إبحث عن موضوع

اشواك الحب❤الحلقة 27

الحلقة 27

و ادم فى عربيتو وبيسوق بسرعة جدا وبيفتكر توسل حور لية انو يسبها وكلامهاا معاة انها مش هتسمحو انهاا بتكرهو
وفجاة بيظهر قدمه راعى غنم وبيحااول يسيطر على العربية

***********************.             

بعد يومين

حسام واقف وباين علية القلق وبيدخل شريف الايد اليمين لادم فى كل شغلو

حسام / شريف

شريف / الرجالة انتشرو فى المنطقة وبيدورو علية فى كل مكان

مروة / يعنى اية اختفى

شريف / للاسف

مروة / حسام اعمل حااجة اتصرف مستحيل ان يكون ادم حصلو حااجة

مازن وكريم بيدخلو البيت

كريم / لسة مفيش اخباار

و حور وقفة على السلم وبتسمعهم وبتمسك باديهاا بقوة على الحيط ورجليهاا مش قدرة تشلها

حور / يارب تكون بخيير ومش عوزة اى حاجة من الدنياا تانى

سعاد / حبتية

و بتتلفت بخوف

حور / ماما سعاد انا

سعاد /حبتية

حور / بس هو ميعرفش اية هو الحب

سعاد / حبتية يا حور

و حور بتنهار من العياط وبتترمى فى حضن سعاد

حور/ حبيتو فى اسوء حاالاتو حتى الوحش الى جووة حبيته كل حااجة فية حتى الغضب الى فى عيونو

سعاد / روحيلو يا بنتى

و حور بتمسح دموعهاا

حور / انتى عارفة مكانو

سعاد / هو فى مزرعة زاهر المزرعة الى جمبناا روحيلو يا بنتى وبردى قلبك

حور / فى المزرعة

سعاد / من هو صغيير وقت ما يحب بيهرب كان بيروح هنااك
لزاهر بس من بعد ما زاهر سافر كان بيكبت غضبو فى قلبو زاهر رجع انا متاكدة انو هنااك روحى يا بنتى قليلو امك قلبهاا مش مستحمل

و حور بتنزل بسرعة

حسام / حور ريحة فيين

حور / انا انا هتمشى شوية

حسام / انا جاى معااكى

حور / لا لو سمحت يا حسام حبة اكون لوحدى

و حور بتخرج من البيت وحسام بيبص عليهاا لحد ما بتبعد
وبيتروح مزرعة زاهر وبتخبط بقوة على الباب الحديدى

***********************.             

الغفير / ميين انتى عوزة ميين

حور / ممكن اقابل الاستاذ زاهر

الغفير / تعالى معااياا

وبتدخل معاة وبتبص حوليهاا والمزرعة كلهاا كلااب حرااسة

الغفير / استنى هنا

و حور بتقف مكنهاا وبيدخل وبعد دقايق بيخرج شاب طويل

زاهر / افندم طلبتى تقبلينى

حور / هو فيين

زاهر بيبصلهاا باستغراب

زاهر / هو ميين

حور / ادم عوزة اقبلو

زاهر / انتى حور بقصد الدكتورة حور المشهورة صح

و حور بتبصلو بتوتر

زاهر / تعالى معايا

حور بتروح وره زاهر وبيقف قدم اوضة وبيشاور لحور
و حور بتبصلو

زاهر / بعد ازنك

و بيمشى وبيسبهاا و حور بتفتح الباب بشويش وبتدخل وبتشوف ادم واقف قدم الشبااك واول ما حور بتدخل بيحس بيها

ادم / جاية هناا لية

حور / الكل قلقاان عليك

و ادم بيبصلهاا و حور بتحط اديهاا على شفايفهاا وبتروح علية بسرعة

حور / انت

و ادم دراعو متجبس وفى خدوش على جبينو

ادم / عرفتى ازااى مكاانى

حور/ ماما سعااد

و ادم بيغمض عينو

حور / خليناا نروح

ادم / على اساس انى هخااف وهمشى معاكى يعنى

حور / الكل محتجلك انت بالنسبة لهم كل حااجة حتى ريم رفضة تااكل من ساعة ما عرفت انك اختفيت وانك عملت حاادثة بالعربية ورفضة تتكلم مع حد حتى اناا

