إبحث عن موضوع

حبك اقتحم حياتي 🌸الحلقه 33🌸

الحلقة   33

و ضحى بتجرى تفتح الباب وبيكون انس وانس بيشوف الحالة الا ضحى فيهاا بيتصدم اوى

انس / ضحى

ضحى / هى حاجة وحدة الى هقولهالك ارجوك روح من هنااا

انس / ضحى انا عاوز ابدا حياتى معاكى من جديد من غير اتفقات  من غير اى حااجة تانية انا عوزك انتى وبس

ضحى / رووح من هنااا

انس / ضحى انا عارف انى اتسرعت بس دة الحل الوحيد الى يثبتلك حبى ليكى

ضحى / انا مش عوزة الحب دة سامع انا مش عوزة الحب دة انا بكرهك وبكرة اليوم الى شفتك فية ياريت كانت حياتى انتهت قبل ما اشوفك

و على بيخرج وبيبصلهم اوى
على / اية فى اى اتفاقات جديدة قولولى اة نسيت اصل
الاتفاقات دى سرية مش لازم حد يعرفهاا غركو

و ضحى بتروح على على  ولسة هتلمسو
ضحى / على

و  على بيدفعهاا بعيد عنو و ضحى كانت هتقع و انس بيحلقها و ضحى بتبص لعلى بصدمة وعلى بيبص للارض بخجل من الى عملو

انس / انت اتجنتت اية الى عملتو دة

ضحى / ملكش دعوة بيناا اوعة تانى مرة تتدخل فى اى حاجة  تخصنى انا واخوياا انت فاهم

انس / ضحى هو

ضحى / ابعد عنناا مش عوزة اشوفك تاانى ابدا ابداا اخرج برة

و انس بيبصلهاا بحزن وبيخرج و ضحى بتقفل الباب بقوة
و  بتبص لعلى وبتروح على اوضتها و  على مدايق اوى من نفسو

انس بيرجع الفيلاا و عبد الرحمن و امير وكريمة مستنينو

انس / لو فى حد عندو سؤال ياجلو لبكرة انا تعباان

عبد الرحمن / استنى مكانك

انس / ارجوووك ارجووك يا بااباا انا فعلا تعبان ومش قادر اسمع اى كلام

ولسة انس هيتحرك
عبد الرحمن / قولتلك اقف مكانك

انس بيقف مكانو
عبد الرحمن / مفكر نفسك روميو ولا عنتر انت واحد غبى

و انس مش قادر يتكلم وساكت
عبد الرحمن / انت فاهم ان بكدة هتقدر تكسبهاا لاا بالعكس انت بكدة  بتخسرهاا زى الغبى

انس / باباا

عبد الرحمن / انت دمرت كل حااجة كل حاجة انت خسرت يا استاذ

انس بصرخة / خلااااص كفااية انا غبى وضيعت كل حاجة بنفسى انا خلاص انتهيت انا خلاص مليش وجوود

و انس بينهار من البكااء
انس / ضحى مش قدرة تبص فى وشى حتى وقفت قدمها
حاولت اخليهاا تبص فى عنياا ولو ثانية وحدة بس لاااا
انا انا موجووع اوى اوى ياباباا

و عبد الرحمن بيروح على انس وبيضمو اوى لصدرو و انس بيبكى

انس / انا خسرتهاا انا خسرت حيااتى

سالى وطارق بيدخلو الشقة وسالى مبتتكلمش
طارق / من النهاردة انت مراتى رسمى انتى ملكى انااا

سالى / مبروك عليك جسم من غير روح

وطارق بيبصلهاا وسالى بتبعد عنو وبتروح على اوضتها
و طارق بيروح عليهاا

طارق / ايه لسة زعلانة علية ولا زعلانة على نفسك

سالى / لا زعلانة عليك انت ياحرام بعد كل الى عملتو دة علشان تفرقناا عن بعض وتكسر قلبو وتوجعو زى ما وجعك زمان وانا كنت  السلاح الى كنت هتوجعو بية يا خسارة طلع سلاح فاضى هههههة

طارق / انتى تعبانة روحى ارتاحى

سالى / تعبانة ارتااح لا يا زوجى الحبيب مفيش راحة ابدا

و طارق بيقرب منهاا وبيلمس جسمها
سالى / انا ريحة اخد دووش ولما اخرج مش عوزة اشوفك قدمى

