إبحث عن موضوع

رواية النمر🤔الحلقه الرابعه

الحلقة ال ٤

        
فى الصباح

لؤلؤة بتفتح عنيها بتدور على عمار و عمار مش موجود جمبها وبتخاف اوى وبتنزل بسرعة تحت وبتشوف عمار واقف مع موظفيين من شركة الامن و عمار بيشوف لؤلؤة وبيروح عليها

عمار / حببتى صباح الخير عاملة اية دلوقتى

لؤلؤة / انا كويسة بس ميين دوول

عمار / بعد الى حصل دة لزم اغير نظام الامن كلو انتى متهتميش بحاجة انا هخلص كل حاجة متقلقيش انتى

عمار بيملس على شعر لؤلؤة بحنية وبيبسها من خدها

لؤلؤة / هروح اعملك القهوة

عمار بيمسك اديها

عمار / شكرا يا حببتى

*******************.               

ايات فى الجامعة بتنقل محاضرات من زمايلها

شهد / ايات مفيش اى اخبار من لؤلؤة

ايات / بابا بيحاول يتصل بالارقام الى عمار اداها لماما ومفيش فايدة

شهد / يعنى اية هنفضل كدة منعرفش اى حاجة عنها

ايات / والله مش عرفة انا وبابا وماما قلقنين اوى عليها

شهد / انا عندى محاضرة دلوقتى لزم امشى ولو عرفتى اى حاجة فى اى وقت كلمينى

شهد بتسيب ايات وبتمشى وقلقانة على لؤلؤة اوى

******************.          

لؤلؤة بتخرج برة البيت وقفة بتحاول تصفى روحها الى من اليوم الى سفرت وراحت المكان دة وهى مش مرتاحة ابدا
و عمار بيخرج للؤلؤة وبيمسكها من خصرها وبيبسها من رقبتها و لؤلؤة بتتوتر اكتر

عمار/ لؤلؤة حببتى متخليش حاجة زى الى حصلت دى تخليكى خايفة كدة

لؤلؤة / يعنى انت شايف الى حصل دة قليل يعنى كان فى ناس عوزين يقتلونى وانت شايف انها حاجة بسيطة

عمار / لا يا حببتى مش قصدى انا بس بحاول اهديكى شوية

عمار / اية رايك نروح انا وانتى نسهر برة

لؤلؤة بتبصلو اوى

عمار / يلا نروح نجهز نفسنا انا هسهرك سهرة النهاردة جناان

عمار بياخد لؤلؤة وبيروحو يغيرو هدومهم

******************.             

معاذ واقف قدم البيت بيتكلم فى التلفون وباين علية متعصب و وائل بيبص علية من الشباك بتاع اوضته و معاذ بيرمى الموبيل بتاعو على الارض ومتعصب اوى وبيروح يضرب فى التلج  جمب البيت وبيتعب وبينام على التلج
و وائل بيروح علية

وائل / انت زعلان منى انا اسف

معاذ بيبصلو وبيروح علية

معاذ / لاانا مش زعلان منك ابدا

وائل / طيب وانت زعلان لية

معاذ / انا بس سمعت خبر دايقنى شوية يلا تعالة نجهز العشاء انا وانت

وائل بيبتسم لمعاذ وبيروح معاة على البيت وبيروحو على
المطبخ و وائل بيتفرج على معاذ وهو بيعمل الاكل بطريقة جميلة وحركاتو فى تقطييع الخضروات بالسرعة دى

***********************.             

مروان بيدخل لماهر الاوضة فى المستشفى و بيشوفو بيلبس هدومه و مروان بيجرى علية

مروان / انت بتعمل اية

ماهر / لزم اخرج من هنا

مروان / بس انت الجرح بتاعك لسة

ماهر / مروان انا كويس ومقدرش افضل قاعد هنا ودم زميلى الى ماتو

مروان / ماهر استنى خلينا نتكلم بس

ماهر مبيسمعش من مروان وبيخرج من الاوضة ومن المستشفى و  ومروان بيحاول يتكلم معاة وبيروحو على مكتب القائد هشام

ماهر مروان / تمام يافندم

ماهر / ماهر انت بتعمل اية هنا انت مش تعبان

ماهر / لا يا فندم انا مستعد للعملية التانية

وهشام بيبص لماهر اوى وباين علية التعب وعرقان اوى
و هشام بيقرب منو وبيحط ايدو على كتفو

هشام /ارجع على المستشفى

ماهر / يافندم انا كويس دلوقتى خلينى اطلع مع زميلى
فى العملية التانية

هشام بيبصلو اوى

هشام / انا بيعجبنى شجعتك واثرارك دة بس هيكون غباء
منى لو بعتك معاهم وانت فى الحالة دى

ماهر / يافندم انا

هشام بيتعصب اوى علية وبيروح يحط ايدو على الجرح بتاعو و ماهر بيتالم وفى دم على ايد هشام الجرح كان بينزف