ادم / روحى من هناا

حور / مش همشى من هناا غير وانت معاايا

ادم / والله كنت فاكر ان عدم وجودى هتكونى مرتااحة اكتر

حور / ومين قالك انى هكون مبسوطة بوجودك

و ادم بيبصلهاا اوى برفع حاجب

حور / علشان ماما سعاد وريم و ولادك لية تكون انانى ومبتفكرش غير فى نفسك وبس

ادم / روحى من هناا

و حور بتبص على الاوضة وبتروح تقاعد على كنبة

حور / انا وعدة ماما سعاد انى مش هرجع من غيرك والجو هناا عجبنى بس بعيد عن كمية الكلاب الفظيعة الى برة

و ادم بيروح عليهاا بعصبية وبيمسك درعهاا بقوة

حور / ااة

و ادم بيبصلهاا اوى و حور بتبصلو وادم بيكسر الصمود الى هم فية بتوتر

ادم / هغير هدومى وهروح معااكى

و حور بتبعد عنو

حور / مكنتش اعرف انك بتخااف منى اوى كدة

و ادم بيبصلهاا بغضب ولسة هيروح عليها

حور بسرعة / هستنااك برة متتاخرش

و بتجرى على برة بسرعة

ادم / مجنونة

***********************.             

شيماء قاعدة فى اوضتها بتعيط و مجدى بيدخل

مجدى / انتى هتفضلى كدة كتيير

شيماء / انا كسرت قلب اختى وكمان مش عوزة ترد علياا

مجدى / انا بكره النكد يلاا جهزى نفسك هننزل نسهر برة النهاردة

شيماء / هنروح فيين انا حاسة انى تعباانة

مجدى / والله انا متجوزك علشان اتبسط مش علشاان اشوف النكد دة كل شوية يلااا اتحركى جهزى نفسك

و مجدى بيخرج وبيخبط الباب بقوة وشيماء بتخبط دمغهاا باديهاا وبتعيط

شيماء / غبية غبية

***********************.             

دينا ومرواان بيتعشو برة هم الاتنين

مرواان / حببتى اية باة المفاجاة الى انتى قلتيلى عليهاا

دينا / ومستعجل لية كدة لما نروح البيت احسن

مروان / نروح البيت يباة خلينا نمشى دلوقتى يلاا

دينا / مرواان استنى رايح فيين

ومروان بيسحبهاا من اديهاا ودينا بتضحك اوى وبيروحو على البيت و مروان بيقلع الجاكيد بتااعو اول مابيدخل وبيفك زراير القميص

دينا / مجنوون هتعمل اية

مروان / مش محضرالى مفاجاة وانا بجهز ليهاا يلااا

ومروان بيروح عليهاا وبيشلها بسرعة

دينا / مرواان استنى مش هينفع دلوقتى

ومروان بيبصلهاا وبينزلهاا وبيفكر

مروان / بس دة مش وقتهاا خالص

دينا / هنفضل شهر ٣٠ يوم بعيد شوية عن بعض

مروان / نعم

دينا / حبيبى انا حاامل

مروان / نعم ازااى يعنى

و دينا بتبصلو

دينا / يعنى اية ازااى

مروان / يعنى انتى حامل بجد اكيد مش هزاار صح

دينا /  حامل فى اسبوعين بس

و مروان / ديناا بجد يعنى انا هيكون لياا ابن منك انتى

ودينا بتبصلو ومروان دموعو بتنزل ودينا بتحضنو وبتعيط

دينا / نفسى يطلع زيك فى كل حااجة فى حنيتك وحبك وقلبك وشبهك

ومروان بيحضنهاا اوى

مروان / لازم ننزل مصر مستحيل اخليكى هناا احسن تولدى فى اى وقت ولازم يكون فى حد معااكى خلينى اتصل بالمكتب يحجزو اول طيارة على مصر

