا

كريم / خمس دقايق تاخيير كتيير اوى

سارة بتبتسم اوى وبيقاعدو هم الاتنين جمب بعض

سارة / لية انا

كريم / نعم

سارة / يعنى انت شاب ومتعلم ومن عيلة وغنى لية اناا

كريم / بس انتى نسيتى حااجة تانية

سارة بتبصلو باستغراب

كريم / ووسيم

سارة / مغروور

وكريم بيمسك اديهاا وسارة بترتبك اوى وبتتوتر

كريم / اسالى السؤال دة ليكى انتى انتى الى اختى قلبى
منى من اول مرة شفتك فيهاا

و سارة بتبعد اديهاا عنو بخجل

***********************.             

ادم لسة هيركب عربيتو وبيسمع صوت على البواابة والامن بيمنع شخص من الدخول وبيروح عليهم وبيشوفو ادم جاى عليهم بيقفو تمام بسرعة

ادم / انت ميين

مجدى / انا مجدى جوز شيماء

وادم بيبصلو بغضب

ادم / عاوز اية

مجدى بيبتسم ابتساامة سخيفة / عاوز مرااتى طبعاا

ادم / خلينا نتكلم

وبياخد مجدى على البيت و شيماء بتشوف مجدى مع ادم و بتروح علية بسرعة

شيماء / مجدى

ادم / حوزك جااى يخدك اية رايك

شيماء بتبص لادم بخوف

حور / لااا

و ادم بيشوف حور وقفة على السلم وعيونهاا حمرة اوى
و حور بتروح عليهم بسرعة وبتاخد اختهاا ورها

حور / لاا دى مش مراتو

و مجدى بيطلع ورقة من هدومه وبيحطهاا قدم حور

مجدى / شيماء مراتى والورقة دى بتثبت دة

حور / ولو مليون ورقة مستحيل اسيبك تخدهاا

ادم / القرار قرار شيماء هناا

و حور بتبص لادم بغضب

حور / لاا القرار قرارى اناا مش انت والا هى ولا هو كفااية الى ضاع منى مستحيل اخليك تتحكم فى حيتنا اكتر من كدة

مجدى / شيماء تعاالى معايا

و شيماء مترددة وخايفة وبتروح على مجدى وبتمسك دراعو

شيماء / انتى كماان اخترتى طريقك وانا كمان خلينى اختار طريقى

حور / لاا شيماء

و شيماء بتمشى مع مجدى و حور بتصرخ ولسة هتروح ورهم و ادم بيمسكهاا من خصرهاا و حور بتدفعو بقوة بعيد عنهاا

حور / عمرى ما هسمحك ابدا مستحيل اسمحك انا بكرهك

و ادم بيمشى وبيسبهاا

و ادم فى عربيتو وبيسوق بسرعة جدا وبيفتكر توسل حور لية انو يسبها وكلامهاا معاة انها مش هتسمحو انهاا بتكرهو

وفجاة بيظهر قدمه راعى غنم وبيحااول يسيطر على العربية

ليست هناك تعليقات