وطارق بيدايق اوى وسالى بتروح على الحمام

فى الصباح

على طول الليل مش عارف ينام وبيخبط على اوضة  ضحى
ومش بترد وبيدخل الاوضة و  ضحى مش موجوودة و على بيدور فى كل الشقة ومش موجوودة وبيروح عند محمد
و محمد بيفتح

على / ضحى هناا

محمد / ضحى لاا فى اية على اتكلم

اية / ضحى فيين

و اية بتسبهم وبتروح الشقة وبتدور بنفسهاا على ضحى

ضحى فى مكان فى المقطم قاعدة  على صخرة كبيرة وسرحاانة  وعيونهاا حمرة اوى و  بتقف على الصخرة وبتبص تحت رجليهاا وبتشوف الهااوية ودموعها بتنزل

على و محمد و اية بيروحو فيلاا انس
محمد / اية خليكى هناا

على و محمد بيدخلو الفيلاا وبيطلبو يقبلو انس
امير / على اهلا اتفضلو

على / فين ضحى هى هناا

امير / ضحى

و انس بينزل بسرعة بهدوم النوم وبيروح عليهم
انس / كنت انا الى هاجى اتكلم معاكو

محمد / اسفين اننا جينا من غير ميعااد

انس /انا عارف انتو عوزين تقولو اية انا عارف انى غلطت
فى حقكو

على / فين ضحى

انس / فين ضحى ازااى يعنى هى ضحى

مينا / ضحى مش موجودة ودورناا عليهاا فى كل مكان والشركة

و انس بيمسك دماغو وبيحاول يفكر
محمد / على خلينا نروح

و انس بيجرى على اوضته وبيغير هدومه

محمد و على بيروحو لاية
اية / هى هناا

محمد / لاا

اية / يعنى ضحى فيين اعملو حااجة

على بيتعصب وبيضرب العربية برجلو بغضب وبيعيط
محمد / على عمر ما الغضب بيجيب نتيجة ابدا

انس بيخرج من الفيلاا بالعربية وبيروح عليهم
انس / عرفتو اى حااجة عنهاا

على / انت السبب

انس / ماشى انا السبب بس ضحى تكون بخيير وممكن تصب عليا كل غضبك معنديش مانع

اية / ارجوكو فكرو ممكن تكون فيين

محمد / كنزة انا هروح اشفهاا يمكن عندهاا

على واقف سرحاان ومبيتكلمش
اية / على

على / انا عارف ضحى فيين

اية / على اتكلم

و انس بيبصلهم اوى باستغراب

احمد قاعد قدم السرير وعيونو على ضحى وهى  ونايمة قدمه

صالح / ياباشاا الدكتور بيقول انها هتفوق كمان خمس دقايق

احمد / ايه الى حصل

صالح / الرجالة الى كانو بيرقبوهاا قالو انها فضلت طول الليل قاعدة  فى المقطم لوحدهاا وكانو بيرقبوها من بعيد
انا قولتلهم ميتدخلوش غير لما يشوفو اى خطر عليهاا وفجاة اغمى عليها وجبوهاا على هناا

احمد بيقرب منهاا وبيمسحلها الدمعة الى خرجت من عنيها وهى نايمة و ضحى بتفتح عنيهاا وبتشوفو قدمها وبتتخض

ضحى / انت

احمد / اهدى انتى تعبانة خليكى ارتااح

و ضحى بتبعد عنو بسرعة
ضحى / انا جيت هناا ازااى

انس و  محمد و  على و اية بيوصلو فيلاا احمد السيوفى
انس / دى فيلاا احمد السيوفى انتو جيين هنا لية

على / انت تعرفو

اية / عمو احمد بيكون شريك البش مهندس و ضحى كانت يعنى

على / اسرار تانى يا ضحى يعنى كانت بتبعدنى عنو وهى

محمد / على خلينا نطمن عليهاا الاول

انس مش فاهم حاجة وبيدخلو والامن بيشوفو على
بيفتحو الباب بسرعة

الامن / اهلا يابية اتفضل اتفضل

انس / حد يفهمنى اية الى بيحصل

ومفيش حد بيرد علية وبيدخلو الفيلاا والكل بينحنى قدم على  وبيشوفو ضحى بتجرى على السلم واحمد بيمسكهاا من اديهاا