دينا / حبيبى اهدى شوية لسة ٩ شهوور متخفش
و مروان بيحضنهاا اوى

***********************.             

حور مع ادم بيدخلو البيت وكريم بيشوف ادم

كريم / بابااا

وكريم بيجرى علية وبيحضنو اوى

ادم / براحة يا غبى

مازن / باباا انت كويس

ادم / يعنى هيكون حصلى اية يعنى الى عندو والدين زيكو
دة اكبر عقااب من عند ربناا

و حساام واقف بيبصلو اوى وبيتنهد

ادم / متخفش مش بالسهولة دى تخلص منى

و حسام بيبتسم لادم بررراحة

مروة بتروح لادم وبتحضنو اوى و حور بتبعد عنو بغضب
و ادم بيبص لحور و حور بتشوف سعااد نزلة على السلم بتساعدهاا و ادم بيبعد مروة عنو بعنف وبيروح على امو بسرعة وبيبوس اديهاا

و سعاد بتلمس دراعو المتجبس بحزن

سعاد / ابنى

ادم / متقلقيش حااجة بسيطة انا كويس

وسعاد بتحضنو اوى

سعاد / حور خدى جوزك باين علية تعباان خلية يرتااح فى اوضته

حور / انهى اوضة بالظبط

و ادم بيبصلهاا برفع حااجب

سعاد / بتقصدى اية يا بنتى

ادم / انتى ارتااحى يا غالية انا كويس

سعاد / كويس ازااى وانت متشلفط بالشكل دة

ادم / متشلفط عرفتى الكلمة دى منيين

وسعاد بتضحك و ادم بيحضنهاا اوى

سعاد / يلاا روح ارتااح يلااا وانا هخلى فااطمة تجهزلك
الرز باللبن الى انت بتحبو

و ادم بيبوس اديهاا وبيطلع

سعاد / انتى وقفة لية اتحركى روحى وره جوزك

ولسة مروة هتطلع

سعاد / مروة يا بنتى تعالى اسندينى احسن ديخة

حسام / ماما سعاد فيكى حااجة

سعاد / وانت ماالك ابعد انت تعاالى يا بنتى ساعدينى

و مروة بتروح مع سعااد

***********************.             

حور بتدخل الاوضة وبتشوف ادم قاعد على السرير بتعب

حور / لو تعبان اجبلك مسكن

و ادم بيمسك اديهاا

ادم / لازم اعتزرلك على الى عملتو معااكى انا

حور / انا نسيت انت بتتكلم عن اية

و حور بتبعد وبتروح على الدولاب وبتطلع لادم البيجامة بتعتو

حور / لما تاخد دوش سخن هتكون احسن

و ادم بياخد منهاا البيجامة بتعتو وبيروح على الحماام
و حور بتتنهد اوى وبتسند ضهرهاا على الحيط

حور / ياارب

و موبيل ادم بيرن و حور بتشوف المتصل شريف
و بتاخد الموبيل وبتخبط على ادم

حور / ادم موبيلك بيرن شريف

وبعد دقيقة بالظبط ادم بيفتح البااب وبيخرج وبيكون لافف الفوطة حولين وسطو وبيااخد من حور الموبيل بسرعة.
و حور بتبصلو بزهوول

ادم / شريف انا معااك خليك وراهم اوعة يبعد عن عنيك ابدا انت فااهم لاا لو حصل حااجة قبل ما اوصل اتدخل انت مااشى لا انا مسافة السكة بس واكون عندك

و ادم بيبص وره على حور الى وقفة بارتبااك واضح جدا ومش عارفة ترووح فيين ولاا تعمل اية

ادم / فى اية مالك

حور / لا مفيش انت هتخرج

ادم / اة لازم اخرج حاالاا

حور / لاا مفيش خروج من هناا

و ادم بيروح عليهاا و حور بترجع خطوتين و بتخبط فى المراياا

ادم / اوعى تفكرى ان علشان انا رجعت معااكى هناا يباة انا

حور / انت تعباان لازم ترتااح وكمان الجرح الى فى جبينك

و ادم بيقرب منهاا

ادم / خايفة عليا

و حور بتهز رسهاا لااا

ادم / بس انا شايف انك ضعيفة جدا قدم نظراتى ولمسااتى

ليست هناك تعليقات