هشام / مروان خدو على المستشفى

ماهر / يافندم انا مقدرش افضل ودم زميلى الى ماتو

هشام / مروان خدو من هنا يلا مفيش مكان للعواطف ابدا فى الوقت دة احنا محتجينك معانا لزم تتعافا الاول علشان فى حاجة مهمة مستنياك

ماهر بيبص لهشام اوى وبيفهم هو بيقصد اية و مروان بيسند ماهر و ماهر مش قادر يمشى من الالم هو كان بيتالم بس كان مخبى عنهم واخدو بسرعة على المستشفى تانى

هشام بيعمل تلفون

هشام / نمر معاية

نمر / تمام يافندم

هشام / فى اوامر وصلت انك لو حسيت باى خطر على المفاعل الغى العملية والمفاعل يرجع سليم واكيد انت كمان

نمر / تمام يافندم

وهشام بيقفل التلفون وبيفكر وباين علية القلق

*****************                  

لؤلؤة مع عمار فى نادى ليلى وبيكون عمار حاجز طربيزة شيك وبيروحو يقاعدو عليها و لؤلؤة بتبص حوليها بتشوف مناظر اول مرة تشفها

عمار / فى اية مالك يا حببتى

لؤلؤة / لا بس المكان هنا

عمار / الناس هنا كل واحد فى حالو والى عاوز يعمل حاجة يعملها دى بلد حر

لؤلؤة قاعدة مش مرتاحة خالص

عمار / تعالى نرقص يلا

لؤلؤة بتروح مع عمار بيرقصو وبتبص على الناس الى حوليها
ومش قدرة تستحمل المناظر دى وبتشتغل اغنية رومانسية و عمار بيقرب عليها و لؤلؤة بتخبى عيونها فى صدرو وبعد شوية بتخلص الرقصة

لؤلؤة / عمار انا عوزة ارجع البيت بلييز

لؤلؤة دموعها بتنزل وبتروح تاخد شنطتها وبتخرج بسرعة من المكان دة و عمار ورها  وبيمسك اديها

عمار / حببتى انا عارف انك مش متعودة على الاماكن الى زى دى بس هنا الحياة كدة هنا كل واحد يعمل الى هو عوزة يحب ويتحب يخرج يسهر ينام يصحى يلبس حتى الى هو عوزو مش مستني رد فعل من اى حد

لؤلؤة بتبص لعمار اوى

لؤلؤة / بس انا مش عوزة الحياة دى

عمار / هو مجرد وقت بس يا حببتى وهتشوفى كل دة عادى

لؤلؤة / عمار ممكن تودينى على البيت حاسة انى تعبانة

عمار بيفتح باب العربية للؤلؤة و لؤلؤة بتدخل ومديقة اوى
بيروحو على البيت ولسة هيدخلو البيت عمار بيجيلو تلفون

عمار / حببتى عندى شغل مهم لزم اروح على المستشفى

لؤلؤة / لا مش هتسبنى هنا لوحدى ابدا

عمار/ حببتى انا عوزك تنسى الى حصل مش هتعيشى طول الوقت خايفة كدة

لؤلؤة/ بس انا

عمار / حببتى انا لزم امشى فى مرضى منتظرنى اسف

عمار بيبوس لؤلؤة من خدها وبيروح على العربية وبيمش بسرعة جدا و لؤلؤة خايفة اوى خايفة حتى تطلع على اوضتها وبتفتح الباب تانى وبتخرج وبتتمشى لوحدها بخوف
وهى بتتمشى بتسمع صوت ماكس

معاذ وائل و ماكس بيلعبو بالكورة فى وسط التلج وبيضحكو اوى ومبسوطيين و لؤلؤة بتشفهم بتتفرج عليهم من بعيد
وبتسرح وبتفتكر لما كانت هى و ماهر بيلعبو مع بعض والضحك الى بجد الى المدة الى فاتت دى نسيت معنى الضحك

معاذ / انتى كويسة

لؤلؤة بتتخض وبتصرخ وبتبص على معاذ

معاذ / اسف

لؤلؤة / لا بس كنت سرحانة شوية انا الى اسفة انى وقفة
بتطفل عليكو فى وقت زى دى

ماكس بيقرب على معاذ هو و وائل

معاذ / اتفضلى انا لسة عامل شاى سخن

لؤلؤة / لا شكرا انا مش عوزة ازعجك انا كنت حبة اشكرك تانى لولاك انت انا كان زمانى ميتة دلوقتى