احمد / استنى اسمعينى

ضحى / ابعد عنى

انس / ضحى

وانس  بيجرى على ضحى بسرعة وبيضرب احمد بالبكس وبيسحب منو ايد ضحى

ضحى / لااا انس لاا

انس / انا مكنتش اعرف انك حقيير للدرجة دى ازااى تتجرا

والامن بيروحو على انس و احمد بيشاور للامن انهم يقفو مكنهم و على بيروح على ضحى

على / ضحى

و ضحى بتبص لعلى وبتحضنو اوى
ضحى / خلينا نروح من هنااا

احمد بيبص لانس اوى بغضب

احمد / الى عملتو دة هتتحاسب علية غالى اوى ولسة فى حسااب  بينا تانى انا هدفعك تمن اللعب بمشاعر بنتى

و انس بيبص لضحى
انس / بنتو

ضحى / حاولت اشرحلك اكتر من مرة بس انت مكنتش بتسمع غير نفسك وبس

و انس بيبص لاحمد
انس / لو فى حساب بيناا تعال خدو منى اناا مش خايف

وصالح بيشاور للامن  والامن فجاة بيضربو انس و ضحى بتصرخ ولسة هتجرى على انس و على بيمسك اديهاا وضحى بتبص لعلى ودموعها بتنزل

احمد / بس مفيش حد يقرب منو سبوة

و احمد بيقرب من انس
احمد / انت لعبت ببنتى علشان مصلحتك بس اناا

ضحى /بس كفااية ميين اداك الحق انك تدافع عنى اصلاا
وبلاش تكدب الكدبة وتصدقهاا انا يمكن فعلا بنتك بس دة على  الورق وبس سامعنى على الورق وبس

محمد /انس خليناا نروح كفاية

وكلهم بيخرجو برة الفيلاا
انس / ضحى

و ضحى بتبص لانس اوى وبحزن وبتمشى وبتسيبو وبتركب التاكسى هى و  على و اية و محمد بيركب هو كمان وبيتحركو

اية / ضحى انتى بخيير

ضحى بتهز رسهاا بنعم وبتحط راسها على  كتف  اية

و انس بيبص عليهم لحد ما بيبعدو و احمد بيبص لانس من الفيلاا

احمد/ صالح عملت اية فى الموضوع التانى

صالح / كل المعلومات الى وصلت اتاكدنا انهاا حقيقة يا بية

بعد يومين

انس و عبد الرحمن فى الشركة وبيحولو يظبطو وضع الشركة
وبتدخل كنزة ومعاها الملفات

كنزة / الملفات الى حضرتك طلبهاا

انس / هتيلى العقود كلهاا الى بيناا وبين شركة احمد السيوفى

عبد الرحمن / ازااى مقدرناش نعرف ان ضحى تكون بنتو ازااى عدت عنك المعلومة دى ازااى دة كمان واضح من الاسم جدا

انس / المهم اننا نقدر نخرجو برة ونخلص لانو اكيد هيسبب
مشاكل اكتر فى المستقبل

عبد الرحمن / احمد ربناا ان الناس اعتبرتك عاشق مجنون مش مخادع مجنون

انس / والظاهر مستهلش اكون عاشق كمان

عبد الرحمن/ متستسلمش بالسرعة دى اصبر اكيد كل حاجة
هتتصلح بس اديهاا وقت احنا ضغطناا عليها كتيير

و امير  وبيدخل
امير / ممكن ادخل لو مش هعطلكو

انس / تعالة ادخل رجلك عملة اية

امير / الدكتور قال كل حاجة تمام

انس / ياريت نعقل باة وبلاش جنان تانى المرة دى ربنا ستر

عبد الرحمن / ياريت تنتبة لجامعتك احسن السنة دى اخر سنة ليك

امير / حاضر يا باباا

و امير بيبص لانس وبيشاورلو انو عاوز يتكلم معااة
انس / امير تعال عوزك بعد ازنك يا باباا

و انس بياخد امير برة المكتب
انس / فى اية مالك

و امير بيطلع اعلان من الجاكيد وبيكون اعلان مواهب
انس / واية دة

امير / دى مسابقة عالمية بتتعمل كل ٥ سنين مستحيل
القى الفرصة دى تاانى

انس / يعنى مفيش فايدة فيك ابدا انا وابوك بنكلمك فى اية وانت  بتتكلم فى اية امير  انا كنت بخبى عن باباا علشان تعيش حياتك وتستمتع بيهاا بس انت كبرت خلاص ولازم تعرف ان الطريق دة

اميرد / بس طريقى انا انت لازم تدعمنى انت وعدتنى انك هتفضل معاياا فى اى حااجة

انس / وانا بقولك انا معااك وجمبك بس حاول انت تفهمناا شوية  مش معقول كدة وعلشان كدة حضرتك فكيت الجبس قبلهاا  ب٤ ايام صح

