إبحث عن موضوع

رواية النمر 🤔الحلقه الثالثه

الحلقة ٣

عمار قاعد  بيتفرج على ماتش كورة سلة و لؤلؤة وقفة فى المطبخ بتعمل العشاء وبتخرج

لؤلؤة / عمار الاكل جاهز

عمار بيروح عليها وبيمسكها من خصرها وبيبسها

عمار / ريحت الاكل من ايدك تجنن

لؤلؤة مش بتكون مرتاحة لما عمار بيقرب منها وبتحاول تهرب من قبضة ايدو

لؤلؤة / هجيب باقى الاكل

لؤلؤة بتروح على المطبخ بسرعة وبتاخد نفسها وبتاخد باقى الاكل وبتخرج وبتقاعد مع عمار على السفرة وبيتعشو مع بعض وفى تليفون بيجى لعمار و عمار بيخرج برة يرد علية وبعد شوية بيدخل

عمار / حببتى عندى شغل مهم لزم اروح المستشفى حالا

لؤلؤة / بس الوقت اتاخر

عمار / نامى انتى انا ممكن اتاخر شوية متقلقيش

عمار بيروح على اوضتهم و بيغير هدومه و لؤلؤة بتروح معاة تسعدو و عمار بيبوس لؤلؤة من خدها

عمار / هحاول متاخرش عليكى مهما حصل متفتحيش الباب لاى حد مهما كان ميين وممنوع تخرجى برة البيت ولو فى اى حاجة كلمينى موبيلى هيفضل مفتوح

عمار بيمشى و لؤلؤة بتبص علية من البلكونة بتاعت اوضتهم

*******************.               

معاذ فى اوضته و وائل  بيلعب بلاستيشن فى اوضته وبعد شوية ماكس بيبدا بالصراخ على باب البيت وعاوز يخرج
و معاذ بيخرج هو و وائل من اوضهم

معاذ / ماكس تعالة هنا

ماكس بيروح لمعاذ وباين علية القلق و معاذ بيحاول يطمنو ان مفيش حاجة

وائل / هو لية بيعمل كدة

معاذ/ مفيش بس شكلو عاوز يخرج يلعب برة

ماكس بيهجم على معاذ وبيضربو على صدرو بقوة وبيجرى على الباب وعاوز يفتح الباب

معاذ / مااااكس مااكس اهدى مفيش حاجة برة يلا على جوة يلا

وماكس متعصب و معاذ بيقلق اوى

معاذ / وائل روح على اوضتك ومتخرجش منها ابدا لحد ما اجيلك

معاذ بياخد ماكس وبيفتح الباب وبيخرج معاة يشوف
ماكس عاوز اية

********************.            

لؤلؤة قاعدة بتقرا جريدة وبتحس بحركة فى الجنينة وبتروح على الشباك الى فى الرسبشن وبتبص منو ومفيش حد وفجاة بتحس بخيال شخص بيجرى وري البيت وبتخاف اوى وبتبعد وبتروح على التلفون بتاع البيت والحرارة مقطوعة

وجهاز الانذار بيرن ان فى حد بيحاول يفتح الباب و لؤلؤة بتصرخ وبتجرى على فوق على اوضتها ومرعووبة جدا وبتمسك الفاظة الى جمب السرير وبتقاعد جمب السرير وخايفة اوى وبتعيط

*******************.                   

معاذ مع ماكس برة البيت وماكس عاوز يهرب من معاذ ومعاذ بيصرخ فية وبيخلية يهدى و معاذ بيحس بحد وري ضهرو
وبيبص وره بيكون وائل

معاذ / انت اية خرجك من اوضتك ارجع تانى يلا

وائل / بس انا

معاذ بعصبية

معاذ / قولتلك ارجع على اوضتك فوراا يلا

وائل بيخاف وبيرجع على البيت و معاذ بينزل لمستوى ماكس وبيفك الحبل الى ماسك ماكس بية وماكس بيجرى
و معاذ بيقلع الجاكيد بتاعو وبيرمية على الارض وبيجرى

وري ماكس بسرعة جدا لدرجة انو بنفس السرعة تقريبا
وماكس بيوصل لبيت لؤلؤة وبيقف قدم البيت وبيبدا يصرخ و معاذ بيروح لماكس وبيطبطب علية و معاذ بيبص على البيت اوى وبيمسك جزع شجرة

معاذ / ماكس خليك هنا

وماكس بيقاعد  بهدوء على الارض و معاذ بيلف حوليين البيت بكل حظر ان مفيش حد يشوفو

لؤلؤة فى اوضتها ومرعووبة انها كمان سمعة خطوات على السلم الزجاجى و بتخاف وبتنزل تحت السرير وبتحس ان فى حد فى الاوضة وبتبص بتشوف ان فى اتنين رجالة فى  وبتترعب اوى

وبتكتم نفسها وفضلو يدورو فى دولاب عمار وفجاة فى حد بيشد لؤلؤة من رجليها وبيطلعها من تحت السرير و لؤلؤة بتصرخ والمجرميبن بيضربوها بالقلم بقوة بيكلموها لغة غريبة هى مش فاهمة حاجة ولا هم بيقولو اية

و لؤلؤة بتصرخ وفجاة بيظهر معاذ وبيجرى على المجرميين
وبيضرب فيهم وهم كمان بيضربو معاذ بقوة وفى واحد فيهم بيطلع سلاح وبيحاول يضرب معاذ بس معاذ بيضرب ايد المجرم بقوة والمسدس بيقع منو