معاذ / طيب اتفضلى مش هنفضل وقفيين كدة

لؤلؤة بتمشى معاهم وبيروحو على بيت معاذ وبيدخلو ولؤلؤة بتبص على البيت اوى

معاذ / طبعا مش زى البيت بتاعك

لؤلؤة / بالعكس اول مرة احس بالدفا هنا

معاذ بيروح يعمل شاى و وائل بيقاعد قريب من لؤلؤة و لؤلؤة بتبصلو اوى وبتبتسم

لؤلؤة / انت تعرف انك بتشبة ولدك جدا

وائل بيبص لمعاذ

وائل / بس دة مش بابا

معاذ بيجيب الشاى للؤلؤة

معاذ / انا بكون خالو اخو ولدتو

لؤلؤة / بس علشان الشبة الى بنكو انا بس فكرتو ابنك

معاذ بيبتسم

معاذ / هو بيشبة اختى وانا واختى تؤم يعنى الشبة واحد

ماكس بيروح لمعاذ و معاذ بيلعبو و لؤلؤة باين عليها الراحة نفسيا و بتشرب الشاى

لؤلؤة / انت بقالك كتير هنا فى البلد

معاذ / يعنى حوالى خمس سنين

لؤلؤة / قدرت تتاقلم مع الناس هنا فى الخمس سنين

معاذ بيبصلها

لؤلؤة / اسفة انا بتكلم كتير

معاذ / لا ابدا انتى تقصدى ان طبع الناس هنا غريب

لؤلؤة / مش غريب وبس مش هى دى الحرية ابدا

معاذ بيبصلها ومبتسم اوى و. لؤلؤة بتبصلو اوى

معاذ / الشاى هيبرد

لؤلؤة / الوقت اتاخر لزم امشى

معاذ / انا هوصلك

لؤلؤة / انا عرفة الطريق شكرا

معاذ / مينفعش فى الوقت دة تمشى لوحدك

معاذ بياخد ماكس وبيروح يوصل لؤلؤة وفى الطريق بيتكلمو مع بعض

لؤلؤة بتسمع كلاب برية وبتخاف وماكس بيقف وبيصرخ عليهم

معاذ  / متخفيش علشان كدة مينفعش تخرجى لوحدك

لؤلؤة / انا مش عرفة ازاى قدرت تبعد عن بلدك المدة دى كلها

معاذ / باين كدة ان اهلك وحشوكى صح

لؤلؤة بتبتسم وبتحاول ان دموعها متنزلش

لؤلؤة / فعلا ومش عرفة ازاى مفيش وسيلة اتصالات فى البلد هنا

معاذ / للاسف من سوء الاحول الجوية فى المنطقة هنا علشان كدة مفيش اى اتصالات دولية

وفجاة الجو بيمطر تلج و لؤلؤة بتفرد درعها والتلج بينزل على اديها ووشها وبتغمض عنيها و معاذ بيبص عليها و لؤلؤة فرحانة

وبيوصل عمار بالعربية وبيشوف لؤلؤة وهى بتضحك ومبسوطة اوى و معاذ معاها ووقفيين فى الطريق و عمار بيوقف العربية بسرعة

عمار / لؤلؤة

لؤلؤة بتبص ورها بتشوف عمار واقف و عمار بيروح عليهم

عمار / انتى كويسة فيكى حاجة

لؤلؤة / متقلقش انا كويسة

عمار / ازاى تخرجى من البيت فى وقت زى دة

معاذ واقف مبيتكلمش

لؤلؤة / اهدى شوية كنت مخنوقة وكنت خايفة افضل فى البيت لوحدى

عمار / دة مش مبرر انك تخرجى فى وقت زى دة من
ما اكون عندى خبر

معاذ / انا لزم امشى

لؤلؤة / انا متشكرة على الشاى اسفة انى ازعجتك

معاذ / لا ابدا بعد ازنكو تصبحو على خير

عمار / تصبح على خير يا اة اسم حضرتك

معاذ / اسمى معاذ

عمار / اة معاذ اكيد مش هنسا الاسم دة ابدا

معاذ بينادى ماكس وبيمشى و عمار بياخد لؤلؤة بشىء من العنف وبيروحو على العربية وبيروحو على البيت و عمار متعصب اوى و عمار بيروح على لؤلؤة بسرعة

عمار / دى اخر مرة تخرجى من البيت من غير ما يكون عندى علم وكمان ميين دة علشان تمشى معاة فى الوقت دة وكمان تروحى بيتو

لؤلؤة / انا مش عرفة انت مدايق اية اوى كدة دى بلد حر مش هو دة كلامك

عمار / لا لااا انتى غير كل الناس وكمان انتى متعرفيش دة ميين

لؤلؤة / الى اعرفو انو انقذنى من الموت وهو شخص محترم

عمار / لؤلؤة حببتى انا بخاف عليكى انتى مش لزم تامنى للناس بالسرعة دى انتى قلبك ابيض وممكن

لؤلؤة / بس انا مش صغيرة وبعرف انا بعمل اية

عمار بيروح على لؤلؤة وبيحضنها

عمار / خلاص يا حببتى اعملى الى انتى عوزاة بس ارجوكى
لزم تخلى بالك من نفسك انا بخاف عليكى من نفسى حتى

لؤلؤة بتبص لعمار اوى وقد اية هو بيحبها و عمار بيبسها من شفايفها بحب وبيشلها بين دراعو وبيطلع بيها على اوضتهم

ليست هناك تعليقات