امير / انا كويس

انس / كانى بكلم حيط بالضبط مفيش فايدة

امير / يعنى مش هتكون معاياا فى الطريق دة

انس / لاا ولا انت هتمشى فية

و امير بيتعصب
امير / بعد ازنك

امير بيمشى ومدايق اوى و انس بيتنهد اوى

بعد اسبوع يوم فرح اية

ضحى وقفة بتركب الحلق  و لبسة فستان احمر طويل عريان من الاكتاف وبكمام طويلة وديق لحد الركبة ومنفوش من تحت

ضحى / اية مش معقول دى سابع مرة تغيرى شعرك كدة هخلى يوسف ياجر عروسة باة مفيش وقت

اية / اعمل اية حاسة ان شكلى بشع اوى

ضحى / بشع ازااى يعنى ما انتى طلعة زى القمر اهو واحلا من القمر كمان

اية / بجد

اية / وانتى طلعة تجننى بالفستان عقبالك

و ضحى بيظهر فى عيونها نظرة حزن وبتحاول تغير الموضوع و ضحى بتبص لاية اوى ومبسوطة

ضحى / مبرووك يا روحى

اية  / ضحى والله لو قولتى كلمة كمان هعيط والكحل هيبوظ تاانى

ضحى / لاا لا مفيش دموع بلييز خلاص

والباب بيخبط و ضحى بتجرى بتروح تفتح وبيكون محمد    ويوسف

يوسف / العروسة جهزة

ضحى / جهزة جداا

يوسف / ضحى البيبيونا مظبوطة

وضحى بتضحك وبتظبط البيبيونا  ليوسف
ضحى / اتفضل ياعريس

يوسف بيدخل وبيشوف اية وقفة قدمه بالفستان الابيض

يوسف / انتى ملاك

اية / لا انا اية

وبيضحكو اوى يوسف بيقرب منهاا وبيبسها من جبنهاا
يوسف / واحلا اية فى الدنياا

محمد / احم احم خلى الكلام دة لبعد كتب الكتاب

و اية بتبص لمحمد و محمد بيقرب منهاا

محمد / اخيرا هخلص منك اووف يااة اخيرا هسلمك لحد
تانى يشيل همك اووف

و محمد دموعو بتنزل و اية بتحضنو اوى

اية / شكرا يا اخويااا شكرا على كل حااجة

محمد / خليكى مبسوطة على طول انتى فاهمة انتى تستهلى انك تكونى سعيدة وبس

على بيدخل
على / المازون كان عاوز يمشى فا انا مسكتو وكتفتو وحطيتو  فى الثلاجة لحد ما تنزلو

وبيضحكو اوى  وبينزلو والكل فى استقبالهم و ضحى بتنزل اخر وحدة هى و على و على بيشوف زميلو بيروح عليهم و ضحى بتقف قدم  القاعة و بتفكر وباين عليهاا الحزن وفجاة فى حد بيحط على  كتفهاا شال

انس / بيتهيقلى ولو حطيتى الشال دة هيكون احلاا

و ضحى بتبص ورها وبتشوف انس قدمها
انس / وحشتينى

ضحى/ بعد ازنك

و ضحى بتدخل القاعة و انس بيتنهد وبيدخل ورها
وبيروح يسلم على اية و يوسف

اية / شكرا انك جيت الفرح

انس / بس الى جاى علشانهاا مش حبة تشوفنى

اية / من وراء قلبهاا انا متاكدة انهاا طايرة من الفرح دلوقتى
حتى شوفهاا الغيرة بتاكل قلبها علشان بتتكلم معاياا

و انس بيبص ورها على ضحى وكانت بتبصلو وبترتبك اوى وبتبعد

اية / بس اوعة ضحى تعرف ان انا الى كنت بديك اخبرهاا

انس / مبرووك

اية / عقبالكو

يوسف بيرقص هو و  اية رقصة رومنسية و ضحى بتسرق نظرات هى و انس و على بيشفهم بيسحب ايد ضحى
وبيخدهاا بيرقص معاهاا

على / هو اية الى جابو هناا

ضحى / مش عرفة يمكن اية

على / كل لما اشوفو بحس انى عاوز اهجم علية

ضحى / على قولتلك اكتر من مرة هو مش غلطان انا الى غلطت انى اوافق على الاتفاق دة خلاص كل حاجة انتهت وهو عاش حياتو وانا كمان لازم اعيش حياتى

ليست هناك تعليقات