لؤلؤة وقعة على الارض ومنهارة من العياط ومش عرفة تعمل اية وفى واحد فيهم بيضرب معاذ بقوة وبيهربو هم الاتنين و معاذ  كان هيجرى وراهم بس بيشوف لؤلؤة قاعدة بتصرخ من الخوف و معاذ بيروح عليها بسرعة

وبيكلمها انجليزى و لؤلؤة مبتردش علية من الرعب وخايفة
و معاذ بيكلمها بلغات كتيير انها تفهمو و لؤلؤة مبتردش علية من خفها و معاذ بيمسكها وبيخليها تقاعد على السرير وبيبص بيشوف وائل داخل هو وماكس

معاذ بيروح علية

معاذ / انت مبتسمعش الكلام لية انا قولتلك خليك فى البيت

وائل / انا كنت خايف

لؤلؤة / انت مصرى

معاذ بيبصلها

معاذ/ اة انا مصرى اسمى معاذ

وائل / وانا وائل

معاذ بيبص لوائل اوى

وائل / ودة ماكس

لؤلؤة / انا كمان مصرية انا لؤلؤة

وبيسمعو صوت الشرطة وصلت البيت

*******************.            

ماهر فى المستشفى بيفوق وبيتالم

مروان / ماهر انت كويس انت سامعنى

ماهر بيفتح عيونو وبيبص حولية

ماهر / احنا

هشام بيدخل

هشام / انت فى امان يا بطل

ماهر بيحاول يقف وبيتالم و هشام بيروح علية ومبيخلهوش يتحرك

هشام / ارتاح الجرح خطير ومش لزم تتحرك

ماهر بيفتكر كل الى حصل معاهم ومتعصب اوى

ماهر / انا الى كنت مسؤال عن العملية دى وانا فشلت وكمان
السبب فى مووت كل زميلى ياريت كنت مت معاهم

هشام / انت ربنا مخليك عايش علشان تاخد حقهم

ماهر / مش هسامح نفسى ابدا

مروان / انت لزم ترجع تقف على رجلك تانى وانا معاك هناخد حق كل زمايلنا الى استشهدو فى العملية دى

ماهر مدايق اوى ودموعو بتنزل

هشام / انت لزم ترتاح لما تقدر تقف على رجلك تكون فى مكتبى فى تطورات للعملية ٤٥

ماهر بيسمع اسم العملية دى والقلق باين علية و لسة هيتكلم

هشام / كل حاجة تحت السيطرة متقلقش

هشام بيمشى وبيسبهم لوحدهم و مروان و ماهر قاعدين مع بعض و ماهر بينام تانى وبيحاول يرتاح

******************.               

لؤلؤة قاعدة مع معاذ مع الشرطة بتحقق معاهم و وائل قاعد بعيد مع ماكس وبيدخل عمار و لؤلؤة بتبصلو اوى

عمار / لؤلؤة حببتى انتى كويسة

لؤلؤة باين عليها الخوف

لؤلؤة / كانو عوزيين يقتلونى

وبتعيط و معاذ بيبص لعمار اوى و عمار بيبصلو

معاذ / انا معاذ

لؤلؤة / الاستاذ معاذ هو الى انقذنى منهم لولا هو كانو قتلونى

معاذ / بصراحة الى لزم تشكرية هو ماكس الى نبهنى ان فى مشكلة هنا

لؤلؤة بتبص لماكس وبتبتسم

عمار / على العموم شكرا جدا لحضرتك

معاذ / استازن انا باة لزم امشى

عمار / مكنتش اعرف ان فى مصريين  هنا

معاذ / لا غير معلوماتك انا هنا بقالى ٥ سنين

عمار / اتشرفت بحضرتك

لؤلؤة / شكرا يا استاذ معاذ على كل حاجة

معاذ / لا ولا يهمك دة واجبى طبعا

معاذ بياخد وائل وماكس وبيمشو و عمار بيبص لمعاذ اوى وهو ماشى


عمار / حببتى اطلعى ارتاحى انتى وانا هخلص كل حاجة مع الشرطة

لؤلؤة باين عليها الخوف وبتبص على السلم

عمار / حببتى انا عوزك متقلقيش انا هنا معاكى وطول ما انا هنا جمبك مفيش حد يقدر يازيكى

لؤلؤة بتبتسم لعمار وبتحاول تدارى الخوف الى هى حاسة بية و عمار بيروح للشرطيين وبيتكلم معاهم

********************.             

معاذ بيدخل البيت هو و وائل و معاذ بيخبط الباب جامد بعنف و وائل بيخاف

معاذ / دى اخر مرة اقولك على حاجة ومتنفزهاش انت فاهم

وائل بيخاف منو وبيروح على الاوضة بتعتو وبيخبط الباب
و معاذ بيتعصب اوى وبيروح لوائل الاوضة وبيروح علية وبيمسك ايدو بقوة و وائل بيتالم

معاذ / اولا لما بكون بكلمك تقف وتسمعنى لحد ما اخلص كلامى انت فاهم

وائل مبيتكلمش بس عيونو بتتكلم ودموعو بتنزل و معاذ بيسيب ايد وائل بسرعة

وائل / انت بعد ما رحت سمعت صوت رصاص وانا انا خفت اوى احسن احسن تروح زى ما ماما وبابا راحو وسبونى خفت احسن اكون لوحدي

وائل بيعيط و معاذ لسة هيقرب منو

وائل / فى اى اسالة تانى

معاذ بيفضل يسيبو لوحدو وبيخرج وبيسيبو لوحدو و معاذ بيخرج برة البيت وبيشعل نار قدم البيت وبيقاعد  يفكر
وماكس بيروح علية وبيقاعد  جمبو و معاذ بيملس علية
بحنية و معاذ سرحان وبيفكر بكل حاجة

ليست هناك تعليقات